Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4201

Postad 26 April 2016 - 13:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Har gnällt på HD-kvalitén i flera år men det har inte gett någon respons. 

men ni är ganska få i mängden...

För mig ger de (för det mesta) kristallklar bild men allt i relation till mina icke perfekta ögon, min inte jättestora TV på vettigt tittavstånd. osv.



#4202

Postad 26 April 2016 - 13:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Har gnällt på HD-kvalitén i flera år men det har inte gett någon respons. 

 

 

Därav att dom inte svarar i tråden om detta kanske

Hej Tomanista och Jonas1979,

Vilka kanaler upplever ni att det är dålig kvalité på?

Med vänliga häslningar
Linnéa



#4203

Postad 26 April 2016 - 20:22

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 1
Eurosport2 är d riktigt dålig bild på. Råkade bläddra förbi idag å va tvungen å titta efter om jag hade råkat ändra i nån inställning. Uselt

#4204

Postad 26 April 2016 - 21:14

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Jag tycker generellt att alla HD-kanaler blivit sämre.

#4205

Postad 27 April 2016 - 08:15

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0

Jag tycker generellt att alla HD-kanaler blivit sämre.

Det kan inte beskrivas enklare än så!


Redigerat av Tore3, 27 April 2016 - 08:16.


#4206

Postad 27 April 2016 - 08:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 1
Regionala program svt är riktigt dålig bild. Andra sd kanaler har betydligt bättre bild.

#4207

Postad 27 April 2016 - 08:46

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0

TV8 t.ex. har ruskigt dålig bild emellan åt. Ser man rinnande vatten så är det mer regel än undantag att vattnet är pixligt/blockigt, som en gammal dålig VCD kopia från Internets barndom.


Redigerat av Melmac, 27 April 2016 - 08:46.


#4208

Postad 27 April 2016 - 10:19

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

HD-kanalerna för min del är krispiga och helt i linje med förväntan (55 tum LED).

 

En del SD-kanaler är sämre än andra SD varianter, tex TV8 och Comedy Central.



#4209

Postad 27 April 2016 - 16:03

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Regionala program svt är riktigt dålig bild. Andra sd kanaler har betydligt bättre bild.

 

Är ju inte så konstigt att det blir sämre bild vid regionala sändningarna, då går det från 2 kanaler till 14 kanaler på samma utrymme 



#4210

Postad 29 April 2016 - 12:57

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Är det någon mer som fått ett SMS från CDigital med en bit.do länk där dem vill ha svar på 2 frågor. Jag är rent allergisk mot att klicka på okända länkar som kommer i SMS och vägrar att trycka =)



#4211

Postad 29 April 2016 - 13:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Är det någon mer som fått ett SMS från CDigital med en bit.do länk där dem vill ha svar på 2 frågor. Jag är rent allergisk mot att klicka på okända länkar som kommer i SMS och vägrar att trycka =)

Hej hugeman,

Det stämmer att vi har skickat ut ett SMS idag. Om du är osäker på att det är från oss får du gärna skicka från vilket telefonnummer du fick detta SMS så att vi kan kolla närmre på det.

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#4212

Postad 29 April 2016 - 14:16

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Hej hugeman,

Det stämmer att vi har skickat ut ett SMS idag. Om du är osäker på att det är från oss får du gärna skicka från vilket telefonnummer du fick detta SMS så att vi kan kolla närmre på det.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

 

Då får jag lita på att det kommer från er =) Fick det från nummer CDigital (+46 23-44 48 25)

 

Klickade trots allt och det såg ok ut =)


Redigerat av hugeman, 29 April 2016 - 14:22.


#4213

Postad 29 April 2016 - 14:24

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Härligt att din allergi botades :P



#4214

Postad 03 May 2016 - 07:04

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Öööh skummade genom canaldigitals hemsida lite och kollade familjepaket efter höjningen nu och sen kikade jag lite på vilka kanaler som ingår och såg att Tv3 och Tv3HD va bortplockade från listan.

Kommer den att försvinna?
Någon som vet nåt eller har hört nåt?
Bör man bli orolig?

#4215

Postad 03 May 2016 - 08:34

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Öööh skummade genom canaldigitals hemsida lite och kollade familjepaket efter höjningen nu och sen kikade jag lite på vilka kanaler som ingår och såg att Tv3 och Tv3HD va bortplockade från listan.

Kommer den att försvinna?
Någon som vet nåt eller har hört nåt?
Bör man bli orolig?

 

TV3 SD finns med på slutet av listan framför TV4 SD, däremot har du rätt i att TV3 HD saknas i listan.

En annan kanal som också saknas i listan är Kanal 11 så man vet ju inte om denna lista gäller överhuvudtaget.

 

Ser nu att denna lista finns i 2 versioner också, dels den som du tittade på samt den jag kollade på via "Mina sidor"


Redigerat av R-R, 03 May 2016 - 08:35.


#4216

Postad 03 May 2016 - 08:46

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Kollade nu på "Lokalpaketet" även där är TV3 och Kanal 11 borta.



#4217

Postad 03 May 2016 - 08:46

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0

Det är fler kanaler som fattas från de båda listorna ex. ID Discovery, TLC och Nick JR så det är säkert bara något fel på hemsidan.



#4218

Postad 03 May 2016 - 09:16

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Ok. Hoppas det. Då 11 och tlc tex kan väl inte försvinna då avtalet tecknades nyss med Discovery. :/

#4219

Postad 03 May 2016 - 09:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Öööh skummade genom canaldigitals hemsida lite och kollade familjepaket efter höjningen nu och sen kikade jag lite på vilka kanaler som ingår och såg att Tv3 och Tv3HD va bortplockade från listan.

Kommer den att försvinna?
Någon som vet nåt eller har hört nåt?
Bör man bli orolig?

 

 

TV3 SD finns med på slutet av listan framför TV4 SD, däremot har du rätt i att TV3 HD saknas i listan.

En annan kanal som också saknas i listan är Kanal 11 så man vet ju inte om denna lista gäller överhuvudtaget.

 

Ser nu att denna lista finns i 2 versioner också, dels den som du tittade på samt den jag kollade på via "Mina sidor"

 

 

Kollade nu på "Lokalpaketet" även där är TV3 och Kanal 11 borta.

 

 

Det är fler kanaler som fattas från de båda listorna ex. ID Discovery, TLC och Nick JR så det är säkert bara något fel på hemsidan.

 

Hej Turbo-Danne, R-R och Mackan92!

 

Kanalpaketen på hemsidan är felanmälda och vi har märkt att flera av våra kanaler inte finns med, t.ex. TV3 HD, Kanal 11, Investigation Discovery, TLC och Nick Jr. TV3 HD och Kanal 11 ingår inte i Lokalpaketet och därför finns dom inte med på den listan.

 

Med vänliga hälsningar

Tobias



#4220

Postad 03 May 2016 - 10:02

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Hej Turbo-Danne, R-R och Mackan92!

Kanalpaketen på hemsidan är felanmälda och vi har märkt att flera av våra kanaler inte finns med, t.ex. TV3 HD, Kanal 11, Investigation Discovery, TLC och Nick Jr. TV3 HD och Kanal 11 ingår inte i Lokalpaketet och därför finns dom inte med på den listan.

Med vänliga hälsningar
Tobias


Ok tack för ett snabbt klargörande svar. Nu kan man andas ut igen.

Kanal 11 HD våre fint oxå. ;)

#4221

Postad 03 May 2016 - 11:14

Lepe
  • Lepe
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Hej

Hur vore det med TV3 Sport HD, den vore bra om ni fick tillgång till  ....


Redigerat av Lepe, 03 May 2016 - 11:32.


#4222

Postad 03 May 2016 - 12:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej

Hur vore det med TV3 Sport HD, den vore bra om ni fick tillgång till  ....

Hej Lepe,

Just nu finns det inga planer att ta in TV3 Sport, men vi lämnar dina synpunkter vidare till vår marknadsavdelning och får se vad som händer framöver. Om det skulle bli aktuellt kommer vi meddela detta via hemsidan, via vår facebooksida och eventuellt via utskick.

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#4223

Postad 03 May 2016 - 14:49

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

TLC Sverige HD finns med i listan om man går in på "Min sida" och klickar man på iconen så får man upp mer info om kanalen.

Där heter den bara TLC och kanalprofil = SD. Lite kul när loggan precis ovanför säger HD TLC.



#4224

Postad 08 May 2016 - 21:15

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

TLC Sverige HD finns med i listan om man går in på "Min sida" och klickar man på iconen så får man upp mer info om kanalen.

Där heter den bara TLC och kanalprofil = SD. Lite kul när loggan precis ovanför säger HD TLC.

 

 

Ett tips till Canal Digital kanske att låta medlemmarna på detta forum hålla marknads- och kanalinformation uppdaterad istället för de som på uppdrag i nuläget sköter om detta? Det kan ju bli både billigare och bättre underhållet.



#4225

Postad 09 May 2016 - 21:01

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Kanal 11 HD har tagit ett steg närmare, har fått EPG...



#4226

Postad 10 May 2016 - 15:03

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
CD. Hur kommer det sig att texten på first hd är till vänster i bilden medans på first sd är den centrerad och inte så stor. På hits hd är ju texten gigantisk jämfört med "vanliga" hits. Rätt irriterande då jag naturligtvis föredrar hd-versionerna. På series hd är texten normal.

#4227

Postad 10 May 2016 - 15:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Har många gånger hackat på CD/cmore att textningen är så varierade mellan kanaler. På en del HD kanaler kanonsnygg, på andra blockiga, stora och fula.



#4228

Postad 10 May 2016 - 16:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Har många gånger hackat på CD/cmore att textningen är så varierade mellan kanaler. På en del HD kanaler kanonsnygg, på andra blockiga, stora och fula.


Hoppas de kan göra nåt åt det.

#4229

Postad 10 May 2016 - 18:07

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Hoppas de kan göra nåt åt det.

Ivartfall inom en koncern, exempelvis Cmore. Det är de som producerar kanalen som sätter hur fonten ska se ut och placeras, inte Canal Digital.

Men nog borde Cmore kunna använda samma font inom alla sina kanaler? Snyggast text där har jag sett under sport evenemang, textade intervjuer.



#4230

Postad 11 May 2016 - 10:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

CD. Hur kommer det sig att texten på first hd är till vänster i bilden medans på first sd är den centrerad och inte så stor. På hits hd är ju texten gigantisk jämfört med "vanliga" hits. Rätt irriterande då jag naturligtvis föredrar hd-versionerna. På series hd är texten normal.


Hej Alla, vi undersöker vad det beror på och återkommer med ett mera kompletterande svar.  Vänligen Micke



#4231

Postad 11 May 2016 - 15:18

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Kanal11hd lanseras imonn hos CD.

#4232

Postad 11 May 2016 - 17:31

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Kanal11hd lanseras imonn hos CD.


Kul att dom satsar på HD. Har haft andra som inte satsar lika bra och bara rör till det. :)

#4233

Postad 12 May 2016 - 07:57

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Nån annan som har problem med lokala nyheter? Kanske svt som har problem,eller CD. Vilken kanalplats hittar man 11:an HD?

#4234

Postad 12 May 2016 - 09:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Nån annan som har problem med lokala nyheter? Kanske svt som har problem,eller CD. Vilken kanalplats hittar man 11:an HD?

Hej Askungen, vi hade svart bild på någon regional SVT nyhetskanal tidigare idag men det verkar ha löst sig då vi bläddrade igenom kanallistan. Kanal 11 i HD kommer vara kanalplats 11 när den går över till HD under dagen. Vi har ingen exakt tidpunkt men bör ske snart. Vänligen Micke



#4235

Postad 12 May 2016 - 09:47

galvatron
  • galvatron
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

När vi kör on demand och försöker se tex Gladiatorerna eller Arga Snickaren VIP så är bilden och ljud ofta väldigt osynkat, går inte titta på. Är det något man kan göra själv för att försöka fixa detta?



#4236

Postad 12 May 2016 - 09:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

När vi kör on demand och försöker se tex Gladiatorerna eller Arga Snickaren VIP så är bilden och ljud ofta väldigt osynkat, går inte titta på. Är det något man kan göra själv för att försöka fixa detta?

 

Hej Galvatron, vi rekommenderar att du kontaktar vår support på tel 0770-33 22 11 för felsökning tillsammans. Vänligen Micke



#4237

Postad 12 May 2016 - 10:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Kanal11hd lanseras imonn hos CD.

 

 

Hej, Nu har vi lanserat Kanal 11 HD på kanalplats 11 i HD-boxarna. :) Vänligen Micke



#4238

Postad 24 May 2016 - 19:45

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Kommer Crime and investigation, ci, att finnas i ert kanalutbud inom en snar framtid?

#4239

Postad 25 May 2016 - 07:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Kommer Crime and investigation, ci, att finnas i ert kanalutbud inom en snar framtid?

 

Hej KimKom! Vi har ingen information om att vi inom någon snar framtid kommer ta in  CI. Däremot har vi Investigation Discovery i vårt Familjepaket, kan varmt rekommenderas. Vänligen Therese 



#4240

Postad 25 May 2016 - 18:56

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
FOX HD? Är det nåt som är på ingång?

#4241

Postad 26 May 2016 - 08:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

FOX HD? Är det nåt som är på ingång?

Hej Turbo-Danne, vi har ingen aktuell information om vi kommer få FOX i HD. Men vi satsar på HD så vi hoppas så många kanaler som möjligt blir HD framöver. Vänligen Micke



#4242

Postad 27 May 2016 - 09:56

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Förresten när vi ändå nämde FOX så undrar jag ifall det är samma kanal som FOX i usa med samma serier osv?

#4243

Postad 27 May 2016 - 12:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Förresten när vi ändå nämde FOX så undrar jag ifall det är samma kanal som FOX i usa med samma serier osv?

 

Hej Turbo-Danne!

FOX som vi sänder har inte samma TV-tablå som FOX i USA. Du hittar FOX vi sänder här: http://www.foxtv.se/.

Med vänliga hälsningar
Linneá



#4244

Postad 28 May 2016 - 08:12

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Halva priser i 12 månader just nu. Gäller det även befintliga obundna kunder om man binder upp sig?



#4245

Postad 28 May 2016 - 10:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Halva priser i 12 månader just nu. Gäller det även befintliga obundna kunder om man binder upp sig?

 

Hej Vispen74, det finns olika bra kampanjer och erbjudanden även för befintliga kunder. Kontakta vår kundservice på tel 0770-33 22 11 (Mån-lör 8-21, Sön 10-19) för att höra vad som skulle kunna vara aktuellt för din del. Vänligen Micke



#4246

Postad 28 May 2016 - 10:54

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Hej Vispen74, det finns olika bra kampanjer och erbjudanden även för befintliga kunder. Kontakta vår kundservice på tel 0770-33 22 11 (Mån-lör 8-21, Sön 10-19) för att höra vad som skulle kunna vara aktuellt för din del. Vänligen Micke


Fri översättning från Canal Digitaliska, Erbjudandet om halva priset gäller bara nya kunder som binder upp sig.

#4247

Postad 28 May 2016 - 11:13

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Fri översättning från Canal Digitaliska, Erbjudandet om halva priset gäller bara nya kunder som binder upp sig.

Ja, så är det. Jag har sagt det förr, det finns ingen företagsekonomisk fördel i att gå ut till (hela) existerade kundstock och erbjuda rabatter, det är en ren kostnad som har mycket liten återbetalningsgrad för företag i denna bransch.

En ny kund är däremot en helt ny intäktskälla, de flesta nya kunder stannar längre än bindningstiden.

 

Men visst, du kan även som existerade kund få en del rabatter  men inte i närheten av de som nya kunder får. Om du är villig att binda upp ditt abonnemang för 24 eller 48 månader så kan du få några månader gratis eller kanske en digitalbox för några hundralappar mindre. Ring och fråga.

 

Hota med att säga upp abonnemanget/säg upp det och du kan få lite mer rabatt...



#4248

Postad 28 May 2016 - 11:13

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Jag har nu Familjepaketet + C More Film och gick in nu på "Min sida" för att kolla under fliken "Erbjudanden". Där fanns 3 st "erbjudande" och samtliga "erbjudanden" var att jag skulle skaffa ett större "paket" än vad jag har nu till ordinarie pris. Så detta är vad CD kallar för "erbjudande" till befintlig kund.



#4249

Postad 28 May 2016 - 12:28

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Som sagt, ring till dem. Då är chansen större att ge specifika erbjudanden (mot en insats från din sida).



#4250

Postad 29 May 2016 - 08:04

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Som sagt, ring till dem. Då är chansen större att ge specifika erbjudanden (mot en insats från din sida).


Personligen gillar jag inte att man ska behöva ringa och jaga, varför finns då "mina erbjudanden" online om de ändå inte är de bästa?

Det enklaste och mest fördelaktiga är då att byta mellan Canal-digital och Viasat varje gång bindningstiden går ut. Något som Canal-digital bör tänka på. Jämför med telefoni, där kan man alltid nappa på alla erbjudanden om man binder upp sig igen, vilket gör att man har kvar sina kunder till allas fördel.

Jag har nu Familjepaketet + C More Film och gick in nu på "Min sida" för att kolla under fliken "Erbjudanden". Där fanns 3 st "erbjudande" och samtliga "erbjudanden" var att jag skulle skaffa ett större "paket" än vad jag har nu till ordinarie pris. Så detta är vad CD kallar för "erbjudande" till befintlig kund.


Haha, jag noterar samma för mig, tur man inte är lättkränkt, men väl ett hån mot trogna kunder!



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.