Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 december 2008 - 17:36

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Ni som snackar och kan blåtand.

Vilket BT-headset ska jag köpa för musik och samtal? Vill ha in-ear-lurar. Helst SonyEricsson original.

Riktigt bra ljud och snygg dessutom.

Postad 01 december 2008 - 19:34

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Riktigt bra ljud och snygg dessutom.

Tja,

Tack för tipset!

Ser man kontaktnamn eller nummer i displayen på den om en kontakt som man har i sin kontaktlista ringer?

Ser man sms-notifiering?

Postad 01 december 2008 - 20:17

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Tja,

Tack för tipset!

Ser man kontaktnamn eller nummer i displayen på den om en kontakt som man har i sin kontaktlista ringer?

Ser man sms-notifiering?

Nixpix. Inte i nuläget iaf men man kan ju hoppas på att de fixar det i någon uppdatering (kommer det någon snart förresten?).
Det går däremot bra att komma åt kontaktlista och samtalslogg för uppringning genom headsetet.

Postad 01 december 2008 - 20:42

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Hitta ett kul program som gjorde att man kunde koppla sitt blåtandstangentbord och mus till mobilen. Segade ner lite med musen. Men helt klart en aning coolt. Check it out.

http://www.youtube.c...h?v=6s_R2_kd_4s

Redigerat av P@itor, 01 december 2008 - 20:43.

Postad 01 december 2008 - 20:48

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Nixpix. Inte i nuläget iaf men man kan ju hoppas på att de fixar det i någon uppdatering (kommer det någon snart förresten?).
Det går däremot bra att komma åt kontaktlista och samtalslogg för uppringning genom headsetet.

Hur komme det sig att man kan bläddra i kontaktlistan med namn osv men att inte namnen visas när det ringer? Låter extremt konstigt... :S

Postad 01 december 2008 - 20:50

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Ni som snackar och kan blåtand.

Vilket BT-headset ska jag köpa för musik och samtal? Vill ha in-ear-lurar. Helst SonyEricsson original.

Kan inte blåtand, vet inte kvalitén. Men verkar ju coola:

http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv

Postad 01 december 2008 - 22:08

Unregisteredafc9d8ed
  • Unregisteredafc9d8ed
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Tja,

Tack för tipset!

Ser man sms-notifiering?

I min 980 syns iallafall kontaktinfo eller uppringande nummer
Däremot verkar inte X1 funka med direct play knappen

Postad 02 december 2008 - 11:34

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
F.Y.I:

Pratade med SEs eminenta support nyss om bl.a. bluetoothproblemen. Tydligen kommer det en stor uppdatering till X1an "vilken dag som helst", eller iaf senast två veckor innan jul. About time...

Postad 02 december 2008 - 12:55

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

F.Y.I:

Pratade med SEs eminenta support nyss om bl.a. bluetoothproblemen. Tydligen kommer det en stor uppdatering till X1an "vilken dag som helst", eller iaf senast två veckor innan jul. About time...

Låter bra! Hoppas den kommer fixa så att mottagningen blir lite bättre också. För den ÄR sämre i X1 är andra lurar. Pratat med månag som håller med. Dock är jag lite orolig för mailade supporten om det och fick det sedvanliga svaret (lämna in den på service...). Blir så trött på deras attityd ibland.

Postad 02 december 2008 - 12:58

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Låter bra! Hoppas den kommer fixa så att mottagningen blir lite bättre också. För den ÄR sämre i X1 är andra lurar. Pratat med månag som håller med. Dock är jag lite orolig för mailade supporten om det och fick det sedvanliga svaret (lämna in den på service...). Blir så trött på deras attityd ibland.

Jag har aldrig haft så bra mottagning i någon telefon som jag har i X1:an....visst det är bara 1 stapel allt som oftast men det spelar ju ingen roll eftersom 1 stapel på min X1:a är lika bra som full mottagning på vilken annan telefon som helst när det gäller kvalitet på samtalet. Perfekt ljud och har fortfarande inte haft ett enda samtal som bryts.... Kollegorna med P1 kan varken ringa eller ta emot samtal på samma ställen här på jobbet där min telefon fungerar perfekt.

Postad 02 december 2008 - 13:06

pregor1
  • pregor1
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Någon som har testat om det finns ngn uppdatering ute? Tänk om den kom idag? Saknar Saida i dessa lägen. :ph34r: Finns det ngt roligare än firmwareuppdatering. Jag gillar det skarpt. Pyroman.

Redigerat av pregor1, 02 december 2008 - 13:07.

Postad 02 december 2008 - 13:11

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Någon som har testat om det finns ngn uppdatering ute? Tänk om den kom idag? Saknar Saida i dessa lägen. :ph34r: Finns det ngt roligare än firmwareuppdatering. Jag gillar det skarpt. Pyroman.

Synd bara att allt förutom det på minneskortet försvinner... Ett ###### jobb att återställa allt ju.

Någon som vet om SPB Backup gör en backup på HELA innehållet i luren? Inställningar och allt?

Jag har aldrig haft så bra mottagning i någon telefon som jag har i X1:an....visst det är bara 1 stapel allt som oftast men det spelar ju ingen roll eftersom 1 stapel på min X1:a är lika bra som full mottagning på vilken annan telefon som helst när det gäller kvalitet på samtalet. Perfekt ljud och har fortfarande inte haft ett enda samtal som bryts.... Kollegorna med P1 kan varken ringa eller ta emot samtal på samma ställen här på jobbet där min telefon fungerar perfekt.

Har man bra mottagning har man mer än en stapel även på X1. Däremot är den bra på att bibehålla kvalitet även vid låg täckning. Nackdelen är att det slukas mycket mer batteri ju lägre mottagning man har...

Postad 02 december 2008 - 13:12

spaceboy
  • spaceboy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Om jag lyssnar på musik /stream eller mp3) med Coreplayer och trycker av skärmen på On/Off-knappen fortsätter den spela så fint så fint. Vet inte varför det inte är så för vissa? Jag har inte ändrat någon inställning. Edit: Ah. Jag lyssnar med hörlurarna i och då stängs det inte av. Tycker den funktionern är bra. Att det stängs av när man inte har lurar i. Vem lyssnar på musik i högtalaren förutom fjortisar?

Hmmm, mitt problem kvarstår, hela telefonen går ner i pausläge och klipper musiken då jag lyssnar på MP3 eller webbradio och stänger av skärmen med on/off knappen, ÄVEN då jag har hörlurar inkopplade.
Nu har jag inte originallurarna som följde med utan en stadard 3.5mm kabel för att koppla in luren i bilstereon och på jobbet-stereon.
Någon som märkt av samma problem? Får hem och rota fram originallurarna och se om mobilen fortsätter spela musik när jag stänger av skärmen, men det borde väl trots allt funka lika dant oberoende av vilken 3.5 mm kontakt jag pluggar in?

Postad 02 december 2008 - 13:15

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Hmmm, mitt problem kvarstår, hela telefonen går ner i pausläge och klipper musiken då jag lyssnar på MP3 eller webbradio och stänger av skärmen med on/off knappen, ÄVEN då jag har hörlurar inkopplade.
Nu har jag inte originallurarna som följde med utan en stadard 3.5mm kabel för att koppla in luren i bilstereon och på jobbet-stereon.
Någon som märkt av samma problem? Får hem och rota fram originallurarna och se om mobilen fortsätter spela musik när jag stänger av skärmen, men det borde väl trots allt funka lika dant oberoende av vilken 3.5 mm kontakt jag pluggar in?

Jag var lite snabb med mitt svar då jag skrev det. Min pausar om jag inte har lurarna i. Men det tycker jag är bra för jag spelar inte musik utan lurar. Men med lurar i snurrar det på. Du har inte råkat fippla till någon inställning? Testa med originallurarna iaf så vet du ju om det är det eller inte. Men borde ju inte vara.

Postad 02 december 2008 - 13:31

thebiga
  • thebiga
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

F.Y.I:

Hääärligt. Men är det verkligen så att en uppdatering blåser hela telefonen så att man måste installera om alla program etc?

Postad 02 december 2008 - 13:40

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Synd bara att allt förutom det på minneskortet försvinner... Ett ###### jobb att återställa allt ju.

Någon som vet om SPB Backup gör en backup på HELA innehållet i luren? Inställningar och allt?

Har man bra mottagning har man mer än en stapel även på X1. Däremot är den bra på att bibehålla kvalitet även vid låg täckning. Nackdelen är att det slukas mycket mer batteri ju lägre mottagning man har...

Man ska ALDRIG återställa en backup förutom en ren kontakt och kalender backup när man uppdaterat sin telefon med en ny rom. Det är bara att tigga om problem ifall man försöker återställa en backup med program och inställningar även om Sprite backup har en sån funktion så fungerar den oftast inte.

Postad 02 december 2008 - 13:41

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Hääärligt. Men är det verkligen så att en uppdatering blåser hela telefonen så att man måste installera om alla program etc?

Jepp, det blir som en hard reset.

Postad 02 december 2008 - 13:48

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Det suger verkligen.

Postad 02 december 2008 - 23:02

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
1.) Ang. täckningen och att låg täckning ändå ger bra ljudkvalitet i X1:an...

Det drar ju som sagt mer batteri ju lägre täckning man har. Det är ju allmänt känt och ren teknisk fakta.

Det trista med den lägre täckningen är ju att på vissa ställen där min K810i verligen har kass täckning också men än dock tillräckligt för att kunna ringa och smsa med, där har ofta X1:an noll täckning och ringa/smsa är omöjligt. Det är lite trist. Hoppas detta bättras i kommande uppdateirng(ar).

2.) Har även märkt att det verkligen suger batteri av att streama musik via Coreplayer. Någon mer som tänkt på det? Kanske inte lustigt alls. Nu har jag mest streamat musik. Men är det likadant om man lyssnar på musik man har på minneskortet? Om det är så, kan det vara Coreplayer som drar mer än andra spelare, t.ex. medföljande Windows Media Player?

Postad 03 december 2008 - 10:19

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
HM.. tycker den här telefonen är lik en annan.. kan bara inte komma på vilken.. hehe..

http://www.idg.se/2....nt-pa-nokia-n97

//Joel

Postad 03 december 2008 - 13:38

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Nu upptäckte jag just något intressant med Pocket Player som flera har hyllat i denna tråden.
Om man kör musik med A2DP så är det nog inte något bra alternativ att använda PP, enligt homescreen++ ligger nämligen CPUn på ~90% konstant!!
Med t.ex. Win Media player ligger den på 35-40%. Dessutom kan jag inte påstå att ljudet är direkt bättre genom PP, men det kanske bara gäller om man använder riktiga trådade lurer.

Postad 03 december 2008 - 13:41

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Man ska ALDRIG återställa en backup förutom en ren kontakt och kalender backup när man uppdaterat sin telefon med en ny rom.

Hej!

Kan du förklara varför?

Jag uppdaterade min P1 och körde tillbaka en restore varje gång (gjordes säkert 4-5 gånger under det dryga året jag hade den).

Är det något som är annorlunda på X1 (dvs. Win Mob) eller är det bara något som man inte bör göra? I så fall varför?

Tacksam för alla svar.

:D
Patrick

Postad 03 december 2008 - 14:51

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Hej!

Kan du förklara varför?

Jag uppdaterade min P1 och körde tillbaka en restore varje gång (gjordes säkert 4-5 gånger under det dryga året jag hade den).

Är det något som är annorlunda på X1 (dvs. Win Mob) eller är det bara något som man inte bör göra? I så fall varför?

Tacksam för alla svar.

:D
Patrick

Allmänt sett är det inte att rekommendera restore av backups gjorda på tidigare versioner av mobilens firmware, vare sig det rör sig om Symbian, Win Mobile eller något annat OS. Visst, det mesta kommer nog fungera men det KAN mycket väl leda till instabilitet och i vissa fall inkompatibilitet.
Sen tror jag nog Windows mobile är känsligare för sådana problem än andra mobil-OS vid uppgraderingar. Ta istället chansen och börja om på nytt. En hard reset då och då är inte fel :blink:

Postad 03 december 2008 - 16:23

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar!

Usch så jobbigt att behöva lägga in alla program igen. Iofs är majoriteten sparade på minneskortet, men ändock...

Jag kommer att prova med en restore efter att det har kommit en uppdatering från SE, fungerar den så låter jag meddela. :)

Postad 03 december 2008 - 19:40

exiz
  • exiz
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
någon mer än jag som blev lite sur över erbjudandet dom hade på phonehouse idag!
3299 för en X1

Postad 03 december 2008 - 21:48

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

någon mer än jag som blev lite sur över erbjudandet dom hade på phonehouse idag!
3299 för en X1

De hade endast 2 exemplar till det priset... jag tror det gick åt väldigt, väldigt fort.....

Postad 03 december 2008 - 22:17

glimbrink
  • glimbrink
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

De hade endast 2 exemplar till det priset... jag tror det gick åt väldigt, väldigt fort.....

haha ja men lite irriterande är det ju dem kanske behövde snabba pengar :)

Postad 04 december 2008 - 09:39

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen SE fixar det här med att åäö (oftast) hoppar ett par steg tillbaka när man skriver ganska fort på tangentbordet.

Har börjat lära mig det mer och mer och skriver därmed fortare och har därför upptäckt problemet.

Är det så att typ alla har detta problem? Testa att skriva t.ex. "då" FORT. Då hoppar å tillbaka så det blir "åd". Skriver man en mening, t.ex. "Vad gör du?" fort så blir det något i stil med "Vaöd gr du?". Borde ju vara lätt fixat då detta problem inte blir om man skriver med "tangentbordet" på pekskärmen.

Postad 04 december 2008 - 09:54

Unregistered4d523a99
  • Unregistered4d523a99
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen SE fixar det här med att åäö (oftast) hoppar ett par steg tillbaka när man skriver ganska fort på tangentbordet.

Har börjat lära mig det mer och mer och skriver därmed fortare och har därför upptäckt problemet.

Är det så att typ alla har detta problem? Testa att skriva t.ex. "då" FORT. Då hoppar å tillbaka så det blir "åd". Skriver man en mening, t.ex. "Vad gör du?" fort så blir det något i stil med "Vaöd gr du?". Borde ju vara lätt fixat då detta problem inte blir om man skriver med "tangentbordet" på pekskärmen.

Hej, ditt problem kan vara vad som diskuterats tidigare, nämligen textförslag baserat på 2 bokstäver. Gå in i inställningarna och ändra till att föreslå text efter 3 bokstäver så skall det vara OK.

Postad 04 december 2008 - 10:37

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Hej, ditt problem kan vara vad som diskuterats tidigare, nämligen textförslag baserat på 2 bokstäver. Gå in i inställningarna och ändra till att föreslå text efter 3 bokstäver så skall det vara OK.

Hmm. Låter skumt. För då borde ju ord som "de" osv också kastas om. Men det är ju bara ord med åäö som det händer med.

Men jag kan testa.

Update: Verkade bli bättre när jag ändrade till tre. Om man har ett kort ord med två av åäö i och skriver det fort händer dock samma. Då måste man ändra till fyra osv. :) Me men, ofta det händer. :) Tackar!

Redigerat av DIFference, 04 december 2008 - 10:50.

Postad 04 december 2008 - 11:56

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Någon som provat att uppdatera nyligen?

Postad 04 december 2008 - 12:18

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
För er som har behov att följa upp tid och kostnader.

Har varit på jakt efter ett projektsystem där det är möjligt att registrera in kunder, projekt, uppgifter, kostnader mm mm. Målsättningen var att det skulle gå att få utskrift av vecko/månadssammanställningar per kund, projekt osv som underlag för fakturering och kontroll. Har provat flera olika trials utan att hitta ngt vettigt.

Nu har jag installerat TimeTTracker Pro (Handango). Inte billigt men ändå. Fantastiskt program, installeras först på datorn och därefter in på mobilen. Lägger sig automatiskt i Active Sync och uppdateras automatiskt varje gång jag ansluter telefonen. Möjlighet att registrera allt när man är på språng och få allt uppdaterat i datorn när man kommer till kontoret (eller tvärt om). Har inte provat alla möjligheter ännu men det verkar mycket lovande. (Inget för tummen vad gäller mobilen förstås.) Har tidigare försökt få fram underlag via vanliga kalendern men det är värdelöst.

Börjar inse windowsmobilens möjligheter!

Finns som trial.

http://www.handango....productId=11346

Postad 04 december 2008 - 14:22

Unregistered2fdb5f16
  • Unregistered2fdb5f16
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan göra en inställning så att telefonen går tillbaka i låst läge efter ett avslutat samtal? Som det är nu så har jag telefonen låst nästan jämt, när det ringer så vaknar den, men när jag avslutar samtalet så stannar den i vaket tillstånd. Men om jag har telefonen i fickan hela tiden (BT headset) så är det stor risk att någon knapp aktiveras.
Jag har advanced config tool men har inte hittat någon inställning där.
Jag har även S2U2 och xperia tweak.

Postad 04 december 2008 - 15:26

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har lyckats få Coreplayer att funka efter lite strul.. fick avinstallera alla plugin och programmet och sen installera igen. Nu funkar allt inklusive Youtube.. Mycket trevlig... men, det är alltid ett men.. :) Det finns en inställning i Coreplayer om i vilket format man vill se youtube. Just nu står min på RTSP (medium quality). Jag skulle vilja kunna välja H264 (high) men när jag gör det får jag bara ett felmeddelande som säger "Unknown file format!"
Jag har installerat nått plugin med en cab-fil som heter H264.cab. Men ingen skillnad... kanske inte alls har någon betydelse med den?

Någon som fått det att funka med Youtube i H264? Isåfall hur, och i vilken upplösning körs filmerna? I nuläget får jag dem i 176*144 vilket jag tycker är rätt taskigt. (Kolla meny/Media Properties när du kör en youtube-video)

//Joel

Postad 04 december 2008 - 15:46

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag har lyckats få Coreplayer att funka efter lite strul.. fick avinstallera alla plugin och programmet och sen installera igen. Nu funkar allt inklusive Youtube.. Mycket trevlig... men, det är alltid ett men.. :) Det finns en inställning i Coreplayer om i vilket format man vill se youtube. Just nu står min på RTSP (medium quality). Jag skulle vilja kunna välja H264 (high) men när jag gör det får jag bara ett felmeddelande som säger "Unknown file format!"
Jag har installerat nått plugin med en cab-fil som heter H264.cab. Men ingen skillnad... kanske inte alls har någon betydelse med den?

Någon som fått det att funka med Youtube i H264? Isåfall hur, och i vilken upplösning körs filmerna? I nuläget får jag dem i 176*144 vilket jag tycker är rätt taskigt. (Kolla meny/Media Properties när du kör en youtube-video)

//Joel

Citerat från CoreCodecs forum där folk frågat om detta:

"Guys... read the threads here... we have already stated that we fixed the issue internally and its scheduled to be included in the next release.

Closing thread."

Detta skrevs 20:e nov.

Postad 04 december 2008 - 15:53

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Hur som helst, är det någon här som kör twitter? Jag försöker hitta ett bra twitterprogram, som dessutom är SNYGGT - men utan framgång...

Har försökt googla runt lite men utan resultat... Har du/någon hittat något?

Min X1a borde dyka upp imorrn och twitter har blivit lite av en drog senaste tiden. :-)

Postad 04 december 2008 - 16:03

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om man kan göra en inställning så att telefonen går tillbaka i låst läge efter ett avslutat samtal? Som det är nu så har jag telefonen låst nästan jämt, när det ringer så vaknar den, men när jag avslutar samtalet så stannar den i vaket tillstånd. Men om jag har telefonen i fickan hela tiden (BT headset) så är det stor risk att någon knapp aktiveras.
Jag har advanced config tool men har inte hittat någon inställning där.
Jag har även S2U2 och xperia tweak.

Testa denna: csdevctrl

Postad 04 december 2008 - 16:48

lunabase
  • lunabase
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har 2 st Ja eller Nej-frågor /antar jag i alla fall/... :)

Om jag har förstått det rätt så kan man tilldela de två översta knappar till olika program. Kan man på det sättet göra en slags snabbstart av att skriva ett nytt sms? Att man alltså bara behövertrycka en gång istället för 7 ggr.

Sedan lyssnar jag en hel del på ljudböcker i min nuvarandde mobil (SE walkman 760) högt genom högtalarna på telefonen. Undrar om man på X1 kan lyssna på en mp3-fil, stänga av mitt i o gå ut ur mediaspelaren (kanske rent av t o m stänga av mobilen) för att sedan kunna komma tillbaka till det stället i mp3-filen som man var innan man stängde av?

Postad 04 december 2008 - 16:53

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Om jag har förstått det rätt så kan man tilldela de två översta knappar till olika program. Kan man på det sättet göra en slags snabbstart av att skriva ett nytt sms? Att man alltså bara behövertrycka en gång istället för 7 ggr.

Om du installerar SPB Pocket Plus kan du assigna ALLA knappar till en funktion som aktiveras då man håller inne i ca. två sekunder. Det kommer läggas till "Add buttons" för att skapa sådana funktioner för knappar under Inställningar -> Knappar i telefonen.

Postad 04 december 2008 - 20:06

j_ankarloo
  • j_ankarloo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan alla! (ny här)

Är galet sugen på att köpa mig en X1:a! Men eftersom jag är student (och då automatiskt kort på pengar) funderar jag på att köpa en begagnad. Det jag funderar över är om jag nu skulle köpa en som är inköpt hos tre, är de då branade eller är de inte det? Vill inte ha en massa skit förinstallerat av tre eller en massa loggor här och där.

Sedan undrar jag hur det fungerar med garantin, har hört att tre ska stå för den? (låter konstigt) I så fall, hur fungerar det med den om JAG som inte köpt den och dessutom inte använder tre lämnar in telefonen på garantin? De verkar ju inte vara låsta i dagsläget, men om man skulle lämna in den på garantin, kan de då låsa telefonen i efterhand?

Funderar på att betala 4000 för en som är en månad gammal, låter det vettigt? (visst det beror ju på hur rädd personen varit om den)

Tacksam för hjälp!

MVH Johan

Postad 04 december 2008 - 20:25

illvet
  • illvet
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag märkte en sak när jag kopplade till mitt bluetooth headset ett HBH-DS200 att när folk skickar SMS så kommer sms signalen endast i lurarna, inte i mobilen. Hur kommer det sig då det låter som vanligt i telefonen när någon ringer mig?
Lite svårt att höra sms signalen om man inte har på sig lurarna.. Har någon samma problem?

Hejsan!!
Undrar också detta, fast mitt headset är ett HBH-DS980.
Är det nån som vet?
Ha det bra

Postad 04 december 2008 - 20:31

illvet
  • illvet
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej
Jag har precis köpt mig en Xperia o allt flyter på bra men jag får inte mobilen att ansluta till min trådlösa router hemma! vad ska det vara för inställningar m.m? tack på förhand

Hej igen!!
Jag är också intresserad av att få det att fungera. Nån som vet?

Hej då

Postad 04 december 2008 - 20:41

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Hejsan alla! (ny här)

Är galet sugen på att köpa mig en X1:a! Men eftersom jag är student (och då automatiskt kort på pengar) funderar jag på att köpa en begagnad. Det jag funderar över är om jag nu skulle köpa en som är inköpt hos tre, är de då branade eller är de inte det? Vill inte ha en massa skit förinstallerat av tre eller en massa loggor här och där.

Sedan undrar jag hur det fungerar med garantin, har hört att tre ska stå för den? (låter konstigt) I så fall, hur fungerar det med den om JAG som inte köpt den och dessutom inte använder tre lämnar in telefonen på garantin? De verkar ju inte vara låsta i dagsläget, men om man skulle lämna in den på garantin, kan de då låsa telefonen i efterhand?

Funderar på att betala 4000 för en som är en månad gammal, låter det vettigt? (visst det beror ju på hur rädd personen varit om den)

Tacksam för hjälp!

MVH Johan

Tre har inte ändrat något alls i X1:an. Det finns inte ens någon Tre-loga på telefonen. De är olåsta i dagsläget ja, eftersom man inte kommit på hur man ska låsa Windows Mobile (enligt en säljare på Tre). Om de tar in den för service så finns det ju såklart en risk att de låser den. Och garantin som Tre har gäller för dig så länge du får ett kvitto när du köper telefonen. Känns inte som de kan kräva att få låsa den (om de vill det) när du köpt den kontant av en av deras kunder.

Hej igen!!

Hej då

Kan väl inte vara till så stor hjälp egentligen. Men jag har en DLINK DIR-655 och har inga som helst problem att ansluta till den över mitt låsta trådlösa nätverk med min X1:a.

Postad 04 december 2008 - 20:49

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Fan. Är det nån som vill köpa min. Hatar windows mobile. Hör av er ni köpsugna.....

Postad 04 december 2008 - 21:59

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hej igen!!

Hej då

Det beror ju helt på vad du har för inställningar i Routern... Har du DHCP bör det funka typ direkt, annars måste du in i wifi-anslutningsinställningarna/nätverkskort och ställa in vad du har för IP, Nätmask, Gateway och DNS/namnserver.

//joel

Postad 04 december 2008 - 23:26

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Går det inte att skapa en spellista i Windows Mediaspelaren direkt i telefonen genom att välja från de filer man har på kortet? Kanske ingen av er som använder den spelaren.

Postad 05 december 2008 - 00:24

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

För er som har behov att följa upp tid och kostnader.

Har varit på jakt efter ett projektsystem där det är möjligt att registrera in kunder, projekt, uppgifter, kostnader mm mm. Målsättningen var att det skulle gå att få utskrift av vecko/månadssammanställningar per kund, projekt osv som underlag för fakturering och kontroll. Har provat flera olika trials utan att hitta ngt vettigt.

Nu har jag installerat TimeTTracker Pro (Handango). Inte billigt men ändå. Fantastiskt program, installeras först på datorn och därefter in på mobilen. Lägger sig automatiskt i Active Sync och uppdateras automatiskt varje gång jag ansluter telefonen. Möjlighet att registrera allt när man är på språng och få allt uppdaterat i datorn när man kommer till kontoret (eller tvärt om). Har inte provat alla möjligheter ännu men det verkar mycket lovande. (Inget för tummen vad gäller mobilen förstås.) Har tidigare försökt få fram underlag via vanliga kalendern men det är värdelöst.

Börjar inse windowsmobilens möjligheter!

Finns som trial.

http://www.handango....productId=11346

Det tipsade jag om redan för en och en halv månad sen i tråden :) Faktiskt det enda jag saknar från min Xperia. Har övergett Wm en gång för alla då jag är så mycket mer nöjd med min Nokia. Det enda jag verkligen saknar från Xperia/WM lurar är TimeTTracker - helt oslagbart program

Postad 05 december 2008 - 08:50

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Har fortfarade inte lämnat in min men det är nära nu....
Liten fråga, vad har ni för värden i inställningar på det trådlösa, i fälten Tx-fekvens och Rx-frekvens.
Jag har 54 i Tx och oftast 1 i Rx. Att kolla på video över nätverk går inte. den stannar och buffrar precis hela tiden.
Signalkvaliten ligger på snäppet under halv stapel.
Vill hitta så många fel som möjligt innan jag lämnar in så att jag en gång för alla får ordning på den här luren.

/Miki

Postad 05 december 2008 - 09:49

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Har fortfarade inte lämnat in min men det är nära nu....
Liten fråga, vad har ni för värden i inställningar på det trådlösa, i fälten Tx-fekvens och Rx-frekvens.
Jag har 54 i Tx och oftast 1 i Rx. Att kolla på video över nätverk går inte. den stannar och buffrar precis hela tiden.
Signalkvaliten ligger på snäppet under halv stapel.
Vill hitta så många fel som möjligt innan jag lämnar in så att jag en gång för alla får ordning på den här luren.

/Miki

Gör en hard reset i mobilen och ställ in ditt trådlösa nätverk korrekt. Då ska det funka. Gör det inte det är det ju något fel på telefonen.

Jag har konfigurerat min trådlösa router rätt och kan ansluta utan att behöva konfigurera enheten jag ansluter med. Det enda som behövs är såklart nyckeln för att komma in i nätet som såklart är låst.

Postad 05 december 2008 - 09:55

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Jag har 2 st Ja eller Nej-frågor /antar jag i alla fall/... :)

Sedan lyssnar jag en hel del på ljudböcker i min nuvarandde mobil (SE walkman 760) högt genom högtalarna på telefonen. Undrar om man på X1 kan lyssna på en mp3-fil, stänga av mitt i o gå ut ur mediaspelaren (kanske rent av t o m stänga av mobilen) för att sedan kunna komma tillbaka till det stället i mp3-filen som man var innan man stängde av?

PocketPlayer fixar detta helt galant.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.