* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 08 February 2011 - 14:23
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Tycker min är väldigt seg/slö! När jag trycker på knappen längst ner till "meny" och sen program (tar 3-4sek innan programmenyn syns) och efter det att jag kan börja bläddra så tar det ytterligare 10-15sek!!! Har alla uppdateringar i luren. Fler som har så seg lur?
låter lite onormalt, MEN första gången man går in i en mapp särskilt med många program i så är det segt. är osäker på om det är första gången efter man startat telefonen eller om det är första gången på länge man går in på det stället. antar att det beror på att det laddas och sedan läggs i ett snabbare minne typ cache. en lösning kan vara att kategorisera upp programen i flera mappar som du lägger direkt under meny. det tycker jag funkar bra för mig. många alternativ använder jag väldigt sällan och dem kan man lägga långt ner eller ännu hellre i någon mapp där dom passar. det har snabbat upp min telefon ganska mycket iallafall.
Postad 08 February 2011 - 16:22
Ukko
-
Ukko
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hittade dessa små leksakerna häromdan: Photojojo lenses. Ingen här som råkar ha testat dom?  Om inte bildkvaliteten försämras märkbart så är det ju lätt värt ett inköp
Postad 08 February 2011 - 16:50
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
såg ju nice ut undrar hur bra det funkar att sätta på en n8:a dock?
Postad 08 February 2011 - 18:29
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Går in i programhanteraren och kollar på vad som är installerat: ovi, Ovi Store, Social och SSOUI. Precis som det ska vara! Så nu går det bra att fabriksåterställa utan att vara rädd för att QT, Social och Ovi Store försvinner. De går inte heller att avinstallera längre.
Det kan vara jag som inte hänger med här, men de försvann inte förut heller för mig när jag valde "Radera data och återställ". (Däremot gjorde de det om man höll inne de tre knappar som återställer mobilen, enligt en del siter på nätet, jag har aldrig testat själv.)
Postad 08 February 2011 - 18:31
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Tycker min är väldigt seg/slö! När jag trycker på knappen längst ner till "meny" och sen program (tar 3-4sek innan programmenyn syns) och efter det att jag kan börja bläddra så tar det ytterligare 10-15sek!!! Har alla uppdateringar i luren. Fler som har så seg lur?
Jag har också sådär första gången jag går in i program efter jag har startat telefonen, jag tycker det är småirriterande men inte mer, jag antar att det är normalt och nog beror på hur mycket man har i mappen bl a. Eftersom jag alltid stänger av min telefon på natten så är det mycket tydligt för mig i alla fall att det händer varje gång man startat telefonen och går in i program mappen för första gången.
Postad 08 February 2011 - 18:32
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
För mig tar ca 1 sek innan programmenyn syns, och 1-2 sek innan jag gan börja bläddra i programmen. Så du har nog något fel på din.
Postad 08 February 2011 - 19:25
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
För mig tar ca 1 sek innan programmenyn syns, och 1-2 sek innan jag gan börja bläddra i programmen. Så du har nog något fel på din.
Samma här, upplever inga sådana fördröjningar, inte ens efter att ha aktiverat temaeffekter och startat om mobilen.
Postad 08 February 2011 - 20:00
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Det kan vara jag som inte hänger med här, men de försvann inte förut heller för mig när jag valde "Radera data och återställ". (Däremot gjorde de det om man höll inne de tre knappar som återställer mobilen, enligt en del siter på nätet, jag har aldrig testat själv.)
Ahhh så var det ju! Skit! Det skulle jag testat igår! Nu har jag installerat för mycket för att rasera allt igen  Iaf på ett tag. Kanske någon annan som vågar testa?
Postad 08 February 2011 - 20:47
Shevil
-
Shevil
-
Rookie
-
9 inlägg
I den nya firmware har jag default användare "pipa111", i den förra var det "erixonn" första gången jag ska logga in på Ovi Store. Någon mer som har samma? Man måste välja "jag är inte pipa111" eller liknande för att logga in.
Min hette också erixonn ända tills jag gjorde en fabriksåterställning på den... Mitt gamla problem kvarstår fortfarande: När jag försöker lägga till genvägar på startskärmarna så envisas telefonen med att jag måste ha "diverse" (?), "videos" och You Tube som genvägar. Ibland kan jag ändra på den fjärde rutan, som annars är en till "diverse", för genväg för att få det jag vill ha på den första... Någon som haft detta problem men fått bukt med det?
Postad 08 February 2011 - 21:24
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Är så irriterad. Var ute i helgen och en polare välte ett glas vin och en del stänkte på luren. Torkade snabbt av den och allt verkade vara frid och fröjd men dagen efter så började låsknappen haka upp sig och bli supertrög. Hoppades att det skulle ge med sig efter någon dag men det är exakt likadant fortfarande. Antagligen har det kommit in lite vin där och nu har det torkat och börjat klibba. Är i princip omöjligt att låsa upp telefonen med en hand nu
Någon som har tips på hur man ska fixa detta själv? Har kollat i servicemanualen hur man ska öppna telefonen och för att komma åt insidan där knappen sitter så är det ett j*vla meck samt att visa saker ska man tydligen inte återanvända när man väl lossat dem.
Tror ni det går på garantin?
Postad 08 February 2011 - 22:17
ragequaker
-
ragequaker
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Nu har jag ägt n8 an i drygt 2 månader och är helnöjd, allt funkar fint. Men lite skumt är att jag i torsdags fick program uppdatering 1.0 som jag redan hadde? Uppdateringen tog jag ner via program\program uppdate i luren. Nästa skumma grej är att jag inte kan få PR1.1 hur mycket jag än söker via både *#0000#, lurens prog.uppd samt Ovi ???
Jag har produktkod 059c852 (operatörsfri)
Postad 08 February 2011 - 22:18
hemtman
-
hemtman
-
Användare
-
-
105 inlägg
Är så irriterad. Var ute i helgen och en polare välte ett glas vin och en del stänkte på luren. Torkade snabbt av den och allt verkade vara frid och fröjd men dagen efter så började låsknappen haka upp sig och bli supertrög. Hoppades att det skulle ge med sig efter någon dag men det är exakt likadant fortfarande. Antagligen har det kommit in lite vin där och nu har det torkat och börjat klibba. Är i princip omöjligt att låsa upp telefonen med en hand nu
Någon som har tips på hur man ska fixa detta själv? Har kollat i servicemanualen hur man ska öppna telefonen och för att komma åt insidan där knappen sitter så är det ett j*vla meck samt att visa saker ska man tydligen inte återanvända när man väl lossat dem. Tror ni det går på garantin?
Drulle täcker kanske, annars fram me torxs mejseln.
Postad 08 February 2011 - 22:22
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Nu har jag ägt n8 an i drygt 2 månader och är helnöjd, allt funkar fint. Men lite skumt är att jag i torsdags fick program uppdatering 1.0 som jag redan hadde? Uppdateringen tog jag ner via program\program uppdate i luren. Nästa skumma grej är att jag inte kan få PR1.1 hur mycket jag än söker via både *#0000#, lurens prog.uppd samt Ovi ???
Jag har produktkod 059c852 (operatörsfri) 
Om du bara bläddrar tillbaka en sida i denna tråd har jag skrivit att dessa produkter har det kommit uppdatering till, andra följer snart. 0599005: scandinavia_blu 0598984: scandinavia_dg 0599000: scandinavia_gr 0599009: scandinavia_or 0598996: scandinavia_wh Din är en CV-version.
Postad 08 February 2011 - 22:31
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Min hette också erixonn ända tills jag gjorde en fabriksåterställning på den...
Mitt gamla problem kvarstår fortfarande: När jag försöker lägga till genvägar på startskärmarna så envisas telefonen med att jag måste ha "diverse" (?), "videos" och You Tube som genvägar. Ibland kan jag ändra på den fjärde rutan, som annars är en till "diverse", för genväg för att få det jag vill ha på den första... Någon som haft detta problem men fått bukt med det?
Ibland har min varit fri fån erixonn men för det mesta har det stått så, även efter diverse återställningssätt. Skulle vara intressant att gå till botten med detta... har letat i firmware efter tecken på det namnet men icke, verkar som om Ovi Store applikationen får den informationen från Nokias server. "Diverse" känner jag igen, det har det stått på en genväg för mig om jag installerat nåt på minneskortet och sedan formaterat telefonen offline. Löste sig för mig genom att ta bort alla genvägsfält på alla startsidor, ta bort alla startsidor utom en, starta om telefonen, konfigurera ett genvägsfält på nytt och sen lägga till den på startsidan.
Postad 09 February 2011 - 04:58
premonitioner
-
premonitioner
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
det finns två alternativ, antingen så byter den bild med ett intervall eller så kan man ha samma bild hela tiden. du växlar mellan dessa genom att trycka och hålla inne på skärmen, då kommer en bubbla fram och två bubblor som du kan dra den till den ena väljer du vilka bilder som ska användas, den andra bubblan drar du till och släpper för att byta mellan en och flera bilder. om du har valt att visa samma bild kommer den bubblan ha en ikon med en bild och ett play-tecken.
Jaaaaa där var det ja... ännu ett lite förhastat agerande från min sida...  ....TACK för hjälpen!
Postad 09 February 2011 - 09:37
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
Någon som har tips på hur man ska fixa detta själv? Har kollat i servicemanualen hur man ska öppna telefonen och för att komma åt insidan där knappen sitter så är det ett j*vla meck samt att visa saker ska man tydligen inte återanvända när man väl lossat dem. Tror ni det går på garantin?
Samma hände mig. Låsknappen blev så trög att den hakade upp sig. Löste det med att spruta en halv droppe universalolja (CRC) på varsin sida av knappen och sedan låsa och låsa upp ett antal gånger. Nu fungerar det fint igen. Bättre än när den var ny!
Redigerat av Zetor, 09 February 2011 - 09:37.
Postad 09 February 2011 - 10:24
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Samma hände mig. Låsknappen blev så trög att den hakade upp sig. Löste det med att spruta en halv droppe universalolja (CRC) på varsin sida av knappen och sedan låsa och låsa upp ett antal gånger. Nu fungerar det fint igen. Bättre än när den var ny!
Tack, satt och funtade på just 5-56 men sket i det, kändes lite riskabelt att spruta in vätska i luren  Nu när du säger att det funkar så måste jag testa. Drulletillägg i hemförsäkringen har jag inte tyvärr...
Postad 09 February 2011 - 11:13
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Tack, satt och funtade på just 5-56 men sket i det, kändes lite riskabelt att spruta in vätska i luren Nu när du säger att det funkar så måste jag testa. Drulletillägg i hemförsäkringen har jag inte tyvärr...
Det finns speciell olja anpassad för elektronik, den skulle jag använda isåfall istället för just 5-56.
Redigerat av Unregistered31511, 09 February 2011 - 11:14.
Postad 09 February 2011 - 15:10
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Ahhh så var det ju! Skit! Det skulle jag testat igår! Nu har jag installerat för mycket för att rasera allt igen Iaf på ett tag. Kanske någon annan som vågar testa? 
Varför ska man göra det? Räcker inte "Radera data och återställ" i 99% av fallen?
Postad 09 February 2011 - 19:49
Unregistered0e530dee
-
Unregistered0e530dee
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tja på er. Hur går det för er med era nokia n8:or
Min är på reperation igen
För er som inte känner igen historien så kan jag sammanfatta lite, Telefonen var drabbad av
"Nokias strömproblem" Så att den varesäg gick att sätta på eller ladda
17nov> Köpt
26nov> Trasig (stömlös) skickad till anovo
2 dec> Tillbaka från anovo (inget fel hittat enligt anovo)
5dec> Telefonen död
6dec> Telefonen går igång igen på morgonen(crazy)
16dec>Telefonen strömlös igen, Ringer Nokia customer care. Dom kan ta in den på reklamation. Men media mark skickar den fel så den ligger på anovo 3v innan den går till NCC trots flera samtal från mig till anovo. Kan säga er att anovo har inte mycket koll på saker
20dec> Jag inser att NCC inte fått telefonen utan den gått till anovo, Fast jag hade med mig mailkonversation från NCC till mediamarkt och sa till dom exakt hur dom skulle agera för en reklamation. Ring nokia>få reklamationsnummer(viktigt)>skicka telefonen till NCC address(viktigt)
20Dec till 4Jan > Jag inser Att jag aldrig kommer hinna få den utbytt innan semestern
4 jan 2011>Jag drar på semester 1månad utan telefonen jag hade köpt just för det ändamålet
15 jan 2011>En utbytt N8 anländer till media markt från NCC
4 feb 2011> Jag hämtar ut en helt ny n8:a på media markt
5 feb 2011>Jag inser att högtalaren skorrar som fan, minns inte att den gjorde de på den gamla
9 feb förmiddag 2011>Jag åker till mediamarkt för att kolla om ljudet ska vara så på deras testexemplar, och självklart så är det skillnad. Konstaterar att jag måste lämna in den igen
9 feb eftermiddag 2011>Åker till mediamarkt igen efter att ha gjort en säkerhetskopia och hämtat kvittot. Telefonen lämnas in på garantiärende till ANOVO igen
Jag är supernöjd med min nokia n8
/Andreas
Postad 09 February 2011 - 20:16
michaelvecel
-
michaelvecel
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Fan va värdelöst för dej! Min gamla Nokia 95 lämnades in på lagning 6 gånger, innan jag slutligen blev uppringd av nokia själva, och fick då välja valfri mobil i deras sortiment, operatörsfri.
Tycker min N8 är lite slö när man går in i mappar, som någon redan nämnt.
Postad 09 February 2011 - 20:16
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
För er som inte känner igen historien så kan jag sammanfatta lite, Telefonen var drabbad av "Nokias strömproblem" Så att den varesäg gick att sätta på eller ladda
17nov> Köpt
5dec> Telefonen död
16dec>Telefonen strömlös igen, Ringer Nokia customer care. Dom kan ta in den på reklamation. Men media mark skickar den fel så den ligger på anovo 3v innan den går till NCC trots flera samtal från mig till anovo. Kan säga er att anovo har inte mycket koll på saker
20dec> Jag inser att NCC inte fått telefonen utan den gått till anovo, Fast jag hade med mig mailkonversation från NCC till mediamarkt och sa till dom exakt hur dom skulle agera för en reklamation. Ring nokia>få reklamationsnummer(viktigt)>skicka telefonen till NCC address(viktigt)
20Dec till 4Jan > Jag inser Att jag aldrig kommer hinna få den utbytt innan semestern
4 jan 2011>Jag drar på semester 1månad utan telefonen jag hade köpt just för det ändamålet
5 feb 2011>Jag inser att högtalaren skorrar som fan, minns inte att den gjorde de på den gamla
9 feb förmiddag 2011>Jag åker till mediamarkt för att kolla om ljudet ska vara så på deras testexemplar, och självklart så är det skillnad. Konstaterar att jag måste lämna in den igen
9 feb eftermiddag 2011>Åker till mediamarkt igen efter att ha gjort en säkerhetskopia och hämtat kvittot. Telefonen lämnas in på garantiärende till ANOVO igen
/Andreas
Egentligen ska du ju inte behöva ringa och hålla på sådär... du har köpt telefonen från Mediamarkt och det är dom som ska jaga underleverantörerna.. verkstan, nokia osv. Du ska behöva bara pressa mediamarkt eftersom du köpt en produkt från dom och du har bara avtal med dom, om de inte anstränger sig för att hjälpa dig så får du kräva pengarna tillbaka. Tyvärr är det där ett vanligt fenomen hos Mediamarkt att de ofta hänvisar hit och dit och ber kunden göra skit jobbet. Hur som helst, de är väl inte ensamma om det heller. Får dock hoppas på att det löser sig för dig snart. Om det är Nokian du vill ha så ska du väl skaffa dig en sådan.. för det finns väl bevisligen ett flertal som har fått fungerade telefoner i den här tråden. Lycka till!
Redigerat av Unregistered1232, 09 February 2011 - 20:19.
Postad 09 February 2011 - 20:21
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
/Andreas
URS. Kan inte vara kul det där. Jag är dock supernöjd med min N8. Inte ett enda (stort) problem med den. Så jag ångrar iaf inte mitt köp, men inte kul när det ska strula sådär mycket. Undrar hur länge min N8 kommer hålla sig i livet. Senast idag fick den vara med och "bada" i diesel med mig då jag hade diesel-läckage på grävmaskinen. Den sa inget om det utan var glatt med och tog bilder osv. Något jag är riktigt nöjd över är "nokia internet radio". Sitter och lyssnar hela tiden på dagarna när man sitter i grävmaskinen. Dock märkte jag att det käkar MB. Någon timme idag med internet-radio = 108MB, och jag som bara har 0.5 GB fritt.
Postad 09 February 2011 - 20:31
Unregistered0e530dee
-
Unregistered0e530dee
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
URS. Kan inte vara kul det där. Jag är dock supernöjd med min N8. Inte ett enda (stort) problem med den. Så jag ångrar iaf inte mitt köp, men inte kul när det ska strula sådär mycket.
Undrar hur länge min N8 kommer hålla sig i livet. Senast idag fick den vara med och "bada" i diesel med mig då jag hade diesel-läckage på grävmaskinen. Den sa inget om det utan var glatt med och tog bilder osv.
Något jag är riktigt nöjd över är "nokia internet radio". Sitter och lyssnar hela tiden på dagarna när man sitter i grävmaskinen. Dock märkte jag att det käkar MB. Någon timme idag med internet-radio = 108MB, och jag som bara har 0.5 GB fritt.
Jag är faktiskt nöjd med den när den väl fungerar, Den bästa telefonen jag haft. Så jag kastar inte skit på telefonen. Får bara hoppas att jag får tillbaka ett fungarande exemplar nu som håller i nått år framöver  Mvh Andreas
Postad 09 February 2011 - 20:57
Ritsch
-
Ritsch
-
Användare
-
-
204 inlägg
För er som inte känner igen historien så kan jag sammanfatta lite, Telefonen var drabbad av "Nokias strömproblem" Så att den varesäg gick att sätta på eller ladda
17nov> Köpt
5dec> Telefonen död
/Andreas
Min höll i ca fyra dagar och fick sedan "strömfelet". Gick inte att starta eller ladda. Lämnade in den på Elgiganten för en vecka sen. Jag tycker att jag borde få en ny men jag har inte hört något om det. Väntar. Det dröjer väl en vecka till innan något händer. Man funderar på hur länge den reparerade eller en utbytesenhet ska hålla. Är det en vecka igen eller några månader? Känns tyvärr osäkert och inget att lita på. Att ha mobilen som en viktig kamera för t ex familjebilder kanske inte är så bra idé?
Redigerat av Ritsch, 09 February 2011 - 20:58.
Postad 09 February 2011 - 20:58
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Skulle du inte ha fått en ännu en ny telefon där? Den var ju trasig från början?
Redigerat av SL2, 09 February 2011 - 20:59.
Postad 09 February 2011 - 20:58
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Jag har dock inte haft några hårdvarufel på telefonen. Fungerar som den ska, om än naturligtvis inte perfekt.
Postad 09 February 2011 - 21:23
Unregistered0e530dee
-
Unregistered0e530dee
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Skulle du inte ha fått en ännu en ny telefon där? Den var ju trasig från början?
Jag tycker det. Jag nämde faktiskt det. Nokia ska väl ha en DOA på 1v. Så sa dom alla fall första gången med ett flin på läpparna när jag lämnade in den och det visade sig att det gått över den tiden. Så då blev det inget Men enligt säljaren idag så var det ett garantiärende. Jag orkar fan inte tjafsa mer så jag godtog det. Har man klarat sig utan den så länge så får jag väll klara mig lite till. Jag har ju knappt hunnit lära mig telefonen eftersom jag knappt har haft den i brukligt skick /Andreas
Postad 09 February 2011 - 21:23
nilsrock
-
nilsrock
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag är faktiskt nöjd med den när den väl fungerar, Den bästa telefonen jag haft. Så jag kastar inte skit på telefonen.
Får bara hoppas att jag får tillbaka ett fungarande exemplar nu som håller i nått år framöver 
Mvh Andreas
Jag har också haft problem. 22:a oktober fick jag min N8:a från halebop. Efter några dagar slog den av sig och gick inte att starta på en stund, och gick inte att ladda. Detta hände flera gånger. Jag felanmälde den till Halebop och fick skicka in den på service till Deltaservice i Kalmar. 11:e November fick jag tillbaka N8:an. Den "service" som har utförts är enligt rapporten formatering och ny firmware. Felet är inte åtgärdat. Samma dag slår den av sig igen och går inte att starta på en stund. Jag kontaktar åter Halebop och säger att jag vill ha en ny telefon och inte vänta 14 dagar på service igen när serviceverkstaden redan har visat sig vara inkompetenta. Halebop vägrar och säger att jag måste skicka på service, vilket jag gör 12:e nobember. 2:a december får jag tillbaka telefonen igen. Servicerapporten säger nu bara "SW Oppgr". Samma fel, som numera är välkänt uppenbarar sig nästan omedelbart. Eftersom jag har tröttnat på Halebop så kontaktar jag nu Nokia Customer Care. De säger att eftersom jag har haft telefonen på service två gånger utan att felet åtgärdats så får jag nu skapa ett reklamationsärende direkt hos dem om jag vill. Jag skickar då N8:an till NCC. 15:e december frågar jag dem om de har hunnit titta på den ännu. Då får jag veta att de redan har godkänt reklamationen och skickat en ny N8:a till halebop som ska skicka den vidare till mig. Jag kontaktar halebop som kan se att de har fått försändelsen från Nokia, men vet inte vad som har hänt med den sedan. Först den 23:e december får jag min nya N8. Eftersom jag nu vet att halebop endast tillåter DOA-anmälan de två första dagarna så får jag sitta på julafton och testa telefonen. Sanslöst nog så är även denna N8:a defekt. Den har ingen täckning i dual mode eller 3G, däremot funkar den bra i GSM-läge. Jag skickar in den på DOA i mellandagarna. Någon gång i mitten på Januari får jag min tredje N8:a. Den fungerar! Jag har förklarat mitt fall för Nokia och bett dem att ge mig rimlig kompensation, men de vägrar konsekvent. I ett mejl sade de till och med att min kompensation var att jag har fått en fungerande N8:a med 24 månaders ny garanti, vilket skämt. Nu gillar jag min N8, men det var inte så kul att få vänta nästan tre månader på att få en fungerande. Det enda jag kan glädja mig åt med denna historia är att jag nu har fått en telefon med internationell produktkod, så jag får uppdateringar fort.
Postad 09 February 2011 - 21:33
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Min (n8 nr2) är om möjligt ännu segare, blir bara värre och värre... Ska prova nolla telefonen, ska inte ta 1 minut för att kunna ringa !!! Tog 20s att svara igår.. Och att få skärmen att slockna / menyer att öppnas är även de långt över dina 10-15s Dock så är det inte alltid den är seg utan ibland går den som blixten  Vissa saker är jag sjukt nöjd med, men segheten förstör allt ! Nilsrock: ett år extra garanti är väll inte helt fel ?  Dock så förstår jag frustrationen, var utan tv i nästan 6 månader pga reparationer som inte lagade någonting trasigt.
Redigerat av K_arlstrom, 10 February 2011 - 06:42.
Postad 09 February 2011 - 21:51
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
En droppe 5-56 och nu funkar den igen som vanligt. Tack för hjälpen... minnesbeta, ha aldrig telefonen på samma yta som alkohol, särskilt vin
Redigerat av Kemi, 09 February 2011 - 21:53.
Postad 09 February 2011 - 22:21
nilsrock
-
nilsrock
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
För mig tar det ca 4 sekunder att öppna programmappen och det tror jag är för att jag har en stor mängd appar där som inte ligger i mappar. När ikonerna väl syns efter de fyra sekunderna så kan jag börja bläddra med en gång.
Postad 09 February 2011 - 22:45
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Min är om möjligt ännu segare, blir bara värre och värre... Ska prova nolla telefonen, ska inte ta 1 minut för att kunna ringa !!! Tog 20s att svara igår.. Och att få skärmen att slockna / menyer att öppnas är även de långt över dina 10-15s
Dock så är det inte alltid den är seg utan ibland går den som blixten  Vissa saker är jag sjukt nöjd med, men segheten förstör allt !
kan det vara relaterat till program du har igång i bakgrunden? misstänker wifi-relaterat? typ skype?
Postad 10 February 2011 - 00:06
Mattsky
-
Mattsky
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag flyttade min wlan till en egen destination som jag döpt till Wifi. Eftersom allt vill per automatik koppla upp sig till den som heter Internet så undviker man problemet men kan ändå ha kvar wlan uppkopplingen på telefonen för de gånger man vill använda den.
Sorry för att jag svarar på ett 4 månader gammalt inlägg  Ville bara tacka för hjälpen! Hade samma problem, men avhjälpte det med detta tipset. Ändrar man sen standardanslutningen till den nya destinationen så ansluter den automatiskt till den när man ska surfa och liknande. Perfekt! Har ännu inte testat hur den beter sig utanför w-lanets sträckningsområde, men antar att det bara är att ändra standardanslutning om man ska surfa. Tack än en gång!
Postad 10 February 2011 - 09:41
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
kan det vara relaterat till program du har igång i bakgrunden? misstänker wifi-relaterat? typ skype?
Nu när du sa det så kör jag ju betan av true caller.. hmm.. provar stänga av den så får vi se om det hjälper ! Den ska dock inte kolla upp folk jag redan har i kontaktboken, men men, den är ju beta..
Postad 10 February 2011 - 11:12
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
jag kör också truecaller. är tveksam till att det skulle orsaka några problem.
Postad 10 February 2011 - 11:18
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Min höll i ca fyra dagar och fick sedan "strömfelet". Gick inte att starta eller ladda. Lämnade in den på Elgiganten för en vecka sen. Jag tycker att jag borde få en ny men jag har inte hört något om det. Väntar. Det dröjer väl en vecka till innan något händer.
Man funderar på hur länge den reparerade eller en utbytesenhet ska hålla. Är det en vecka igen eller några månader? Känns tyvärr osäkert och inget att lita på. Att ha mobilen som en viktig kamera för t ex familjebilder kanske inte är så bra idé?
Jag har haft min sedan mitten av November och har inte haft några större fel alls, Angry Birds låste sig rejält en gång men det var avhjälpt med 8sek power off. Min kollega däremot har haft mer otur. Han köpte sin i slutet av December och strax innan en vecka gått så fick han "strömfelet". Telefonen lämnades in på "Mobilakuten" efter att dem skickat telefonen skulle det kunna ta upp till 4 veckor innan retur  . När 5 veckor gått fick han veta att han skulle få en sprillans ny som han då hämtade ut. Nu efter 5 dagars användande fick han "Strömfelet" igen på en ny lur  . Han är dock bestämd att han inte vill ha någon annan lur (hoppas på tredje gången gillt  )
Postad 10 February 2011 - 14:17
Frasse_Z
-
Frasse_Z
-
Användare
-
-
148 inlägg
Såg att N8an fortfarande marknadsförs med "National Geographic i din ficka": http://www.nokia.se/...a-n8/funktionerSjälv har jag inte kunnat köra NG's webTV sen nån gång i november tror jag, är det bara jag?
Postad 10 February 2011 - 14:34
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Såg att N8an fortfarande marknadsförs med "National Geographic i din ficka": http://www.nokia.se/...a-n8/funktioner
Själv har jag inte kunnat köra NG's webTV sen nån gång i november tror jag, är det bara jag?
jag råkade avinstallera den och sen lyckades jag ladda ner den efter ett tag så den fungerar för mig iallafall. däremot får jag inte nya symtorrent att fungera. den ser inte massminnet. är det någon inställning man måste göra för att få det att fungera? såg att de tagit bort den från ovi store också.
Redigerat av bag, 10 February 2011 - 14:36.
Postad 10 February 2011 - 15:06
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
jag råkade avinstallera den och sen lyckades jag ladda ner den efter ett tag så den fungerar för mig iallafall.
däremot får jag inte nya symtorrent att fungera. den ser inte massminnet. är det någon inställning man måste göra för att få det att fungera? såg att de tagit bort den från ovi store också.
Sett det med. väljer jag mitt minneskort i settings så tar prg å väljer inbyggda massminnet bara. Den ser mitt minneskort men väljer ändå inbygda ändå. Men det funkar ju ladda ner dit så man ska inte klaga.. Men om Nokia tagit bort prg så är det ju något fel med detdet
Redigerat av big_swede70, 10 February 2011 - 15:10.
Postad 10 February 2011 - 15:33
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
det är inte p.g.a. att det är fel på programmet som de tagit bort det utan att man kan sprida olagligt material. det konstiga är att min den gamla versionen fungerade för mig. det stora problemet i nuläget är alltså att symtorrent inte laddar ner överhuvudtaget.
Postad 10 February 2011 - 16:09
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
Har 2 frågor nu när jag har pillat på mobilen i ett tag, och jag tycker den är perfekt.
1.Jag har minst 700(skojar inte) och jag undrar om man kan organisera dem på nåt sett alltså lägga dem på mappar eller nåt som håller det organiserat?
2.Ryker garantin om man installerar mods på N8:an alltså det där 30fp kamera grejen?
Tack i förhand.
Postad 10 February 2011 - 16:32
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
700 vad för något? bilder?
Postad 10 February 2011 - 17:47
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
Postad 10 February 2011 - 18:26
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
700 vad för något? bilder?
använd spelaren FoldePlay 1.8. Den visar din musik precis som du lagt den
Postad 10 February 2011 - 18:28
Mattsky
-
Mattsky
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
1.Jag har minst 700(skojar inte) och jag undrar om man kan organisera dem på nåt sett alltså lägga dem på mappar eller nåt som håller det organiserat?
Det bästa borde ju vara att ordna det i spellistor i musikspelaren. Går ju också att lägga i mappar i filhanteraren, men ser ingen direkt mening med det. Dels för att det är smidigare att göra i datorn innan man för över musiken, dels för att det inte gör någon skillnad när du ska lyssna på musiken i telefonen. Musiken läggs ändå i bokstavsordning i musikspelaren. Finns ju också en funktion som heter "genre" i spelaren som organiserar musiken automatiskt.
Postad 10 February 2011 - 20:54
Amor
-
Amor
-
Användare
-
-
116 inlägg
När ämnet är redan uppe så kan jag passa på att fråga:
1. Hur får man in skivomslag i telefonen?
2. Och funkar det även om man lägger låtarna i minneskortet?
3. Och var i minneskortet ska man lägga låtarna?
4. Har gjort en mapp som jag döpte Music, skulle det funka att bara dra in låtarna där?
5. Och var ska man lägga in Mp3 filer som man vill använda som ringsignal och meddelandesignal?
Har höllt på i veckor, men får det bara inte att funka. Lite frustrerande!
Använder inte Ovi Suite, tycker att det suger... Har försökt med det med. Kör dra och släpp mellan dator och mobilen.
Tack för all hjälp och svar som jag får!
Postad 10 February 2011 - 20:57
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Ni som har köpt den nyligt: Är det fortfarande glapp i hörlursanslutningen?
Postad 10 February 2011 - 21:23
andhay
-
andhay
-
Rookie
-
1 inlägg
Min är seg på samma sätt fast endast första gången man trycker på programikonen efter en omstart. Samma då man skall växla mellan skärm 2 & 3. När jag har gjort det en gång så fungerar den bra. Pr 2.0 har jag hört av en bekant inom Nokia att den skall komma V15 i Sverige.
Postad 10 February 2011 - 21:54
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Ni som har köpt den nyligt: Är det fortfarande glapp i hörlursanslutningen?
Fortfarande? Min funkar helt PERFEKT och då köpte jag min på release-dagen.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|