Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 March 2010 - 14:54

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Har börjat tänka i banor i form av Desiren snart.
GSMArena som sade att både Desiren och N1 slår X10an när det gäller RAM, MT osv.
Att x10an slår dem pga Kamerna visst. Men ärligt, hur många använder den kameran egentligen? Jag brukar inte använda mina mobilkameror så det är inget relevant argument för mig :/

edit: Hittar inte funktionen. Men hur ligger det till med X10 i fysiska butiker, säg PC City?

Ljudet verkar vara ganska dåligt generellt sagt, phonearena klagade även på mikrofonen :S

Jämför man med de andra är den sjukt mycket sämre.
http://www.gsmarena....eview-463p5.php

Kan SWt rädda? :rolleyes:

Men, är det nån mer än GSMArena som klagat över ljudet?
En test känns som ingen test, i min värld :P

Har precis hämtat den er så snygg ;-)

Skärp dig!! :)
(var är bilderna, filmerna, ja allt...) :D

Grattis BTW!

Postad 27 March 2010 - 14:55

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Tror bara de som har klagat, de var väl dessutom rätt noga med att skriva att de inte kör på den färdig firmware? De andra säger ju ljudet är kanon, så deras ljudtest ska man nog inte lägga för mycket vikt vid. (även om den verkar rätt seriös)

Postad 27 March 2010 - 15:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Daniel från NoYes.se ringde för en lite stund sen.
Dom hade som mål att skicka ut de X10or som är beställda sent på måndag kväll, förmodligen så sent att dom inte går iväg förräns tisdagen, men med stor sannolikhet är den här på onsdagen. :P

Credits till Daniel/NoYes.se får man säga som ringer upp personligen och informerar om läget.

Nu får vi invänta födelsedagsbarnet (anders260) omdömmen (han kanske menar vi ska stå upp o sjunga ja må han leva innan han börjar svara på våra frågor :))

Redigerat av mrNoodles, 27 March 2010 - 15:00.

Postad 27 March 2010 - 15:49

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Gratulerer Anders260!!!

Du får komme med noen "first impressions" snart da.....vi er svært nysgjerrige....

+1

Du har varit väldigt engagerad i denna tråd så det är nog rätt person att få den först :P

Postad 27 March 2010 - 15:51

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Tror bara de som har klagat, de var väl dessutom rätt noga med att skriva att de inte kör på den färdig firmware? De andra säger ju ljudet är kanon, så deras ljudtest ska man nog inte lägga för mycket vikt vid. (även om den verkar rätt seriös)

Är väl snarare så att alla andra uttalanden är subjektiva (och mindre pålitliga) än ett seriöst test.
SE har väl snålat in på hårdvaran o satt i ett dåligt ljudchip...

Postad 27 March 2010 - 16:04

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Daniel från NoYes.se ringde för en lite stund sen.
Dom hade som mål att skicka ut de X10or som är beställda sent på måndag kväll, förmodligen så sent att dom inte går iväg förräns tisdagen, men med stor sannolikhet är den här på onsdagen. :P

Credits till Daniel/NoYes.se får man säga som ringer upp personligen och informerar om läget.

Nu får vi invänta födelsedagsbarnet (anders260) omdömmen (han kanske menar vi ska stå upp o sjunga ja må han leva innan han börjar svara på våra frågor :))

Har också haft lite kontakt med dem, avbokade min X10 här om dagen, jag ska eventuellt börja på ett nytt jobb. Ska bestämma mig tills på måndag. Men eftersom jag inte hundra bestämt mig ännu så frågade jag om jag har möjlighet att hålla min bokning tills måndag när jag vet säkert vilket inte var några problem. Verkar väldigt bra, har ju fått väldigt bra omdömmen på prisjakt också.

Helst hade man ju velat köpa sin telefon i butik, men har inte direkt någon lust att missa första batchen av X10 och behöva vänta på att få en telefon heller.

Vill ju så gärna ha min X10 tills min födelsedag (fredag), vore en bra present tycker jag (försöker övertala tjejen också om det men blir nog jag som får betala :rolleyes: )

Postad 27 March 2010 - 16:15

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Visst är det så, men om du tittar på engadgets videorecension så är det ju inget snack om saken, det är något som inte stämmer med X10ans touch.

Absolut är det så, men tittar du i N1 hjälptråden nedan så är det första problemet man ser beskrivet "Touch Screen Problem". Personligen tror jag inte man behöver vara mer orolig över X10:an på den fronten än för andra telefoner som uppenbarligen inte heller är 100% spot on.

http://www.google.co...r...19af3&hl=en

Är väl snarare så att alla andra uttalanden är subjektiva (och mindre pålitliga) än ett seriöst test.

Eftersom vi alla upplever ljud olika så kan ett subjektiv test säga lika mycket som ett baserat på mätinstrument. Låter det skit, så är det skit. Låter det bra, så är det bra. Oavsett vad ett mätintrument säger.

SE har väl snålat in på hårdvaran o satt i ett dåligt ljudchip...

Hade det varit så hade man nog inte behövt ett mätinstrument för att dra den slutsaten skulle jag tro.

Redigerat av twintin, 27 March 2010 - 16:22.

Postad 27 March 2010 - 16:26

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Har jag missat en massa, eller är det fler tester som klagat över ljudet (i nån form)?
SE bör väl ha viss koll på ljudbiten iom den bunt med Walkmanmobiler (med bra ljud) som de har i ryggsäcken.

Postad 27 March 2010 - 16:42

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Hei

Telefonen er helt suverän, inte någon lagg i mina øgon, enda negativa hittils er när du skrive meddelanden, ofta som den inte får med seg bokstavene i kantene (P,A etc..) annars så er den topp ;-)

skal skriva mer senare om den ;-)

Postad 27 March 2010 - 17:11

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
angående ljudet skriver phonearena.com så här:

"Fortunately, the audio quality is really good. The boxed headphone set (MH500) has once against proved itself as one of the best that can be found in a cell phone box these days. The sound it produces is clear, loud and with pleasing basses, a truly rare quality with handsets today."

angående dålig respons i skärmen generellt (inte i kanterna nu) verkar ju recensenterna ha olika FW hela bunten. det konstiga är att det verkar skilja så mycket mellan dem, men det viktiga är ju att det tycks fungera riktigt bra för de flesta (troligen de som sitter på den senaste FW). :P

Postad 27 March 2010 - 17:18

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

http://www.mobile01....ail.php?id=9052

snacka om överlägsenhet med tft i solljus (eller ja, utomhus i alla fall)! :)

apropå det är det ju väldigt märkligt att feber-gustav i inledningen av sin kalkonvideo nämner att x10:an knappt är läsbar i solljus. han borde väl veta bättre, eller?? hmm, inte helt genomtänkt ... :P

Redigerat av lurane, 27 March 2010 - 17:55.

Postad 27 March 2010 - 17:45

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Det har ju inget med själva touch-funktionen utan det är en mjukvarubugg eftersom tycket registreras korrekt men fel sak händer. Så ja, det bör patchas bort väldigt snabbt om det är ett faktiskt problem.

Hur vet du att det där är en bugg i mjukvaran? Det kan ju lika gärna vara hårdvaran som registrerar trycket men inte när man "släpper". Att detta verkar vara något som endast händer i kanterna tyder väl ändå på att det är hårdvaran och inte mjukvaran?

Hei

Telefonen er helt suverän, inte någon lagg i mina øgon, enda negativa hittils er när du skrive meddelanden, ofta som den inte får med seg bokstavene i kantene (P,A etc..) annars så er den topp ;-)

skal skriva mer senare om den ;-)

Tack för att du delar med dig, man är lite avis på att du får sitta där o leka med en X10 :P Tråkigt att höra att du har lite problem med kanterna dock... :s

Postad 27 March 2010 - 17:51

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Hur vet du att det där är en bugg i mjukvaran? Det kan ju lika gärna vara hårdvaran som registrerar trycket men inte när man "släpper". Att detta verkar vara något som endast händer i kanterna tyder väl ändå på att det är hårdvaran och inte mjukvaran?

Lite OT men jag måste bara säga att jag verkligen uppskattar dina inlägg zippiz, du ifrågasätter när det inte är helt logiskt eller kan backas upp. Du har fått mig att tänka till vid ett flertal tillfällen. Tack. :P

Postad 27 March 2010 - 17:52

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Det har ju inget med själva touch-funktionen utan det är en mjukvarubugg eftersom tycket registreras korrekt men fel sak händer. Så ja, det bör patchas bort väldigt snabbt om det är ett faktiskt problem.

För att detta skall vara ok, så är ett krav för mig (borde vara så för andra också) att SE släpper kontinuerliga uppdateringar till x10 för att lösa buggarna.

Frågan är nu om de kommer att göra ngt sånt.

Postad 27 March 2010 - 18:05

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Hehe jo. Vet inte hur exakta deras test är men om X10an har noise på -60 dB och den näst sämsta har på närmare -80 och sedan Iphone på -90 dB så känns det lite lamt av X10an. dB är trots allt också en logaritmisk skala...

Kingcool: ang katshing. ah, ok. Ett annat tillvägagångsätt verkar också vara att få ordern ändrad till postförskott. Då kommer de hantera abonnemanget så fort mobilen är i lager. Visserligen ska jag inte göra så mycket än att vara hemma på måndag och tisdag men det tar bort chanserna att råka missa mail och göra nåt annat :).

edit:
Anders 260:

Som Emil blivit uppmanad. Kan du köra det här testet på din X10a?
http://www.dailyandr...and-iphone-won/

Redigerat av mornn, 27 March 2010 - 18:22.

Postad 27 March 2010 - 19:03

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Varför blir man så här.. snart 35år med sambo, barn, villa osv..
(vet inte om jag menar vuxen men...)

Men, kollade mailen som hastigast innan det är dags att sticka iväg och producera tunnplåt.
4st mail från NoYes.se varav ett med kollinummer :P
Dock är inget paket inlämnat än, men pulsen steg några slag bara av att se mailrubriken 'Avisering - Leverans på väg till dig'.

Det närmar sig. :)

Postad 27 March 2010 - 19:07

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Men, kollade mailen som hastigast innan det är dags att sticka iväg och producera tunnplåt.
4st mail från NoYes.se varav ett med kollinummer :P
Dock är inget paket inlämnat än, men pulsen steg några slag bara av att se mailrubriken 'Avisering - Leverans på väg till dig'.

Det närmar sig. :rolleyes:

Ja det e bara att grattulera, då kommer den iallafall innan påsken, FAN NU BLIR MAN AVIS :)

Postad 27 March 2010 - 19:15

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Kan inte annat än hålla med. Själv studerar jag till civilingenjör, och har som ni förstår inte den bästa ekonomin som student. Köpte en satio härom månaden dessutom, som ju är relativt ny. Är nöjd med telefonen i helhet, särskilt kameran som inget annat i mobilväg kan mäta sig mot. Ändå sitter jag här och trycker "F5" nån gång i timmen.. Hehe, sorgligt är det

Postad 27 March 2010 - 19:19

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Kan inte annat än hålla med. Själv studerar jag till civilingenjör, och har som ni förstår inte den bästa ekonomin som student. Köpte en satio härom månaden dessutom, som ju är relativt ny. Är nöjd med telefonen i helhet, särskilt kameran som inget annat i mobilväg kan mäta sig mot. Ändå sitter jag här och trycker "F5" nån gång i timmen.. Hehe, sorgligt är det

+1, Bortsett från sation :P

Postad 27 March 2010 - 20:44

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Rikard Skogberg says:
March 27, 2010 at 8:13 pm
David and others about the screen in X10,
I don’t have any technical details around the screen to share, sorry! – However I have now gotten confirmation on the question of multi touch. As said earlier there’s no multitouch in X10 – and I also can confirm that it’s not only related to SW but also to HW. Despite this, for future updates of X10 we are of course working on other solutions for e.g. zooming, which has been requested frequently on this blog, such has the solution demoed on X10 mini at http://www.youtube.c...h?v=Zc3f3twWgzo and similar.

Från x10 produktbloggen

Postad 27 March 2010 - 20:55

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Lite OT men jag måste bara säga att jag verkligen uppskattar dina inlägg zippiz, du ifrågasätter när det inte är helt logiskt eller kan backas upp. Du har fått mig att tänka till vid ett flertal tillfällen. Tack. :P

Tack.. kul att läsa :lol:

Rikard Skogberg says:
I don’t have any technical details around the screen to share, sorry! – However I have now gotten confirmation on the question of multi touch. As said earlier there’s no multitouch in X10 – and I also can confirm that it’s not only related to SW but also to HW. Despite this, for future updates of X10 we are of course working on other solutions for e.g. zooming, which has been requested frequently on this blog, such has the solution demoed on X10 mini at http://www.youtube.c...h?v=Zc3f3twWgzo and similar.

Från x10 produktbloggen

Detta var så otroligt dåliga nyheter, och alltså hade mr barilla rätt. Bra att SE äntligen svarade på frågan, som jag och många med mig frågat om o om igen... kan inte ens räkna hur många gånger jag frågat på bloggen om detta.

Hur kunde de snåla in så på digitizern, nu när de har en så otroligt fin telefon så (enligt mig) förstör de den på det här sättet... hur tänkte de nu? :)
Sjukt, tom den första telefonen som kom med Android har ju hårdvaran för multitouch, känns inte som digitizer kan vara en speciellt dyr komponent... f-n, kunde inte fått sämre nyheter... :rolleyes:
Kudos till SE och Rikard som äntligen kom ut med informationen, men fattar inte hur de kunde snåla in på något sånt här som sagt :D

Jag fick ytterligare en faktor att väga in innan jag väljer telefon, helt klart.

Postad 27 March 2010 - 21:01

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Detta var så otroligt dåliga nyheter, och alltså hade mr barilla rätt. Bra att SE äntligen svarade på frågan, som jag och många med mig frågat om o om igen... kan inte ens räkna hur många gånger jag frågat på bloggen om detta.

Hur kunde de snåla in så på digitizern, nu när de har en så otroligt fin telefon så (enligt mig) förstör de den på det här sättet... hur tänkte de nu? :P
Sjukt, tom den första telefonen som kom med Android har ju hårdvaran för multitouch, känns inte som digitizer kan vara en speciellt dyr komponent... f-n, kunde inte fått sämre nyheter... :)
Kudos till SE och Rikard som äntligen kom ut med informationen, men fattar inte hur de kunde snåla in på något sånt här som sagt :rolleyes:

Jag fick ytterligare en faktor att väga in innan jag väljer telefon, helt klart.

Ja detta suger verkligen och det får en ju att undra om inte problemen med uppdateringsfrekvensen på skärmen har med digitizern att göra.. :D
Idioter..
Överväger helt klart avbeställa min telefon nu.

Edit: Vad tror ni? Är det hårdvaran som spökar?
Jag funderar då på att vänta med att köpa till man hör mer även om jag längtar grymt efter den :lol:
Hur kunde dom göra en sån tabbe??
Och man kan lita på den här Rickard?

Redigerat av Pjuklarven, 27 March 2010 - 21:11.

Postad 27 March 2010 - 21:11

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Rikard Skogberg says:

Från x10 produktbloggen

Otroligt klantigt val av hårdvara. De kommer förlora många potentiella kunder på detta.

Postad 27 March 2010 - 21:18

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Otroligt klantigt val av hårdvara. De kommer förlora många potentiella kunder på detta.

Och han den här Rickard, kan man lita på honom?

Fan jag vill inte att det ska vara sant..

Postad 27 March 2010 - 21:22

benkt
  • benkt
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
SE har skitit i det blå skåpet

Postad 27 March 2010 - 21:24

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

SE har skitit i det blå skåpet

Vad tänkte dom lixom? Man undrar ju..

Postad 27 March 2010 - 21:27

Klazzon
  • Klazzon
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Fantastiskt tråkig info... :P

Jag som precis satt och övertygade mig själv om att allas skrivsvårigheter berodde på MT funktionen (eller bristen på den)
Desire fick en upp just nu... :-(

Ingen av Mobil /M3 etc. som skrivit något om detta?

Redigerat av Klazzon, 27 March 2010 - 21:29.

Postad 27 March 2010 - 21:28

bakemono
  • bakemono
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Desire here i come!

Postad 27 March 2010 - 21:29

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Och han den här Rickard, kan man lita på honom?

Fan jag vill inte att det ska vara sant..

Ja Rikard Skogberg kan man definitivt lita på, han är produktchef på SE.
Kan inte han svaret på en fråga ser han alltid till att fråga rätt personer (ex, mjukvaruavdelningen) för att få svar.
Bye bye x10, i alla dessa månader har jag hört det ena efter det andra negativa, och mitt favvo-märke SE får jag snart ge upp...

-Ingen ny android (ja det spelar roll!! För stöd av vissa program, stöd för fler färger, bättre för hårdvaran)
-ingen MT
-seg inmatning (sms/email) ty skärm som missar registrering
-ingen info om kontinuerliga buggfixar.

Hur mkt mer ska man tåla bara för att den är snygg?
Så jädra trist... :P

Redigerat av Seriouz, 27 March 2010 - 21:34.

Postad 27 March 2010 - 21:38

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Ja Rickard Skogberg kan man definitivt lita på, han är produktchef på SE.
Kan inte han svaret på en fråga ser han alltid till att fråga rätt personer (ex, mjukvaruavdelningen) för att få svar.
Bye bye x10, i alla dessa månader har jag hört det ena efter det andra negativa, och mitt favvo-märke SE får jag snart ge upp...

-Ingen ny android (ja det spelar roll!! För stöd av vissa program, stöd för fler färger, bättre för hårdvaran)
-ingen MT

Hur mkt mer ska man tåla bara för att den är snygg?
Så jädra trist... :P

Så det är mao Rickards huvud jag vill se på ett fat då?!
FFS SE vad håller ni på med??

Jag såg så grymt fram emot den här telefonen, trots sina brister men nu vette tusan..

Desire here i come!

Ja jag börjar luta ditåt jag med eller så skiter jag i allt i ett halvår, blev så grymt less nu alltså..

Postad 27 March 2010 - 21:42

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

-ingen MT

- Ny Android är ju utlovad
- MT kan man gott och väl leva utan
- Är den "sega inmatningen" kopplad till begränsningar i hårdvaran är det INTE bra
- Man har i praktiken utlovat kontinuerlig uppdatering och OTA-uppdatering är ju förberett i telefonen, om inte annat så bör det mesta vara löst till 2.x uppdateringen kommer

Det skulle vara skönt att få veta om uppdateringsfrekvensbegränsningen (långt ord) ligger i hårdvaran innan man bestämmer sig för att betala, även om det inte kommer att avgöra för mig då jag aldrig kommer upp i samma skrivhastighet som PhoneDog...

Fortfarande ingen som fått sin vita "icke 3"-telefon leveransbekräftad?

Postad 27 March 2010 - 21:46

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Är så väldigt likt SE. Förstår inte hur ni fortfarande kan bli förvånade. Dom senaste åren har varit katastrofala enligt mig, både vad gäller SW och HW "SUCK". Nää, nu får det bli en HTC Desire för mig. Tackar för mig SE, men ni håller helt enkelt inte måttet

Postad 27 March 2010 - 21:50

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

- Är den "sega inmatningen" kopplad till begränsningar i hårdvaran är det INTE bra
- Man har i praktiken utlovat kontinuerlig uppdatering och OTA-uppdatering är ju förberett i telefonen, om inte annat så bör det mesta vara löst till 2.x uppdateringen kommer

Det skulle vara skönt att få veta om uppdateringsfrekvensbegränsningen (långt ord) ligger i hårdvaran innan man bestämmer sig för att betala, även om det inte kommer att avgöra för mig då jag aldrig kommer upp i samma skrivhastighet som PhoneDog...

Finns nog en överhängande risk att frekvensen har med chippet att göra..

Är så väldigt likt SE. Förstår inte hur ni fortfarande kan bli förvånade. Dom senaste åren har varit katastrofala enligt mig, både vad gäller SW och HW "SUCK". Nää, nu får det bli en HTC Desire för mig. Tackar för mig SE, men ni håller helt enkelt inte måttet

Jag är (tyvärr) benägen att hålla med.
En tillverkare som gör såhär idiotiska val gällande en telefon som ska vara deras knivs-egg får deras svärd mera likna en påk..

Postad 27 March 2010 - 21:58

Unregistereda82920f7
  • Unregistereda82920f7
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Riktigt tråkigt att luren saknat MT, min beställning ligger förvisso ändå kvar eftersom jag ändå knappt använder MT på min iPhone.

Ville bara klar göra att R. Sjöberg inte är produktchef på Sony Ericsson, han jobbar med "product marketing", se hans första inlägg på bloggen: http://blogs.sonyeri...io-launch-blog/

Postad 27 March 2010 - 22:00

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

1. Men när? Vi betalar CASH och vi förtjänar bättre än det muntliga "om ett par månader"-snacket
ska det ta de 4 månader till, ja då har det tagit över 8-9 månader att anpassa android 2.1 till deras skal (så uttrycker de sig själva)
2. MT är OTROLIGT viktigt för mig och jag lever inte utan det. Detta är 2010 och jag vill inte ha teknik som andra företag använde vid 2006 års tid. I synnerhet om jag betalar nära 6000 för en telefon
3. PRECIS
4. I "praktiken"? En hel del antaganden...... igen....

I grund o botten säger jag samma sak som jag tidigare gjort i tråden,
som trogen SE fan o som person som följt företaget under senaste 10+åren känner jag inte att de kämpar för sina kunder. De är unika i det här sammanhanget.. olikt företag som Apple/HTC etc etc... Det saknas en drivkraft att svara på kundernas frågor, det saknas engagemang, det saknas så otroligt lite "förändring".... därför är det så himla irriterande.

Riktigt tråkigt att luren saknat MT, min beställning ligger förvisso ändå kvar eftersom jag ändå knappt använder MT på min iPhone.

Ville bara klar göra att R. Sjöberg inte är produktchef på Sony Ericsson, han jobbar med "product marketing", se hans första inlägg på bloggen: http://blogs.sonyeri...io-launch-blog/

ok? du menar väl Rikard Skogberg? Att jag sa produktchef berodde på att jag läst det. På många ställen...
källa i första raden

källa 2-text under videon

Redigerat av Seriouz, 27 March 2010 - 23:04.

Postad 27 March 2010 - 22:22

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Jag vill bara grina, hur kunde dom vara så dumma? :P

Postad 27 March 2010 - 22:45

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Jag vill bara grina, hur kunde dom vara så dumma? :P

Dumsnåla... så sjukt tråkigt det här var, okej att inte X10 mini har multitouch, men deras flaggskepp... 4"-skärm o inte MT :)

Postad 27 March 2010 - 22:51

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Dumsnåla... så sjukt tråkigt det här var, okej att inte X10 mini har multitouch, men deras flaggskepp... 4"-skärm o inte MT :P

Ja verkligen, det är ju X10 som ska rädda skutan ju..
Jag skulle inte vilja sitta i den båten just nu kan jag säga.

Postad 27 March 2010 - 22:51

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Så sant...allt verkar bra ända fram tills luren börjar bli testad och då dyker det alltid upp grejer. Trist, hade hoppats att SE skulle få till det(även om jag beställt en Desire själv). Är nog många som kommer att köpa X10 ändå och som säkert kommer vara nöjda med den.

Postad 27 March 2010 - 22:53

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Hei

jag är väl inte helt beroende av MT, men detta er så klart en liten nedtur ;-(

Kan inte något plokka isär en X10 og se vilken typ av skärm dom har använt?

tror fortsatt inta att dom använt en single touch skärm.

Postad 27 March 2010 - 23:01

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Hei

jag är väl inte helt beroende av MT, men detta er så klart en liten nedtur ;-(

Kan inte något plokka isär en X10 og se vilken typ av skärm dom har använt?

tror fortsatt inta att dom använt en single touch skärm.

Problemet är väl inte det att jag inte kan få nån "knip-zoom" riktigt utan att jag är rädd att man kommer uppleva x10'an som seg när man vill skriva fort.
Sen är jag bekymrad över att skärmen bara hade 27Hz, det kan ju höra ihop med kretsen tyvärr :P
Undrar hur X10an hade presterat i det här testet :
http://www.dailyandr...and-iphone-won/

Postad 27 March 2010 - 23:04

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Men visst är det väl ändå så att nästan inga Android telefoner har något HW stöd för MT ? NexusOne, Desire mfl. har enbart HW stöd för doual touch, vilket inte är samma sak. Så frågan som skall ställas är om X10 stödjer dual touch vilket är ett minimum krav för pinch-to-zoom och vissa andra två fingers gestures.

Sen kan man diskutera om dual touch med sitt "single-finger input and two-finger gestures including Pinch and Pivot Rotate" löser några inmatningsproblem med tangentbordet som MT gör, vilket "single-funger input" inte direkt indikerar.

Så för er som vill ha älta MT ser nog IPhone fortfarande ut som enda alternativet som jag ser det.

Lite kuriosa. Videon med Desire nedan illustrerar lite problem man kan ha med dual touch.

http://www.youtube.c...h?v=7rOgFX1-EwE

Redigerat av twintin, 27 March 2010 - 23:12.

Postad 27 March 2010 - 23:06

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Förstår om många säger att det inte spelar någon roll med MT eller ej. Men under surfning så är det riktigt skönt att ha. Sedan så ska ju SE inte heller släppa något sämre än vad andra gör idag, inte om man vill försöka komma ikapp. Förstår liksom inte deras tänkande. Jag köpte även deras TFT skärm från början, men nu oxå detta. Nää, nu räcker det. Har provar en Legend en hel del, och bara älskar både Amoled och MT. Så Legend eller Desire, here i come. För Desiren lär ju inte vara sämre än Legend

Postad 27 March 2010 - 23:07

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Tja, jag förstår inte riktigt vad ni bölar över om jag ska vara helt ärlig. Det där med MT har ju varit rätt klart hyfsat länge men visst är det korkat om skärmen är DÅLIG. Men vafan, det är bara att känna på den i verkligheten först. :P

Sen funkar faktiskt hårdvaruknappar mycket bättre än MT när det gäller zoom. Eller är det bara jag som använder mina telefoner med bara en hand? :rolleyes:

Som sagt. Känn på den i verkligheten först! Och ni som förbokar ska vara medvetna om riskerna det medför att köpa i blindo! Dessutom kommer SE knappast förlora någon större mängd kunder på det här ändå. :)

Postad 27 March 2010 - 23:08

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Men visst är det väl ändå så att nästan inga Android telefoner har något HW stöd för MT ? NexusOne, Desire mfl. har enbart HW stöd för doual touch, vilket inte är samma sak. Så frågan som skall ställas är om X10 stödjer dual touch vilket är ett minimum krav för pinch-to-zoom och vissa andra två fingers gestures.

Lite kuriosa. Videon med Desire nedan illustrerar lite problem man kan ha med dual touch.

http://www.youtube.c...h?v=7rOgFX1-EwE

förvisso, men dual är ändå bättre än single

men som sagt, man skulle vilja veta om frekvensen på bara 27Hz beror på chippet

Postad 27 March 2010 - 23:10

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Som sagt. Känn på den i verkligheten först! Och ni som förbokar ska vara medvetna om riskerna det medför att köpa i blindo! Dessutom kommer SE knappast förlora någon större mängd kunder på det här ändå. :P

Ska vi slå vad??

Känner igen detta för fler telefoner SE har släppt, och det har aldrig visat sig positivt. Finns inget värre än "internet" om du vill få något sålt

Postad 27 March 2010 - 23:15

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Tja, jag förstår inte riktigt vad ni bölar över om jag ska vara helt ärlig. Det där med MT har ju varit rätt klart hyfsat länge men visst är det korkat om skärmen är DÅLIG. Men vafan, det är bara att känna på den i verkligheten först. :P

Sen funkar faktiskt hårdvaruknappar mycket bättre än MT när det gäller zoom. Eller är det bara jag som använder mina telefoner med bara en hand? :rolleyes:

Som sagt. Känn på den i verkligheten först! Och ni som förbokar ska vara medvetna om riskerna det medför att köpa i blindo! Dessutom kommer SE knappast förlora någon större mängd kunder på det här ändå. :)

Nu är det ju så att Mt eller Dt är bra till så mycket mer än bara zoom, det är en helt klart överskattad funktion precis som du menar, men flerfingerkontroll är bra till fler saker än så, som tex ökad hastighet på text input som sagt.

Postad 27 March 2010 - 23:25

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

förvisso, men dual är ändå bättre än single

Visst, fast frågan som ställdes var ju om HW supportar MT och svaret blev nej. Men ingen har frågat om HW supportar dual touch, så detta vet vi ingeting om. Sen som jag skrev ovan antyder "single-finger input" att dual touch inte nödvändigtvis kan lösa tangentbordsproblem som MT kan.

men som sagt, man skulle vilja veta om frekvensen på bara 27Hz beror på chippet

Men nu var det väl bara en gissning från den som skrev artikeln att just 27 Hz skulle vara orsaken till vad han upplevde som en icke responsiva skärm. Kanske inte skall haka upp oss förmycket på just den enskillda siffram som vi inte vet betydelsen av i praktiken.

men flerfingerkontroll är bra till fler saker än så, som tex ökad hastighet på text input som sagt.

Visst är det så, men som jag skrev ser flerfingerkontroll enbart ut att fungera med gestures på en dual touch skärm. För input verkar det fortfarande vara "single-finger input" som gäller.

http://www.synaptics...CP2000_01_0.pdf

Som om inmatning är ditt största problem, vet jag inte riktight om Desire ed. är den rätta medicinen.

Redigerat av twintin, 27 March 2010 - 23:34.

Postad 27 March 2010 - 23:30

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Visst, fast frångan ställd var ju om HW supportar MT och svaret blev nej. Men ingen har frågat om HW supportar dual touch, så detta vet vi ingeting om. Sen som jag skrev ovan antyder "single-finger input" att dual touch inte nödvändigtvis kan lösa tangentbordsproblem som MT kan.

Men nu var det väl bara en gissning från den som skrev artikeln att just 27 Hz skulle vara orsaken till vad han upplevde som en icke responsiva skärm. Kanske inte skall haka upp oss förmycket på just det.

Visst är det så, men som jag skrev fungerar flerfingerkontroll enbart vid gestures på en dual touch skärm. För input verkar det fortfarande vara "single-finger input" som gäller.

Jag hoppas du har rätt ska du veta, i really do, för jag kommer nog köpa min X10 iaf, men vill verkligen inte bli besviken.. :P

Postad 27 March 2010 - 23:31

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

1. Vi "bölar" för att vi bryr oss om en produkt vi ska lägga pengar på,
2. Nej det har inte varit klart föränn nu då vi hört det från en säker källa (rikard skogberg)
Tidigare har vi endast hört det inlärda svaret av SE som va ngt i stil med: no MT-support but it is considered in the future, nu får vi det bekräftat av en säker källa att allt är BS. ingen MT, ingenting!
3. Suck...Det verkar som att du missförstått MT, anledningen till att folk klagar på att x10 saknar MT är pga av att man tänker på alla möjligheter där man vill använda fler än ett finger på en skärm, och det gäller inte bara zoom i hmsidor eller i foton utan även i dubbel/trippel-registrering i spel samt hela friheten att utveckla och köra apps där man faktiskt utnyttjar kan utnyttjar registrering av flera zoner på skärmen samtidigt och med hög respons.
Så anledningen till MT-"gnället" är pga det jag beskrivit ovan, inte pga av att flertalet resencenter av ngn oförklarlig anledning inte insett faktumet som du beskrivit.
4. Klart man känner på den, jag har själv bokat den på PH och kommer dra dit o klämma på den, jag kommer definitivt testa den hårt, men sannolikt blir det ändå en desire, såvida x10 inte imponerar stort!

Ska vi slå vad??

Känner igen detta för fler telefoner SE har släppt, och det har aldrig visat sig positivt. Finns inget värre än "internet" om du vill få något sålt

exakt, man förlorar tusentals kunder genom dålig info på internet. Det har alla företag förstått utom SE.

Redigerat av Seriouz, 27 March 2010 - 23:35.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.