Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 oktober 2009 - 18:06

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Jag har ett lustigt problem som uppstått.

När jag ska skriva tex ett sms så blir det hela tiden siffror. Ändrar jag tangentbordtyp till ex qwerty så hamnar jag hela tiden i symbolfältet och det händer inget när jag trycker på ABC knappen. Vad ska jag göra för att lösa detta??

Hur länge sedan är det du har hard-resetat din mobil? Och så den naturliga frågan, kör du med original ROM eller en cooked?

Postad 19 november 2009 - 22:04

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Snälla hjälp!
Har haft min Diamond länge och nu kommer ingen ringsignal när folk ringer mig. Pling hörs när man slår av den eller när det kommer sms.

Postad 26 november 2009 - 19:11

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Peter B,

Först och främst, kör du orginal eller hemkokad rom? Där du väljer rignsignal, spelas den upp då där du väljer ringsignal? Jag förutsätter att du kollat runt i alla inställningar efter hur telefonen ska bete sig vid inkommande samtal och att det inte är problemet.

I vilket fall som helst så skulle nog telefonen inte skadas av att du körde in senaste orginalromen som jag gissar på att du använder och där efter utför en hard-reset på telefonen. För att utföra en hard-reset, håll inne volym ner-knappen och backspace-knappen samtidigt som du trycket på den röda soft-reset knappen (finns där pinnen sitter). När du tryckt in den röda knappen fortsätter du hålla de andra två knapparna intryckta tills bootloader menyn visas och den frågar dig om du verkligen vill radera allt.

OBS! När du gör detta försvinner alltså all information på telefonen, se till att köra en backup innan du gör allt detta. PimBackup heter programmet du vill använda.

Så, nu har jag en fråga. Är det någon som vet eller har tips om den radio som tror sig fungera bäst i dagsläget?

Postad 03 december 2009 - 12:23

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Snälla hjälp!
Har haft min Diamond länge och nu kommer ingen ringsignal när folk ringer mig. Pling hörs när man slår av den eller när det kommer sms.

Du har garanterat råkat sänka volymen på ringsignalen genom knapparna på sidan.
Om du trycker på volymknapparna på sidan så kommer det upp en volymindikator för systemvolymen.
Tryck åt sidan så kommer volymen för ringsignal. Garanterar att den är noll.

Detta syns inte via ljudinställningarna.

/W

Postad 11 december 2009 - 14:12

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Snälla hjälp!

Har precis samma problem. Och nej, det är inte så enkelt som att volymen är sänkt genom sidoknapparna.
Är inte så sugen på att lägga in orginalromen heller, men någon kanske kan tipsa om en nyare bra rom + radio?

Postad 21 december 2009 - 14:26

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
hej
ska flyga under julen och tänkte se en film på planet utan att behöva släpa med mig datorn.
så hur är det med bluetooth under flygningar. att jag får ha telefonen i flightmode borde ju gå bra men får jag lyssna med mitt bluetooth headset från sonyericsson?

Postad 21 december 2009 - 14:32

mchris
  • mchris
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

hej
ska flyga under julen och tänkte se en film på planet utan att behöva släpa med mig datorn.
så hur är det med bluetooth under flygningar. att jag får ha telefonen i flightmode borde ju gå bra men får jag lyssna med mitt bluetooth headset från sonyericsson?

Flightmode stänger även av BT. Dessutom så får man normalt sett varken ha radiosändare eller -mottagare under flygningarna och ett BT-headset är både och. Tror inte du blir poppis (även om det eg inte borde kunna påverka något).

Postad 28 december 2009 - 12:02

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Har precis samma problem. Och nej, det är inte så enkelt som att volymen är sänkt genom sidoknapparna.
Är inte så sugen på att lägga in orginalromen heller, men någon kanske kan tipsa om en nyare bra rom + radio?

Svarar mig själv. La in en ny ROM med WM 6.5 från xda dev, sen gick det att höra när det ringde igen :lol:

Postad 28 december 2009 - 15:08

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
galactus, vilken 6.5 ROM la du in och fungerar det bra?

Postad 03 januari 2010 - 18:59

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Jag trodde inte diamond va kompatibel med WM 6.5, men kanske med hemkört?
Vilken rom?

/W

Postad 03 januari 2010 - 21:40

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Jag trodde inte diamond va kompatibel med WM 6.5, men kanske med hemkört?
Vilken rom?

/W

Finns massor att välja från på xda-dev, jag testade med Söderström WM 6.5 Swedish Edition. Hade lite problem med v6.0 (kontakter o kalender strulade), men lade sen in v5.0 och den funkar klockrent.

Postad 02 februari 2010 - 22:32

this
  • this
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Finns massor att välja från på xda-dev, jag testade med Söderström WM 6.5 Swedish Edition. Hade lite problem med v6.0 (kontakter o kalender strulade), men lade sen in v5.0 och den funkar klockrent.

Skulle du kunna förklara lite snabbt hur du flashade?

Postad 11 februari 2010 - 12:44

KonradA
  • KonradA
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Hur för jag över kontakter från en iPhone 3G till HTC Touch Diamond? Kontakterna på iPhonen ligger inte i simkortet. Jag har försökt att exportera ett vCard men kan inte importera kontakterna i Outlook 2007. Använder Vista 64. Kontakterna blir endast första numret i listan och jag kan inte fortsätta infoga resterande kontaker. Tips eller länk till guide uppskattas!

Postad 21 april 2010 - 20:36

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
hej
jag har verklgen testat varje knapp i varje meny på hela telefonen men jag kan ändå helt omöjligt få bort alla egna tillagda ord när jagska skriva sms. det är så störande när man råkat lägga till felstavningar av ord och så kommer dom upp som ordförslag. så hur gör jag för att återställa T9?

Postad 25 april 2010 - 11:50

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Hej gott folk, nu är det så att jag ska fixa en ny rom till min gamla diamant då det var länge sen jag gjorde det. Har just nu en HD2 men använder den här titt som tätt..

Då funderar jag på vilken ROM ni rekommenderar för tillfället och även vilken radio? Har lagt in söderströms senaste från xda men jag tycker inte den imponerar någe vidare.

Tack!
Mvh Anders

Postad 01 maj 2010 - 11:08

Clemenza
  • Clemenza
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är inte så bra på sådant här så jag behöver lite hjälp.
Lagringsminnet blir fullt hela tiden trots att jag inte lagt in något nytt.
Felmeddelanden poppar upp om att jag kan frigöra minne genom att ta bort filer som inte används. Jag har testat med att ta bort bilder och musik med det hjälper föga, det verkar som att det finns andra filer som jag inte kan se som tar upp minnet. Kan det vara så att det lagras cockiefiler eller dylikt från surfning och hur tar jag i så fall bort dessa?

Tack på förhand!

Mats

Postad 06 juni 2010 - 22:57

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Den här tråden verkar lite död, men jag provar ändå.

Plasten har börjat släppa på ena hörnet av knappsatsen. Jag lämnade in den på service och fick den lagad första gången, och nu släppte den sig igen häromdagen. Jag antar att det kommer att hända igen för tredje gången. Nu vet jag att Telenor som jag köpte telefonen hos, tillämpar regeln som säger, lämnar du in telefonen för samma fel tre gånger så får du en ny likadan om den finns kvar i sortimentet eller en likvärdig. Kan man anse att det är så i mitt fall?

Har några fler än jag stött på samma problem? Berätta gärna hur du gjorde!

Postad 03 juli 2010 - 22:36

Unregistered8fa6290e
  • Unregistered8fa6290e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Edit: Glöm det :$

Redigerat av Unregistered8fa6290e, 03 juli 2010 - 22:44.

Postad 17 augusti 2010 - 12:44

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Undrar detsamma som föregående gällande minnet. Har haft min telefon i 4-5 dagar och huvudminnet börjar varna att det är slut, när jag endast installerat ett par spel.

Min nästa fråga är följande:
Jag använder larmet på telefonen flitigt och använder G-alarm, eftersom det inbyggda verkar riktigt kass då man inte kan välja egna larmsignaler.
Sätter telefonen varje kväll i Flight-mode så ingen kan störa.
Problemet jag har är att varje kväll exakt kl 23.59 stängs knapplåset av och telefonen lyser upp.
Någon som varit med om något liknande??
Inga larm el. något går igång vid den tiden så det verkar inte vara något sådant. Riktigt irriterande då jag har lätt för att vakna av minsta ljus el. ljud....

Red. Loggade in på mina fakturor på Tele2 nu, och noterade att exakt kl 23.59.59 så har DATA-GPRS gått igång och sedan varit aktivt i 54 min den 6 jan, 16 min den 4 jan osv.... Vad händer?? Detta är dock ännu inte fakturerat, så jag vetinte om telefonen har tankat ner något el. ej (inga belopp finns) Hur är det möjligt när jag har telefonen i Flightmode??

Tacksam för svar!

MVH
Maria

Väcker liv i denna tråd, är det möjligen så att du har tele2 ?

Jag har nämligen själv stora problem med exakt samma sak, samma tid på dygnet o.s.v.

Vad beror det på och vad säger operatören (tele2 ?) har det kommit betalningskrav på tiden som mobilen gått igång och tankat ?

Jag har hittat en hel del som drabbats av samma sak, dock inte fått svar på vad orsaken är.

http://www.fairshopp...?opinionid=5239

http://www.swedroid....read.php?t=8825

https://www.flashback.org/t463845

Mvh / J

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.