Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 23 oktober 2010 - 22:16

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Vad tillåter abonnemanget för datahastighet och det kan bli fel hos operatören, min var begränsad till 384kbit felaktigt innan jag påpekade att de måste ha ngt fel i sitt system vilket de hade...

Postad 23 oktober 2010 - 22:27

Unregistered681f381a
  • Unregistered681f381a
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Vad tillåter abonnemanget för datahastighet och det kan bli fel hos operatören, min var begränsad till 384kbit felaktigt innan jag påpekade att de måste ha ngt fel i sitt system vilket de hade...

Jag har maxi surf upp till 10mb/s. Men som du säger, det kanske är nått fel i systemet.
Jag kanske har fått ett måndags ex :)

Postad 24 oktober 2010 - 11:50

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6 725 inlägg
  • 0
Vad finns för alternativ när det gäller metallbaksidor? Går det att få tag i IArmor på nåt sätt?

Postad 24 oktober 2010 - 17:37

Unregistered681f381a
  • Unregistered681f381a
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Ja då är det nog nått fel på just det exemplaret. För med samma abonnemang i en annan telefon på samma plats ska inte ge ett annat varken sämre eller bättre resultat.

Okej. Ja jag misstänker att det är så faktiskt. Ska kontakta tele2 i morgon så jag kan skicka in den.
Riktigt drygt när man väntat så länge den.

Mvh Tommy

Postad 24 oktober 2010 - 18:44

Ka11e
  • Ka11e
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Två frågor.

Det verkar som att bara en av mina två högtalare fungerar. Håller jag över den ena så blir det tyst. Det är inte så att den andra är en "dummy högtalare" eller hur är det med det?

Någon som känner till ett bra bluetooth stereo headset?

Postad 24 oktober 2010 - 18:54

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Två frågor.

Det verkar som att bara en av mina två högtalare fungerar. Håller jag över den ena så blir det tyst. Det är inte så att den andra är en "dummy högtalare" eller hur är det med det?

För mig fungerar båda högtalarna!

Postad 24 oktober 2010 - 18:55

Ka11e
  • Ka11e
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

OK. då blir det till att lämna tillbaka då. Har letat efter en "mono" inställning som jag råkat slått på men de finns ingen. Så trodligen hårdvarufel :)

Postad 24 oktober 2010 - 19:08

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Två frågor.

Den ena är högtalare och den andra är mikrofon så inget fel på den! Vet inte vad RoggaBoy svamlar om.
Bifogad fil  specs_connectors_20100607.jpg   9,37K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered37512, 24 oktober 2010 - 19:09.

Postad 24 oktober 2010 - 19:12

Ka11e
  • Ka11e
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Den ena är högtalare och den andra är mikrofon så inget fel på den! Vet inte vad RoggaBoy svamlar om.

Perfekt! Stort tack!

Postad 24 oktober 2010 - 22:06

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Då är din mick trasig.

Postad 25 oktober 2010 - 05:19

Unregisteredaf4ed5c9
  • Unregisteredaf4ed5c9
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem m en olåst fr UK. Kortet funkar bra i en annan telefon när jag lägger mitt tillklippta microsim i en "vagga". Jag har även tagit bort simkoden från kortet. Felmeddelandet lyder - "No Simcard installed - Inser a vailid sim with no pinlock to activate iPhone"

Fixat - Gick ner till Teliabutiken och dom fixade mig ett nytt microsim på 2 min till mitt nuvarande abbonemang gratis, tack Telia :) . Vad var då orskaken? Kollade lite noggrannare på dom guldfärgade chippen och kunde se att dom var väldigt olika. Måste varit det.

Postad 25 oktober 2010 - 06:20

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Fixat - Gick ner till Teliabutiken och dom fixade mig ett nytt microsim på 2 min till mitt nuvarande abbonemang gratis, tack Telia :) . Vad var då orskaken? Kollade lite noggrannare på dom guldfärgade chippen och kunde se att dom var väldigt olika. Måste varit det.

Precis, det fungerar inte om man har ett äldre simkort med större kontaktyta.

Postad 25 oktober 2010 - 06:47

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
När man registrera på iTunes så står det att mitt kreditkort avvisades varför gör det så? Är ju inget kredit kort men hur går man vidare med regestreringen annars?

Postad 25 oktober 2010 - 08:16

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

När man registrera på iTunes så står det att mitt kreditkort avvisades varför gör det så? Är ju inget kredit kort men hur går man vidare med regestreringen annars?

Har du Visa så måste du ha aktiverat tjänsten "Verified by Visa", och det görs enkelt från din internetbank
om du har en sådan. :)

Postad 25 oktober 2010 - 13:34

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Ahaa....får prova det

Postad 25 oktober 2010 - 21:51

fidde78
  • fidde78
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
min första iphone är nu i min ägo är nöjd än så länge men jag undrar om man kan använda ha den som väckning på morgonen? testade att ställa in påminelse innan och stänga av telefonen men den ringde inte då.
något råd?

en sak till.
om man lyssnar på musik i iphone4, skall man då inte kunna skruva upp och ner musiken med knappen på headsetet man fick med? och byta låt med det oxå? eller är det bara tillför samtal?

Redigerat av fidde78, 25 oktober 2010 - 23:08.

Postad 26 oktober 2010 - 05:49

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

min första iphone är nu i min ägo är nöjd än så länge men jag undrar om man kan använda ha den som väckning på morgonen? testade att ställa in påminelse innan och stänga av telefonen men den ringde inte då.
något råd?

en sak till.
om man lyssnar på musik i iphone4, skall man då inte kunna skruva upp och ner musiken med knappen på headsetet man fick med? och byta låt med det oxå? eller är det bara tillför samtal?

Det första kan jag inte svara på då jag har min på dygnet runt.

Volymen ändrar du med volymknapparna på headset. Resten styr du med mittknappen. Enkelklick för play/pause, dubbelklick för nästa låt, trippelklick för föregående låt och sen kan du också hålla in knappen för VoiceOver. Då kan du istället säga vad den ska göra: "spela låtar med.....", "nästa låt" osv.

Postad 26 oktober 2010 - 14:16

mawam
  • mawam
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

SE MW600 rekommenderar jag! Dock har jag inte fått till det med funktionen att kunna byta låtar, har jag missat något eller fungerar det för någon annan här? Har en JB ip4...

något råd?

Testat "switchknappen" på sidan som sätter ip4 i ljudlöst läge? Dock fungerar alarm fint ändå ;)
Sen kan du kanske även använda flyplansläget om du inte vill kunna ta emot samtal etc.

Ganska så standard med "smartphones" att om man stänger av dem så är de just avstängda. Men många äldre och nyare enklare modeller klarar ändå av att köra alarm men tyvärr inte ip4.

Postad 26 oktober 2010 - 14:22

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Aha, får skylla på att dom ser likadana ut och att detta är första mobilen (iPhone 4) som inte kommer från SonyEricsson. Sorry!

Postad 26 oktober 2010 - 16:31

Zackarak
  • Zackarak
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Okej. Har fått en "ny" iphone nu när jag skickade tillbaka min första. Samma problem, glapp. Plus att det är repor lite överallt va fan? Fick jag en begagnad telefon -.-

Postad 26 oktober 2010 - 19:23

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Tog en liten flygtur i helgen. Satte på telefonen på flygläge. Blev tillsagd att omedelbart stänga av telefonen. Försökte påpeka att jag hade den i flightmode men det hjälpte inte. Någon som vet vad som gäller?

Postad 26 oktober 2010 - 21:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Att du enligt reglementet skall ha ALL elektronisk utrustning avslagen vid start och landning, efter att kaptenen släckt bälteskyltarna så får du ha elektronisk utrustning påslagen men den får inte använda ngn sorts radiosändningen såvida planet inte är utrustat med wifi.

Redigerat av simulacra, 26 oktober 2010 - 21:32.

Postad 26 oktober 2010 - 21:13

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
[quote name='ThomasX1' date='Oct 26 2010, 20:23 ' post='3061816']
Tog en liten flygtur i helgen. Satte på telefonen på flygläge. Blev tillsagd att omedelbart stänga av telefonen. Försökte påpeka att jag hade den i flightmode men det hjälpte inte. Någon som vet vad som gäller?
[/quote
Har hört/läst att vissa flygbolag inte tillåter mobiler i "filght mode", tror att det är upp till varje flygbolag att bestämma vad som gäller på deras flygplan. Antar att de inte liter på att "flight mode" funktionen verkligen har stängt av all radiotrafik.

Postad 26 oktober 2010 - 21:59

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Flightmode
Problemet är ju att "telefonen" numera använts till alltmer grejer. Klocka, kamera, kalender, anteckningar, musik, böcker osv. Detta kan användas i flygläge. Kan man inte ha på den så blir man ju lite lätt frustrerad men självklart vill man ju inte äventyra flygsäkerheten.  Kanske detta ändå visar att man inte kan vara riktigt säker på vad telefonen hittar på oavsett läge. Sen är det kanske inte så lätt för flygpersonalen att kontrollera inställningarna om alla sitter med en påslagen mobil? Lite konstigt ändå att vissa bolag kommer att kunna erbjuda wifi medan andra inte ens accepterar flygläge.

Postad 27 oktober 2010 - 00:20

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Flightmode
Problemet är ju att "telefonen" numera använts till alltmer grejer. Klocka, kamera, kalender, anteckningar, musik, böcker osv. Detta kan användas i flygläge. Kan man inte ha på den så blir man ju lite lätt frustrerad men självklart vill man ju inte äventyra flygsäkerheten.  Kanske detta ändå visar att man inte kan vara riktigt säker på vad telefonen hittar på oavsett läge. Sen är det kanske inte så lätt för flygpersonalen att kontrollera inställningarna om alla sitter med en påslagen mobil? Lite konstigt ändå att vissa bolag kommer att kunna erbjuda wifi medan andra inte ens accepterar flygläge.

För att reglementet kring allt som har med flygtrafik är extremt strikt, orsaken till att man inte får ha elektronik påslaget under start och landning ens i flight mode är för att ALLA elektroniska apparater ger ifrån sig strålning, och ska man tillåtas ha dem på så måste varenda apparat testas på varenda sittplats så att de omöjligen kan påvisa ngn sorts signalförändring i VARENDA kontroll/hydrualik/elektriskt system och sen måste allt certifieras.

När det gäller wifi ombord så har de testats hårt, det har inte med radiotrafik att göra EGENTLIGEN, utan att man inte vill ta chansen att ngt händer även om chansen är evigt liten.
Wifisystemen är dessutom bortkopplade från allt vad flygsystemen heter så att de 2 systemen inte ska kunna påverka varann.

Postad 27 oktober 2010 - 06:53

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Flygläge
Det är ju inte start och landning som är problemet. Att all elektronisk utrustning skall vara avstängd då är jag medveten om. Det är timmarna däremellan som jag trodde att en mobil i flygläge var jämställd med en laptop eller en musikspelare eller liknande.

Postad 27 oktober 2010 - 08:23

jonas_tby
  • jonas_tby
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Hörde nånstans om microsimkort till Iphone 4, kan man inte använda de "vanliga"...?

Postad 27 oktober 2010 - 08:48

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Hörde nånstans om microsimkort till Iphone 4, kan man inte använda de "vanliga"...?

Microsim som gäller för Iphone 4, men du kan alltid klippa till ditt vanliga kort simkort.

Mvh
Mattias

Postad 27 oktober 2010 - 09:45

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6 725 inlägg
  • 0
Men det är ju bara be din operatör om ett nytt, tar ju bara nån dag.

Postad 27 oktober 2010 - 10:13

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Gnäller 
Luren går inte att använda på flyget, inte heller när man kommit fram till målet. Skulle man göra det så kan man bli debiterad 150000 i roamingavgifter. I europa kan man ju begränsa eländet till ett visst belopp. Det är ju fantastiskt med alla dessa funktioner; väder, nyheter, kartor, hitta närmaste ?, hotellbokning mm mm. Det är ju när man är på resande fot som detta verkligen är användbart. Vad har man för nytta av det hemma? Jag vet att närmaste pizzeria ligger 150 meter hemifrån! Den operatör som inför ett europa- alternativt världsabonnemang röstar jag på. Tills dess så lämnar jag telefonen hemma på semesterresor, tar med en riktig bok och skickar ett vykort hem. Kommer förmodligen bli en finfin semester!

Postad 27 oktober 2010 - 10:55

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Tack
Tack för informationen men jag har en iPhone och det är den jag försöker använda. Ber om ursäkt att jag tagit upp plats med oväsentligheter, nu kan ni återgå till att ställa samma frågor 100-tals gånger och upprepa samma svar om och om igen!
Hej då!

Postad 27 oktober 2010 - 11:18

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Så om du tex hade haft en Samsung, HTC eller LG telefon så hade det blivit billigare att använda
telefonen utomlands menar du? :D

Postad 27 oktober 2010 - 11:46

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Självklart inte!
Detta handlar om verklighetens konsekvenser. Tror att de flesta som har iPhone4 är utomordentligt nöjda. "Oj" vad många praktiska appar det finns också! Men var är det jag verkligen behöver dom? Gjorde ett försök att starta lite europatänk! Vi är ju många som tillsammans kunde sätta lite press på operatörerna. Att detta sedan gäller oavsett telefonmodell är ju ingen nackdel även om vi med iPhone skulle få än större fördel i ett "fritt" Europa. Vi är ju med i EU som uppmuntrar fritt resande inom unionen. Låt oss tvinga teleoperatörerna att hänga med!

Postad 27 oktober 2010 - 12:48

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag håller med Thomas, det är ett jäkla aber att det kostar hur mkt som helst att använda data utomlands, och det värsta är att detta är stora gratispengar för operatörerna, det kostar dem mer eller mindre NOLL kronor att låta utländska mobilkunder använda infrastrukturen, men de tar generöst betalt för det.

Jag minns en artikel där författaren spånade på om Apple skulle starta en egen mobiloperatör, de skulle vara en virtuell operatör på alla marknader, men inte behöva roamingavgifter eftersom det inte finns ngt hemland för abbet.

Som det är nu är det hutlöst, du använder exakt samma infrustruktur som lokalinvånarna, om du är i tyskland, du träffar en tysk med en sin iphone, om ni båda går in på google.com så används EXAKT samma nätverk och fiber, skillnaden är att tysken inte betalar, medans du betalar 5kr/MB.

Redigerat av simulacra, 27 oktober 2010 - 12:53.

Postad 27 oktober 2010 - 13:01

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
Ett tips om du är utomlands är att köpa ett lokalt kontantkort och därmed slipepr du dom hutlösa trafikavgifterna.
Men i övrigt håller jag med.
Jag har förövrigt alltid telefonen i flightmode när jag flyger både vid start och landning.
Hade flygbolagen tyckt det var så allvarligt så hade man fått checka in dessa avstängda innan man boardar planen.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 27 oktober 2010 - 13:02.

Postad 27 oktober 2010 - 13:05

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Det här meddelandet fick jag via sms häromdagen;

"Här i Italien är priset för datatrafik 32:50 kr/MB. För mer information se telenor.se eller kontakta Kundservice på +46708222222."

Har ingen aning om hur många MB det innebär att öppna Google Maps ett par gånger eller läsa nyheter. Det finns ju wifi på vissa ställen men man vill ju ha tillgång till internet när man rör på sig! Kanske billigare att köpa en karta eller betala för en guidad tur?

Postad 27 oktober 2010 - 13:10

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1 387 inlägg
  • 0

Gnäller 
Luren går inte att använda på flyget, inte heller när man kommit fram till målet. Skulle man göra det så kan man bli debiterad 150000 i roamingavgifter. I europa kan man ju begränsa eländet till ett visst belopp. Det är ju fantastiskt med alla dessa funktioner; väder, nyheter, kartor, hitta närmaste ?, hotellbokning mm mm. Det är ju när man är på resande fot som detta verkligen är användbart. Vad har man för nytta av det hemma? Jag vet att närmaste pizzeria ligger 150 meter hemifrån! Den operatör som inför ett europa- alternativt världsabonnemang röstar jag på. Tills dess så lämnar jag telefonen hemma på semesterresor, tar med en riktig bok och skickar ett vykort hem. Kommer förmodligen bli en finfin semester!

Jag kan bara hålla med om att det är dyrt att använda telefonen utomlands. Dock så har spärren inom Europa gjort det dyrare för mig som använder den till mesta dels utanför Europa. Innan EU införde maxtak inom Europa. Innan detta så kostade det ca 5 kr/min att ringa från USA och Kanada med min operatör efter att de införde maxtaket i EU så höjde de priserna till 13,75Kr/min plus att man betalar extra för att ta emot samtal och SMS (operatörerna tar betalt för mottagna samtal också)!!!! data kostar 150kr/mb om jag inte misstar mig.
En normal månad så har jag en mobilfaktura på ca 3 000kr. Jag har förgäves försökt få till en deal med dem som gör så att jag får ett bättre avtal när jag är ute och reser men icke. Jag vet att större företag så som Ericsson Volvo m.fl har globala avtal så visst är det möjligt men då måste man nog vara ett stort företag.

Postad 27 oktober 2010 - 13:11

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Ska till Köpenhamn under julledigheten över en dag, från 06.00 - 21.00 ungefär och billigast är att slå av den när man passerar Malmö med andra ord?

Postad 27 oktober 2010 - 13:17

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt hur det fungerar i USA men kan inte tänka mig att man får roamingavgifter om man passerar en delstatsgräns? Vet inte heller om konsekvensen av att Apple nu öppnar för andra operatörer? Jo - jag vet att USA är ett land men tror att skillnaden mellan olika delstater kan upplevas större än mellan vissa länder i Europa.

Postad 27 oktober 2010 - 13:38

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Ska till Köpenhamn under julledigheten över en dag, från 06.00 - 21.00 ungefär och billigast är att slå av den när man passerar Malmö med andra ord?

Det är förmodligen inga problem att ringa vanliga samtal, det vet man ju vad det kostar. Stänger man av roamingen så klarar man sig nog. MMS går väl inte att skicka då och mail kan man inte ta emot heller.

De olika skräckexemplen man läser om måste vara fel eller så har någon lyssnat på Spotify via nätet dagarna i ända?
Man har ju också hört om dom som blivit inkopplade på ett annat lands nät trots att de varit kvar i Sverige (gränsen mot Norge kanske)

Postad 27 oktober 2010 - 17:06

martin_h
  • martin_h
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Är det någon som har problem med Wi-Fi anslutningen med sin iPhone 4?

Till saken hör att min flickväns iPhone 4 som hon fick i veckan (7 veckors väntetid efter beställningen i början av september, tack för det Telia) har riktigt dålig koppling mot Wi-Fi.

För att få full mottagning med Wi-Fi måste jag i princip stå med telefonen bredvid routern, 1-2 meter ifrån blir det direkt sämre mottagning och telefonen tappar uppkopplingen stup i kvarten. På avståndet 5-6 meter klarar den ofta inte av att ansluta överhuvudtaget, och några andra nätverk än mitt eget hittas inte heller. När jag gör bredbandstest genom bredbandskollens iPhone app misslyckas testet 2 av 3 gånger för att svarstiden blev för lång.

Har själv en iPhone 4 sedan augusti och har inte några som helst problem med Wi-Fi med den, fulltäckning överallt i lägenheten och flera nätverk hittas utöver mitt eget. Har även 2st iPod Touch och en iPad som också dom fungerar felfritt. Har testat att göra full återställning, återställt av nätverksinställningarna, slå på/av Wi-Fi, installerat senaste iOS m.m. Telefonerna har samma siffror och beteckning på baksidan så någon annan modell eller fabrik verkar det inte vara, enda slutsatsen jag kan dra är att det är fel på hårdvaran i den ena.

Någon annan som fått en iPhone 4 med liknande beteende? Vad kan man förvänta sig få för svar från Telia när jat går dit och vill få den utbytt? Efter att ha fått vänta i 7 veckor så här långt efter releasedatum och sedan så är telefonen trasig så tycker jag att man ska kunna kräva att man får den utbytt över disk, men jag gissar att Telia kommer vilja reparera... :D

Postad 27 oktober 2010 - 19:42

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Min väns iPhone fick någon bugg häromdagen när vi skulle ladda ner lite material från AppStore. Det stod något liknande med "Denna applikation är över 20 MB stor och måste laddas ner via iTunes på datorn".

Är det någon annan som haft denna bugg, detta problem? Och hur löser man det lättast? Detta börjar bli bra frustrerande.

Postad 27 oktober 2010 - 19:43

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Min väns iPhone fick någon bugg häromdagen när vi skulle ladda ner lite material från AppStore. Det stod något liknande med "Denna applikation är över 20 MB stor och måste laddas ner via iTunes på datorn".

Är det någon annan som haft denna bugg, detta problem? Och hur löser man det lättast? Detta börjar bli bra frustrerande.

Appar större än 20 mb måste laddas ner via WIFI eller via dator

Postad 27 oktober 2010 - 19:48

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Appar större än 20 mb måste laddas ner via WIFI eller via dator

Hahaha, va, skämtar du!?? Åh herregud, haha. Det är stunder som dessa jag blir glad över att jag inte köpte mig en egen. Snälla nån Apple, vad är det frågan om, oj, oj, oj!

Postad 27 oktober 2010 - 19:55

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Jag ser egentligen inget problem med att man måste ladda hem 20Mb+ appar via dator eller WiFi, om jag inte har WiFi tillgängligt så är det ju bara att ladda hem den senare. Ingen direkt panik för att ladda hem en app liksom :)

Sen går det ju faktiskt att komma runt det här om man nu känner att det är viktigt..

Postad 27 oktober 2010 - 20:21

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Nu är du ute och cyklar... Det kostar inte operatörerna NOLL, fattar du var peering mellan olika länder kostar? Det är svindyrt med fiber, servrar och master.

Alla operatörer är väl lika goda kålsupare? Om en tysk operatör debiterar en svensk operatör ett överpris för att jag använder mobilen i Tyskland så gör väl den svenska operstören samma sak tillbaka? Detta har väl med 0 konkurrens att göra? Menar du att uppkopplingskostnaden beror på att informationen skickas till Sverige och tillbaka till Tyskland igen? Har detta med nät och master att göra? Hade detta varit normalt konkurrensutsatt så hade väl inte EU behövt reglera?

Postad 27 oktober 2010 - 20:31

fidde78
  • fidde78
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Skaffa en iphone för några dagar sedan, hade den med på jobbet idag, var full laddad då, lyssna väl på musik ca 6 timmar, kolla nätet och pillade på telefonen under rasterna ca 2 timmar, ringt 4 samtal på ca 15min sammanlagt och nu på kvällen har jag kollat nätet ca 20min.
Batteriet är nere på 15% nu.
Är det normalt för användandet jag gjort idag? Tycker själv de känns som de minskat väldigt mycket men de är kanske normalt, har 3g igång.

Postad 27 oktober 2010 - 20:49

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Skaffa en iphone för några dagar sedan, hade den med på jobbet idag, var full laddad då, lyssna väl på musik ca 6 timmar, kolla nätet och pillade på telefonen under rasterna ca 2 timmar, ringt 4 samtal på ca 15min sammanlagt och nu på kvällen har jag kollat nätet ca 20min.
Batteriet är nere på 15% nu.
Är det normalt för användandet jag gjort idag? Tycker själv de känns som de minskat väldigt mycket men de är kanske normalt, har 3g igång.

Tror inte man kan räkna med att det håller mer än en dag. Det är lika bra att vänja sig vid att man måste ladda varje natt. Tycker faktiskt det är lite snålt ändå, 15-20% högre kapacitet hade behövts. Men som sagt en laddning per dygn måste till. Har man denna telefon så skall den användas! Att stänga av olika funktioner för att det skall hålla längre verkar ju lite fånigt.

Postad 27 oktober 2010 - 21:08

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Vadå? Har du inte tillgång till wifi eller en dator menar du? Om du inte har det så ska du nog inte ha en så avancerad telefon som iPhone ändå serru.

Wifi finns i telefonen så självklart har man tillgång till det, men jag har inget trådlöst nätverk hemma. Dator har jag såklartt, men inte med Internet för tillfället, onödiga utgifter när man har det i mobilen helt fritt.

Nu äger ju inte jag en iPhone, men tycker det är lite skandal ändå, "Köp en iPhone4, men kom ihåg att du behöver ha tillgång till trådlöst nätverk eller en dator med uppkoppling för att nyttja allt fullt ut.

Du säger att jag inte bör ha en så avancerad telefon om jag inte har det andra. Jag tycker snarare det är tvärtom. Pinsamt att en så avancerad telefon inte klarar av att ladda ner en app över 20 MB på egen hand.

Då försvinner ju hela konceptet med att det är en MOBILtelefon, dvs portabel, om den nu ska behöva bli bunden till nätverk eller datorer.

Jag ser egentligen inget problem med att man måste ladda hem 20Mb+ appar via dator eller WiFi, om jag inte har WiFi tillgängligt så är det ju bara att ladda hem den senare. Ingen direkt panik för att ladda hem en app liksom :)

Sen går det ju faktiskt att komma runt det här om man nu känner att det är viktigt..

Självklart är det ingen panik, inget på liv eller död, men ser man en app ska man ju kunna ladda ner den om man nu vill ha den. Hittar man nånting ska man inte behöva vänta tills man kommer hem om man nu är ute på landet en hel helg.

Ja, jailbreak! Det skulle ju faktiskt vara oundvikligt för mig att låta bli att jailbreaka om jag hade en iPhone4, även fast folk kan tycka det är onödigt nu när multitasking kom. Jag skulle aldrig klara mig med just det här problemet med 20 mb+ appar, inte heller utan en aktiv startskärm. Dock är det fortfarande lite underligt och faktiskt dåligt att det inte går att genomföra detta i standardutförandet.

Postad 28 oktober 2010 - 08:32

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Eh, inte många rätt.. Bara för att du har stöd för wifi i telefonen betyder det inte automatiskt att du har tillgång till det. Låt mig se om jag fattat detta rätt... Du har inte en dator med internet, du har inte trådlöst nätverk och du har inte och tänker inte skaffa en iPhone, men ändå kommer du hit till denna tråden och gnäller på nån påhittad iPhone bugg? Tycker du ska gå nu. Hej då!

Är väl inte ovanligt att folk saknar trådlöst Internet hemma? De flesta, vad jag vet, kör idag på mobilt samt fast lina. Självfallet tänker jag ju inte skaffa några fler utgifter när jag har Fri Surf i mobilen, det vore ju lite typiskt svenskt, dumdristigt.

Det var inte min iPhone jag gnällde över, utan det var å min väns vägnar. Hade jag vetat att det inte var en bugg hade jag självklart inte använt det ordet, men då detta "problem" känns så urgammalt och ger en viss irritation så skulle jag inte kunna se någon annan lösning än just att mobilen råkat "bugga sig". Är för mig helt obegripligt hur det kommer sig att man inte kan ladda ner appar på 20 mb+.

Själv hade jag skaffat en iPhone om det funnits en aktiv startskärm, då design, batteri etc slår det mesta på marknaden. Men Apple har inte kommit så långt än, så därför får man vänta och avstå.

Eh, inte många rätt.. Bara för att du har stöd för wifi i telefonen betyder det inte automatiskt att du har tillgång till det. Låt mig se om jag fattat detta rätt... Du har inte en dator med internet, du har inte trådlöst nätverk och du har inte och tänker inte skaffa en iPhone, men ändå kommer du hit till denna tråden och gnäller på nån påhittad iPhone bugg? Tycker du ska gå nu. Hej då!

Är väl inte ovanligt att folk saknar trådlöst Internet hemma? De flesta, vad jag vet, kör idag på mobilt samt fast lina. Självfallet tänker jag ju inte skaffa några fler utgifter när jag har Fri Surf i mobilen, det vore ju lite typiskt svenskt, dumdristigt.

Det var inte min iPhone jag gnällde över, utan det var å min väns vägnar. Hade jag vetat att det inte var en bugg hade jag självklart inte använt det ordet, men då detta "problem" känns så urgammalt och ger en viss irritation så skulle jag inte kunna se någon annan lösning än just att mobilen råkat "bugga sig". Är för mig helt obegripligt hur det kommer sig att man inte kan ladda ner appar på 20 mb+.

Själv hade jag skaffat en iPhone om det funnits en aktiv startskärm, då design, batteri etc slår det mesta på marknaden. Men Apple har inte kommit så långt än, så därför får man vänta och avstå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.