Alla bra recensioner är just det som får mig att sitta kvar. Det och att jag ändå har väntat så länge på den. 1.6 löses ju och då kanske den blir rappare men nu med en ST digitizer så vet jag inte hur mycket rappare den kan bli :/Du har en bra poäng där, ska sitta lugnt i båten och fortsätta vänta på min x10. Det som slår mig hela tiden är att "alla" recensenter faktiskt ger x10 oerhört bra betyg, inte sällan på nivå med Desire. Trots att den saknar MT och bara har 1.6, jag personligen tror på att den har stor potential.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 28 March 2010 - 11:45
Postad 28 March 2010 - 12:04
Vissa har dock klagat på en skärm med dålig respons vilket kan vara digitizer relaterat
Det jag sett ser ut att vara mjukvarurelaterat. Vet inte om det stämmer eller om det bara är något jag intalar mig själv. Tänker mycket på hur bokstäverna P och A tycks reagera dåligt med mera.
Postad 28 March 2010 - 12:32
Och kraftigare batteri.
Och annan skärmteknologi, som förvisso gör så att desire får en bättre tid men inte vid stor användning av vita sidor, säg surfande på webb.
Så varför inte?
"Batteritiden är i jämförelse med Nexus One och håller trots den stora skärmen på 4″ för en hel dags användande även om man lyssnar på lite musik och surfar runt en del samt pratar någon timme i telefon. Vill man ha en så här avancerad telefon får man nästan räkna med att ladda den varje natt, men det är fullt möjligt att få ut lite längre batteritid om man är riktigt konservativ med användandet."
Borde alltså ligga ungefär som Desire...
Postad 28 March 2010 - 12:38
Postad 28 March 2010 - 12:42
Postad 28 March 2010 - 12:57
Det är trots allt en funktion jag lärt mig tycka väldigt mycket om och jag kan inte se mig själv välja en touchmobil utan det.
Postad 28 March 2010 - 13:21
Postad 28 March 2010 - 13:55
Är det någon som vet när Siba får in X10? På hemsidan står det releasedatum 31/3. Nån som vet om det innebär att huvudlagret får in då eller om även butikerna får den då?
Postad 28 March 2010 - 14:11
Anledningen till att jag skrev så drygt var att få reaktion. För SE inte _BRYR_ sig om detta. Det kommer inte göra någon speciell skillnad i försäljningen ändå om man kollar på hur många telefoner som kommer säljas.1. Vi "bölar" för att vi bryr oss om en produkt vi ska lägga pengar på,
2. Nej det har inte varit klart föränn nu då vi hört det från en säker källa (rikard skogberg)
Tidigare har vi endast hört det inlärda svaret av SE som va ngt i stil med: no MT-support but it is considered in the future, nu får vi det bekräftat av en säker källa att allt är BS. ingen MT, ingenting!
3. Suck...Det verkar som att du missförstått MT, anledningen till att folk klagar på att x10 saknar MT är pga av att man tänker på alla möjligheter där man vill använda fler än ett finger på en skärm, och det gäller inte bara zoom i hmsidor eller i foton utan även i dubbel/trippel-registrering i spel samt hela friheten att utveckla och köra apps där man faktiskt utnyttjar kan utnyttjar registrering av flera zoner på skärmen samtidigt och med hög respons.
Så anledningen till MT-"gnället" är pga det jag beskrivit ovan, inte pga av att flertalet resencenter av ngn oförklarlig anledning inte insett faktumet som du beskrivit.
4. Klart man känner på den, jag har själv bokat den på PH och kommer dra dit o klämma på den, jag kommer definitivt testa den hårt, men sannolikt blir det ändå en desire, såvida x10 inte imponerar stort!
1. Jag vet, jag ska också lägga pengar på den!
2. Nu har vi fått svaret att det är single touch. Surt!
3. Jag vet det. Personligen spelar jag väldigt lite på telefonen och har skärmtangentbord på en resistiv skärm i dagsläget. Alltså kommer det inte ha någon betydelse för MIG.
4. Alla är olika, jag gillar telefonen och jag brukar inte ha telefoner så mycket längre än i ett år. Så det är rätt lugnt för mig!
Barilla har för mig alltid varit lite sisådär trovärdig men efter det här så skulle jag nästan vilja säga att jag tror på allt han säger i fortsättningen. Han skrev att de gamla gubbarna sparade in på vad de tyckte var småsaker och det har de gjort med fler modeller. SE behöver förnyas, helt klart. Men än är jag inte beredd att lämna dem!
Postad 28 March 2010 - 14:20
Det är lätt att säga att folk inte kan sakna något som du aldrig har haft, men det ger inte en helt sanningsenlig bild av vad avsaknaden av multi- (och dual-) touch innebär.För någon som aldrig haft en pekskärmsmobil tidigare. Hur viktigt är dual / multi touch då? Om man aldrig vant sig vid det, kommer man då sakna det?
Det är bara att ta spel som exempel. Många spel styrs i avsaknad på fysiska knappar med virtuella knappar/kontroller på skärmen. Säg att du spelar ett spel i stil med Super Mario Bros - du behöver springa och hoppa samtidigt. Hur gör du det om du inte kan trycka på två knappar samtidigt?
Spelutvecklarna kan för all del hitta på halvdana lösningar på detta, som tex en speciell knapp för just "hoppa höger" och alla andra kombinationer man kan tänkas vilja göra, men om 95% av alla androidtelefoner på marknaden HAR stöd för multitouch så kommer de inte lägga tid och energi på detta bara för att ett fåtal telefonmodeller korkat nog saknar det.
Postad 28 March 2010 - 15:13
Förstår inte vem som väljer X10 framför HTC desire då. Den har allt som X10 har och mer och är dessutom billigare.
SE kommer gå under om de fortsätter så här.
Postad 28 March 2010 - 15:31
+½. Inte ska jag tro på allt herr B skriver, men kanske en mindre nypa salt den här gångne.Barilla har för mig alltid varit lite sisådär trovärdig men efter det här så skulle jag nästan vilja säga att jag tror på allt han säger i fortsättningen. Han skrev att de gamla gubbarna sparade in på vad de tyckte var småsaker och det har de gjort med fler modeller. SE behöver förnyas, helt klart. Men än är jag inte beredd att lämna dem!
Hur är det, ska alla byta till ex Desire eller är det många som ändå tror på X10?
Postad 28 March 2010 - 15:38
Alltså ingen MT överhuvudtaget?
Förstår inte vem som väljer X10 framför HTC desire då. Den har allt som X10 har och mer och är dessutom billigare.
SE kommer gå under om de fortsätter så här.
jag började med att förhandsboka en X10! Efter vidare info och recensioner, avbokade jag den och tog en desire istället och efter att ha känt på en X10 dummy kände jag att jag va frälst, ännu en gång avbokade jag, tog en X10 istället....och gissa vad jag har gjort nu efter denna falska marknadsföring som SE håller på med? (synd att vi inte är i USA för då hade jag stämt dom). jo....jag har avbokat precis allt som heter i mobil väg. min gamla nokia får duga i nåra veckor till, när desiren och X10 finns ute på butik, går jag och känne rpå dom bägge.....men SE har svikit mig igen....trots den otroligt sköna designen så har dom valt komponenter ifrån LIDL.....har aldrigt varit så förvirrad av en mobil som jag är nu...hahahah
Postad 28 March 2010 - 15:46
Postad 28 March 2010 - 15:47
För mig är SE nu helt ute ur diskussionen. Jag kan inte i hela mitt liv förstå hur dom resonerade. Kanske låg ett stämningshot med i bilden. Kanske var det för dyrt. Vi lär aldrig få veta.
Om det är så att man helt enkelt inte tror MT behövs så är det bara att beklaga alla som jobbar på SE, för med såna beslutsfattare lär inte företaget finnas kvar länge till.
Lämnar nog tråden nu efter detta. Lycka till alla som ändå väljer att köra på X10. Hoppas ni blir nöjda trots avsaknaden av MT.
Postad 28 March 2010 - 15:55
ja kommer nog köra på x10an just för att den är så ###### snygg, avsaknaden av multitouch är tråkigt men ja kör hellre utan på en snygg x10 än en ful nexus one eller htc, ja tycker verkligen deras mobiler har fruktansvärt ful design, speciellt nexus one, fulare mobil får man leta efter
håller med dig om att x10 är grymt snygg! känns väldigt bra i handen också!
HTC desire är en aning fulare ja...men den känns tidlös jämnfört med x10an.
SE har gjort bort sig, men de har tur att de har kunder som dig, som ´nöjer sig med enbart den snygga designen. det gjorde jag med ett tag, men efter att de ljugit oss rakt i ansiktet känns det som att dom kan behålla den själva. lägge rinte 6000kr på en mobil som e byggd med komponenter ifrån LIDL och gamla SE T28. då kan det kvitta för min del...
Postad 28 March 2010 - 16:02
I värsta fall finns ju alltid Blocket och Tradera
Den är lätt snyggast, och kommer det sen en 2.x uppdatering så, surt med DT/MT men men..
Postad 28 March 2010 - 16:06
Ja, med en så ful telefon lär du ju roa dig med nåt...aja dags att pinch-to-zooma lite på nexusen
Postad 28 March 2010 - 16:28
Hahahaha! Precis!Ja, med en så ful telefon lär du ju roa dig med nåt...
Postad 28 March 2010 - 16:29
håller med dig om att x10 är grymt snygg! känns väldigt bra i handen också!
HTC desire är en aning fulare ja...men den känns tidlös jämnfört med x10an.
SE har gjort bort sig, men de har tur att de har kunder som dig, som ´nöjer sig med enbart den snygga designen. det gjorde jag med ett tag, men efter att de ljugit oss rakt i ansiktet känns det som att dom kan behålla den själva. lägge rinte 6000kr på en mobil som e byggd med komponenter ifrån LIDL och gamla SE T28. då kan det kvitta för min del...
Förstår inte ditt resonemang med falsk marknadsföring och lögner. Bara för att du antog att något skulle finnas som SE aldrig har sagt ska finnas så kan du väl knappas känna dig lurad.
Nog för att man hört talas om idiotiska stämningar i USA men tror inte äns det hade fungerat där.
Postad 28 March 2010 - 16:35
Redigerat av Unregistered33598, 28 March 2010 - 16:40.
Postad 28 March 2010 - 16:38
Precis, och är det katastrofalt så kan man ju alltid byta.Jag är väl en av dom som fortfarande kommer att köpa X10an, visst det e ju jävligt surt att dom inte lyckades klämma in MT men jag spelar aldrig på mina mobiler har växt ifrån det, medans en bra kamera i mobilen e värt mer för mig tex ögonblicksbilder på ungarna osv, jag vet att folk då säger att ska man ta bra bilder så har man en kamera för det, men det har jag oxå och jag släpar inte runt på min Nikon D300 jämt det gör jag däremot med mobilen. Sedan att den e snyggast på marknaden skadar ju inte direkt, längtar tills den släpps nästa vecka.
Postad 28 March 2010 - 16:39
Förstår inte ditt resonemang med falsk marknadsföring och lögner. Bara för att du antog att något skulle finnas som SE aldrig har sagt ska finnas så kan du väl knappas känna dig lurad.
Nog för att man hört talas om idiotiska stämningar i USA men tror inte äns det hade fungerat där.
Nja, det är ju faktiskt SE som har varit otydliga när de gått ut och sagt saker som kan tolkas på en olika sätt. Nu minns jag inte exakt formulering men de gick ju ut med att X10 inte hade MT från start, men att UXP framöver skulle ha det (i det läget fanns bara en telefon med UXP och det var X10).
Jag har full förståelse för folk som lackar ur på SE, sämre skött informationshantering får man leta efter (om man inte bor i Stockholm och får dras med SL varje vinter).
Postad 28 March 2010 - 16:40
Det är också mycket oroande att man inte snabbt och resolut gått ut med information om när en uppdatering till 2.x kommer. Särskilt med tanke på att stora recensenter som Gizmodo inte ens vill recensera telefonen i nuvarande skick(!) och den vällästa sajten IDG talar om en flopp. Hur många väckarklockor behöver man på SE kan man undra? (Skulle tro att det är många som väljer t.ex. HTC Desire istället pga de otydliga beskeden från SE.)
Jag har fått löfte från Tre att kunna returnera X10:an vid leverans, men eftersom den ännu inte kommit övervakar jag noga beskeden från SE de närmaste dagarna. Jag hoppas man tillkännager en nära förestående uppdatering samt en förklaring på de många frågetecknen kring skärmens respons och uppdateringsfrekvens (med förtydligande om detta är något som kan lösas genom uppdatering av mjukvaran). Annars blir det nog ingen X10 för min del.
Redigerat av jlarsson1978, 28 March 2010 - 16:48.
Postad 28 March 2010 - 16:53
Jag känner samma sak. Tvivlar dock på att de kommer komma med information angående uppdateringar. Har frågat i bloggen igen men vi behöver fler som frågar hela tiden.Det är onekligen märkligt att SE inte kunde presentera den här informationen förrän någon dag innan release. Det beror antingen på att man inte hade koll på detta och att det verkligen tog så lång tid att ta reda på (vilket i sig skulle vara väldigt oroande då man i så fall har en väldigt bristfällig organisation/kompetens i företaget). Det kan också bero på att man medvetet ville undanhålla information för att inte skada försäljningen, vilket i så fall är riktigt fult agerat tycker jag.
Det är också mycket oroande att man inte snabbt och resolut gått ut med information om när en uppdatering till 2.x kommer. Särskilt med tanke på att stora recensenter som Gizmodo inte ens vill recensera telefonen i nuvarande skick(!) och den vällästa sajten IDG talar om en flopp. Hur många väckarklockor behöver man på SE kan man undra? (Skulle tro att det är många som väljer t.ex. HTC Desire istället pga de otydliga beskeden från SE.)
Jag har fått löfte från Tre att kunna returnera X10:an vid leverans, men eftersom den ännu inte kommit övervakar jag noga beskeden från SE de närmaste dagarna. Jag hoppas man tillkännager en nära förestående uppdatering samt en förklaring på de många frågetecknen kring skärmens respons och uppdateringsfrekvens (med förtydligande om detta är något som kan lösas genom uppdatering av mjukvaran). Annars blir det nog ingen X10 för min del.
Känns vemodigt då jag följt X10an sedan ryktespridningen, visserligen är den väldigt mycket snyggare än Desiren. Men vet inte om jag vill köpa SE när de verkar ha en så dålig organisation som det visar sig.
Pinch zoom skiter jag i men skriva sms kan vara viktigt för att få ett snyggt flyt. Men den ligger så bra i handen :/
Postad 28 March 2010 - 16:55
Yesterday I sent an email to Sony Ericsson asking them to confirm specs features of their X10 handset. This is what I received.
Dear ******,
detta läste jag på
http://forum.xda-dev...s.com/index.php
Thank you for contacting the Sony Ericsson support centre.
I have complied some answers to the questions that you have raised, please see below:
#1 Does the device itself support multi touch? I am aware that the the
current OS Android 1.6 does not.
The handset has a capacitive screen that is capable of multi touch for features such as pinch zooming. This feature will be implemented by the upgrade to 2.1
#2 Does the device have an internal digital compass which would show
direction in google maps?
The X10 does have a magnetometer that acts as a digital compass.
#3 Will android 2.1+ be coming to the Xperia x10 in 2010?
The handset has been confirmed to be upgraded to 2.1, however there are no time scales for this, developement is currently working on implementing the Timescape/Mediascape to 2.1.
Should you have any further questions do not hesitate to ask.
Kind Regards,
Paul Conlan
Sony Ericsson Technical Support
Postad 28 March 2010 - 17:00
Har för mig den är ganska old. Rikard själv har jag för mig fick kommentera det på bloggen. Att man inte riktigt skulle lyssna på tech supporten helt enkelt.Vad menas med detta ?
...
Jag tror jag kommer göra så att SE får fram till torsdag eller nästa vecka, om siba nu har telefonen i butik, på sig att kommentera om uppdateringar. Gör dem inte det så skiter jag nog totalt i den och väntar på Desire. Men jag vill så gärna ha en telefon innan påsk :/
Postad 28 March 2010 - 17:02
Postad 28 March 2010 - 17:23
Nej nej nej nej..Har Sation multitouch ? jag upplevde nog aldrig att att det inte gick skriva fort nog, jag greppar efter alla halmstrån, för jag vill bli övertygad att köpa den trots all skit vi fått stå ut med
Postad 28 March 2010 - 17:28
Har Sation multitouch ? jag upplevde nog aldrig att att det inte gick skriva fort nog, jag greppar efter alla halmstrån, för jag vill bli övertygad att köpa den trots all skit vi fått stå ut med
Läs några av de mer seriösa recensionerna, GSMarena, Techradar etc. Alla har satt brist på MT och en utdaterad version av Android om nackdelar. Fortfarande så får mobilen överlag bra betyg och tydligen fick den samma betyg som Desire i tidningen mobils specialutgåva för Android mobiler.
Om inget annat så är alla recensenter överens om att x10 har den bästa kameran bland Android mobilerna.
Du kommer inte hitta en mobil som är "bäst" hur länge du än letar, vill du vara nöjd med ditt köp så måste du vara objektiv och se till varje mobils fördelar och nackdelar.
Postad 28 March 2010 - 17:35
Vad menas med detta ?
Yesterday I sent an email to Sony Ericsson asking them to confirm specs features of their X10 handset. This is what I received.
Dear ******,
detta läste jag på
http://forum.xda-dev...s.com/index.php
Thank you for contacting the Sony Ericsson support centre.
I have complied some answers to the questions that you have raised, please see below:
#1 Does the device itself support multi touch? I am aware that the the
current OS Android 1.6 does not.
The handset has a capacitive screen that is capable of multi touch for features such as pinch zooming. This feature will be implemented by the upgrade to 2.1
#2 Does the device have an internal digital compass which would show
direction in google maps?
The X10 does have a magnetometer that acts as a digital compass.
#3 Will android 2.1+ be coming to the Xperia x10 in 2010?
The handset has been confirmed to be upgraded to 2.1, however there are no time scales for this, developement is currently working on implementing the Timescape/Mediascape to 2.1.
Should you have any further questions do not hesitate to ask.
Kind Regards,
Paul Conlan
Sony Ericsson Technical Support
Om jag tolkar det hela rätt så kommer multitouch med 2.1, och hårdvaran ska stödja det.
Låg och kikade på SVT play och skidskytte här under helgen på min W902, önskade att jag haft en X10 med dennes 4" 16:9 format då.
Postad 28 March 2010 - 17:37
Fel, fel, fel. Som jag skrev ovanför ^^Om jag tolkar det hela rätt så kommer multitouch med 2.1, och hårdvaran ska stödja det.
Låg och kikade på SVT play och skidskytte här under helgen på min W902, önskade att jag haft en X10 med dennes 4" 16:9 format då.
Postad 28 March 2010 - 18:16
Eller egentligen inte - det är också en fråga om hur länge du tänker ha telefonen och hur mycket pengar du har. Värdet av Desiren kommer att hålla sig längre än X10an efter 3-6 månader oavsett hur många uppdateringar kommer till X10an. Snart finns det andra Android mobiler med lika bra kameror samtidigt som Desiren har en bättre hårdvaruplatform. Efter sommaren kommer båda att kosta ungefär lika mycket på andra hands marknaden (vilket innebär att om man säljer sin telefon då kommer du att ha betalat mer för tiden med X10an).
Själv värdesätter jag kameran högre än något av detta och är redo att byta från min Omnia HD inom de närmaste veckorna för att ha den för 6-12 månader. Jag kommer att förlora mer pengar på att köpa en X10 nu men jag hoppas åtminstone bli nöjd med den fram till oktober då andra val kommer att visa sig. Bara skärmtangentbordet inte är helt värdelös så tror jag knappast MT kommer att handikappa telefonen avsevärt under den tiden.
Postad 28 March 2010 - 18:37
Som jag ser det är det fortfarande en fråga om vad man prioriterar. Om man bortser från kameran och designen tror jag man kan räkna med att ha bättre innehåll från HTC. Men om man överhuvudtaget vill ta någorlunda bra bilder så bör man välja X10an. Så enkelt är det.
Eller egentligen inte - det är också en fråga om hur länge du tänker ha telefonen och hur mycket pengar du har. Värdet av Desiren kommer att hålla sig längre än X10an efter 3-6 månader oavsett hur många uppdateringar kommer till X10an. Snart finns det andra Android mobiler med lika bra kameror samtidigt som Desiren har en bättre hårdvaruplatform. Efter sommaren kommer båda att kosta ungefär lika mycket på andra hands marknaden (vilket innebär att om man säljer sin telefon då kommer du att ha betalat mer för tiden med X10an).
Själv värdesätter jag kameran högre än något av detta och är redo att byta från min Omnia HD inom de närmaste veckorna för att ha den för 6-12 månader. Jag kommer att förlora mer pengar på att köpa en X10 nu men jag hoppas åtminstone bli nöjd med den fram till oktober då andra val kommer att visa sig. Bara skärmtangentbordet inte är helt värdelös så tror jag knappast MT kommer att handikappa telefonen avsevärt under den tiden.
Hold on...
Kamera är också grymt viktigt för mig, men jag tror inte att x10an har sååå mkt bättre kamera heller.
Visst, den är bättre än desires kamera, men hur mkt? sample bilderna som visats på swedroid kan ifrågasättas, särskilt då andra ställen beskriver bilderna annorlunda, och särskilt då mobil hävdar att x10ans kameralampa i princip är värdelös. (håll med om att lampan är viktig då nästan alla mobiler kan ta bra/ok bilder i sjysst ljus)
Det såg vi också då ngn på forumet postade en bild tagen med x10 i dålig belysning.
Detta medan techradar beskriver att desires kameralampa faktiskt fungerar riktigt bra (vilket de visade med en sample bild) Man kunde nästan tro att bilden var tagen i bra ljus, så bra var lampan.
p.s. En annan fördel med desire är att HTC hävdar att de skall ge sina kunder 720p inspelningsmöjligheter efter en uppdatering. Det gör stor skillnad och är värt.
Jag som egentligen är SE-fan ville ju att även x10 skulle ge detta till sina fans, så jag frågade SE i produktbloggen och har än idag inte fått ngt svar. tack för feedback SE!
Det ända jag "hört/läst" är att ngns polare som jobbar på SE i lund sagt att hårdvaran har stöd för det, men inte vet varför de inte släppt stöd... wtf..
Redigerat av Seriouz, 28 March 2010 - 18:39.
Postad 28 March 2010 - 19:06
Själv tänkte jag använda telefonen också och då blir X10 sämre och sämre dag för dag.
Postad 28 March 2010 - 19:10
Man kan undra vad vissa har telefoner till. Smycke runt halsen?
Själv tänkte jag använda telefonen också och då blir X10 sämre och sämre dag för dag.
Att den blir sämre dag för dag tror jag inte ett skit på, för det första så e det knappast någon halveringstid på mobiler sedan så kommer det komma uppdateringar, så nej du det resonemanget håller inte.
Postad 28 March 2010 - 19:13
Det är otroligt viktigt för många människors nöje av produkter att de finner produkten estetiskt tilltalande och för mig och många andra så är X10ans enormt fina yttre en av de större fördelarna.Man kan undra vad vissa har telefoner till. Smycke runt halsen?
Ska jag vara helt ärligt är det en av de större fördelarna, men lite sugen att se och känna på en Desire först. Men det kommer ta ett tag att få tag på en sådan :/
Postad 28 March 2010 - 19:15
Är nog så det kommer att se ut när de flesta skriver, ser inte ut att vara några problem alls!
Postad 28 March 2010 - 19:16
edit: Annars får gärna någon köpa mina 3 st anti-glare skydd som ligger bredvid mig
Redigerat av mornn, 28 March 2010 - 19:18.
Postad 28 March 2010 - 19:23
Att den blir sämre dag för dag tror jag inte ett skit på, för det första så e det knappast någon halveringstid på mobiler sedan så kommer det komma uppdateringar, så nej du det resonemanget håller inte.
Du menar samma uppdateringar de gjorde på X1an(vilket jag själv har) genom att släppa en X2a ? Man måste väll ändå kolla på vad som finns nu och inte vad som kanske kommer om veckor eller månader.
Sen får man kanske säga att de inte är samma prat om de aktuella HTC lurarna, "De fixar de med en uppdatering".
Postad 28 March 2010 - 19:28
Inte?Du menar samma uppdateringar de gjorde på X1an(vilket jag själv har) genom att släppa en X2a ? Man måste väll ändå kolla på vad som finns nu och inte vad som kanske kommer om veckor eller månader.
Sen får man kanske säga att de inte är samma prat om de aktuella HTC lurarna, "De fixar de med en uppdatering".
720p?
Postad 28 March 2010 - 19:38
Kontentan är att tekniken går fortare framåt än vad bolagen hinner med att få ut fullständiga produkter på marknaden, för att hela tiden försöka ligga på topp och få ut det bästa och "coolaste" till konsumenterna så blir det konsumenterna som får lida för det i slutändan med produkter som inte är fullständiga.
Postad 28 March 2010 - 19:39
Inte?
720p?
Vem fan bryr sig om mobilkameran filmar med 720p eller? Beställt en Desire och när den uppdateringen kommer är skitsamma för mig.
Kan ju dock sätta min högra hand att den kommer långt innan SE lyckas få ut en uppgradering till 2.x. De kommer nog att få koncentrera sig på att först och främst fixa uppdateringar av den redan befintliga mjukvaran i X10. Det är ju SE så något kommer garanterat avv behöva åtgärdas tämligen omgående..
MT är ju illa att SE inte fixat men ännu värre är ju skärmen inte verkar ge bra respons...
Dessutom....vem vill ha sin lur i säkert minst 6månader innan man får den uppgraderad från 1.6 till 2.x? Inte många va? Jag tror vi hinner skriva 2011 innan SE fixar till det...om de ens gör det.
Redigerat av ojva, 28 March 2010 - 19:40.
Postad 28 March 2010 - 19:45
Vem fan bryr sig om mobilkameran filmar med 720p eller? Beställt en Desire och när den uppdateringen kommer är skitsamma för mig.
Kan ju dock sätta min högra hand att den kommer långt innan SE lyckas få ut en uppgradering till 2.x. De kommer nog att få koncentrera sig på att först och främst fixa uppdateringar av den redan befintliga mjukvaran i X10. Det är ju SE så något kommer garanterat avv behöva åtgärdas tämligen omgående..
MT är ju illa att SE inte fixat men ännu värre är ju skärmen inte verkar ge bra respons...
Dessutom....vem vill ha sin lur i säkert minst 6månader innan man får den uppgraderad från 1.6 till 2.x? Inte många va? Jag tror vi hinner skriva 2011 innan SE fixar till det...om de ens gör det.
Många bryr sig om 720p inspelning, jag e en av dem.
resten håller jag med om.
Postad 28 March 2010 - 19:50
Inte?
720p?
Du menar att de är en något som kan få dig att välja en annan telefon?
Medan en eventuell uppgradering till 2.x+, förvirring ang MT/DT eller inte, uppdatering/respons på skärmen och tröghet i gränssnittet är småsaker?
Postad 28 March 2010 - 19:50
http://www.youtube.c...h?v=RaC8CHyd2g0
Är nog så det kommer att se ut när de flesta skriver, ser inte ut att vara några problem alls!
Jag har sett en film där en kille skriver 3 gånger så fort som denna, men jag ittar den inte igen, jag skriver kanske dubbelt så fort som killen i denna fim så då behöver ja ju inte vara orolig :-)
Postad 28 March 2010 - 19:57
Tror det är hon Eva från GP´s teknikblogg.
Men nog borde det väl gå att skriva fortare än så, får vi hoppas.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
6 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?