Gick igång efter omstart av allt
Härligt att höra och trevlig påsk till dig och alla andra forum-användare ![]()
Vänligen
Micke
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 26 March 2016 - 12:53
Härligt att höra och trevlig påsk till dig och alla andra forum-användare Postad 26 March 2016 - 20:57
Får man in gratiskanalen Music Channel med en originalbox? Den är riktigt bra!
Postad 26 March 2016 - 21:22
Du kan inte få in några fria kanaler som inte Canal Digital bestämt. Postad 27 March 2016 - 20:16
Okej, synd. Man undrar varför? Postad 27 March 2016 - 21:28
Varför är det så kass bild på regionakanalerna och kunskapskanalen på svt, andra sd-kanaler är helt okay bild på?
Postad 28 March 2016 - 17:33
Programmerade en inspelning via appen, Rapport som börjar 1930 startar 1830 enligt appen ;-) ja alla program ligger en timma fel nu när sommartiden börjat
Postad 28 March 2016 - 17:44
Samt att inga serieinspelningar är markerade utan endast enskilda inspelningar. Postad 29 March 2016 - 13:24
Hej, ja det har lagts en felanmälan på sommar-tid angivelsen, vi hoppas det justeras inom kort. Postad 29 March 2016 - 13:40
Detta var fixat redan under förmiddagen och nu syns även serieinspelningarna. Postad 30 March 2016 - 23:57 Vad hände med appen till Apple TV? Först var det december, sen första kvartalet, nu är ni tagit bort så att den inte ens omnämns längre. La ni ner utveckligen? Postad 31 March 2016 - 09:32
Är väl Cmore som ska ha den frågan. Hoppas själv på att de fokuserar på stabilitet och får ordning på streamingen! Som det är idag är det fanimig sämst!
Blev iaf påmind om att säga upp sportabonnemanget nu
Nu har de tagit bort möjligheten att säga upp tjänsten via hemsidan utan man måste ringa dit!? Snacka om att komplicera till det för kunden istället för att förenkla. Kan garantera att det inte blir ett öre mer till dom innan mycket har blivit betydligt bättre. Redigerat av somoene2, 31 March 2016 - 09:40. Postad 31 March 2016 - 10:16
Nja, detta gäller Canal Digital Go-appen. Redigerat av DirtyHarry, 31 March 2016 - 10:16. Postad 31 March 2016 - 14:02
Hej Harry!
Ingen app till Apple-Tv har vi pratat om, däremot Airplay till Apple-tv som nu är uppe och fungerar. Det lanserades ganska nyligen!
Vänligen Therese Postad 31 March 2016 - 18:57
Yes, det är jag som läste svaret fel på er FAQ-sida och tolkade det kommande airplay-stödet som en kommande app. Verkar ju dock som att Cmore play ska komma som app senare i vår iaf.
Fungerar förresten airplay alltid på samtliga matcher i to go-appen? Vill minnas att det även efter uppdatering någon gång har saknats airplay-ikon i appen. Redigerat av DirtyHarry, 31 March 2016 - 18:58. Postad 31 March 2016 - 21:58
idag har flera av kanalerna slutat fungera efter "byte av sändningsteknik". Bl.a. Nickelodeon och MTV. Har startar ol boxen mha lampknappen på vår ADB 5727 utan framgång. Någon mer med samma problem?
Postad 01 April 2016 - 07:55 Hej igen. Tackar för appen till ATV4 men var har ni gjort av "subtitles" ( peaky blinders s02.). Kommer 5.1 ljud oxå inom kort? Postad 01 April 2016 - 08:00 Och varför bara sd kvalitet? Postad 01 April 2016 - 09:38
Hej Harry! Ja Airplay funkar på alla matcher i appen som sänds. Vänligen Therese Postad 01 April 2016 - 09:42
Hej Askungen! Vi har ingen app till Apple-tv, det är inte nån C More-app du tänker på möjligen?
Vänligen Therese Postad 01 April 2016 - 09:58 Kan man säga upp delar av paket under bindningstid? Har ett tvillingkort som inte används och det känns ju lite onödigt att betala för... Postad 01 April 2016 - 13:26 Ja. Postad 02 April 2016 - 09:17
Den vita boxen ska enligt ett samtal med CD kunna ta emot fria kanaler. Postad 02 April 2016 - 10:03
Hej Mooshie, det beror på om du har avtalstid på tvillingabonnemanget - om du t ex köpt en box till tvillingen till rabatterat pris mot bindningstid. Har du löpande avtal på tvillingen kan man avsluta del av utbud med innevarande + en månad genom att kontakta vår kundservice på tel 0770-33 22 11 eller via mejlformuläret på vår hemsida. Postad 02 April 2016 - 10:19
Tack Micke! Postad 04 April 2016 - 02:01 "Nu tar SVT nästa steg. Måndagen den 11 april startar SVT sändningar av två nya HD-kanaler; Barnkanalen HD och Kunskapskanalen HD via Canal Digitals satellitplattform."
https://www.minhembi...19#entry4324427 Postad 04 April 2016 - 10:19
Låter bra. Mera HD kanaler. Postad 05 April 2016 - 08:22 Fick brev igår i brevlådan.
T1 Bas paketet på kabeltv sidan, kommer dom höja från och med 1 Juni till 189 kr/månad , dvs 20 kr mer. Postad 05 April 2016 - 16:58
Vi har T2-Flex den höjs med 80 kr till 259 kr/månad Postad 06 April 2016 - 09:07
Ok tittade inte på aktuellt pris utan vad vi betalar. Troligen har vi mindre då vi är kunder sedan länge och de har inte höjt för oss. Postad 07 April 2016 - 21:23 Fler HD kanaler är på väg in hos CD Cmore Live 2 HD, Cmore Live 3 HD, Cmore Live 4 HD och Kanal 11 HD kommer att dela transponder med kunskapskanalen HD Postad 07 April 2016 - 21:40 Kommer ljudet hos Kanal 11 HD endast sändas med stereo som kanal 5 HD och Kanal 9 HD?
Ang den ny serien som börjar sändas på måndag på kanalen Fox (11.22.63), varför går det inte sätta inspelningen som serieinspelning? Postad 07 April 2016 - 21:47
Det är bara kunskapskanalen som har DD ljud utlagt på satelliten Postad 07 April 2016 - 22:07
Gissar på att boxen blir förvirrad av seriens namn. Postad 07 April 2016 - 22:24
Dom har ju även lagt till "( R )" i titeln. Betyder inte detta ( R ) att det är en repris?
Det är ju ändå premiäravsnitten som sänds kl 21:00 på måndag. Redigerat av R-R, 07 April 2016 - 22:25. Postad 08 April 2016 - 09:03
Jasså, även 11? Var har du läst det? Postad 08 April 2016 - 10:11
Hej, det har lagts en felanmälan på serien 11.22.63 på Fox sedan tidigare så vi hoppas det löses inom kort. Vänligen Micke
Hej Askungen, vi har ingen information om det i dagsläget. Men det är flera kanaler som kommer bli HD framöver. Följ gärna vår Facebook sida eller information på vår hemsida. Postad 08 April 2016 - 10:59 Absolut,tackar för svaret. Hm,hamnade i fel inlägg.😁 Redigerat av Askungen, 08 April 2016 - 11:00. Postad 08 April 2016 - 13:43
Nu är det fixat och det tackar jag för. Redigerat av R-R, 08 April 2016 - 13:44. Postad 09 April 2016 - 07:39 Min mor (strax över 70) har via telefonförsäljare från Canal Digital fått erbjudande att skaffa denna för 69 kr i månaden om hon binder sig till Canal Digital i 24 månader. Någon här som fått det erbjudandet? Det var oklart om det var avbetalning i 24 månader eller om 69kr i månaden fortsatte efter dessa 24 månader. Hon har redan Canal Digital men kommer få fiber antagligen någon gång under hösten/vintern, just nu har hon uruselt ostablit ADSL. Så dels kan denna box vara bättre att ha när hon får fiber men dels så kan det kanske vara bättre att skaffa tv via fiber och då kanske det inte är bra att låsa upp sig i 24 månader? För mig känns tv via satellit mer pålitligt på landsbygden, någon som kan säga nåt om det?
Hon har fått en Apple TV av mig och jag försöker lära henne att (våga) använda den men det tar tid, kanske lättare för henne att använda de tjänster som finns i nya boxen? Finns det netflix på den? Finns SVT play och liknande på den?
Hon har en gammal modell med stöd för HD och som har hårddisk, den finns inte längre på canal digitals hemsida så jag vet inte riktigt vad det är för modell men den krånglar ibland så man måste starta om den. Är det värt den extra kostnaden för någon som inte är så tekniskt kunnig och bara vill se på TV? Hur stabil och lättanvänd är den nya? Postad 11 April 2016 - 08:30
Hej Goeran, Frekvens för EPG:n: 10.934 V Referenstransponder: 11.247 V Frekvenslista hittar du på telenorsat.com Postad 11 April 2016 - 12:21 Står med i frekvenslistan som Micke länkade till i inlägget ovanför ditt. Redigerat av R-R, 11 April 2016 - 12:22. Postad 11 April 2016 - 12:22
Vilken kanal ligger datan på? Postad 11 April 2016 - 12:30
Får du upp kanalen när du söker? Postad 11 April 2016 - 12:56
Provade att söka nu men fick inte in den.
Däremot så fick jag SVT24/Barnkanalen HD och Kunskapskanalen HD tidigare i dag utan att behöva söka. Redigerat av R-R, 11 April 2016 - 13:59. Postad 11 April 2016 - 15:58
Synd bara att Fox HD sänder i 2.0. Fick därför ta hem serien från annat ställer och serien var bra. Klart sevärd serie med en riktig avslutning. Amazone som gjort den och kanske kan man lita på att detta bolag inte gör Cliff Hanger + cansled-serier. I så fall: - Hatten av! 6 användare läser detta ämne0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |