Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frÄgor
Postad 10 February 2016 - 08:51
Postad 10 February 2016 - 14:35
Jag mÄste medge, vi hÀr Àr hÀrligt oupprörda över att Kanal5 (mfl) saknas i tablÄern
Det Àr faktiskt en insikt som C.D. borde ta till sig. NÄn som saknar TLC?
Postad 10 February 2016 - 15:05
Det Àr faktiskt en insikt som C.D. borde ta till sig. NÄn som saknar TLC?
Ja det gör jag kollar pÄ Australien Masterchef dÀr, fast saknar mest Discovery kanalerna sÄ mycket roligt dÀr och dom jag kollar pÄ mest av allt.
5 an kollar jag ocksÄ pÄ ibland som Sofias Ànglar och Ninja warrior som man missar nu.
Postad 10 February 2016 - 15:49
Discovery kanalerna Àr de enda jag saknar, Eurosport ser jag endast Dakar Rallyt pÄ.
De kan ju passa pÄ nu att fÄ in en ordentlig musik kanal typ MTV LIVE HD!
Postad 10 February 2016 - 16:40
Det Àr faktiskt en insikt som C.D. borde ta till sig. NÄn som saknar TLC?
Snarare Discovery som skall ta till sig insikten i sÄ fall, deras kanaler Àr kanske inte oumbÀrliga för tittarna. Om inte efterfrÄgan Àr större kanske de lagt sitt pris för högt.
Postad 10 February 2016 - 17:11
Discovery kanalerna Àr de enda jag saknar, Eurosport ser jag endast Dakar Rallyt pÄ.
De kan ju passa pÄ nu att fÄ in en ordentlig musik kanal typ MTV LIVE HD!
InstÀmmer med rÄge, In med MTV LIVE HD
Postad 10 February 2016 - 20:25
InstÀmmer med rÄge, In med MTV LIVE HD
Tror fortfarande att iConcerts skulle vara mer intressant.
Postad 10 February 2016 - 23:04
Det Àr faktiskt en insikt som C.D. borde ta till sig. NÄn som saknar TLC?
Lika mycket som min förra lever
Postad 11 February 2016 - 09:15
Hej, nu har vi Àntligen kommit överens med Discovery. Det betyder att kanalerna kommer tillbaka inom de nÀrmsta timmarna. Vi beklagar att det har dragit ut pÄ tiden och tackar för ditt tÄlamod! LÀs mer pÄ www.canaldigital.se/info Mvh Canal Digital
Ska bli kul att se vad avtalet landade pÄ och hur vi kunder kommer pÄverkas av detta
Postad 11 February 2016 - 10:43
Vi som fick 10 st hyrfilmer som kompensation och inte hunnit utnyttjat alla Ànnu, vad gÀller för oss?
All info ang de olika kompensationerna Àr ju borttagna pÄ hemsidan.
Postad 11 February 2016 - 10:54
Vi som fick 10 st hyrfilmer som kompensation och inte hunnit utnyttjat alla Ànnu, vad gÀller för oss?
All info ang de olika kompensationerna Àr ju borttagna pÄ hemsidan.
Postad 11 February 2016 - 11:25
"Det finns ett stort tryck pÄ att öka priset för programinnehÄll" uttalande frÄn Canal DigitalDags att leta efter nÄgon som bryr sig om kunderna.
Ja, det Àr för j-vligt, CD borde ha vÀgrat skriva pÄ nytt avtal med Discovery. Eller hur menar du?
Postad 11 February 2016 - 11:45
Ja, det Àr för j-vligt, CD borde ha vÀgrat skriva pÄ nytt avtal med Discovery. Eller hur menar du?
Man kan nagga pÄ sin vinst i stÀllet. Det kan vara smartare Àn att förlora kunder som anser att prishöjningarna har slagit i taket. Ett annat alternativ Àr att ranka de olika kanalernas tittarsiffror och kanske ta bort de som ingen tittar pÄ. Fasa ut SD kanalerna och erbjud de kunder med gamla boxar enkla boxar för en lÄg summa, eller gratis. PÄ sÄ vis kan man frigöra kanaler.
Postad 11 February 2016 - 12:00
Man kan nagga pÄ sin vinst i stÀllet. Det kan vara smartare Àn att förlora kunder som anser att prishöjningarna har slagit i taket. Ett annat alternativ Àr att ranka de olika kanalernas tittarsiffror och kanske ta bort de som ingen tittar pÄ. Fasa ut SD kanalerna och erbjud de kunder med gamla boxar enkla boxar för en lÄg summa, eller gratis. PÄ sÄ vis kan man frigöra kanaler.
Om du med "man" menar CD sÄ hÀnger det ju pÄ hur man köper innehÄllet frÄn Discovery. Om Discovery bara buntar ihop kanaler sÄ blir ju kostnaden för CD i sannolikt densamma oavsett om de sedan vÀljer att bara distribuera de populÀra.
Kommentaren om att frigöra kanaler förstÄr jag inte. Lite lÀgre distributionskostnader för CD kanske, men jag ser inte vad den egentliga poÀngen skulle vara med det.
Postad 11 February 2016 - 12:26
Om du med "man" menar CD sÄ hÀnger det ju pÄ hur man köper innehÄllet frÄn Discovery. Om Discovery bara buntar ihop kanaler sÄ blir ju kostnaden för CD i sannolikt densamma oavsett om de sedan vÀljer att bara distribuera de populÀra.
Kommentaren om att frigöra kanaler förstÄr jag inte. Lite lÀgre distributionskostnader för CD kanske, men jag ser inte vad den egentliga poÀngen skulle vara med det.
Man kan inte titta enbart pÄ smÄbitar, utan se det hela i stort. finns det verkligen behov av alla kanaler eller finns det sÄdana som kostar mer Àn det smakar? MÄste man sÀnda dubbletter med en SD och en HD-upplaga? Kan man inte se pÄ sin egen organisation och slimma den för att fÄ ned kostnaderna? Att bara höja prser bara för att man alltid gjort det kÀnns sÄ gammaldags. Om man inte blickar framÄt har man inte 800 000 kunder i framtiden nu nÀr fiber snart finns i varje hem samt att utbud och kvalitet blir bÀttre och bÀttre.
Postad 11 February 2016 - 13:28
Man kan inte titta enbart pÄ smÄbitar, utan se det hela i stort. finns det verkligen behov av alla kanaler eller finns det sÄdana som kostar mer Àn det smakar? MÄste man sÀnda dubbletter med en SD och en HD-upplaga?
Det förutsÀtter ju att CD kan uppnÄ en meningsfull kostnadssÀnkning genom att plocka bort enstaka kanaler ur utbudet. Kanske gÄr det, jag vet inte, vet du? Jag misstÀnker dock att innehÄllsleverantörerna sÀljer i paket, vill man kunna sÀnda Discoverys "dokumentÀrkanaler" sÄ Àr det allt eller inget, samma kostnad för CD om man sÄ bara sÀnder en enda av dem.
Samma sak med parallellsÀndning i SD, finns det nÄgra nÀmnvÀrda besparingar att göra dÀr?
Postad 11 February 2016 - 13:54
Vill man behÄlla kunderna nu nÀr fler och fler övergÄr till att anvÀnda streamade tjÀnster mÄste man titta lite pÄ prissÀttningen. "Allt eller inget", tja om man sÀger nej tack till budet och vill ha ett annat paket med ett lite billigare pris missar Discoverygruppen 800 000 kunder, dvs 2 miljoner tittare, vilket pÄverkar dem negativt rent ekonomiskt.
Postad 11 February 2016 - 16:48
Konflikten Àr nu över. FÄr se om det blir nÄgra prishöjningar.
CD Danmark meddelar att det kommer prishöjning 1 maj
Redigerat av lindo, 11 February 2016 - 16:48.
Postad 11 February 2016 - 16:52
Hur lÀnge ska vi behöva ha Discovery World i 4:3 CD?
StÀll nu krav pÄ 16:9 leverans pÄ den kanalen ocksÄ, det Àr 2016
Postad 11 February 2016 - 18:10
SÄ varför denna drama favorit i repris med Telia och CD och BBB? Resulterade bara i arga kunder?
Postad 11 February 2016 - 18:19
Postad 13 February 2016 - 14:42
Försökte se en av mina hyrfilmer nu men det laggar bara hela tiden, bÄde i webblÀsaren och via boxen. Förmodligen Àr det mÄnga nu som försöker att se pÄ sina hyrfilmer.
Postad 20 February 2016 - 09:43
Edit:
Fixades snabbt!
Redigerat av junkan, 20 February 2016 - 12:28.
Postad 20 February 2016 - 18:06
Postad 20 February 2016 - 23:33
Signalstyrka och signalkvalitet Àr 100% pÄ bÄda tuners. Fel pÄ boxen?
Postad 20 February 2016 - 23:59
NÀ,jag fÄr bara ut pcm, (jag har stÀllt in sÄ pcm omkodas till neo6). Det skumma Àr att det Àr explicit för tv 4. Epg infon sÀger DD och hdloggan i övre högra hörnet visas. Ingen som har en gissning? Det kan ju knappast vara nÄt instÀllningsrelaterat,att stÀlla in sÄ bara en kanal inte sÀnder dd lÀr vÀl knappast gÄ? NÄnstans i kedjan.
Signalstyrka och signalkvalitet Àr 100% pÄ bÄda tuners. Fel pÄ boxen?
Nu framgÄr det inte vilken box du har men jag gör ett försök.
StÀll boxen pÄ TV4 HD
VÀlj "Settings" (det lilla kugghjulet pÄ fjÀrren)
En liten dialogruta öppnas för instÀllningar för just den kanalen.
Kolla sĂ„ att ljud Ă€r = Dollby Digital. Ăr det "Stereo" sĂ„ fĂ„r du bara ut pcm pĂ„ den kanalen
Postad 21 February 2016 - 00:08
Superduper,du Ă€r min nya idolđ.Hade ingen aning om att den instĂ€llningen gĂ€llde per kanal,trodde att det var en generell instĂ€llning. ApropĂ„ det,har nĂ„gon sett ett +tecken bakom ddloggan?Nu framgĂ„r det inte vilken box du har men jag gör ett försök.
StÀll boxen pÄ TV4 HD
VÀlj "Settings" (det lilla kugghjulet pÄ fjÀrren)
En liten dialogruta öppnas för instÀllningar för just den kanalen.
Kolla sĂ„ att ljud Ă€r = Dollby Digital. Ăr det "Stereo" sĂ„ fĂ„r du bara ut pcm pĂ„ den kanalen
Redigerat av Askungen, 21 February 2016 - 00:19.
Postad 21 February 2016 - 09:38
Har aldrig sett det men ingen sÀnder vÀl i DD+?
Bara Netflix sĂ„vitt jag vet. Grejen Ă€r det att i boxens instĂ€llningar stĂ„r det DD+ (Ăn en gĂ„ng, tack R-R)
Postad 21 February 2016 - 10:39
Bara Netflix sĂ„vitt jag vet. Grejen Ă€r det att i boxens instĂ€llningar stĂ„r det DD+ (Ăn en gĂ„ng, tack R-R)
Alltid kul att hjÀlpa till, speciellt nÀr det löste sig.
Postad 23 February 2016 - 12:03
Postad 23 February 2016 - 14:37
Idag slÀpptes den uppdaterade go-appen med tv-guide och inspelning direkt i boxen - i alla fall för iOS, har inte testat mer Àn att se att mina befintliga inspelningar listade pÄ ett snyggt sÀtt. Verkar lovande
Samma pÄ Android. Funkar fin fint pÄ min edge. Verkar struligt enligt vissa men pÄ min lur funkar det bra det lilla jag har testat. Enda jag stör mg pÄ Àr att 3ans och 5ans logga kan man inte se om det Àr SD eller HD i tv-guiden. SÄ man vet vilken av dom man spelar in pÄ. Men det kan man ju prova sig fram sÄ ser man sen pÄ boxen om vilket det blev.
Postad 23 February 2016 - 16:50
Samma pÄ Android. Funkar fin fint pÄ min edge. Verkar struligt enligt vissa men pÄ min lur funkar det bra det lilla jag har testat. Enda jag stör mg pÄ Àr att 3ans och 5ans logga kan man inte se om det Àr SD eller HD i tv-guiden. SÄ man vet vilken av dom man spelar in pÄ. Men det kan man ju prova sig fram sÄ ser man sen pÄ boxen om vilket det blev.
Det verkar vara HD-kanalerna.
Varför gÄr det inte att sortera kanalerna i TV-guiden? (Android)
GÄr ej heller att spara SVT1 HD och SVT2 HD som favorit. Det ser ut som man har lagt till dom som favorit men gÄr man till favortlistan sÄ finns de ej dÀr, gÄr man sen tillbaka till Alla kanaler sÄ Àr de ej lÀngre favortmÀrkta.
Postad 23 February 2016 - 19:45
Bra början men det behövs putsning.
Postad 23 February 2016 - 20:29
TV-guiden och fjÀrrinspelning kÀnns som en stor besvikelse dÄ det inte gÄr sortera kanaler, fastÀn jag favoritmarkerar kanaler sÄ lÀggs de inte till som favoriter, det gÄr inte vÀlja vilket kanalpaket man har samt sÄ kan jag inte vÀlja vilken av mina ADB 5720 boxar jag vill spela in pÄ.
Postad 24 February 2016 - 00:44
TV-guiden och fjÀrrinspelning kÀnns som en stor besvikelse dÄ det inte gÄr sortera kanaler, fastÀn jag favoritmarkerar kanaler sÄ lÀggs de inte till som favoriter, det gÄr inte vÀlja vilket kanalpaket man har samt sÄ kan jag inte vÀlja vilken av mina ADB 5720 boxar jag vill spela in pÄ.
oh! Jag mÄste kolla om man kan göra det (spela in) pÄ Boxer ocksÄ!
Postad 24 February 2016 - 09:30
Det verkar vara HD-kanalerna.
Varför gÄr det inte att sortera kanalerna i TV-guiden? (Android)
GÄr ej heller att spara SVT1 HD och SVT2 HD som favorit. Det ser ut som man har lagt till dom som favorit men gÄr man till favortlistan sÄ finns de ej dÀr, gÄr man sen tillbaka till Alla kanaler sÄ Àr de ej lÀngre favortmÀrkta.
Hej R-R,
Vi Àr medvetna om att det inte gÄr att sortera favoritkanaler som det ser ut nu, men appen ligger under utveckling och vi tar gÀrna emot liknande feedback för att kunna utveckla den pÄ bÀsta sÀtt.
Med vÀnlig hÀlsning
Linnéa
Postad 24 February 2016 - 10:21
Postad 24 February 2016 - 18:35
Den hÀr appen mÄste rÀknas som Beta.Hej R-R,
Vi Àr medvetna om att det inte gÄr att sortera favoritkanaler som det ser ut nu, men appen ligger under utveckling och vi tar gÀrna emot liknande feedback för att kunna utveckla den pÄ bÀsta sÀtt.
Med vÀnlig hÀlsning
Linnéa
1/ Att lÀgga till favoritkanaler gÄr inte. Bara ett fÄtal visas.
2/ Sortera favoriter gÄr inte
3/ Man borde kunna se pÄ kanaler som visas frÄn guiden
4/ Varför inte ha en instÀllning hur man startar appen. GenvÀg till guiden pÄ 1:à sidan borde finnas.
Postad 25 February 2016 - 08:59
Kan inte ens starta appen efter uppdateringen,funkade utan problem innan. Har Note4.
Hej homery,
Vi har upptÀckt att vissa av vÄra kunder fÄr ett mellanslag efter anvÀndarnamnet och att detta mÄste suddas för att du ska kunna logga in pÄ appen, prova gÀrna att sudda efter ditt anvÀndarnamn och logga in igen. Om det inte fungerar med detta hade vi behövt göra en felsökning ihop med dig och vi mÄste dÄ be dig att kontakta kundservice pÄ 0770-33 22 11.
Med vÀnliga hÀlsningar
Linnéa
Postad 25 February 2016 - 19:25
Försöker se fotboll pÄ nian via Canal Digital Go, men fÄr inte ens fram nÄgon bild, hjulet snurrar, men hamstern Àr död. Prövar TV4 med samma negativa resultat. DÀremot kan jag se material frÄn veckoarkivet. Testade Viaplay och kom in direkt i direktsÀndningen och kunde se handbollen helt utan att det buffrar.
Canal Digital, vad Ă€r det för fel pĂ„ era sĂ€ndningar? Ăr ni för snĂ„la, eller vad? Kom inte med att det Ă€r mĂ„nga tittare samtidigt, för jag ser engelska PL varje lördag utan att bilden ens buffrar.
Postad 25 February 2016 - 20:07
Postad 25 February 2016 - 20:16
Kolla i slutet av listan.Synd att TV3 saknas i Guiden, blir ju svÄrt att programmera inspelning dÄ.
Hos mig ligger TV3 efter SF kanalen.
Redigerat av R-R, 25 February 2016 - 20:20.
Postad 25 February 2016 - 20:48
Försöker se fotboll pÄ nian via Canal Digital Go, men fÄr inte ens fram nÄgon bild, hjulet snurrar, men hamstern Àr död. Prövar TV4 med samma negativa resultat. DÀremot kan jag se material frÄn veckoarkivet. Testade Viaplay och kom in direkt i direktsÀndningen och kunde se handbollen helt utan att det buffrar.
Canal Digital, vad Ă€r det för fel pĂ„ era sĂ€ndningar? Ăr ni för snĂ„la, eller vad? Kom inte med att det Ă€r mĂ„nga tittare samtidigt, för jag ser engelska PL varje lördag utan att bilden ens buffrar.
ViaSat/Viaplay anvÀnder sig av Akamai (CDN), tror knappast att CD gör det. DÀrav skillnaden i prestanda.
Postad 26 February 2016 - 11:07
Försöker se fotboll pÄ nian via Canal Digital Go, men fÄr inte ens fram nÄgon bild, hjulet snurrar, men hamstern Àr död. Prövar TV4 med samma negativa resultat. DÀremot kan jag se material frÄn veckoarkivet. Testade Viaplay och kom in direkt i direktsÀndningen och kunde se handbollen helt utan att det buffrar.
Canal Digital, vad Ă€r det för fel pĂ„ era sĂ€ndningar? Ăr ni för snĂ„la, eller vad? Kom inte med att det Ă€r mĂ„nga tittare samtidigt, för jag ser engelska PL varje lördag utan att bilden ens buffrar.
Hej Huddingebo,
Vi provade att kolla pÄ kanalerna hÀr och just nu upplever vi inga problem. Dessa problem Àr lÀttast att felsöka över telefon och om du fortfarande har problem med Canal Digital GO/ToGo fÄr du gÀrna kontakta vÄr kundservice pÄ 0770-33 22 11.
Med vÀnliga hÀlsningar
Linnéa
6 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 6 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
171 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas hÀr?