Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frÄgor

9738 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 10 February 2016 - 08:51

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

• 91 inlĂ€gg
  • 0
Om jag sÀger upp mitt abonnemang nu och teckna nytt direkt efter fÄr jag dÄ max paketet fritt i 3 mÄnader?

Postad 10 February 2016 - 14:35

Melmac
  • Melmac
  • MĂ€stare

• 3271 inlĂ€gg
  • 0

Jag mÄste medge, vi hÀr Àr hÀrligt oupprörda över att Kanal5 (mfl) saknas i tablÄern :)

:D Det Ă€r faktiskt en insikt som C.D. borde ta till sig. NĂ„n som saknar TLC?

Postad 10 February 2016 - 15:05

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • ForumrĂ€v

• 914 inlĂ€gg
  • 0

Ja det gör jag kollar pÄ Australien Masterchef dÀr, fast saknar mest Discovery kanalerna sÄ mycket roligt dÀr och dom jag kollar pÄ mest av allt.

5 an kollar jag ocksÄ pÄ ibland som Sofias Ànglar och Ninja warrior som man missar nu.

Postad 10 February 2016 - 15:49

Melmac
  • Melmac
  • MĂ€stare

• 3271 inlĂ€gg
  • 0

Discovery kanalerna Àr de enda jag saknar, Eurosport ser jag endast Dakar Rallyt pÄ.

De kan ju passa pĂ„ nu att fĂ„ in en ordentlig musik kanal typ MTV LIVE HD! 

Postad 10 February 2016 - 16:40

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0

Snarare Discovery som skall ta till sig insikten i sÄ fall, deras kanaler Àr kanske inte oumbÀrliga för tittarna. Om inte efterfrÄgan Àr större kanske de lagt sitt pris för högt.

Postad 10 February 2016 - 17:11

Tore3
  • Tore3
  • ForumrĂ€v

• 864 inlĂ€gg
  • 0

Discovery kanalerna Àr de enda jag saknar, Eurosport ser jag endast Dakar Rallyt pÄ.

De kan ju passa pĂ„ nu att fĂ„ in en ordentlig musik kanal typ MTV LIVE HD! 

InstĂ€mmer med rĂ„ge, In med MTV LIVE HD

Postad 10 February 2016 - 20:25

SweX
  • SweX
  • LĂ€rjunge

• 391 inlĂ€gg
  • 0

InstĂ€mmer med rĂ„ge, In med MTV LIVE HD

Tror fortfarande att iConcerts skulle vara mer intressant.

Postad 10 February 2016 - 23:04

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2810 inlĂ€gg
  • 0

Lika mycket som min förra lever

Postad 11 February 2016 - 09:15

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • ForumrĂ€v

• 722 inlĂ€gg
  • 0
Fick ett mess nyss.

Hej, nu har vi Àntligen kommit överens med Discovery. Det betyder att kanalerna kommer tillbaka inom de nÀrmsta timmarna. Vi beklagar att det har dragit ut pÄ tiden och tackar för ditt tÄlamod! LÀs mer pÄ www.canaldigital.se/info Mvh Canal Digital

Ska bli kul att se vad avtalet landade pÄ och hur vi kunder kommer pÄverkas av detta

Postad 11 February 2016 - 10:43

R-R
  • R-R
  • LĂ€rjunge

• 479 inlĂ€gg
  • 0

Vi som fick 10 st hyrfilmer som kompensation och inte hunnit utnyttjat alla Ànnu, vad gÀller för oss?

All info ang de olika kompensationerna Àr ju borttagna pÄ hemsidan.

Postad 11 February 2016 - 10:50

K1M
  • K1M
  • LĂ€rjunge

• 298 inlĂ€gg
  • 0

Kompensation mÄnaden ut.

Postad 11 February 2016 - 10:54

MagnusBio
  • MagnusBio
  • LĂ€rjunge

• 270 inlĂ€gg
  • 0

Vi som fick 10 st hyrfilmer som kompensation och inte hunnit utnyttjat alla Ànnu, vad gÀller för oss?

All info ang de olika kompensationerna Àr ju borttagna pÄ hemsidan.

Eller vi som inte fick nĂ„got alls i kompensation, bara en trolig prishöjning i framtiden. 
"Det finns ett stort tryck pÄ att öka priset för programinnehÄll" uttalande frÄn Canal Digital
Dags att leta efter nÄgon som bryr sig om kunderna.

Postad 11 February 2016 - 11:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0
"Det finns ett stort tryck pÄ att öka priset för programinnehÄll" uttalande frÄn Canal Digital
Dags att leta efter nÄgon som bryr sig om kunderna.

Ja, det Àr för j-vligt, CD borde ha vÀgrat skriva pÄ nytt avtal med Discovery. Eller hur menar du?

Postad 11 February 2016 - 11:45

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2530 inlĂ€gg
  • 0

Ja, det Àr för j-vligt, CD borde ha vÀgrat skriva pÄ nytt avtal med Discovery. Eller hur menar du?

Man kan nagga pĂ„ sin vinst i stĂ€llet. Det kan vara smartare Ă€n att förlora kunder som anser att prishöjningarna har slagit i taket. Ett annat alternativ Ă€r att ranka de olika kanalernas tittarsiffror och kanske ta bort de som ingen tittar pĂ„. Fasa ut SD kanalerna och erbjud de kunder med gamla boxar enkla boxar för en lĂ„g summa, eller gratis. PĂ„ sĂ„ vis kan man frigöra kanaler. 

Postad 11 February 2016 - 12:00

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0

Man kan nagga pĂ„ sin vinst i stĂ€llet. Det kan vara smartare Ă€n att förlora kunder som anser att prishöjningarna har slagit i taket. Ett annat alternativ Ă€r att ranka de olika kanalernas tittarsiffror och kanske ta bort de som ingen tittar pĂ„. Fasa ut SD kanalerna och erbjud de kunder med gamla boxar enkla boxar för en lĂ„g summa, eller gratis. PĂ„ sĂ„ vis kan man frigöra kanaler. 

Om du med "man" menar CD sÄ hÀnger det ju pÄ hur man köper innehÄllet frÄn Discovery. Om Discovery bara buntar ihop kanaler sÄ blir ju kostnaden för CD i sannolikt densamma oavsett om de sedan vÀljer att bara distribuera de populÀra.
Kommentaren om att frigöra kanaler förstÄr jag inte. Lite lÀgre distributionskostnader för CD kanske, men jag ser inte vad den egentliga poÀngen skulle vara med det.

Postad 11 February 2016 - 12:26

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2530 inlĂ€gg
  • 0

Om du med "man" menar CD sÄ hÀnger det ju pÄ hur man köper innehÄllet frÄn Discovery. Om Discovery bara buntar ihop kanaler sÄ blir ju kostnaden för CD i sannolikt densamma oavsett om de sedan vÀljer att bara distribuera de populÀra.
Kommentaren om att frigöra kanaler förstÄr jag inte. Lite lÀgre distributionskostnader för CD kanske, men jag ser inte vad den egentliga poÀngen skulle vara med det.

Man kan inte titta enbart pĂ„ smĂ„bitar, utan se det hela i stort. finns det verkligen behov av alla kanaler eller finns det sĂ„dana som kostar mer Ă€n det smakar? MĂ„ste man sĂ€nda dubbletter med en SD och en HD-upplaga? Kan man inte se pĂ„ sin egen organisation och slimma den för att fĂ„ ned kostnaderna? Att bara höja prser bara för att man alltid gjort det kĂ€nns sĂ„ gammaldags. Om man inte blickar framĂ„t har man inte 800 000 kunder i framtiden nu nĂ€r fiber snart finns i varje hem samt att utbud och kvalitet blir bĂ€ttre och bĂ€ttre.  

Postad 11 February 2016 - 13:28

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0

Man kan inte titta enbart pÄ smÄbitar, utan se det hela i stort. finns det verkligen behov av alla kanaler eller finns det sÄdana som kostar mer Àn det smakar? MÄste man sÀnda dubbletter med en SD och en HD-upplaga?

Det förutsÀtter ju att CD kan uppnÄ en meningsfull kostnadssÀnkning genom att plocka bort enstaka kanaler ur utbudet. Kanske gÄr det, jag vet inte, vet du? Jag misstÀnker dock att innehÄllsleverantörerna sÀljer i paket, vill man kunna sÀnda Discoverys "dokumentÀrkanaler" sÄ Àr det allt eller inget, samma kostnad för CD om man sÄ bara sÀnder en enda av dem.
Samma sak med parallellsÀndning i SD, finns det nÄgra nÀmnvÀrda besparingar att göra dÀr?

Postad 11 February 2016 - 13:54

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2530 inlĂ€gg
  • 0

Vill man behĂ„lla kunderna nu nĂ€r fler och fler övergĂ„r till att anvĂ€nda streamade tjĂ€nster mĂ„ste man titta lite pĂ„ prissĂ€ttningen. "Allt eller inget", tja om man sĂ€ger nej tack till budet och vill ha ett annat paket med ett lite billigare pris  missar Discoverygruppen 800 000 kunder, dvs 2 miljoner tittare, vilket pĂ„verkar dem negativt rent ekonomiskt. 

Postad 11 February 2016 - 15:35

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2530 inlĂ€gg
  • 0

Konflikten Àr nu över. FÄr se om det blir nÄgra prishöjningar.

Postad 11 February 2016 - 16:48

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlĂ€gg
  • 0

Konflikten Àr nu över. FÄr se om det blir nÄgra prishöjningar.

CD Danmark meddelar att det kommer prishöjning 1 maj

Redigerat av lindo, 11 February 2016 - 16:48.

Postad 11 February 2016 - 16:52

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlĂ€gg
  • 1

Hur lÀnge ska vi behöva ha Discovery World i 4:3 CD?

StÀll nu krav pÄ 16:9 leverans pÄ den kanalen ocksÄ, det Àr 2016

Postad 11 February 2016 - 18:10

Ironse
  • Ironse
  • MĂ€stare

• 2953 inlĂ€gg
  • 0

SÄ varför denna drama favorit i repris med Telia och CD och BBB? Resulterade bara i arga kunder?

Postad 11 February 2016 - 18:19

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlĂ€gg
  • 1
Fiber-Tv Àr tyvÀrr i mÄnga fall betydligt dyrare Àn CD med fÀrre HD-kanaler dessutom. Inget sjÀlvklart val alls.

Postad 13 February 2016 - 14:42

R-R
  • R-R
  • LĂ€rjunge

• 479 inlĂ€gg
  • 0

Försökte se en av mina hyrfilmer nu men det laggar bara hela tiden, bÄde i webblÀsaren och via boxen. Förmodligen Àr det mÄnga nu som försöker att se pÄ sina hyrfilmer.

Postad 20 February 2016 - 09:43

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlĂ€gg
  • 0
Appen för iPad funkar inte lÀngre, bryter efter npgra sekunder! Fixa!

Edit:
Fixades snabbt!

Redigerat av junkan, 20 February 2016 - 12:28.

Postad 20 February 2016 - 18:06

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2810 inlĂ€gg
  • 0
Är jag ensam om att inte fĂ„ DD 5.1 pĂ„ tv4 vid tittande? Spelar jag in pĂ„ boxen Ă€r det 5.1 ljud. (DĂ„ programmet sĂ€nds i 5.1 dvs.) har pĂ„talat detta för CD tidigare men ej erhĂ„llit svar. ALLA andra kanaler med 5.1 funkar.

Postad 20 February 2016 - 22:25

Crazyberra
  • Crazyberra
  • LĂ€rjunge

• 401 inlĂ€gg
  • 0
Jag har iaf Dolby D, tittar pÄ Little Fockers just nu!

Postad 20 February 2016 - 22:43

R-R
  • R-R
  • LĂ€rjunge

• 479 inlĂ€gg
  • 0

DD 5.1 Àr det hos mig.

Postad 20 February 2016 - 23:33

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2810 inlĂ€gg
  • 0
NÀ,jag fÄr bara ut pcm, (jag har stÀllt in sÄ pcm omkodas till neo6). Det skumma Àr att det Àr explicit för tv 4. Epg infon sÀger DD och hdloggan i övre högra hörnet visas. Ingen som har en gissning? Det kan ju knappast vara nÄt instÀllningsrelaterat,att stÀlla in sÄ bara en kanal inte sÀnder dd lÀr vÀl knappast gÄ? NÄnstans i kedjan.
Signalstyrka och signalkvalitet Àr 100% pÄ bÄda tuners. Fel pÄ boxen?

Postad 20 February 2016 - 23:59

R-R
  • R-R
  • LĂ€rjunge

• 479 inlĂ€gg
  • 0

NÀ,jag fÄr bara ut pcm, (jag har stÀllt in sÄ pcm omkodas till neo6). Det skumma Àr att det Àr explicit för tv 4. Epg infon sÀger DD och hdloggan i övre högra hörnet visas. Ingen som har en gissning? Det kan ju knappast vara nÄt instÀllningsrelaterat,att stÀlla in sÄ bara en kanal inte sÀnder dd lÀr vÀl knappast gÄ? NÄnstans i kedjan.
Signalstyrka och signalkvalitet Àr 100% pÄ bÄda tuners. Fel pÄ boxen?

Nu framgÄr det inte vilken box du har men jag gör ett försök.

StÀll boxen pÄ TV4 HD

VÀlj "Settings" (det lilla kugghjulet pÄ fjÀrren)

En liten dialogruta öppnas för instÀllningar för just den kanalen.

Kolla sĂ„ att ljud Ă€r = Dollby Digital. Är det "Stereo" sĂ„ fĂ„r du bara ut pcm pĂ„ den kanalen

Postad 21 February 2016 - 00:08

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2810 inlĂ€gg
  • 0

Nu framgÄr det inte vilken box du har men jag gör ett försök.
StÀll boxen pÄ TV4 HD
VÀlj "Settings" (det lilla kugghjulet pÄ fjÀrren)
En liten dialogruta öppnas för instÀllningar för just den kanalen.
Kolla sĂ„ att ljud Ă€r = Dollby Digital. Är det "Stereo" sĂ„ fĂ„r du bara ut pcm pĂ„ den kanalen

Superduper,du Ă€r min nya idol😀.Hade ingen aning om att den instĂ€llningen gĂ€llde per kanal,trodde att det var en generell instĂ€llning. ApropĂ„ det,har nĂ„gon sett ett +tecken bakom ddloggan?

Redigerat av Askungen, 21 February 2016 - 00:19.

Postad 21 February 2016 - 09:28

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlĂ€gg
  • 0

Har aldrig sett det men ingen sÀnder vÀl i DD+?

Postad 21 February 2016 - 09:38

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2810 inlĂ€gg
  • 0

Har aldrig sett det men ingen sÀnder vÀl i DD+?

Bara Netflix sĂ„vitt jag vet. Grejen Ă€r det att i boxens instĂ€llningar stĂ„r det DD+ (Än en gĂ„ng, tack R-R)

Postad 21 February 2016 - 10:39

R-R
  • R-R
  • LĂ€rjunge

• 479 inlĂ€gg
  • 0

Bara Netflix sĂ„vitt jag vet. Grejen Ă€r det att i boxens instĂ€llningar stĂ„r det DD+ (Än en gĂ„ng, tack R-R)

Alltid kul att hjÀlpa till, speciellt nÀr det löste sig.

Postad 23 February 2016 - 12:03

philipsguy
  • philipsguy
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
Idag slÀpptes den uppdaterade go-appen med tv-guide och inspelning direkt i boxen - i alla fall för iOS, har inte testat mer Àn att se att mina befintliga inspelningar listade pÄ ett snyggt sÀtt. Verkar lovande

Postad 23 February 2016 - 14:37

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • ForumrĂ€v

• 722 inlĂ€gg
  • 0

Idag slÀpptes den uppdaterade go-appen med tv-guide och inspelning direkt i boxen - i alla fall för iOS, har inte testat mer Àn att se att mina befintliga inspelningar listade pÄ ett snyggt sÀtt. Verkar lovande

Samma pÄ Android. Funkar fin fint pÄ min edge. Verkar struligt enligt vissa men pÄ min lur funkar det bra det lilla jag har testat. Enda jag stör mg pÄ Àr att 3ans och 5ans logga kan man inte se om det Àr SD eller HD i tv-guiden. SÄ man vet vilken av dom man spelar in pÄ. Men det kan man ju prova sig fram sÄ ser man sen pÄ boxen om vilket det blev.

Postad 23 February 2016 - 16:50

R-R
  • R-R
  • LĂ€rjunge

• 479 inlĂ€gg
  • 0

Samma pÄ Android. Funkar fin fint pÄ min edge. Verkar struligt enligt vissa men pÄ min lur funkar det bra det lilla jag har testat. Enda jag stör mg pÄ Àr att 3ans och 5ans logga kan man inte se om det Àr SD eller HD i tv-guiden. SÄ man vet vilken av dom man spelar in pÄ. Men det kan man ju prova sig fram sÄ ser man sen pÄ boxen om vilket det blev.

Det verkar vara HD-kanalerna.

Varför gÄr det inte att sortera kanalerna i TV-guiden? (Android)

GÄr ej heller att spara SVT1 HD och SVT2 HD som favorit. Det ser ut som man har lagt till dom som favorit men gÄr man till favortlistan sÄ finns de ej dÀr, gÄr man sen tillbaka till Alla kanaler sÄ Àr de ej lÀngre favortmÀrkta.

Postad 23 February 2016 - 19:45

Ecis
  • Ecis
  • LĂ€rjunge

• 453 inlĂ€gg
  • 0
Snygg app, men som sagts tidigare borde gÄ att sortera kanaler och det gÄr inte att lÀgga till vad man vill som favoritkanaler fast det visas. iPad
Bra början men det behövs putsning.

Postad 23 February 2016 - 20:29

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • LĂ€rjunge

• 320 inlĂ€gg
  • 0

TV-guiden och fjÀrrinspelning kÀnns som en stor besvikelse dÄ det inte gÄr sortera kanaler, fastÀn jag favoritmarkerar kanaler sÄ lÀggs de inte till som favoriter, det gÄr inte vÀlja vilket kanalpaket man har samt sÄ kan jag inte vÀlja vilken av mina ADB 5720 boxar jag vill spela in pÄ.

Postad 24 February 2016 - 00:44

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

TV-guiden och fjÀrrinspelning kÀnns som en stor besvikelse dÄ det inte gÄr sortera kanaler, fastÀn jag favoritmarkerar kanaler sÄ lÀggs de inte till som favoriter, det gÄr inte vÀlja vilket kanalpaket man har samt sÄ kan jag inte vÀlja vilken av mina ADB 5720 boxar jag vill spela in pÄ.

oh! Jag mÄste kolla om man kan göra det (spela in) pÄ Boxer ocksÄ!

Postad 24 February 2016 - 09:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlĂ€gg
  • 0

Det verkar vara HD-kanalerna.

Varför gÄr det inte att sortera kanalerna i TV-guiden? (Android)

GÄr ej heller att spara SVT1 HD och SVT2 HD som favorit. Det ser ut som man har lagt till dom som favorit men gÄr man till favortlistan sÄ finns de ej dÀr, gÄr man sen tillbaka till Alla kanaler sÄ Àr de ej lÀngre favortmÀrkta.

Hej R-R,

Vi Àr medvetna om att det inte gÄr att sortera favoritkanaler som det ser ut nu, men appen ligger under utveckling och vi tar gÀrna emot liknande feedback för att kunna utveckla den pÄ bÀsta sÀtt.

Med vÀnlig hÀlsning
Linnéa

Postad 24 February 2016 - 10:21

homery
  • homery
  • LĂ€rjunge

• 416 inlĂ€gg
  • 0
Kan inte ens starta appen efter uppdateringen,funkade utan problem innan. Har Note4.

Postad 24 February 2016 - 18:35

Ecis
  • Ecis
  • LĂ€rjunge

• 453 inlĂ€gg
  • 0

Hej R-R,
Vi Àr medvetna om att det inte gÄr att sortera favoritkanaler som det ser ut nu, men appen ligger under utveckling och vi tar gÀrna emot liknande feedback för att kunna utveckla den pÄ bÀsta sÀtt.
Med vÀnlig hÀlsning
Linnéa

Den hÀr appen mÄste rÀknas som Beta.

1/ Att lÀgga till favoritkanaler gÄr inte. Bara ett fÄtal visas.
2/ Sortera favoriter gÄr inte
3/ Man borde kunna se pÄ kanaler som visas frÄn guiden
4/ Varför inte ha en instÀllning hur man startar appen. GenvÀg till guiden pÄ 1:à sidan borde finnas.

Postad 25 February 2016 - 08:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlĂ€gg
  • 0

Kan inte ens starta appen efter uppdateringen,funkade utan problem innan. Har Note4.

Hej homery,

Vi har upptÀckt att vissa av vÄra kunder fÄr ett mellanslag efter anvÀndarnamnet och att detta mÄste suddas för att du ska kunna logga in pÄ appen, prova gÀrna att sudda efter ditt anvÀndarnamn och logga in igen. Om det inte fungerar med detta hade vi behövt göra en felsökning ihop med dig och vi mÄste dÄ be dig att kontakta kundservice pÄ 0770-33 22 11.

Med vÀnliga hÀlsningar
Linnéa

Postad 25 February 2016 - 19:25

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2530 inlĂ€gg
  • 0

Försöker se fotboll pĂ„ nian via Canal Digital Go, men fĂ„r inte ens fram nĂ„gon bild, hjulet snurrar, men hamstern Ă€r död. Prövar TV4 med samma negativa resultat. DĂ€remot kan jag se material frĂ„n veckoarkivet. Testade Viaplay och kom in direkt i direktsĂ€ndningen och kunde se handbollen helt utan att det buffrar. 

Canal Digital, vad Ă€r det för fel pĂ„ era sĂ€ndningar? Är ni för snĂ„la, eller vad? Kom inte med att det Ă€r mĂ„nga tittare samtidigt, för jag ser engelska PL varje lördag utan att bilden ens buffrar.

Postad 25 February 2016 - 20:07

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlĂ€gg
  • 0
Synd att TV3 saknas i Guiden, blir ju svÄrt att programmera inspelning dÄ.

Postad 25 February 2016 - 20:16

R-R
  • R-R
  • LĂ€rjunge

• 479 inlĂ€gg
  • 0

Synd att TV3 saknas i Guiden, blir ju svÄrt att programmera inspelning dÄ.

Kolla i slutet av listan.
Hos mig ligger TV3 efter SF kanalen.

Redigerat av R-R, 25 February 2016 - 20:20.

Postad 25 February 2016 - 20:44

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlĂ€gg
  • 0
Ok, tack.

Postad 25 February 2016 - 20:48

edtjope
  • edtjope
  • ForumrĂ€v

• 772 inlĂ€gg
  • 0

Försöker se fotboll pÄ nian via Canal Digital Go, men fÄr inte ens fram nÄgon bild, hjulet snurrar, men hamstern Àr död. Prövar TV4 med samma negativa resultat. DÀremot kan jag se material frÄn veckoarkivet. Testade Viaplay och kom in direkt i direktsÀndningen och kunde se handbollen helt utan att det buffrar.

Canal Digital, vad Ă€r det för fel pĂ„ era sĂ€ndningar? Är ni för snĂ„la, eller vad? Kom inte med att det Ă€r mĂ„nga tittare samtidigt, för jag ser engelska PL varje lördag utan att bilden ens buffrar.

ViaSat/Viaplay anvÀnder sig av Akamai (CDN), tror knappast att CD gör det. DÀrav skillnaden i prestanda.

Postad 26 February 2016 - 11:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlĂ€gg
  • 0

Försöker se fotboll pĂ„ nian via Canal Digital Go, men fĂ„r inte ens fram nĂ„gon bild, hjulet snurrar, men hamstern Ă€r död. Prövar TV4 med samma negativa resultat. DĂ€remot kan jag se material frĂ„n veckoarkivet. Testade Viaplay och kom in direkt i direktsĂ€ndningen och kunde se handbollen helt utan att det buffrar. 

Hej Huddingebo,

Vi provade att kolla pÄ kanalerna hÀr och just nu upplever vi inga problem. Dessa problem Àr lÀttast att felsöka över telefon och om du fortfarande har problem med Canal Digital GO/ToGo fÄr du gÀrna kontakta vÄr kundservice pÄ 0770-33 22 11.

Med vÀnliga hÀlsningar
Linnéa

6 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 6 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.