Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 February 2011 - 22:22

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
någon mer som läst detta och känner för att kommentera det? jag tycker det känns som att det är falskt.
http://www.engadget....-honest-burnin/

här skriver en kille om varför det troligen är falskt:
http://communities-d...to-my-ears.html

Postad 10 February 2011 - 22:32

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Ni som har köpt den nyligt: Är det fortfarande glapp i hörlursanslutningen?

Jag har haft två stycken, båda med perfekt kontakt.

Postad 10 February 2011 - 22:47

Mattsky
  • Mattsky
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Haft min en dryg vecka och har inga som helst problem. Tvärtom tycker jag anslutningen verkar riktigt stabil.

Provade dom medföljande hörlurarna för första gången idag... Grymt ljud!

Postad 10 February 2011 - 22:58

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

någon mer som läst detta och känner för att kommentera det? jag tycker det känns som att det är falskt.
http://www.engadget....-honest-burnin/

Falskt eller inte, du får svaret imorrn.
http://www.engadget....-possibly-invo/

Hur mycket jag än gillar min N8 kan jag inte blunda för att det går dåligt för Nokia. Meego kanske är perfekt, kommande mobiler kanske är lika perfekta, men jag är inte säker på att det räcker för att sälja stora volymer.

Postad 10 February 2011 - 23:45

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

När ämnet är redan uppe så kan jag passa på att fråga:

1. Hur får man in skivomslag i telefonen?
Jag använder "Mp3tag", om jag har en "skiva" så ligger den i en specifik mapp exempelvis "Queen", samtliga låtar i mappen "taggar" jag med skivans omslagsbild i Mp3tag då får omslaget bilden visad i N8:ans spelare.

2. Och funkar det även om man lägger låtarna i minneskortet?
Ja

3. Och var i minneskortet ska man lägga låtarna?
Spelar ingen roll, dock förslagsvis i en mapp med namn exempelvis "music"

4. Har gjort en mapp som jag döpte Music, skulle det funka att bara dra in låtarna där?
Ja

5. Och var ska man lägga in Mp3 filer som man vill använda som ringsignal och meddelandesignal?
Dem behåller du i din ordinarie "skivmapp", vilken ring respektive meddelandesignal väljer du i telefoninställningarna oavsett vart Mp3 låten finns

Har höllt på i veckor, men får det bara inte att funka. Lite frustrerande!

Använder inte Ovi Suite, tycker att det suger... Har försökt med det med. Kör dra och släpp mellan dator och mobilen.

Tack för all hjälp och svar som jag får!

Hejsan,

Hoppas detta hjälper något.

Svaren har du under dina frågor.

Postad 11 February 2011 - 00:22

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Falskt eller inte, du får svaret imorrn.
http://www.engadget....-possibly-invo/

Hur mycket jag än gillar min N8 kan jag inte blunda för att det går dåligt för Nokia. Meego kanske är perfekt, kommande mobiler kanske är lika perfekta, men jag är inte säker på att det räcker för att sälja stora volymer.

öh dåligt? de är dubbelt så stora som sin närmaste konkurrent. jag hoppas verkligen inte att de hoppar på android eller WM7 för jag gillar att ha alternativ. har tyckt att nokia varit ointressanta tills N8:an lanserades. men nu när de sålt 5 miljoner enheter med symbian^3 på kort tid så tycker jag att det låter väldigt konstigt att de skulle lägga ner skiten. WM7 har inte ens sålt en tredjedel trots flera gånger så många enheter från olika tillverkare på marknaden. om de går över till de andra systemen så blir de en i mängden. nej jag tycker verkligen att de verkar vara på rätt väg.

Redigerat av bag, 11 February 2011 - 01:49.

Postad 11 February 2011 - 01:08

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

För mig tar det ca 4 sekunder att öppna programmappen och det tror jag är för att jag har en stor mängd appar där som inte ligger i mappar. När ikonerna väl syns efter de fyra sekunderna så kan jag börja bläddra med en gång.

Har fått upp farten! Avinstallerade massa onödiga program.

Postad 11 February 2011 - 02:18

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

öh dåligt? de är dubbelt så stora som sin närmaste konkurrent. jag hoppas verkligen inte att de hoppar på android eller WM7 för jag gillar att ha alternativ. har tyckt att nokia varit ointressanta tills N8:an lanserades. men nu när de sålt 5 miljoner enheter med symbian^3 på kort tid så tycker jag att det låter väldigt konstigt att de skulle lägga ner skiten. WM7 har inte ens sålt en tredjedel trots flera gånger så många enheter från olika tillverkare på marknaden. om de går över till de andra systemen så blir de en i mängden. nej jag tycker verkligen att de verkar vara på rätt väg.

De säljer massor med N8or, men den totala försäljningen dalar. Deras andel minskar och då spelar det inte nån roll att man är störst, för om man inte gör nåt åt situationen så kommer Nokia att bli näst störst.
Nokia hade 60 % av marknaden, nu har de under 40 %, och den förändringen har skett sedan iPhone lanserades.

Det är ingen som säger att de ska överge Symbian, var har du fått det från?
Även om de skulle använda Windows eller Android, så är det inget i nuläget som säger att de skrotar Symbian eller Meego.
Samsung har tex både W och A mobiler, men även Bada. Det ena behöver inte utesluta det andra. Nokia är stort nog för att börja använda fler OS.

Dra inte förhastade slutsatser, om några timmar kanske vi vet mer.

Redigerat av SL2, 11 February 2011 - 02:32.

Postad 11 February 2011 - 08:24

sammy75
  • sammy75
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Dom har sagt att dom står inför stora förändringar,enligt en säker källa så ska dom inom kort tillkännage samarbete med microsoft,dom har inte gått ut offentligt ännu och mer konstigt är att dom inte dementerar det heller..så...tror inte heller dom skrotar symbian men dom behöver ett annat Os oxå om dom inte ska förlora mer,marknaden kräver det av dom,om dom inte visar upp en mobil med Meego snart så har dom nog lagt det på is tyvärr,många elaka rykten ute,har min N8 som bara blir bättre och bättre...

De säljer massor med N8or, men den totala försäljningen dalar. Deras andel minskar och då spelar det inte nån roll att man är störst, för om man inte gör nåt åt situationen så kommer Nokia att bli näst störst.
Nokia hade 60 % av marknaden, nu har de under 40 %, och den förändringen har skett sedan iPhone lanserades.

Det är ingen som säger att de ska överge Symbian, var har du fått det från?
Även om de skulle använda Windows eller Android, så är det inget i nuläget som säger att de skrotar Symbian eller Meego.
Samsung har tex både W och A mobiler, men även Bada. Det ena behöver inte utesluta det andra. Nokia är stort nog för att börja använda fler OS.

Dra inte förhastade slutsatser, om några timmar kanske vi vet mer.

Postad 11 February 2011 - 08:41

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Nu är det officiellt, Nokia & Microsoft

"Nokia will adopt Windows Phone as its primary smartphone strategy"

Redigerat av Dunbar, 11 February 2011 - 08:45.

Postad 11 February 2011 - 09:19

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Det låter nästan som dom skulle ge upp alla deras smartphones med symbian?

Edit: Har fortfarande inte fått den nya uppdateringen. Känns som man skulle ha en brandad lur.

Redigerat av Unregisteredf5f99731, 11 February 2011 - 09:29.

Postad 11 February 2011 - 09:37

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Det låter nästan som dom skulle ge upp alla deras smartphones med symbian?

Edit: Har fortfarande inte fått den nya uppdateringen. Känns som man skulle ha en brandad lur.

Samma här, jag köpte en operatörsfri mobil men får andå vänta pga den har en Felia-produktkod (059D1M4).
Skall kontakta mitt inköpsställe om det idag för det är bara irriterande få vänta och kanske inte ens lagligt sälja dem så.. Får se va de säger...

Redigerat av big_swede70, 11 February 2011 - 09:38.

Postad 11 February 2011 - 09:55

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
På min står det ju
"059D9H2: N8-00 RM-596 Country Variant Sweden SE Blue v.2_COLOR
059D9H2: N8-00 RM-596 Country Variant Sweden SE Blue_COLOR"

Allaboutsymbian

Postad 11 February 2011 - 09:55

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Nu är det officiellt, Nokia & Microsoft

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Nokia, en öppen platform, adopterar en stängd platform där du endast får installera vad Microsoft tycker och endast använda de programmeringsspråk som Microsoft tycker.
Undrar hur det blir med Qt (hint: det är inte skrivet i ett programspråk som Microsoft tillåter)?

Redigerat av Serenity, 11 February 2011 - 09:55.

Postad 11 February 2011 - 10:00

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Stephen Elop biggest retard ever! nu kan dom ju verkligen lägga ner nokia.

Postad 11 February 2011 - 10:15

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

På min står det ju
"059D9H2: N8-00 RM-596 Country Variant Sweden SE Blue v.2_COLOR
059D9H2: N8-00 RM-596 Country Variant Sweden SE Blue_COLOR"

Allaboutsymbian

Skumt, det ser ju ut som din verkligen är operatörsfri.
Min har 059D1M4 och är en TeliaSonera fastän jag köpte en operatörsfri.
Detta sinkar ju alla uppdateringar framöver och är något jag inte accepterar.
Har skickat ett långt mail precis till den internetbutik jag köpte min av i dec så får vi se va de svarar..

Ännu surare blir det då man kollar i Phoenix på produktkod 0598996 som är en scandinavian White, alltså helt operatörsfri och den har fått ut nya mjukvaran

Redigerat av big_swede70, 11 February 2011 - 10:22.

Postad 11 February 2011 - 10:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vad i ******...

Har ****t frusit till is ?

Vad händer med MeeGo ?
När man läser punkterna verkar det vara ett rätt djupgående sammarbete.

Blir intresant de här.
Nokia måste ju göra nånting men inte vet jag om detta är rätt väg

Postad 11 February 2011 - 10:38

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Vad händer med MeeGo ?

Citat:
"Nokia kommer att arbeta vidare med sina nuvarande operativsystem, Symbian och framtidssatsningen Meego. Det framgår av ett pressmeddelande.

Bolaget räknar med att leverera ytterligare 150 miljoner mobiltelefoner baserade på Symbian, och produkter baserade på Meego planeras som tidigare börja leverera under det innevarande året."
Källa Dagens Industri.

Känns precis som om Microstoft har smugglat in Steven Elrope för att komma över Nokia och få tillgång till en jättemarknad för sitt WP7. Jag kan inte säga att jag gillar det, Microsoft står för stängt och låst som står tvärt emot Nokia öppenhet i Symbian, Maemo, MeeGo och övrig Linux.

Jag kommer aldrig köpa en Android, iOS eller WP7 mobil, de intresserar mig inte för fem öre. Symbian och MeeGo gäller för mig.

Microsoft har placerat en gökunge hos Nokia i Steven Elrope.

Redigerat av Unregistered31511, 11 February 2011 - 11:19.

Postad 11 February 2011 - 10:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hittade detta

With Nokia’s planned move to Windows Phone as its primary smartphone platform, Symbian becomes a franchise platform, leveraging previous investments to harvest additional value. This strategy recognizes the opportunity to retain and transition the installed base of 200 million Symbian owners. Nokia expects to sell approximately 150 million more Symbian devices in the years to come.

Under the new strategy, MeeGo becomes an open-source, mobile operating system project. MeeGo will place increased emphasis on longer-term market exploration of next-generation devices, platforms and user experiences. Nokia still plans to ship a MeeGo-related product later this year.
In feature phones, Nokia unveiled a renewed strategy to leverage its innovation and strength in growth markets to connect the next billion people to their first Internet and application experience.

http://wmpoweruser.com/

WP7 blir nr1 och MeeGo kommer att finnas kvar men kommer inte att bli vad Nokia satsar på inom den närmaste tiden iaf.

Det var inte vad jag hade hoppats på..
Hade velat se prestandalurar med MeeGo och att Nokia verkligen satsat på det men det verkar tveksamt nu iaf.

Edit
Men en stor möjlighet för WP7 att spridas som en löpeld..
Kommer att bli intressant

Redigerat av moparman, 11 February 2011 - 10:54.

Postad 11 February 2011 - 11:05

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
WP7 kommer INTE att spridas som en löpeld. det kommer att fortsätta floppa. jag kommer inte köpa någon iallafall. tur att man har en N8:a. men frågan är hur mycket de kommer att satsa på symbian nu? frågan är hur framtiden kommer att se ut? känns som att en idiot kommer in och tar bort det vettigaste framtidsalternatviet. kanske samsung kan få fart på bada?

Postad 11 February 2011 - 11:08

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
http://www.mobil.se/...n-1.389805.html

så illa!

Postad 11 February 2011 - 11:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
WP7 med Nokia kommer nog inte att floppa..
De flesta recensioner jag läst om WP7 har varit riktigt positiva och tänk vilken marknad microsoft kommer att nå ut till då Nokias high end telefoner kommer att vara WP7..

Symbian kommer väl att säljas i budgetlurar.
MeeGo lär väl fortsätta men i skuggan ..

WP7 vs Android vs Iphone

Spännande

Postad 11 February 2011 - 11:20

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Vid Helsingforsbörsens öppnande idag, efter att nyheten släppts dök Nokiaaktien kraftigt.

Jag antar att vi inte är de enda som inte gillar denna nya strategi. Heh.

Postad 11 February 2011 - 11:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nokia var ju tvungen att göra nånting.
Inte undgått nån att det gått utför sista åren.

Frågan är ju om det här är rätt väg.

Bättre än att det börjar sälja Android telefoner iaf.

Postad 11 February 2011 - 11:23

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Jag skulle inte hålla med. Android är öppen, Windows är inte. Skäms Microsoft. Skäms Nokia.
Windows är en ny iCrap.

Redigerat av Serenity, 11 February 2011 - 11:24.

Postad 11 February 2011 - 11:25

Saxpy_New
  • Saxpy_New
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jag skulle inte hålla med. Android är öppen, Windows är inte. Skäms Microsoft. Skäms Nokia.
Windows är en ny iCrap.

Android är inte öppen, den kontrolleras av Google...

Postad 11 February 2011 - 11:27

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Den är öppen på så sätt att du kan köra de program du vill och använda de programspråk du vill, eller har jag fel?

Postad 11 February 2011 - 11:36

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Den är öppen på så sätt att du kan köra de program du vill och använda de programspråk du vill, eller har jag fel?

Som mobiltillverkare får du inte ändra i Android utan Googles medgivande, misstycker de till ändringen så är det bara att lägga ner ändringen. Nä Android är inte mer öppet än ett bankvalv på en söndagsmorgon.

Redigerat av Unregistered31511, 11 February 2011 - 11:39.

Postad 11 February 2011 - 11:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
WP7 som de ser ut idag är till sättet väldigt likt Iphone..
Vilket är bra om de är det man söker..
Dock lär de gå att jailbreaka WP7 .
Har för mig att den redan är knäckt...

För och nackdelar med allt...

Allt är inte guld och gröna skogar med helt öppna system som Maemo som jag kör nu.

Postad 11 February 2011 - 11:52

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
tur att man inte är lika märkestrogen vad det gäller mobiltelefoner som jag är vad det gäller bilar. jag väljer istället alltid det som känns bäst för tillfället.

1998 - Nokia 2110 - köpte den mest för att jag fick ett den för 100:- inkl kontantkort med 20:- på.
2000 - Nokia 3310 - valde den precis när den kom ut i butik och blev väl den mest sålda telefonen någonsin?
2002 - Panasonic GD75 - den hade ju joystick och polyfoniska ringsignaler. är den telefon som hållt för mest stryk och haft bäst ljudkvalité vid samtal. fungerar fortfarande utmärkt.
2004 - SonyEricsson K700i - var tekniskt långt framme och höll väl i två år. dock tveksam kvalite knappar och skal.
2006 - VK Mobile 2020 - fick plats i kortfacket i plånbocken och hade oledskärm. dessutom 3.5 mm jack på sladden.
2007 - LG KE970 - oplanerat köp efter att siba slarvat bor min vk 2020. hade högupplöst skärm, bra kamera, a2dp och gedigen hårdvara.
2010 - Nokia N8

får se vad som hinner hända fram till 2012. då kommer jag byta telefon om jag följer nuvarande mönster.

Redigerat av bag, 11 February 2011 - 11:56.

Postad 11 February 2011 - 12:18

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
de ska som det ser ut nu alltså släppa EN meegotelefon och sen dra ner satsningen till ett minimum. känns ju verkligen smart? vilka utvecklare kommer vilja satsa på meego då? nej det kommer nog gå så långt att samsung går om innan det händer något vettigt igen.

Postad 11 February 2011 - 12:20

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

de ska som det ser ut nu alltså släppa EN meegotelefon och sen dra ner satsningen till ett minimum. känns ju verkligen smart? vilka utvecklare kommer vilja satsa på meego då? nej det kommer nog gå så långt att samsung går om innan det händer något vettigt igen.

Vem har sagt att det bara blir en MeeGolur?

Postad 11 February 2011 - 12:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Står så här i en artikel

Nokia still plans to ship a MeeGo-related product later this year

Sen vet vi ju inte så mycket annat än att Nokia kommer att ha WP7 i sina "bästa" telefoner.

Sen var exakt MeeGo kommer att hamna är ju svårt att gissa men jag tror inte att de kommer med samma spec som deras WP7...Vore konstigt om de gjorde det..

Postad 11 February 2011 - 12:25

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Har haft min sedan oktober och har inte haft några problem alls, ej heller med hörlursanslutningen vilket jag inte hört talas om skulle vara något generellt problem med heller.

Postad 11 February 2011 - 12:38

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
När jag såg ryktena om Microsoft och Nokia för någon vecka sedan så trodde jag allvarligt att den som skrivit det var ute och cyklade ordentligt, tyvärr var det inte så. Det känns som det kan vara en allvarlig felsatsning och början till slutet för Nokia, men jag antar att tiden får utvisa vad det blir.

Jag hade sett fram emot Meego och har trott att det skulle kunna bli det häftigaste operativet hittills, så det är onekligen tråkigt att inte Nokia verkar satsa på det som nummer 1.

Det återstår att se vad min nästa mobil har för märke och system, men just nu så känns sannolikheten betydligt mindre än tidigare att det blir en Nokia, tidigare var jag helt klart inriktad på en Meego lur.

Jag är i alla fall glad att jag har min N8 som jag är mycket nöjd med och håller den bara så kommer jag nog ha den ett bra tag då jag inte har haft vana att byta så ofta.

Postad 11 February 2011 - 12:47

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Sen var exakt MeeGo kommer att hamna är ju svårt att gissa men jag tror inte att de kommer med samma spec som deras WP7...Vore konstigt om de gjorde det..

En MeeGolur måste troligtvis precis som en Android och till skillnad mot Symbian ha kraftig hårdvara för att överhuvudtaget kunna vara användbar.

Redigerat av Unregistered31511, 11 February 2011 - 12:48.

Postad 11 February 2011 - 12:56

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
seriöst att de gick ut med att de skulle fortsätta att satsa på symbian och meego för inte så länge sen. utvecklarna lär ju vara lagom glada på dom. bara jag som tycker att microsoft i allmänhet är äckliga? det är mina erfarenheter inom programmering iallafall.

Postad 11 February 2011 - 12:58

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

seriöst att de gick ut med att de skulle fortsätta att satsa på symbian och meego för inte så länge sen.

De fortsätter ju med dem, det är ju inte så att de lagt ner dem.

Redigerat av Unregistered31511, 11 February 2011 - 13:00.

Postad 11 February 2011 - 13:07

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
iochförsig sant men ändå. jaja jag tror iallafall inte att det kommer vara positivt för nokia. hoppas att det blir katastrofal försäljning på WP7-mobilerna så de kan lägga ner den satsningen så snabbt som möjligt.

Postad 11 February 2011 - 13:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nja...Min N900 har 600mhz cpu å de fungerar bra..
Mycket skeptisk till att de lär släppa MeeGo lurar med samma spec som WP7 eftersom de säger att WP7 kommer att vara Nr1..

Vore inte så logiskt att de konkurerar med varandra..

Jo de fortsätter men jag byter inte mobil så ofta så jag vill ha de absolut bästa när jag byter..
Ingen budgetlur.

Postad 11 February 2011 - 13:16

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

iochförsig sant men ändå. jaja jag tror iallafall inte att det kommer vara positivt för nokia. hoppas att det blir katastrofal försäljning på WP7-mobilerna så de kan lägga ner den satsningen så snabbt som möjligt.

Ja det hoppas jag med att WP7 inte säljer en enda lur medans Symbian fortsätter vara stora och att sen när MeeGoluren kommer, att den chockar hela koncernen med makalöst hög försäljning.

Redigerat av Unregistered31511, 11 February 2011 - 13:16.

Postad 11 February 2011 - 13:49

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
OFFTOPIC:

För min del spelar det ingen roll.
För ett år sen var Nokia ointressant för mig, likadant för två år sen.
Nu har jag en N8 som jag hoppas kunna använda två år innan jag behöver en ny.
Vad händer om två år? Vad finns att köpa då? Helt omöjligt att förutspå, så för min del bryr jag mig inte om vad Nokia gör nu.

Det skulle bara göra mig irriterad ändå.

Problemet är att de kan inte ge mig vad jag skulle vilja ha, och samtidigt ha en ljus framtid.
De skulle köpt upp ett mjukvaruföretag, kanske i stil med TAT (som RIM köpte :) ), jobbat stenhårt och lanserat Maemo på bred front för minst två år sen. (Jag är ju inte den förste som säger det.)

Nu har de istället gått ihop med Intel och fipplar med Meego i old school Nokia-tempo, vilket Elop har bekräftat, de kommer med EN Meego i år. Borde ha varit minst tre.

De klarar helt enkelt inte av att göra ny mjukvara i det tempo som dagens marknad beköver. De köpte Navteq för åtta miljarder dollar, men inser inte att de behöver göra samma investering för mjukvaruutvecklingen, till skillnad från Google som såg potentialen i Android och köpte det.

Så det spelar ingen roll vad Nokia hade för planer med Meego och Symbian tidigare, hur bra de än var så gick allt för långsamt för att kunna fungera i längden.

Postad 11 February 2011 - 13:58

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

OFFTOPIC:

Nu har de istället gått ihop med Intel och fipplar med Meego i old school Nokia-tempo, vilket Elop har bekräftat, de kommer med EN Meego i år. Borde ha varit minst tre.

Google köpte Android 2005, första mobilen kom väl 2008 så jäkla illersnabba har inte de heller varit. Intel och Nokia startade MeeGo projeket för ganska precis ett år sedan och räknar med att släppa MeeGo 1.2 för mobiler i April.

Redigerat av Unregistered31511, 11 February 2011 - 14:01.

Postad 11 February 2011 - 14:02

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Hmm jag kan inte längre förstora bilderna i galleriet, när den ska göras tydlig blir skärmen svart !! :) får starta om igen antar jag..

Postad 11 February 2011 - 14:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Verkar komma nyheter angående symbian idag

The future of Symbian40 devices will be discussed later today.

Postad 11 February 2011 - 14:25

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Google köpte Android 2005, första mobilen kom väl 2008 så jäkla illersnabba har inte de heller varit.

Tre år är väl inte så dåligt för ett företag som aldrig varit i mobilbranchen förut, eller vad tycker du?
På motsvarande tid har Nokia bara tappat stora marknadsandelar, och varken fått Symbian, Maemo eller Meego att vända trenden, trots att de är störst och har enorm erfarenhet av mobiler.
Då spelar det kanske inte så stor roll att det tog tre år för Google...

Intel och Nokia startade MeeGo projeket för ganska precis ett år sedan och räknar med att släppa MeeGo 1.2 för mobiler i April.

Jag skrev Meego, men syftade på att Nokia har haft Maemo på marknaden i sex år, fast det är bara N900 som är en mobil. Att de går ihop med Intel och gör Meego verkar inte förändra mycket, även om Maemo och Meego säkert har olikheter.

Det kommer EN Meego i år, det borde ha varit tre modeller motsvarande N8, E7 och C7 (till det yttre).

Edit: Förtydligande.

Redigerat av SL2, 11 February 2011 - 14:40.

Postad 11 February 2011 - 14:30

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Verkar komma nyheter angående symbian idag

The future of Symbian40 devices will be discussed later today.

Fast Nokia N8 kör inte Symbian40.

Postad 11 February 2011 - 14:51

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
2 bilder på kommande pr2.0

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 11 February 2011 - 15:08.

Postad 11 February 2011 - 14:55

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
dubbelpost

Redigerat av big_swede70, 11 February 2011 - 15:00.

Postad 11 February 2011 - 15:08

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

dubbelpost

Vore ju J*****T bra om man fick Uppdaterin 1.1... Hur lång tid ska det ta egentligen... Det suger! Och till råga på det så säljer Nokia sig! SUCK!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.