Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 September 2010 - 14:08

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Ok, låter ju bra. Däremot blir man ju grymmt sugen på en 2 TB disk när man kan få den för nästan samma pengar. Finns ju dessa att välja på:

Vågar man chansa på någon av dessa och vilken verkar vara säkrast att välja? Western Digital disken är ju storebror till den jag har så den verkar väl lite onödig att chansa på men kanske Seagaten kan vara något... hmmmm

Mitt problem med WD10EARS är ju att det tar ca. 2-3 minuter att starta upp boxen när den har vilat. Däremot har jag inte fått några problem med inspelningar som jag programmerat in. Undrar vad som egentligen är problemet..

Om jag förstått rätt av tidigare inlägg så krävs då en del manuellt jobb med formateringen

Postad 21 September 2010 - 17:17

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Om jag förstått rätt av tidigare inlägg så krävs då en del manuellt jobb med formateringen

Japp det vet jag, men det ska ju inte vara några problem. Bra fixa till partitionerna.

Postad 21 September 2010 - 18:49

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Japp det vet jag, men det ska ju inte vara några problem. Bra fixa till partitionerna.

945 kr för en 2 TB är mer än intressant.

Bra fixa till partitionerna..... Hur gör man, tro

Postad 21 September 2010 - 19:04

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Bara fixa till partitionerna..... Hur gör man, tro

Sä här gör man enligt obban:

Koppla in hårddisken i datorn.
Om du har Windows: Tanka ner Ubuntu och bränn iso-n till en DVD.
Starta datorn från DVD-n och välj kör från skiva utan att installera nåt på någon disk.
Starta GParted (finns i Systemmenyn har jag för mig).
Skapa följande FYRA ext3 partitioner på den nya disken (OCH INTE PÅ DIN DATORDISK!! Då ryker hela skiten... Koppla ur sladdarna till de om du vill vara på den säkra sidan):
1. 2.01 GiB
2. 101.98 MiB
3. Videopartition. Den ska vara stor :-)
4. Musik/foto-partition. Resten...

Den tredje partitionen tar en stund att formatera, nån halvtimme eller så. De två första partitionerna behöver kanske inte vara precis så där stora, men de var det på originaldisken och jag ville inte chansa.

Stäng av datorn, ta bort disken och skruva i den i Humax-boxen.
Starta boxen. Då vill den initiera disken igen. Låt den göra det! Denna gång står det snabbt "Format HDD" i displayen. Det är ett gott tecken. Vänta en halvtimme-trekvart.

Ska ju inte vara några problem. Obban körde med Western Digital Caviar Green WD20EARS men efter mitt strul så blir det nog Seagate eller Samsung. Bara nu inte det är så att man behöver en 7200 varvare. Då blir det ju lite dyrare.

Postad 22 September 2010 - 07:34

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Bra fixa till partitionerna..... Hur gör man, tro

Verkar som du också har en WD10EARS så därför undrar jag ifall du gjorde något speciellt när du installerade den. Kör du tex med jumper på 7-8?

Postad 22 September 2010 - 12:08

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Verkar som du också har en WD10EARS så därför undrar jag ifall du gjorde något speciellt när du installerade den. Kör du tex med jumper på 7-8?

Nix, inget extra...installerad enligt anslut och kör. Faktiskt helt problemfitt sedan köpet i juni.

Hade ju tänkt att ansluta två HDD med en switch, men det verkar mer än omständigt att ansluta signalkablarna till samma punkt på moderkortet. Så var det tänkt från början. Skulle vara trevligt om det fanns två diskanslutningar på moderkortet från början, men om möjlighet till att ansluta en 2 GB så...men va faen varför inte två 2 GB. Mums för en disk-mupp.

EDIT: Pratade nyss med Alina systems som säljer WD 2 TB för 990 kr, och dom skulle hjälpa mig med formateringen för en kostnad på 195 spänn. Ska det bytas hårddisk nu igen ?

Disken på bilden är dock en WD 10EADS.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Latman, 22 September 2010 - 17:38.

Postad 22 September 2010 - 21:22

atr
  • atr
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

...

Redigerat av atr, 04 March 2017 - 16:50.

Postad 22 September 2010 - 23:46

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Har köpt detta från Dustinhome
...
Nu frivisning på allt! :) (Hur länge har man det?)

Grattis till nya leksakerna!
Två veckors frivisning brukar det vara har jag för mig.

Postad 23 September 2010 - 08:26

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Nu har jag också fått uppleva strul med min Western Digital Caviar Green WD10EARS 64MB 1TB som jag installerade förra veckan. Först upptäckte jag att den inte ville starta när jag hade satt i den gamla disken via USB o sedan satte i strömsladden i vägguttaget. Då la helt enkelt Humaxen av. Den startade dock om efter 5 minuter. Igår upplevde jag samma sak men då hade jag inte den gamla disken inkopplad via USB:n. Jag satte alltså på Humaxen men det tog ca. 5 minuter innan den kom igång.

Verkar alltså som om WD10EARS inte är perfekt för Humaxen. Funderar nu på att testa en annan disk. En Seagate eller Samsung kanske skulle funka bättre. Vore väldigt tacksam ifall någon som har en fungerande box med utbytt hårddisk hörde av sig här ock som också använder en annan hårddisk än den som jag har.

Har själv en Seagate Barracuda modell ST31500341AS på 1,5 TB och med 32 MB cache. Boxen har fungerat utan problem sedan jag installerade disken. Installerades på det sätt som beskrivs ovan enligt obban.

1,5 TB tycker jag räcker mer än väl för mina behov, det är ganska lite som jag vill spara för "arkivering". Det mesta jag spelar in raderas när jag väl sett det.

Postad 23 September 2010 - 13:04

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

1. 2.01 GiB
2. 101.98 MiB
3. Videopartition. Den ska vara stor :-)
4. Musik/foto-partition. Resten...

Testade att formatera en hårddisk med Gparted o det funkade hur bra som helst. Det enda problem jag hade var de exakta värdena på första o andra partitionen. När man ställer in värdena kan mna ju bara välja hela MB's vilket gör att man inte kan sätta ett värde på 2.01 GB eller 101.98 MB. På första får man ju ta 2059 MB medans värdet på andra får bli 102 MB. Förstår inte hur ni lyckades med att få in 101.98 mb. Vore tacksam för hjälp.

Postad 23 September 2010 - 14:02

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Testade att formatera en hårddisk med Gparted o det funkade hur bra som helst. Det enda problem jag hade var de exakta värdena på första o andra partitionen. När man ställer in värdena kan mna ju bara välja hela MB's vilket gör att man inte kan sätta ett värde på 2.01 GB eller 101.98 MB. På första får man ju ta 2059 MB medans värdet på andra får bli 102 MB. Förstår inte hur ni lyckades med att få in 101.98 mb. Vore tacksam för hjälp.

Undrar verkligen om det måste vara så exakt. När jag kollar min original disk får jag 2.0 GB o 102.0 MB. Får testa o se vad som händer.

Postad 24 September 2010 - 10:43

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Undrar verkligen om det måste vara så exakt. När jag kollar min original disk får jag 2.0 GB o 102.0 MB. Får testa o se vad som händer.

Har nu installerat en Seagate 1.5 TB 7200 rpm och den funkar klockrent än så länge. I Gparted använde jag de här värdena:
Part 1 2.01 GB
Part 2 102 MiB
Part 3 Resten
Part 4 1.1 GB
Fick inte till 101.98 MiB så det fick bli 102 istället vilket funkade klockrent.

Får nu hoppas att den startar upp på en gång när varje gång man sätter igång boxen. WD:n får jag ha till lagring.

Redigerat av it2ceda, 24 September 2010 - 11:24.

Postad 03 October 2010 - 15:06

JamJam
  • JamJam
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Tjena,

Jag har skapat en mapp men när jag försöker flytta filer jag spelat in till den så får jag inte göra det.
Gör jag något fel?

Mvh

Postad 07 October 2010 - 12:29

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Tjena,

Jag har skapat en mapp men när jag försöker flytta filer jag spelat in till den så får jag inte göra det.
Gör jag något fel?

När man flyttar filer till en mapp räcker det inte med att markera mappen du ska flytta till utan du måste gå in i mappen också, alltså stå inne i mappen. Annars hamnar filen i nivån "ovanför" vilket antagligen är samma nivå som filen redan är i, och då märks ju ingen skillnad.

Eller får du ett annat fel än att filen bara ligger kvar?

Postad 07 October 2010 - 13:23

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Har nu installerat en Seagate 1.5 TB 7200 rpm och den funkar klockrent än så länge. I Gparted använde jag de här värdena:
Part 1 2.01 GB
Part 2 102 MiB
Part 3 Resten
Part 4 1.1 GB
Fick inte till 101.98 MiB så det fick bli 102 istället vilket funkade klockrent.

Får nu hoppas att den startar upp på en gång när varje gång man sätter igång boxen. WD:n får jag ha till lagring.

Om någon ska byta till en större disk så kan jag rekommendera Seagaten, funkar hur bra som helst. Det är oxå väldigt enkelt att partionera disken med Gparted.

Postad 08 October 2010 - 17:33

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Några skrev i tråden att man upplevde stor skillnad i ljudvolym mellan DD och 2-kanalsljud. Är det någon som också märkt att det är stor skillnad mellan inspelat i boxen och live ? På senare tid har jag märkt att ljudet på vissa inspelningar är svagt, eller blir svagt om man snabbspolar i inspelningen. Stoppar man uppspelningen o startar igen från samma ställe, har ljudet normal volym igen.

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 08 October 2010 - 17:35.

Postad 11 October 2010 - 09:35

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Några skrev i tråden att man upplevde stor skillnad i ljudvolym mellan DD och 2-kanalsljud. Är det någon som också märkt att det är stor skillnad mellan inspelat i boxen och live ? På senare tid har jag märkt att ljudet på vissa inspelningar är svagt, eller blir svagt om man snabbspolar i inspelningen. Stoppar man uppspelningen o startar igen från samma ställe, har ljudet normal volym igen.

Jag har ljudet kopplat via optiskt till min stärkare. Om jag ändrar ljudvolymen på boxen, så ändras inte ljudet ut från förstärkaren, men, i vissa lägen, exempelvis de du nämner, så är ljudet lägre. Verkar vara en bugg? Kolla vad volymnivån är inställd på boxen alltså!

Postad 20 October 2010 - 15:16

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Nya mjukvaran finns nu ute i nätet, 1.00.27.

Postad 20 October 2010 - 15:27

Unregistereddf2d825a
  • Unregistereddf2d825a
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Nya mjukvaran finns nu ute i nätet, 1.00.27.

Någon som vågat uppgradera och märkt nån skillnad?

Postad 20 October 2010 - 15:55

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Oj, spännande! Tror dock att jag väntar med uppgraderingen en dag :(

Redigerat av distortion2, 20 October 2010 - 15:55.

Postad 20 October 2010 - 16:47

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
ha ha ha
Det fungerade utmärkt att uppdatera.
Kanallistor fanns iaf kvar efter uppdatering (kör med tre favoriter).
Får testa mer ikväll!
:(

Postad 20 October 2010 - 19:19

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0
Jag har också uppdaterat och nu förlorat alla programmerade inspelningar. De var ganska många...suck.

Postad 20 October 2010 - 19:22

Unregistereddf2d825a
  • Unregistereddf2d825a
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag har också uppdaterat och nu förlorat alla programmerade inspelningar. De var ganska många...suck.

Du menar förprogrammerade och schemalagda inspelningar?

Postad 20 October 2010 - 19:26

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

Mina är kvar.

Postad 20 October 2010 - 19:37

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Du menar förprogrammerade och schemalagda inspelningar?

Japp.

Postad 20 October 2010 - 19:58

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Jag erkänner gärna att jag är en idiot...

Men jag hittar inte redigeringsfunktionen som jag har efterfrågat några månader. Eller klarar inte Humax eller Comhem att fixa en sådan. Är det på det viset--- kompetensbrist

Postad 20 October 2010 - 20:15

erastfo
  • erastfo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har nu installerat den nya uppdateringen, och den löste verkligen inte dom ljudproblem som åtminstone min box har då man inte kan justera ljudet på i stort sett alla HD kanaler som sänder med DD vilket ComHem påstått den "förmodligen" skulle göra. Känns mer och mer som ett produktfel och kommer snarast ta kontakt med ComHem för vidare åtgärd.

/Stefan

Postad 21 October 2010 - 11:28

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Som vanligt så har man inte lagt till några fler funktioner utan det är väl bara några små buggar man har rättat till eller är det någon som har upptäckt något?

Postad 21 October 2010 - 13:15

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
En sak som vart anorlunda hos mig är epg:n, när jag tryckte enter förut blev det markerat för inspelning nu dyker prg upp i förtittsrutan och trycker jag en gång till väljs det prg. För att spela in ett prg i epg tryck på rec knappen.

/M

Postad 21 October 2010 - 17:42

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

En sak som vart anorlunda hos mig är epg:n, när jag tryckte enter förut blev det markerat för inspelning nu dyker prg upp i förtittsrutan och trycker jag en gång till väljs det prg. För att spela in ett prg i epg tryck på rec knappen.

/M

Nu har jag inte uppdaterat mjukvaran men det där känns som en riktigt dålig ändring om det nu stämmer. Det var just den funktionen som jag gillade att inte behöva trycka på rec knappen. Om dom skall göra sådana där ändringar tycker jag att man skall kunna välja hur man vill att epg skall fungera i detta läge. Är detta något som vi kunder har efterfrågat? inte jag i alla fall. detta är en klar försämring om det nu stämmer enligt mig.

Thomas

Postad 21 October 2010 - 18:02

Ludde76
  • Ludde76
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Såvitt jag kan se så kommer den inte ihåg favoritlistan nu heller :)

Postad 21 October 2010 - 18:18

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Såvitt jag kan se så kommer den inte ihåg favoritlistan nu heller :)

Konstigt!

Jag har uppdaterat min box och märker ingen skillnad, alla inspelade program är kvar, alla programmerade inspelningar är kvar, favoritlistan är kvar. Det var nästan (efter att ha tittat här) att jag trodde att uppdateringen inte gått igenom men det stod -.27 på programvaruverision.
Jag har inte som helst upptäckt några förändringar på boxen.

Postad 21 October 2010 - 18:38

Ludde76
  • Ludde76
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Konstigt!

Jag har uppdaterat min box och märker ingen skillnad, alla inspelade program är kvar, alla programmerade inspelningar är kvar, favoritlistan är kvar. Det var nästan (efter att ha tittat här) att jag trodde att uppdateringen inte gått igenom men det stod -.27 på programvaruverision.
Jag har inte som helst upptäckt några förändringar på boxen.

Alltså jag har favoritlistan kvar, jag menade att den inte kommer ihåg vilken lista jag hade sist när jag slår på boxen, utan man får välja den varje gång, precis som förr.

Upptäckte nu att den inte kan läsa X10:an ansluten via USB, det gick tidigare?

Redigerat av Ludde76, 21 October 2010 - 18:43.

Postad 21 October 2010 - 18:41

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Jag har heller aldrig haft problem med favoritlistor.

Tycker det vart bättre med epg:n när man kan välja och titta på ett prg direkt utan att behöva gå ur och sen välja. Tycker det känns mer naturligt att markera inspelning med rec knappen.

En sak som dem inte fixat är återgången till DD signal när de lokala nyheterna är slut så
det får man fortfarande ställa tbx manuellt.

/M

Postad 21 October 2010 - 20:28

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Skriv i ComhemAB's twitter att jag saknade info om den nya uppdateringen. Efter några timmar dök den upp:

* Bättre relation mellan bild och ljud, så kallad läppsynk. Detta märks särskilt på HD-kanaler med Dolby Digital-ljud.
* Stabiliserad textning på National Geographic HD, BBC Knowledge och France 2.
* Möjlighet att använda bokstaven ”ö” (gement tecken) vid sökningar i Tv-guiden.
* Text-tv-funktion på kanalen Hayat.
* Ändrad ledtext ”Dolby Digital prioritering” i menyval i ”Bild och ljud”.
* Kanallistan ”Min TV” heter nu ”Alla”.
* Korrigerat bildformat för filmkanalerna i pay-per-view (Kanalplats 301-311).
* Jämn ljudnivå vid premiärvisning av inspelat material.
* Fortsatt ljuduppspelning, utan fördröjning, efter att du har pausat i ett inspelat HD-program.

Inför nästa uppdatering av mjukvaran jobbar vi bland annat med problemet att favoritlistan inaktiveras över natten och måste återaktiveras vid omstart av boxen.

Det var ju inte mycke o hurra för men det ska bli spännande o se om läppsynken funkar bättre nu efter uppdateringen.
Här är sidan på Comhem: http://www.comhem.se...40/-/index.html

Postad 21 October 2010 - 20:30

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Laddade just hem den. En förändring jag sett är att det nu inte går att välja original under V-format, åtminstone inte om man använder HDMI-utgången. :rolleyes: För Komponent fungerar det, men boxen väljer 1080i så fort man väljer tillbaka HDMI utgång.

Någon redigeringsfunktion i ordets rätta bemärkelse verkar inte ha tillkommit...

Postad 21 October 2010 - 21:14

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Laddade just hem den. En förändring jag sett är att det nu inte går att välja original under V-format, åtminstone inte om man använder HDMI-utgången. :rolleyes: För Komponent fungerar det, men boxen väljer 1080i så fort man väljer tillbaka HDMI utgång.

Någon redigeringsfunktion i ordets rätta bemärkelse verkar inte ha tillkommit...

Faktum är ju att det vore verkligen på sin plats. Att kunna ändra läppsynken både framåt o bakåt vore oxå något som bör läggas till. Att kunna spela in det man har sett på vore oxå något som skulle göra boxen ännu bättre.

Postad 22 October 2010 - 12:13

Unregisteredc4c90e91
  • Unregisteredc4c90e91
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
För de som inte har sett det så har nu Comhem i sin företagstråd äntligen kommit med ett slutgiltigt svar vad gäller just redigeringsfunktionen:

Hej,

Vi har undersökt möjligheten att lägga till en redigeringsfunktion i Humax HDPVR-1000C, men leverantören (Humax) meddelar att det inte fungerar i denna boxmodell. Svaret på din fråga blir således nej, inte i just Humax HDPVR-1000C.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

En besvikelse helt klart.

Postad 25 October 2010 - 17:08

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Skrev före jag läste ;)

Redigerat av novaland, 25 October 2010 - 17:14.

Postad 26 October 2010 - 08:19

BestRip
  • BestRip
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Det var ju inte någon speciellt upphetsande uppgradering/buggfix...

Hade hoppats på en lösning för favorit-buggen, men jag måste påstå att jag tycker att det har blivit en minskning av antalet "tappade favorit-lägen" efter att jag bytte namn på min favorit-lista. Istället för ett par tre ggr per dag så tappar den favoritlistan en eller ett par ggr per vecka. Jag kan inte komma på någon stor skillnad i användarmönstret som skulle kunna förklara den ändrade felprocenten, men jag upplever det som en stor skillnad i antalet ggr som det händer. Testa den som vill.

Så kan vi ju hoppas att det inte tar lika lång tid till nästa uppdatering av programvaran och att "favorit-buggen" är hanterad då... ;)

Postad 26 October 2010 - 08:48

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Någon som upptäckt att det är bättre läppsynk på HD kanalerna efter uppgraderingen?

Redigerat av it2ceda, 26 October 2010 - 08:49.

Postad 26 October 2010 - 11:31

Unregistered4fe51e59
  • Unregistered4fe51e59
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Laddade just hem den. En förändring jag sett är att det nu inte går att välja original under V-format, åtminstone inte om man använder HDMI-utgången. ;) För Komponent fungerar det, men boxen väljer 1080i så fort man väljer tillbaka HDMI utgång.

fattar inte riktigt, men för mig borde det inte vara nåt problem eftersom jag bara använder HDMI-utgången på boxen , eller?

Redigerat av Unregistered4fe51e59, 26 October 2010 - 11:32.

Postad 26 October 2010 - 13:48

Jens25
  • Jens25
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Någon som upptäckt att det är bättre läppsynk på HD kanalerna efter uppgraderingen?

Låter väldigt lovande om det är så. Ljudet på Eurosport HD t ex tycker jag varit otroligt osynkat många gånger, så pass att det inte ens går att kolla på kanalen och måste använda vanliga Eurosport.

Postad 26 October 2010 - 16:43

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Laddade just hem den. En förändring jag sett är att det nu inte går att välja original under V-format, åtminstone inte om man använder HDMI-utgången. ;) För Komponent fungerar det, men boxen väljer 1080i så fort man väljer tillbaka HDMI utgång.

förstår inte riktigt Orginal går att välja på V-Format ingen skillnad där?????

Postad 26 October 2010 - 19:18

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Faan att jag uppgraderade boxen idag... nu är det MER osync på ljudet. Gäller ALLA kanaler! =(

Någon som vet om det är möjligt att nergradera?

/Mattias

Postad 26 October 2010 - 19:33

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Faan att jag uppgraderade boxen idag... nu är det MER osync på ljudet. Gäller ALLA kanaler! =(

/Mattias

Ser nu att "Läppsynk" är "gråad", det var den inte första dagen/dagarna efter jag laddat ner senaste versionen

Hmm, tydligen blir den gråad om man strax före sökt ny version, för när jag gick in igen senare så fanns "Läppsynk"

Annars tycker jag att läppsynken blivit bättre, men jag har inget extra mellan box och TV.

Redigerat av Unregistered60ec3204, 26 October 2010 - 19:41.

Postad 27 October 2010 - 16:51

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

/Mattias

låter inte som ditt problem ligger i boxen då jag inte sett nån som fått de värre de flesta upplever problem men att de blivit smått bättre men fel kvar varar ..

Postad 27 October 2010 - 17:45

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

förstår inte riktigt Orginal går att välja på V-Format ingen skillnad där?????

Jag använder HDMI-utgången o kan då bara välja mellan 480i, 576i, 720p och 1080i. :D Alternativet Original finns inte med. Byter jag till komponent utgång finns däremot original med bland alternativen, men så fort jag byter tillbaka till HDMI utgång går boxen tillbaka till 1080i. Där är skillnaden, förut behåll den då V-format original. Nåväl, inte för att det är ett stort problem, ingen direkt märkbar skillnad i bildkvalitet, men jag tänker att eftersom jag ändå har en (dyr) Lumagen videoprocessor så varför inte låta den skala upp/ner efter behov.

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 27 October 2010 - 17:47.

Postad 30 October 2010 - 09:24

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
har läst rätt mycket i tråden.. vissa är nöjda, vissa är missnöjda.. Nu finns den ju för 995kr! Jag sitter med en Humax 5000HD box, ska man vänta på en ev ny (vilket i com hems fall lär dröja fleeeeeeeera år!) eller slå til. Jag bor i Stockholm och har grymt bra bild med min nuvarande box!

Postad 30 October 2010 - 10:07

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

har läst rätt mycket i tråden.. vissa är nöjda, vissa är missnöjda.. Nu finns den ju för 995kr! Jag sitter med en Humax 5000HD box, ska man vänta på en ev ny (vilket i com hems fall lär dröja fleeeeeeeera år!) eller slå til. Jag bor i Stockholm och har grymt bra bild med min nuvarande box!

Köp köp köp.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.