Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 december 2008 - 11:59

snokenmon
  • snokenmon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Ingen som hört eller har någon mer information om det där med att MMS:en hos de som använder Tre blir små och knappt synliga?

Får väl dra iväg ett mail till dem och fråga varför det ligger till dom det gör.

Redigerat av snokenmon, 06 december 2008 - 12:06.

Postad 06 december 2008 - 12:58

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Finns det inget sätt att skriva en länk direkt i någon meny. T.ex. www.vilkensidasomhelst.se. Klicka på länken och komma dit direkt. Om man får ett mail med en länk så är det ju bara att klicka och man kommer dit?

Postad 06 december 2008 - 13:42

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Har en liten fråga till!
I den där sms-konversationen som finns så har jag problem med att man bara ser en rad kanske två av det man skriver. Missar ofta att läsa igenom innan jag skickar och så blir det som det blir. Går det att öka antalet rader på något sätt? Jag vet att man kan skicka som ett vanligt SMS också men har man en liten "chat" så blir det ofta att man använder den där man ser tidigare sms.

Postad 06 december 2008 - 13:55

j_ankarloo
  • j_ankarloo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej alla!
Nu har man äntligen en X1:a! Å jädrar vilken pryl! =) Kan inte fatta varför många klagar över att den är seg, det är då inget jag märkt av iaf! Sjukt nöjd än så länge!

Förutom med en sak.... Har inte Lyckats att synka med ActiveSync. Programmet (activesync) hänger sig hela tiden. Ibland lyckas man komma så långt att man får upp fönstret men så fort man klickar på "verktyg" hänger det sig (antar det är där man fixar inställningar). Oftast kommer man inte ens så långt utan det står bara "Hämtar inställningar.." i ett litet fönster och sedan händer inget mer utan den bara laddar och laddar. Har letat efter alternativ till detta programmet men inte lyckats hitta några som jag får att fungera.

Kan tillägga att jag kör XP, har precis återställt telefonen, har senaste versionen av activesync och den har jag installerat om 3 gånger nu.. Det jag är ute efter är att synkronisera mina outlook kontaker samt kalender.

Fattar inte vad jag ska göra.. Vore ytterst tacksam om någon ville hjälpa mig!

MVH Johan

Postad 06 december 2008 - 14:11

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

7,2 Mb/s är ju det maximala som radiogränssnittet kan hantera, vilket innebär att den verkliga hastigheten kommer att minska när lasten går upp. Ett annat problem är att transmissionen från basstationen till core-nätet också måste kunna hantera högre hastigheter annars blir ju det flaskhalsen. Beroende på var du bor så kommer du inte komma upp i särskilt höga hastigheter därför att transmissionen av olika anledningar inte kan hantera dessa hastigheter. Detta kan vara bra att komma ihåg när vissa operatörer gör reklam för att de skulle vara snabbast ;-)

/Andreas

Jo tack jag vet precis hur det fungerar. Jobbar som system test engineer på RNC på Ericsson. Men med HSDPA kommer man allt som oftast upp i minst 4-5 gånger högre hastighet än vanlig WCDMA. Så det är värt att skaffa det ändå om man surfar mycket ellet gör annat som kräver nätaccess.

SPB mobile shell hyllas en del här och jag har testat både panelen och det fulla programet och är inte imponerad överhuvudtaget. Har skrivit mer detaljerat om det här http://www.zulan.se/...mobile-just-nu/

Panelen suger enligt mig. Programmet är snyggt och smidigt men jag använder det inte. Det enda jag använder det till är kontaktlistan. Den är grymt bra. Sen kör jag det för genvägar också i kombination med Spb Pocket Plus.

Sen en sak till. Homescreen++ signal-styrke-visning suger verkligen. Hade noll kontakt på ett ställe igårkväll och mobilen stod och försökte connecta till nätet hela tiden (vilket tyvärr händer mkt lättare nu när man har en X1 :-() men Homescreen++ signalstyrka visade 50-100%. HAHA! :blink:

Redigerat av DIFference, 06 december 2008 - 14:20.

Postad 06 december 2008 - 14:24

Unregisteredef3d7ccb
  • Unregisteredef3d7ccb
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
är det någon som vet om man kan ladda hem track id till telefonen? är inne på se´s hemsida men går man in via telefonen så hittar man icke :S

Postad 06 december 2008 - 14:55

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Jo tack jag vet precis hur det fungerar. Jobbar som system test engineer på RNC på Ericsson. Men med HSDPA kommer man allt som oftast upp i minst 4-5 gånger högre hastighet än vanlig WCDMA. Så det är värt att skaffa det ändå om man surfar mycket ellet gör annat som kräver nätaccess.

Absolut, du missförstod om du trodde att jag menade att man inte skulle satsa på ett abonnemang HSPA, det skall man. Vad jag menade var att Mb/s över radiogränssnittet inte spelar så stor roll om man har en flaskhals i transmissionen. En fågel kvittrade om att de operatörer som använder nätutrustning från vårt grannland i öst har lite problem med det :blink:

Postad 06 december 2008 - 17:36

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Hittar inte "TurnOffAutoDeploy "
Ska man lägga till den själv då eller ?

Jepp.. prova att lägga till om den saknas. 95% säker att det var en DWORD-flagga.

Postad 06 december 2008 - 19:14

bobbanswe
  • bobbanswe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Ställde frågan på förra sidan, men fick inget svar. Så kopierar över den hit B)

"Förresten, med en surf hastighet på ca 0,2 mbit/s hur lång tid dröjer det att exempelvis ladda en video på youtube eller möjligtvis aftonbladet.se"

Blir det olidligt vid vanligt surf, säg att jag går in på youtube varje dag och kollar nåra videos. Kanske går in på aftonbladet osv?

Postad 06 december 2008 - 19:23

Unregistereddcfc6e61
  • Unregistereddcfc6e61
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har problem med att spela upp Mp3-filerna i mobilen.
Sedan jag installerat bl.a. coreplayer i mobilen så kan jag inte öppna mp3-filerna genom att bara "klicka" på dom. En varnings-ruta dyker då upp där det står "Inget program har associerats med "...filnamn". Kör programmet först och öppna den här filen inifrån programmet."
Har öppnat filen både innefrån coreplayer och mediaspelaren och då spelas den upp men den kommer inte ihåg att associera med just något av dom här programmen.
Dessutom kan mobilen inte spela upp några ringsignaler nu heller =(
Hjälp mig, hur fixar man det här? Gärna så att coreplayern blir huvudspelare både för musikfiler samt video-filer.

Postad 06 december 2008 - 20:53

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Har problem med att spela upp Mp3-filerna i mobilen.
Sedan jag installerat bl.a. coreplayer i mobilen så kan jag inte öppna mp3-filerna genom att bara "klicka" på dom. En varnings-ruta dyker då upp där det står "Inget program har associerats med "...filnamn". Kör programmet först och öppna den här filen inifrån programmet."
Har öppnat filen både innefrån coreplayer och mediaspelaren och då spelas den upp men den kommer inte ihåg att associera med just något av dom här programmen.
Dessutom kan mobilen inte spela upp några ringsignaler nu heller =(
Hjälp mig, hur fixar man det här? Gärna så att coreplayern blir huvudspelare både för musikfiler samt video-filer.

OK, jag kör med Resco Explorer, om du inte har den kanske du skulle skaffa den.
Gör så här (med Resco explorer): öppna en mapp med mp3-filer, håll ner pennan på en fil tills en meny öppnas, välj Open -> Open with, en meny kommer upp med program som du vill ska öppna filen, klicka i Always use this program to open this file type, leta upp Coreplayer, klicka på OK. Nu är alla mp3-filer associerade med Coreplayer. Gör samma sak med alla filtyper du vill associera med Coreplayer (eller något annat program).

Redigerat av Supersmurfen, 06 december 2008 - 20:57.

Postad 06 december 2008 - 21:22

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Testade mitt WLAN lite tyngre nu. Tankade lite musik från min dator till X1:an. Kom inte upp i mer än ca 600 kB/sek. Har 54 under både Rx och Tx och full signalstyrka. Ni andra som kör WLAN och har dessa värden "rätt". Vad får ni?

Ang Turbo-3g hos Tre som jag skrev om idag: Det var säljaren som ljög för mig och sa att man fick turbo-3g med X1:an för 99 kr/mån. Det värsta var att han var i butiken idag när jag var och frågade och sa att han inte sagt så. Inte oväntat. 3s personal är värdelösa, okunniga och ofta otrevliga och korta. Men deras 499-abonnemang med fri surf/turbo-3g och fria sms för 99/199 kr resp 99 kr är oslagbart tycker jag. Och här i Sthlm är täckningen inget problem så jag kommer stanna kvar. Får ta och köra turbo-3g för 199 kr/mån. Gör mig ingen skillnad i plånkan så va fan. :)

Ställde frågan på förra sidan, men fick inget svar. Så kopierar över den hit B)

"Förresten, med en surf hastighet på ca 0,2 mbit/s hur lång tid dröjer det att exempelvis ladda en video på youtube eller möjligtvis aftonbladet.se"

Blir det olidligt vid vanligt surf, säg att jag går in på youtube varje dag och kollar nåra videos. Kanske går in på aftonbladet osv?

Just nu kör jag 0,384 Mpbs (dvs vanlig 3g) och youtube funkar bra. Dock suger vanliga SIDAN youtube. Antingen blir videon för liten eller för stor om man zoomar med t.ex. Opera. Men med Coreplayer kan man surfa på youtube och det blir nog så bra det kan bli.

Redigerat av DIFference, 07 december 2008 - 02:25.

Postad 06 december 2008 - 22:20

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Ingen som hört eller har någon mer information om det där med att MMS:en hos de som använder Tre blir små och knappt synliga?

Får väl dra iväg ett mail till dem och fråga varför det ligger till dom det gör.

Finns en tråd om det. Själv har jag felanmält 10gg säkert!
Ingen fattar nånting på kundtjänst, förutom en gång då det gick ta emot något högre upplösning.
Gissar på att de som vanligt kommer att skylla på telefonen trots att filnamnet är ändrat
(har själv lagt av att skicka mms för det är ju ingen större ide´när man inte ser nåt)

Postad 06 december 2008 - 22:24

Unregistereddcfc6e61
  • Unregistereddcfc6e61
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

OK, jag kör med Resco Explorer, om du inte har den kanske du skulle skaffa den.
Gör så här (med Resco explorer): öppna en mapp med mp3-filer, håll ner pennan på en fil tills en meny öppnas, välj Open -> Open with, en meny kommer upp med program som du vill ska öppna filen, klicka i Always use this program to open this file type, leta upp Coreplayer, klicka på OK. Nu är alla mp3-filer associerade med Coreplayer. Gör samma sak med alla filtyper du vill associera med Coreplayer (eller något annat program).

Tack, det verkar funka med Resco och som du sa "open with" med Coreplayer. Saken är att jag kan inte använda mp3-filerna som ringsignaler när de e associerade till att öppnas med coreplayer. Hur gör man då?
Dessutom kan jag inte öppna mp3-filerna om jag associerar dom till Mediaspelaren då står det "Det går inte att hitta filen" varför??

Postad 06 december 2008 - 22:45

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Är det inte bara så att vi har för hög upplösning på våra telefoner? Jag menar De flesta har ju bara en femtedel så hög upplösning på sina telefoner...

Postad 06 december 2008 - 23:00

bobbanswe
  • bobbanswe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Testade mitt WLAN lite tyngre nu. Tankade lite musik från min dator till X1:an. Kom inte upp i mer än ca 600 kB/sek. Har 54 under både Rx och Tx och full signalstyrka. Ni andra som kör WLAN och har dessa värden "rätt". Vad får ni?

Ang Turbo-3g hos Tre som jag skrev om idag: Det var säljaren som ljög för mig och sa att man fick turbo-3g med X1:an för 99 kr/mån. Inte oväntat. 3s personal är värdelösa, okunniga och ofta otrevliga och korta. Men deras 499-abonnemang med fri surf/turbo-3g och fria sms för 99/199 kr resp 99 kr är oslagbart tycker jag. Och här i Sthlm är täckningen inget problem så jag kommer stanna kvar. Får ta och köra turbo-3g för 199 kr/mån. Gör mig ingen skillnad i plånkan så va fan. B)

Just nu kör jag 0,384 Mpbs (dvs vanlig 3g) och youtube funkar bra. Dock suger vanliga SIDAN youtube. Antingen blir videon för liten eller för stor om man zoomar med t.ex. Opera. Men med Coreplayer kan man surfa på youtube och det blir nog så bra det kan bli.

Ah, låter inte alltför dåligt. Hur lång tid dröjer det för en video att ladda då? Och hur blir det om du går in på aftonbladet eller liknande? Fungerar det?

TACK! Dina svar uppskattas VERKLIGEN!

Postad 06 december 2008 - 23:05

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Ah, låter inte alltför dåligt. Hur lång tid dröjer det för en video att ladda då? Och hur blir det om du går in på aftonbladet eller liknande? Fungerar det?

TACK! Dina svar uppskattas VERKLIGEN!

En youtube-video med coreplayer tar väl i snitt ca 5 sek att börja spela. Sen beror det ju på youtubes servrar som ibland är enormt långsamma. Ibland är ju laddtiden 4-5 minuter för en kort vide på youtube när man kollar via dator. Men det fungerar iaf kanon o mobilen tycker jag.

Om man går in på aftonbladet.se (originalsidan) tar det ju ett tag om man har vanligt 3g bara. Sidan är väl 3-5 MB stor säkert och med vanligt 3g tankar man som mest i ca 50 kB/sek. Så det tar ju tid. Men sen finns ju mobilversioner av de flesta nyhetssidor. Jag tycker iaf det funkar väldigt bra att surfa på vanliga webbsidor med bara 3g. Men tänker dock ändra till turbo-3g för att göra det snabbare. Men det funkar absolut.

Postad 07 december 2008 - 00:18

m5patrik
  • m5patrik
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej

I SBP Shell under kontakter så visas alla kontakter dubbelt. Det görs det inte i mina andra paneler. Varför och vad behöver jag göra för att en kontakt bara ska visas en gång istället för dubbelt?

Postad 07 december 2008 - 00:19

bobbanswe
  • bobbanswe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

En youtube-video med coreplayer tar väl i snitt ca 5 sek att börja spela. Sen beror det ju på youtubes servrar som ibland är enormt långsamma. Ibland är ju laddtiden 4-5 minuter för en kort vide på youtube när man kollar via dator. Men det fungerar iaf kanon o mobilen tycker jag.

Om man går in på aftonbladet.se (originalsidan) tar det ju ett tag om man har vanligt 3g bara. Sidan är väl 3-5 MB stor säkert och med vanligt 3g tankar man som mest i ca 50 kB/sek. Så det tar ju tid. Men sen finns ju mobilversioner av de flesta nyhetssidor. Jag tycker iaf det funkar väldigt bra att surfa på vanliga webbsidor med bara 3g. Men tänker dock ändra till turbo-3g för att göra det snabbare. Men det funkar absolut.

Aja, då får jag ta en funderare och komma fram till om det är värt extra pengarna för turbo-3g. Tack för alla info iaf, kanske återkommer med fler frågor senare B)

Postad 07 december 2008 - 02:26

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Hej

I SBP Shell under kontakter så visas alla kontakter dubbelt. Det görs det inte i mina andra paneler. Varför och vad behöver jag göra för att en kontakt bara ska visas en gång istället för dubbelt?

Har haft så att alla kontakter även sparats på sim-kortet då du lagt till nya o telefonen innan? I så fall kanske de andra kontaktvisarna är inställda på att bara visa telefonens kontakter och det andra att visa båda.

Postad 07 december 2008 - 03:00

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

600 kb/s är rätt bra hastighet för att vara mobilt Wifi.. det motsvarar ju nästan 6mbit. Jag kommer upp i ca 500kb/s när jag tankar från mitt nätverk via Wifi. Kan kanske gå att speeda upp med tweekning i router och inställningar på nått sätt, men jag känner inget behov. Har wifi-inställningen på mitten så att det inte ska dra så mkt batteri...

Kanske får mobilen t.o.m svårt att lära i speciellt mycket högre hastighet...

/Joel

Postad 07 december 2008 - 09:38

m5patrik
  • m5patrik
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har haft så att alla kontakter även sparats på sim-kortet då du lagt till nya o telefonen innan? I så fall kanske de andra kontaktvisarna är inställda på att bara visa telefonens kontakter och det andra att visa båda.

Ja det måste vara något sådant. Men, jag hittar ingenstans där man kan inaktivera att telefonen inte skall visa kontakterna på SIM-kortet. Var hittar jag det? Xperia Tweaks hjälper inte.....

Postad 07 december 2008 - 12:00

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

600 kb/s är rätt bra hastighet för att vara mobilt Wifi.. det motsvarar ju nästan 6mbit. Jag kommer upp i ca 500kb/s när jag tankar från mitt nätverk via Wifi. Kan kanske gå att speeda upp med tweekning i router och inställningar på nått sätt, men jag känner inget behov. Har wifi-inställningen på mitten så att det inte ska dra så mkt batteri...

Kanske får mobilen t.o.m svårt att lära i speciellt mycket högre hastighet...

/Joel

Kanske är så. Funkar ju klockrent att streama film från datorn iaf.

Apropå film. Eftersom XviD med "normal" bitrate är lite för tungt för X1:an. Någon som kan tipsa om vilken upplösningen och bitrate man ska köra för att få så bra kvalitet som möjligt utan några hack osv?

Ja det måste vara något sådant. Men, jag hittar ingenstans där man kan inaktivera att telefonen inte skall visa kontakterna på SIM-kortet. Var hittar jag det? Xperia Tweaks hjälper inte.....

Du kan ju alltid ta bort kontakterna på sim-kortet så slipper du detta. Det är ju bara att du gör en backup på din teleonbok på telefonen någon gång då och då. Men finns säkert någon inställning. Hinner inte kolla nu. Ska iväg o shoppa.

Postad 07 december 2008 - 12:08

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Har upptäckt en störande grej:

När jag får sms men inte läser det direkt utan väntar en viss tid. Då försvinner sms-ikonen uppe bredvid klockan/batteriet/mottagningsstaplarna. Störande som ********. Någon som vet om detta går att fixa eller har jag fipplat till något?

Sen undrar jag vad "Timeout för Idag" betyder under inställningarna för "Idag"?

Postad 07 december 2008 - 18:44

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Nån som testat Live Mesh Mobile? http://blogs.msdn.com/livemesh/ är ju visserligen bara tillgänglig i US och UK men det kanske finns någon workaround?

Redigerat av tommydl, 07 december 2008 - 18:45.

Postad 08 december 2008 - 13:28

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Sen undrar jag vad "Timeout för Idag" betyder under inställningarna för "Idag"?

Det är den tid telefonen väntar, om du lämnat den med ett annat program igång, innan den hoppar tillbaka till Today-fönstret.

Postad 08 december 2008 - 13:34

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Det är den tid telefonen väntar, om du lämnat den med ett annat program igång, innan den hoppar tillbaka till Today-fönstret.

Ah. Det kan ju vara bra. För ett program, t.ex. Opera Mobile, drar väl mer batteri om det ligger "uppe" än om det är minimerat?

Postad 08 december 2008 - 14:29

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
fel tråd :)

Redigerat av easycure1974, 08 december 2008 - 14:30.

Postad 08 december 2008 - 19:18

ravvie
  • ravvie
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig med detta?
https://www.minhembi...s...t&p=2200156

Postad 08 december 2008 - 19:29

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Samma sak för mig som kör Tele2, lätt irriterande.
Nån annan med Tele2 som inte har detta problem?

Sen den ständiga frågan om att koppla upp och hämta MMS, finns det en lösning på detta, har hängt med skapligt i den här tråden sen den startades, men vet inte med mig att ja läst nå sånt?
(hoppas jag har fel/missat det bara :))

Postad 08 december 2008 - 20:44

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
sen dom nya inställningarna kom på tele2s hemsida så har jag inte haft några som helst problem.. och att dom blir små har jag aldrig varit med om

Postad 08 december 2008 - 21:39

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

sen dom nya inställningarna kom på tele2s hemsida så har jag inte haft några som helst problem.. och att dom blir små har jag aldrig varit med om

Manuella inställningar eller som skickas till telefonen?

Postad 08 december 2008 - 23:13

Unregisteredc41dd6b1
  • Unregisteredc41dd6b1
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Halloj folket. Jag har följt den här tråden bra länge nu.

Men en sak som jag fortfarande undrar är om xperian har stöd för DLNA?

Det hade vart grymt då jag har planer på att digitalisera lite här hemma. Är för övrigt sjukt nöjd med telefonen.

Postad 09 december 2008 - 08:43

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Manuella inställningar eller som skickas till telefonen?

manuella från hemsidan.. skrev det för några sidor sen att det kommit upp på hemsidan.. Så ett tips är att gå dit och skriva in manuellt i luren. Dom skiljer sig rätt mycke från dom som laddas hem automatiskt

Postad 09 december 2008 - 12:30

mortengutt
  • mortengutt
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Kan noen hjelpe meg med alarmklokken - den ringer ike mer plutselig. Igår installerede jeg Manilla HD for å fo Touchflow 3D-meny, men ville ikke ha det så avinnstallerte det. Og idag tidlig ringte ikke alarmklokken min på telefonen, som alltid har virket. Noen som kan hjelpe meg? Trenger den.

Postad 09 december 2008 - 13:47

mortengutt
  • mortengutt
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Kan noen hjelpe meg med alarmklokken - den ringer ike mer plutselig. Igår installerede jeg Manilla HD for å fo Touchflow 3D-meny, men ville ikke ha det så avinnstallerte det. Og idag tidlig ringte ikke alarmklokken min på telefonen, som alltid har virket. Noen som kan hjelpe meg? Trenger den.

Fant ut av det

Postad 09 december 2008 - 15:37

Unregistered41022
  • Unregistered41022
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag är nu efter ett par veckors användande riktigt nöjd med min X1, men jag har en elementär fråga till er experter. Om jag pratar i telefonen och det kommer in ett samtal till så kopplar telefonen över det första samtalet till högtalartelefonen. Så kan man ju inte ha det! Vad har jag missat för inställning?

Postad 09 december 2008 - 15:41

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Nu har jag inte använt min telefon så mycket för att ringa ut ÄN. Men häromdagen ringde jag brorsan och fick upptaget-ton. Denna kom då ut genom högtalaren, högt och tydligt. Why?

Postad 09 december 2008 - 17:24

Unregistered24d4f851
  • Unregistered24d4f851
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Nu har jag inte använt min telefon så mycket för att ringa ut ÄN. Men häromdagen ringde jag brorsan och fick upptaget-ton. Denna kom då ut genom högtalaren, högt och tydligt. Why?

Så skall det väl vara? Blir alltid så för mig med.

Postad 09 december 2008 - 17:46

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Men en sak som jag fortfarande undrar är om xperian har stöd för DLNA?

Tyvärr inte. Den enda telefonen som SonyEricsson verkar ha DLNA-certifierat är Sony Ericsson C905.

Postad 09 december 2008 - 18:11

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Testade de 'manuella' MMS-inställningarna på Tele2´s sida, nu kommer inte byt anslutningsfrågan upp längre.

Däremot är fortfarande filmklippen som skickas runt med div mer eller mindre rumsrent innehåll små som tumnaglar, foton kommer i fullskärm.

Funkar MMS-filmerna för er andra med Tele2?

(jag var nog lite otydligt när ja skrev förra meddelandet ang små MMS - detta gäller alltså bara filmer)

Postad 09 december 2008 - 21:22

m5patrik
  • m5patrik
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Min högra knapp för "kontakter" funkar inte som den gjort längre. Trycker jag på den så händer inget, är jag inne i ett program och trycker på den så avslutas programmet, precis som den fått samma funktion som "OK" knappen.
Nån som vet hur man ändrar tillbaka?

Postad 09 december 2008 - 21:26

m5patrik
  • m5patrik
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Min högra knapp för "kontakter" funkar inte som den gjort längre. Trycker jag på den så händer inget, är jag inne i ett program och trycker på den så avslutas programmet, precis som den fått samma funktion som "OK" knappen.
Nån som vet hur man ändrar tillbaka?

Ahh, jag hittade det nu under inställningar....

Postad 09 december 2008 - 23:16

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Testade de 'manuella' MMS-inställningarna på Tele2´s sida, nu kommer inte byt anslutningsfrågan upp längre.

Däremot är fortfarande filmklippen som skickas runt med div mer eller mindre rumsrent innehåll små som tumnaglar, foton kommer i fullskärm.

Funkar MMS-filmerna för er andra med Tele2?

(jag var nog lite otydligt när ja skrev förra meddelandet ang små MMS - detta gäller alltså bara filmer)

Kan inte det bero på att filmerna är rätt små? Alltså det är ju inte ofta det skickas mms med filmer i upplösning 320x240 ens.. dom brukar vara ännu mindre. Då är det klart dom blir små i mobilen.. Däremot saknar jag att kunna zooma in i videos/bilder som är små i meddelanden. Alltså okej att det blir taskig kvalité, vill ha möjlighet att zooma ändå!

//Joel

Postad 10 december 2008 - 13:41

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
...fungerar fjärrkontroll på hörlurarna med xperia eller måste man använda telefonens menyer för att kontrollera musik, film mm?

Postad 10 december 2008 - 16:41

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

...fungerar fjärrkontroll på hörlurarna med xperia eller måste man använda telefonens menyer för att kontrollera musik, film mm?

Har du något exempel på vilka hörlurar du tänker på? Bluetooth-hörlurar med ljudinställning och spola fram/tillbaka/stopp/paus fungerar med Windows Media Player-musik. Jag testade med Plantronics Pulsar 590A hörlurarna...

Postad 10 december 2008 - 18:42

thebiga
  • thebiga
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Skulle inte ny FW komma två veckor före jul?

Postad 10 december 2008 - 21:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ett tips är att flasha själv så har man det nyaste hela tiden å slipper vänta :)

Postad 10 december 2008 - 21:44

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jag funderar på att flasha om den men vill först se om SE:s fw-uppdatering är något att ha... om dom nu får ut den nån gång. Och ja, senast två veckor innan jul var det sagt från supporten, men vad fan vet dom :)

Postad 10 december 2008 - 22:03

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej alla, skaffade mig en xperia idag och är hooked direkt! Enbart två grejor har gnagt mig lite!

Kan man ställa in känsligheten på skärmen på något vis, jag tycker det är stört omöjligt att köra med pennan, den reagerar ju knappt, och visst funkar det med fingrarna, men det blir ju lite galet ibland.

fråga två, hur länge måste man ladda den första gången, han i telenor butiken snackade om 10 timmar, men ska det verkligen vara nödvändigt?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.