Peter B,
Först och främst, kör du orginal eller hemkokad rom? Där du väljer rignsignal, spelas den upp då där du väljer ringsignal? Jag förutsätter att du kollat runt i alla inställningar efter hur telefonen ska bete sig vid inkommande samtal och att det inte är problemet.
I vilket fall som helst så skulle nog telefonen inte skadas av att du körde in senaste orginalromen som jag gissar på att du använder och där efter utför en hard-reset på telefonen. För att utföra en hard-reset, håll inne volym ner-knappen och backspace-knappen samtidigt som du trycket på den röda soft-reset knappen (finns där pinnen sitter). När du tryckt in den röda knappen fortsätter du hålla de andra två knapparna intryckta tills bootloader menyn visas och den frågar dig om du verkligen vill radera allt.
OBS! När du gör detta försvinner alltså all information på telefonen, se till att köra en backup innan du gör allt detta. PimBackup heter programmet du vill använda.
Så, nu har jag en fråga. Är det någon som vet eller har tips om den radio som tror sig fungera bäst i dagsläget?