Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
5639 svar till detta ämne
Postad 19 February 2014 - 14:28
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Efter lite forskande så har han faktiskt rätt. Det är inte native 720p på PS3 och XBOX360, utan uppskalat:
"...Older platforms Xbox 360 and PlayStation 3 will upscale to 720p (the native resolution was not mentioned) and only run at 30fps..."
Källa: http://www.gamespot....e/1100-6417797/
Bra! Då var alla nöjda. Utom XBONE ägarna som får en version av spelet som - objektivt sett (ja, jag menar det) - ligger och larvar sig långt nedanför för vad som är acceptabelt för nextgen. 
Du hann före. Tror nämligen inte det var så många spel alls förra generationen som var och sniffade på 720p. Men då var inte upplösningen lika viktig som den tydligen är idag.
Postad 19 February 2014 - 14:39
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Du hann före.
Tror nämligen inte det var så många spel alls förra generationen som var och sniffade på 720p. Men då var inte upplösningen lika viktig som den tydligen är idag.
Upplösningen blir viktig när den är möjlig att få. Bilen eller flygplanet var inte speciellt viktig på 1800-talet, men om dom hade haft bilar så skulle den ha vaeit viktig. Så lite märkligt tänkande där..
Postad 19 February 2014 - 14:51
Unregistered32bcdf95
-
Unregistered32bcdf95
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Upplösningen blir viktig när den är möjlig att få. Bilen eller flygplanet var inte speciellt viktig på 1800-talet, men om dom hade haft bilar så skulle den ha vaeit viktig. Så lite märkligt tänkande där..
Nu pratas det dock spelkonsoler och inte transportmedel, då kan man lika gärna dra liknelsen med att ps4 är en ferrari och xbox one är en volvo, ferrarin är vad alla småpojkar vill ha bara för den är snygg och snabb medan volvon väljer en vanlig Svensson. I slutänden så tar båda dig till din slutdestination och ingen gnäller över det. Det vill säga oavsett att ps4 är snabbare tack vare sin hårdvara över xbox one så kommer båda fortfarande få samma upplevelse.
Postad 19 February 2014 - 14:52
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Men då var inte upplösningen lika viktig som den tydligen är idag.
Hade upplösning och framerate varit lika på Xbox One och PS4 men att de dragit ner på effekter på One så hade det varit de effekterna som var viktiga, t.ex. en viss ljussättningsteknik som inte One hade klarat av. Det som är viktigast för stunden (för de som köper enbart en konsol) är det som den är bättre på för det motiverar personens köp. Inget nytt direkt, men jag avundas er som åtminstone kan använda ignorefunktionen. Som moderator tvingas jag stå ut med inlägg från personer jag annars skulle ignorerat, om så bara för att slippa repetitionen.
Postad 19 February 2014 - 14:52
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Det är ju ett skämt att XBONE kör i samma upplösning som XBOX360 och PS3.
Du borde nog ta och sluta med trollholken innan du fantiserar ihop dina inlägg. Du påstår alltså att x1-versionen ser exakt likadan ut som PS3/360? Jag ser ju t.o.m på mobilen enorm skillnad. Testa dina teser på gamereactor där alla andra oseriösa ps4-fläktpojkar med skygglappar hänger istället?
Postad 19 February 2014 - 14:55
ThePreToriaN
-
ThePreToriaN
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
xbox one känns väl mest som en flopp än så länge
Postad 19 February 2014 - 14:58
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Inget nytt direkt, men jag avundas er som åtminstone kan använda ignorefunktionen.
Jag avundas dig som har delete-funktionen... Ärligt talat, det är förvisso en System Wars-tråd men vissa inlägg på senaste tiden gör det faktiskt inget om du helt enkelt bara tar bort.
Postad 19 February 2014 - 15:04
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Ja det ser riktigt mörkt ut för X1. Hoppas de stressas att släppa nästa konsol om typ två år så de kan få fart på utvecklingen igen. Om de kör samma som X1 men med vassare GPU och några andra smärre förbättringar skulle de kunna gå om PS4 utan att ta större utvecklingskostnader. Eller har jag fel (är ju inte datorexpert precis)? X1.5 julen 2015 hade varit nice.
Postad 19 February 2014 - 15:08
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Skulle nog säga att den är en succé. Däremot är PS4:an en större succé försäljningsmässigt nu. Beror som sagt på vad man jämför med. Prova konsolen själv ett tag så ser du att det är en helt ok maskin faktiskt.
Postad 19 February 2014 - 15:17
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ärligt talat, det är förvisso en System Wars-tråd men vissa inlägg på senaste tiden gör det faktiskt inget om du helt enkelt bara tar bort.
Jobbigt micromanagement, blir enklare att banna användarna som fortsätter tror jag  Edit: Notera även att jag inte bevakar 24/7 i vilket fall så reaktionerna är ändå igång och då är det lönlöst att ta bort inläggen i efterhand.
Redigerat av Zoiler, 19 February 2014 - 15:20.
Postad 19 February 2014 - 15:17
Agaton
-
Agaton
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Men jag är glad för din skull att du tror att din spelupplevelse med din PS4a är så väldigt överlägsen Xbox One så att du med gott självförtroende kan fortsätta framhäva längden på din digitala penis. Det verkar vara viktigt för dig.
Tror??? Jag vet att min spelupplevelse med PS4 är överlägsen XBONE, det är bara att jämföra multiplattformsspelens prestanda (PS4 vs. XBONE). Alla vet väl att PS4 är överlägsen XBONE. Det är ingen hemlighet precis.  Folk behöver inte ta allt jag skriver på blodigt allvar, jag skojar mycket. Mycket på XBONEs bekostnad, det ska erkännas. Men ni måste väl medge att XBONE i sig är som ett skämt ibland! Jag menar, 720p i nextgen. Lol!
Postad 19 February 2014 - 15:21
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Det finns visst ett antal digitala proffs här inne. Som till den graden stirrar sig blind på siffror el diverse klipp som publiceras på nätet.
Hur många här inne är det som verkligen med egna ögon på sin egen Tv verkligen jämfört konsolerna sida vid sida och dragit egna slutsatser?
Jävligt enkelt att ställa sig bakom någon annans konstaterande och stå där med kepsen i handen och i länk ef länk bara hålla med.
Det var någon som drog upp hur viktig den digitala penisar var.
Jag skulle vilja säga att om man har alla maskiner av next-gen plus en ordentlig pc. Då kan man dra ganska bra slutsatser tror jag. Men att bara sitta på en el. två maskiner, det räknas inte.
Ganska roligt att sitta här o läsa vad som skrivs o länkas.
Som tur är finns det en ignore funktion
Postad 19 February 2014 - 15:23
Agaton
-
Agaton
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Du borde nog ta och sluta med trollholken innan du fantiserar ihop dina inlägg. Du påstår alltså att x1-versionen ser exakt likadan ut som PS3/360? Jag ser ju t.o.m på mobilen enorm skillnad. Testa dina teser på gamereactor där alla andra oseriösa ps4-fläktpojkar med skygglappar hänger istället?
Jag har väl ingenstans skrivit att dom ser lika ut. Jag skrev bara att dom bara samma upplösning. Det stämde dock inte heller, XBONE har lite högre upplösning med sina riktiga 720p och inte uppskalat som på PS3 och XBOX360. Sen att äkta 720p inte är så imponerande i sig - speciellt när vi snackar nextgen - har jag ju redan poängterat.
Redigerat av Agaton, 19 February 2014 - 15:26.
Postad 19 February 2014 - 15:25
Unregistered8b1dd9ee
-
Unregistered8b1dd9ee
-
Forumräv
-
-
791 inlägg
Tror??? Jag vet att min spelupplevelse med PS4 är överlägsen XBONE, det är bara att jämföra multiplattformsspelens prestanda (PS4 vs. XBONE). Alla vet väl att PS4 är överlägsen XBONE. Det är ingen hemlighet precis. Folk behöver inte ta allt jag skriver på blodigt allvar, jag skojar mycket. Mycket på XBONEs bekostnad, det ska erkännas. Men ni måste väl medge att XBONE i sig är som ett skämt ibland! Jag menar, 720p i nextgen. Lol! 
Som ONE ägare så så tycker jag inte den är ett skämt och om native upplösningen är 720,900 eller 1080p spelar mindre roll för upplevelsen när maskinerna ändå skalar upp så det blir likvärdigt, visst kan det vara skillnad och dom syns på inzoomade bilder på nätet men i soffan framför tv:n märker man av skillnaden mindre eller inte alls.
Postad 19 February 2014 - 15:28
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Jag tycker denna tråd är synnerligen underhållande, framförallt hur den lockar fram de mest rabiata PS4-anhängarna som gör precis vad som helst för att övertyga alla om att deras konsol är den man skall ha. Och det gör man så klart med siffror, bäst prestanda, klara 1080p.
På ett sätt kanske det är naturligt. Men det är lite underhållande med tanke på hur det har gått för maskiner som Jaguar, Saturn etc. Maskiner som tekniskt sett var bättre än sina konkurrenter.
I slutändan är det andra faktorer som avgör, det är min åsikt.
Postad 19 February 2014 - 15:30
Agaton
-
Agaton
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Som ONE ägare så så tycker jag inte den är ett skämt och om native upplösningen är 720,900 eller 1080p spelar mindre roll för upplevelsen när maskinerna ändå skalar upp så det blir likvärdigt, visst kan det vara skillnad och dom syns på inzoomade bilder på nätet men i soffan framför tv:n märker man av skillnaden mindre eller inte alls.
Native 1080p är väl ändå mycket bättre än uppskalad 1080p. Det är det nog inte bara jag som tycker. Uppskalat blir inte automatiskt, på ett magiskt vis äkta 1080p genom uppskalningen. Findetaljer kan inte skapas genom uppskalning, uppskalning skalar bara upp det som finns i originalkällan.
Postad 19 February 2014 - 15:41
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Jag tycker denna tråd är synnerligen underhållande, framförallt hur den lockar fram de mest rabiata PS4-anhängarna som gör precis vad som helst för att övertyga alla om att deras konsol är den man skall ha. Och det gör man så klart med siffror, bäst prestanda, klara 1080p.
På ett sätt kanske det är naturligt. Men det är lite underhållande med tanke på hur det har gått för maskiner som Jaguar, Saturn etc. Maskiner som tekniskt sett var bättre än sina konkurrenter.
Du ska ju ha PS4 för Killzone fattaruväl? Och för att Microsoft är onda också.
Postad 19 February 2014 - 15:42
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
jag skojar mycket. Mycket på XBONEs bekostnad, det ska erkännas. Men ni måste väl medge att XBONE i sig är som ett skämt ibland! Jag menar, 720p i nextgen. Lol! 
I varenda inlägg på sistone. Det blir som den där personen som drar skämt hela tiden, kul en eller ett par gånger men till slut tröttnar man och det har folk uppenbarligen gjort nu. Nästa skämt blir på din bekostnad, så har du fått en förvarning iaf. Jag är övertygad om att du kan höja dig ett antal nivåer dock.
Postad 19 February 2014 - 16:03
ThePreToriaN
-
ThePreToriaN
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Det finns visst ett antal digitala proffs här inne. Som till den graden stirrar sig blind på siffror el diverse klipp som publiceras på nätet.
Hur många här inne är det som verkligen med egna ögon på sin egen Tv verkligen jämfört konsolerna sida vid sida och dragit egna slutsatser? Jävligt enkelt att ställa sig bakom någon annans konstaterande och stå där med kepsen i handen och i länk ef länk bara hålla med.
Det var någon som drog upp hur viktig den digitala penisar var. Jag skulle vilja säga att om man har alla maskiner av next-gen plus en ordentlig pc. Då kan man dra ganska bra slutsatser tror jag. Men att bara sitta på en el. två maskiner, det räknas inte.
Ganska roligt att sitta här o läsa vad som skrivs o länkas. Som tur är finns det en ignore funktion 
Men det är ju ändå rätt svårt att bortse från all fakta som kommer på bordet till allas besvikelse. Microsoft gick mycket offensivt fram vid presentationen av Xbone som nextgen och multimediamaskin No.1 och det blir så här?. Lanseringen har ju kantrats av skandaler. Multimediafunktionerna har även dom hamnat i skymundan förutom tv då. Samt, vilka konkreta fördelar har den eminenta Kinect-grejen?.
Postad 19 February 2014 - 16:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Men det är ju ändå rätt svårt att bortse från all fakta som kommer på bordet till allas besvikelse.
Inte till allas besvikelse, det är skadeglädjen som är problemet. Dvs, det är sällan Xbox One-ägarna som klagar, utan de som äger en PS4 som gång efter annan uttrycker hur värdelös One är på allting istället för att bara vara nöjda med vad de köpt. När det kommer fram ny information om att ytterligare ett spel är nedbantat på Xbox One så är det intressant information som det är helt okej att ta upp, men alla klarar sig utan de skadeglada kommentarerna som medföljer en del användares poster och som provocerar fram allt gräl vi haft här på sistone. Det är som att vissa upprepar ett mantra fram tills de får en reaktion, händer det inget så fortsätter de. Av vilken anledning vete gudarna, kan ju inte på fullt allvar vara roligt att dra ner sitt rykte.
Redigerat av Zoiler, 19 February 2014 - 16:16.
Postad 19 February 2014 - 16:11
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Jag använder själv ps4 så slipper vi det. Dock fatta jag inte varför detta att XOne ska ligga så mycket efter. Ps4:an ligger väl ganska mycket efter pc men det verkar ju vara helt ok och inte räknas.
Om vi kör Xbox360 vs XOne så får den första ganska ordentligt med smisk. Så för alla Xboxägare är det nog ett ganska stort kliv uppåt. Själv tror jag att kinnect kan bli väldigt attraktiv för barnfamiljer och dylikt.
// Sat
Postad 19 February 2014 - 16:20
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Men det är ju ändå rätt svårt att bortse från all fakta som kommer på bordet till allas besvikelse. Microsoft gick mycket offensivt fram vid presentationen av Xbone som nextgen och multimediamaskin No.1 och det blir så här?. Lanseringen har ju kantrats av skandaler. Multimediafunktionerna har även dom hamnat i skymundan förutom tv då. Samt, vilka konkreta fördelar har den eminenta Kinect-grejen?. 
Vi ska inte ropa hej innan alla länder har fått ett leverans datum. Jag tror mycket väl att MS kan ha ett ess i rockärmen ang användandet av kinecten. Rent prestanda mässigt är dom som bekant en bra bit efter Sony. Som jag skrivit tidigare och det har ploppat upp en del länkar från andra, så är ju arkitekturen helt ny för merparten av programmerarna om hur man använder minnet optimalt. Tror tyvärr att det kommer dröja minst till år 2016 innan vi kommer att få se spel i samma nivå som Ps4 ligger på just nu. Och då har även ps4 ökat sin nivå. Dock inte samma procentuella ökning som One. Problemet som tagits upp redan sen den fiaskoartade presskonferensen där det var 95% fokus på tvdelen och dem 5% som var kvar lades till att det var 5 billions of transistors. Hur mycket har man egentligen hört av att tvdelen har funkat top Notch? Och varför har den inte lanserats i kvarstående länder? Det kan väl knappast vara för den vassa o eminenta tvdelen och dess översättning?? Jag börjar faktiskt mer o mer överväga att köpa en ps4. Och låta min One samla damm tills dom rett ut allt. Kan väl tillägga att jag är till 85% med min maskin. Det är ju krispheten i bilden man är ute efter. Men som sagt ge det två år sen, är dom på banan igen.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 19 February 2014 - 16:29.
Postad 19 February 2014 - 16:42
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Men det är ju ändå rätt svårt att bortse från all fakta som kommer på bordet till allas besvikelse.
Som Zoiler var inne på, det är få Xbox One-ägare som har varit besvikna på sin maskin. Desto fler PS4-anhängare som har varit noga med att påpeka hur missnöjda de är med Xbox One som konsol. Det skall upprepas som ett mantra och ve den som ens tänker tanken att köpa en annan konsol än Sonys! Det blir lätt uttjatat och låter som en gammal LP-skiva med hack i. Med det sagt så kommer jag med största sannolikhet att köpa en PS4 för det är den maskinen som tilltalar mig mest. Men för den saken skull har jag inte större intresse av att trolla Xbox One till förbannelse.
Postad 19 February 2014 - 16:53
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
Hur många här inne är det som verkligen med egna ögon på sin egen Tv verkligen jämfört konsolerna sida vid sida och dragit egna slutsatser? Jävligt enkelt att ställa sig bakom någon annans konstaterande och stå där med kepsen i handen och i länk ef länk bara hålla med.
Annars är det ju faktiskt, som du uttrycker det, jävligt enkelt att se skillnad och dra slutsatser baserat på seriösa jämförelser, t ex de som Eurogamer gör... Jag har jämfört en del screenshots på TVn (från datorn) och en 1:1 pixelmappad bild från PS4 ser såklart bättre ut än en uppskalad bild från Xbox One. Positivt är det iaf att den dåliga uppskalningen har förbättrats i senaste mjukvaran till Xbox One. Den gamla var oacceptabelt dålig (skärpefiltret). Man kan verkligen undra hur de tänkte.
Redigerat av Ageve, 19 February 2014 - 17:26.
Postad 19 February 2014 - 16:59
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Jag har väl ingenstans skrivit att dom ser lika ut. Jag skrev bara att dom bara samma upplösning. Det stämde dock inte heller, XBONE har lite högre upplösning med sina riktiga 720p och inte uppskalat som på PS3 och XBOX360. Sen att äkta 720p inte är så imponerande i sig - speciellt när vi snackar nextgen - har jag ju redan poängterat. 
om kraft och hårdvara är så viktigt för dig förstår jag inte varför du inte skaffar en pc den springer ju varv runt både Ps4 och xbox one . Jag har både ps4 xbox one och en rätt kraftfull pc och det märks mer skillnad emellan PCn och ps4:n jämfört mellan xbox one och ps4..
Postad 19 February 2014 - 17:15
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Men om man har en tråd som till och med har titeln War i titeln, varför blir man då upprörd när "eliten" (dit räknar jag även er Xbox-white knights som förfasas över tonen mot er älskade maskin) kommer hit för lite skyttegravskrig? Är ni nya på internet? Det är väl knappast konstigt att Sony-gänget har hög svansföring vad gäller de grafiska skillnaderna då de var påtagliga åt andra hållet förra generationen till MS-gängets stora glädje?
Redigerat av Kamui, 19 February 2014 - 17:16.
Postad 19 February 2014 - 17:17
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Inte fasen kan ms släppa x1.5, dom skulle förlora mängder face!
Postad 19 February 2014 - 17:21
Agaton
-
Agaton
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
om kraft och hårdvara är så viktigt för dig förstår jag inte varför du inte skaffar en pc den springer ju varv runt både Ps4 och xbox one . Jag har både ps4 xbox one och en rätt kraftfull pc och det märks mer skillnad emellan PCn och ps4:n jämfört mellan xbox one och ps4..
Självklart har jag en PC, men jag föredrar att sitta i soffan framför storbildsteven och köra spel med surroundljud. Sen upplever jag att PC spelen är mycket buggigare, alltid ska det vara något tok.
Postad 19 February 2014 - 17:25
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Självklart har jag en PC, men jag föredrar att sitta i soffan framför storbildsteven och köra spel med surroundljud. Sen upplever jag att PC spelen är mycket buggigare, alltid ska det vara något tok.
buggigt tycker nog ps4:an och xboxen låst sig fler gånger än vad PCn gjort sen är det väl inga problem att sitta framför projektorn med både stor bild och bra ljud via PCn och handkontroll om man vill ha det..
Postad 19 February 2014 - 17:26
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Självklart har jag en PC, men jag föredrar att sitta i soffan framför storbildsteven och köra spel med surroundljud.
Det är därför man har sin PC i vardagsrummet med en HDMI-kabel dragen till förstärkaren.
Postad 19 February 2014 - 17:28
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det är därför man har sin PC i vardagsrummet med en HDMI-kabel dragen till förstärkaren.
Exakt. Steam Big Picture är också att rekommendera.
Postad 19 February 2014 - 17:30
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Jag tror mycket handlar om att ps3 och xbox 360 var likvärdiga grafiskt sett i många år, xbox 360 hade till å med fördel av bättre framerate i många spel. Nu är det lite ombytta roller, dock är skillnaden betydligt större hittills, mellan xboxone och ps4. Tekniskt sett så måste jag säga att mycket pekar på att xbox one är så pass undermålig så att den kommer få svårt att hänga med de lite tyngre titlarna som kommer framöver, tänker på The Division och The Witcher bl.a, som ser ut som riktiga "next gen"spel. Jag har för övrigt en ps4a med en xbox one på ingång, en fet pc-gamingrig är dock inte som tilltalar mig, visst får man såklart bäst grafik, men känslan av att spela tv-spel i soffan med en stor tv och en surroundanläggning väger tyngre för min del
Postad 19 February 2014 - 17:31
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Fan vad det har skrivits här idag
Ja, vi vet, vår ps4 är mycket kraftigare än xbone. Jaja, vi har hört det, lugna och fina nu. Låt oss prata exklusiva spel istället. Där skiljer det faktiskt ganska markant mellan konsollerna. Tänk lionhead studios vs naughty dog. Och ja, typ 95% av forumet svarar helt fel i frågan om vilket av dessa två företag som är bäst
Postad 19 February 2014 - 17:34
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag tror mycket handlar om att ps3 och xbox 360 var likvärdiga grafiskt sett i många år, xbox 360 hade till å med fördel av bättre framerate i många spel. Nu är det lite ombytta roller, dock är skillnaden betydligt större hittills, mellan xboxone och ps4.
Tekniskt sett så måste jag säga att mycket pekar på att xbox one är så pass undermålig så att den kommer få svårt att hänga med de lite tyngre titlarna som kommer framöver, tänker på The Division och The Witcher bl.a, som ser ut som riktiga "next gen"spel.
Jag har för övrigt en ps4a med en xbox one på ingång, en fet pc-gamingrig är dock inte som tilltalar mig, visst får man såklart bäst grafik, men känslan av att spela tv-spel i soffan med en stor tv och en surroundanläggning väger tyngre för min del 
Kan man inte spela pc-spel på tv:n?
Postad 19 February 2014 - 17:36
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Jag tror mycket handlar om att ps3 och xbox 360 var likvärdiga grafiskt sett i många år, xbox 360 hade till å med fördel av bättre framerate i många spel. Nu är det lite ombytta roller, dock är skillnaden betydligt större hittills, mellan xboxone och ps4.
Tekniskt sett så måste jag säga att mycket pekar på att xbox one är så pass undermålig så att den kommer få svårt att hänga med de lite tyngre titlarna som kommer framöver, tänker på The Division och The Witcher bl.a, som ser ut som riktiga "next gen"spel.
Jag har för övrigt en ps4a med en xbox one på ingång, en fet pc-gamingrig är dock inte som tilltalar mig, visst får man såklart bäst grafik, men känslan av att spela tv-spel i soffan med en stor tv och en surroundanläggning väger tyngre för min del 
Riggen behöver inte vara jättestor för att vara kraftfullare än ps4 och jag har min i vardagsrummet inkopplad med surround. Enda skälet jag köpte ps4 och xbox one är exklusiva spel. Spelar inget på Ps4 nu men det som går mest nu är peggle på xbox one och dead rising så kraft är inte allt utan snarare spelen..
Postad 19 February 2014 - 17:40
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Finns till och med gaming laptops som är både tystare mindre och kraftfullare än ps4:an ..
Postad 19 February 2014 - 17:42
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
lite insider snack... Next Uncharted will have fidelity in gameplay that is comparable to cutscenes in The Last Of Us.“It’s safe to say the PS4 has approximately a 100 percent performance overhead over the Xbox One. The Order: 1886 will have the same level of quality and graphical detail to the upcoming title’s gameplay and cutscenes. There’s no difference in the models and textures used.och det verkar som the order 1886 blir nåt riktigt specielt snackas redan om game of the year och snyggaste spelet som gjorts oavsett plattform period...åhhh va framtiden ser ljus ut och det ska bli spännande och se vad VR grejen är för nåt
Redigerat av Rumpnisse, 19 February 2014 - 17:44.
Postad 19 February 2014 - 17:43
WarpGuN
-
WarpGuN
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Finns till och med gaming laptops som är både tystare mindre och kraftfullare än ps4:an ..
japp men inte för 3700kr
Redigerat av WarpGuN, 19 February 2014 - 17:43.
Postad 19 February 2014 - 17:47
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
japp men inte för 3700kr
Nej det är sant . Var hittar du en Ps4 för 3700kr? Och för runt 5000kr-6000kr kan du ju bygga något som utan problem slår ps4:an sen tar det ju inte lång tid innan du gjort en vinst jämfört ps4:an om man ser till vad spelen kostar på PC jämfört konsoll...
Redigerat av jimjans, 19 February 2014 - 17:48.
Postad 19 February 2014 - 18:08
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Riggen behöver inte vara jättestor för att vara kraftfullare än ps4 och jag har min i vardagsrummet inkopplad med surround. Enda skälet jag köpte ps4 och xbox one är exklusiva spel. Spelar inget på Ps4 nu men det som går mest nu är peggle på xbox one och dead rising så kraft är inte allt utan snarare spelen..
Jag vet att det inte krävs en jättedyr pc-rigg för att slå ps4 grafiskt, men som jag sa, jag sitter hellre avslappnad i soffan när jag spelar, än i en kontorsstol framför datorskärmen.. Och ja, jag vet att man kan spela på sin pc via tvn, men hur många gör det?  Näh, de enda spelen jag lirar på pc är typ Starcraft och, ja, Starcraft Givetvis är spelen det viktigaste, men nu snackar vi om två "next gen" konsoler, då vill man ha kraft som backar upp det också..
Postad 19 February 2014 - 18:13
WarpGuN
-
WarpGuN
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Nej det är sant .
Var hittar du en Ps4 för 3700kr? Och för runt 5000kr-6000kr kan du ju bygga något som utan problem slår ps4:an sen tar det ju inte lång tid innan du gjort en vinst jämfört ps4:an om man ser till vad spelen kostar på PC jämfört konsoll...
Elgiganten sålde väl PS4:an för runt 3700 vid laseringen om jag minns rätt  Jag vet att det inte krävs en jättedyr pc-rigg för att slå ps4 grafiskt, men som jag sa, jag sitter hellre avslappnad i soffan när jag spelar, än i en kontorsstol framför datorskärmen.. Och ja, jag vet att man kan spela på sin pc via tvn, men hur många gör det? Näh, de enda spelen jag lirar på pc är typ Starcraft och, ja, Starcraft 
Givetvis är spelen det viktigaste, men nu snackar vi om två "next gen" konsoler, då vill man ha kraft som backar upp det också..
instämmer med herren ovan..
Redigerat av WarpGuN, 19 February 2014 - 18:13.
Postad 19 February 2014 - 18:16
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Jag vet att det inte krävs en jättedyr pc-rigg för att slå ps4 grafiskt, men som jag sa, jag sitter hellre avslappnad i soffan när jag spelar, än i en kontorsstol framför datorskärmen.. Och ja, jag vet att man kan spela på sin pc via tvn, men hur många gör det? Näh, de enda spelen jag lirar på pc är typ Starcraft och, ja, Starcraft 
Givetvis är spelen det viktigaste, men nu snackar vi om två "next gen" konsoler, då vill man ha kraft som backar upp det också..
Klart man har pcn kopplad till tvn man kan ju faktiskt ha flera sen går det ju att streama från steam numera så snart kommer det väl räcka med en kraftig PC i hushållet. Sen är det ju bara att acceptera att det blev två nya nextgen konsoler som inte blev någon höjdare när det gäller prestanda men man får ju hoppas på roliga spel istället men finns spel både på konsol och pc så väljer jag i alla fall PC...
Redigerat av jimjans, 19 February 2014 - 18:18.
Postad 19 February 2014 - 18:26
Unregistered9be4fd25
-
Unregistered9be4fd25
-
Användare
-
-
108 inlägg
Jag tror det kan grunda sig lite i att föregående generation varade så pass länge att detta är den enda konsol releasen vissa av dessa personer upplever i "vuxen" ålder? Detta skulle förklara en hel del, Sega does what Nintendon't
Postad 19 February 2014 - 18:28
Unregistered2020
-
Unregistered2020
-
Lärjunge
-
-
486 inlägg
Har tänkt att av veckla min pc eftersom jag köpt en imac, och jag gillar mestadels rally.
Min tanke är att köpa en PS4 och Logitech G27 ratt för att spela på storskärmen med min projektor, kan det vara något tror ni.
Postad 19 February 2014 - 18:29
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Jag tror det kan grunda sig lite i att föregående generation varade så pass länge att detta är den enda konsol releasen vissa av dessa personer upplever i "vuxen" ålder?
För att inte tala om 3DO den var ju en våt dröm när den kom, så kraftfull men så få bra spel ...
Redigerat av jimjans, 19 February 2014 - 19:34.
Postad 19 February 2014 - 19:04
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Elgiganten sålde väl PS4:an för runt 3700 vid laseringen om jag minns rätt 
Sweet - då är allt som behövs en tidsmaskin så stämmer ditt konstaterande... Eller vänta - vore det inte vettigare att använda den för att åka till framtiden och plocka upp en grym PC för en spottstyver...
Postad 19 February 2014 - 19:10
WarpGuN
-
WarpGuN
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Sweet - då är allt som behövs en tidsmaskin så stämmer ditt konstaterande... Eller vänta - vore det inte vettigare att använda den för att åka till framtiden och plocka upp en grym PC för en spottstyver... 
mjaaa...priset lär väl hamna runt 3700-4000kr igen när efterfrågan minskat och tillgången är större
Postad 19 February 2014 - 19:26
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Sluta dra in PC i diskussionerna, vi har redan en tråd för det där ni kan diskutera hur mycket ni vill. Men om man har en tråd som till och med har titeln War i titeln, varför blir man då upprörd när "eliten" (dit räknar jag även er Xbox-white knights som förfasas över tonen mot er älskade maskin) kommer hit för lite skyttegravskrig? Är ni nya på internet? Det är väl knappast konstigt att Sony-gänget har hög svansföring vad gäller de grafiska skillnaderna då de var påtagliga åt andra hållet förra generationen till MS-gängets stora glädje?
Att ordet War är i titeln betyder ingenting, det är en beskrivande term för vad allmänheten kallar soppan. Betyder inte att det är fritt fram här. Minhembio är fortfarande ett modererat forum och vi försöker hålla lite högre kvalitet än Flashback, således gäller inte allt. Att sedan folk reagerar på åsikter på Internet är väl en snarast en förutsättning för att forum ska fungera. påtagliga åt andra hållet förra generationen till MS-gängets stora glädje?
Det var Sony-gänget som jobbade sig då också, bara annorlunda personer.
Postad 19 February 2014 - 19:36
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Sluta dra in PC i diskussionerna, vi har redan en tråd för det där ni kan diskutera hur mycket ni vill.
Vad är steam machine då om inte en pc trodde det var next gen också....
Postad 19 February 2014 - 19:39
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det var Sony-gänget som jobbade sig då också, bara annorlunda personer.
Ok då vet jag hur landet ligger.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|