Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 March 2010 - 16:40

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Någon som har någon uppfattning om X10 vs HTC Desire?
Står i valet och kvalet mellan dem.
Samt, någon som vet hur de står till med täckningen på på dessa eller antingen X10 eller Desire(bor på landet...).

Haha, skönast idag! Har du ens läst något i denna tråd?

Postad 24 March 2010 - 16:46

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Idag åkte jag o köpte mobil-tidningen med Android special-numret. Mkt bra nummer denna månad!
Väldigt mkt tester (även om jag mest var intresserad av Desire och X10).
Testen på just de telefonerna upplever jag som väldigt utförliga och objektiva.
Båda fick topp-betyg (90%).

SE x10 ska tydligen ha väldigt bra kamera enligt "mobil", men de säger däremot att: "lampan gör mer skada än nytta när belysningen är för dålig för att få bra bilder". Ngn som vet vart man kan titta på bilder tagna med x10an i dålig belysning?

Tidningen hade mkt nyttig att erbjuda med mkt tips på nytto apps, tips o tricks etc etc.. (rekommenderas, KÖP!)

Ska köpa tidningen så fort jag kommer till Swe på fredag :)
Är där några jämförelser mellan telefonerna eller är det bara individuella tester?

Postad 24 March 2010 - 16:46

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Haha, skönast idag! Har du ens läst något i denna tråd?

Jag har varit med och läst sedan första inlägget och jag är också sugen på en lista. Mest för jag är någorlunda glömsk utav mig och på en sida är det mer nice att ha.

Intressant, någon som ska slå till:
http://www.blocket.se/vi/26450041.htm
3500 hade varit najs att få den för olåst :)

Postad 24 March 2010 - 18:16

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=vVTnF7FCE44

Postad 24 March 2010 - 18:34

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Vet att folk har snackat lite om fodral, men det känns lite over-kill för mig. Men skärmskydd, det är nåt man borde ha eller? (har aldrig haft en liknande telefon innan). Vet att vissa här redan har X10an, hur är det skärmskyddet man får till? Är det bra? Finns det några andra som man "borde" ha till sånna här telefoner?

Postad 24 March 2010 - 19:13

broccoli
  • broccoli
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Idag åkte jag o köpte mobil-tidningen med Android special-numret. Mkt bra nummer denna månad!
Väldigt mkt tester (även om jag mest var intresserad av Desire och X10).
Testen på just de telefonerna upplever jag som väldigt utförliga och objektiva.
Båda fick topp-betyg (90%).

SE x10 ska tydligen ha väldigt bra kamera enligt "mobil", men de säger däremot att: "lampan gör mer skada än nytta när belysningen är för dålig för att få bra bilder". Ngn som vet vart man kan titta på bilder tagna med x10an i dålig belysning?

Tidningen hade mkt nyttig att erbjuda med mkt tips på nytto apps, tips o tricks etc etc.. (rekommenderas, KÖP!)

Du har inte lust att summera lite mer :).. kan tyvär inte köpa tidningen på ett par dagar.

Postad 24 March 2010 - 19:15

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

...
...
...

Tack :) !

Postad 24 March 2010 - 19:33

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Förresten kan det nog vara värt att anmärka att om både X10an och Desire fick samma betyg i Mobil så bådar det ju gott sen när 2.1 kommer till X10an :)

Postad 24 March 2010 - 20:10

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Förresten kan det nog vara värt att anmärka att om både X10an och Desire fick samma betyg i Mobil så bådar det ju gott sen när 2.1 kommer till X10an :)

Ja, exakt. Om de är lika bra nu så har ju X10an betydligt bättre potential med framtida uppdateringar!

Postad 24 March 2010 - 20:35

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Du har inte lust att summera lite mer :).. kan tyvär inte köpa tidningen på ett par dagar.

Måste sammanfatta en hel del nu eftersom mobil lät x10an ta upp hela 5 sidor i tidningen!!!

Det viktigaste enligt mobil om Sony ericsson x10:

Ger bra bilder, dock är de mer imponerade av videoinspelningen som kan ske i widescreen läge 800*400, de ger eloge för bildstabilisatorn som x10 har. "det ser ut som om man använt en steadycam, alltså dämpning som gör att alla rörelser blir mjuka och följsamma. Ett effektivt sätt för att slippa skakiga, hoppiga inspelningar alltså" skriver mobil.
De skriver dock att fotolampan "..inte är så hemskt användbar"
De nämner även att de finner det konstigt att man måste sätta på fotolampan själv (manuellt)

De nämner vidare att x10ans främsta styrka är android i kombination med SE's tillägg av systemet. Främst timescape tycker de är smidigt. Men är det 50 nya meddelanden som den försöker visa så tycker de att de grafiska korten inte längre är så smidiga.

De tycker om androids förslag av olika ord medan man skriver medelanden, de tycker även att x10an klarar av snabb skrivning i liggande läge, men att den inte hinner med i stående läge.

+
Timescape
Snabb
Skärmen

-
Ordkorrigering i stående läge
Inget autoläge för lampan

-----------

Obs! var riktigt glad över mobils kommentar om x10ans bildstabilisator (där har megapixelkritiker ngt att svälja också då de ofta säger att SE överdriver med antal megapixlar och att det snarare är bildstabiliseringen som är så otroligt viktig)

Allt annat verkar fungera bra tycker de. Som sagt, slutbetyg för x10 = 90%

Återigen (som jag tidigare nämt) vill jag personligen nu se bilder i miljöer med dålig belysning (för att själv avgöra hur pass illa det är)

Redigerat av Seriouz, 24 March 2010 - 21:17.

Postad 24 March 2010 - 21:18

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Nice, tack!
Ska nog gå och köpa tidningen imorgon.

Postad 24 March 2010 - 21:20

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Inget autoläge för lampan

Tänker långsamt nu, men innebär det att den inte har ficklampa? Just ficklampa är en funktion jag använder titt som tätt och jag blir alltid lika irriterade när det inte finns.

Postad 24 March 2010 - 21:35

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Återigen (som jag tidigare nämt) vill jag personligen nu se bilder i miljöer med dålig belysning (för att själv avgöra hur pass illa det är)

Släckte ner lite och tog denna.

Bifogad fil(er)

Postad 24 March 2010 - 21:43

trapd
  • trapd
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Släckte ner lite och tog denna.

Tack, det ser rätt bra ut!

Skulle du kunna ta en likadan bild utan fotolampan så att man kan se vilken skillnad det blir?

Postad 24 March 2010 - 21:45

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Det är utan fotolampan.

Det finns en lampa tänd bakom mig när jag tar den men inte särskilt stark.

Helt mörkt med fotolampa:

Bifogad fil(er)

Redigerat av Rille_lkp, 24 March 2010 - 21:50.

Postad 24 March 2010 - 22:05

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Tänker långsamt nu, men innebär det att den inte har ficklampa? Just ficklampa är en funktion jag använder titt som tätt och jag blir alltid lika irriterade när det inte finns.

Det innebär att fotolampan inte tänds automatiskt vid fototagning. Men du kan använda den som ficklampa.

Postad 24 March 2010 - 22:07

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Lägger in lite Exif på dina bilder om nån e intresserad.

Exif bild nr 1

[Image]
Image Description =
Make = SEMC
Model = X10i
Orientation = top/left
X Resolution = 72
Y Resolution = 72
Resolution Unit = inch
Date Time = 2010-03-24 22:22:37
YCbCr Positioning = co-sited
Exif IFD Pointer = Offset: 182

[Camera]
Exposure Time = 1"
F Number = F2.8
ISO Speed Ratings = 160
Exif Version = Version 2.2
Date Time Original = 2010-03-24 22:22:37
Date Time Digitized = 2010-03-24 22:22:37
Components Configuration = YCbcr
Shutter Speed Value = 0 TV
Exposure Bias Value = ±0EV
Metering Mode = CenterWeightedAverage
Light Source = unknown
Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode
Focal Length = 4.65mm
Flashpix Version = Version 1.0
Color Space = sRGB
Exif Image Width = 3264
Exif Image Height = 1836
Custom Rendered = Normal process
Exposure Mode = Auto exposure
White Balance = Auto white balance
Digital Zoom Ratio = 1x
Scene Capture Type = Normal
Subject Distance Range = unknown

[Thumbnail Info]
Compression = JPEG Compressed (Thumbnail)
X Resolution = 72
Y Resolution = 72
Resolution Unit = inch
JPEG Interchange Format = Offset: 670
JPEG Interchange Format Length = Length: 3881

[Thumbnail]
Thumbnail = 160 x 120

Exif bild nr 2

[Image]
Image Description =
Make = SEMC
Model = X10i
Orientation = top/left
X Resolution = 72
Y Resolution = 72
Resolution Unit = inch
Date Time = 2010-03-24 22:48:06
YCbCr Positioning = co-sited
Exif IFD Pointer = Offset: 182

[Camera]
Exposure Time = 1"
F Number = F2.8
ISO Speed Ratings = 160
Exif Version = Version 2.2
Date Time Original = 2010-03-24 22:48:06
Date Time Digitized = 2010-03-24 22:48:06
Components Configuration = YCbcr
Shutter Speed Value = 0 TV
Exposure Bias Value = ±0EV
Metering Mode = CenterWeightedAverage
Light Source = unknown
Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode
Focal Length = 4.65mm
Flashpix Version = Version 1.0
Color Space = sRGB
Exif Image Width = 3264
Exif Image Height = 1836
Custom Rendered = Normal process
Exposure Mode = Auto exposure
White Balance = Auto white balance
Digital Zoom Ratio = 1x
Scene Capture Type = Normal
Subject Distance Range = unknown

[Thumbnail Info]
Compression = JPEG Compressed (Thumbnail)
X Resolution = 72
Y Resolution = 72
Resolution Unit = inch
JPEG Interchange Format = Offset: 670
JPEG Interchange Format Length = Length: 2191

[Thumbnail]
Thumbnail = 160 x 120

Postad 24 March 2010 - 22:27

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Jag är som många här i kvalet mellan X10 och Desire och just nu blir det en Desire.

Det jag undrar över är om det är nån som sett någon video där man multitaskar med X10? Alltså kör flera program samtidigt, ex spelar musik och surfar/skriver sms samtidigt?

Jag har som erfarenhet från många SE lurar, särskilt SE W890i att när man spelar mp3 och gör något annat så är telefonen riktigt trög, tar flera sekunder efter en knapptryckning.

Alla som haft en SE vet dem haft/har problem med laggningar, men nästan alla vanliga tester skiver att nej telefonen laggar inte osv osv, men blir lurad varje gång eftersom telefonen helt plötsligt kan frysa sig, t.ex när jag skriver in tre första siffrorna i telefon nummret jag ska ringa och trycker på YES men inser att det inte är riktigt nummer och trycker på NO knappen så avbryter den inte, telefonen är fryst men fortsätter att ringa i ca 10 sek innan jag får avbrutit,

Det som oroar mig med X10 är att man kommer att bli irriterad efter en tid när man måste trycka flera gånger, sms funktionen suger tydligen, skärmen inte är lika responsiv.

Vill även tillägga till ett tidigare inlägg att bättre hårdvara i X10 där man nämner desig inte är en bra grund, den är inte bättre för att den är snyggare :)

Postad 24 March 2010 - 22:31

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Rätta mig om jag har fel men man kan väl inte jämföra gammla SE lurar med X10an riktigt för ingen har väl haft Android.

Postad 24 March 2010 - 22:46

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel men man kan väl inte jämföra gammla SE lurar med X10an riktigt för ingen har väl haft Android.

Så sant.

Postad 24 March 2010 - 22:57

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Ville bara dela med mig av ebay fynd som jag har hittat på olika rubber skal:

Röd skal + anti glare skydd:

http://cgi.ebay.com/...=item414e19a668

Blå skal + anti glare skydd:

http://cgi.ebay.com/...=item3efe28ff34

Svart skal + anti glare skydd:

http://cgi.ebay.com/...=item3efe27d8b1

Jag har beställt 2 olika iallafall =)

Edit: Lite info bara om transport tider. Från Signapore går snabbare än från Hong-Kong men enbart med 2 dagar eller nått... Jag får OFTA det jag beställer inom 7 - 8 Bankdagar. allt under 300kr = tull och momsfritt... PER KOLLI!

Om dom markerar sändelsen som "Gift" går det snabbare och ingen tull ... ENBART ifall försändelsens värde inte överstiger 500 kronor. För skickas det som GIFT så kan det ej försäkras.

Redigerat av Gucci, 24 March 2010 - 23:03.

Postad 24 March 2010 - 23:22

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ja har man beställt skydd nu så äre väl lika bra att handla sig en X10 snarast oxo :)

INGEN ÅTERVÄNDO!!

Postad 25 March 2010 - 00:01

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Enligt Cnets recension: "The bad: ... and the landscape keyboard doesn't work in the messaging app."

Med i swedroids recension ser man ju en av bilderna där den är i horisontalläge när de skriver sms. Är det olika i olika telefoner?

Postad 25 March 2010 - 07:28

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Enligt Cnets recension: "The bad: ... and the landscape keyboard doesn't work in the messaging app."

Med i swedroids recension ser man ju en av bilderna där den är i horisontalläge när de skriver sms. Är det olika i olika telefoner?

Olika Firm-Ware

Postad 25 March 2010 - 08:13

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Intressant, själv upptäckte jag mycket lagg när den skulle flytta skärmtangentbordet för jag bytte till landscape.

Så, vem tar på sig att åka till Expert och vem åker till MM? xD

Postad 25 March 2010 - 08:24

OwLOwL
  • OwLOwL
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Ok.. tänkte dela med mig av den infon jag samlat...

1. Jag har förbokat en X10 på Katshing. Mailade dem för att höra vilket datum dom senast hört när telefonen kommer till dem. Dom svarade att de senaste datumet för den första telefonen till dem är satt till 31/3 (Dom visste dock inte hur många dom skulle få till det datumet.. Och det var fortfarande ett preliminärt datum)

2. Pratade med en kille på SonyEricsson igår, och Android 2.1 kommer komma (precis som de skrivit i sin officiella blogg). Han trodde inte det skulle vara Android 2.5, för man vill inte vänta så länge tills 2.5 var officiellt satt från Google (Bör betyda att 2.1 till X10 finns innan 2.5 är releaseat! -- när det nu blir)...

3. Samma källa sa även att basen komemr vara 2.1 (När 2.1 releaseas till X10), men att dom tar in alla patchar som submittas, kontinuerlig .... Så man kan väl säga att det inte kommer bli 2.1, utan 2.1+ ... så nära nästa version man kan komma utan att bryta bakåtkompatibilitet med 2.1.

Just my 5 cents...

Jag kommer stå kvar på kö på Katshing.... Köplats 208...

Mvh // R

Redigerat av OwLOwL, 25 March 2010 - 08:25.

Postad 25 March 2010 - 08:32

Danielse
  • Danielse
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Intressant, själv upptäckte jag mycket lagg när den skulle flytta skärmtangentbordet för jag bytte till landscape.

Så, vem tar på sig att åka till Expert och vem åker till MM? xD

Jag var inne på Expert i går den 24. Hon slog upp den i datorn och sa att de skulle ankomma till centrallager den 26, därefter skulle den skeppas ut till butikerna.

Postad 25 March 2010 - 08:32

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Ok.. tänkte dela med mig av den infon jag samlat...

1. Jag har förbokat en X10 på Katshing. Mailade dem för att höra vilket datum dom senast hört när telefonen kommer till dem. Dom svarade att de senaste datumet för den första telefonen till dem är satt till 31/3 (Dom visste dock inte hur många dom skulle få till det datumet.. Och det var fortfarande ett preliminärt datum)

2. Pratade med en kille på SonyEricsson igår, och Android 2.1 kommer komma (precis som de skrivit i sin officiella blogg). Han trodde inte det skulle vara Android 2.5, för man vill inte vänta så länge tills 2.5 var officiellt satt från Google (Bör betyda att 2.1 till X10 finns innan 2.5 är releaseat! -- när det nu blir)...

3. Samma källa sa även att basen komemr vara 2.1 (När 2.1 releaseas till X10), men att dom tar in alla patchar som submittas, kontinuerlig .... Så man kan väl säga att det inte kommer bli 2.1, utan 2.1+ ... så nära nästa version man kan komma utan att bryta bakåtkompatibilitet med 2.1.

Just my 5 cents...

Jag kommer stå kvar på kö på Katshing.... Köplats 208...

Mvh // R

Najs, men gissar att 2,5 släpps innan SE är klara med sin 2.1 update, har inte så mycket över till deras fw-grupp egentligen men ser det mycket som plus. hade varit trevligt med nån säkrare deadline med en månads marginal eller nåt, exakt dag bryr jag mig inte om.
Hoho, då får man väl skryta lite om sin köplats 21 hos Katshing. :)

Postad 25 March 2010 - 08:39

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Najs, men gissar att 2,5 släpps innan SE är klara med sin 2.1 update, har inte så mycket över till deras fw-grupp egentligen men ser det mycket som plus. hade varit trevligt med nån säkrare deadline med en månads marginal eller nåt, exakt dag bryr jag mig inte om.

Plats 28 :D Fan önskar att man kunde få ett jäkla mail från katshing om att ordern kommit in nu.

Postad 25 March 2010 - 08:48

OwLOwL
  • OwLOwL
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Jag såg en test X10 där det sades att 2.1 låg på. Men QA och buggfixar tar sin lilla tid tror jag.... Men att det var uppe å körde borde tyda på att det inte ligger så långt fram i tiden.... Några månader skulle jag personligen gissa.

Postad 25 March 2010 - 10:00

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Jag såg en test X10 där det sades att 2.1 låg på. Men QA och buggfixar tar sin lilla tid tror jag.... Men att det var uppe å körde borde tyda på att det inte ligger så långt fram i tiden.... Några månader skulle jag personligen gissa.

Såg du den på nätet så får du gärna länka :)

Postad 25 March 2010 - 10:15

OwLOwL
  • OwLOwL
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Såg du den på nätet så får du gärna länka :)

Nope..... Live!..

Postad 25 March 2010 - 10:28

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Från ett norsk forum

Mobilen.no Gjest

• Gruppe: Medlemmer
• Ble medlem: 29-09 2009
Skrevet i dag, 09:58
Har hatt mobilen et par uker nå og synes mobilen er meget bra! Fortjener både skryt og litt pepper etter min smak. Det som er dårlig etter min mening er kun småbugs som blir retta ved første oppdatering. En ting eg ikkje finner er vanlig mobiltastatur når enn skal skrive meldinger. Skal eg ha det må alt anna rundt vere japansk!! Håper dette kommer seg for ellers er det litt knotete for min smak. Ellers fungerer mobil veldi bra, avspilling av musikk/film går smertefritt og den laster innhold kjapt, sjøl om det ligger masse der. Bildevisning går litt treigt, den må liksom tenke litt mellom kvart bilde, håper det blir en orden på det ved oppg. Skjermen er herlig til filmtitting, og fra å ha gått fra iphone til denne, er det nå veldi herli å lytte til musikk mens man surfer på nett;)

Sterkt anbefalt mobil fra min side!

Postad 25 March 2010 - 10:37

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Är det någon som har lyckats köpa den idag?

Postad 25 March 2010 - 10:40

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Nope..... Live!..

Länka ändå :)

Postad 25 March 2010 - 11:18

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Nu har Katshing fått preliminärt leveransdatum 29/3 på den svarta...ännu inget på den vita dock :)

http://www.katshing....r...oner&page=3

Postad 25 March 2010 - 11:19

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Är det någon som har lyckats köpa den idag?

SIBA i Falun visste ingenting, varken pris eller när. :)

Postad 25 March 2010 - 11:42

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Nu har Katshing fått preliminärt leveransdatum 29/3 på den svarta...ännu inget på den vita dock :)

Tror inte det har nämnts tidigare men Katshing har gissningsvis rättat ett tryckfel och ändrat det medföljande minnet till "Micro SD 8GB".

Postad 25 March 2010 - 12:00

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
User guide / manual till X10. (pdf)

http://www.sonyerics...1234-4354_1.pdf

Postad 25 March 2010 - 12:06

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
3 skriver på Facebook

3 Sverige Den 31e mars kommer X10 att finnas i butik och samma dag kommer de förhandsbeställda att börja levereras till kund.
Erik H/3

3 Sverige Sony Ericsson vill inte att vi ger dem till kund före 31 mars, så målsättningen är att de leverera dem då. Vi kan dock inte garantera att alla kom fram exakt den 31e eller att aviseringen fungerar.
Vi har dock en bekräftelse från Sony Ericsson på at vi får mobiler så att vi kan sälja till kund från den 31e.
Erik H/3

Redigerat av Unregistered33598, 25 March 2010 - 12:19.

Postad 25 March 2010 - 12:12

OwLOwL
  • OwLOwL
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

YAY!
.... Och läser man beskrivningen på "prel-datumet" så står det:

"...Datumet visar alltså den leverans som inte är bokad av kunder, det ska då finnas bokningsbara exemplar kvar. Det betyder att man mycket troligt kan få i tidigare leverans om man har stått i kö ett tag...."

Vilket betyder att man tror sig få in fler exemplar än de som redan är bokade!... alltså, med mycket flax, så kan man om man har otrolig tur, få den innan påsk!!

Mvh // R

Postad 25 March 2010 - 12:13

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Var och kände på både en svart och en vit dummy och en svart riktig på The Phone House i Kristianstad idag. En säljare där hade den som telefon. Hur grym som helst och visst släpar tochen efter en liiiten aning men när jag provat den live så har jag inga som helst tvivel längre. Timescape flöt väl ungefär lika illa som i Febers video'recension' dock, men det är inte på grund av scape:arna jag kommer köpa telefonen heller. Älskar hur den ser ut och hur den känns helt enkelt!

Postad 25 March 2010 - 12:25

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
OwlLowl, även om jag gärna tror samma sak som dig så tvivlar jag på att det man får upp är annat än standard information. Tror inte att den är specialgjord för x10.

Edit:
Trycker du på datumet för vit X10 så får du t.ex. upp precis samma ruta.

Redigerat av Smith, 25 March 2010 - 12:25.

Postad 25 March 2010 - 12:30

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
har ringt runt lite idag till olika kundtjänster och butiker och frågat om när de ska få in x10:an på lager. här är de som jag kom fram till hittills:
Siba kommer få in den 31/3 till central lagret, nån dag eller så för att få ut den till butik.
Elgiganten 12/4 till central lagret sen 3-4 dagar för att få ut den till butikerna
The Phonehouse 31/3 och även samma datum kommer den finnas i butikerna.

sen vet man ju som vanligt inte hur mkt det stämmer men det låter bra att 2/3 kommer få den den 31:e. sen tycker jag att det låter väldigt konstigt att elgiganten som ändå är rätt stor skulle få in den såpass mkt senare, men det kan ju bero på olika leverantörer eller nått. håller tummarna på att den ska komma den 31:e så man kan åka å klämma lite på den =)

Postad 25 March 2010 - 12:50

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Haha! Era datum från de olika affärerna låter mer eller mindre lika, låter som ngt man kan lita på.
Idag var jag inne på nyöppnade Media Markt i uppsala och frågade säljarna om leveransdatum på x10an varpå jag fick svaret:
"mitten till slutet av april"... jag tänkte för mig själv att det inte kan stämma så jag frågade nån aäljare till och fick exakt samma svar.

Postad 25 March 2010 - 13:26

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
hmm det har varit lite vareiernade bud. Men nu såg jag precis att tele2 har publicerat den på sin hemsida, de brukar aldrig annonsera något eller ge någon som helst information om när en telefon lanseras om den informationen inte finns på hemsidan, nu har de iaf lagt ut den och skriver att den kommer att skickas 30/3 så man kan räkna med att ha den hos sig den 31:a.. dvs onsdag nästa vecka.

Det är ingen som har sagt något om priset, tycker 5500+ kr för mobilen är lite väl för mycket för... Iphonen har gjort så att det här priset börjar mer och mer bli standard för allmänheten. Förr i tiden (något år sedan) så var det inte många som kunde tänka sig att lägga ut så mycket pengar på en mobiltelefon.

Redigerat av Unregistered1232, 25 March 2010 - 13:27.

Postad 25 March 2010 - 13:41

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Det är ingen som har sagt något om priset, tycker 5500+ kr för mobilen är lite väl för mycket för... Iphonen har gjort så att det här priset börjar mer och mer bli standard för allmänheten. Förr i tiden (något år sedan) så var det inte många som kunde tänka sig att lägga ut så mycket pengar på en mobiltelefon.

Min T68 kostade 5.8k och det var rätt många år sedan. Då var det rätt många som tyckte jag var dum i huvudet som lade det på en telefon iofs. :)

Postad 25 March 2010 - 13:45

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
för länge sen var det kanske dumt att lägga 5k på en telefon. Men dagens "telefoner" som kostar 5k är egntligen inga telefoner, mer minidatorer som underlättar och underhåller dig i din vardag.

Redigerat av Seriouz, 25 March 2010 - 13:46.

Postad 25 March 2010 - 14:12

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Må vara sant, tycker dock att 5500+ för den här telefonen är lite för saftigt. Tror inte SE har haft några större utvecklingskostnader för den här då man använder sig ut av en färdig OS utan krav på licens.

Postad 25 March 2010 - 14:18

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Faan vad skummt fick mail från the phonehouse i dag......

Äntligen!

Snart är X10:an här och Ni kommer få chansen att kika på ett levande exemplar redan i butik, något vi är ensamma om!

Ni är välkomna den 31/3 16:00-19:00, vi bjuder på fika, alla får känna på ett skarp exemplar och man kan då oxå beställa telefonen.
Men va faan, den ska ju finnas i butik då..... eller ??? vad e det frågan om ! ! ! !?

för länge sen var det kanske dumt att lägga 5k på en telefon. Men dagens "telefoner" som kostar 5k är egntligen inga telefoner, mer minidatorer som underlättar och underhåller dig i din vardag.

När p800 kom kostade den 8000:- då blev jag idiot förklarad när ja köpte den rent, och så här i efterhan håller ja med dom som tyckte det...... bättre va mobil bög än annan bög :-)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.