Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skvaller eller nyheter om Nextgen konsoler

1020 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 14 April 2005 - 21:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Microsoft seems to be making a concerted effort to hype up the Xbox 360 in all territories, including the weakest link for the current generation Xbox, Japan. It was already announced that Japan-based MTV viewers would be able to get a glimpse at the new system simultaneously with America-based MTV viewers on the morning of 5/13 (that's Japanese time -- US viewers should tune in to MTV during prime time on 5/12). Now, according to a wire received from the company today, it seems that the Japanese press isn't being left out of the fun either.

On 5/13, the Japanese press (this includes us, strangely) will be invited to the Virgin Cinemas in Roppongi Hills, one of Tokyo's most chic areas (Square Enix unveiled Final Fantasy XII at this theater a couple of years back). Microsoft will be holding an invite-only event called "Next Generation Xbox Preview" at the theater starting at 11:30AM. The event will continue until 1:50PM -- a full two hours and twenty minutes!
We expect the first thirty minutes of the event to feature an airing of the MTV premier, but that still leaves almost two hours of mystery content. Perhaps the press will be given a closer look at the system leading up to E3?

Öh, vad ska de fylla den tiden med?

Postad 15 April 2005 - 07:18

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

• 842 inlägg
  • 0
Vet någon ungefär vilka prisnivåer dessa kommer att hamna på?

Postad 15 April 2005 - 08:16

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

360 kommer att bli namnet, har mer eller mindre konfirmerats , färgen ska bli fullt ut modifierbart, grund färgen kommer att vara antingen pearl white , vilket de senaste infona tyder på..lite åt silver hållet, men med en blank finish..typ som ipod vit..dock kommer konsoln att vara fullt ut modifierbar både utvändigt och i dashboard.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror också att det kommer bli namnet då det florerat runt så pass mycket, men Microsoft har fortfarande inte bekräftat det, därför kan man fortfarande inte vara säker. Iofs för mig kvittar det om den ens får ngt namn, många kommer nog kalla den xbox 2 i slutändan ändå.

Och en del annat den verkar också kunna bli bakåtkompatibel.

We've spent today doing a little more digging. It seems the Xbox 360 will use AES Encryption (XeCryptAesCbc), executable files are XEX and not XBE (xshell.xex) and after studying the kernel there is everything in place for backwards compatibility.

It can all change of course but interesting all the same.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 15 April 2005 - 08:31.

Postad 15 April 2005 - 09:08

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
mellan 2500-3000 kr kommer xbox 360 att kosta.

Postad 15 April 2005 - 12:52

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Jag tror snarare 4500 någonstans men man kan ju hoppas

Postad 15 April 2005 - 13:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja för det gick ju jättebra senaste gången M$ lanserade en konsoll till det priset... :D

Nä, så dumma är (förhoppningsvis) inte M$ så att de gör om samma misstag två gånger.

Som sagt, nått annat än 300 dollar eller euro vore MYCKET överraskande.

Postad 15 April 2005 - 13:56

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Runt 2500-3000 kr har dom sagt
källa:gamereactor.se

Postad 15 April 2005 - 14:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Idag var det snack om två x2 versioner. En billig för 299 $ och en dyrare för 399 $. Den dyrare skulle då ha HDD och möjlighet till webb-TV.

Kul att samma fråga kommer upp gång på gång, går det inte att söka i topic :D ?

Sony verkar vara rädda att bluray ska sälja dåligt enligt denna artikeln:

http://www.computera...front_index.php?

De kan nog ha en del rätt där.

Har även sagts, som förut, att Nintendo ska visa upp sin online kapacitet ( går under namnet Noline) på E3 och Zelda i spelbart format. Revoulution fortfarande osäkert hur den kommer visas.

Postad 16 April 2005 - 14:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
http://news.teamxbox...box-360-and-HD/

Krav på att titlar till x2 på E3 är HDTV klara. Minst 720.

Postad 17 April 2005 - 15:02

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Angående ett Killer Instinct 3 kan jag meddela detta.

"What, may I ask, is the big finger-licking deal about the Killer Instinct franchise? Not trying to cut you guys, but it wasn't all that much greater than any other fighting game. But still, everybody has been asking since before I can remember for another sequel. All of the time, on various Rare message boards, on Scribes, in Tepid Seats, everywhere, and you always reply with some smart-arsed remark. Why do they want a KI3 so bad, anyway? I'm interested to know your opinion on the subject. And if you can arse a couple of other people, please do so. I don't care if it's your bloody janitor, I just want to see if I'm alone in my dissent."

"The whole KI3 issue is horses for courses, I suppose. If you're a fan, you clamour for new info; if you're not, you couldn't care less. Personally I used to be a big KI fan back in the day (I wangled my way in here just in time for the sequel), but while I can still sympathise with the viewpoint of those 'patiently' waiting fans, any series begins to lose its appeal after you've fielded the several hundredth futile, angry demand for new information. Still, I'd be as interested in seeing KI3 as anyone else - there's just nothing to tell at the moment."

Postad 17 April 2005 - 15:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Vem är det som säger det där? Länk tack.

Rare själva hade vart dumma om de sa så, man nedvärderar inte sin egen produkt om den är eftersökt.
Dessutom var det visst bättre än andra fightingspel när det första kom... avancerad grafik (DK Style) och grymma karaktärer.

Postad 17 April 2005 - 15:59

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Jag skulle verkligen vilja se Resident evil till xbox 360. Med HD resolution.

Sen skulle jag vilja att det fanns en liten apparat som gjorde att man fick en liten stöt varje gång man blev biten av en zombie.

Sen skulle det även va kul om dom hade det online så man kunde spela co-op med sina polare o jaga zombies tillsammans i ett stort mörkt slott. Coolt som faan.

Postad 17 April 2005 - 17:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det hade vart nice, typ 8 personer slängs in i handlingen så får man se vem som överlever längst. Men vem är det som jagar vem i RE egentligen :( :D

Fast RE serien lär ju vara till Revolution, men det kvittar. HD och online där med.

Stötideen funkar nog inte på alla personer, kan vara lite jobbigt för såna med duschennes eller liknande :) . Själv tror jag man blir jäkligt skrämd av figurerna i kommande skräckspel och det är nog "belöning/straff" nog.

Däremot borde kontrollen bli varmare om man spelar typ mario i öknen och kallare om man spelar i snöbanorna B) . Ramlar man ner i lava stiger den snabbt till 100 grader :D

Postad 17 April 2005 - 18:52

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
jag saxade det från www.rareware.com i deras "scribes" sektion.. , go there and check =)

Ja K-I 1 slår allt i fightingspel i min mening.. gick ju tillomed så långt att man införskaffade sig Arkadet.. :)

Postad 17 April 2005 - 19:35

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Rare har gjort lika många kassa spel som bra. De är väl bättre än ett medlmåttigt spelföretag men lite för hypade ändå tycker :) Bara min åsikt.

Och Bungie kan aldrig hype-as för mycket, de har aldrig misslyckats!

Skall iaf bli kul att se presentationerna av Xbox 360 och PS3, de måste ju verkligen komma med rejäla nyheter nu. Bara bättre grafik och prestanda räcker inte längre, de måste vara lite påhittiga också. Typ feta vr-hjälmar och röd/gröna 3d-glasögon skulle vara hett :(

Postad 17 April 2005 - 20:47

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Resident evil till xbox 360 med en VR hjälm skulle vara ruggigt!!
varje gång zombin biter i huvudet ska man få en stöt i huvudet. Biter han i axeln ska man få en liten stöt på axeln med en väst som följer med VR hjälmen.

hoppas dom tänker fram en sånn lösning.

Postad 17 April 2005 - 22:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Resident evil till xbox 360 med en VR hjälm skulle vara ruggigt!!
varje gång zombin biter i huvudet ska man få en stöt i huvudet. Biter han i axeln ska man få en liten stöt på axeln med en väst som följer med VR hjälmen.

hoppas dom tänker fram en sånn lösning.

<{POST_SNAPBACK}>

B) Haha ja verkligen! En sån lösning hade vart det bästa. En stöt i huvet är helgrymt. Speciellt om man precis dushat. Det ultimata hade vart om de svårare fienderna gav en en starkare stöt, typ 100 volt från bossarna. Skitskoj :D . Blir säkert svårt att varva :(

Om man möter en kille med motorsåg så ska det finnas inbyggt sågtandade mikromotorer i västen som sätter igång och sågar in en liten bit (20 cm kanske? :D ) i huden. Helylle.

Hoppas verkligen VERKLIGEN de tänker fram en sån lösning :)

Postad 18 April 2005 - 19:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
EA visade idag ett screenshot på nästa Madden NFL spel. Tycker det ser ganska bra ut om det är ingame, men... ah lite bättre hade jag förväntat mig. Nåja det kommer väl.

Postad bild

http://sports.ign.co...5/605083p1.html

Postad 18 April 2005 - 22:21

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
hmm jo det ser bra ut men som sagt en bild säger ingenting. Sen får man också tänka på att first generation spelen inte alltid klarar av MAX av konsolens kapacitet. Jaja nu får vi hålla tummarna på att det kommer snyggare bilder snart så man kan börja längta... snart är xbox 360 här :angry:

Postad 19 April 2005 - 07:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Skojjar ni eller? Ser ju väldigt bra ut (med tanke på att det är ett sportspel). Ingame lär det dessutom inte bli modeller av ens i närheten av samma detaljeringsgrad.

Next-gen? Ju bet! :angry:

Postad 19 April 2005 - 09:13

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Det där är ingame. Kan inte tänka mig något annat.

Postad 19 April 2005 - 10:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Skojjar ni eller? Ser ju väldigt bra ut (med tanke på att det är ett sportspel). Ingame lär det dessutom inte bli modeller av ens i närheten av samma detaljeringsgrad.

Next-gen? Ju bet!  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Det där är antagligen ingame och jag tycker det verkar självklart att det blir samma detaljeringsgrad i spelet. "Inte ens i närheten"? Grov underskattning tror jag. Jämför man ansiktsdetaljerna på tex pro ev soccer så är de riktigt bra och jag skulle defenitivt kunna tänka mig sådan här grafik på ansiktena i början av konsollivstiden. Tycker bara ögonen ser lite konstiga ut, men det kan ju bero på att de är så skuggade.

Är verkligen tex Half Life 2 sååå mycket sämre?

Hur hade du tänkt dig nextgen? 2-3 ggr snyggare :blink: ?

Postad 19 April 2005 - 10:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Det där är ingame. Kan inte tänka mig något annat.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det säkert. Förutom att de eventuellt har de lagt på en efterbehandling av bilden.

Menade att man knapast spelar spelet i det här perspektivet och därför kommer denna 3D-modell troligtvis används i fräsiga replays och cut-scenes.

Postad 19 April 2005 - 10:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det är möjligt att man spelar i det perspektivet. De där spelen spelas ju i första perspektiv nu för tiden :angry:

Om man går in i replay mode så lär man ju kunna styra kameran fritt och se modellen på det där sättet. Skulle inte vara förvånad om det var så de fick fram bilden.

Postad 19 April 2005 - 10:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Det är möjligt att man spelar i det perspektivet. De där spelen spelas ju i första perspektiv nu för tiden  :blink:

Om man går in i replay mode så lär man ju kunna styra kameran fritt och se modellen på det där sättet. Skulle inte vara förvånad om det var så de fick fram bilden.

<{POST_SNAPBACK}>

Kör man i FP? Hade jag ingen aning om. Har aldrig spelat nått. :angry:

När jag sa ingame, tänkte jag mera när man ser på längre avstånd. Finns då ingen som helst poäng med att ha den detaljeringsgraden på modellen. Skulle man i detta läge zooma in på en spelare är det förstås väldigt troligt att man byter till en modell med en LOD-nivå som motsvarar detta ja.

Och som sagt, den ser något efterbehandlad ut men att det är realtids modeller och texturer etc som används är nog 100% säkert. Men visst, i rörelse på en skärm kommer grafiken säkert upplevas som något väldigt nära detta.

Postad 19 April 2005 - 10:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nej, självklart behövs inte såna detaljer på långt avstånd. Men jag tror iallafall att man närsomhelst i spelet kan pausa och titta på modellerna och att det då ser ut så. Om de byter modell när man går närmre eller inte vet jag inte men det kvittar ju faktiskt :angry: .

Gräset lär ju inte heller vara så detaljerat på långt avstånd som på nära håll...

Har aldrig lirat nåt amerikanskt fotbollsspel heller men har hört talas om fp perspektivet som ska vara så bra :blink: .

Postad 19 April 2005 - 10:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
With the E3 show rapidly approaching and companies of all manner finalising their plans, it seems that despite previous statements implying the contrary, Nintendo will in fact not unveil their new Revolution console at the LA event. Instead, rolling-demos from the new hardware are reported to be en route, with boss Satoru Iwata concerned rivals may steal Ninty's best ideas at this early stage. So no new console or controller... maybe. As well as allowing Nintendo to leave the bickering to Sony and Microsoft with regard to the next-generation, this move will also allow Ninty to focus on their online service. Demonstrations of the long-awaited service are expected via the DS, and a May 17th conference should detail the Big N's plans.

It is expected that the Revolution console may include a wireless router for enabling DS net connectivity, but this is purely conjecture at the moment. What we do know is that a new Zelda game along with various new Pokemon offerings will be in attendance. When we'll now get a glimpse at the 'Revolution' remains to be seen, but we're still hopeful of something concrete at the expo. More soon.

Aj, aj, aj, aj, AAAAAAAAAAJ!!!!! :blink: :angry: ;)

Postad 19 April 2005 - 11:31

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Nintendo DS spel på E3 är ju inte precis upphetsande så Nintendos loger lär ju bara vara fyllda med 3 åringar som längtar efter pokemon. Otroligt besviken man är på Nintendo. Dom har de bästa spelen och vet allt hur spelen ska vara men när det gäller upplägg och teknologi så ligger dom efter så det skriker om det. Nintendo kommer gå samma väg som Sega. Det ända dom kommer satsa på är pokemon och Gameboy super eller vad dom nu kommer hitta på.

Postad 19 April 2005 - 11:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nintendo DS spel på E3 är ju inte precis upphetsande så Nintendos loger lär ju bara vara fyllda med 3 åringar som längtar efter pokemon. Otroligt besviken man är på Nintendo. Dom har de bästa spelen och vet allt hur spelen ska vara men när det gäller upplägg och teknologi så ligger dom efter så det skriker om det. Nintendo kommer gå samma väg som Sega. Det ända dom kommer satsa på är pokemon och Gameboy super eller vad dom nu kommer hitta på.

<{POST_SNAPBACK}>

Nåja, speciellt smarta är de inte, om de nu inte visar mycket alls. Och de har aldrig varit smarta på att marknadsföra. Men jag måste ändå ta dem i försvar.

Säg att de inte visar vad som är revolutionerande med konsolen eller kontrollen eller vad det är... Man blir ju besviken för man ville se det. Man bryr sig ju inte om de andra kopierar, man vill bara se, se, se.
Men visar de några sköna demos på vad som komma skall, säg ett demo på smash bros eller liknande, det kan vända på steken helt och hållet. Det är bara synd att de aldrig avslöjar vad som är så speciellt med konsolen. Men när de väl gör det, och om det är bra, så kommer det vara annat ljud i källan. De satsar på revolution men är vääääldigt försiktiga. 2006 kommer det inte låta så här.

Sen vad gäller DS så ska antagligen åtminstone jag införskaffa en så småningom. Det får bara komma några bra spel först, som det är nu skulle jag vara intresserad av max 3 titlar. Men bra spel till DS lär vi få se på E3, så det ser jag faktiskt fram emot. Touchscreen är inte bara för 3 åringar :angry: . Så fort castlevania, mario kart, metroid prime, zelda och pokemon är ute så har man en DS.

Tror att logerna kommer vara fyllda med gubbs som vill lira Zelda oxå :blink: . Undrar om sony kommer ha spelbara ps3, eller MS.

Postad 19 April 2005 - 12:25

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Menar du att du gillar pokemon????

Postad 19 April 2005 - 12:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Menar du att du gillar pokemon????

<{POST_SNAPBACK}>

Yes! Det första gameboyspelet och n64 versionen.

Postad 19 April 2005 - 13:01

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Äh, för mig gör det inget alls.

Dels suger jag gärna på karamellen ett tag till, dels så tycker jag att dom ska ta den tid dom behöver för att få sitt nextgen-bidrag så bra som möjligt innan dom visar upp det för oss hugande spelfantaster.

Jag tror det kommer finnas mer än tillräckligt att titta på under E3 för att alla ska bli glada, eller ja, nästan alla då :angry:

Postad 19 April 2005 - 20:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Next pic. Funkar. :P
Postad bild

Postad 19 April 2005 - 21:16

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

• 731 inlägg
  • 0
kul med kommande EA spel som t.ex. Need For Speed: Most Wanted. Det kommer få release på konsoller alltifrån Gameboy Advance till XBox 360.

Grafiken lär variera....

Postad 19 April 2005 - 21:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Snön ser bra ut.

Att man kan se att han rynkar på näsan och blundar för snön ser bra ut.

Men jag förväntar mig bättre grafik, jag menar inget hår på armarna? okkkkaay? Sen är det meningen att snön ska smälta på honom, jaja det är väl en ofärdig build.

http://xbox.ign.com/...5/605867p1.html (lite x2 rykten)

Most Wanted kommer mig veterligen inte till nextgen.

Postad 19 April 2005 - 21:37

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
det där måste vara ingame fast på nära håll.

Ansiktet+hjälmen men framförallt armarna skulle man kunna göra mycket bättre.
Tröjan(jerseyn) däremot är ruggigt snygg. Ser nästan verklig ut faktiskt.

Postad 19 April 2005 - 23:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

det där måste vara ingame fast på nära håll.

Ansiktet+hjälmen men framförallt armarna skulle man kunna göra mycket bättre.
Tröjan(jerseyn) däremot är ruggigt snygg. Ser nästan verklig ut faktiskt.

<{POST_SNAPBACK}>

Fast på långt håll jmft med förra bilden :P .

Tycker du hjälmen är dålig? Jag tycker den och handskarna är bäst gjorda. Ansiktet tycker jag inte man kan se några fel på från det avståndet. Man ser ju nästan bara näsan, så mycket bättre vet jag inte hur det skulle gå till från det avståndet :) .

Postad 20 April 2005 - 00:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nintendo announced today it has chosen Broadcom Corporation as the networking contributor for its next console (codenamed "Revolution"), confirming the wireless capabilities of the next-generation system. Revolution will feature an advanced wireless platform that integrates multiple technologies to enable a new and exciting gaming experience.

"The depth and breadth of Broadcom's wireless expertise will enable Nintendo to deliver the industry's most innovative gaming solutions," said Genyo Takeda, Senior Managing Director, General Manager, Integrated Research & Development Division for Nintendo. "By integrating Broadcom wireless solutions into our next-generation systems, we can provide the high performance gaming and connectivity capabilities that will delight users of 'Revolution'."

No Revolution at E3?

According to recent reports from Japan, Nintendo has decided not to show off Revolution at this year's E3. The decision would come from Nintendo President, Satoru Iwata, who is feared competitors could steal the "revolutionary" ideas Nintendo has developed for the new console.

"What we need is not a next-generation machine but a next-generation way of playing games," Iwata has said when explaining that Revolution won't be merely a more powerful version of its current GameCube machine. "We need to propose a new idea so that the game industry can overcome its current crisis."

The rumors say Nintendo will show off in-game footage but won't reveal the console features or the so much hyped controller. The new Zelda, Mario 128 and a new Game Boy Advance are supposed to be Nintendo's cards for next month's E3.

Inga consolfeatures eller controllerfeatures kan jag leva med om jag får se hur spelen ser ut. Det och DS kommer mätta mig lätt. Och en N Y gameboy advance??? Jag kan inte tänka mig att de gör gba 2 medan DS är nytt. Men om de visar en ny så lär den ju spöa psp lätt.

Spelkrisen? Öh...

Postad 20 April 2005 - 00:09

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
jag kommer nog inte köpa revolution om det visar sig att grafiken är sig lik gamecube som dom säger. Då har dom verkligen grävt sin egen grav.

Postad 20 April 2005 - 06:46

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Lite fult av EA att inte släppa riktiga in-game shots, båda bilderna som har släppts de senaste dagarna är ej från spel, utan deras mått för next gen, mao, spelen estimeras till att se ut som de gör på bilderna, inga ingame screen alltså..utan cg bilder med ett antagnde om hur det kommer eventuellt se ut...kan vara både bra och dåligt.

Bör tilläggas at EA inte är några grafik virtuoser....det kommer knappast att stå för det visuella vid launch.

Postad 20 April 2005 - 08:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Lite fult av EA att inte släppa riktiga in-game shots, båda bilderna som har släppts de senaste dagarna är ej från spel, utan deras mått för next gen, mao, spelen estimeras till att se ut som de gör på bilderna, inga ingame screen alltså..utan cg bilder med ett antagnde om hur det kommer eventuellt se ut...kan vara både bra och dåligt.

Hur vet du att det är CG?

Personligen tror jag mer på 2D-uppiffade screens, men no one knows. :P

Å andra sidan så är det ju inte så konstigt att man estimerar lite. Xb360 hårdvaran är väl inte ens helt 100% klar än vilket t.ex. borde innebära att pixel shader 3.0 finliret inte är klart än.

Raynilsson: Exakt vad kan göras bättre med hjälmen på shot 1 & 2?

Jajja, next pic:
Postad bild

Nvida börjar röra på sig:

WE JUST LEARNED that Nvidia taped out its next-generation graphics chip codenamed G70.
Whispers say that it's in good shape and that the first silicon is up and running nicely. Our pro-Nvidia sources believe that it will end up faster than ATi's R520, but ATiers will pooh-pooh that claim, for sure.

We don't have much information about specifics but we strongly believe that the G70 will be released very close to the R520's shipping date.

And we're told that this should happen sometime in the autumn but we don't always believe what we're told. Shipping and announcement dates have slipped too many times in the past so we like to take a large portion of salt with our regurgitations. Engineering is hard work and is very unpredictable.

Frågan är vad som skiljer G70 mot PS3 GPU? (och ens vad G70 innehåller till att börja med)

Postad 20 April 2005 - 10:51

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
hjälmen på den allra första bilden som kom ut var inte snygg. Kolla på skruvarna t.e.x ser fortfarande fejk ut som på xbox. Efter att ha sett en bild på en ferrari bil (gotham racing 3) så känns Madden grafiken jävligt trist. Ser ut som ett finslipat xbox spel. Ingen revolution i grafik väg om man ser på Madden. Gotham racing 3 däremot fick mig att höja på ögonbrynen.

Postad 20 April 2005 - 11:29

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0

Hur vet du att det är CG?

Personligen tror jag mer på 2D-uppiffade screens, men no one knows. :P

Å andra sidan så är det ju inte så konstigt att man estimerar lite. Xb360 hårdvaran är väl inte ens helt 100% klar än vilket t.ex. borde innebära att pixel shader 3.0 finliret inte är klart än.

Raynilsson: Exakt vad kan göras bättre med hjälmen på shot 1 & 2?

Jajja, next pic:
Postad bild

Nvida börjar röra på sig:

WE JUST LEARNED that Nvidia taped out its next-generation graphics chip codenamed G70.
Whispers say that it's in good shape and that the first silicon is up and running nicely. Our pro-Nvidia sources believe that it will end up faster than ATi's R520, but ATiers will pooh-pooh that claim, for sure.

We don't have much information about specifics but we strongly believe that the G70 will be released very close to the R520's shipping date.

And we're told that this should happen sometime in the autumn but we don't always believe what we're told. Shipping and announcement dates have slipped too many times in the past so we like to take a large portion of salt with our regurgitations. Engineering is hard work and is very unpredictable.

Frågan är vad som skiljer G70 mot PS3 GPU? (och ens vad G70 innehåller till att börja med)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, pac, kolla gärna vad jpeg heter om du tvivlar mitt antagande. Jag har fått det konfirmerat...att de är Cg...och att det är deras aim for shots....dvs INTE nya bilder ur spelet med samma namn...det var det jag försökte säga.

Postad 20 April 2005 - 12:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

hjälmen på den allra första bilden som kom ut var inte snygg. Kolla på skruvarna t.e.x ser fortfarande fejk ut som på xbox. Efter att ha sett en bild på en ferrari bil (gotham racing 3) så känns Madden grafiken jävligt trist. Ser ut som ett finslipat xbox spel. Ingen revolution i grafik väg om man ser på Madden. Gotham racing 3 däremot fick mig att höja på ögonbrynen.

<{POST_SNAPBACK}>

Trodde iofs ingen på allvar skulle tro att PGR3-bilderna var äkta screenshots...helst inte den som var "magazine cover". :P

Dessutom sa inte de bilderna ett jota om hur spelet kommer se ut. Med andra ord säger PGR-bilderna lika mkt om hur next-gen spel kan se ut som ähm...Toy Story? :)

Skruvarna? Hmm...

"Ser ut som ett finslipat xbox spel". Hehe, jo. :D

Bäst att tagga ner förväntningarna lite. Next-gen kommer inte kunna rendera verligheten...som vissa verkar tro.

Postad 20 April 2005 - 12:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jo, pac, kolla gärna vad jpeg heter om du tvivlar mitt antagande. Jag har fått det konfirmerat...att de är Cg...och att det är deras aim for shots....dvs INTE nya bilder ur spelet med samma namn...det var det jag försökte säga.

<{POST_SNAPBACK}>

Njae, tvivlar inte på ditt antagande. Är själv lite tveksam till dessa bilder som sagt, undrade bara om du visste eller antog att de var CG.

Vad jpeg heter?
images.ea.com/sports/games/06/madden/nextgen/day3.jpg
Eller vad menar du för jpeg?

Postad 20 April 2005 - 12:50

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
näe jag trodde inte på att det skulle se ut som i verkligheten men efter att ha sett half life 2 så trodde man att det skulle bli väldigt lik verkligheten. Madden visar upp en jävligt svag sida av next gen, grafiskt alltså.

Postad 20 April 2005 - 12:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Bäst att tagga ner förväntningarna lite. Next-gen kommer inte kunna rendera verligheten...som vissa verkar tro.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror dom flesta i den här tråden kommer bli grymt besvikna.
Bara en sak som att man tycker hjälmen var dåligt gjord :P

Postad 20 April 2005 - 12:52

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
sen att revolution kommer ha liknande grafik som gamecube är ju riktigt larvigt. Då kan folk lika gärna behålla gamecube istället för revolution som är likadan som gamecube fast med en touch screen eller vad det nu kommer att bli.

Postad 20 April 2005 - 12:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

näe jag trodde inte på att det skulle se ut som i verkligheten men efter att ha sett half life 2 så trodde man att det skulle bli väldigt lik verkligheten. Madden visar upp en jävligt svag sida av next gen, grafiskt alltså.

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt. :P

Jag tror dom flesta i den här tråden kommer bli grymt besvikna.
Bara en sak som att man tycker hjälmen var dåligt gjord

Postad 20 April 2005 - 12:54

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Njae, tvivlar inte på ditt antagande. Är själv lite tveksam till dessa bilder som sagt, undrade bara om du visste eller antog att de var CG.

Vad jpeg heter?
images.ea.com/sports/games/06/madden/nextgen/day3.jpg
Eller vad menar du för jpeg?

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, :P ..de jag fick hette inte så..dock var det samma bilder.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.