Det var väl inte många som var emot always online på XO heller? Några få högljudda bara.
Det var tvånget folk var emot. Att det inte ens skulle gå att spela offline tex.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
15 relaterade trådar
Postad 28 August 2013 - 12:42
Det var tvånget folk var emot. Att det inte ens skulle gå att spela offline tex. Postad 28 August 2013 - 12:52
Jo det är sant och det är jag fortfarande emot av princip även om det inte är en big deal för mig.
Postad 28 August 2013 - 13:19 det var jättemånga som var emot online only och MS agerade därefter Postad 30 August 2013 - 06:38
Hoppas att sony har tänkt till så att man kan köra med extern hårddisk & att man kan installera spelen helt på hårddisken
för plats brist kommer det bli fort om det går att installera spelen. Postad 30 August 2013 - 08:16
Precis... jag själv kör mer och mer psn fullversioner och har inga planer att köpa ett enda fysiskt spel till ps4an... större hårddisk kommer vara det första jag installerar, före jag ens kommer spela ett enda spel.
Postad 30 August 2013 - 08:26
Samma här prio 1 är en större hårddisk, frågan är bara hur stor diska kan man plugga in i PS4:an 2 TB är nog inga problem för systemet
men får den plats fysiskt. men hoppas det går att köra med extern disk men det tror jag inte. Postad 30 August 2013 - 08:49
Usb 3.0 hade varit fint. Finns ju en gammal gräns på 2 tb för datorers moderkort, men den borde väl iaf inte finnas där pga gammal teknik?
Postad 30 August 2013 - 09:51
Hur stor plats tar ett spel egentligen? Typ fifa14 eller Ghosts? Jag har ingen direkt uppfattning om det.
Postad 30 August 2013 - 10:05 USB 3 portar är det väl på både xbox och ps men vad jag hört så är det väl bara xboxen som har konfirmerat att man kan använda externa diskar till lagring av spel (i mitt tycke bättre än att uppgradera interna disken). Postad 30 August 2013 - 11:01
Får se hur det är på PS4 för mig spelar det ingen roll men det vore ett stort +
Playstation som gäller här, har aldrig tyckt om Xbox. Postad 30 August 2013 - 11:08 Vet inte hur stort Fifa är men tex. COD Black ops 2 13GB, Uncharted 3 48GB så om man skall installera många spel så äts utrymmet upp fort, speciellt med alla gratis PS+ spel Postad 30 August 2013 - 12:00
Vad är det för filsystem på PS4? Kan man ha "stora" filer på den så att man slipper vara begränsad av FAT32-begränsningar?
Postad 30 August 2013 - 12:01
Glöm inte att lägga till lite för annan speldata, saves, patchar, m.m.
And we're only getting started... 20MB seemed good at that time... Postad 30 August 2013 - 14:19 COD Ghost är inte större än 500gb och det är ju ända spelet man behöver Postad 30 August 2013 - 15:48
Kan väl säga att det INTE är FAT32 och stoar filer kommer inte vara något problem. Postad 31 August 2013 - 07:27
Man kan installera hela spelen på hårddisken istället för att använda skiva.
http://www.dualshock...on-dualshock-4/ Postad 31 August 2013 - 07:41
Det är väl så det funkar nu? Iaf på 360, men man behöver ju ändå ha skivan i för att kunna starta spelet Postad 31 August 2013 - 08:49
Suxx0r.. Visst, man vinner ju fördelen med att man slipper "slita" på lasern och eventuellt går laddningstiderna snabbare, men en fördel med att köra utan skivor är ju att om man vill byta spel behöver man inte gå fram och byta. Jag spelar ofta flera spel samma kväll på ps3:an, t.ex. battlefield 3, assassins creed 3, medal of honor warfighter, hot shot golf... så att slippa springa fram och byta spel är för mig en tacksam hantering. Men om man i det där fallet måste byta skiva ändå, försvinner halva nöjet med att installera det på hårddisken. Nu är detta inget problem för mig egentligen, då jag kommer köra mest PSN-spel... Postad 31 August 2013 - 10:15
Jo men annars måste man ha ngn form av DRM istället vilket gör det omöjligt att sälja spelet senare. Man kan inte ha bägge modellerna. Köp i deras onlinestore om ni vill slippa skivor.
Postad 31 August 2013 - 10:32
hahaha, fan vad värdelös feat när man tänker på det första gången. visst, du kan spela spelet från hårddisk. skivan måste vara i i alla fall, men du KAN göra det! *asg*
sen så tänker man på att det troligtvis är laddningstiderna som minskar om man installerar ett spel. har någon sagt något som storlek på spelen när dom installeras? vi har ju varit inne på att 500 gb inte lär räcka hemskt långt. ja, vi har misstänkt det iaf =) Postad 31 August 2013 - 13:52 en feat som funnits på 360 länge tydligen rätt populär. Postad 31 August 2013 - 14:38
men det verkar som att Sony inte vill att vi ska kunna installera på externa hårddiskar
hade det gått så borde vi ha fått svar på den frågan nu riktigt dåligt från dem med en sån begränsning Postad 31 August 2013 - 14:50
Angående installera spelen på hdd. Det minskar laddningstider, sliter mindre på blurayläsaren samt (åtminstonde på 360) gör maskinen tystare.
Postad 31 August 2013 - 15:58
Står ju så här i länken en bit upp. Postad 31 August 2013 - 16:51
ok, hoppas det går att installera 2tb i PS4an då lite dåligt av Sony att inte bjuda på den funktionaliteten och det riskerar att de inte kommer kunna sälja så mycket digitalt innehåll som de hade kunnat om det gick Postad 31 August 2013 - 17:47
Kan hålla med om att det borde gå att installera spel i en extern hårddisk! Men å andra sidan hur många spel kör man samtidigt, man kan åtminstone ha 20-30 spel installerat samtidigt på en 500 GBs hårddisk. Grovt räknat! Jag brukar iaf ta bort spelet om jag inte har spelat det på länge. Och beträffande PSN spel så kan man alltid ladda ner dom igen om man skulle få ett sug att spela något gammalt spel. Hur många spel har ni på er hårddisk? Just nu har jag ca 10 spel som jag kör hyffsat ofta. Postad 31 August 2013 - 18:01
kan du ladda ner Out Run? Postad 31 August 2013 - 18:06
Om du köpte det sedan innan går det trots att spelet är borttaget. Postad 31 August 2013 - 18:09
Nej det kan jag förvisso inte ladda ner då dom tagit bort det. Men det har väl att göra med nån något kontrakt med Ferrari! Så visst man kan inte ladda ner alla PSN spel igen. Edit: Se även Pips inlägg ovan. Redigerat av Zerokelvin, 31 August 2013 - 18:10. Postad 31 August 2013 - 23:58
Gubbs, gubbs, jag skrev ju i samma inlägg varför featen är bra, det var bara första raderna som handlade om ett första intryck av det.
Dock så blir det ju ingen installation av spel på externa diskar, så 20 lir och sen är det bust :/ Postad 01 September 2013 - 17:05
tror knappt jag spelat 20 lir till ps3...
o bf2 safe for me then..... visst hade det varit smidigt o lägga spelen på en extern men som sagt jag håller inte 20 spel igång hela tiden.... o då är det väl bara o ta bort ett (o spara på de man saveat) o lägga in ett nytt man e sugen på o spela... Postad 01 September 2013 - 17:17 vill du ha lite extra mellanmjölk i mellanmjölken? du har missat väldigt mycket av bra spel till PS3 min vän Postad 01 September 2013 - 17:36 huh.........
haha närrå.... cod is da shit....... o jag har inte tiden till att engagera mig i flera spel.... Postad 02 September 2013 - 06:36
500 GB räcker inte långt
Har ca. 50 PS+ spel installerad + ett gänga retail spel.. får ju rensa ut när det kommer nya PS+ spel. så jag hoppas värkligen att man får plats med en 2TB disk i PS4 eller så får man koppla nån sata förlängning & ha en 4TB 3.5" disk utanför. Postad 02 September 2013 - 07:37
Riktigt dåligt att man inte kan installera på extern disk. Tom Nintendos stödjer detta.
https://www.prisjakt...4#comment-25771 Redigerat av Unregistereddc471864, 02 September 2013 - 07:37. Postad 02 September 2013 - 07:59
Förstår inte varför någon skulle vilja klödda med externa diskar? Blir bara fult och sladdigt i TV-bänken. Nog kunde de stött det i alla fall å andra sidan.
Postad 02 September 2013 - 08:09
I Nintendos fall är det väl inte så konstigt att WiiU stödjer det. Med tanke på att den som mest har 32GB flashminne som lagring. I MS fall så är den inbygga hdd i X1 ej utbytbar. Så i båda fallen så är det ganska logiskt med extern HDD.
I PS4 kan man byta ut den interna HDD. Postad 02 September 2013 - 08:47
Visst kan man byta ut den interna disken men det är larvigt att man måste göra det.
Diskar, usbminnen osv har man alltid liggandes hemma. Man kan spara en hel del pengar om man kunde använda de istället. Gissar på att Sony planerar sälja PS4'or med större kapacitet senare så därför vill de inte tillåta det. Tjäna mer pengar helt enkelt. Här är Microsoft och Nintendo mycket bättre som tillåter mig lagra var jag vill. Postad 02 September 2013 - 09:54
Diskar har man väl inte "alltid liggandes hemma" och de flesta usbminnen är ju för små för att göra någon nytta. Jag ser hellre möjligheten att byta ut den interna disken än att koppla in en USB-disk. Tycker att Sony's lösning är mycket bättre. Postad 02 September 2013 - 10:00
så att begränsa sig till bara en disk som kanske inte får plats mer än 1 tb och dessutom tvingar kunden att göra en massa krångliga saker (backup, återställning m.m.) som tar en massa tid och i värsta fall riskerar att skada hårdvaran är bättre än att (vid behov) bara stoppa in en sladd för en (eller flera) extern disk(ar) och köra på? Redigerat av Christopher_A, 02 September 2013 - 10:01. Postad 02 September 2013 - 10:22
Så du tycker en begränsning är bättre? Finns ingen anledning till att de inte skulle kunna ha stöd för både intern och extern. Enda anledningen är för att de vill sälja PS4or med större kapacitet senare. Postad 02 September 2013 - 11:06
Nja det vet jag ju inte... Lär ju kosta lite pengar att utveckla ett stöd för extern hårddisk, dvs kryptering och säkerheten runt det men även hanteringen av in och urkoppling, laddning och detectering av vad för spel som finns där och en hel massa annat. Jag kan förstå att man inte tar fram denna feature åtminstone initialt men vem vet hårdvarumässigt finns säkert stöd så blir efterfrågan stor på det så kanske det kommer i ett senare i en uppgradering av mjukvaran. Om man nu måste välja en lösning, dvs utbytbar intern HDD alternativt fast HDD med stöd för extern HDD så väljer jag alla dagar den utbytbara HDDn. /Fredrik Postad 02 September 2013 - 11:06
Tror iofs inte att det har med pengar att göra. Snarare säkerhetsfråga.
Postad 02 September 2013 - 11:46
Som sony-****** så måste jag säga att sony har gjort fel. Ska man behöva byta ut hårddisken i en nyköpt ps4 bara för att den är för liten? Borde ha poppar in 1tb på en gång, med möjlighet till öagring på externa hårddiskar.
OCH gett oss valet att släcka ljussabeln när dom ändå håller på Postad 02 September 2013 - 11:49
Nja det är enkelt att kryptera en disk så man inte kan läsa innehållet. Postad 02 September 2013 - 11:54
Så extremt litet är väl ändå inte 500GB, har klarat mig länge på 120 gigs slimmen, visst får man ta bort lite då och då men oftast spel som jag inte spelar längre Redigerat av D-J, 02 September 2013 - 11:55. Postad 02 September 2013 - 12:30
Håller med så lite är det väl ändå inte! man får rensa ut något gammalt spel om det börjar tryta. Visst man kan tycka att dom gjort fel som inte har lagt in stöd för att spara spel på extern hårddisk vad nu än orsaken är! För att tjäna pengar? ja kanske men vilket företag vill inte tjäna pengar! Sen så är det ju inte så jobbigt att byta ut den till en större hårddisk ifall man börjar få trångt om utrymme. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |