* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 25 March 2010 - 14:53
..aaaaaand så var hon var tillbaka till ruta 1 - dvs Iphonen. Hehe hon var ju riktigt nöjd med x10:an i början men sen när "ny" känslan försvann så återvänder hon till den telefon hon är mest nöjd med.
Redigerat av Unregistered1232, 25 March 2010 - 14:53.
Postad 25 March 2010 - 15:04
..aaaaaand så var hon var tillbaka till ruta 1 - dvs Iphonen. Hehe hon var ju riktigt nöjd med x10:an i början men sen när "ny" känslan försvann så återvänder hon till den telefon hon är mest nöjd med.
Ja det är ju onödigt att byta från en kompetent telefon till en annan även om den nyare är rent tekniskt bättre.
Det där är väl något "svensson" och företag har gemensamt (till skillnad mot teknikfreaks och early adopters) man uppgraderar inte från ett system till ett annat förrän det gamla är helt föråldrat. =)
Rätt sunt tänk om man inte har en oändlig budget.
Postad 25 March 2010 - 15:34
http://www.mobil.se/...s-1.339102.html
Redigerat av Alxl, 25 March 2010 - 15:40.
Postad 25 March 2010 - 15:36
Redigerat av voyager, 25 March 2010 - 15:38.
Postad 25 March 2010 - 15:42
Jag kan inte se varför design och utformning av en telefon inte skulle vara hårdvara. Hårdvara är alla fysiska komponenter i en teknisk produkt.Vill även tillägga till ett tidigare inlägg att bättre hårdvara i X10 där man nämner desig inte är en bra grund, den är inte bättre för att den är snyggare
Vad som är snyggt och bra design är ju såklart subjektivt och olika från person till person men det är ju en väldigt viktig parameter för många. I en rent objektiv bedömning kanske man inte kan lägga in designen som en parameter men jag har nog inte hört någon som tycker att Desire är snyggare än X10. Så länge man tycker X10 är snyggare är det ju ett plus på 10ans hårdvara jämfört med Desire.
Om alla i en grupp av människor tycker att en telefon är snyggare, kan man inte säga den är bättre designad då (så länge det inte påverkar användandet av telefonen såklart)?
Postad 25 March 2010 - 15:42
Nu har SE bekräftat, 31/3 börjar X10an att säljas
Jag tror inte på det förens jag ser den i butik, men ja hoppas att det stämmer, vore najs å få den före påsk heletet
Postad 25 March 2010 - 15:54
Eller när de fysiska butikerna egentligen får in den.
Redigerat av mornn, 25 March 2010 - 15:55.
Postad 25 March 2010 - 16:04
Katshing får in den på Måndag, och hoppas på att skicka iväg den på tisdagen, summa sumarum: X10 INNAN PÅSK!Kan man få den på tisdag via katshing? Vettetusan om jag vill köpa via dem, så ###### dyra med min förlängning. Eller ska man ta mobilgiganten? Fast de litar jag inte riktigt på heller.
Eller när de fysiska butikerna egentligen får in den.
Postad 25 March 2010 - 16:09
3 skriver på Facebook
3 Sverige Den 31e mars kommer X10 att finnas i butik och samma dag kommer de förhandsbeställda att börja levereras till kund.
Erik H/3
3 Sverige Sony Ericsson vill inte att vi ger dem till kund före 31 mars, så målsättningen är att de leverera dem då. Vi kan dock inte garantera att alla kom fram exakt den 31e eller att aviseringen fungerar.
Vi har dock en bekräftelse från Sony Ericsson på at vi får mobiler så att vi kan sälja till kund från den 31e.
Erik H/3
3 Sverige Vi kommer att skicka dem så att de kommer fram den 31e, men vi kan inte garantera att alla kommer fram just den dagen. Målsättningen är dock att så många som möjligt ska göra det.
Erik H/3
Postad 25 March 2010 - 16:21
Vill ju ha den idag
Edit:
Update, mailade katshing och fick till slut detta svaret:
Enligt vårt lager så är det från om med 30/3 som de får lov att skeppas ut vilket innebär att man som kund kan ha ett ex den 31/3 eller i början på April dock kommer där en hel del röda dagar där som så klart försenar leveransen.
Redigerat av mornn, 25 March 2010 - 16:46.
Postad 25 March 2010 - 17:20
Nu när skärmen på Nexus One/HTC Desire inte riktigt verkar hålla den upplösning som de utger sig för att ha, så känns X10an som ett riktigt intressant alternativ. Undviker man Timescape så slipper man nog också störa sig på lag, även om det nu är mer spekulation från min sida.
Postad 25 March 2010 - 17:39
Har upplevt den en smula klumpig på bilderna, men efter ha klämt på en dummy idag, så har jag fått ett helt annat intryck. Den är riktigt snygg och ändå ganska smidig, mycket tack vare den rundade baksidan.
Nu när skärmen på Nexus One/HTC Desire inte riktigt verkar hålla den upplösning som de utger sig för att ha, så känns X10an som ett riktigt intressant alternativ. Undviker man Timescape så slipper man nog också störa sig på lag, även om det nu är mer spekulation från min sida.
eh va menar du ? skärmen på desire verkar ju hur bra som helst.
Postad 25 March 2010 - 17:55
eh va menar du ? skärmen på desire verkar ju hur bra som helst.
Från desire tråden... Ska kolla in kompisens N1 imorgon och se om jag stör mig, annars får jag börja överväga X10 istället. Igen.
Copy/paste från Nexus-tråden då desire använder samma skärm.
---
http://arstechnica.c...r-and-hacks.ars
Riktigt intressant läsning.
In this article, I'll explore the issue of the Nexus One's screen resolution in some detail. I'll also talk a bit about the science behind how the screen works, and I'll show you some cool image hacks that let you turn greyscale images into color, just by using pinch-and-zoom in the Nexus One's gallery application.
Note: We offered a Google a chance to comment on the issues raised in this article, but we received no reply as of press time.
---
This final result of 392x653 in some sense describes the total effective addressable spatial resolution of the display, again sans signal processing. Conceptually—though this is not how the screen mapping is performed internally—you could think about this display as taking the 480x800 input image and scaling it down to 392x653 image, using subpixel positioning to reduce the apparent blurriness as much as possible.
---
The Nexus One is an awesome phone in general—it's the first one I will likely want to keep for a while. However, I feel like I didn't get the specs that I thought I was paying for. And for early adopters, the Nexus One was not "try before you buy." Ultimately, the screen is great for photos, but not great for its primary use case, text. It would've been great if Google and HTC could've made that fact clear up-front, instead of claiming that the resolution is a simple 480x800.
Postad 25 March 2010 - 17:58
http://arstechnica.c...r-and-hacks.arseh va menar du ? skärmen på desire verkar ju hur bra som helst.
liten sammanfattning:
plus lite annat smått och gott... you could think about this display as taking the 480x800 input image and scaling it down to 392x653 image, using subpixel positioning to reduce the apparent blurriness as much as possible.
edit: jäklar vad seg jag var
Redigerat av mikrokiwi, 25 March 2010 - 17:59.
Postad 25 March 2010 - 18:04
WOW måste jag säga! så otroligt snygg! känns så rätt i handen, bara det utseendet är ju helt klart bra mycket mer värt i längden än dess konkurenter!
tidigare har jag varit grymt skepptisk till x10an, mest p.g.a all tjaffs b.la här på forumet, skiljda meningar på olika reviews o.s.v.
det folk inte förstår (INKL dom som förhandstestar) är ju att DETTA är en mobiltelefon. egentligen en minidator, men fortfarande lik förbannat en mobiltelefon! den är alltså gjord av plast (därför kan det knarra ibland), SE var VÄLDIGT tydliga med att den skulle släppas med enbart 1.6 OS (och ÄNDÅ klagar man på att den släpps med 1.6).
visst faan laggar det ibland, och visst fan jämnför man den med äppeltelefonen (som i sin tur är den första och bästa i sitt slag). olika företag kommer självklart att försöka kopiera äpplet så gott som det går eftersom den har sålt så förbannat mycket! och kopiera kommer dom, men dom kommer helt enkelt aldrig att slå äpplet i flöde, varför? jo..för att de e helt enkelt deras grej!!! DEAL WITH IT!!
sen stör jag mig att folk inte accepterar att detta är en x10, MED android 1.6 OS. tvekar du det minsta på att köpa den, KÖP DEN INTE! och låt dina tankar vara för dig själv, om inte så föreslår jag en resa till klagomuren...
Jag personligen har äntligen blivit frälst och insett att Xperia x10 aldrig slår en Iphone i flöde antagligen, men den slår iphone i EN sak som jag tycker e jävligt vgiktigt. och det är friheten att kunna använda bluetooth, dela filer använda headset, och sist men inte minst friheten att kunna se annorlunda ut och STÅ för det. ja menar, kolla bara på alla andra mobiltillverkare, inte nog med att de försöker kopiera äpplets flöde i menysystem, de gör de även utseendemässigt!! och detta mina vänner skall SE har stor respekt för! dom har en helt egen design som är 1000000ggr snyggare än äpplet längtan och legenden.
fan va mycket det blev nu! summa summarum: im getting an X10! not an apple copy!
och en sak till....ELOGE till SE för att dom lyckats med designen! skiter fullständigt i vad kritiker säger, kritikerjobb är ändå inget jobb att vara stolt över. hahah
Postad 25 March 2010 - 18:08
Från desire tråden... Ska kolla in kompisens N1 imorgon och se om jag stör mig, annars får jag börja överväga X10 istället. Igen.
Återkom med feedback!
Postad 25 March 2010 - 19:31
Efter att ha sett det där måste ju alla ni som valt en svart lur ångra er och lägga order på en vit istället, eller?
Är det någon som kan bekräfta eller dementera att den vita kommer att släppas samtidigt som den svarta även om man inte väljer att köpa via 3? Det har ju spekulerats lite hit och dit, men det skulle vara intressant att veta om man ska ställa sig in på att få en ny telefon redan nästa vecka eller vänta fyra veckor. Ge gärna en källhänvisning...
Postad 25 March 2010 - 19:58
Efter att ha sett det där måste ju alla ni som valt en svart lur ångra er och lägga order på en vit istället, eller?
Är det någon som kan bekräfta eller dementera att den vita kommer att släppas samtidigt som den svarta även om man inte väljer att köpa via 3? Det har ju spekulerats lite hit och dit, men det skulle vara intressant att veta om man ska ställa sig in på att få en ny telefon redan nästa vecka eller vänta fyra veckor. Ge gärna en källhänvisning...
Jag pratade med tele2 nu, han kunde skicka en vit till mig så jag får den 31/3. svart viste han inget om än, och inte häller pris utan abb. men han ska ringa mig imorgon och gem mig lite mer info...
Postad 25 March 2010 - 20:01
http://www.halebop.s...72-93a891511ca3
Vad tycker ni?
Postad 25 March 2010 - 20:02
Vad jag förstått så får tre som enda OPERATÖR sälja den i början, men att det inte hindrar fristående butiker från att sälja den.
Därför tror jag man borde kunna köpa den i vitt från tex. inwarehouse(där de har vit bekräftad till 30 mars), och sedan separat köpa abonnemang/simkort från valfri operatör. Vad tror ni?
Postad 25 March 2010 - 20:37
Ja, det verkar väl vara så då, konstigt att ha någon begränsning överhuvudtaget när det i praktiken inte innebär något...Vad jag förstått så får tre som enda OPERATÖR sälja den i början, men att det inte hindrar fristående butiker från att sälja den.
Därför tror jag man borde kunna köpa den i vitt från tex. inwarehouse(där de har vit bekräftad till 30 mars), och sedan separat köpa abonnemang/simkort från valfri operatör. Vad tror ni?
Jag vet inte om någon "pionjär" väntar med att köpa telefonen bara för att dennes operatör inte får sälja den på fyra veckor och möjligtvis sparar några hundralappar på att köpa en låst telefon...men men, jag ska inte klaga, jag får ju min telefon fyra veckor tidigare, dock hinner jag inte få mina prylar som jag beställt till den.
Nu är det väl dags att börja läsa på om Android och vilka appar man skulle kunna tänkas vilja ha. Det enda som stör mig är att tethering inte fungerar "out of the box", men som jag har förstått det så har ju någon lyckats använda telefonen som "modem", så det kanske någon kan förklara hur man gör?
Postad 25 March 2010 - 20:43
Tyvärr kan du inte betala telefonen innan den finns på lager, det är inte heller innan dess vi kommer att behandla din förlängning av abonnemanget. Så tyvärr tror jag inte att du kommer kunna få din telefon levererad före påsk.
Postad 25 March 2010 - 20:47
Det är katshing, jag tänkte förlänga mitt abb för att få ner priset lite. Har plats 21 och man vill ju ha den innan påsk. Men deras handläggningstider verkar ta ett tag.Vilken butik?
Postad 25 March 2010 - 20:57
Jag har sett att vit ska komma in i flera butiker sammtidigt som svart. Medeia markt och tele2 mm.Ja, det verkar väl vara så då, konstigt att ha någon begränsning överhuvudtaget när det i praktiken inte innebär något...
Jag vet inte om någon "pionjär" väntar med att köpa telefonen bara för att dennes operatör inte får sälja den på fyra veckor och möjligtvis sparar några hundralappar på att köpa en låst telefon...men men, jag ska inte klaga, jag får ju min telefon fyra veckor tidigare, dock hinner jag inte få mina prylar som jag beställt till den.
Nu är det väl dags att börja läsa på om Android och vilka appar man skulle kunna tänkas vilja ha. Det enda som stör mig är att tethering inte fungerar "out of the box", men som jag har förstått det så har ju någon lyckats använda telefonen som "modem", så det kanske någon kan förklara hur man gör?
Så det är nog inga problem vilken du vill ha.
Postad 25 March 2010 - 20:58
Postad 25 March 2010 - 21:05
Idag åkte jag o köpte mobil-tidningen med Android special-numret. Mkt bra nummer denna månad!
Väldigt mkt tester (även om jag mest var intresserad av Desire och X10).
Testen på just de telefonerna upplever jag som väldigt utförliga och objektiva.
Båda fick topp-betyg (90%).
Måste bara fråga, vilken tidning är det? Kikade i den "vanliga" Mobil-tidningen men tyckte mig inte kunna se något Android-special och däribland 5 sidorn om X10?
Är det någon special tidning som mobil har släppt eller vart kan man få tag på den?
Postad 25 March 2010 - 21:11
Måste bara fråga, vilken tidning är det? Kikade i den "vanliga" Mobil-tidningen men tyckte mig inte kunna se något Android-special och däribland 5 sidorn om X10?
Är det någon special tidning som mobil har släppt eller vart kan man få tag på den?
Ja, det är en specialtidning från Mobil om just Android modeller, appar mm. Finns nog i en kiosk nära dig...eller kanske en bensinstation. Köpte min på Staoil iaf.
Postad 25 March 2010 - 21:20
vet att SE kommer släppa android 2.x i framtiden men kan vi förvänta oss konstanta bug-fix uppdateringar?
Bra fråga, den vill nog alla här på X10 tråden veta, tyvärr så vet nog inte ens SE det själva verkar det som eftersom dom mörkar allt nästan med X10an vilket jag tycker är förbannat dåligt av dom.
Postad 25 March 2010 - 21:22
Då är vi två..Bra fråga, den vill nog alla här på X10 tråden veta, tyvärr så vet nog inte ens SE det själva verkar det som eftersom dom mörkar allt nästan med X10an vilket jag tycker är förbannat dåligt av dom.
Skamligt!
Postad 25 March 2010 - 21:24
Ja, det är en specialtidning från Mobil om just Android modeller, appar mm. Finns nog i en kiosk nära dig...eller kanske en bensinstation. Köpte min på Staoil iaf.
Postad 25 March 2010 - 21:54
Nu har Halebop fått upp ett erbjudande! Det är detta jag väntat på. Helt okej deal tycker jag. men får dock vänta till slutat av april då jag är rätt low on cash denna månan.
http://www.halebop.s...72-93a891511ca3
Vad tycker ni?
Halebop börjar bli väldigt billiga på sistone, de kommer nog slå tele2 snart (i storstäderna). Sen om man bortser från abonemangsavgiften så är det ganska bra subventionerat också på telefonen, strax under 5000kr.
Postad 25 March 2010 - 21:58
En fundering dock... hur bra håller kromlisten runt telefonen kromet?
En kompis till mig hade en platt Samsung historia i krom och silver,(ritkigt snygg när den var ny)
Efter ett halvår var den inte fullt så snygg... han är ganska rädd om sina saker men inte använt något skydd.
En telefon åker väl upp och ner i fickan 9-10 ggr per dag... kanke inte allt i jeansfickan men ändå.
Vilka tankar har ni om detta? Ja visst man kan köpa ett "skinn" men uppenbarligen är det skillnad på färg och färg?
Någon som hört eller testat något?
Postad 25 March 2010 - 22:23
Fyfan vad besviken jag blir isf, ligger 2a på den vita och 4a på den svarta där nu... Känns rätt meningslöst att ligga så långt framme om jag inte kommer få den direkt...Det är katshing, jag tänkte förlänga mitt abb för att få ner priset lite. Har plats 21 och man vill ju ha den innan påsk. Men deras handläggningstider verkar ta ett tag.
Postad 25 March 2010 - 22:25
Halebop börjar bli väldigt billiga på sistone, de kommer nog slå tele2 snart (i storstäderna). Sen om man bortser från abonemangsavgiften så är det ganska bra subventionerat också på telefonen, strax under 5000kr.
Riktigt bra pris
Postad 25 March 2010 - 22:42
Ja jag tänkte väl nästan det. Men tack så mycket. Blir att handla upp sig på den då tror jag=)
Postad 25 March 2010 - 22:46
Postad 25 March 2010 - 22:54
Märkligt om han inte visste nåt om svart, då den finns med i deras webbutik.Jag pratade med tele2 nu, han kunde skicka en vit till mig så jag får den 31/3. svart viste han inget om än, och inte häller pris utan abb. men han ska ringa mig imorgon och gem mig lite mer info...
Postad 25 March 2010 - 22:55
+Katshing ska däremot ha creds för att dom svarade nu att min order är makulerad.
+Tele2 tog betalt direkt vilket tar bort risken för skenbokningar, lär ju vara en hel drös som bokat den på flera ställen.
Postad 25 March 2010 - 23:05
http://www.youtube.c...h?v=cDt2Cr6WIE4
Phonearenas recension dock är det på ryska lr nåt..
Den vita är ju ruggigt fräsch alltså! Blir mer och mer sugen på den färgen.
Postad 25 March 2010 - 23:12
Tyckte med det. men det är väll en sån call center grej som vanligt, (dom vet inget, nästa samtal dom får är någon bil firma)Märkligt om han inte visste nåt om svart, då den finns med i deras webbutik.
Men jag ska köpa en svart imorgon, den ligger så GÖTT i handen.
Postad 25 March 2010 - 23:15
HärligtTyckte med det. men det är väll en sån call center grej som vanligt, (dom vet inget, nästa samtal dom får är någon bil firma)
Men jag ska köpa en svart imorgon, den ligger så GÖTT i handen.
Vilken butik?
Själv betalade jag precis mitt ex från NoYes.se låter positivt att hinna få den före påsken.
Postad 25 March 2010 - 23:15
Vad sa tele2 till dig? har dom både vit och svart?Avbeställde precis telefonen från Katshing(plats 132, beställd 14 jan) eftersom jag vill förlänga abonnemanget. Beställde istället från Tele2(samma som jag har nu), fick svar per telefon av dom tidigare idag att det skulle finnas telefoner till alla som beställde. Dessutom så utlovar dom att skicka telefonen 30 mars.
+Katshing ska däremot ha creds för att dom svarade nu att min order är makulerad.
+Tele2 tog betalt direkt vilket tar bort risken för skenbokningar, lär ju vara en hel drös som bokat den på flera ställen.
Postad 25 March 2010 - 23:16
Tja, som jag skrev tidigare så testade jag den tidigare idag och den känns liiite segare än en iPhone men inget jag ser som något problem alls! Vad gäller om det är hårdvarubegränsning eller inte har jag inte en aning om!Antar att ingen har hört något om uppdateringsfrekvensen på skärmen/touchen ännu???
Postad 25 March 2010 - 23:20
Det blir nog från tele2 då jag har ett företags abb där.Härligt
Vilken butik?
Själv betalade jag precis mitt ex från NoYes.se låter positivt att hinna få den före påsken.
Tyvär så band jag mig på 12 mån för en vecka sen utan någon tele.
Ska ringa imorggon och kolla dom kan vara bra ibland.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
6 filmer
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?