Postad 28 April 2016 - 10:48
Postad 28 April 2016 - 12:10
Om det är pga ångest du har sömnbrist låter det ju snarare som att du behöver psykolog-hjälp? Är ju inget att skämmas över.
Antar att du med "råttgift" menar lite halvt skämtsamt starka mediciner som ej har verkan på dig på det sätt du vill, inte det som ges till människor och som faktiskt även är råttgift (warfarin).
Postad 28 April 2016 - 15:51
Ja, med "råttgift" menar jag mediciner som har gett mig obehagskänslor eller myrkrypningar. De har dock inte varit speciellt starka utan ganska beskedliga (icke beroendeframkallande, osv.).Om det är pga ångest du har sömnbrist låter det ju snarare som att du behöver psykolog-hjälp? Är ju inget att skämmas över.
Antar att du med "råttgift" menar lite halvt skämtsamt starka mediciner som ej har verkan på dig på det sätt du vill, inte det som ges till människor och som faktiskt även är råttgift (warfarin).
Det är hos psykolog som jag har fått hjälp, men den fungerar inte lika bra som den borde. Men problemen kommer och går i perioder.
Redigerat av Zacabeb, 28 April 2016 - 15:54.
Postad 28 April 2016 - 16:53
Postad 28 April 2016 - 18:20
Redigerat av Zartok, 28 April 2016 - 18:21.
Postad 28 April 2016 - 19:54
Mindfullness är en metod som kan användas an psykologer också
Tror jag säkert, men inte den psykologen jag träffade ![]()
Postad 28 April 2016 - 23:08
Postad 01 May 2016 - 01:35
Postad 01 May 2016 - 07:50
- två dygns karantän efter sista spyan = imorgon kl 12. VAB...
Postad 02 May 2016 - 00:51
- väggen känns fan farligt nära; har redan varit hemma och sovit en vecka pga diffusa symptom. Känns framförallt riktigt tufft när det inte ens hjälper att vara fysiskt utvilad. Finns inget egentligt att ta på heller, förutom ångesten, så vete fan vad ett läkarbesök skulle ge. Upp om fyra timmar.. hinner nog fånga en till film innan dess.
+ satt upp studsmattan idag så man får studsa lite med barnen.
- knäna är för gamla och slitna för studsmattor. Har hur mycket vätska som helst i dem nu efter 10-20 minuter studsande tidigare idag; knäna känns som osmorda rostiga gångjärn...
- internethypokondrikern i mig gjorde ett självtest (KEDS):
"Den som får över 18 poäng i testet kan vara i riskzonen för utmattningssyndrom. Någon finare uppdelning av antalet poäng har forskarna inte gjort." - jag hamnade på 27-28 poäng. Kanske skulle se över situationen ändå...
+ blir mycket film...
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 02 May 2016 - 00:56.
Postad 02 May 2016 - 06:21
- fortfarande defcon 2 gällande dotter nr 2...håller tummarna...
Postad 02 May 2016 - 22:26
- Tottenham tog inte chansen att ta ligan
+ Leicester som gör grym säsong (Grattis Leicester)
Postad 02 May 2016 - 23:29
Redigerat av Zacabeb, 03 May 2016 - 04:04.
Postad 03 May 2016 - 04:03
Synd bara att det är tisdag.
+ Helg!
Ja, tisdag skulle det ju stå. Men den ligger steget före!
Postad 03 May 2016 - 04:27
- väggen känns fan farligt nära; har redan varit hemma och sovit en vecka pga diffusa symptom. Känns framförallt riktigt tufft när det inte ens hjälper att vara fysiskt utvilad. Finns inget egentligt att ta på heller, förutom ångesten, så vete fan vad ett läkarbesök skulle ge. Upp om fyra timmar.. hinner nog fånga en till film innan dess.
+ satt upp studsmattan idag så man får studsa lite med barnen.
- knäna är för gamla och slitna för studsmattor. Har hur mycket vätska som helst i dem nu efter 10-20 minuter studsande tidigare idag; knäna känns som osmorda rostiga gångjärn...
- internethypokondrikern i mig gjorde ett självtest (KEDS):
"Den som får över 18 poäng i testet kan vara i riskzonen för utmattningssyndrom. Någon finare uppdelning av antalet poäng har forskarna inte gjort." - jag hamnade på 27-28 poäng. Kanske skulle se över situationen ändå...
+ blir mycket film...
Hallojs där,
för elva år sedan hade jag detta med utmattningssyndrom. Vägrade prompt lyssna till kroppens signaler. "De har det ändå värre i Bagnladesh....-" typ... Jobbade 80timmarsveckor, försökte ha en sund relation till min dåvrande tjej, cyklade 50mil i veckan och gav mina vänner allt som blev över. Ja, det slutade med neddragna persienner och jag sov bort 2005. Kunde sova 20 timmar per dygn inldedningsvis. Men det svåra var inte att acceptera läget, det svåra började efteråt. Att ändra ingångsläget till alla småbeslut så inte samma visa rullas uppp igen.
Lycka till. Det är du värd. ![]()
Postad 03 May 2016 - 09:18
Ang knäna så köp glukosamin, det använder man mycket på djur som har problem med för lite ledvätska och även äldre äter det ibland. Jag har haft mycket problem med för lite ledvätska och glukosaminet har hjälpt mig massa.
Köp glukosamin till hästar, enda skillnaden är ett kilopris som är sänkt med ungefär 99%. Plus att det är i äcklig pulverform.
Redigerat av Zartok, 03 May 2016 - 09:19.
Postad 03 May 2016 - 16:34
Postad 03 May 2016 - 17:18
Dove, fundera på om det kanske inte är läge att kontakta vården. Att helt gå in i väggen kan ha en lång recoverytime. Utbrändhet är mycket svårt att rehabilitera, men väldigt lätt att förebygga. Du verkar dock redan gått ner dig lite i det.
Ang knäna så köp glukosamin, det använder man mycket på djur som har problem med för lite ledvätska och även äldre äter det ibland. Jag har haft mycket problem med för lite ledvätska och glukosaminet har hjälpt mig massa.
Köp glukosamin till hästar, enda skillnaden är ett kilopris som är sänkt med ungefär 99%. Plus att det är i äcklig pulverform.
![]()
+ Känns bättre idag; jag brukar av någon anledning ha en downtime efter sommartidsomställningen varje år, men i år är den segare än nånsin.
- sommartidsomställningen
Jag har ibland lite svårt att lämna jobbet på jobbet, vilket gör att ångesten ibland kommer krypande när jag inte får sova, men till slut måste huvudet vila...
Jag är medveten om mina symptom, och tror att läget är under kontroll; annars hade jag aldrig tillåtit mig vara hemma hela veckan, exvis.
Jag jobbar på en långsiktigt hållbar lösning, och på några akuta problem har lösningar rullat igång under veckan.
Intressant med glukosaminet; men för mig känns det snarare som att hela knät är fullt med vätska. Även detta är betydligt bättre idag, så det blir ut och studsa ikväll... F
+ Glukosamin verkar ju vettigt nu när jag läser om det. Hela jag låter som en fabrik när jag rör på mig. Tror det är vänster armbåge som inte knakar och brakar när jag rör den, annars är det nog samtliga leder som låter...
+ vår... äntligen (i maj)
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 03 May 2016 - 17:19.
Postad 05 May 2016 - 11:00
+ Ja, idag känns det som vår, älskar det.
- Avskyr årets mörka månader. Efter 12 år hemma i Svedala till den grad att jag funderar på att flytta utomlands igen..
+ Humlor, visst faen är det vår när luftens jokrar är framme igen. ![]()
Postad 05 May 2016 - 11:19
- så j*vla sjuk! lider av en näst intill dödlig mansförkylning, är extremt miserabel ![]()
Postad 05 May 2016 - 11:23
+ Klockrent väder ute. Skulle kunna ta första ölen i solen.
- Sitter på jobbet från tidig morgon till sen kväll hela veckan och helgen. FACK JU SOLJÄVEL!
+ Ja ja, jag tar igen det med långhelg i Köpenhamn nästa vecka ![]()
Postad 06 May 2016 - 16:05
+\- Bowers & Wilkins sold to Silicon Valley. Vad ska det nu bli av dem tro?? Bra/dålig?
troligtvis ingen skillnad, gissningsvis nån form av AI typ Alexa liknande röststyrning som byggs in i dem ![]()
Postad 06 May 2016 - 16:17
+
Nedcabbat på småvägar över åsen.
Massvis med sol.
Pizza liggandes på grillen.
Postad 06 May 2016 - 17:14
- så j*vla sjuk! lider av en näst intill dödlig mansförkylning, är extremt miserabel
Samma här. Har till och med tackat nej till öl på en solig uteservering ikväll. Då är det fanimej illa. Förkyld och feber som inte ger sig. Tungt som fan att jobba. Men nu är det helg som tur är
Postad 06 May 2016 - 20:58
Samma här. Har till och med tackat nej till öl på en solig uteservering ikväll. Då är det fanimej illa. Förkyld och feber som inte ger sig. Tungt som fan att jobba. Men nu är det helg som tur är
Varför jobbar du sjuk?
Postad 06 May 2016 - 22:10
Varför jobbar du sjuk?
För att man ångrar sig när lönen kommer om man är hemma. Har nog inte varit hemma en enda dag dom senaste 3-4 åren i alla fall. Är dock nästan aldrig sjuk heller så. Jag har ju knappt behövt vara hemma heller
Postad 07 May 2016 - 00:11
- jobbar hela helgen, precis som förra
+fick tag i billiga jeppegrindar till bilen i bra skick
- huset vi tittade på var i dåligt skick, blir inget köp den här gången heller
Postad 07 May 2016 - 00:33
+ Nu Vista 800 står nu på sin plats. Äntligen !
+ Kanonväder.
- Borde sova..
Postad 07 May 2016 - 16:01
Ligger i soffan och tycker synd om mig själv.
Postad 07 May 2016 - 16:52
+ Härligt väder
- Har två hundar med hundmagsjuka och en som löper = ingen sömn
+ Vore förstås värre om vädret var dåligt också.
- Även denna helg tog slut så snabbt trots röd dag med klämdag.
- Har inte hunnit med något tack vare två sjuka hundar som jag vaktar i helgen
- ännu mer feber idag än igår. Mår riktigt j*vla dåligt. Så fruktansvärt typiskt när det äntligen är sommarvärme och alla ska grilla och umgås och dricka öl.
Ligger i soffan och tycker synd om mig själv.
Stackare, men så går det när man jobbar med feber. Dessutom riskerar man att smitta andra om man jobbar på kontor då. Vi hade i princip halva firman däckade i vintras i flera omgångar tack vare folk som inte stannade hemma ![]()
Postad 07 May 2016 - 18:25
+ Härligt väder
- Har två hundar med hundmagsjuka och en som löper = ingen sömn
+ Vore förstås värre om vädret var dåligt också.
- Även denna helg tog slut så snabbt trots röd dag med klämdag.
- Har inte hunnit med något tack vare två sjuka hundar som jag vaktar i helgen
Stackare, men så går det när man jobbar med feber. Dessutom riskerar man att smitta andra om man jobbar på kontor då. Vi hade i princip halva firman däckade i vintras i flera omgångar tack vare folk som inte stannade hemma
ja jag får väl skylla mig själv. kanske skulle ha stannat hemma ändå och vilat mig
jobbar i fabrik så inte lika stor risk att smitta då.
Postad 07 May 2016 - 19:12
+ underbart väder
+ fått en del gjort i trädgården
- en jäävla massa kvar att göra både i trädgården och på huset.
Postad 11 May 2016 - 22:06
Oooo, vilken kula jag dodgade
Postad 12 May 2016 - 07:51
- kändes längre bort än vad det är (23 mil enkel tur)
- dottern fick kruppanfall inatt
Postad 12 May 2016 - 10:38
+ Nkpg tur och retur igår för en föreläsning av Christer Fuglesang, förbannat intressant!
- kändes längre bort än vad det är (23 mil enkel tur)
- dottern fick kruppanfall inatt
Norrköping ligger oändligt långt bort! T o m för Linköpingsbor som rent fysiskt bara har typ 45 km, eller om det nu var "jordens omkrets - 45km"?
Postad 15 May 2016 - 08:11
+ jag fick ändå sovmorgon idag, tack barn
+/- jag var själv inte med på festen. Skönt idag dock.
Postad 17 May 2016 - 21:27
-+
magmuskler.jpg 60.46K
0 Antal nerladdningar
Nu efter många års vänta och klagande att dom skulle tycka det var ett nog stort bekymmer.
Har jag äntligen fått en operation idag för att utföra Rektusdiastas.
Visst låter det "fint"
en operation tycker man alltid kommer vid fel tidpunkt men man undrar när är "rätt" tidpunkt
Men man får vara glad att man är så frisk som man ändå är ![]()
Det man gruvar sig lite för att läkaren berättade att när man syr ihop magmusklerna kommer ta ordentligt ont när morfinet släpper......morfin till folket ![]()
Sen är man orolig att kunna hålla sig still och absolut inte bära något som är för tungt första veckorna.
Hmm nu pratar vi inte över ett kilo typ vilken tur att en öl inte väger mer haha!
+ Operationen gick bra skönt!
Postad 19 May 2016 - 13:28
- Tradera, inte ens en knallpulverpistol med skott är tillåtet att sälja längre!
- Nattvecka, hela kroppen är i obalans.
+ En natt kvar bara innan helg
-Göteborgsvarvet, löpare och bilar överallt, största nackdelen med att bo nära Slottskogen
Postad 19 May 2016 - 16:30
-Jobba för ett flygbolag en dag som denna...
+Övertidspengar
Redigerat av hifimarcus, 19 May 2016 - 16:30.
Postad 19 May 2016 - 19:48
+ Fått ny wirre och lite annat gott i förskott av frun
+ Ledig imorgon från skolan
- Hemläxa
- Superläraren våran ska säga upp sig
Postad 20 May 2016 - 13:04
-Min bil blev stulen igår från parkeringen...vet inte om jag ska skratta eller gråta
+Ingen dyr bil, men drygt att skaffa en ny
Postad 20 May 2016 - 13:18
-Min bil blev stulen igår från parkeringen...vet inte om jag ska skratta eller gråta
+Ingen dyr bil, men drygt att skaffa en ny
spelar väl ingen roll om den är dyr eller inte. du har väl en gällande försäkring?
trist hur som helst. Blir massa extra arbete.
Har aldrig fått en bil stulen, men däremot inbrott inne i GBG där dom tog alla våra resväskor från en resa. 4 st resväskor med mängder dyra kläder, parfymer, appledator,, parfymer och liknande.
hade grejer för över 60000kr och fick ut 11000kr Jag var dessutom den enda som fick ut något på försäkringen. Surt sa räven ![]()
Postad 20 May 2016 - 14:01
Har man en billigare bil så har man kanske enbart trafikförsäkring.spelar väl ingen roll om den är dyr eller inte. du har väl en gällande försäkring?
+Skönt med helg efter en vecka där folk tjatar om hur jobbigt det är att bli varslad och kanske behöva stämpla, snarare än att ta tag i att söka ett nytt jobb.
-Lite halvtaskigt väder.
Redigerat av bananplanta, 20 May 2016 - 14:02.
Postad 20 May 2016 - 14:26
Har man en billigare bil så har man kanske enbart trafikförsäkring.
trodde stöld alltid ingick i försäkringen?
Postad 20 May 2016 - 14:33
trodde stöld alltid ingick i försäkringen?
Okej. Om man har endast trafikförsäkring, nej. Om man har minst halvförsäkring, ja.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?