* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 26 March 2010 - 20:54
trapd
-
trapd
-
Rookie
-
3 inlägg
Ingen aning, men kollar man på prisjakt så är det bara PC-City som räknar med att få den vita till 31/3. MM-personalen verkar som sagt inte ha så bra koll. Jag har inte ringt Katshing och frågat, men det finns inga tecken på att de fått in dom som den svarta...jag står kvar på min plats i kön(50+).
Okej, får nog satsa på den svarta i sådanafall. Hur ser man sin köplats på Katshing?
Postad 26 March 2010 - 20:56
osmano
-
osmano
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Postad 26 March 2010 - 20:59
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
ikke så veldig positivt da...... 
Sågar dom den lr?
Postad 26 March 2010 - 21:00
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Heergud, er det möjligt, han är en av test personerna som fått en x10 av SE
anders says:
March 26, 2010 at 8:29 pm
@Emil Jönsson, did you put on the screen protection, if so was it ok or should i buy another?
Emil Jönsson says:
March 26, 2010 at 8:52 pm
@anders
I tried to mount the screen protector but I failed…I was not careful enough..so a hot tip is to be very careful when mounting…best would be in dust free enviroment…but when I looked more closely at the screen it already has some kind screen protection mounted from start.
Redigerat av Unregistered42102, 26 March 2010 - 21:01.
Postad 26 March 2010 - 21:06
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Sågar dom den lr? 
Parodi på Febers test  Rätt humoristiskt.
Postad 26 March 2010 - 21:09
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Postad 26 March 2010 - 21:13
mazoxas
-
mazoxas
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tre har ändrat till Inkommer i lager 31 mars  .
Hur kan man ha ett sådant vill ha begär, vad är det som driver på.
Men som en klok person skrev i tidigare inlägg -detta är ingen iphone dödare, jag vill ha denna för det är en SE och den är grymt snygg, finns inga konkurenter enligt mitt tycke. Att den är lite Svensk påverkar också, klart. Hoppas dom lyckas sälja en jäkla massa. killarna o tjejerna på SE i Lund behöver det. Jag byter aldrig till ett annat märke, då måste SE dö först.
Postad 26 March 2010 - 21:17
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Contrast is excellent and the sunlight legibility is the best we’ve seen on a Sony Ericsson handset. In fact out there in the bright sun, the Sony Ericsson XPERIA X10 is as good as the Apple iPhone. The X10 brightness is just a bit subdued but the image is vibrant and clean. A well-deserved thumbs up for the XPERIA X10 screen.
The sensitivity of the display is great as well - just as you would expect in a capacitive touchscreen. The snappy Snapdragon also matters here as the real response of the system is dependent on the screen and the processor in equal measures.
Postad 26 March 2010 - 21:44
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
You’ve probably seen some reviews of Sony Ericsson’s first Android phone, the Xperia X10, which tries to do something a little different with its custom interface. We’ve got one, but the software is riddled with strange issues, and Sony Ericsson confirmed to us that when the phone’s actually released in “Q2,” consumers will be running a muchly updated OS. So! We’re gonna wait to we review the phone you’re actually going to pay money for.
–Gizmodo.comSååå...en uppdatering till 2.x under Q2?
Postad 26 March 2010 - 21:54
relaxer
-
relaxer
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
You’ve probably seen some reviews of Sony Ericsson’s first Android phone, the Xperia X10, which tries to do something a little different with its custom interface. We’ve got one, but the software is riddled with strange issues, and Sony Ericsson confirmed to us that when the phone’s actually released in “Q2,” consumers will be running a muchly updated OS. So! We’re gonna wait to we review the phone you’re actually going to pay money for.
–Gizmodo.com
Sååå...en uppdatering till 2.x under Q2?
Mja, Det står att telefonen släpps under Q2 med uppdaterad mjukvara jämfört med vad Giz testade den med.
Postad 26 March 2010 - 21:54
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
–Gizmodo.com
Sååå...en uppdatering till 2.x under Q2?
njaa det kan väl lika gärna betyda att den kommer börja säljas v14 (q2) och då ha en nyare FW än den dom hade? eller?
Postad 26 March 2010 - 21:56
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
http://www.pdair.com...800000_11000898 finns flera snygga där.
Perfekt, stort tack
Postad 26 March 2010 - 22:09
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
Fick bli ett svart fodral från http://www.pdair.com...800000_11000898. 208SEK inte så farligt för ett bra skydd.
Postad 26 March 2010 - 22:14
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
http://www.gsmarena....-review-463.php
Så om jag fattat rätt så kommer det att vara repfritt glass på X10:an?
Postad 26 March 2010 - 22:22
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
njaa det kan väl lika gärna betyda att den kommer börja säljas v14 (q2) och då ha en nyare FW än den dom hade? eller?
Jao...beror ju på om de menar OS eller FW.
Redigerat av sefors, 26 March 2010 - 22:23.
Postad 26 March 2010 - 22:25
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Jao...beror ju på om de menar OS eller FW.
ja jo os eller fw, det vet jag inte men det var nog nåt av dom han menade, tyvärr
Postad 26 March 2010 - 23:05
Deebo
-
Deebo
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=NPrRMvzlYcI
nyaste testet x10
http://www.youtube.c...h?v=ohFJcM0F7xg
ett till nytt test x10
FYFAAAN VA BRA!!!! helt klockren!!! han har lagt upp en video på youtube som precis förklarar mina känslor.....fyfaan för dom här kritikern...känns plastig..DEN ÄR GJORD AV PLAST FÖR ****!!! hahahahahah bästa på länge!!!
Postad 26 March 2010 - 23:53
mazoxas
-
mazoxas
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
FYFAAAN VA BRA!!!! helt klockren!!! han har lagt upp en video på youtube som precis förklarar mina känslor.....fyfaan för dom här kritikern...känns plastig..DEN ÄR GJORD AV PLAST FÖR ****!!! hahahahahah bästa på länge!!!
Verkligen, hahaha
Postad 27 March 2010 - 00:20
lurane
-
lurane
-
Användare
-
-
101 inlägg
Postad 27 March 2010 - 00:54
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Hur tänker ni angående att skärmen inte verkar svara som den ska, dålig respons o ibland svarar den inte alls. Verkar ju som de flesta har haft lite problem med detta. Tror ni det är något SE kan patcha bort, eller bryr ni er helt enkelt inte så mycket om det?
Problemet med digitizer och att vi inte kan få besked om hårdvaran stödjer multitouch känns lite oroande för mig.
Postad 27 March 2010 - 01:09
MooseStream
-
MooseStream
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag tycker det är lite underligt att i vissa recensioner så kan recensenterna EJ skriva sms i landscape mode, (tex hos phonearena.com, engadget.com (har jag för mig)). Medans tex hos swedroid, katshing, och gsmarena så går det att skriva i landscape mode.
Jag hoppas verkligen retail-versionen har den möjligheten, är en stor vital del för mitt beslut. Vad tror ni?
Postad 27 March 2010 - 01:16
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Jag tycker det är lite underligt att i vissa recensioner så kan recensenterna EJ skriva sms i landscape mode, (tex hos phonearena.com, engadget.com (har jag för mig)). Medans tex hos swedroid, katshing, och gsmarena så går det att skriva i landscape mode.
Jag hoppas verkligen retail-versionen har den möjligheten, är en stor vital del för mitt beslut. Vad tror ni?
Har för mig att detta var en "bugg" i förra versionen av FW, alltså har de fixat det här redan. Lite konstigt att inte de som skriver recensionen ser till att köra på senaste FW iofs, men det ska iaf vara löst. Inte alls lika oroande som hur svårt det verkar vara då knapparna inte tar ibland, tänker tex på filmen från någon sida tillbaks när de jämför tangentbordet på X10 mot Nexus...
Postad 27 March 2010 - 07:11
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Har för mig att detta var en "bugg" i förra versionen av FW, alltså har de fixat det här redan. Lite konstigt att inte de som skriver recensionen ser till att köra på senaste FW iofs, men det ska iaf vara löst.
Inte alls lika oroande som hur svårt det verkar vara då knapparna inte tar ibland, tänker tex på filmen från någon sida tillbaks när de jämför tangentbordet på X10 mot Nexus... 
+1 Second, it´s the lagging issue. The handset can get sluggish rather unexpectedly, no matter which part of the interface you are in. For an instance, the software can be running smoothly in Timescape, and it can freeze, while you are in the main menu. Quite strange. This does not happen all the time, but more often than to go unnoticed. The device gets more and more sluggish as you overtax it with various programs and can even freeze in certain applications, which is inexcusable. After all, we are talking about a 1GHz Snapdragon handset here. Third, all the animated transitions are cool, but annoyingly slow. We did enjoy them at first, but in time all we wanted was... just to get to the relevant menu/information as fast as we can instead of having to wait, watching animated images spin around. The problem can get especially irksome in Timescape.
Inte bra... SW Indeed men hur långsamma tror ni de kan vara :/
Redigerat av mornn, 27 March 2010 - 07:21.
Postad 27 March 2010 - 07:35
storm72
-
storm72
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Har för mig att detta var en "bugg" i förra versionen av FW, alltså har de fixat det här redan. Lite konstigt att inte de som skriver recensionen ser till att köra på senaste FW iofs, men det ska iaf vara löst. ......
Gissar att SE skickar ut lurar för test och då ser till att den ska fungera. Kanske mer visar hur "ofärdig" telefonen är plus hur stressade SE är att få ut telefonen snabbt(innan HTC Desire ?).
Postad 27 March 2010 - 07:36
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Har börjat tänka i banor i form av Desiren snart. GSMArena som sade att både Desiren och N1 slår X10an när det gäller RAM, MT osv. Att x10an slår dem pga Kamerna visst. Men ärligt, hur många använder den kameran egentligen? Jag brukar inte använda mina mobilkameror så det är inget relevant argument för mig :/ edit: Hittar inte funktionen. Men hur ligger det till med X10 i fysiska butiker, säg PC City? Ljudet verkar vara ganska dåligt generellt sagt, phonearena klagade även på mikrofonen :S Unfortunately the Sony Ericsson XPERIA X10 failed to deliver in terms of audio quality. In addition to being pretty quiet in terms of pure volume, its noise levels reading (indicating the signal-to-noise ratio) and the dynamic range are plain very poor. So much that the XPERIA X10 background noise is comparable to that of an analogue tape.
Jämför man med de andra är den sjukt mycket sämre. http://www.gsmarena....eview-463p5.phpKan SWt rädda?
Redigerat av mornn, 27 March 2010 - 08:23.
Postad 27 March 2010 - 09:11
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Min är nu sent med posten, kommer nog inte fram idag så jag får den på Måndag ;-)
synd jag har fødelsedag idag skulle vart kul och fått den idag ;-)
Redigerat av Unregistered42102, 27 March 2010 - 09:15.
Postad 27 March 2010 - 09:20
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Min är nu sent med posten, kommer nog inte fram idag så jag får den på Måndag ;-)
synd jag har fødelsedag idag skulle vart kul och fått den idag ;-)
Vad fan händer i Norge? Jag har då aldrig fått post under en helg. Frågan är om jag vågar köpa via Katshing med förlängning, vill ha den 31/3 alt 1/4 men inte senare än så. Om jag ens vågar att köpa den från mobilgiganten (1400 kr billigare med samma förlängning). Eller om man ska punga ut med lite mer pengar för att köpa den från dyrare för att få den snabbt. Känns lite ovärt, vill få rabatt då jag ändå kan förlänga mitt abb.
Postad 27 March 2010 - 09:23
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Postad 27 March 2010 - 09:24
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2498 inlägg
Är det någon med bra koll som vet om någon X10 finns att kika på i någon butik i Stockholm, dummie eller riktig spelar ingen större roll?
Tack på förhand.
MVH
/Chuck
Postad 27 March 2010 - 09:24
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Vad fan händer i Norge? Jag har då aldrig fått post under en helg. Frågan är om jag vågar köpa via Katshing med förlängning, vill ha den 31/3 alt 1/4 men inte senare än så. Om jag ens vågar att köpa den från mobilgiganten (1400 kr billigare med samma förlängning). Eller om man ska punga ut med lite mer pengar för att köpa den från dyrare för att få den snabbt. Känns lite ovärt, vill få rabatt då jag ändå kan förlänga mitt abb.
Posten använder vanliga butikker här i norge, så jag hämtar den på Rema 1000 ;-)
Postad 27 March 2010 - 10:13
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Postad 27 March 2010 - 10:17
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
Postad 27 March 2010 - 10:20
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
Ljudet verkar vara ganska dåligt generellt sagt, phonearena klagade även på mikrofonen :S
Jämför man med de andra är den sjukt mycket sämre. http://www.gsmarena....eview-463p5.php
Kan SWt rädda? 
Engadget tyckte tvärtom. Har nog en hel del att göra på kvalitet på uppkoppling och vilken operatör man använder. http://www.engadget....ria-x10-review/ The low-noise trend continues through to the earpiece while on calls. We were surprised at how the X10 was able to suppress line static without sacrificing volume; it was so good, in fact, that we had trouble at times figuring out whether we were still on the call when the person on the other end wasn't speaking. Likewise, the speakerphone is exceptional, both loud and clear enough to be useful for those impromptu conference calls we all have to take from time to time (or for when we're driving and we're caught without a headset). Sony Ericsson smartly placed the loudspeaker port on the side of the phone, not the bottom, so setting the phone down in any position has no ill effect on volume or usability.
Postad 27 March 2010 - 10:30
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Engadget tyckte tvärtom. Har nog en hel del att göra på kvalitet på uppkoppling och vilken operatör man använder.
http://www.engadget....ria-x10-review/
The low-noise trend continues through to the earpiece while on calls. We were surprised at how the X10 was able to suppress line static without sacrificing volume; it was so good, in fact, that we had trouble at times figuring out whether we were still on the call when the person on the other end wasn't speaking. Likewise, the speakerphone is exceptional, both loud and clear enough to be useful for those impromptu conference calls we all have to take from time to time (or for when we're driving and we're caught without a headset). Sony Ericsson smartly placed the loudspeaker port on the side of the phone, not the bottom, so setting the phone down in any position has no ill effect on volume or usability.
GSMarena testade ljudet ut från 3.5mm uttaget, har inget med uppkoppling eller operatör att göra
Postad 27 March 2010 - 10:32
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Har snackat med katshing ang det med förlängning. De kommer sätta igång med behandlingen av abonnemang DIREKT när pengarna för mobilen är insatta. Så sätter du in pengarna direkt när du får ett mail om detta så är "risken" stor att du får mobilen innan påsk!  Exakt såhär skrev dom: "Vi kommer så klart att teckna abonnemang så det bara ryker om det när mobilen väl finns på lager och kunderna har betalt vilket innebär att där säkerligen kommer skickas ordrar med abonnemang även den 30/3. Det hela beror bara på när själva leveransen kommer in till lagret. Kommer den på förmiddagen och du som kund betalar direkt när den blir leveransklar så bör det inte vara några problem att vi tecknar abonnemanget på förmiddagen och ordern skickas på eftermiddagen."
Postad 27 March 2010 - 10:42
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
GSMarena testade ljudet ut från 3.5mm uttaget, har inget med uppkoppling eller operatör att göra
ah...helt sant. My bad... Tråkigt och skumt om ljudet i övrigt är bra men att det är underpresterande när man lyssnar på musik.
Postad 27 March 2010 - 11:07
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Är det någon med bra koll som vet om någon X10 finns att kika på i någon butik i Stockholm, dummie eller riktig spelar ingen större roll?
Tack på förhand.
MVH /Chuck
enligt en post på swedroid finns den på sveavägen TPH ta en titt där. http://www.swedroid....read.php?t=8035
Postad 27 March 2010 - 11:09
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Sant. Men jag tycker inte det var speciellt klart om man läste recensionen att det var just 3,5mm-uttaget de testade. Luddigare beskrivning får man leta efter!
Postad 27 March 2010 - 12:26
mikrokiwi
-
mikrokiwi
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Undrar om det är skillnad på uttaget och headsetet som man får med här i Sverige. De flesta verkar ju säga att MW600 har grymt ljud
Postad 27 March 2010 - 12:37
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Har precis hämtat den er så snygg ;-)
Postad 27 March 2010 - 12:40
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Jag är ändå lite förvånad över hur lite det skrivs om hur dåligt skärmen fungerar, och även över de höga betygen med tanke på just det... jag menar, en touch-telefon där själva touchen fungerar dåligt... det känns ju inget vidare.
Som vanligt får man inget svar från SE, inte ens Swedroid verkar ju ha fått svar på sina frågor...
Ni minns väl Mr Barillas inlägg, han skrev väl något i stil med att tekniker hade visat olika typer av prototyper för cheferna, med bland annat olika digitizers. De hade inte ansett att det var någon större skillnad o därför valt den billigaste (som enligt B bara hade stöd för single-touch) och tydligen inget vidare respons.
Sen var det väl någon som hade testat en X10 med 2.1 (enligt rykten) men att de "konstigt nog" inte hade aktiverat multitouch. Detta + att Sony Ericsson undviker att ge några svar på alla hundratals frågor om detta på bland annat deras blogg gör ju att man misstänker det värsta.
Efter att ha sett filmen med han som testar tangentbordet på X10 vs Nexus One så blev jag om möjligt ännu mer orolig, men det känns inte som det är så många av er här inne som är det?
Jag vill så gärna att allt det här är fel, och att SE kan uppdatera frekvensen, har stöd för multitouch osv...
Postad 27 March 2010 - 12:43
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Har precis hämtat den er så snygg ;-)
Vore jättebussigt om du (eller ngn annan som har en nyköpt x10) kunde testa följande saker: -seghet i menyer -Responsen, om det ibland krävs att man behöver trycka hårt eller flera ggr på ngt -sms-funktionen i vanligt läge och i "landscape" - hänger textinmatningen med?
Redigerat av Seriouz, 27 March 2010 - 13:56.
Postad 27 March 2010 - 12:52
osmano
-
osmano
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Gratulerer Anders260!!!
Du får komme med noen "first impressions" snart da.....vi er svært nysgjerrige....
Redigerat av osmano, 27 March 2010 - 12:54.
Postad 27 March 2010 - 13:07
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Jag är ändå lite förvånad över hur lite det skrivs om hur dåligt skärmen fungerar, och även över de höga betygen med tanke på just det... jag menar, en touch-telefon där själva touchen fungerar dåligt... det känns ju inget vidare. Som vanligt får man inget svar från SE, inte ens Swedroid verkar ju ha fått svar på sina frågor... http://www.mobil.se/...l-1.339011.htmlGabriel: M3 testade X10an och tyckte att den var jätteseg. Men det har inte ni på Mobil nämt i erat test. Är segheten överdriven eller har ni mörkat det? Finns det några rykten om datum för uppdatering till 2.x på X10an? Dr Mobil: Hej, jag har testat två olika exemplar av X10 och inget av dem skulle med någon rättvisa kunna kallas för seg. Och då är jag ändå litet känslig för sånt. Alla telefoner laggar ibland, även Iphone 3GS, men X10 hör definitivt till en av de snabbaste telefoner med stor pekskärm som jag testat. Det får mig att undra om det är något fel på det exemplar som M3 testat.
Hon på GP tyckte ju inte heller att den segade. Vi får väl mycket snart se vad vanliga användare tycker.
Redigerat av twintin, 27 March 2010 - 13:09.
Postad 27 March 2010 - 13:33
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
http://www.mobil.se/...l-1.339011.html
Hon på GP tyckte ju inte heller att den segade. Vi får väl mycket snart se vad vanliga användare tycker.
Verkar dock inte som den frågan och svaret har något att göra med det som jag är orolig över. Tror inte telefonen är speciellt seg, men den verkar dock inte svara så bra på när man skriver med "tangentbordet". Man såg klart och tydligt när han visade detta problem på engadget-recensionen. Kolla på den här filmen som någon länkade till för någon sida sedan, gör mig väldigt orolig. Om man inte kan skriva ordentligt på telefonen kommer jag bli "galen" (eller ännu mer galen  ) http://www.youtube.c...h?v=y81r691vh8E
Redigerat av zippiz, 27 March 2010 - 13:36.
Postad 27 March 2010 - 13:44
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Jag tror den frågan och svaret har ganska mycket med det som du är orolig över. En icke responsiv telefon kan lätt uppfattas som laggig och trög. När det gäller tangentbordet specifikt så har vi nog båda läst reviews där vissa upplevt den som responsiv och andra inte. Verkar inte som t.ex. GSMArena haft några invändningar direkt. As for text input options, the X10 offers a couple of on-screen full QWERTY keyboards. Even on the portrait keyboard typing is pretty comfortable, keys are large enough and well spaced.
Flipping the phone to landscape however tells a whole new story. The large on-screen keyboard takes more than half the screen and gives you large, easy to press buttons. The X10 is probably as good as you will ever need – in virtual keyboard terms of course.
Intressant att se att om 10 reviwes skriver tangentbordet fungerar bra och 1 skriver den är dålig, så tenderar folk till att fokusera mer på den som skrev den var dålig än de andra 10. Det är lite som man vill tro mer på den som skrev något negativt än de som skrev bra.
Redigerat av twintin, 27 March 2010 - 13:49.
Postad 27 March 2010 - 13:57
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Ni minns väl Mr Barillas inlägg, han skrev väl något i stil med att tekniker hade visat olika typer av prototyper för cheferna, med bland annat olika digitizers. De hade inte ansett att det var någon större skillnad o därför valt den billigaste (som enligt B bara hade stöd för single-touch) och tydligen inget vidare respons.
Vart har han fått sådan info ifrån?
Postad 27 March 2010 - 13:59
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Jag tror den frågan och svaret har ganska mycket med det som du är orolig över. En icke responsiv telefon kan lätt uppfattas som laggig och trög. När det gäller tangentbordet specifikt så har vi nog båda läst reviews där vissa upplevt den som responsiv och andra inte. Verkar inte som t.ex. GSMArena haft några invändningar direkt.
Intressant att se att om 10 reviwes skriver tangentbordet fungerar bra och 1 skriver den är dålig, så tenderar folk till att fokusera mer på den som skrev den var dålig än de andra 10. Det är lite som man vill tro mer på den som skrev något negativt än de som skrev bra.
Visst är det så, men om du tittar på engadgets videorecension så är det ju inget snack om saken, det är något som inte stämmer med X10ans touch. Låt oss hoppas det går att fixa. På videon ovan skriver han väldigt fort, men det tycker man ju ändå telefonen ska klara. Kanske är det dock pga att X10 inte har stöd alls för MT ännu så länge, men engadget-filmen visar ju tydligt på annat fel. Liknar även det problem vi såg från Feber.se när han klickar på något, man ser att det registreras av telefonen men inget händer (vilket iofs kan tyda på att det här borde gå att patcha bort).
Postad 27 March 2010 - 14:40
Unregistered38c95f32
-
Unregistered38c95f32
-
Användare
-
-
152 inlägg
Visst är det så, men om du tittar på engadgets videorecension så är det ju inget snack om saken, det är något som inte stämmer med X10ans touch. Låt oss hoppas det går att fixa. På videon ovan skriver han väldigt fort, men det tycker man ju ändå telefonen ska klara. Kanske är det dock pga att X10 inte har stöd alls för MT ännu så länge, men engadget-filmen visar ju tydligt på annat fel. Liknar även det problem vi såg från Feber.se när han klickar på något, man ser att det registreras av telefonen men inget händer (vilket iofs kan tyda på att det här borde gå att patcha bort).
Det har ju inget med själva touch-funktionen utan det är en mjukvarubugg eftersom tycket registreras korrekt men fel sak händer. Så ja, det bör patchas bort väldigt snabbt om det är ett faktiskt problem.
Redigerat av Unregistered38c95f32, 27 March 2010 - 14:41.
Postad 27 March 2010 - 14:43
trapd
-
trapd
-
Rookie
-
3 inlägg
Har sett en del diskussioner om tethering och att det inte skulle finnas på Xperian. Kan man inte använda Sony Ericsson PC-suite och använda alternativet internatanslutning, "Anslut din dator till internet, via din telefon"? Det kanske inte är samma sak?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|