Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 december 2008 - 22:43

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Ett tips är att flasha själv så har man det nyaste hela tiden å slipper vänta :)

Hur ska man kunna få Sony Ericssons senaste uppdateringar om de inte släppt dem genom att flasha själv?

Hej alla, skaffade mig en xperia idag och är hooked direkt! Enbart två grejor har gnagt mig lite!

Kan man ställa in känsligheten på skärmen på något vis, jag tycker det är stört omöjligt att köra med pennan, den reagerar ju knappt, och visst funkar det med fingrarna, men det blir ju lite galet ibland.

fråga två, hur länge måste man ladda den första gången, han i telenor butiken snackade om 10 timmar, men ska det verkligen vara nödvändigt?

Tycker pennan funkar perfekt. Har du kalibrerat den? Det får man göra som en av de första grejerna när man slår på telefonen första gången. Det går att göra under inställningarna också.

Laddningen första gången har inget krav på någon viss tid med dagens batterier. Det var många många år sedan batterierna behövde långladdas första gången för att sedan köras ut helt ett par gånger i början. Dagens nya batterier räknar ej heller ner en hel laddningscykel varje gång man laddar som de gamla gjorde. Batterierna är ju grundladdade när man köper nya telefoner, vilket de knappast skulle vara om detta var viktigt för livslängd och kapacitet.

Efter två veckors intesivt testande och användade har jag väl smält det mesta angående denna lur.

Det jag stör mig på just nu med min X1 är att det är ganska mycket bakgrundsbrus när man pratar i telefon och det är någorlunda tyst runtomkring så man hör själva bruset. Någon mer som tänkt på det eller är min högtalare paj? Får väl lämna in den i så fall. Har även något som skramlar lite innanför högtalaren men när det är så är det tydligen någon skruv till kamera-grejerna som sitter lite löst. Får väl se om jag stör mig på något av dessa grejer längre fram, i så fall får jag lämna in den. Är väl inte helt nöjd med varken kvaliten (högtalargrejset och även glappet mellan baksidan och framsidan trots att jag vet att detta är näst intill omöjligt att komma ifrån med den design som luren har) eller windows mobile (är ju rätt segt och buggar/kraschar saker då och då, speciellt om man gör mkt saker på en gång som jag ofta gör av ren vana). För att inte snacka om panelerna men de använder jag inte just pga att de suger. Men funktionaliteten/friheten och internethastigheten överväger trots allt till att vilja fortsätta använda den.

Redigerat av DIFference, 10 december 2008 - 22:49.

Postad 10 december 2008 - 23:02

Unregistered7b8172bc
  • Unregistered7b8172bc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hej alla, skaffade mig en xperia idag och är hooked direkt! Enbart två grejor har gnagt mig lite!

Kan man ställa in känsligheten på skärmen på något vis, jag tycker det är stört omöjligt att köra med pennan, den reagerar ju knappt, och visst funkar det med fingrarna, men det blir ju lite galet ibland.

fråga två, hur länge måste man ladda den första gången, han i telenor butiken snackade om 10 timmar, men ska det verkligen vara nödvändigt?

Grattis till Xperian, ett bra val.

Gå på Start menyn->Inställningar->Fliken System->Skärm

1.Klicka på knappen Justera skärmen
2.Följ anvisningarna ANVÄND PENNAN FÖRSIKTIGT för att markera kryssen

Om du gör det funkar det kanon med både penna och fingrar. Har du inte laddat hem SPB-panelen så gör det. Jag har haft Xperian i 2 månader nu och bara använt pennan en gång - då jag justerade skärmen.

Postad 10 december 2008 - 23:31

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag saknar lite bra enkla spel att ha när man sitter på tunnelbanan/bussen eller bara inte har nått att göra. Har börjat tröttna på Harpan. :)

Några tips? Favoriter?

//Joel

Postad 11 december 2008 - 00:35

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Testade de 'manuella' MMS-inställningarna på Tele2´s sida, nu kommer inte byt anslutningsfrågan upp längre.

Däremot är fortfarande filmklippen som skickas runt med div mer eller mindre rumsrent innehåll små som tumnaglar, foton kommer i fullskärm.

Funkar MMS-filmerna för er andra med Tele2?

(jag var nog lite otydligt när ja skrev förra meddelandet ang små MMS - detta gäller alltså bara filmer)

det har jag faktiskt inte ens testat..

Postad 11 december 2008 - 01:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
DIFference

Jag var lite otydlig... :)
Man kan givetvis inte flasha nå som inte finns men man kan flasha nya ROM som släpps hela tiden baserade på ROM från nya telefoner...Dessa är tweakade och trixade med så att dom ofta är betydligt snabbare än orginal och i vissa fall bättre batteritid beroende på vilken radio som följer med eller som man installerar själv.
Eller med eller utan paneler.

Sen kan man ofta välja på att köra en lite version utan massa onödigt krafs eller en version som är fullmatad med bra program/spel

Postad 11 december 2008 - 01:44

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Tack för de rediga och snabba svaren, härligt med en utförlig guide till hur jag ska göra! JAg slabbade på med tummen under kalibreringen, haha, kan förklara en del!!

Jag gillar den mer och mer för varje minut jag använder den, stod i valet och kvalet mellan den och en touch hd, men kände att tangentbordet vägde över faktiskt...har så klumpiga fingrar!

Eder!

Postad 11 december 2008 - 09:18

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

DIFference

Jag var lite otydlig... :)
Man kan givetvis inte flasha nå som inte finns men man kan flasha nya ROM som släpps hela tiden baserade på ROM från nya telefoner...Dessa är tweakade och trixade med så att dom ofta är betydligt snabbare än orginal och i vissa fall bättre batteritid beroende på vilken radio som följer med eller som man installerar själv.
Eller med eller utan paneler.

Sen kan man ofta välja på att köra en lite version utan massa onödigt krafs eller en version som är fullmatad med bra program/spel

Med bättre radio. Menar du att man kan få bättre mottagning osv då? Den är ju rätt skral i X1:an som den är nu.

Funderar på att testa detta. Men ska vänta och se hur SE:s kommande uppdatering blir först.

Postad 11 december 2008 - 09:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Japp...Nu är jag inte 100% att det stämmer på xperia men på andra WM mobiler brukar det vara så..
Man kan testa olika radio för att hitta en som ger bäst batteritid osv

Edit
Bäst är att läsa på Xperia forumet på www.xda-developers.com

Redigerat av moparman, 11 december 2008 - 09:38.

Postad 11 december 2008 - 11:29

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Nu blir jag lite galen igen...

iGO8.3 kan inte hålla GPS-signalen mer än ett par minuter. Vad göra tro?
Sen vill min Xperia släcka skärmen hela tiden när jag navigerar... riktigt irriterande...

Postad 11 december 2008 - 11:31

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Någon som fått till röstringning på sin X1? Jag fattar inte vart man ställer in det....

Postad 11 december 2008 - 12:29

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Hej!

Har suttit nu ett dag o läst o läst igenom alla dessa sidor (inte riktigt alla kanske). Skaffade X1 igår och är hittills väldigt nöjd, MEN har hämtat och flyttat över samt installerat (tror jag) SPB Mobile Shell på telefonen. Hur gör jag nu för att kunna ändra till detta tema. Hittar inte det någonstans för det verkar inte lägga in sig i menyn där de andra teman ligger.

Postad 11 december 2008 - 12:33

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hej!

Har suttit nu ett dag o läst o läst igenom alla dessa sidor (inte riktigt alla kanske). Skaffade X1 igår och är hittills väldigt nöjd, MEN har hämtat och flyttat över samt installerat (tror jag) SPB Mobile Shell på telefonen. Hur gör jag nu för att kunna ändra till detta tema. Hittar inte det någonstans för det verkar inte lägga in sig i menyn där de andra teman ligger.

Om du har lagt in den gratispanel man kan ta hem och installera måste du kanske lägga till den panelen i panelvyn. Tryck på panel-knappen och sen inställningsknappen nere till höger. Välj en tom panelplats och lägg till SPB där.

//Joel

Postad 11 december 2008 - 12:35

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Om du har lagt in den gratispanel man kan ta hem och installera måste du kanske lägga till den panelen i panelvyn. Tryck på panel-knappen och sen inställningsknappen nere till höger. Välj en tom panelplats och lägg till SPB där.

//Joel

Ja den är hämtat från Telias hemsida.
Ursäkta min dumhet men vilken utav den 93 filerna ???
Verkar inte som om den har blivit installerad. Bland de 93 filerna finns det en setup fil som jag misstänker att jag ska köra, men den startar sedan händer inget mer tyvärr.

Redigerat av kewe, 11 december 2008 - 12:40.

Postad 11 december 2008 - 12:41

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag köpte spelet Spore till X1:an igår.. via handmark.com. $9:90 vilket blev 82kr när det drogs från kontot.

Spelet är väl sådär, rätt underhållande men satt o spelade en 30 minuter igår och det hände inte så mycket under den tiden. Får köra lite mer o se om jag kan få utvecklas till nått mer än en amöba. :)

//Joel

Ja den är hämtat från Telias hemsida.
Ursäkta min dumhet men vilken utav den 93 filerna ???

Oj.. jag vet inte, men alltså har du tagit hem det till telefonen eller till datorn? Har du lyckats installera det på telefonen? När det väl är installerat ska det gå att hitta som panel man kan lägga till under panelvyn. Man måste då trycka på inställningsknappen nere til höger i panlvyn och sen på en tom panel och välja den nya panelen som, om den är installerad, ska finnas i listan med alla paneler som då kommer upp.

Förklara lite mer vad du gjort och fått hem så kan vi kanske hjälpa.. :)

//Joel

Postad 11 december 2008 - 12:49

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Ok då ska vi se om jag kan förklara på ett vettig sätt :-)
Hämtade SpbMobileShell_SV_Panel_X1 på Telias hemsida till min externa dator. Zippade upp filerna som då blev 93 st. Använde ActiveSync för att flytta över dem till telefonen där jag skapat en egen mapp som heter teman för att jag lättare ska kunna hitta dem sedan. Går in under mappen o klickar på den setup fil som finns högst upp bland dessa 93 filer. Den startar en process men blir liksom aldrig färdig. Där står jag nu!
Har även varit inne enligt tidigare rekommendation och kollat efter panelen men det finns bara de som är från start.
Tack för all hjälp!

Postad 11 december 2008 - 13:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Du ska bara föra över filen till datorn och öppna den med utforskaren så installeras det om det är en cab-fil

Edit
alltså INTE packa upp filen :-)

Redigerat av moparman, 11 december 2008 - 13:06.

Postad 11 december 2008 - 13:28

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Du ska bara föra över filen till datorn och öppna den med utforskaren så installeras det om det är en cab-fil

Edit
alltså INTE packa upp filen :-)

Jaha det är så enkelt tom hahaha ja där ser man när man ska krångla till det. Ska prova om se om det går bättre. Återkommer med besked!
Några andra bra tips om program etc?

Postad 11 december 2008 - 13:32

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Ojojoj så enkelt det blev nu o bra gick det!!! Tack så mycket moparman

Postad 11 december 2008 - 13:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Opera Mini
SPB Pocket plus
ORB
Coreplayer
IGO
--------------------

Är det en exe fil så koppla ihop telefonen till datorn och starta programet på datorn så installeras de på mobilen

Postad 11 december 2008 - 13:37

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
[quote name='moparman' date='Dec 11 2008, 13:33 ' post='2206628']
Opera Mini
SPB Pocket plus
ORB
Coreplayer
IGO
--------------------

Är det en exe fil så koppla ihop telefonen till datorn och starta programet på datorn så installeras de på mobilen

Perfekt!

Opera mini samt Coreplayer vet jag vad det är men en beskrivning om de andra hade varit bra om det finns intresse

Tänkte inte så långt har redan googlat på dem! Tack för hjälpen med det andra

Postad 11 december 2008 - 16:06

Unregisteredbd32fa2a
  • Unregisteredbd32fa2a
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har använd min xperia i två veckor nu.
I början funkade allt bra, men nu när jag tar samtal så låter det som att lurhögtalaren är spräckt, någon som har samma sak? jag har näst högsta som lurvolume.

Och är det någon annan som har en bra Caller ID , inte S2U2 för det drar för mycket batteri och har små konstiga buggar med att ljud försvinner när man får samtal, och seg på att reagera på onscreen knapparna.

Och till er som kör Touch-IT X1 M-HD 1.1 går det fortfarande att SMSa med tangentbordet utfällt, eftersom TF3D(manilla hd) inte har stöd för landscape? Använder bara landscape mode vid opera+sms

David Andersson

Redigerat av Unregisteredbd32fa2a, 11 december 2008 - 16:24.

Postad 11 december 2008 - 18:00

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Jag har lämnat in min för att högtalaren var sprängd. De bytte högtalaren och jag har nu kristallklart ljud med mycket hög styrka.....

Postad 11 december 2008 - 19:05

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej alla, fick så bra hjälp igår med mina två frågor så jag slänger ur mig en till!

Jag har grymma problem att få min xperia att synka med min dator (vista 64 bit), det står helt enkelt bara "Unknown usb-device" och hur jag än gör dyker den inte upp! Likadant i min variant av XP som jag har på samma dator! Dock fungerade det på jobbdatorn, men så kan jag ju inte ha det!

MVh

Postad 11 december 2008 - 20:19

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Hej alla, fick så bra hjälp igår med mina två frågor så jag slänger ur mig en till!

Jag har grymma problem att få min xperia att synka med min dator (vista 64 bit), det står helt enkelt bara "Unknown usb-device" och hur jag än gör dyker den inte upp! Likadant i min variant av XP som jag har på samma dator! Dock fungerade det på jobbdatorn, men så kan jag ju inte ha det!

MVh

Och du har installerat WMDC 6.1?

Postad 11 december 2008 - 20:31

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hmm nä det har jagitne..men det står ju i manualen att vista ska hitta mobben automatiskt? Sorry om jag ställer frågor som har malts förr!

/Mvh

Postad 11 december 2008 - 20:42

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Manual, hmm... ja jag har hört talas om dessa ting ;)
Hursomhelst behöver du senaste versionen av wmdc installerat så börja där.

Postad 11 december 2008 - 20:47

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Tack ska du ha! Vill ju börja smacka in de program jag har sparat sen en månad ;-)

/mvh

Postad 11 december 2008 - 20:50

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Tack ska du ha! Vill ju börja smacka in de program jag har sparat sen en månad ;-)

/mvh

Om du bara ska lägga över filer till mobilen behöver du inte få synkningen att funger. Räcker att du ställer in i inställningarna i mobilen att köra den som usb-enhet så kommer den upp som ett usb-minne i windows.

Postad 11 december 2008 - 21:01

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Mobben är inställd att fungera som diskenhet redan, men varken vista eller xp hittar den?

Postad 11 december 2008 - 21:52

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Någon som fått till röstringning på sin X1? Jag fattar inte vart man ställer in det....

Det finns inte med i grundutförande. Du måste installera Microsoft Voice Commander.

Postad 11 december 2008 - 22:11

kallekula33
  • kallekula33
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Hej
Jag har lite problem med iGO 8 till min X1,
jag lade in hela programmet på minneskortet/program
och klickar jag på igo8.exe så startar programmet
utan problem och funkar kanon, men hur kan man göra
för att få med igo8.exe som en genväg under program?
Så att det hamnar bland alla andra program

Hur fick du igång IGO 8 ??? Det händer inte ett smack här.
Jag kopierar hela mappen IGO8 direkt i rooten på mitt SD kort.
Föesöker man sen starta med IGO8.exe så händer inte ett jota.
Måste man på något sätt installera appen ?? Kör med Vista och ActiveSync
är ju ersatt med SyncCenter men där går ju inte installera något ... fan ...
jag blir tokig. Hjälp mig innan jag min X1:a slutar som ett bokstöd !!

Postad 11 december 2008 - 22:38

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Finns det någon kunnig och vänlig själ som skulle vilja assistera mig lite? Typ via msn eller något?

Mvh

Postad 11 december 2008 - 22:50

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Det finns inte med i grundutförande. Du måste installera Microsoft Voice Commander.

Ahaa... kasst!!
Är det gratis? Vart hämtar man det? På svenska?

;)

Postad 11 december 2008 - 23:06

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Mobben är inställd att fungera som diskenhet redan, men varken vista eller xp hittar den?

Gissar att du dock har mobilen inställd på activesync när du försöker få vista att hitta den? Alltså under inställningar/anslutningar/USB till PC

Se också till att kryssa ur "aktivera avancerade nätverksfunktioner".
Det kan annars strula.. jag får ingen kontakt om den e ikryssad.

//Joel

Postad 11 december 2008 - 23:09

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Ahaa... kasst!!
Är det gratis? Vart hämtar man det? På svenska?

;)

Sorry..
Inte gratis.. och finns inte på Svenska än.
Men rätt häftigt.. man behöver inte ställa in några kontakter utan säger bara vad folk heter. Typ "Call Andreas andersson, mobile" Så ringer den.. fast med engelska får man uttala namnen på engelska.. hehe.. så det är inget att använda på tunnelbanan eller i bussen om man inte vill ha konstiga blickar. haha..

//Joel

Postad 12 december 2008 - 08:34

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Sorry..
Inte gratis.. och finns inte på Svenska än.
Men rätt häftigt.. man behöver inte ställa in några kontakter utan säger bara vad folk heter. Typ "Call Andreas andersson, mobile" Så ringer den.. fast med engelska får man uttala namnen på engelska.. hehe.. så det är inget att använda på tunnelbanan eller i bussen om man inte vill ha konstiga blickar. haha..

//Joel

He he okay kan verka skumt. Drar den en massa batteri eller kopplas den på då man håller in knappen?

Postad 12 december 2008 - 09:12

kalle1234
  • kalle1234
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har precis anhandlat en X1:a. Mkt nöjd hittills. MEN jag kan bara navigera med "fingret" och inte med pennan. Skärmen är som död när man kör med pennan men funkar bra med pekfingret???

Mkt konstigt någon som vet?

Mvh

Postad 12 december 2008 - 09:40

kalle1234
  • kalle1234
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Löste det med att kalibrera skärmen med pennan istället för pekfingret. Skumt tycker jag att det gör skillnad men men nu kan vara nöjd ett tag till :rolleyes:...

Mvh

Har precis anhandlat en X1:a. Mkt nöjd hittills. MEN jag kan bara navigera med "fingret" och inte med pennan. Skärmen är som död när man kör med pennan men funkar bra med pekfingret???

Mkt konstigt någon som vet?

Mvh

Postad 12 december 2008 - 10:27

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Löste det med att kalibrera skärmen med pennan istället för pekfingret. Skumt tycker jag att det gör skillnad men men nu kan vara nöjd ett tag till :rolleyes:...

Mvh

Om du vill ha adressen till ett visst ställe och bara får en vägvisning till ett 1000x1000meter stort område..skulle du vara nöjd då? Skärmen vill veta exakt vilken pixel krysset är över, hur stor chans har du att träffa just den pixeln och bara den pixeln med tummen tror du?

Postad 12 december 2008 - 10:57

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Man blir ju inte alls trött när mobil****t låser sig totalt bara för att en påminnelse om en uppgift, ett sms och ett utgående samtal inte kan göras samtidigt. OMSTART! Suck. Hoppas den kommande firmwaren innehåller MÅNGA fixar!

Postad 12 december 2008 - 11:05

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Ang. Voice Commander så tycker jag att den har rätt svårt att förstå mig! ;(

Ibland fungerar det riktigt bra men oftast vill den ringa fel personer...

Ang. känsligheten på gps så har även jag problemet att den tappar kontakten med sateliter då och då, spciellt då det är lite dåligt väder! Den sitter iofs inte 100% optimalt placerad i bilen, men min "90%" montering (i en Brodit hållare) borde duga anser jag. Jag kör med TomTom.

:rolleyes:
Patrick

Postad 12 december 2008 - 11:16

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Någon som vet något vettig panel förutom Telias SPB panel. Vill ha samma funktioner som den men ändå inte (svårt att förklara. Eller finns det något vettigt program för att göra en egen

Postad 12 december 2008 - 11:19

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Ang. Voice Commander så tycker jag att den har rätt svårt att förstå mig! ;(

Ibland fungerar det riktigt bra men oftast vill den ringa fel personer...

Ang. känsligheten på gps så har även jag problemet att den tappar kontakten med sateliter då och då, spciellt då det är lite dåligt väder! Den sitter iofs inte 100% optimalt placerad i bilen, men min "90%" montering (i en Brodit hållare) borde duga anser jag. Jag kör med TomTom.

:rolleyes:
Patrick

Jag tycker gpsen är över förväntan i alla väder! Har alltid full mottagning, tom i baksättet! Har aldrig tappat kontakten, förutom i tunnlar såklart! ;)

edit: kör med tomtom

Redigerat av Majorglenn, 12 december 2008 - 11:28.

Postad 12 december 2008 - 11:25

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Hur fick du igång IGO 8 ??? Det händer inte ett smack här.
Jag kopierar hela mappen IGO8 direkt i rooten på mitt SD kort.
Föesöker man sen starta med IGO8.exe så händer inte ett jota.
Måste man på något sätt installera appen ?? Kör med Vista och ActiveSync
är ju ersatt med SyncCenter men där går ju inte installera något ... fan ...
jag blir tokig. Hjälp mig innan jag min X1:a slutar som ett bokstöd !!

Nav N Go iGO 8 R3 series - v8.3.2.64873 (Nov 13 2008)
Fungerar utmärkt på X1.

Nu har jag kommit på varför den släckte skärmen och tappade GPS-signalen... nu funkar den klockrent. Nja... förutom att Teleatlas som står för kartorna inte har uppdaterat ordentligt i Gävle plus att den lilla rackaren som pratar vägbeskrivningarna inte upplyser om allt...

Postad 12 december 2008 - 12:09

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Nav N Go iGO 8 R3 series - v8.3.2.64873 (Nov 13 2008)
Fungerar utmärkt på X1.

Nu har jag kommit på varför den släckte skärmen och tappade GPS-signalen... nu funkar den klockrent. Nja... förutom att Teleatlas som står för kartorna inte har uppdaterat ordentligt i Gävle plus att den lilla rackaren som pratar vägbeskrivningarna inte upplyser om allt...

Någon skillnad mot juni releasen?
Hur löste du problemet med skärmsläckarn?

mvh,
Miki

Postad 12 december 2008 - 12:14

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Någon skillnad mot juni releasen?
Hur löste du problemet med skärmsläckarn?

mvh,
Miki

Hittade en till flik på inställningarna och satte den att alltid ha full styrka...

Skillnad vet jag inte... har inte haft Junis...

Postad 12 december 2008 - 14:27

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag tycker gpsen är över förväntan i alla väder! Har alltid full mottagning, tom i baksättet! Har aldrig tappat kontakten, förutom i tunnlar såklart! :rolleyes:

edit: kör med tomtom

Håller med! Jag har kört med P1:an och GPS-puck förut, X1:an slår den med hästlängder. ;)
Hittar satelliterna snabbare också.

Jag kör också Tomtom.

//Joel

Postad 12 december 2008 - 20:01

Unregistereddcfc6e61
  • Unregistereddcfc6e61
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har inte riktigt klurat ut än hur man gör så att det inte hörs när d ringer från mobilens högtalare (ljudlöst) när man har headset inne och lyssnar på musik. Vill nämligen endast att d ska höras i lurarna.
Sätter man telefonen bara på vibrera så stängs ju allt ljud av och man kan ju även inte lyssna på nån musik.

Postad 13 december 2008 - 17:03

bobbanswe
  • bobbanswe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Tja igen,
tänkte bara höra om ni vet om telefonen är operatörslåst om jag köper den från Tele2 med vanligt abonnemang? *HOPPAS INTE* B)

Har dragit iväg ett mail till de också, men de verkar vara lite sega på att svara.

Postad 13 december 2008 - 20:36

FatFred
  • FatFred
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Tja igen,
tänkte bara höra om ni vet om telefonen är operatörslåst om jag köper den från Tele2 med vanligt abonnemang? *HOPPAS INTE* B)

Har dragit iväg ett mail till de också, men de verkar vara lite sega på att svara.

Tjenare!! Jag har köpt min på tele2.se och den är inte låst . Jag tror inte att nån OP har låst den?!

ha det!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.