Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4101

Postad 26 March 2016 - 12:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Gick igång efter omstart av allt

Härligt att höra och trevlig påsk till dig och alla andra forum-användare :)

Vänligen
Micke



#4102

Postad 26 March 2016 - 20:57

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Får man in gratiskanalen Music Channel med en originalbox? Den är riktigt bra!

#4103

Postad 26 March 2016 - 21:22

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Får man in gratiskanalen Music Channel med en originalbox? Den är riktigt bra!

Du kan inte få in några fria kanaler som inte Canal Digital bestämt. 



#4104

Postad 27 March 2016 - 20:16

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Du kan inte få in några fria kanaler som inte Canal Digital bestämt.


Okej, synd. Man undrar varför?

#4105

Postad 27 March 2016 - 21:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Varför är det så kass bild på regionakanalerna och kunskapskanalen på svt, andra sd-kanaler är helt okay bild på?

#4106

Postad 28 March 2016 - 17:33

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Programmerade en inspelning via appen, Rapport som börjar 1930 startar 1830 enligt appen ;-) ja alla program ligger en timma fel nu när sommartiden börjat

#4107

Postad 28 March 2016 - 17:44

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Programmerade en inspelning via appen, Rapport som börjar 1930 startar 1830 enligt appen ;-) ja alla program ligger en timma fel nu när sommartiden börjat

 

Samt att inga serieinspelningar är markerade utan endast enskilda inspelningar.



#4108

Postad 29 March 2016 - 13:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Programmerade en inspelning via appen, Rapport som börjar 1930 startar 1830 enligt appen ;-) ja alla program ligger en timma fel nu när sommartiden börjat

Hej, ja det har lagts en felanmälan på sommar-tid angivelsen, vi hoppas det justeras inom kort. :)

Vänligen
Micke



#4109

Postad 29 March 2016 - 13:40

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Hej, ja det har lagts en felanmälan på sommar-tid angivelsen, vi hoppas det justeras inom kort. :)

Vänligen
Micke


Detta var fixat redan under förmiddagen och nu syns även serieinspelningarna.

#4110

Postad 30 March 2016 - 23:57

DirtyHarry
  • DirtyHarry
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Vad hände med appen till Apple TV? Först var det december, sen första kvartalet, nu är ni tagit bort så att den inte ens omnämns längre. La ni ner utveckligen?



#4111

Postad 31 March 2016 - 09:32

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Vad hände med appen till Apple TV? Först var det december, sen första kvartalet, nu är ni tagit bort så att den inte ens omnämns längre. La ni ner utveckligen?

 

Är väl Cmore som ska ha den frågan.

Hoppas själv på att de fokuserar på stabilitet och får ordning på streamingen! Som det är idag är det fanimig sämst!

 

Blev iaf påmind om att säga upp sportabonnemanget nu :)  Tack DirtyHarry!

 

Nu har de tagit bort möjligheten att säga upp tjänsten via hemsidan utan man måste ringa dit!?

Snacka om att komplicera till det för kunden istället för att förenkla.

Kan garantera att det inte blir ett öre mer till dom innan mycket har blivit betydligt bättre.


Redigerat av somoene2, 31 March 2016 - 09:40.


#4112

Postad 31 March 2016 - 10:16

DirtyHarry
  • DirtyHarry
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Är väl Cmore som ska ha den frågan.

Hoppas själv på att de fokuserar på stabilitet och får ordning på streamingen! Som det är idag är det fanimig sämst!

 

Blev iaf påmind om att säga upp sportabonnemanget nu :)  Tack DirtyHarry!

 

Nu har de tagit bort möjligheten att säga upp tjänsten via hemsidan utan man måste ringa dit!?

Snacka om att komplicera till det för kunden istället för att förenkla.

Kan garantera att det inte blir ett öre mer till dom innan mycket har blivit betydligt bättre.

 

 

Nja, detta gäller Canal Digital Go-appen.


Redigerat av DirtyHarry, 31 March 2016 - 10:16.


#4113

Postad 31 March 2016 - 14:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Vad hände med appen till Apple TV? Först var det december, sen första kvartalet, nu är ni tagit bort så att den inte ens omnämns längre. La ni ner utveckligen?

Hej Harry!

 

Ingen app till Apple-Tv har vi pratat om, däremot Airplay till Apple-tv som nu är uppe och fungerar.

Det lanserades ganska nyligen!

 

Vänligen Therese



#4114

Postad 31 March 2016 - 18:57

DirtyHarry
  • DirtyHarry
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Hej Harry!

 

Ingen app till Apple-Tv har vi pratat om, däremot Airplay till Apple-tv som nu är uppe och fungerar.

Det lanserades ganska nyligen!

 

Vänligen Therese

 

 

Yes, det är jag som läste svaret fel på er FAQ-sida och tolkade det kommande airplay-stödet som en kommande app. Verkar ju dock som att Cmore play ska komma som app senare i vår iaf.

 

Fungerar förresten airplay alltid på samtliga matcher i to go-appen? Vill minnas att det även efter uppdatering någon gång har saknats airplay-ikon i appen.


Redigerat av DirtyHarry, 31 March 2016 - 18:58.


#4115

Postad 31 March 2016 - 21:58

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
idag har flera av kanalerna slutat fungera efter "byte av sändningsteknik". Bl.a. Nickelodeon och MTV. Har startar ol boxen mha lampknappen på vår ADB 5727 utan framgång. Någon mer med samma problem?

#4116

Postad 01 April 2016 - 07:55

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Härligt att höra och trevlig påsk till dig och alla andra forum-användare :)
Vänligen
Micke

Hej igen. Tackar för appen till ATV4 men var har ni gjort av "subtitles" ( peaky blinders s02.). Kommer 5.1 ljud oxå inom kort?

#4117

Postad 01 April 2016 - 08:00

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Hej igen. Tackar för appen till ATV4 men var har ni gjort av "subtitles" ( peaky blinders s02.). Kommer 5.1 ljud oxå inom kort?

Och varför bara sd kvalitet?

#4118

Postad 01 April 2016 - 09:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Yes, det är jag som läste svaret fel på er FAQ-sida och tolkade det kommande airplay-stödet som en kommande app. Verkar ju dock som att Cmore play ska komma som app senare i vår iaf.

 

Fungerar förresten airplay alltid på samtliga matcher i to go-appen? Vill minnas att det även efter uppdatering någon gång har saknats airplay-ikon i appen.

 

Hej Harry!

Ja Airplay funkar på alla matcher i appen som sänds.

Vänligen Therese



#4119

Postad 01 April 2016 - 09:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej igen. Tackar för appen till ATV4 men var har ni gjort av "subtitles" ( peaky blinders s02.). Kommer 5.1 ljud oxå inom kort?

 

Hej Askungen!

Vi har ingen app till Apple-tv, det är inte nån C More-app du tänker på möjligen?

 

Vänligen Therese



#4120

Postad 01 April 2016 - 09:58

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Kan man säga upp delar av paket under bindningstid? Har ett tvillingkort som inte används och det känns ju lite onödigt att betala för...



#4121

Postad 01 April 2016 - 13:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Hej Askungen!
Vi har ingen app till Apple-tv, det är inte nån C More-app du tänker på möjligen?
 
Vänligen Therese

Ja.

#4122

Postad 02 April 2016 - 09:17

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Du kan inte få in några fria kanaler som inte Canal Digital bestämt.

  

Okej, synd. Man undrar varför?

Den vita boxen ska enligt ett samtal med CD kunna ta emot fria kanaler.

#4123

Postad 02 April 2016 - 10:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Kan man säga upp delar av paket under bindningstid? Har ett tvillingkort som inte används och det känns ju lite onödigt att betala för...

 

Hej Mooshie, det beror på om du har avtalstid på tvillingabonnemanget - om du t ex köpt en box till tvillingen till rabatterat pris mot bindningstid. Har du löpande avtal på tvillingen kan man avsluta del av utbud med innevarande + en månad genom att kontakta vår kundservice på tel 0770-33 22 11 eller via mejlformuläret på vår hemsida.

Vänligen
Micke



#4124

Postad 02 April 2016 - 10:19

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Hej Mooshie, det beror på om du har avtalstid på tvillingabonnemanget - om du t ex köpt en box till tvillingen till rabatterat pris mot bindningstid. Har du löpande avtal på tvillingen kan man avsluta del av utbud med innevarande + en månad genom att kontakta vår kundservice på tel 0770-33 22 11 eller via mejlformuläret på vår hemsida.
Vänligen
Micke


Tack Micke!

#4125

Postad 04 April 2016 - 02:01

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

"Nu tar SVT nästa steg. Måndagen den 11 april startar SVT sändningar av två nya HD-kanaler; Barnkanalen HD och Kunskapskanalen HD via Canal Digitals satellitplattform."

 

https://www.minhembi...19#entry4324427



#4126

Postad 04 April 2016 - 10:19

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

"Nu tar SVT nästa steg. Måndagen den 11 april startar SVT sändningar av två nya HD-kanaler; Barnkanalen HD och Kunskapskanalen HD via Canal Digitals satellitplattform."

https://www.minhembi...19#entry4324427


Låter bra. Mera HD kanaler. :)

#4127

Postad 05 April 2016 - 08:22

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Fick brev igår i brevlådan.

 

T1 Bas paketet på kabeltv sidan, kommer dom höja från och med 1 Juni till 189 kr/månad , dvs 20 kr mer.



#4128

Postad 05 April 2016 - 16:58

GamePat
  • GamePat
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Fick brev igår i brevlådan.

 

T1 Bas paketet på kabeltv sidan, kommer dom höja från och med 1 Juni till 189 kr/månad , dvs 20 kr mer.

Vi har T2-Flex den höjs med 80 kr till 259 kr/månad



#4129

Postad 06 April 2016 - 08:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

30:- höjning blir det för det kostar 229:-/mån nu.



#4130

Postad 06 April 2016 - 09:07

GamePat
  • GamePat
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

30:- höjning blir det för det kostar 229:-/mån nu.


Ok tittade inte på aktuellt pris utan vad vi betalar. Troligen har vi mindre då vi är kunder sedan länge och de har inte höjt för oss.

#4131

Postad 07 April 2016 - 21:23

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Fler HD kanaler är på väg in hos CD

Cmore Live 2 HD, Cmore Live 3 HD, Cmore Live 4 HD och Kanal 11 HD kommer att dela transponder med kunskapskanalen HD  :D



#4132

Postad 07 April 2016 - 21:40

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Kommer ljudet hos Kanal 11 HD endast sändas med stereo som kanal 5 HD och Kanal 9 HD?

 

Ang den ny serien som börjar sändas på måndag på kanalen Fox (11.22.63), varför går det inte sätta inspelningen som serieinspelning?



#4133

Postad 07 April 2016 - 21:47

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Kommer ljudet hos Kanal 11 HD endast sändas med stereo som kanal 5 HD och Kanal 9 HD?

 

Ang den ny serien som börjar sändas på måndag på kanalen Fox (11.22.63), varför går det inte sätta inspelningen som serieinspelning?

Det är bara kunskapskanalen som har DD ljud utlagt på satelliten 



#4134

Postad 07 April 2016 - 22:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Kommer ljudet hos Kanal 11 HD endast sändas med stereo som kanal 5 HD och Kanal 9 HD?

 

Ang den ny serien som börjar sändas på måndag på kanalen Fox (11.22.63), varför går det inte sätta inspelningen som serieinspelning?

Gissar på att boxen blir förvirrad av seriens namn.



#4135

Postad 07 April 2016 - 22:24

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Gissar på att boxen blir förvirrad av seriens namn.

 

Dom har ju även lagt till "( R )" i titeln. Betyder inte detta ( R ) att det är en repris?

 

Det är ju ändå premiäravsnitten som sänds kl 21:00 på måndag.


Redigerat av R-R, 07 April 2016 - 22:25.


#4136

Postad 07 April 2016 - 22:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Kanske därför den inte spelar in då.



#4137

Postad 08 April 2016 - 09:03

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Fler HD kanaler är på väg in hos CD
Cmore Live 2 HD, Cmore Live 3 HD, Cmore Live 4 HD och Kanal 11 HD kommer att dela transponder med kunskapskanalen HD :D


Jasså, även 11? Var har du läst det?

#4138

Postad 08 April 2016 - 09:15

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Till CD. Är det aktuellt med Fox HD. Om inte,varför?

#4139

Postad 08 April 2016 - 10:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Ang den ny serien som börjar sändas på måndag på kanalen Fox (11.22.63), varför går det inte sätta inspelningen som serieinspelning?

 

Hej, det har lagts en felanmälan på serien 11.22.63 på Fox sedan tidigare så vi hoppas det löses inom kort. Vänligen Micke


Till CD. Är det aktuellt med Fox HD. Om inte,varför?

 

Hej Askungen, vi har ingen information om det i dagsläget. Men det är flera kanaler som kommer bli HD framöver. Följ gärna vår Facebook sida eller information på vår hemsida.

Vänligen
Micke



#4140

Postad 08 April 2016 - 10:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Hej, det har lagts en felanmälan på serien 11.22.63 på Fox sedan tidigare så vi hoppas det löses inom kort. Vänligen Micke

Hej Askungen, vi har ingen information om det i dagsläget. Men det är flera kanaler som kommer bli HD framöver. Följ gärna vår Facebook sida eller information på vår hemsida.
Vänligen
Micke

Absolut,tackar för svaret.
Hm,hamnade i fel inlägg.😁

Redigerat av Askungen, 08 April 2016 - 11:00.


#4141

Postad 08 April 2016 - 13:43

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Hej, det har lagts en felanmälan på serien 11.22.63 på Fox sedan tidigare så vi hoppas det löses inom kort. Vänligen Micke


 

Vänligen
Micke

 

Nu är det fixat och det tackar jag för.


Redigerat av R-R, 08 April 2016 - 13:44.


#4142

Postad 09 April 2016 - 07:39

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1590 inlägg
  • 0

Min mor (strax över 70) har via telefonförsäljare från Canal Digital fått erbjudande att skaffa denna för 69 kr i månaden om hon binder sig till Canal Digital i 24 månader. Någon här som fått det erbjudandet? Det var oklart om det var avbetalning i 24 månader eller om 69kr i månaden fortsatte efter dessa 24 månader. Hon har redan Canal Digital men kommer få fiber antagligen någon gång under hösten/vintern, just nu har hon uruselt ostablit ADSL. Så dels kan denna box vara bättre att ha när hon får fiber men dels så kan det kanske vara bättre att skaffa tv via fiber och då kanske det inte är bra att låsa upp sig i 24 månader? För mig känns tv via satellit mer pålitligt på landsbygden, någon som kan säga nåt om det?

 

 

Hon har fått en Apple TV av mig och jag försöker lära henne att (våga) använda den men det tar tid, kanske lättare för henne att använda de tjänster som finns i nya boxen? Finns det netflix på den? Finns SVT play och liknande på den?

 

Hon har en gammal modell med stöd för HD och som har hårddisk, den finns inte längre på canal digitals hemsida så jag vet inte riktigt vad det är för modell men den krånglar ibland så man måste starta om den.

Är det värt den extra kostnaden för någon som inte är så tekniskt kunnig och bara vill se på TV?

Hur stabil och lättanvänd är den nya?



#4143

Postad 11 April 2016 - 08:13

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

  • 601 inlägg
  • 0

Vilken transponder innehåller EPG-information?



#4144

Postad 11 April 2016 - 08:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Vilken transponder innehåller EPG-information?

Hej Goeran,

Frekvens för EPG:n: 10.934 V

Referenstransponder: 11.247 V

Frekvenslista hittar du på telenorsat.com

Vänligen
Micke

 



#4145

Postad 11 April 2016 - 12:06

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Kommer inte Kanal 11 HD till CD?
Finns redan hos Comhem
 



#4146

Postad 11 April 2016 - 12:21

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Kommer inte Kanal 11 HD till CD?
Finns redan hos Comhem

Står med i frekvenslistan som Micke länkade till i inlägget ovanför ditt.

Redigerat av R-R, 11 April 2016 - 12:22.


#4147

Postad 11 April 2016 - 12:22

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Vilken transponder innehåller EPG-information?

 

 

 

Hej Goeran,

Frekvens för EPG:n: 10.934 V

Referenstransponder: 11.247 V

Frekvenslista hittar du på telenorsat.com

Vänligen
Micke

 

 

Vilken kanal ligger datan på?



#4148

Postad 11 April 2016 - 12:30

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Står med i frekvenslistan som Micke länkade till i inlägget ovanför ditt.

Får du upp kanalen när du söker?



#4149

Postad 11 April 2016 - 12:56

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Får du upp kanalen när du söker?

Provade att söka nu men fick inte in den.

 

Däremot så fick jag SVT24/Barnkanalen HD och Kunskapskanalen HD tidigare i dag utan att behöva söka.


Redigerat av R-R, 11 April 2016 - 13:59.


#4150

Postad 11 April 2016 - 15:58

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Nu är det fixat och det tackar jag för.

Synd bara att Fox HD sänder i 2.0. Fick därför ta hem serien från annat ställer och serien var bra. Klart sevärd serie med en riktig avslutning. Amazone som gjort den och kanske kan man lita på att detta bolag inte gör Cliff Hanger + cansled-serier. I så fall: - Hatten av!





6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.