Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 10 February 2016 - 08:51
Postad 10 February 2016 - 14:35
Jag måste medge, vi här är härligt oupprörda över att Kanal5 (mfl) saknas i tablåern
Det är faktiskt en insikt som C.D. borde ta till sig. Nån som saknar TLC?
Postad 10 February 2016 - 15:05
Ja det gör jag kollar på Australien Masterchef där, fast saknar mest Discovery kanalerna så mycket roligt där och dom jag kollar på mest av allt.
5 an kollar jag också på ibland som Sofias änglar och Ninja warrior som man missar nu.
Postad 10 February 2016 - 15:49
Discovery kanalerna är de enda jag saknar, Eurosport ser jag endast Dakar Rallyt på.
De kan ju passa på nu att få in en ordentlig musik kanal typ MTV LIVE HD!
Postad 10 February 2016 - 16:40
Snarare Discovery som skall ta till sig insikten i så fall, deras kanaler är kanske inte oumbärliga för tittarna. Om inte efterfrågan är större kanske de lagt sitt pris för högt.
Postad 10 February 2016 - 17:11
Discovery kanalerna är de enda jag saknar, Eurosport ser jag endast Dakar Rallyt på.
De kan ju passa på nu att få in en ordentlig musik kanal typ MTV LIVE HD!
Instämmer med råge, In med MTV LIVE HD
Postad 10 February 2016 - 20:25
Instämmer med råge, In med MTV LIVE HD
Tror fortfarande att iConcerts skulle vara mer intressant.
Postad 10 February 2016 - 23:04
Lika mycket som min förra lever
Postad 11 February 2016 - 09:15
Hej, nu har vi äntligen kommit överens med Discovery. Det betyder att kanalerna kommer tillbaka inom de närmsta timmarna. Vi beklagar att det har dragit ut på tiden och tackar för ditt tålamod! Läs mer på www.canaldigital.se/info Mvh Canal Digital
Ska bli kul att se vad avtalet landade på och hur vi kunder kommer påverkas av detta
Postad 11 February 2016 - 10:43
Vi som fick 10 st hyrfilmer som kompensation och inte hunnit utnyttjat alla ännu, vad gäller för oss?
All info ang de olika kompensationerna är ju borttagna på hemsidan.
Postad 11 February 2016 - 10:54
Vi som fick 10 st hyrfilmer som kompensation och inte hunnit utnyttjat alla ännu, vad gäller för oss?
All info ang de olika kompensationerna är ju borttagna på hemsidan.
Postad 11 February 2016 - 11:25
"Det finns ett stort tryck på att öka priset för programinnehåll" uttalande från Canal DigitalDags att leta efter någon som bryr sig om kunderna.
Ja, det är för j-vligt, CD borde ha vägrat skriva på nytt avtal med Discovery. Eller hur menar du?
Postad 11 February 2016 - 11:45
Ja, det är för j-vligt, CD borde ha vägrat skriva på nytt avtal med Discovery. Eller hur menar du?
Man kan nagga på sin vinst i stället. Det kan vara smartare än att förlora kunder som anser att prishöjningarna har slagit i taket. Ett annat alternativ är att ranka de olika kanalernas tittarsiffror och kanske ta bort de som ingen tittar på. Fasa ut SD kanalerna och erbjud de kunder med gamla boxar enkla boxar för en låg summa, eller gratis. På så vis kan man frigöra kanaler.
Postad 11 February 2016 - 12:00
Man kan nagga på sin vinst i stället. Det kan vara smartare än att förlora kunder som anser att prishöjningarna har slagit i taket. Ett annat alternativ är att ranka de olika kanalernas tittarsiffror och kanske ta bort de som ingen tittar på. Fasa ut SD kanalerna och erbjud de kunder med gamla boxar enkla boxar för en låg summa, eller gratis. På så vis kan man frigöra kanaler.
Om du med "man" menar CD så hänger det ju på hur man köper innehållet från Discovery. Om Discovery bara buntar ihop kanaler så blir ju kostnaden för CD i sannolikt densamma oavsett om de sedan väljer att bara distribuera de populära.
Kommentaren om att frigöra kanaler förstår jag inte. Lite lägre distributionskostnader för CD kanske, men jag ser inte vad den egentliga poängen skulle vara med det.
Postad 11 February 2016 - 12:26
Om du med "man" menar CD så hänger det ju på hur man köper innehållet från Discovery. Om Discovery bara buntar ihop kanaler så blir ju kostnaden för CD i sannolikt densamma oavsett om de sedan väljer att bara distribuera de populära.
Kommentaren om att frigöra kanaler förstår jag inte. Lite lägre distributionskostnader för CD kanske, men jag ser inte vad den egentliga poängen skulle vara med det.
Man kan inte titta enbart på småbitar, utan se det hela i stort. finns det verkligen behov av alla kanaler eller finns det sådana som kostar mer än det smakar? Måste man sända dubbletter med en SD och en HD-upplaga? Kan man inte se på sin egen organisation och slimma den för att få ned kostnaderna? Att bara höja prser bara för att man alltid gjort det känns så gammaldags. Om man inte blickar framåt har man inte 800 000 kunder i framtiden nu när fiber snart finns i varje hem samt att utbud och kvalitet blir bättre och bättre.
Postad 11 February 2016 - 13:28
Man kan inte titta enbart på småbitar, utan se det hela i stort. finns det verkligen behov av alla kanaler eller finns det sådana som kostar mer än det smakar? Måste man sända dubbletter med en SD och en HD-upplaga?
Det förutsätter ju att CD kan uppnå en meningsfull kostnadssänkning genom att plocka bort enstaka kanaler ur utbudet. Kanske går det, jag vet inte, vet du? Jag misstänker dock att innehållsleverantörerna säljer i paket, vill man kunna sända Discoverys "dokumentärkanaler" så är det allt eller inget, samma kostnad för CD om man så bara sänder en enda av dem.
Samma sak med parallellsändning i SD, finns det några nämnvärda besparingar att göra där?
Postad 11 February 2016 - 13:54
Vill man behålla kunderna nu när fler och fler övergår till att använda streamade tjänster måste man titta lite på prissättningen. "Allt eller inget", tja om man säger nej tack till budet och vill ha ett annat paket med ett lite billigare pris missar Discoverygruppen 800 000 kunder, dvs 2 miljoner tittare, vilket påverkar dem negativt rent ekonomiskt.
Postad 11 February 2016 - 16:48
Konflikten är nu över. Får se om det blir några prishöjningar.
CD Danmark meddelar att det kommer prishöjning 1 maj
Redigerat av lindo, 11 February 2016 - 16:48.
Postad 11 February 2016 - 16:52
Hur länge ska vi behöva ha Discovery World i 4:3 CD?
Ställ nu krav på 16:9 leverans på den kanalen också, det är 2016
Postad 11 February 2016 - 18:10
Så varför denna drama favorit i repris med Telia och CD och BBB? Resulterade bara i arga kunder?
Postad 11 February 2016 - 18:19
Postad 13 February 2016 - 14:42
Försökte se en av mina hyrfilmer nu men det laggar bara hela tiden, både i webbläsaren och via boxen. Förmodligen är det många nu som försöker att se på sina hyrfilmer.
Postad 20 February 2016 - 09:43
Edit:
Fixades snabbt!
Redigerat av junkan, 20 February 2016 - 12:28.
Postad 20 February 2016 - 18:06
Postad 20 February 2016 - 23:33
Signalstyrka och signalkvalitet är 100% på båda tuners. Fel på boxen?
Postad 20 February 2016 - 23:59
Nä,jag får bara ut pcm, (jag har ställt in så pcm omkodas till neo6). Det skumma är att det är explicit för tv 4. Epg infon säger DD och hdloggan i övre högra hörnet visas. Ingen som har en gissning? Det kan ju knappast vara nåt inställningsrelaterat,att ställa in så bara en kanal inte sänder dd lär väl knappast gå? Nånstans i kedjan.
Signalstyrka och signalkvalitet är 100% på båda tuners. Fel på boxen?
Nu framgår det inte vilken box du har men jag gör ett försök.
Ställ boxen på TV4 HD
Välj "Settings" (det lilla kugghjulet på fjärren)
En liten dialogruta öppnas för inställningar för just den kanalen.
Kolla så att ljud är = Dollby Digital. Är det "Stereo" så får du bara ut pcm på den kanalen
Postad 21 February 2016 - 00:08
Superduper,du är min nya idol😀.Hade ingen aning om att den inställningen gällde per kanal,trodde att det var en generell inställning. Apropå det,har någon sett ett +tecken bakom ddloggan?Nu framgår det inte vilken box du har men jag gör ett försök.
Ställ boxen på TV4 HD
Välj "Settings" (det lilla kugghjulet på fjärren)
En liten dialogruta öppnas för inställningar för just den kanalen.
Kolla så att ljud är = Dollby Digital. Är det "Stereo" så får du bara ut pcm på den kanalen
Redigerat av Askungen, 21 February 2016 - 00:19.
Postad 21 February 2016 - 09:38
Har aldrig sett det men ingen sänder väl i DD+?
Bara Netflix såvitt jag vet. Grejen är det att i boxens inställningar står det DD+ (Än en gång, tack R-R)
Postad 21 February 2016 - 10:39
Bara Netflix såvitt jag vet. Grejen är det att i boxens inställningar står det DD+ (Än en gång, tack R-R)
Alltid kul att hjälpa till, speciellt när det löste sig.
Postad 23 February 2016 - 12:03
Postad 23 February 2016 - 14:37
Idag släpptes den uppdaterade go-appen med tv-guide och inspelning direkt i boxen - i alla fall för iOS, har inte testat mer än att se att mina befintliga inspelningar listade på ett snyggt sätt. Verkar lovande
Samma på Android. Funkar fin fint på min edge. Verkar struligt enligt vissa men på min lur funkar det bra det lilla jag har testat. Enda jag stör mg på är att 3ans och 5ans logga kan man inte se om det är SD eller HD i tv-guiden. Så man vet vilken av dom man spelar in på. Men det kan man ju prova sig fram så ser man sen på boxen om vilket det blev.
Postad 23 February 2016 - 16:50
Samma på Android. Funkar fin fint på min edge. Verkar struligt enligt vissa men på min lur funkar det bra det lilla jag har testat. Enda jag stör mg på är att 3ans och 5ans logga kan man inte se om det är SD eller HD i tv-guiden. Så man vet vilken av dom man spelar in på. Men det kan man ju prova sig fram så ser man sen på boxen om vilket det blev.
Det verkar vara HD-kanalerna.
Varför går det inte att sortera kanalerna i TV-guiden? (Android)
Går ej heller att spara SVT1 HD och SVT2 HD som favorit. Det ser ut som man har lagt till dom som favorit men går man till favortlistan så finns de ej där, går man sen tillbaka till Alla kanaler så är de ej längre favortmärkta.
Postad 23 February 2016 - 19:45
Bra början men det behövs putsning.
Postad 23 February 2016 - 20:29
TV-guiden och fjärrinspelning känns som en stor besvikelse då det inte går sortera kanaler, fastän jag favoritmarkerar kanaler så läggs de inte till som favoriter, det går inte välja vilket kanalpaket man har samt så kan jag inte välja vilken av mina ADB 5720 boxar jag vill spela in på.
Postad 24 February 2016 - 00:44
TV-guiden och fjärrinspelning känns som en stor besvikelse då det inte går sortera kanaler, fastän jag favoritmarkerar kanaler så läggs de inte till som favoriter, det går inte välja vilket kanalpaket man har samt så kan jag inte välja vilken av mina ADB 5720 boxar jag vill spela in på.
oh! Jag måste kolla om man kan göra det (spela in) på Boxer också!
Postad 24 February 2016 - 09:30
Det verkar vara HD-kanalerna.
Varför går det inte att sortera kanalerna i TV-guiden? (Android)
Går ej heller att spara SVT1 HD och SVT2 HD som favorit. Det ser ut som man har lagt till dom som favorit men går man till favortlistan så finns de ej där, går man sen tillbaka till Alla kanaler så är de ej längre favortmärkta.
Hej R-R,
Vi är medvetna om att det inte går att sortera favoritkanaler som det ser ut nu, men appen ligger under utveckling och vi tar gärna emot liknande feedback för att kunna utveckla den på bästa sätt.
Med vänlig hälsning
Linnéa
Postad 24 February 2016 - 10:21
Postad 24 February 2016 - 18:35
Den här appen måste räknas som Beta.Hej R-R,
Vi är medvetna om att det inte går att sortera favoritkanaler som det ser ut nu, men appen ligger under utveckling och vi tar gärna emot liknande feedback för att kunna utveckla den på bästa sätt.
Med vänlig hälsning
Linnéa
1/ Att lägga till favoritkanaler går inte. Bara ett fåtal visas.
2/ Sortera favoriter går inte
3/ Man borde kunna se på kanaler som visas från guiden
4/ Varför inte ha en inställning hur man startar appen. Genväg till guiden på 1:à sidan borde finnas.
Postad 25 February 2016 - 08:59
Kan inte ens starta appen efter uppdateringen,funkade utan problem innan. Har Note4.
Hej homery,
Vi har upptäckt att vissa av våra kunder får ett mellanslag efter användarnamnet och att detta måste suddas för att du ska kunna logga in på appen, prova gärna att sudda efter ditt användarnamn och logga in igen. Om det inte fungerar med detta hade vi behövt göra en felsökning ihop med dig och vi måste då be dig att kontakta kundservice på 0770-33 22 11.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Postad 25 February 2016 - 19:25
Försöker se fotboll på nian via Canal Digital Go, men får inte ens fram någon bild, hjulet snurrar, men hamstern är död. Prövar TV4 med samma negativa resultat. Däremot kan jag se material från veckoarkivet. Testade Viaplay och kom in direkt i direktsändningen och kunde se handbollen helt utan att det buffrar.
Canal Digital, vad är det för fel på era sändningar? Är ni för snåla, eller vad? Kom inte med att det är många tittare samtidigt, för jag ser engelska PL varje lördag utan att bilden ens buffrar.
Postad 25 February 2016 - 20:07
Postad 25 February 2016 - 20:16
Kolla i slutet av listan.Synd att TV3 saknas i Guiden, blir ju svårt att programmera inspelning då.
Hos mig ligger TV3 efter SF kanalen.
Redigerat av R-R, 25 February 2016 - 20:20.
Postad 25 February 2016 - 20:48
Försöker se fotboll på nian via Canal Digital Go, men får inte ens fram någon bild, hjulet snurrar, men hamstern är död. Prövar TV4 med samma negativa resultat. Däremot kan jag se material från veckoarkivet. Testade Viaplay och kom in direkt i direktsändningen och kunde se handbollen helt utan att det buffrar.
Canal Digital, vad är det för fel på era sändningar? Är ni för snåla, eller vad? Kom inte med att det är många tittare samtidigt, för jag ser engelska PL varje lördag utan att bilden ens buffrar.
ViaSat/Viaplay använder sig av Akamai (CDN), tror knappast att CD gör det. Därav skillnaden i prestanda.
Postad 26 February 2016 - 11:07
Hej Huddingebo,
Vi provade att kolla på kanalerna här och just nu upplever vi inga problem. Dessa problem är lättast att felsöka över telefon och om du fortfarande har problem med Canal Digital GO/ToGo får du gärna kontakta vår kundservice på 0770-33 22 11.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
171 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?