* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 26 november 2008 - 21:46
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Jag har oxå köpt denna hållare vilket fungerar helt utmärkt. För att "lägga ner" hållaren i horisontalläge får man vrida själva hållaren 90 grader. Jag köpte två st hållare för jag ville ha en hemma oxå och på den ena var det riktigt hårt fastskruvat så jag fick släppa lite på skruven som håller fästet mot hållaren, den andra var "rätt" skruvad från början så den gick att vrida utan problem. Jag hoppas det var det du tänkte på.
Ja, det var jag tänkte på. Problemet med skruven är bara att den efterhand skruvar upp sig, då blir det sladdrigt. Har du någon lösning på det?
Postad 26 november 2008 - 21:56
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Har säkert blivit besvarad tidigare men ursäkta min lathet att gå igenom 134 sidor..
Kostar det någonting i form av datatrafik att använda TomTom? Ej kartuppdateringar eller liknande, utan när den letar efter satelliter. Ungefär hur mycket datatrafik använder den (ifall den använder det)?
Nej. Om du är orolig över datakostnader i övrigt rekommenderar jag programmet NoData. Sök i tråden efter det.
Postad 26 november 2008 - 22:17
caroline81
-
caroline81
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har läst i den här tråden att många klagar på att ringsignalen är alldeles för låg o de ej vet hur de ska få den högre. Är det verkligen så att ringsignalvolymen är låg?? Jämfört med vanliga SE-mobiler? Eller har ni nu fixat till problemet genom att ändra någon inställning?!
Är väldigt nyfiken på ifall ett inställt alarm fungerar när telefonen är helt avstängd? (ifall mobilen slås på automatiskt o larmar)
Är i valet o kvalet mellan X1 och Omnia...
Postad 26 november 2008 - 22:20
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Har läst i den här tråden att många klagar på att ringsignalen är alldeles för låg o de ej vet hur de ska få den högre. Är det verkligen så att ringsignalvolymen är låg?? Jämfört med vanliga SE-mobiler? Eller har ni nu fixat till problemet genom att ändra någon inställning?! Är väldigt nyfiken på ifall ett inställt alarm fungerar när telefonen är helt avstängd? (ifall mobilen slås på automatiskt o larmar)
Är i valet o kvalet mellan X1 och Omnia...
Jag har en mp3 låt som ringsignal och min sambo klagar alltid på att det är för högt när telefonen ringer! Så jag tycker inte det!
Postad 26 november 2008 - 22:24
otooja
-
otooja
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Nån som kör med Wintrade Mobil på X1:an ? Undrar hur programet funkar (om det funkar) på en telefon med så stor skärm och hög upplösning.
mvh
Detta undrar jag också. Funkar såna javaprogram i Win Mobile? Från Nordnet: Applikationen WinTrade Mobil använder GPRS och/eller 3G-nätet. Systemkravet på mobiltelefonen är att den stödjer Java MIDP 2.0. Under testade modeller finns bara en massa gammel-lurar och UIQ-lurar.
Postad 26 november 2008 - 23:11
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hallå! Jag bytte upp mig (?) från min P1 till Xperian för ett par veckor sedan. Detta är min första WM telefon och den känns som en mycket avancerad pryl som dock gör mig galen minst 1 gång om dagen. Precis som med P1ans tråd så har jag börjat min "karriär" med att läsa den här tråden, ligger på sidan 81 just nu... Har dock lärt mig massor och installerat både kloka och andra program (spel). Jag "fuskar" och ställer min fråga fast det antagligen finns besvarat mellan sid 81 (där jag är nu) och sidan 134 (den jag skriver detta på): kan man göra egna shortcuts till program?Mitt problem är att TT (som jag installerat och var nöjd med även på P1an) inte har någon egen ikon utan jag får gå via filhanteraren för att starta programmet. Irriterande. Jag kunde fixa så den gick att starta via Today - men vem använder den panelen? Jag hade en fundering till men den har jag glömt nu, får ta den senare. :-) Patrick
Postad 26 november 2008 - 23:16
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
Kom på min andra fundering! Kan man göra en total backup på telefonen?Jag gjorde regelbundna backuper på P1an och hade mycket glädje av detta. :-) Patrick
Postad 26 november 2008 - 23:45
Gix
-
Gix
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Japp, SPB Backup gör jobbet åt dig!
Postad 26 november 2008 - 23:50
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Är det ingen som upplever att det segar ibland? Om man gör mycket saker på en gång, även om man stänger ner det mesta när man är klar, så har min mobil låst till sig några gånger och segat som bara fan efter det. En omstart är det enda som funkat som åtgärd för att slippa segheten. Är det Panelerna som är så här? Blir det bättre om jag kör SPB Mobile Shell istället? Råkade även ut för att min valda panel var tom i 10-15 sek efter att jag varit i Opera och tryckt på Start -> Idag för att komma till min valda panel. Är panelsystemet dåligt och folk kör SPB istället och det är därför de inte råkar ut för detta eller vad? Känns ju inte som det kan vara hjårdvarufel eftersom det inte hjänder spec. ofta...
Funderar på om program hänger kvar i minnet eller nåt? Har installerat task manager och när detta hänt så har lite applikationer legat kvar där (men inte visats i vanliga aktivitetshanteraren). SÅ då har jag stängt ner dem men segandet har inte slutat för det så har behövt starta om mobilen. Läste nåt om SPB att man VERKLIGEN stänger ner program där och att de inte stängs ner riktigt trots att man stänger dem och de inte visas i task managern längre. Hur ligger det till?
Redigerat av DIFference, 26 november 2008 - 23:53.
Postad 27 november 2008 - 00:00
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Datorer är verkligen underbara
Har inte haft några problem med nallen med datorn sen jag köpte den för över en månad sen.
Nu i kväll vägrar den synca med datorn. Ikonen för nätvärk kommer upp. Inget händer
Blir så trött
Postad 27 november 2008 - 07:11
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Funderar på om program hänger kvar i minnet eller nåt? Har installerat task manager och när detta hänt så har lite applikationer legat kvar där (men inte visats i vanliga aktivitetshanteraren). SÅ då har jag stängt ner dem men segandet har inte slutat för det så har behövt starta om mobilen. Läste nåt om SPB att man VERKLIGEN stänger ner program där och att de inte stängs ner riktigt trots att man stänger dem och de inte visas i task managern längre. Hur ligger det till?
SPB Pocket plus gör att krysset i övre högra hörnet blir "stäng program" istället för "minimera" som det är i grundutförande.
Postad 27 november 2008 - 07:31
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
SPB Pocket plus gör att krysset i övre högra hörnet blir "stäng program" istället för "minimera" som det är i grundutförande.
Nu har jag iofs sålt min Xperia men i min var default läge att HTCs aktivitetshanterare var aktiverad och den stängde program på krysset och inte minimerade dem
Postad 27 november 2008 - 08:15
Qvisling
-
Qvisling
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej!
Vad använder ni för torrentklient? Någon som har något bra tips på det och gärna en timer/stoppur? Gärna freeware.
Daniel
Redigerat av Qvisling, 27 november 2008 - 08:52.
Postad 27 november 2008 - 08:42
vasjpett
-
vasjpett
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hej.
Är det någon mer som bara får MMS levererat när telefonen är aktiv.
Dvs. när man stänger ner den i viloläge med knappen på toppen går det inte fram MMS föränn man sätter på den igen.
Samtal och SMS går fram i viloläget, men inte MMS.
Tacksam för svar
/Johan
Postad 27 november 2008 - 09:16
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Läste det på SPBs hemsida också. Men det är ändrat i andra batchen av telefoner då. För i min stängs program ner om man trycker på krysset. Kan ställ in så att de minimeras dock. Men även om man stänger ner dem med krysset eller aktivitetshanterare (den inbygda i mobilen) så hänger vissa kvar om man installerar programmet "Task Manager". Kanske är så att om man kör SPB så dödas de även i minnet? (Vilket de inte verkar göra om man kör vanliga panelerna eller den SPB Mobile Shell som finns som gratisversion (tycker den suger för aktivitetshanteraren uppe i högra hörnet finns inte i den, ska testa fullversionen...).
Postad 27 november 2008 - 09:23
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Hallå!
Jag bytte upp mig (?) från min P1 till Xperian för ett par veckor sedan. Detta är min första WM telefon och den känns som en mycket avancerad pryl som dock gör mig galen minst 1 gång om dagen. Precis som med P1ans tråd så har jag börjat min "karriär" med att läsa den här tråden, ligger på sidan 81 just nu... Har dock lärt mig massor och installerat både kloka och andra program (spel).
Jag "fuskar" och ställer min fråga fast det antagligen finns besvarat mellan sid 81 (där jag är nu) och sidan 134 (den jag skriver detta på): kan man göra egna shortcuts till program?
Mitt problem är att TT (som jag installerat och var nöjd med även på P1an) inte har någon egen ikon utan jag får gå via filhanteraren för att starta programmet. Irriterande. Jag kunde fixa så den gick att starta via Today - men vem använder den panelen?
Jag hade en fundering till men den har jag glömt nu, får ta den senare.
:-) Patrick
Kan du inte bara kopiera och klistra in genväg alt använda sbp-panelen och lägga in en länk via deras meny-redigerare?
Postad 27 november 2008 - 13:11
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Det går ju att ställa in utan SPB Pocket plus,
Postad 27 november 2008 - 13:26
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Läste det på SPBs hemsida också. Men det är ändrat i andra batchen av telefoner då. För i min stängs program ner om man trycker på krysset. Kan ställ in så att de minimeras dock. Men även om man stänger ner dem med krysset eller aktivitetshanterare (den inbygda i mobilen) så hänger vissa kvar om man installerar programmet "Task Manager". Kanske är så att om man kör SPB så dödas de även i minnet? (Vilket de inte verkar göra om man kör vanliga panelerna eller den SPB Mobile Shell som finns som gratisversion (tycker den suger för aktivitetshanteraren uppe i högra hörnet finns inte i den, ska testa fullversionen...).
SPB Pocket Plus åkte in så tidigt så jag skall ärligen säga att jag är osäker hur min telefon funkade i grundutförande. Läste bara på hemsidan vad Pocket Plus kunde göra! Men viktigt att notera här är att SPB Mobile Shell inte är samma sak som Pocket Plus. Det är två olika applikationer.
Postad 27 november 2008 - 13:47
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
SPB Pocket Plus åkte in så tidigt så jag skall ärligen säga att jag är osäker hur min telefon funkade i grundutförande. Läste bara på hemsidan vad Pocket Plus kunde göra! Men viktigt att notera här är att SPB Mobile Shell inte är samma sak som Pocket Plus. Det är två olika applikationer.
Har slängt in både Mobile Shell och Pocket Plus nu. Vet inte om jag behöver båda egentligen. Det som är viktigast är att alltid kunna komma åt öppna program genom att trycka och hålla in uppe i högra hörnet och det stödjer Pocket Plus. Någon som vet om detta går att få om man bara köra Mobile Shell? Mobile Shell i sig snabbar väl inte upp telefonen? Och Pocket Plus kan man bara visa på "huvudpanelen" va?
Redigerat av DIFference, 27 november 2008 - 14:12.
Postad 27 november 2008 - 15:13
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hallå!
Jag bytte upp mig (?) från min P1 till Xperian för ett par veckor sedan. Detta är min första WM telefon och den känns som en mycket avancerad pryl som dock gör mig galen minst 1 gång om dagen. Precis som med P1ans tråd så har jag börjat min "karriär" med att läsa den här tråden, ligger på sidan 81 just nu... Har dock lärt mig massor och installerat både kloka och andra program (spel).
Jag "fuskar" och ställer min fråga fast det antagligen finns besvarat mellan sid 81 (där jag är nu) och sidan 134 (den jag skriver detta på): kan man göra egna shortcuts till program?
Mitt problem är att TT (som jag installerat och var nöjd med även på P1an) inte har någon egen ikon utan jag får gå via filhanteraren för att starta programmet. Irriterande. Jag kunde fixa så den gick att starta via Today - men vem använder den panelen?
Jag hade en fundering till men den har jag glömt nu, får ta den senare.
:-) Patrick
För att installera en genväg till TT i Start-Program: öppna TT-mappen med filhanteraren, leta upp din .exe-fil, som du startar TT med, TRYCK NER PENNAN OCH HÅLL KVAR DEN PÅ FILEN, en meny öppnar sig. Välj i menyn att lägga en genväg i Start-Program. Klart. Om du vill ändra namnet på genvägen i program, öppna filhanteraren, gå till Windows-mappen, leta upp Start-Program, håll ner pennan på genvägen till TT, välj byt namn. Klart.
Redigerat av Supersmurfen, 27 november 2008 - 15:17.
Postad 27 november 2008 - 16:25
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag har nu fått Telenor att lägga upp en felanmälan på deras MMS-server som verkar göra om alla mina mottagna MMS till små tumnaglar på ca 10-15kb när det skickat till min X1:a! Testat med att skicka från olika abbonemang till den. Testat med att byta sim-kort i X1:an till ett tele2-abb och skicka igen från samma abb som tidigare till den och då kommer bilderna i stor storlek. Utan att ändra andra inställningar än mottagande MMS-server och andra tele2-inställningar.
Även testat att ta emot MMS med telenor-simkortet i annan telefon och då fick jag bilderna i högre upplösning. Verkar alltså som om telenor känner av att man har en X1:an men att inställningarna i deras server är felaktig och att det inte är inställt på att bilderna inte ska skalas ner.
X1-supporten trodde även att det berodde på det..
Får se vad som händer.. blir spännande.
//Joel
Postad 27 november 2008 - 17:24
korn509
-
korn509
-
Rookie
-
8 inlägg
min tel gjorde en hardreset i dag på jobbet den låg på mitt bord o när jag skulle ringa så dog den o starta om sig o då gjorde den en hardreset så nu har jag inte ett skit på den skit tel nån annan som har råkat ut för det
Postad 27 november 2008 - 17:34
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
min tel gjorde en hardreset i dag på jobbet den låg på mitt bord o när jag skulle ringa så dog den o starta om sig o då gjorde den en hardreset så nu har jag inte ett skit på den skit tel nån annan som har råkat ut för det 
Om den gör så måste det ju vara något allvarligt hårdvarufel på den. Lämna in den för service/utbyte. Tänkte på det här med att folk snackar om att "luckan" glappar. Det är väl inte så konstigt om den gör det lite? Det är ju rätt omöjligt att komma ifrån. Min har blivit jättelite glapp efter tre dagar. Den var inte det från början. Rätt svårt att bygga en slide-telefon som inte blir det.
Redigerat av DIFference, 27 november 2008 - 20:15.
Postad 27 november 2008 - 22:39
m5patrik
-
m5patrik
-
Rookie
-
8 inlägg
"] 1) Går det att ändra i kontaktlistan så namnen inte visas med efternamnet före förnamnet? Tycker det är grymt störigt. Nu måste man komma ihåg vad alla heter i efternamn också.... :-)
Kolla upp denna sida, lite smått och gott http://www.cliffords.nu/
Har testat det programmet nu men inget händer. Såg att telefonen jag hade innan verkar ha sparat alla kontakter i förnamnet, och då är förnamnet typ: "andersson;anders/1" Kan jag inte ändra detta ifrån datorn eller nått för att slippa ändra alla direkt i mobilen? Kan man styra så man väljer att använda enbart sim-kortets kontakter?
Postad 27 november 2008 - 23:03
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
För att installera en genväg till TT i Start-Program: öppna TT-mappen med filhanteraren, leta upp din .exe-fil, som du startar TT med, TRYCK NER PENNAN OCH HÅLL KVAR DEN PÅ FILEN, en meny öppnar sig. Välj i menyn att lägga en genväg i Start-Program. Klart. Om du vill ändra namnet på genvägen i program, öppna filhanteraren, gå till Windows-mappen, leta upp Start-Program, håll ner pennan på genvägen till TT, välj byt namn. Klart.
Ehh, vad har du för tillägg. Finns inget sådant val i min filhanterare. I min finns Klipp ut | Kopiera | Byt Namn | Ta bort | Skicka... | Överför fil trådlöst...
Redigerat av P@itor, 27 november 2008 - 23:06.
Postad 28 november 2008 - 00:33
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Ehh, vad har du för tillägg. Finns inget sådant val i min filhanterare. I min finns Klipp ut | Kopiera | Byt Namn | Ta bort | Skicka... | Överför fil trådlöst...
Han kör nog någon annan filhanterare än "Filutforskaren". T.ex. Resco File Explorer som jag kör. Då kan man göra så. För övrigt är ju SPB Pocket Plus helt underbart. "Huvudpanelen (eller "Idag-panelen") blir ju grymt bra i kombination med det. Behöver fan inte SPB Mobile Shell!
Postad 28 november 2008 - 02:03
Lergubben
-
Lergubben
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har precis skaffat mig en Xi.a o är nöjd med den!
Men jag skulle behöva hjälp med hur man installerar grejor på den som typ Coreplayer!?
Och hur/var man lägger in filmerna !?
Är ingen mäster på datorer eller handdatorer så om någon skulle kunna hjälpa mig så hade det varit toppen!
Problemet är att jag inte vet var man lägger filmer eller prog. någonstans.
Det jag fattat är att man får installerar prog. från telefonen och inte datorn eller!?
Men vilka mappar läger man allt i!
Jag är ute efter att kunna se film på X1.an
Har försökt leta i tråden min inte hittat riktigt det jag söker.
Postad 28 november 2008 - 02:03
RichardA
-
RichardA
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Nån som kör med Wintrade Mobil på X1:an ? Undrar hur programet funkar (om det funkar) på en telefon med så stor skärm och hög upplösning.
mvh
Jag kör med Wintrade mobil och det fungerar hur bra som helst! Tyvärr finns inte x1:an med på Nordnets hemsida över telefoner som stödjer wintrade. Ring supporten, så får du en länk av dom till en testversion som man kan köra med som fungerar bra. mvh
Postad 28 november 2008 - 07:41
Unregisteredf6d0beb2
-
Unregisteredf6d0beb2
-
Användare
-
-
104 inlägg
Nu har min telefon börjat glappa!
När jag håller telefonen i handen med mini-usb-porten mot mig och "lyfter" överdelen så glappar den upp och ner ca 1-1,5mm. Jag tror inte att det var så i början...
Jag har studerat konstruktionen lite och jag vågar påstå att det är oundvikligt efter en tid då släden löper i ett smalt plast-spår. Illa på en telefon för 6500 kronor.
Jag gissar att varenda en av er andra med en några veckor gammal X1 har samma problem.
Är det värt att reklamera?? Inte så säkert tror jag, eftersom samma sak kommer att uppstå igen på nästa...Tyck gärna till!
Dessutom började batteriluckan "knarra" i övre högra hörnet igår. Fixade det genom att ta loss lucka och vrida till den lite...
Illa! Finish och konstruktion lämnar en del att önska på denna annars finfina telefon.
Postad 28 november 2008 - 09:31
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag har precis skaffat mig en Xi.a o är nöjd med den!
Men jag skulle behöva hjälp med hur man installerar grejor på den som typ Coreplayer!? Och hur/var man lägger in filmerna !?
Är ingen mäster på datorer eller handdatorer så om någon skulle kunna hjälpa mig så hade det varit toppen!
Problemet är att jag inte vet var man lägger filmer eller prog. någonstans. Det jag fattat är att man får installerar prog. från telefonen och inte datorn eller!?
Men vilka mappar läger man allt i!
Jag är ute efter att kunna se film på X1.an
Har försökt leta i tråden min inte hittat riktigt det jag söker.
Det finns i huvudsak två olika metoder... 1. CAB-filer Dessa för du över till telefonen på valfritt sätt (USB, SD-kortet i datorn, etc). Sedan är det bara att leta upp dem i Filutforskaren och klicka på dem. 2. EXE- eller MSI-filer Dessa startar du på datorn som vanliga installationsprogram. De kommer sedan automatiskt starta installationen på telefonen (förutsatt att den är inkopplad givetvis). Detta kräver ActiveSync (eller Mobile Device Center om du kör Vista). Filmerna lägger du förslagsvis på ditt SD-kort (för över dem på samma sätt som punkt 1 ovan)... Sedan öppnar du dem i Coreplayer. Vissa filtyper associeras automatiskt med Coreplayer så att du kan klicka på dem direkt i Filutforskaren.
Postad 28 november 2008 - 09:34
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
En fråga... Hur får man in ytterligare hårdvaruknappar i Inställningar > Knappar? Som standard finns endast "left key" samt "right key". Har hört att Spb Pocket Plus fixar detta men jag behöver inte alla funktionerna i den produkten så jag undrar om det finns något annat sätt...
Postad 28 november 2008 - 09:58
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Nu har min telefon börjat glappa! När jag håller telefonen i handen med mini-usb-porten mot mig och "lyfter" överdelen så glappar den upp och ner ca 1-1,5mm. Jag tror inte att det var så i början... Jag har studerat konstruktionen lite och jag vågar påstå att det är oundvikligt efter en tid då släden löper i ett smalt plast-spår. Illa på en telefon för 6500 kronor. Jag gissar att varenda en av er andra med en några veckor gammal X1 har samma problem. Är det värt att reklamera?? Inte så säkert tror jag, eftersom samma sak kommer att uppstå igen på nästa...Tyck gärna till!
jag reklamerade den första x1an jag hade för den glappade för mycke.. den andra (som jag äön har) glappade åxo men inte lika mycke. Nu tänker jag inte ens på det längre.
Postad 28 november 2008 - 11:32
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Nu har min telefon börjat glappa! När jag håller telefonen i handen med mini-usb-porten mot mig och "lyfter" överdelen så glappar den upp och ner ca 1-1,5mm. Jag tror inte att det var så i början... Jag har studerat konstruktionen lite och jag vågar påstå att det är oundvikligt efter en tid då släden löper i ett smalt plast-spår. Illa på en telefon för 6500 kronor. Jag gissar att varenda en av er andra med en några veckor gammal X1 har samma problem. Är det värt att reklamera?? Inte så säkert tror jag, eftersom samma sak kommer att uppstå igen på nästa...Tyck gärna till! Dessutom började batteriluckan "knarra" i övre högra hörnet igår. Fixade det genom att ta loss lucka och vrida till den lite... Illa! Finish och konstruktion lämnar en del att önska på denna annars finfina telefon. 
Tror inte det är någon idé att reklamera. Tid nog glappar nog alla exakt lika mycket. Tar nog bara olika lång tid. Det måste ju vara plast i glidkonstruktionen. Metall mot metall skulle ju inte funka. Man får helte enkelt leva med detta. Tror inte ens man tänker på det efter ett tag. Min ha precis börjat glappa JÄTTElite. Men jag bryr mig inte. En fråga... Hur får man in ytterligare hårdvaruknappar i Inställningar > Knappar? Som standard finns endast "left key" samt "right key". Har hört att Spb Pocket Plus fixar detta men jag behöver inte alla funktionerna i den produkten så jag undrar om det finns något annat sätt...
Installera Pocket Plus du. Det är ju hur grymt som helst. Du behöver ju inte använda alla funktioner. Självkör jag det och använder flikarna i huvudpanelen. Tycker det är klockrent. Behöver inte Mobile Shell tack vare Pocket Plus som jag tycker är bättre om man ska välja EN av dem och inte vill köra båda. Vet att det är två olika sorters applikationer men ni förstår vad jag menar.
Postad 28 november 2008 - 14:33
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Kan någon säga hur man PERMANENT flyttar My Documents till minneskortet?
Har ett 16bg minneskort och vill ha allt där på istället.
Telefonen ska alltså tro att mappen inte finns på annat ställe än minneskortet.
Har testat med AdvanceConfig, men det blir inte helt rätt.
Postad 28 november 2008 - 14:40
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Kan någon säga hur man får Bildvisarprogrammen etc att INTE hämta bilder från andra ställen än My Documents/My Pictures?
Nu visas tex bilder från olika spel etc.
Postad 28 november 2008 - 15:25
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Installera Pocket Plus du. Det är ju hur grymt som helst. Du behöver ju inte använda alla funktioner. Självkör jag det och använder flikarna i huvudpanelen. Tycker det är klockrent. Behöver inte Mobile Shell tack vare Pocket Plus som jag tycker är bättre om man ska välja EN av dem och inte vill köra båda. Vet att det är två olika sorters applikationer men ni förstår vad jag menar.
Nja, det är faktiskt inga andra funktioner i Pocket Plus som jag vill ha, iom att jag varken använder today-skärmen, IE eller filutforskaren. De andra funktionerna slipper jag helst också... endast möjligheten att koppla funktioner/program till fler hårdvaruknappar. Det måste väl finnas något annat program som kan fixa det?
Postad 28 november 2008 - 16:43
X-Edge
-
X-Edge
-
Användare
-
-
118 inlägg
Jag kör med Wintrade mobil och det fungerar hur bra som helst! Tyvärr finns inte x1:an med på Nordnets hemsida över telefoner som stödjer wintrade. Ring supporten, så får du en länk av dom till en testversion som man kan köra med som fungerar bra.
mvh
Låter kanon ! Har en HTC Touch HD på ingång (samma skärmupplösning och samma operativsystem) och var lite orolig över denna fråga. Nordnet har ju som sagt inte alls uppdaterat listan med kompatibla telefoner. Tack för hjälpen ! Mvh
Postad 28 november 2008 - 17:41
hobbis
-
hobbis
-
Användare
-
-
208 inlägg
Ja, det var jag tänkte på.
Problemet med skruven är bara att den efterhand skruvar upp sig, då blir det sladdrigt.
Har du någon lösning på det?
Jag måste erkänna att jag inte har haft några problem med det. Skruven är ganska hårt åtdragen så viss kraft får jag ta för att vrida den. Jag har valt att alltid ha Brodit-hållaren horisontal i bilen, men någon gång känner jag för att vrida om den och då får jag ta i lite. En annan lösning, om man vill vrida mycket är att kanske lägga in en liten bricka av lite mjukare material... kan ju vara något att försöka kanske... det glapp du upplever upplever inte jag...
Postad 28 november 2008 - 19:41
thebiga
-
thebiga
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Fler tips till Auto Lock programmet
Lägg in dessa två nyckvärden (med regedit) och sätt standard lock tiden till 0.
Fungerar mycket bättre :-)
- LockAfterDim=1
If set to 1 it will lock the device after the screen has dimmed (user inactive).
- LockAfterDimSeconds=10
Time in seconds to wait before applying the lock once the screen has dimmed.
PS! ... Någon som vet ett bra program för att ta emot VCARD sms?
Postad 28 november 2008 - 21:34
otooja
-
otooja
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Går det inte ta emot samtal när man använder Internetdelning? Samtal till mig går inte fram när jag använder mobilen som modem till laptopen. Däremot går det ju fram samtal även om jag surfar på själva telefonen. Går det fixa på något sätt?
Edit: Det programmet som gör att telefonen agerar som trådlös router, kan det vara lösningen?
Redigerat av otooja, 28 november 2008 - 21:49.
Postad 28 november 2008 - 22:41
caroline81
-
caroline81
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ni som har xperian, är det verkligen så här:
"Om man till exempel får ett sms dyker det upp en ruta med inledningen på meddelandet. I rutan kan man välja ”svara” eller ”mer”. Om man bara vill trycka bort meddelandet finns dock ingen vanlig ”OK”-knapp, utan man får först klicka ”Mer” och sedan i en meny som viker ut sig välja ”Spara som läst”." ??
Att man får ett sms o en ruta med en bild på avsändaren visas o man kan välja "läs" eller "läs inte" är alltså inte någon verklighet?
Sedan undrar jag en annan sak... de telefoner som visas som demoex på bl a Telenorbutikerna har inte ÅÄÖ, vad beror det på? Kan man vara garanterad att om man köper sin xperia på ex Siba att man får en telefon med ÅÄÖ-tangenter?
Postad 28 november 2008 - 22:45
mithaniel
-
mithaniel
-
Rookie
-
1 inlägg
Har inte hitta denna frågan i tråden.
Är det bara jag som stör mig på att det kommer upp en popup ruta med ja eller nä när jag trycker på en speed dail knapp som jag lagt till i X-panelen.
Någon som vet hur man får bort den?
Postad 29 november 2008 - 00:24
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Ni som har xperian, är det verkligen så här:
"Om man till exempel får ett sms dyker det upp en ruta med inledningen på meddelandet. I rutan kan man välja "svara" eller "mer". Om man bara vill trycka bort meddelandet finns dock ingen vanlig "OK"-knapp, utan man får först klicka "Mer" och sedan i en meny som viker ut sig välja "Spara som läst"." ??
Att man får ett sms o en ruta med en bild på avsändaren visas o man kan välja "läs" eller "läs inte" är alltså inte någon verklighet?
När det dyker upp ett sms kan du klicka var som helst på skärmen så försvinner rutan. Så klickar du uppe på brevikonen om du vill öppna rutan igen. Men har ni tänkt på något som är väldigt irriterande?? När man får ett mms så frågar den om man vill koppla ner nuvarande anslutning? Är det bara Telia som har två anslutningar? En för datatrafik och en för mms? Dessutom när man får ett mms så syns bilden på avsändaren, det gör det inte när man får sms. Störigt. Går det inte ta emot samtal när man använder Internetdelning? Samtal till mig går inte fram när jag använder mobilen som modem till laptopen. Däremot går det ju fram samtal även om jag surfar på själva telefonen. Går det fixa på något sätt?
Edit: Det programmet som gör att telefonen agerar som trådlös router, kan det vara lösningen?
Med WifiRouter kan man ta emot samtal och sms när man agerar router. Men inte ta emot mms. Om man har Telia iaf.
Postad 29 november 2008 - 00:48
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Nevermind.... löste sig själv.
Redigerat av lando, 29 november 2008 - 01:18.
Postad 29 november 2008 - 08:05
snokenmon
-
snokenmon
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Men har ni tänkt på något som är väldigt irriterande?? När man får ett mms så frågar den om man vill koppla ner nuvarande anslutning? Är det bara Telia som har två anslutningar? En för datatrafik och en för mms?
Har också märk det. Kör med Tre. Stör mig också på det..
Postad 29 november 2008 - 11:55
miz
-
miz
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har också märk det. Kör med Tre. Stör mig också på det..
Samma för Tele2...
Postad 29 november 2008 - 12:51
maiztah
-
maiztah
-
Rookie
-
3 inlägg
Hmm.. får inte mitt mms att fungera, direkt jag trycker på mms så hänger sig mobilen.. nån som haft samma problem?
Postad 29 november 2008 - 13:25
spaceboy
-
spaceboy
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Okay här kommer en förhoppningsvis lätt fråga, som jag för tillfället gått bet på...
Hur stänger man av skärmen samtidigt som man lyssnar på strömmad web-radio, eller på MP3 i tex. Coreplayer, utan att applikationen som spelar stängs av?
Stänger man skärmen med av/på-knappen på toppen av telefonen går ju hela telefonen ner i pausläge och stänger av all strömmad musik...
Vill ju sätta på P3 Rockster, stänga av skärmen och stoppa telefonen i fickan.
Postad 29 november 2008 - 13:37
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Okay här kommer en förhoppningsvis lätt fråga, som jag för tillfället gått bet på... Hur stänger man av skärmen samtidigt som man lyssnar på strömmad web-radio, eller på MP3 i tex. Coreplayer, utan att applikationen som spelar stängs av? Stänger man skärmen med av/på-knappen på toppen av telefonen går ju hela telefonen ner i pausläge och stänger av all strömmad musik...
Vill ju sätta på P3 Rockster, stänga av skärmen och stoppa telefonen i fickan.
I coreplayer trycker du : Menu/options/Blank Screen
Postad 29 november 2008 - 13:37
otooja
-
otooja
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Med WifiRouter kan man ta emot samtal och sms när man agerar router. Men inte ta emot mms. Om man har Telia iaf.
Var inne och lästa om wifirouter, såvitt jag förstår kräver den att internetdelning finns på telefonen, alltså det "inbyggda" programmet jag använder. Jag tycker därför det rimligtvis borde gå att ta emot samtal när jag delar internet via usb. Men det gör det inte... Vad var mailadressen till supporten för X1? Edit: Har testat med wmwifirouter och kopplat telefonen till datorn via USB men samtal går inte fram nu heller. Kanske om man använder Wifi, men jag skulle helst vilja köra över USB. Känns stabilare samt att jag ändå måste ha den kopplad via USB för att batteriet ska klara längre surfstunder.
Redigerat av otooja, 29 november 2008 - 14:56.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|