Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 13 February 2014 - 01:51

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

• 641 inlägg
  • 1
Microsoft fall blir kinect, man har lagt för mycket fokus på det. Tackvare det är man inte i närheten av PS4 om man kollar på prestanda.

Postad 13 February 2014 - 07:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

"en del av anledningen till att Microsofts spelmaskin är så hiskeligt stor är för att den under inga omständigheter ska råka ut för en röd dödsring som sin föregångare" //M3
:D

Att Microsoft överhuvudtaget fortsätter tillverka spelkonsol är lika konstigt som att folk köper de.
Inte minst med tanke på att felfrekvensen på Xbox 360 var så hög. Ett tag över mer än hälften(!)

Amerikanerna jämnar ut siffrorna: Xbox 360 är endast mer såld än PS3 i Nordamerika jämfört med Europa, Japan och resten av världen.

PlayStation 3 har totalt sålt mer än Xbox 360 över hela världen, trots att Xbox 360 släpptes 1 år tidigare.

Tycker Japans PS3-säljsiffror är relativt låga.

Fast om Xbox 1 sålde runt 25 miljoner och 360 runt 80 miljoner så är det en given succe.

Om man istället går från 120-150 miljoner på PS2 till runt 85 på PS3 så är det att gå ner sig.

Att Sony fortfarande tillverkar konsoler efter att förlorat så mycket som man gjorde pä PS3, det är samma mysterium!

Microsoft bröt något som började se ut som ett monopol efter PS2.

Postad 13 February 2014 - 07:57

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 1

"en del av anledningen till att Microsofts spelmaskin är så hiskeligt stor är för att den under inga omständigheter ska råka ut för en röd dödsring som sin föregångare" //M3

Att Microsoft överhuvudtaget fortsätter tillverka spelkonsol är lika konstigt som att folk köper de.
Inte minst med tanke på att felfrekvensen på Xbox 360 var så hög. Ett tag över mer än hälften(!)

Amerikanerna jämnar ut siffrorna: Xbox 360 är endast mer såld än PS3 i Nordamerika jämfört med Europa, Japan och resten av världen.

PlayStation 3 har totalt sålt mer än Xbox 360 över hela världen, trots att Xbox 360 släpptes 1 år tidigare.

Tycker Japans PS3-säljsiffror är relativt låga.

Det är väl snarare så att Playstation skulle lägga ner isåfall då MS faktiskt tjänade pengar förra generationen dessutom så tjänar MS på varenda såld ONE nu medan Sony måste sälja med ett spel eller tillbehör för att tjäna något, så ditt och många andras resonemang är väldigt dumt.

Hur relevant är det att släppa en marknad när man sålt nästan 80miljoner enheter och dessutom tjänat pengar på det?

Jag tror det blir jämt skägg mellan Sony och Ms även denna generation men MS har en fördel med kinecten i och med att wii u går dåligt så skulle faktiskt One kunna bli det populärare valet bland vanliga människor som vill ha barn och partyspel. Många tror att vi som sitter och bråkar på forum är en majoritet men casual players finns det fler av och hur dom resonerar är lite svårare att veta, jag är dessutom ganska övertygad om att många av Ps4 fansen är pc spelare som bara stirrar sig blinda på prestanda, vi andra som gillar att spela i soffan köper bägge och njuter av alla dom bra spelen.

Avslutningsvis så vill jag bara påpeka att det går fantastiskt bra för dom bägge konsolerna och alla borde vara glada åt det för oavsett vilken man föredrar så driver konkurrensen på utvecklingen av både spelen och hårdvaran vilket i slutändan ger oss en bättre upplevelse.

Postad 13 February 2014 - 08:10

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 2

Watch Titanfall on Xbox One at 60fps

http://www.eurogamer...ox-one-at-60fps

Så typ 800p och något instabil frame rate. Synd att de inte tog i lite mer när de framställde denna generationen (gäller alla tillverkare). Jag hade gärna sett lite dyrare konsoler med mer kraft.

Postad 13 February 2014 - 09:06

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Eller så kan man tänka att det är bra att MS tog saker och ting på allvar och inte vill upprepa sina misstag under nästa generation.

Dock verkar det som det blir i native upplösning i typ 720p då. Inte så häftigt för nextgen, säger jag.

Yupps jag läste det, sedan kan man diskutera om stabil fps eller 1080 är det som är viktigast. Men anledning till att jag länkade till artikeln är att det är en intressant utveckling att följa, kommer man sträva efter en hög stabil fps eller 1080 på Xbox One? När det gäller ett spel som Titanfall tycker jag hög fps är rätt beslut.

Bra chart från http://arstechnica.com/
Postad bild

Postad 13 February 2014 - 09:18

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Jag tror det blir jämt skägg mellan Sony och Ms även denna generation men MS har en fördel med kinecten i och med att wii u går dåligt så skulle faktiskt One kunna bli det populärare valet bland vanliga människor som vill ha barn och partyspel.

Wii kostade 249$ när det släpptes, tror att den låg på en perfekt spontan-köp pris. Det gjorde att många "icke gamers" köpte den. XO kostar 499$, det lär inte bli många spontan köp, speciellt inte med hur ekonomin ser ut idag.

jag är dessutom ganska övertygad om att många av Ps4 fansen är pc spelare som bara stirrar sig blinda på prestanda, vi andra som gillar att spela i soffan köper bägge och njuter av alla dom bra spelen.

Där tror jag. med största sannolikhet att du har fel. Majoriteten som köper PS4, köper den helt enkelt för att den är bättre och billigare. Byt ut PS4 mot Steam Machine så stämmer det.

Rent försäljningmässigt så "vann" MS förra generationen, om man räknar med hur många konsoler de båda sålde föregående generation (PS2 och Xbox 1).
Men rent ekonomiskt så tror jag att det var mer eller mindre en förlust för både Sony (CELL) och MS (Bl.a RROD).

Det finns t.o.m högt uppsatta inom MS som skulle kunna tänka sig sälja Xbox Divisionen, det borde väl reflektera hur det går rent ekonomiskt.

Redigerat av ROCA, 13 February 2014 - 09:38.

Postad 13 February 2014 - 09:21

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
i MP tycker jag att en stabil fps är det absolut viktigaste. hatar framedroppen i Killzone som sker när det är 24 spelare i samma match. tycker dem borde ha skalat ner lite på grafiken och upplösningen och låst frameraten till 60fps.

håller dessutom med Hassesolo om att konsolerna gärna hade kunnat varit lite dyrare så att dem kudne klara av 1080p native och 60fps med okej grafik.

Postad 13 February 2014 - 10:04

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Wii kostade 249$ när det släpptes, tror att den låg på en perfekt spontan-köp pris. Det gjorde att många "icke gamers" köpte den. XO kostar 499$, det lär inte bli många spontan köp, speciellt inte med hur ekonomin ser ut idag.

Där tror jag. med största sannolikhet att du har fel. Majoriteten som köper PS4, köper den helt enkelt för att den är bättre och billigare. Byt ut PS4 mot Steam Machine så stämmer det.

Rent försäljningmässigt så "vann" MS förra generationen, om man räknar med hur många konsoler de båda sålde föregående generation (PS2 och Xbox 1).
Men rent ekonomiskt så tror jag att det var mer eller mindre en förlust för både Sony (CELL) och MS (Bl.a RROD).

Det finns t.o.m högt uppsatta inom MS som skulle kunna tänka sig sälja Xbox Divisionen, det borde väl reflektera hur det går rent ekonomiskt.

Är inte Xbox avdelningen en utav avdelningarna som faktiskt drar in deg?

Postad 13 February 2014 - 10:06

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Tydligen är inkomsterna ifrån gaming avdelningen så pass liten i jämförelse med deras andra monster avdelningar så det talas om att sälja av det, stod i NY times.

Postad 13 February 2014 - 10:24

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Om ett företag vill renodla verksamheten spelar det tyvärr ingen roll att en vinstdrivande del blir såld, tillhör inte den "kärnverksamheten" så ryker den.

Postad 13 February 2014 - 10:31

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Är inte Xbox avdelningen en utav avdelningarna som faktiskt drar in deg?

M$ dra in deg via Android via olika patents

Microsoft Is Making An Astonishing $2 Billion Per Year From Android Patent Royalties

http://www.businessi...yalties-2013-11

"This money, says Sherlund, helps Microsoft hide the fact that its mobile and Xbox groups are burning serious cash."

Postad 13 February 2014 - 10:51

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

Postad 13 February 2014 - 10:52

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Så typ 800p och något instabil frame rate. Synd att de inte tog i lite mer när de framställde denna generationen (gäller alla tillverkare). Jag hade gärna sett lite dyrare konsoler med mer kraft.

Japp - hade lätt betalat upp till det dubbla för mer kraft. Dessvärre tror jag inte detsamma gäller för gemene man... Tror båda tillverkarna stirrade sig blinda på "dyra" PS3:ans säljstart.

Postad 13 February 2014 - 10:56

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Tydligen är inkomsterna ifrån gaming avdelningen så pass liten i jämförelse med deras andra monster avdelningar så det talas om att sälja av det, stod i NY times.

tror jag inte dem kommer göra. Tror MS och Sony har sin gaming avdelning mest för profilering av företaget. att vi ungdommar ska tycka om dem etc... det är bra marknadsföring för sina brands. även om dem inte tjänar pengarna direkt på konsolförsäljning så medför det mycket gratis reklam etc...

Postad 13 February 2014 - 12:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

tror jag inte dem kommer göra. Tror MS och Sony har sin gaming avdelning mest för profilering av företaget. att vi ungdommar ska tycka om dem etc... det är bra marknadsföring för sina brands. även om dem inte tjänar pengarna direkt på konsolförsäljning så medför det mycket gratis reklam etc...

Jepp, även om de inte tjänar mycket på Xbox i jämförelse med många av sina andra avdelningar (som drar in sjuka summor) så är det ett bra ansikte utåt, det är ett viktigt varumärke för MS, eller borde vara det.

Sony sålde för övrigt nyss av en avdelning och sparkade 5 000 pers (igen) så det är inte bara guld och gröna ängar där heller.

Postad 13 February 2014 - 12:10

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Sony har ju blödit pengar ett tag, bra att de tog tag med yxan.

Hoppas de fixar till sitt företag, för bra konsoller tycker jag de har gjort.

Postad 13 February 2014 - 12:59

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
TV apparaterna var det inget fel på heller. Slog alltid Samsung (i alla fall out of the box) men det hjälper inte alltid.

Postad 13 February 2014 - 16:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Playstation går bra i Australien.

PS3 Still Top Seller in Australia, PS4 Edges Ahead of Xbox One

Australian games industry worth over AUD$2 billion in 2013, according to latest research.

Sony Computer Entertainment Australia has today revealed that, according to newly-released data from NPD Group Australia, the PlayStation 3 was the number one selling home console in Australia in 2013 for the third year running.
Sony Australia also reports that, according to unit sales measured from the November launch to the week ending February 2, the PlayStation 4 has moved ahead of the Xbox One as the next generation console of choice "as stock became more readily available."
“It has been an enormous 12 months for PlayStation in Australia,” said Michael Ephraim, managing director at Sony Computer Entertainment Australia. “These results reflect not only the passion Australians have for the PlayStation brand overall, but also the strength of the individual platforms we have.”
The Australian Xbox One launch was the most successful console debut in the country’s history, more than doubling the previous record held by the Nintendo Wii. At the time, Sony stopped short of revealing specific sales for Australia; it’s now evident they had been eclipsed by the Xbox One.
While both next generation consoles are enjoying great success in Australia in 2014, research released by Australia’s Interactive Games & Entertainment Association (IGEA) has noted revenue for the country’s games industry “held steady” in 2013, racking up $1.14 billion of ‘traditional retail’ sales as well as an estimated $899 million of digital sales.

http://www.ign.com/articles/2014/02/13/ps3-still-top-seller-in-australia-ps4-edges-ahead-of-xbox-one

Postad 13 February 2014 - 17:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

and the implementation of an overly sharp filter across the entire image suggests that the Xbox One hardware scaler is used to blow up the image to 1080p...

Det där måste de ju bara lösa. Spel som använder hårdvaru-uppskalningen ser ut som skit...

Postad 13 February 2014 - 18:53

Unregistered444d4ee2
  • Unregistered444d4ee2
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Konsolkriget är mellan PlayStation 4 och Xbox One.

PlayStation 4 vinner överlägset.
Hårdvara, pris, handkontroll, spel, design, ja allt är betydligt bättre på PS4.

(PlayStation 2 är världens mest sålda konsol genom tiderna.
Förövrigt tycker jag Steam Machines är spännande).

Tycker det är intressant att du nämner att PS2 sålt hutlösa mängder enheter. Trots att den är underlägsen Xbox. ;)
Hårdvara kommer aldrig vara avgörande för en konsolls framgång. Förlegad teknisk mumbojumbo säljer inte till majoriteten. Det gör spelen....

Redigerat av Unregistered444d4ee2, 13 February 2014 - 18:54.

Postad 13 February 2014 - 20:35

Unregistered9be4fd25
  • Unregistered9be4fd25
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Tycker det är intressant att du nämner att PS2 sålt hutlösa mängder enheter. Trots att den är underlägsen Xbox. ;)
Hårdvara kommer aldrig vara avgörande för en konsolls framgång. Förlegad teknisk mumbojumbo säljer inte till majoriteten. Det gör spelen....

Hehe, IPS (instructions per second) låg på över 1 biljon på "Xbox classic" och ca: 30 miljoner på PS2. CPU:n var på 733 MHz på Xboxen och 300MHz på PS2..

Första krysslådan var enormt överlägsen, läste i en intervju med Nvidia att det tog runt 1 år(!) innan PC marknaden kom ikapp.

Tänk om denna generation kunde varit lika revolutionerande?

Postad 13 February 2014 - 22:23

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
Så länge konsolerna är relativt aktuella och säljs är inte ett konsolkrig slut (PS3 vs Xbox 360).

Priset på PS3 blev lite för högt i början för konsumenterna, men klart mycket hellre det än att spelkonsolen inte fungerar/går sönder (Xbox 360).
Vi får väl se hur det går för Xbox One, ska bli intressant.

Jag tycker bildfrekvens är viktigare än grafik.
Spelet måste alltid flyta.

Prestandan är bara en av flera faktorer som gör PS4 mer attraktiv än Xbox One.
För de flesta är det nog helheten som avgör vilken spelkonsol man väljer.

PlayStation 2 (PS2) vann överlägset mot Xbox.
PlayStation (PS) vann överlägset 5:e generationens konsolkrig.

VGChartz:

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered1659, 14 February 2014 - 00:20.

Postad 13 February 2014 - 22:42

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Hehe, IPS (instructions per second) låg på över 1 biljon på "Xbox classic" och ca: 30 miljoner på PS2. CPU:n var på 733 MHz på Xboxen och 300MHz på PS2..

Första krysslådan var enormt överlägsen, läste i en intervju med Nvidia att det tog runt 1 år(!) innan PC marknaden kom ikapp.

Tänk om denna generation kunde varit lika revolutionerande?

En biljon är 1000000000000. Skulle Xbox haft 30000 ggr fler IPS än PS2? Låter otroligt.

Redigerat av hassesolo, 13 February 2014 - 22:43.

Postad 14 February 2014 - 07:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 2

Så länge konsolerna är relativt aktuella och säljs är inte ett konsolkrig slut (PS3 vs Xbox 360).

Priset på PS3 blev lite för högt i början för konsumenterna, men klart mycket hellre det än att spelkonsolen inte fungerar/går sönder (Xbox 360).

VGChartz:

Och Wii vann över PS3 som sålde bra mycket sämre än sin förregångare och knappt tog sin tredjeplats.

Samt att det var ett finansiellt fiasko.

Varför bara visa ena sidan av kakan.

Redigerat av PalmiNio, 14 February 2014 - 07:43.

Postad 14 February 2014 - 07:20

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 1
Intressant..

http://n4g.com/news/...what-that-means

Postad 14 February 2014 - 07:53

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 3

Intressant..

http://n4g.com/news/...what-that-means

Ganska ointressant då allt är baserat på en NeoGAFs användare uträkning som är baserat på ett uttalande från en PR kille.

Skulle det är det fortfarande ganska korkat skriven. Ordet "barely" används.....

Jag vet inte vilken logik de använder men 100 000 jämfört med 140 000 är ca 40% mer.

Om 40% nu mera är "barely" så har all logik fallit :)

Postad 14 February 2014 - 08:52

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
PS4 Leads US Hardware Sales in January

http://www.ign.com/a...ales-in-january

On the PlayStation Blog, Sony's John Koller confirmed that in the US, "PS4 was #1 in sales for next-gen consoles in January, nearly doubling the nearest next-gen competitor. And PS4 remains the cumulative leader here."

Postad 14 February 2014 - 09:04

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Ganska ointressant då allt är baserat på en NeoGAFs användare uträkning som är baserat på ett uttalande från en PR kille.

Skulle det är det fortfarande ganska korkat skriven. Ordet "barely" används.....

Jag vet inte vilken logik de använder men 100 000 jämfört med 140 000 är ca 40% mer.

Om 40% nu mera är "barely" så har all logik fallit :)

Det är det... :)

Postad 14 February 2014 - 09:50

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 2

VGChartz:

Använd inte VHChartz då deras siffror inte är tillförlitliga. Har varit uppe ett antal gånger i denna tråd.

Postad 14 February 2014 - 10:12

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 6

Använd inte VHChartz då deras siffror inte är tillförlitliga. Har varit uppe ett antal gånger i denna tråd.

Men du vet väl att LCDTV2009 uppdrag i livet är att få alla att köpa PS4. Han har t.o.m tagit sig tiden att skriva ett omdöme om XO på prisjakt där det går ut på att hylla PS4:an. Han är bara ett pinsamt troll som ligger på ignorlistan.

Postad 14 February 2014 - 10:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 3

Men du vet väl att LCDTV2009 uppdrag i livet är att få alla att köpa PS4. Han har t.o.m tagit sig tiden att skriva ett omdöme om XO på prisjakt där det går ut på att hylla PS4:an. Han är bara ett pinsamt troll som ligger på ignorlistan.

Pinsam, men smått underhållande så jag har inte flyttat honom till ignore än. :)

Postad 14 February 2014 - 10:29

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Det är ju ganska så känt att PS4 säljer ca 3 gånger mer än Xbone, men det är tydligen svårt att acceptera för Xbone-fantasterna.
Att den är en betydligt sämre konsoll med gimmickar som ingen vill ha är största orsaken bakom det.

Sony lyssnade på vad spelarna ville ha = säljer mycket.
MS lyssnade inte utan litade på ett gäng inkompetenta dårar som tvingar på folk kinect och massa tv-skräp = säljer dåligt.

Postad 14 February 2014 - 10:33

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
varför ps4 är bäst

1. prestanda 50-400% snabbare gpu + bättre minneshantering + extra processor som avlastar med 256mb minne en närmsta konkurrenten
2. priset
3. fler studios som ger fler och mer varierande spel och nytänkande, inte bara en massa fps...
4. ps+
5. remoteplay
6. fortsätter pressa ut topp spel genom hela generationen
7. ingen paywall.
8. mycket free2play
9. snabbare enklare menyer och snabbare installationer
10. ps now
11. verkar omtyckt och hyllas av precis alla spelstudios stora som små (enkel att programera/porta till) = fler och bättre spel
12. slippa byta batterier i handkontrollen eller köpa till batteripack
*bubblare* VR incomming... kan bli en fet dealbreaker om man inte redan tycker allt ovan räcker...

varför xbox one är bäst...

1. kameran för dom som tycker en sån är skoj.
2. förmodligen en av dom dyraste (iofs röststyrda) universal remote på marknaden riktigt premium lyx...
3. hdmi in så man kan ha den som en kabel tv box liknande sak...
4.stor och stabil
5. the CLOUD

Postad 14 February 2014 - 10:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Pinsam, men smått underhållande så jag har inte flyttat honom till ignore än. :)

Hehehe - jag har börjat inse varför folk kikar på Paradise Hotell och liknande. Däremot hörde jag att de som kikar på Paradise Hotell inte ser ned på deltagarna men det kan väl knappast stämma... :rolleyes:

Postad 14 February 2014 - 10:39

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 1

6. fortsätter pressa ut topp spel genom hela generationen

"Fortsätter" indikerar att de redan skulle släppt några toppspel till PS4. Vilka anser du dessa vara?

Postad 14 February 2014 - 10:41

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
Sony Computer Entertainment just sent a Press Release commenting on the latest NPD numbers that saw the PS4 sell twice as much as its rival, the Xbox One. Senior Vice President of PlayStation Brand Marketing Guy Longworth mentioned that sales supremacy was achieved despite severe supply constraints, that the company is working hard to addres

och med en japan release på intågande så lär siffrorna bli rent av förnedrande

Postad 14 February 2014 - 10:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 1

Lol vilken tomte. Hoppas "recensionen" tas bort.

Det är ju ganska så känt att PS4 säljer ca 3 gånger mer än Xbone, men det är tydligen svårt att acceptera för Xbone-fantasterna.
Att den är en betydligt sämre konsoll med gimmickar som ingen vill ha är största orsaken bakom det.

Sony lyssnade på vad spelarna ville ha = säljer mycket.
MS lyssnade inte utan litade på ett gäng inkompetenta dårar som tvingar på folk kinect och massa tv-skräp = säljer dåligt.

Finns något som heter exklusiva titlar också. Vissa gillar sånt, get it?

Postad 14 February 2014 - 10:50

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

"Fortsätter" indikerar att de redan skulle släppt några toppspel till PS4. Vilka anser du dessa vara?

dom slutar inte stödja konsolen efter halva generationen som MS gör utan fortsätter släppa spel även enda in i slutet och det tror jag nog du förstod oxo

inget release spel är direkt super lär jag säga till nån av konsolerna ska vara resogun då och även outlast som är underbart om man gillar att bli skrämd bästa att dom följer med ps+...
sen har man fått ett gäng free2play spel oxo som håller en sysselsatt i väntan på nya spel..
skulle nästan klara mig med spelen man får med ps+ och free2play...

utan det är vad som komma skall,köper en konsol för att spela genom en hel generation inte bara för att spela några release spel och sen sälja konsolen igen...
och då känns det tryggt att veta att sony har för vana att fortsätta stödja konsolen hela generationen igenom och inte bara överge den halvägs in

Redigerat av Rumpnisse, 14 February 2014 - 10:59.

Postad 14 February 2014 - 11:10

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Sony Computer Entertainment just sent a Press Release commenting on the latest NPD numbers that saw the PS4 sell twice as much as its rival, the Xbox One.

Det är ju ganska så känt att PS4 säljer ca 3 gånger mer än Xbone, men det är tydligen svårt att acceptera för

Dubbelt eller trippelt?

Postad 14 February 2014 - 11:15

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Dubbelt eller trippelt?

över hela världen ligger det på dubbelt just nu men enskilda länder kan vara så mycket som 7:1

Redigerat av Rumpnisse, 14 February 2014 - 12:24.

Postad 14 February 2014 - 11:17

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 2

över hela värden ligger det på dubbelt just nu men enskilda länder kan vara så mycket som 7:1

Det måste ju betyda att det ser annorlunda på på andra ställen. Om totalsumman är det dubbla så spelar det ju mindre roll att något enskilt land har 1-7.

Postad 14 February 2014 - 11:25

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Sony Computer Entertainment just sent a Press Release commenting on the latest NPD numbers that saw the PS4 sell twice as much as its rival, the Xbox One. Senior Vice President of PlayStation Brand Marketing Guy Longworth mentioned that sales supremacy was achieved despite severe supply constraints, that the company is working hard to addres

och med en japan release på intågande så lär siffrorna bli rent av förnedrande

http://www.idg.se/2.1085/1.547046/playstation-4-saljer-nastan-dubbelt-sa-bra-som-xbox-one

Postad 14 February 2014 - 11:48

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

vilket tur då att det finns en billigare konsol med mer kraft!!

:)

vill man ha det bästa så är det bara att köpa en PC annars

Postad 14 February 2014 - 12:15

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Jag är riktigt glad att PS4 fortsätter sälja betydligt mer än XBONE! Då kan vi säkerligen också framöver se att spelmakarna använder den extra kraften i PS4 till att göra spelen med högre upplösning och framerate jämfört med XBONE. Jag menar, varför inte utnyttja kraften som finns i PS4, som dom ju hittills också gjort på alla multiplattformsspel.

Postad 14 February 2014 - 12:16

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Kör både PC Xbox one och Ps 4 och visst PC ger bättre framerate upplösning och är snyggare men billigare är det inte hårdvaran alltså, spelen är ju snorbilliga i jämförelse....

Redigerat av jimjans, 14 February 2014 - 12:19.

Postad 14 February 2014 - 12:23

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0

Kör både PC Xbox one och Ps 4 och visst PC ger bättre framerate upplösning och är snyggare men billigare är det inte...

Sen upplever jag också att spelen ofta är rejält buggiga på PC, mycket mer buggiga än på konsol. Så man måste hålla koll på drivrutiner och annat jobbigt för att kunna köra vissa spel och ibland hjälper inte det ens. Favoriten på PC är ju när det kommer en ny patch som fixar ett problem, men ett nytt tillkommer istället (har hänt flera gånger). Mycket enklare på konsol, tycker jag.

Postad 14 February 2014 - 12:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Sen upplever jag också att spelen ofta är rejält buggiga på PC, mycket mer buggiga än på konsol. Så man måste hålla koll på drivrutiner och annat jobbigt för att kunna köra vissa spel och ibland hjälper inte det ens. Favoriten på PC är ju när det kommer en ny patch som fixar ett problem, men ett nytt tillkommer istället (har hänt flera gånger). Mycket enklare på konsol, tycker jag.

Trenden med buggiga spel finns till de nya konsollerna också BF4 tex det spelet upplever jag faktiskt mindre buggigt på PC.

Postad 14 February 2014 - 12:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Även om PS4 är signifikant kraftfullare än X1 så skulle jag ha önskat att den vore betydligt mer kraftfull än den är. Hårdvaran hade dessutom gärna fått vara mer påkostad med ett rejält chassi och överdimentionerad kylning.
Samtidigt förstår jag att de måste sälja miljoner och åter miljoner konsoler och då måste de hålla nere pris och tillverkningskostnader. Därför blir det lite mer barnleksak än vuxenleksak tyvärr. Tänk om de kunde lansera en lyxversion med allt det jag önskar men som ändå körde samma spel men helt utan risk för att frameraten går ner. På banan Stonehaven i CoD Ghosts blir det t.ex ofta låg framerate och ryckig bild på PS4 (och tydligen även på X1 trots lägre upplösning). Det är inte den prestanda som jag hade hoppats på.

Samtidigt vill jag inte gå PC-vägen av många skäl som jag inte tänker rabbla här och nu.

Postad 14 February 2014 - 12:54

Unregistered444d4ee2
  • Unregistered444d4ee2
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

VGChartz:

Konsollerna går sönder? Statistiskt sett gick många sönder under 2007. Det är 7 år sen. Är dina argument då relevanta? Nej. Jag har PS3 samt Xbox 360. PS3'an är den som gått sönder. Trots att jag använd min 360 dubbelt så mycket. Och då snackar vi PS3 320GB slim och en 360 Elite...

För mig finns inget som heter konsolkrig. Det är bara ofantligt fånigt att ställa sig på ena sida och skrika hur dålig konkurrensen är. Då är man ingen gamer. Då är man en så kallad ****** fokuserad på obsolet hårdvara. (Vilket konsollerna har idag) Och det är bara hos Fanboys det finns en formatkonflik.

Du nämner bilduppdatering. Då ska du definitivt inte ens tänka tanken att spela på PS4 eller Xbox One. Köp då en PC istället.

Jag kommer glatt köpa båda två. Vi är en hela familj som ska försöka njuta av konsollerna. Så fort det kommer spel man vill spela. :)

Postad 14 February 2014 - 14:05

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 4
En semla, en god koppe kaffe och denna tråd...

Är det sant är det riktigt jävla tragiskt.

dom slutar inte stödja konsolen efter halva generationen som MS gör utan fortsätter släppa spel även enda in i slutet och det tror jag nog du förstod oxo
---------
och då känns det tryggt att veta att sony har för vana att fortsätta stödja konsolen hela generationen igenom och inte bara överge den halvägs in

Kom gärna med lite fakta och länkar kring det med att MS gav upp efter halva generationen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.