KILLZONE 2
4458 svar till detta ämne
Postad 04 juni 2009 - 10:45
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
The patch is live and the required server update is being done now to coincide with the patch, meaning the servers are down and thus the game stats will not be visible on www.killzone.com. Should all be go in an hour, but might be more like 2, knowing how long these things usually take. Going to go monitor the progress.
Seb Downie - Producer - Guerrilla Games
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 juni 2009 - 10:45.
Postad 04 juni 2009 - 10:48
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
Fint fint, då blir d lite KZ ikväll.
Postad 04 juni 2009 - 10:58
Unregistered2dabe7b8
-
Unregistered2dabe7b8
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Kanske lite trög....  men kan någon förklara hur man får ribbons/medalj i
Capture and Hold?
Har lyckats med 6 st ribbons men förstår inte riktigt hur det funkar egentligen. Man
skall ju döda minst 10st pers, men hur räknas dessa?
Räknas dessa bara när man är tillräckligt nära målet, inom radien för hörbarhet och spelar det
någon roll om man försvarar eller försöker ta över målet?
Postad 04 juni 2009 - 11:00
Unregistereda1381774
-
Unregistereda1381774
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
Fint fint, då blir d lite KZ ikväll.
Japp!
Postad 04 juni 2009 - 11:14
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Kanske lite trög.... men kan någon förklara hur man får ribbons/medalj i Capture and Hold? Har lyckats med 6 st ribbons men förstår inte riktigt hur det funkar egentligen. Man skall ju döda minst 10st pers, men hur räknas dessa? Räknas dessa bara när man är tillräckligt nära målet, inom radien för hörbarhet och spelar det någon roll om man försvarar eller försöker ta över målet?
Du ska försvara "punkten", d v s döda minst 10 pers inom den markerade zonen ( på kartan ). Nu var det ett tag sen jag lirade men jag tror inte du får någon ribbon när du gör ovanstående när du försöker ta en punkt. Ni som kommer ihåg får rätta mig om jag har fel.
Postad 04 juni 2009 - 11:41
Unregistered33c38b9d
-
Unregistered33c38b9d
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Ska testa kontrollerna nu, om jag är nöjd blir de massa KZ2 ikväll, vilka är på?
Edit: LITE bättre men fortfarande delay. Blir inte kz2 lir ikväll btw
Du lär ändra till "Hög precision" i options.
Redigerat av Unregistered33c38b9d, 04 juni 2009 - 12:04.
Postad 04 juni 2009 - 15:08
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Hela listan;DLC - Enables support for downloadable content pack #2 “Flash & Thunder”, released on June 11th on the Playstation®Store Network errors – Improved handling of large message groupings to decrease network errors on heavy loads. Should decrease some instances of network errors Stability - Fix for potential Quick-join stability issues when DLC pack “Steel & Titanium” is not installed Stability – Removal of DLC could result in stability issues when using game pre-sets Stability – Crash fix for potential Search & Retrieve issue Stability – Fix for infrequent hang on loading when using spectator mode Exploit – Search & Destroy objective exploit fix Exploit – Collision fix for map MP04 – Visari Hammer Exploit – Collision fix for map MP07 – Blood Gracht Exploit – Collision fix for map MP07 – Blood Gracht (2) Exploit – Collision fix for map MP08 – Corinth Crossing Exploit – Collision fix for map MP08 – Corinth Crossing (2) Stats – Fix for clans not always receiving the clan match win medal Controls – Addition of High precision mode option for both Single Player and Multiplayer. New accounts will have this mode set as standard and existing users will have to enable it manually. More details can be found here: Feature – Players will be automatically placed on the same faction, if they are friends upon using the ‘Join Friend’ option Feature – Players will be automatically placed on the same squad, if they are friends upon using the ‘Join Friend’ option Feature – Squads will remain constant over multiple rounds unless disbanded. More info on the above features can be found here Feature – Faction balancing only checked when entering the game to the pre-game lobby or spawn-select New faction select screen on spawn-select Feature – In-game faction changing now allowed on heavily unbalanced factions Feature – Skirmish – All Badges and Abilities are now unlocked for Skirmish mode to allow users with lower bandwidth network connections to experience the full range of weapons and abilities available in Multiplayer mode Gameplay – Invulnerability when spawning on a deployable spawn-point outside of a base-camp is now disabled Gameplay – Armor of Assault class reduced from 100 to 50 hit-points Gameplay – AI and health of the flying Sentry Bots has been tweaked upwards Gameplay – Firing rate of the Sentry Turret’s rocket system has been reduced slightly Bug – Cooked grenades dealing friendly fire damage despite the option being disabled Bug - DLC Pack 1 “Steel & Titanium” front end text fix for Japanese sku Moderation – Enhanced moderation tools for SCE Moderators Killzone.com – Revived players now appearing correctly in Battle Replays Misc - Various minor bug fixes
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 juni 2009 - 15:10.
Postad 04 juni 2009 - 16:28
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Nånting är fel...
Spelade nyss en match (gick rätt bra, kanske var det som var fel?)
Men iaf, spelade C&H och då försvann mätaren som fylls på efterhand som man håller på att vinna, sen blev det assassination och då var C&H målen kvar? Det stod att vi hade 2st på kartan, sprang man in i zonen så kom mätaren fram att man kontrollerar zonen.
Var samma sen när det var S&D, C&H punkterna var kvar, kunde spawna på punkterna i princip i hela matchen.
Postad 04 juni 2009 - 17:48
Unregistereda1381774
-
Unregistereda1381774
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
Nog är kontrollen bättre, men inte så mycket.
Men det här: "Gameplay – Invulnerability when spawning on a deployable spawn-point outside of a base-camp is now disabled "
Spwankampning som fan. Man dör direkt när man spawnar, inte en chans att man hinner försvara sig mot spawnpunktskamparna.
Inte bra.
Postad 04 juni 2009 - 18:09
Andreaz
-
Andreaz
-
Användare
-
-
195 inlägg
Man dör direkt när man spawnar, inte en chans att man hinner försvara sig mot spawnpunktskamparna. Inte bra.
Måste hålla med, tycker man borde vara odödlig i en sekund i alla fall så man hinner se vart attacken kommer ifrån. De kunde väl lagt in en begränsning att inte kunna avfyra sitt vapen under tiden man är odödlig. Tyckte även siktet var lite långsammare än normalt, får nog öka hastigheten lite. mvh AndreazSWE
Postad 04 juni 2009 - 21:01
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Men det här: "Gameplay – Invulnerability when spawning on a deployable spawn-point outside of a base-camp is now disabled " Spwankampning som fan. Man dör direkt när man spawnar, inte en chans att man hinner försvara sig mot spawnpunktskamparna. Inte bra.
Hehe, detta var det som det klagades mest på under betan. Spawnkampning.... (tillsammans med baskampning, vilket blir svårt nu när man inte är odödlig från en rökgranat men odödlig när man spawnar i basen) Så de la till odödlighet när man spawnade under en kort tid - och det klagas på som ******** då man kan använda det till sin fördel när man plantar m.m. Inte lätt detta, känns ändå som spawnodödligheten är bra att inte ha så lag inte kan använda spawngranater för att kampa åt andra hållet. Viktigt att spawngranater hamnar på bra ställen och att folk använder squads ännu mer så det finns många ställen att spawna på. Men det är nog svårt när man spelar med randomfolk.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 juni 2009 - 21:08.
Postad 05 juni 2009 - 20:06
Cragganmorax
-
Cragganmorax
-
Forumräv
-
-
754 inlägg
Postad 06 juni 2009 - 13:06
efterfest
-
efterfest
-
Användare
-
-
232 inlägg
Du ska försvara "punkten", d v s döda minst 10 pers inom den markerade zonen ( på kartan ).
Nu var det ett tag sen jag lirade men jag tror inte du får någon ribbon när du gör ovanstående när du försöker ta en punkt. Ni som kommer ihåg får rätta mig om jag har fel.
C&H är ju helt klart den drygaste ribbonen att skaffa om man inte kör long game, ja har för mig att man måste va inne i zonen och att den måste va grön för att poängen ska räknas nån som vet när dom nya banorna släpps ? kommer dom oxå kosta 55 pix ?
Postad 06 juni 2009 - 14:49
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
nån som vet när dom nya banorna släpps ? kommer dom oxå kosta 55 pix ?
Den 11:e, kommer förmodligen kosta lika som dom förra banorna.
Postad 07 juni 2009 - 12:27
Unregistered2dabe7b8
-
Unregistered2dabe7b8
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
C&H är ju helt klart den drygaste ribbonen att skaffa om man inte kör long game, ja har för mig att man måste va inne i zonen och att den måste va grön för att poängen ska räknas
nån som vet när dom nya banorna släpps ? kommer dom oxå kosta 55 pix ?
Tackar för tipsen Har nu lyckats klara av C&H
Postad 09 juni 2009 - 16:29
aguhi
-
aguhi
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Måste säga att spelet fått ett lyft efter senaste uppdateringen. Är inte samma "tyngd" i vapnet längre men tycker att det flyter på bättre när man spelar, var ju dock detta som kännetecknade spelet lite men det var behövligt av Guerilla, för att behålla spelarna.
Killzone 2 är återigen väldigt intressant.
Redigerat av aguhi, 09 juni 2009 - 16:32.
Postad 11 juni 2009 - 18:24
Unregistereda1381774
-
Unregistereda1381774
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
Killzone 2 “Flash & Thunder” Pack ute idag!  How to survuve a nuke! Helghast Field Manual 15: Surviving the Southern Hills The treacherous ISA forces have resorted to using nuclear devices in their futile efforts to invade our beloved home-planet of Helghan. This cowardly act will not go unpunished and the Helghast High Command training corps has prepared a field manual to ensure its loyal soldiers do not die in vain. Read the below carefully as it could be the difference between your survival of a nuclear attack and turning into a burning corpse. 1. When you hear the siren, drop whatever you are doing. Just run like heck. A live soldier is a lot more useful to the Helghan Empire than a scorched, smoking one. You’ll only have a couple of seconds to get to cover, so don’t waste any time. 2. Science be damned! Just Duck & Cover! If you see the nuke going off the in the distance, simply ensure that you have a roof above your head. You don’t even have to close the windows or anything. Anyone caught outside will be turned into a something resembling jerky. 3. If you spawn in your base and hear the sirens going off, just stay where you are and the let the folks outside deal with the problems. You’ll be much quicker off the mark once the dust settles. 4. Sentry Bots and Sentry Turrets are not immune to the devastating power of the nuke. Don’t leave them sitting outside, or they will turn into burning chunks like anything else. Place Sentry turrets inside to ensure their safety and they will cut off the enemies path to shelter. 5. If you are inside, watch the doorways for enemies ducking inside to safety. Or even better, mow them down with an emplaced machine gun before they get anywhere near. That’ll teach ‘em to run like dogs! 6. Out in the open? Any base can be a safe spot from the impending nuclear annihilation. If you find yourself far from home, just go duck into the enemies’ base. Your chances of survival will be higher than out in the open. 7. The Bots in Killzone 2 do have a sense of self-preservation and when that siren sounds, they will try to save themselves as much as any living player. Follow them for the closest safe-spot, but make sure no sneaky ISA scum are hiding in there in the first place. 8. Repaired ammo boxes and Emplaced MG’s will not be destroyed by the blast, so you won’t have to repair them again. 9. Assassination targets! If the siren goes off, get to cover. I repeat, run like hell. Nothing worse than successfully defending the target and having it turned into smithereens before your very eyes and not being able to do anything about it. 10. If all else fails, climb up the ladder to the roof of the central base to get a good view of the explosion in the east. It might cause you a fiery death, but damn it the explosion is too sexy not to look at in all of its splendor. Keep these tips in mind when the ISA Cruisers launch their gutless assault on our beloved planet and you might just survive another day. All hail Visari! PlaystationblogHoppas vi kan bli några ikväll, tycker det verkar rätt ballt!
Redigerat av Unregistereda1381774, 11 juni 2009 - 18:25.
Postad 11 juni 2009 - 20:42
xdusty
-
xdusty
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Oj hade ingen aning om att det fanns kärnvapen med i packet.. Gör det ju så mycket mera roligt!
Postad 11 juni 2009 - 22:46
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Vad häftigt. Jag har bara testat den andra banan hittills. Det är exakt samma krav för de nya troféerna som i det förra paketet. Blir jobbigt för de som precis köpt spelet och har tänkt samla troféer.
Ska köra en stund efter NCIS.
Postad 11 juni 2009 - 23:05
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Laddat ner packet nu, betalade 55kr mest för att se atombomben.
Men det blir roligare med nya banor, kan de gamla mer eller mindre utantill.
Postad 11 juni 2009 - 23:46
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
Jag gillar dom här banorna bättre än förra banpacket som släpptes. Dom är iofs ganska simpla så man kanske blir trött på dom fort. Får se
Postad 12 juni 2009 - 00:01
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Awesome ,awesome maps!! Gillar speciellt vädereffekten på Beach Head och nuke-effekten på Southern Hills är riktigt nice, om än hyffsat störig.
Postad 12 juni 2009 - 08:51
Unregisteredf4fc9dc9
-
Unregisteredf4fc9dc9
-
Användare
-
-
190 inlägg
Laddade också ner de nya banorna igår. Roligt med lite nytt. Har inte kört så mycket online på sistonde, försöker klara elite på single player, vilken utmaning. Imponerad över er som klarat det, ställer verkligen tålmodet på prov. Lär hur som helst bli lite mer onlinespel framöver.
/MeanMach
Postad 12 juni 2009 - 09:05
Unregistereda1381774
-
Unregistereda1381774
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
Jag gillar dom här banorna bättre än förra banpacket som släpptes. Dom är iofs ganska simpla så man kanske blir trött på dom fort. Får se 
Awesome ,awesome maps!! Gillar speciellt vädereffekten på Beach Head och nuke-effekten på Southern Hills är riktigt nice, om än hyffsat störig. 
Agree! Men vad hände på den banan utan nuke l2ickard? Vi vart ju hopplöst inpressade i vår egen bas utan att komma ut. Verkade lite för enkelt att komma så nära våran bas utan att bli dödad av våra turrets. Borde ha funnits nån turret utanför basen också. Kan ha varit för många på banan också, vi var ju en jäkla hög ett tag.
Postad 12 juni 2009 - 09:17
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Agree! Men vad hände på den banan utan nuke l2ickard? Vi vart ju hopplöst inpressade i vår egen bas utan att komma ut. Verkade lite för enkelt att komma så nära våran bas utan att bli dödad av våra turrets. Borde ha funnits nån turret utanför basen också. Kan ha varit för många på banan också, vi var ju en jäkla hög ett tag.
Jag lirade den omgången med (dock utan ljud och på den "lilla" sovrumstvn). Jedrar va de pressade oss. Antingen var de löjligt bra eller så vars det vi som ar precis kassa. Jag vann max 1 av 3 1vs1-dueller och sen om man väl vann dem kom nån liten fjolla med raketmesvapen och skickade upp en raket i slutröret på en... Dock väldigt roliga banor. Speciellt atom-banan. Det var lite svårt att veta änr man skulle springa och gömma sig när jag inte hade tillräcklig volym för att höra sirenerna  . Blev lite strålad ibland
Postad 12 juni 2009 - 11:23
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Laddade också ner de nya banorna igår. Roligt med lite nytt. Har inte kört så mycket online på sistonde, försöker klara elite på single player, vilken utmaning. Imponerad över er som klarat det, ställer verkligen tålmodet på prov. Lär hur som helst bli lite mer onlinespel framöver. /MeanMach
Jag tillhör verkligen inte toppspelarna, men jag klarade det till slut. Kan ju säga att jag fastnade på 4 ställen. Alla de 4 ställena tog ca. 3-4 timmar för mig att komma förbi. Visari-torget och tåget gjorde nästan så jag slängde kontrollen ut genom fönstret. (Men de är för dyra att slänga). Och även mötet med Radec. Nu har jag äntligen 100% av troféerna igen. Det är fruktansvärt smart av GG att lägga ut nya troféer för nya banor. Southern Hills kan vara jobbig. Fienden hade satt dit bomberna på våra skyddsobjekt precis när sirenerna ljöd. Det var bara till att springa och gömma sig i bunkern, samtidigt som man såg timern ticka ner... Grrrr. Tycker de nya banorna var riktigt roliga. Hade jag inte varit så upptagen med Resistance 2 så hade jag lirat mer Killzone 2 igen. /psn: Matrixen Agree! Men vad hände på den banan utan nuke l2ickard? Vi vart ju hopplöst inpressade i vår egen bas utan att komma ut. Verkade lite för enkelt att komma så nära våran bas utan att bli dödad av våra turrets. Borde ha funnits nån turret utanför basen också. Kan ha varit för många på banan också, vi var ju en jäkla hög ett tag.
Den banan kan verkligen vara jobbig. Hamnade också i en sådan situation inatt. Fienden var inne i basen. Minns dock inte hur många som var med och spelade, men kanske 20 personer. Man var helt chanslös.
Postad 12 juni 2009 - 21:26
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Nu kan man göra en banner med KZ-info.  hxxp://www.killzone.com/public/killzonebanner/banner.jpg?kz_user_id= morlock&kz_bannertype= hghÄndra namn och välj HGH eller ISA på slutet av länken och lägg till img-taggar.
Postad 12 juni 2009 - 21:36
Unregistered02428d26
-
Unregistered02428d26
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Fan va najs! 
Postad 12 juni 2009 - 21:53
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
 Inget imponerande från min sida. Men häftigt.
Postad 12 juni 2009 - 22:00
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
 Alltid kul att spamma nån tråd då och då
Postad 13 juni 2009 - 01:17
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Redigerat av Unregistered0b87209e, 13 juni 2009 - 01:18.
Postad 13 juni 2009 - 11:44
Unregistereda1381774
-
Unregistereda1381774
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
 HAHA, det där vill man ju skryta med...NOT!
Redigerat av Unregistereda1381774, 13 juni 2009 - 12:00.
Postad 13 juni 2009 - 11:55
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 juni 2009 - 12:01.
Postad 13 juni 2009 - 14:31
efterfest
-
efterfest
-
Användare
-
-
232 inlägg
dom här banorna va ju helt klart bättre än än steel & titanium banorna. Fattar dock inte hur dom kunde översätta beachheads till brohuvud
Postad 13 juni 2009 - 14:47
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1 069 inlägg
Fattar dock inte hur dom kunde översätta beachheads till brohuvud
Beachhead blir väl brohuvud på svenska eller hur menar du?
Postad 13 juni 2009 - 14:55
efterfest
-
efterfest
-
Användare
-
-
232 inlägg
om man översätter rakt av blir de ju strandhuvud
Postad 13 juni 2009 - 15:09
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
om man översätter rakt av blir de ju strandhuvud
Ja, men i detta fall är ett brohuvud, eller Beach Head på engelska, en militär aktion där man säkrar ett område på en strand eller kust så att en styrka kan anlända. Så en korrekt översättning av termen Beach Head blir Brohuvud.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 juni 2009 - 15:09.
Postad 13 juni 2009 - 16:03
efterfest
-
efterfest
-
Användare
-
-
232 inlägg
Postad 29 juni 2009 - 11:13
aguhi
-
aguhi
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Är det för fler än mig som ett visst antal kills försvinner inne på statistics/rankings? Hade spelat en kort bodycount match och hade statsen 13-5 när den var slut. När jag sedan gick in och kikade på rankings så stod det att jag hade 10-5 den dagen... Verkar lite konstigt. Märkte samma sak tidigare då jag hade fått ca: 60 kills, men på rankingen hade 10 kills försvunnit.
Redigerat av aguhi, 29 juni 2009 - 11:20.
Postad 29 juni 2009 - 11:55
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Är det för fler än mig som ett visst antal kills försvinner inne på statistics/rankings? Hade spelat en kort bodycount match och hade statsen 13-5 när den var slut. När jag sedan gick in och kikade på rankings så stod det att jag hade 10-5 den dagen... Verkar lite konstigt. Märkte samma sak tidigare då jag hade fått ca: 60 kills, men på rankingen hade 10 kills försvunnit.
Det kan ta en bra stund innan servern du spelat på rapporterar dina stats så du kollade antagligen för snabbt efter matchen.
Postad 29 juni 2009 - 13:59
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
torn/flygdon och headshots (förutsatt att du har headfetish medalj) räknas som "kill" i spelet men inte i statistiken. Så en kill med headshots ser ut som 2 kills. Skjuter du sönder ett torn så ser det också ut som en kill i spelet.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 juni 2009 - 14:00.
Postad 29 juni 2009 - 17:00
aguhi
-
aguhi
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
torn/flygdon och headshots (förutsatt att du har headfetish medalj) räknas som "kill" i spelet men inte i statistiken. Så en kill med headshots ser ut som 2 kills. Skjuter du sönder ett torn så ser det också ut som en kill i spelet.
Okej men när man skjuter sönder en turret så får man väl ett missionpoint och inte en kill? Kanske är helt ute och cyklar...
Postad 29 juni 2009 - 17:08
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Okej men när man skjuter sönder en turret så får man väl ett missionpoint och inte en kill? Kanske är helt ute och cyklar...
Du får en poäng men det räknas som en kill. (I spelet, inte i statistiken)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 juni 2009 - 17:09.
Postad 29 juni 2009 - 18:46
aguhi
-
aguhi
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Jaha okej tack för svaren
Postad 10 juli 2009 - 14:41
xdusty
-
xdusty
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Killzone Trophies Suggest New WeaponsFour bronze and four silver Trophies make up what appears to be the next Killzone 2 DLC. We can’t confirm this yet until we boot up Killzone 2, but it certainly appears to be genuine, mentioning two new maps: Suljeva Cliffside and Arctower Landing, and two new weapons: The Flamethrower and The Boltgun…
Bronze
Flamethrower Monkey Kill 10 enemies in one round using the Flamethrower in Suljeva Cliffside
Suljeva Conqueror Win a round with a minimum of 5 mission wins in Suljeva Cliffside
Boltgun Monkey Kill 10 enemies in one round using the Boltgun in Arctower Landing
Arctower Conqueror Win a round with a minimum of 5 mission wins in Arctower Landing
Silver
Flamethrower Junkie Kill 20 enemies in one round using the Flamethrower in Suljeva Cliffside
Suljeva Killer Kill 50 enemies in one round in Suljeva Cliffside
Boltgun Junkie Kill 20 enemies in one round using the Boltgun in Arctower Landing
Arctower Killer Kill 50 enemies in one round in Arctower Landing Källa (thesixthaxis.com)
Postad 10 juli 2009 - 15:54
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Verkar riktigt. Japanska PS-siten har info uppe. Ser ut som en av dem är en snöbana. Undra om de lägger dessa vapen på standardklassen eller en helt ny klass och om man kan använda dessa vapen på andra banor än de i mappacket, radec-killarna som inte köpt DLCt kanske tycker det är orättvist om en kommer och kastar eld på dem.  Tycker det är dags för GG att släppa de tidigare mappacksen gratis i en uppdatering nu så de inte fragmenterar communityt ännu mer.
Postad 10 juli 2009 - 19:35
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Och här kommer info om patch 1.28.  On Tuesday, July 14th 2009 at 8AM Greenwich Mean Time, Guerrilla Games will release the 10th update for the visceral shooter, Killzone 2. Patch 1.28 will be 91MB in size (316MB for Asian release) and will be released worldwide simultaneously pending a server update. There will be an anticipated server down-time of about 2 hours while the patch is rolled out and the server updates are completed and tested. The following fixes and features are included in this latest release:
Feature - Code support for DLC pack III “Napalm & Cordite”. The update will enable players to create games with the newest maps “Suljeva Cliffside” and “Arctower Landing”
Feature - Code support for DLC to allow the additions of the Flamethrower and the Boltgun to multiplayer.
Trophies – New trophies added for DLC pack III “Napalm and Cordite”.
Feature - Detailed information screen when browsing games. Items displayed include: Friendly Fire, Faction Balancing, Custom Weapons and Custom Badges as well as the region, game size, selected maps and allowed Missions and Badges.
 Feature - Higher values for Bodycount mode. Players can now create games with 5, 10, 15, 20, 25, 50, 100 and 200 points to increase the time of the mode for 32 player games.
Feature - Moderators can now create double-points events. Fix for persistent squads now working correctly when users using separate Japanese accounts join Friends. New loading screens.
Moderation – Additional powers and functionality for online moderators.
Fix for Clan Leader leaving his clan before an active Tournament of Clan Challenge.
Fix for score replication on different clients.
Fix for a Clan Challenge results displaying a won/lost games as a ‘Draw’.
Fix for incorrect Tournament timings being displayed for (semi)-final.
Fix for an empty message pop-up being displayed.
‘High Precision Mode’ now defaulting when requested.
Fix for stuttering audio on the Asian version.
Fix for network error displayed when trying to log in with another users account.
Fix to reduce network traffic and improve performance.
Fix for occasionally being displayed an empty background when ‘Join Friend’ via Communications tab.
Exploit – Pyrrhus Rise map boundary fix.
Exploit – Radec Academy collision fix to prevent players being revived inside a pillar and using it to their advantage.
Cosmetic fix for Medic Gun visual effects.
Cosmetic fix for Search & Retrieve object being cloaked by the Scout.
Cosmetic fix for Scouts body remaining cloaked after being mortally wounded (i.e. headshot).
Gameplay – Damage from Sentry bots tweaked back on request of the community.
Collection of minor code fixes.
For the latest new content, news and all things Killzone, visit www.Killzone.com which will also reflect the changes made to the game such as being able to view Battle Replays of games played out on the new maps or being able to use the new settings to create Clan Challenges or Tournaments. Further features and fixes to www.Killzone.com include:
Feature - Tournaments - Full tournament functionality enabled once again.
Feature - Upcoming Tournaments are now displayed in a clan’s calendar.
Feature - Upcoming Tournaments are now displayed in My Killzone upcoming events.
Feature - Upcoming Tournaments are now displayed in clan communication center.
Feature - Tournament and Clan Challenge support for DLC Pack III “Napalm & Cordite”.
Feature - Additions of sounds in Battle Replays.
Feature - Additional animations in Battle Replays.
PlayStation®3 landing page updated. Higher selectable Bodycount values when creating Tournaments or Clan Challenges via www.Killzone.com. Various bug-fixes and minor updates. http://blog.us.plays...ames-and-bolts/Nerfade bottar och mer info om spelrummet samt förbättrad nätkod. Nice! EDIT: Arctower Landing verkar inte vara en snöbana, bara blåish...  EDIT: I have a question, are the Bolt gun and Flamethrower only available with the new DLC? and if so, can you only use those weapons on those maps?
David Bull replied on July 10, 2009 at 1:58 pm Yes, the two new weapons are only available with the new DLC.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 juli 2009 - 02:20.
Postad 11 juli 2009 - 10:43
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
wow, många bra förbättringar och tillägg!!!
Toppen! Ska bli kul att lira lite mer i helgen!
Postad 11 juli 2009 - 11:55
Unregistereda1381774
-
Unregistereda1381774
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
Feature - Detailed information screen when browsing games. Items displayed include: Friendly Fire, Faction Balancing, Custom Weapons and Custom Badges as well as the region, game size, selected maps and allowed Missions and Badges.
Postad 11 juli 2009 - 23:54
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg

Ja, effin' finally. Känns som vi gnällt på avsaknaden av det där varenda gång vi ska lira. =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Powercon ”grendosa”
Anton
2025-05-28 20:37:24
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|