Enligt deras hemsida verkar den INTE vara kompatibel...
* Officiell tråd- Pinnacle Showcenter 200 *
Pinnacle ShowCenter 200
(Mediaspelare)
|
1
|
(28)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Terratec Noxon Audio (15 inlägg)
|
17 år sedan |
MediaCenter eller vad? (18 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 26 March 2007 - 23:43
Enligt deras hemsida verkar den INTE vara kompatibel...
Postad 01 April 2007 - 17:43
Det kanske finns i de övriga gui´sen...men det verkars som jag förlorar inspelningsmöjligheten då.
Någon php-pulare som har fixat så att respektive film-mapp visas som thumbnail ?.....alá xbmc ?
Jag skulle vilja att filmerna visade bilden folder.jpg och få en snygg lista, men mina php-kunskaper är för små.
Postad 06 May 2007 - 20:26
Hittils fungerande system med Pinnacle Showcenter, kom gärna med fler on ni vet några som fungerar.
OxylBox - http://www.oxyl.de
NeoLink - http://www.neodigits.com
Swisscenter - http://www.swisscenter.co.uk
Pinnacle - http://www.pinnaclesys.com
Finns en server som heter wizd och finns här http://wizd.sourceforge.net/
Finessen med denna är att man kan spela dvd.img filer direkt.
Postad 21 May 2007 - 08:24
Postad 27 May 2007 - 21:32
Någon som vet om man med annan programvara kan använda musikdelen bättre än vad Pinnacles tillåter? Då menar jag bl.a. att kunna lägga till låtar samtidigt som jag spelar upp musik. Vad jag har förstått går det inte med Pinnacles, eller har jag fått fel för mig?
Den begränsningen ligger inte i Pinnacles servermjukvara utan i firmware inne i Pinnacle burken.
/B
Postad 11 June 2007 - 17:05
Postad 04 October 2007 - 22:47
ShowCenter 200 New Firmware Version 21-63 BETA 26.09.2007
New features
A much improved UPnP AV client with better compatibility to popular UPnP AV server software
Windows Vista support by using Windows Media Player as the server (Note: the Pinnacle server software is not compatible with Windows Vista)
WMV9 fast forward/rewind improvements
Known open issues in this BETA version
Playback of DivX v3 AVI files is no longer supported
Dolby® Digital audio will not be sent to the analog outputs, even if you enabled this feature
With a Wi-Fi connection, servers may not appear until ShowCenter 200 is turned off and on again
Internet radio may take a long time to start playing
DRM-protected WMA or WMV files do not play when using the Pinnacle server software
Installation
Please download the file SC200_FW_21_63.zip and unpack it, then see readme.txt for installation instructions. You will need a USB flash memory drive to perform the update.
Note: You cannot use the Pinnacle ShowCenter server software to go back to the previous version of the firmware. Instead, please download the 11-14 downgrade firmware package below.
SC200_FW_11_14_downgrade.zip
Postad 08 October 2007 - 08:44
Redigerat av Unregisteredf3d43c18, 08 October 2007 - 09:12.
Postad 08 October 2007 - 14:09
Är det kört att kolla på .mkv filer med denna maskin?
Ja, det är kört vad gäller mkv.
Postad 15 October 2007 - 20:53
Tack för infon.
Du kan ju alltid konvertera mkv till DivXHD .avi med tex SUPER, funkar bra för mig
Postad 07 November 2007 - 21:55
Tack på förhand
Postad 20 November 2007 - 19:11
Postad 20 November 2007 - 20:52
Kan man använda denna maskin utan router? Har en svåger som har en dator i ett arbetsrum och en Pana th-42pv60 i ett rum en bit bort och vill kunna se div. filer som han har på datorn på tv:n utan att behöva dra sladd genom hela lgh:n, borde inte detta kunna vara en smidig lösning?!
Tack på förhand
Det går utmärk med att koppla upp mot en dator med Wifi eller ethernet sladd utan router mellan.
Undrar om man spelar musik med ett program som t.ex Musicmatch. Visar TVn upp omslag från den musik man spelar på datorn. Kan man samtidigt som man blädrar bland bilder på datorn visa upp dom på TVn som en typ av "presentation".. Tacksam för svar???
Du använder dig av Pinnacles egen "programvara" som du styr från soffan. Omslag visas och du kan fixa musik till bildspel. För mer detaljer ladda ner manualen härifrån.
Postad 21 November 2007 - 23:07
Tack för infon.
Du kan ju alltid konvertera mkv till DivXHD .avi med tex SUPER, funkar bra för mig
Shit pommesfrites, det skall jag verkligen testa!!! Tack å bock om det fungerar och det gör det uppenbarligen för dig.
Postad 23 November 2007 - 23:27
Tack för infon.
Shit pommesfrites, det skall jag verkligen testa!!! Tack å bock om det fungerar och det gör det uppenbarligen för dig.
snabbspolning o bitrate >4000 funkar dock inte wifi, kvaliten skulle jag säga är lika med en bra SVT std sändning, säkert bättre med h264 native men iaf ett lyft jmf med vanlig DivX/XviD.
Postad 02 December 2007 - 13:02
Behöver hjälp med min nyinköpta SC200... Kan inte få boxen att koppla upp sig mot min server! Jag tycker jag provat allt!
Min konfiguration/problem ser ut som följer:
- SC200 är kopplad via WLAN till min Netgear router. Senaste firmware är installerad!
- Min server är en Win XP. Senaste Pinnacle mjukvara är installerad!
- I SC200 hittar jag utan problrm mitt WLAN. När jag tittar på de automatiska inställningarna för WLAN-kopplingen, ser värdena lite konstiga ut dock... (annan subnetmask, konstig ip etc.).
- När jag lögger till min server får jag att den visar grönt, alltså den hittar servern. När jag försöker gå in på den så säger SC200 att den inte hittar servern (tryck A för att komma tillbaka). För det mesta lyser servern grönt i SC200, men vid några tillfällen har den övergått till rött efter några sekunder efter mitt försök att gå in på den.
- Har testat att lägga till erfordeliga portar i routerinställningar (8000 för TCP och 1?00 för UDP) i Port Forwarding (spelar det någon roll?), men det vill inte fungera ändå!
Har ni några ideer? Detta är väldigt frusterande!
Mvh.
/Peter
Postad 03 December 2007 - 09:42
Utveckla gärrna detta lite mer, vad har dina övriga maskiner för IP å vad får din SC200?- I SC200 hittar jag utan problrm mitt WLAN. När jag tittar på de automatiska inställningarna för WLAN-kopplingen, ser värdena lite konstiga ut dock... (annan subnetmask, konstig ip etc.).
Men det låter som att du inte får kontakt med nätverket utan att du får en "private network address" vilket händer om du inte har konfigurerat ditt wlan rätt.
Börja med att ansluta din SC200 med en nätverkskabel. och se om det fungerar då.
/m
Postad 03 December 2007 - 19:39
Min server har ip 192.168.1.7, subnet 255.255.255.0, default gateway 192.168.1.1.
Mitt SC200 har ip 169.254.183.50, subnet 255.255.0.0, default gateway 0.0.0.0.
Om jag ändrar ip till 192.168.1.10 och de andra värdena så att de matchar med servern så fungerar det inte ändå!
En konstig sak är att om jag startar/stoppar Streaming Server så har jag samma antal processer igång på servern (taskmanager). Kan detta var något? Vad är de för processer som ska vara igång för allt ska snurra?
Jag har svårigheter att koppla SC200 till servern via kabel då de befinner sig på olika platser i huset och serverdatorn är ganska svåroåtkomlig, så om jag kan fixa det på annat sätt så vill jag gärna göra det först...
Numera är servern alltid rödmarkerad dessutom i SC200.
Tack för hjälpen!
/Peter
Postad 03 December 2007 - 23:07
Japp Som jag skrev tidigare, se nedan:Hej cnsmipe1!
Min server har ip 192.168.1.7, subnet 255.255.255.0, default gateway 192.168.1.1.
Mitt SC200 har ip 169.254.183.50, subnet 255.255.0.0, default gateway 0.0.0.0.
When you boot your machine, the computer will broadcast a request for an IP address and the router will normally answer. If it does not see the DHCP server it will give up and make up an IP address for itself. This IP will often look something like 169.x.x.x. This is a local address that will not likely have any communication with other PCs on the network.
Källa: http://www.pctechbyt.../article-8.html
Så vad som händer när din SC200 inte får kontakt med nätet så får/tar den en 169 address.
Så du får ta å felsöka din Wifi koppling. Om du inte kan ansluta din SC till ditt LAN med kabel testa med att slå av all kryptering på ditt nät och kör test att köra helt öppet bara för att testa.
PS! Vad kör du med för kryptering? WEP eller WPA?? TKIP AES?? DS!
Micke
Redigerat av cnsmipe1, 03 December 2007 - 23:11.
Postad 04 December 2007 - 10:35
Min fråga: Måste man köra Showcenter på en pc? Jag hade gärna velat ha bara en webserver i Showcenter så att jag kan styra den med blåtand/annan pc.
Eller så får jag önska mig en SB i julklapp...
http://www.tomshardw...tween_pc_and_hi
Postad 05 December 2007 - 10:06
Tack för fortsatta intresset!
Jag gjorde som du sa och tog bort krypteringen. Det fungerade mycket bättre (ip-adresser med mera).
Tyvärr så får jag fortfarande inte kontakt med min server... Har du tips hur jag kan fortsätta min felsökning? Vilka processer ska rulla på servern för att det ska fungera?
Tack!
Mvh.
/Peter
Postad 05 December 2007 - 10:19
Har tyvärr inte koll på det, då jag själv kör Swisscenter. www.swisscenter.co.uk till minHej igen Micke!
Tack för fortsatta intresset!![]()
Jag gjorde som du sa och tog bort krypteringen. Det fungerade mycket bättre (ip-adresser med mera).
Tyvärr så får jag fortfarande inte kontakt med min server... Har du tips hur jag kan fortsätta min felsökning? Vilka processer ska rulla på servern för att det ska fungera?
Tack!
Mvh.
/Peter
Micke
Postad 05 December 2007 - 14:26
Har tyvärr inte koll på det, då jag själv kör Swisscenter. www.swisscenter.co.uk till minHej igen Micke!
Tack!
Mvh.
/Peter
Micke
Okaj, om jag vill köra Swisscenter istället, är det något jag bör tänka på där då?
Mvh.
/Peter
Postad 05 December 2007 - 17:47
Nej inget spec. bara tanka och installeraHar tyvärr inte koll på det, då jag själv kör Swisscenter. www.swisscenter.co.uk till minHej igen Micke!
Tack!
Mvh.
/Peter
Micke
Okaj, om jag vill köra Swisscenter istället, är det något jag bör tänka på där då?
Mvh.
/Peter
MIcke
Postad 10 December 2007 - 13:28
Nej inget spec. bara tanka och installera
MIcke
[/quote]
Hej igen Micke!
Jag har fått igpng Swisscenter nu, men hittar inget sätt att se på DVD-filmer (i iso, img eller vob -format). Är inte detta möjligt att göra i Swisscenter? Pinnacles programvara kan göra detta har jag för mig?
Dessutom i Swisscenter, finns det något sätt att få bredbild?
Tackar!
Mvh.
/Peter
Postad 10 December 2007 - 19:46
Nej inget spec. bara tanka och installera
om du har prob hör av dig
MIcke
Hej igen Micke!
Jag har fått igpng Swisscenter nu, men hittar inget sätt att se på DVD-filmer (i iso, img eller vob -format). Är inte detta möjligt att göra i Swisscenter? Pinnacles programvara kan göra detta har jag för mig?
Dessutom i Swisscenter, finns det något sätt att få bredbild?
Tackar!
Mvh.
/Peter
Bredbild ställer du inte det i Showcenter setupen? VAd det gäller img och iso så funkar det inte (mig veterligen inte heller med Pinnacles sw)!!! vob filer ska inte vara något problem.
klippte detta på swisscenter FAQ:
What movies formats are supported?
I'm afraid the answer to this question is "it depends on your hardware".
The SwissCenter software is simply an interface for your hardware player and as such it doesn't actually perform the playback of the video file - it simply passes the file on to your hardware player which take care of the playback. Visit the hardware manufacturer's website for details of the formats supported by your device.
Showcenter 1000 Showcenter 200
MPEG-1 X X
MPEG-2 X X
VOB X X
MPEG-4 AVI X X
Xvid X X
WMV9 - X
Micke
PS! kolla gärna FAQ och forumet på swisscenter, mycket matnyttigt där DS!
Postad 18 December 2007 - 21:27
Postad 21 December 2007 - 00:20
Hej forumrävar!
Behöver hjälp med min nyinköpta SC200... Kan inte få boxen att koppla upp sig mot min server! Jag tycker jag provat allt!
Min konfiguration/problem ser ut som följer:
- SC200 är kopplad via WLAN till min Netgear router. Senaste firmware är installerad!
- Min server är en Win XP. Senaste Pinnacle mjukvara är installerad!
- I SC200 hittar jag utan problrm mitt WLAN. När jag tittar på de automatiska inställningarna för WLAN-kopplingen, ser värdena lite konstiga ut dock... (annan subnetmask, konstig ip etc.).
- När jag lögger till min server får jag att den visar grönt, alltså den hittar servern. När jag försöker gå in på den så säger SC200 att den inte hittar servern (tryck A för att komma tillbaka). För det mesta lyser servern grönt i SC200, men vid några tillfällen har den övergått till rött efter några sekunder efter mitt försök att gå in på den.
- Har testat att lägga till erfordeliga portar i routerinställningar (8000 för TCP och 1?00 för UDP) i Port Forwarding (spelar det någon roll?), men det vill inte fungera ändå!
Har ni några ideer? Detta är väldigt frusterande!
Mvh.
/Peter
Tjena Peter, hoppas du bukt med problemen. Jag hade samma fenomen, för mig var det två saker som var problemet:
1. Du måste öppna brandväggen för pinnacle. Media manager använder automatiskt internet för att hämta artistnamn låttitel, albumnamn osv. när jag öppnade brandväggen så funkade allt klockrent!!
Wifi är mycket instabillt-minsta störning och SC tappar kontakten, sen måste man starta om burken. Wired funkar bra.
2. Kolla så du inte har nått annat pinnacle program installerat före din installation av SC200, ex pinnacle studio (videoredigering) den har nämligen också "streamingserver" precis som i showcenter. Jag fick helt avinstallera "streamingserver", starta om, och sen installera "streamingserver" igen.
/Urban.
Redigerat av Telekiter, 21 December 2007 - 00:21.
Postad 22 December 2007 - 15:54
[/quote]
Det finns en liten enkel server som heter Wizd som funkar utmärkt för att köra .iso och .img på Showcenter. Det är den enda servern jag har hittat som klarar det. Jag kör den parallellt med Pinnacles på samma PC, funkar utmärkt.
http://wizd.sourceforge.net/
Redigerat av Unregistered2d0b50b3, 22 December 2007 - 15:56.
Postad 03 January 2008 - 12:03
Vore även tacksam för lite tips om hur man kan använda denna manick! Tex går det att koppla in en externhårddisk som man kan komma åt ifrån datorn? Har nämligen en laptop och känner inte att jag vill ha en externhårdisk inkopplad för då blir man ju likförbannat trådbunden om man vill lyssna på mp3or frå den externa hårdisken!
Sedan hur man skapar en stor vob-fil utav flera små får ni gärna beskriva oxå!
Tacksam för svar!
Mvh *Pappahårding*
Postad 04 January 2008 - 01:44
Införskaffade mig en Pinnacle Showcenter igår och ska strax åka iväg och köpa en komponentkabel för att kunna se HD-matreal. Frågan är bara vad för något HD-matreal man kan se på? Är det bara filmklipp som man kan hämta hem gratis från nätet eller är det något annat spännande? Går det se en hel HD film på denna maskin?
Vore även tacksam för lite tips om hur man kan använda denna manick! Tex går det att koppla in en externhårddisk som man kan komma åt ifrån datorn? Har nämligen en laptop och känner inte att jag vill ha en externhårdisk inkopplad för då blir man ju likförbannat trådbunden om man vill lyssna på mp3or frå den externa hårdisken!
Sedan hur man skapar en stor vob-fil utav flera små får ni gärna beskriva oxå!
Tacksam för svar!
Mvh *Pappahårding*
svaren på dom flesta frågorna finns i tråden....
mkt kort.
HD mtrl: x264 och/eller mkv funkar inte måste konverteras om till DivX_HD/AVI
Du kan inte nå en hårddisk som är ansluten till SC från en dator bara tvärt om.
HD måste vara formaterad med FAT32, mao ska du INTE slå ihop flera små vob-filer till en stor.
Kör du trådlöst så funkar inte HD mtrl
Postad 04 January 2008 - 11:34
*Pappahårding*
Föresten...vilket program använder du för att konvertera x264 och/eller mkv till DivX_HD/AVI?
Postad 04 January 2008 - 17:51
WinAvi eller SUPER fixar konverteringen
Alternativt installerar du TVersity o kör MKV direkt, funkar sådär
Postad 06 January 2008 - 11:25
Snälla kan någon berätta för mig?
Postad 06 January 2008 - 20:48
Går detta?
Postad 06 January 2008 - 21:12
Jag har sett att du skrivit i ett par trådar. Jag tror att du skulle ha en Abit Airpace, det är en trådlös "ljudkorts basstation" enkelt beskrivet, den jobbar över vanlig Wifi och du ansluter den mot din stereo via digital eller analog ingång. Sen får du ut det ljud du vill via stereon!
Låter som klockrent rätt grej efter din beskrivning!!
Kolla här!!! Abit Airpace tråd på Minhembio
Postad 06 January 2008 - 21:13
Går det lyssna på musik utan att ha på TVn? Välja musiken på datorn som skickas trådlöst. Detta pga att jag vill ha min bärbara som huvudkomponent och egentligen bara slippa kablen mellan datorn och förstärkaren..
Går detta?
titta på denna istället om det är music o inte video du jagar
finns dyrare o bättre produkter åxå
Postad 07 January 2008 - 20:33
liraren54:
Jag har sett att du skrivit i ett par trådar. Jag tror att du skulle ha en Abit Airpace, det är en trådlös "ljudkorts basstation" enkelt beskrivet, den jobbar över vanlig Wifi och du ansluter den mot din stereo via digital eller analog ingång. Sen får du ut det ljud du vill via stereon!
Låter som klockrent rätt grej efter din beskrivning!!
Kolla här!!! Abit Airpace tråd på Minhembio
Har sökt runt och skrivit lite överallt ja..
Ja visst, den låter som en grej för mig. Blir nog en sån.
Enda jag fått funderingar på nu är om man skulle skaffat sig en mediaspelare som popcorn hour så man slipper flytta datorn 1,5 m och plugga i en VGA kabel för att se på film.
Postad 11 January 2008 - 19:06
Om man installerar Windows XP Media Center Edition på datorn....kan man dra nytta av detta på Pinnacle Showcenter 200? Någon som har testat?
Jag har uppgraderat till den senaste firmen så man kan använda Windows Mediaplayer 11 som server.....men jag tycker att den suger! Man kommer ju åt musiken och filmerna men jag fattar inte hur man kan spela upp all muski slumpmässigt!
Jag vore tacksam för svar!
The real Pappahårding
Postad 12 January 2008 - 12:49
Tja....känns som denna tråd börjar svalna något! Så jag hoppas att någon kan svara på min fråga!
Om man installerar Windows XP Media Center Edition på datorn....kan man dra nytta av detta på Pinnacle Showcenter 200? Någon som har testat?
Jag har uppgraderat till den senaste firmen så man kan använda Windows Mediaplayer 11 som server.....men jag tycker att den suger! Man kommer ju åt musiken och filmerna men jag fattar inte hur man kan spela upp all muski slumpmässigt!
Jag vore tacksam för svar!
The real Pappahårding
Bara att tuta å köra, Har Xp MCE på htpc´n och delar ut därifrån till 200:an i sovrummet.
Postad 15 January 2008 - 19:18
Postad 06 February 2008 - 14:52
ShowCenter 200 and 250HD new firmware version 21-81 BETA
New features
A much improved UPnP AV client with better compatibility to popular UPnP AV server software
Windows Vista support by using Windows Media Player 11 as the server
WMV9 fast forward/rewind improvements
Support for RealNetworks Rhapsody (by using the UPnP server of the Rhapsody application)
Additional features and bug fixes when using the Pinnacle server software (Windows XP only):
Dolby® Digital audio may be sent to the analog outputs (requires a paid activation using the Pinnacle server software)
Playback of files protected with Microsoft DRM is fixed
Internet radio playback now starts up faster again
DivX® files with Dolby® Digital sound play in sync again
DivX® v3 is supported again (note that only some variations of this format may be played)
Postad 14 February 2008 - 15:14
Någon som vet hur man byter upplösning till scart med fjärren eller hur man kan återställa tiill fabriksintällningar.
Mvh Frippe
Postad 15 February 2008 - 10:45
Testa att trycka på TV knappen ( tror det är den) flera ggr den hoppar då till nästa outputHar fått ett problem, hade min showcenter kopplad med componetkabel innan med 720p i upplösning. Skulle nu koppla den med scart. Men får ingen bild.
Någon som vet hur man byter upplösning till scart med fjärren eller hur man kan återställa tiill fabriksintällningar.
Mvh Frippe
M
Postad 20 March 2008 - 07:49
Min showcenter 200 sa upp kontraktet efter exakt 1 år och 2 veckor. Eftersom garantin har gått ut så tänkte jag fråga om nån eventuellt skulle ha kolla på om det går att fixa själv...
Jag har kört med swisscenter och det har fungerat utmärkt. Igår så började fjärrkontrollen strula, jag testade med nya batterier utan framgång. Det konstiga var att efter omstart av boxen så började den fungera igen. Detta hände några gånger. Sen då jag kollade på ett serieavsnitt så började det hoppa på i filmen, precis som om man skulle ha tryckt på fjärrkontrollen men den låg på soffbordet. Man såg altså den gula texten som också visas då man använder fjärren.
Efter detta så var fjärrkontrollen helt död, att starta om boxen fungerade inte mer. Boxen har också ett högfrekvent pip och bilden har lite störningar.
Några idéer?
Postad 21 March 2008 - 13:31
För att kolla fjärren så kan man använda kareran/mobilen får att kolla om den sänder något, håll bara fjärren emot linsen på kaneran och tryck på fjärren, du kommer att se om det blinkar pöå fjärren.Tjenare
Min showcenter 200 sa upp kontraktet efter exakt 1 år och 2 veckor. Eftersom garantin har gått ut så tänkte jag fråga om nån eventuellt skulle ha kolla på om det går att fixa själv...
Jag har kört med swisscenter och det har fungerat utmärkt. Igår så började fjärrkontrollen strula, jag testade med nya batterier utan framgång. Det konstiga var att efter omstart av boxen så började den fungera igen. Detta hände några gånger. Sen då jag kollade på ett serieavsnitt så började det hoppa på i filmen, precis som om man skulle ha tryckt på fjärrkontrollen men den låg på soffbordet. Man såg altså den gula texten som också visas då man använder fjärren.
Efter detta så var fjärrkontrollen helt död, att starta om boxen fungerade inte mer. Boxen har också ett högfrekvent pip och bilden har lite störningar.
Några idéer?
Micke
Postad 25 March 2008 - 14:04
För att kolla fjärren så kan man använda kareran/mobilen får att kolla om den sänder något, håll bara fjärren emot linsen på kaneran och tryck på fjärren, du kommer att se om det blinkar pöå fjärren.
Micke
Tack för tipset!
Fjärren verkar fungera som den ska, har ju ingen koll på ifall den skickar ut nåt mumbujumbo men dioden lyser/blinkar iaf.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell Tråd - Terratec Noxon Audio
14 bilder
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?