* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 12 February 2011 - 14:11
freppo
-
freppo
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ser ut som N8an blir min sista Nokia mobil...
Blir nog samma här... Kan inte förstå logiken i detta strategiska val... Nokia är dödsdömda. Hoppas man kan sälja sina aktier på rekylen nästa vecka. Om man gjort en gemensam satsning med MS på den Nordamerinkanska marknaden gällande WP7 hade jag kunnat förstå, men att döda sitt eget operativ är ju bara rent korkat! Vem kommer köpa en symbianmobil efter detta besked? Antar att E7 m. fl. kommer bli billiga telefonener att köpa samtidigt som Nokia blir en ren hårdvaruleverantör som är utkonkurrerat om 5 år... Bara hoppas att alla kringtjänster till ens N8 överlever de närmsta två åren när man använder telefonen..
Postad 12 February 2011 - 14:20
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Varför tycker så många att det är korkat med ett samarbete med MS? Symbian har jag personligen inget emot (tidigare haft både IOS och Android) men utvecklingen och försäljningen har talat ett väldigt tydligt språk. Sen kan man tycka det är synd om man med Symbian med kommande uppdatering "hittat rätt" (återstår att se).
Ser det som en otrolig styrka att Nokia med sin kunskap och MS med sina resurser så kan det inom en 2-4 års period bli riktigt spännande. Nu har man iaf chansen att rädda ett sjunkande skepp.
Till sist, om att Nokia kommer vara låsta till MS. Hur låst och fixerat är inte IOS? Har det gett negativa försäljningssiffror? NEJ.
Tror varken bu eller bä, men att Nokia är borta från mobilmarknaden är nog ett väldigt förhastat antagande.
Postad 12 February 2011 - 15:03
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Vem kommer köpa en symbianmobil efter detta besked? Antar att E7 m. fl. kommer bli billiga telefonener att köpa samtidigt som Nokia blir en ren hårdvaruleverantör som är utkonkurrerat om 5 år...
Jag köper en lätt, mobilerna har inte blivit sämre för det och Nokia har inte gått i KK så support lär man få ändå. Enda risken jag ser är att apptillverkare blir mer negativa till att utveckla till Symbian, men många har redan kommit och fler är nog på väg ändå. Såg att Akai släppte en symbianmobil för någon dag sedan, så vem vet Symbian^3 kanske hittar till någon annan vad det lider.
Postad 12 February 2011 - 16:58
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Trodde faktiskt inte att nån ville ha Symbian när de finns Android,Iphone å WP7 :-)
Nu har jag dock inte testat nån på ett bra tag..
Redigerat av moparman, 12 February 2011 - 17:01.
Postad 12 February 2011 - 17:09
Unregistered77d30fc4
-
Unregistered77d30fc4
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Tycker detta är så j*vla tråkigt.. Jag som köpte Nokia-telefoner pga riktigt bra hårdvara OCH att jag gillar Symbian. Står inte ut med andra OS.. Får väl efter N8an sälja min själ och gå över till iFån. Jag som fruktade den dagen..
Postad 12 February 2011 - 17:13
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Till sist, om att Nokia kommer vara låsta till MS. Hur låst och fixerat är inte IOS? Har det gett negativa försäljningssiffror? NEJ.
Varför tror du många här använder Symbian? Jag använder det själv därför att jag delvis inte vill bli utlåst från mina rättigheter som iCrap och WinCrap gör. Det är ett hot, och precis mitt emot vad Nokia stått för tidigare. Sedan är det troligen mest att folk är ignoranta. Trodde faktiskt inte att nån ville ha Symbian när de finns Android,Iphone å WP7 :-)
Android = stora säkerhetsbrister, resursätare. iCrap = låst, apple. WinCrap = låst, ljusår bakom konkurrenterna. Efter några år kanske WinCrap mognar. Men vad har då hänt med alla andra operativsystem? De har blivit ÄNNU mer mogna, med nya grymma finesser och effektivitet. Win, win.
Postad 12 February 2011 - 18:17
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Ser det som en otrolig styrka att Nokia med sin kunskap och MS med sina resurser så kan det inom en 2-4 års period bli riktigt spännande. Nu har man iaf chansen att rädda ett sjunkande skepp.
Ett problem som jag ser är att dessa 2-4 år inte finns för vare sig Nokia eller Microsoft. De ligger ju redan 2-4 år efter konkurrenterna, båda företagen har ju missat ett par generationers smartphoneutveckling och nu hamnar Nokia ännu längre efter. Jag hade hellre sett att Nokia valt Android och parallellt med det utvecklat sina egna operativ vidare, Meego såg rätt ok ut imho. Lasse
Postad 12 February 2011 - 18:29
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Grejen är ju att Nokia kommer satsa på Symbian under denna transitionsperiod. Därför kommer firmware 2 och 3.
Postad 12 February 2011 - 18:39
freppo
-
freppo
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag köper en lätt, mobilerna har inte blivit sämre för det och Nokia har inte gått i KK så support lär man få ändå. Enda risken jag ser är att apptillverkare blir mer negativa till att utveckla till Symbian, men många har redan kommit och fler är nog på väg ändå. Såg att Akai släppte en symbianmobil för någon dag sedan, så vem vet Symbian^3 kanske hittar till någon annan vad det lider.
Vi kan ju alltid hoppas att någon vill ta vid och vidareutveckla Symbian, men jag tror Nokia kommer vara dumsnåla och vilja ha allt för mycket betalt för detta, varpå ingen framtid alls finns.. Tänk dig när SE kom med ett par Symbiantelefoner för ett par år sedan, som ex Satio.. Varför lät inte Nokia dessa ta del av applikationsbutiken? Varför var den så hårt Nokiaknuten.. tänk er om det hade varit en SymbianMarket där alla som använde operativet hade kunnat använda. Skulle kunnat gagna plattformen och Nokia, men inte... Näe, det är synd men jag är övertygad om att Nokia är en marginalspelare inom 5 år. Jag som tycker att Nokia var på väg på rätt spår med N8an..
Postad 12 February 2011 - 19:12
hemtman
-
hemtman
-
Användare
-
-
105 inlägg
Vi kan ju alltid hoppas att någon vill ta vid och vidareutveckla Symbian, men jag tror Nokia kommer vara dumsnåla och vilja ha allt för mycket betalt för detta, varpå ingen framtid alls finns.. Tänk dig när SE kom med ett par Symbiantelefoner för ett par år sedan, som ex Satio.. Varför lät inte Nokia dessa ta del av applikationsbutiken? Varför var den så hårt Nokiaknuten.. tänk er om det hade varit en SymbianMarket där alla som använde operativet hade kunnat använda. Skulle kunnat gagna plattformen och Nokia, men inte...
Näe, det är synd men jag är övertygad om att Nokia är en marginalspelare inom 5 år. Jag som tycker att Nokia var på väg på rätt spår med N8an..
Nokia va på påfarten med n8 med flera super lurar, men nu med wp är nokia på motorvägen. Det här kan bli hur bra som helst. Händer mycket runt nokia just nu, nästa bomb kommer ju redan nästa vecka.
Postad 12 February 2011 - 19:38
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Varför lät inte Nokia dessa ta del av applikationsbutiken? Varför var den så hårt Nokiaknuten.. tänk er om det hade varit en SymbianMarket där alla som använde operativet hade kunnat använda. Skulle kunnat gagna plattformen och Nokia, men inte...
Näe, det är synd men jag är övertygad om att Nokia är en marginalspelare inom 5 år. Jag som tycker att Nokia var på väg på rätt spår med N8an..
Antagligen därför att Nokia utvecklade program till OVI själv. Varför skulle SE få tillgång till all det utvecklingsarbetetet helt gratis? om inte Nokia hade utveckat appar själv som tex Nokia Internet Radio hade det varit färre appar det hade knappast gynnat plattformen heller. Sådant där kostar pengar:
Postad 12 February 2011 - 19:50
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Vaaa....Vad har jag nu missat?...
Vad är de för bomb som släpps nästa vecka ?
Postad 12 February 2011 - 19:52
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Ett problem som jag ser är att dessa 2-4 år inte finns för vare sig Nokia eller Microsoft. De ligger ju redan 2-4 år efter konkurrenterna, båda företagen har ju missat ett par generationers smartphoneutveckling och nu hamnar Nokia ännu längre efter.
Jag hade hellre sett att Nokia valt Android och parallellt med det utvecklat sina egna operativ vidare, Meego såg rätt ok ut imho.
Lasse
Va, efter konkurrenterna? Knappast. Om man tittar på N8 ligger då konkurrenterna pinsamt efter, eller vem menar du hade tex USB-OTG för fyra år sedan? eller en sådan sak som NFC som Samsung upptäckt först nu, det hade Nokia redan på 6131. Varken Android eller WP7 är rätt väg för Nokia, men av två onda ting är nog WP7 bättre val av Nokia, just på grund att de kan diffrentiera sig så mycket bättre. Den bästa hade varit att gå vidare på den redan inslagna vägen.
Postad 12 February 2011 - 20:15
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Både Nokia och Microsoft erkänner ju offentligt att de helt missat "tåget" på smartphonesidan. Aktieägarna verkar göra samma bedömning men du har naturligtvis rätt till din åsikt, jag delar den dock inte. Vi är däremot överens när det gäller Nokias egna plattform. Jag hade också helst sett att de fortsatt utveckla sitt egna.
Postad 12 February 2011 - 22:15
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Bara för att vara lite av en konspirationsteoretiker, kolla vem som är 8:e största privata aktieägaren i Microsoft: http://www.dailyfina...ional-ownership
Postad 12 February 2011 - 22:36
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Bara för att vara lite av en konspirationsteoretiker, kolla vem som är 8:e största privata aktieägaren i Microsoft: http://www.dailyfina...ional-ownership
Ja och inte äger han en enda Nokiaaktie. Det här är så riggat av MS att det inte är sant.
Postad 12 February 2011 - 22:41
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Nokia borde ha valt att bli mer öppet med olika OS för att nå ut till alla med olika smaker istället för att knyta exklusivt till 1 enda.
Redigerat av Unregistered1232, 12 February 2011 - 22:41.
Postad 12 February 2011 - 23:03
Matsedal
-
Matsedal
-
Användare
-
-
134 inlägg
Jag vill veta men fattar inte ett smack :/ Edit: Okej lol nu såg jag, fan va sjukt.
Redigerat av Matsedal, 12 February 2011 - 23:05.
Postad 12 February 2011 - 23:05
Unregistered3b04d388
-
Unregistered3b04d388
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har fått upp farten! Avinstallerade massa onödiga program.
Jag hade också en mapp med några appar som tog väldigt lång tid att öppna. Jag vet inte om det är en slump men efter att ha avinstallerat "SmartMovie" och "The Voice" i denna mapp så öppnas den blixtsnabbt. Kan långsamheten bero på vilka appar som är installerade?
Postad 12 February 2011 - 23:17
Matsedal
-
Matsedal
-
Användare
-
-
134 inlägg
Jag hade också en mapp med några appar som tog väldigt lång tid att öppna. Jag vet inte om det är en slump men efter att ha avinstallerat "SmartMovie" och "The Voice" i denna mapp så öppnas den blixtsnabbt. Kan långsamheten bero på vilka appar som är installerade?
Jag tror att det har med bilderna till applikationerna och göra, de tar olika lång tid och öppna beroende på format, storlek och hur optimerade de är.
Postad 12 February 2011 - 23:17
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
Ja och inte äger han en enda Nokiaaktie. Det här är så riggat av MS att det inte är sant.
Orsaken är ju redan förklarad av Nokia. Elop har inte fått sälja sina MS-aktier, eller köpa Nokia-aktier, för det skulle ha klassats som en insideraffär. Det betyder ju också att Elop har vetat om det kommande samarbetet ända sedan han började på Nokia i September. Beslutet om samarbetet har troligtvis gjorts innan Elop började på Nokia. Elop togs bara in, från MS, för att verkställa beslutet...
Postad 13 February 2011 - 09:04
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
När jag hade N95an hade jag ett program som jag kunde se mina utdelade mappar i datorn (windows) över wlan, hämta och spara filer.
Kommer inte ihåg vad programmet hette.
Finns det något sådant till N8an?
Postad 13 February 2011 - 10:16
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
När jag hade N95an hade jag ett program som jag kunde se mina utdelade mappar i datorn (windows) över wlan, hämta och spara filer. Kommer inte ihåg vad programmet hette.
Finns det något sådant till N8an?
Detta hade jag i min N86, hitta det nu, skall prova i min N8 senare oxå: VarsågodEdit:läste nu att de har problem men just N8 och detta prg, läs mer på tillverkarens hemsida som finns i länken ovan
Redigerat av big_swede70, 13 February 2011 - 10:24.
Postad 13 February 2011 - 12:11
JTL
-
JTL
-
Användare
-
-
105 inlägg
Andra telefoner har jag haft 2-3 år men nu blir det nog att byta så fort det finns en SE med likvärdig kamera. Ska bli intressant att se hur ARC presterar, kanske blir den i mars. Blir nog samma här... Kan inte förstå logiken i detta strategiska val... Nokia är dödsdömda. Hoppas man kan sälja sina aktier på rekylen nästa vecka. Om man gjort en gemensam satsning med MS på den Nordamerinkanska marknaden gällande WP7 hade jag kunnat förstå, men att döda sitt eget operativ är ju bara rent korkat!
Vem kommer köpa en symbianmobil efter detta besked? Antar att E7 m. fl. kommer bli billiga telefonener att köpa samtidigt som Nokia blir en ren hårdvaruleverantör som är utkonkurrerat om 5 år...
Bara hoppas att alla kringtjänster till ens N8 överlever de närmsta två åren när man använder telefonen..
Postad 13 February 2011 - 12:23
Chercherlavague
-
Chercherlavague
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
tur att man inte är lika märkestrogen vad det gäller mobiltelefoner som jag är vad det gäller bilar. jag väljer istället alltid det som känns bäst för tillfället.
1998 - Nokia 2110 - köpte den mest för att jag fick ett den för 100:- inkl kontantkort med 20:- på. 2000 - Nokia 3310 - valde den precis när den kom ut i butik och blev väl den mest sålda telefonen någonsin? 2002 - Panasonic GD75 - den hade ju joystick och polyfoniska ringsignaler. är den telefon som hållt för mest stryk och haft bäst ljudkvalité vid samtal. fungerar fortfarande utmärkt. 2004 - SonyEricsson K700i - var tekniskt långt framme och höll väl i två år. dock tveksam kvalite knappar och skal. 2006 - VK Mobile 2020 - fick plats i kortfacket i plånbocken och hade oledskärm. dessutom 3.5 mm jack på sladden. 2007 - LG KE970 - oplanerat köp efter att siba slarvat bor min vk 2020. hade högupplöst skärm, bra kamera, a2dp och gedigen hårdvara. 2010 - Nokia N8
får se vad som hinner hända fram till 2012. då kommer jag byta telefon om jag följer nuvarande mönster.
Resonerar likadant, N8 är min första Nokiamobil någonsin. Tidigare har det varit Bosch (!) Sony, SE, Samsung. Kort sagt, det som har upplevts som mest i framkant för tillfället. Har MBP och Imac hemma så det naturliga valet hade varit en Iphone men den imbecilla hysterin äcklade mig och jag gillar alltid underdogs så jag gav Nokia en chans med N8. Själv är jag ingen teknikfantast utan jag fastnar för snygg layout och en smidig användarupplevelse med ett menysystem som det är lätt att hitta i. Symbian upplever jag som lite "yxigt och yvigt" jämfört med IOS. När jag råkade bryta sönder USB ingången på N8 var jag tvungen att skicka in den på garantin (otroligt nog gick det på garantin, tack Nokia!) lånade jag tjejens Iphone från 2008 (Iphone "2") och t.o.m. den kändes modernare än N8 I användarupplevelse. För några dagar sedan laddade jag ned SDP Mobile Shell för några hundringar och det lyfte användarupplevelsen helt enormt. De flesta konsumenter, som jag, är ganska ytliga;) och då fastnar man inte för en UI som SER UT som något som är skapat av DDR och Erich Honnecker när det DE FACTO är mycket bra. Tror det är en ett ledningsproblem; en brist på insikt över vad som driver konsumenter och vad som måste prioriteras. Hårdvarumässigt är däremot N8 oslagbar, jag älskar kameran men framförallt mediaspelaren. Jag har aldrig någonsin upplevt en såpass bra ljud i Bluetooth. Har en par B5-505, mycket prisvärda lurar.
Postad 13 February 2011 - 12:52
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
jag är lite tekniknörd men viktigare är att nog hårdvaran och designen i allmänhet. att få habegär och att den känns schysst när man känner på den live är också viktigt! sen är det alltid roligt att ha en lite udda mobil. 2110 hade många och 3310 ska vi väl inte ens prata om, men jag var ju först på min högstadieskola på 1500 pers iallafall. Panasonicen var man ganska ensam om såg väl ett par st. K700i var jag också tidig med men den blev ju också riktigt popis. vk såg jag aldrig någon utom min. LG:n var också ganska ovanlig. än så länge känner jag bara en som har N8 men många är sugna på den. hade det inte varit för priset och för många nackdelar så hade jag köpt en iphone 4. mac är jag mer sugen på men det är för mycket nackdelar där med. går ju köra mac os på pc. på bluetooth-fronten är jag sugen på jawbone icon.
Redigerat av bag, 13 February 2011 - 12:54.
Postad 13 February 2011 - 12:55
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
SPB är helt ok, men inte värt pengarna imo. Symbian gränssnittet kanske inte är det snyggaste i världen men det gör vad det ska allafall, gillar man inte det så finns det ju sätt att ändra det. Vet inte om andra OS har samma egenskap att ändra sitt UI så mycket, eller? Vill man inte punga ut för SPB så kan jag rekommendera att man spanar in Voyager Home Screen, det är en gratis app som finns i Ovi storen och ser ut som en mix av iOS och HTC sense ungefär. http://www.youtube.c...h?v=-kUC32f8zkAMycket snabbt och responsivt, men inte fullt så customizable som jag skulle viljat ha det, men det kanske kommer i framtida uppdateringar, vem vet. Personligen föredrar jag faktiskt ordinarie Symbian nu när man vant sig efter några månader, men jag gillar att det finns många alternativ om jag tröttnar på gamla vanliga looken.
Redigerat av Grizzok, 13 February 2011 - 13:00.
Postad 13 February 2011 - 13:01
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Om appen är buggig så kan den ställa till med problem.
Redigerat av Unregistered31511, 13 February 2011 - 13:02.
Postad 13 February 2011 - 14:24
Nightelf
-
Nightelf
-
Användare
-
-
148 inlägg
Trodde faktiskt inte att nån ville ha Symbian när de finns Android,Iphone å WP7 :-)
Hehe...jag säljer i dagarna min Androidmobil för att "backa" till hederliga Symbian igen! Visst, skoj att provat på men Symbian räcker långt med sin enkelhet och gränssnittet....det är dock "bara" en mobil jag vill ha. Lite off topic men ville gärna svara.
Redigerat av Nightelf, 13 February 2011 - 14:24.
Postad 13 February 2011 - 14:51
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Snippat från MyNokiablog: "Another thing i’ve noticed, we havn’t heard anything about N8′s PR2.0 yet.. =.= Over at the nokia support forum, nokia employee “skyee” has this to say: “When it comes to support for our Symbian range, there’s some things I want to clarify: We will keep on releasing regular updates, that means there’s no risk for PR2.0 for N8/C7/C6 and other phones that are due for an update Releases will be available for everybody – and we take all your feedback that we got in the last days into account and are working on improving the processes” source: http://discussions.e...p/923407/page/2 "
Redigerat av Unregistered31511, 13 February 2011 - 14:52.
Postad 13 February 2011 - 19:29
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Detta hade jag i min N86, hitta det nu, skall prova i min N8 senare oxå: Varsågod Edit:läste nu att de har problem men just N8 och detta prg, läs mer på tillverkarens hemsida som finns i länken ovan
Tack ska du ha. Det ska jag kika på.
Postad 13 February 2011 - 20:05
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
Nokia har nyss haft en presskonferens där man bl.a sagt att
"we'll see "significant improvements" both in hardware and software for upcoming Symbian products."
Så det verkar som om Symbian saga inte riktigt ännu är slut...
Postad 13 February 2011 - 20:07
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Självklart är inte symbian död än. De måste ju fortfarande sälja telefoner fram tills de får ut WP7. edit Här kan ni läsa dagens presskonferans med Nokia. Klart är att symbian kommer att finnas kvar ett tag men att de ska bort. http://www.engadget....r...&refresh=60
Redigerat av moparman, 13 February 2011 - 21:54.
Postad 13 February 2011 - 21:18
Unregistered3b04d388
-
Unregistered3b04d388
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Whoa! Hold the front page! Nokia CEO Stephen Elop just announced that Microsoft will be paying Nokia huge amounts of cash via mobile advertising as compensation for Nokia abandoning Symbain and leaping into bed with WinPho7 http://mobilementali...opting-winpho7/Verkar som om Nokia får betalt av MS för att satsa på Windows Phone 7.
Postad 13 February 2011 - 21:49
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Whoa! Hold the front page! Nokia CEO Stephen Elop just announced that Microsoft will be paying Nokia huge amounts of cash via mobile advertising as compensation for Nokia abandoning Symbain and leaping into bed with WinPho7
http://mobilementali...opting-winpho7/
Verkar som om Nokia får betalt av MS för att satsa på Windows Phone 7.
hehe lite ombytta roller, tidigare var det väl så att telefon tillverkarna betalade en licens avgift till Microsoft för att använda deras OS. Kanske lite off-topic men det finns nu en del bilder på prototyp av kommande Nokia mobiler med windows phone 7.  Ser ganska bra ut måste jag säga
Redigerat av Unregistered1232, 13 February 2011 - 21:52.
Postad 13 February 2011 - 21:53
Unregistered3b04d388
-
Unregistered3b04d388
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
6:49PM "We will be able to ship volumes of Symbian devices in the coming months and years. We'll be able to carefully manage the transition from Symbian to Windows Phone." 6:48PM Jo's saying we'll see "significant improvements" both in hardware and software for upcoming Symbian products. 6:48PM "We will be making significant short-term investments in the Symbian platform so that our partners can see the value that that platform offers." http://www.engadget....ia-at-mwc-2011/Lite "positiva" uttalanden från Nokia i all bedrövelse.
Postad 13 February 2011 - 22:19
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Läste precis på ett annat forum att Nokia Maps v 3.06 final släppts på Ovi nu. Har haft beta versionen ett tag nu så jag ladda ner kart prg från Ovi och fick då samtidigt 9mb frigjort från C för denna installera sig internt i systemet.
Fråga: Finns det inget sätt Ovi store kunde visa vilka mjukvaruversioner på prg de har så vet man lättare när de uppdateras till nyare versioner. Hade ju underlättat en del...
Redigerat av big_swede70, 13 February 2011 - 22:21.
Postad 13 February 2011 - 22:43
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Bild från Nokia på hur kommande symbian plattform kanske ska se ut...
Redigerat av big_swede70, 13 February 2011 - 22:44.
Postad 13 February 2011 - 23:42
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Jaha du. Nya löften?
Vi får väl se om de håller dem. Jag håller inte tummarna.
Postad 13 February 2011 - 23:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nä de är inga nya nyheter..
De har hela tiden sagt att Symbian ska finnas kvar under en en period iaf och att de kommer med uppdateringar osv
Postad 14 February 2011 - 00:19
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Läste precis på ett annat forum att Nokia Maps v 3.06 final släppts på Ovi nu. Har haft beta versionen ett tag nu så jag ladda ner kart prg från Ovi och fick då samtidigt 9mb frigjort från C för denna installera sig internt i systemet. Fråga: Finns det inget sätt Ovi store kunde visa vilka mjukvaruversioner på prg de har så vet man lättare när de uppdateras till nyare versioner. Hade ju underlättat en del...
Bara jag som är efter? Har 3.06 10wk50 b03? kanske den heter, från betalabs. Är det b12 som ligger nu på ovi store? Jag hittar ingenstans att avinstallera ovi maps i mobilen, och enligt ovi store så vill den inte installera på nytt, utan endast "starta" vilket den heller inte gör.
Postad 14 February 2011 - 02:29
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
"Vi kommer även att franchisea Symbian i framtiden."
Lycka till får man väl säga. Kommer nog gå jättebra efter att Nokia meddelat att de själva hoppar av också. Hade väl varit bättre att vänta tills de är ca 3 månader kvar och då släppa bomben + visa en helt ny Nokia WP7 som verkligen spöar allt annat som finns på marknaden..
En baggis att hålla hemligt! Nokia och Intel de fixar ett nytt på ett och ett halvt år.
Ja, och se hur det slutade. Vi pratar om olika saker, du om när olika OS blev färdiga, jag om att Nokia aldrig kommer igång med vad de än vill göra. Apple säger du...
Det var DU som drog in Apple i diskussionen, inte jag. Nokia säger jag:
"Nokia is the world's most widely used brand, not just phone brand, or tech brand - any brand. More people have a Nokia phone in their pocket today, than ever owned a Sony Walkman music player, or watched a Panasonic TV or drove a Volkswagen Beetle, or wrapped a Timex watch onto their wrist, or wore Levi's jeans or laced on Nike shoes, or used a BIC pen, or colored a children's coloring book with Crayon color pens, or drank a Coca Cola. Nokia is the world's most widely used brand today, with an active user base of over 25% of every person alive on the planet (over 1.7 Billion people)!" http://communities-d...adness-now.html
Du nämnde just Apple som ett exempel på att en mobiltillverkare kan klara sig på en modell, samtidigt som ditt citat är en konsekvens av att Nokia har haft massor av modeller, kanske framför allt billigare sådana genom åren. Nokia kan inte ha bara en modell, det inser väl du med?
Postad 14 February 2011 - 02:33
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Bara jag som är efter? Har 3.06 10wk50 b03? kanske den heter, från betalabs. Är det b12 som ligger nu på ovi store? Jag hittar ingenstans att avinstallera ovi maps i mobilen, och enligt ovi store så vill den inte installera på nytt, utan endast "starta" vilket den heller inte gör.
Jag kör inte betaversion, min saknar "More"-ikonen, samtidigt som kompassen funkar när jag kör bil. Vet inte om det senare är relaterat till version, men jag har sett en del här som får kompassen avstängd när de kör fortare än 15 KM/h eller nåt.
Postad 14 February 2011 - 10:05
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Jag kör inte betaversion, min saknar "More"-ikonen, samtidigt som kompassen funkar när jag kör bil. Vet inte om det senare är relaterat till version, men jag har sett en del här som får kompassen avstängd när de kör fortare än 15 KM/h eller nåt.
Det är en printscreen från den senaste final-versionen som jag ladda ner från Ovi-store igår( v3.06 10wk50 b12), jag hade BetaLabs 3.06 version innan och jag drog då ner denna från Ovi-store rakt över utan konstigheter. Den har som du ser "mer"-knappen Det endra jag fick komplettera med efter var att ladda ner Svenska röster igen.. Skall ut i bilen strax och skall då testa om kompassen slutar funka som tidigare om man ökar hastigheten över ca 15km/t (observera att jag nu menar utan navigering men med bara kartor och kompass på) . Det borde ju inte va en funktion som slutar bara för man kör tycker jag... Om den gör det skall jag fråga om detta på något Nokia-forum där Nokia sitter läser.. Någon som vet ett sådant forum?
Redigerat av big_swede70, 14 February 2011 - 10:12.
Postad 14 February 2011 - 10:10
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Bild från Nokia på hur kommande symbian plattform kanske ska se ut...
Det där är precis vad Symbian behöver, fräschare gränssnitt. Tror många blir skrämd av att det utseendet ser lite utdaterat ut idag. I övrigt är det bättre än konkurrenterna, finessrikt, bättre batteritid, och betydligt effektivare.
Postad 14 February 2011 - 10:42
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Två STORA problem just nu, dels att telefonen laggar så att jag knappt kan svara ibland när folk ringer, avinstallerat betaversionen av true caller och det hjälpte inte så det är inget som går ut på internet och kan störa på något sätt kvar..
Det andra är väckarklockan ! IDAG IGEN så har jag kommit åt stäng av när jag försökt få tag i telefonen för att snooza, inget minne av det som vanligt..
Antingen så får nån rekommendera ett bra väckarklockeprogram som är skitsvårt att stänga av larmet på men lätt att snooza och som helst är kopplat till originallarmet ? Hittar inget i ovi-store..
Eller så får jag lära mig programera och hacka telefonen och göra om originallarmet
Redigerat av K_arlstrom, 14 February 2011 - 10:44.
Postad 14 February 2011 - 11:00
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Uppdaterat om Kompassen...Den slutar fortfarande funka när man ökar hastigheten med bilen och kompassindikatorn ställer nålen mot norr men visar grön aktiv färg fortfarande..? Får kontakta Nokija om va f*n dette e för nåt
Redigerat av big_swede70, 14 February 2011 - 11:01.
Postad 14 February 2011 - 11:31
BigR
-
BigR
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Två STORA problem just nu, dels att telefonen laggar så att jag knappt kan svara ibland när folk ringer, avinstallerat betaversionen av true caller och det hjälpte inte så det är inget som går ut på internet och kan störa på något sätt kvar.. Det andra är väckarklockan ! IDAG IGEN så har jag kommit åt stäng av när jag försökt få tag i telefonen för att snooza, inget minne av det som vanligt.. Antingen så får nån rekommendera ett bra väckarklockeprogram som är skitsvårt att stänga av larmet på men lätt att snooza och som helst är kopplat till originallarmet ? Hittar inget i ovi-store.. Eller så får jag lära mig programera och hacka telefonen och göra om originallarmet 
Jag ställde in min så den snoozar när man vänder på den. Funkar utmärkt. Prova under sensorinställningar>vridning.
Postad 14 February 2011 - 11:50
covejoli
-
covejoli
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Det är en printscreen från den senaste final-versionen som jag ladda ner från Ovi-store igår( v3.06 10wk50 b12), jag hade BetaLabs 3.06 version innan och jag drog då ner denna från Ovi-store rakt över utan konstigheter. Den har som du ser "mer"-knappen Det endra jag fick komplettera med efter var att ladda ner Svenska röster igen.. Skall ut i bilen strax och skall då testa om kompassen slutar funka som tidigare om man ökar hastigheten över ca 15km/t (observera att jag nu menar utan navigering men med bara kartor och kompass på) . Det borde ju inte va en funktion som slutar bara för man kör tycker jag... Om den gör det skall jag fråga om detta på något Nokia-forum där Nokia sitter läser.. Någon som vet ett sådant forum?
ursäkta men hur gör man en printscreen av mobilen? inget jag behöver just nu men ändå kul att veta.
Postad 14 February 2011 - 12:11
Frasse_Z
-
Frasse_Z
-
Användare
-
-
148 inlägg
ursäkta men hur gör man en printscreen av mobilen? inget jag behöver just nu men ändå kul att veta.
Googlat nåt på sistone..? http://www.smartphon...an3-product.php
Redigerat av Frasse_Z, 14 February 2011 - 12:12.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|