Jack3d innehåller koffein, risk att det blir för mycket om du tar extra koffein.
Ger för mycket koffein motsatt effekt?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 08 May 2012 - 19:29
Ger för mycket koffein motsatt effekt? Postad 08 May 2012 - 20:35
Stirrig blir jag inte, men tappar lite fokus och blir lite "trött" nästan. Känner mig inte lika skärp som med bara koffein. Postad 10 May 2012 - 14:17
Ben, marklyft och mage idag. Längesedan jag var så trött under ett pass.
Knäböj gick bra. Först 2x8 på 80kg och sedan 1x8 på 90kg fast då gick jag bara till 90 grader. Blev så andfådd när jag körde 80 så jag tänkte att jag ökar till 90 och kör färre reps men orkade trycka ur 8 på 90kg också. Sedan marklyft. Fyra reps på 80kg för att snabbt konstatera att jag borde öka. Höjde till 100kg och körde 2x8 långsamma fina reps på 100. Otroligt andfådd och pulsen upp i taket under och efter varje set. Körde två set till på 5 respektive 3 reps. Musklerna orkade men inte huvudet och lungorna. Lite benspark och lårcurl efter det. Sedan crunches i maskin, benlyft samt sånt där grejs för sidan av magen. Postad 10 May 2012 - 23:04
hur mycket koffein är det i koffeintillskotttstjofräset ni kör med kontra en rejäl kaffekopp/mugg?
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 10 May 2012 - 23:04. Postad 11 May 2012 - 07:00
Framförallt innehåller den ju DMAA som kan ge konstiga effekter. När jag testade Jack3d så var det som att jag kraschade efter en stund, mådde rätt dåligt faktiskt. Kastade burken till slut. Igår testade jag Nitro Kick från Strength, kändes som att den gav bra tryck och energi. Postad 11 May 2012 - 07:17
Det är 200mg i en tablett. Jag vet inte hur mycket det är i en rejäl kaffekopp men kanske 60-100mg beroende på styrka och storlek? Postad 11 May 2012 - 08:15
Som ALA säger och tex Red Bull innehåller c:a 80mg på 25cl och coca cola 40mg på 33cl. Men som tillskott har det koffeinet bättre effekt än vad kaffe har, RB & CC vet jag inte men det är väl oxå tillsatt så det borde vara som tillskottet, kaffe innehåller naturligt så det ger inte riktigt samma effekt, så man ska inte jämföra 100mg tillskott vs 100mg från kaffe. Enligt studier så krävs det minst 100mg för att det ska ge effekt. Jag tar tillskott varje dag, jag dricker inte kaffe, jag tar mellan 200-400mg, 200 när jag sovit bra och inga större prestationer under dagen, 400 om jag har sovit dåligt och behöver prestera mycket, försöker att inte behöva ta så mycket som 400 eftersom kroppen vänjer sig vilket kräver större doser till slut så det gäller att ha kontroll på koffeinintaget. Postad 11 May 2012 - 10:35
Här är en Gymgrossisten kod på 50kr för den som vill ha:
ZPBR8-6SQCA-MJPK3-89MJG Skriv gärna i tråden när ni använder den. Redigerat av Pip, 11 May 2012 - 10:35. Postad 11 May 2012 - 11:02
Tackar man för, tyvärr köpte jag 17 kg protein från dom i Tisdags. Hur länge funkar den? Postad 11 May 2012 - 18:33
Wikipedia säger 120mg i en portion starkt kaffe. Om man då som jag äter två till fyra koppar kaffe per kaffepaus så borde det ju motsvara 200-500 mg kaffe-koffein. Inte konstigt man har ont i huvudet på lördagen (dricker inte kaffe när jag inte är på jobbet)..
Postad 11 May 2012 - 18:44
Alert FX säger att ett av deras piller á 200mg är en stor kopp kaffe. Här står det 50-150mg med vanligt bryggkaffe. http://www.kaffeinfo...xpand=5982#5982 Postad 11 May 2012 - 19:06
Naturligtvis dricker för övrigt jag kaffet
Åhå, ser nu att tillskottskoffein inte alls var så dyrt. Trodde det skulle vara som alla andra endast-379-kronor-för-80-tabletter-grejer.. 1kr per tablett är ju typ som kaffe fast utan sällskap Postad 11 May 2012 - 19:15
Mjo fas syntetiskt koffein har lite andra egenskaper än det biologiska som kaffet innehåller.
Postad 11 May 2012 - 22:04
40 öre / tablett. http://www.gymvaruhu...00-tabl-fx.html Postad 12 May 2012 - 20:34
Gäller till 2012.07.25 Postad 13 May 2012 - 12:44
2 kg kvar, sen väger jag så mkt som jag gjorde första gången jag tokbulkade
Fast med denna takten tar det nog ett tag Intar mer protein nu än tidigare också. Shakar 2-3 gånger om dagen. Typ frukost, istället för kaffe på jobbet och innan jag lägger mig. Maten har jag inte förändrat alls. Tror på detta Postad 15 May 2012 - 07:22
Vad för protein köper du 17kg av? Postad 15 May 2012 - 08:14
Whey-80, gillar deras C&C, för att komma över 2000 kr köpte jag även 1 kg banan, oxå god. Postad 15 May 2012 - 08:21
Kan ju tillägga att jag just nu äter vassle flera gånger per dag för att slippa tugga så mycket mat. Så jag gör av med 150-200 g om dagen och dessutom så kommer ofta polare och köper av mig eftersom jag alltid har hemma.
Har ju sålt kosttillskott en gång i tiden, takterna sitter i Postad 15 May 2012 - 08:32
Varför komma över 2000:-? Du gillar deras whey-80? Jag tycker det smakar så jäkla konstigt har svårt att förstå att det säljer så bra, sen finns det dom som inte smakat nåt annat och kör på det för att dom tror det är bäst och billigast eller nåt. Postad 15 May 2012 - 09:32
Fick lite prylar gratis då. Var drygt 100 kort efter storköp av whey-80 för bästa kilopris. Deras andra smaker gillar jag inte alls, men just banan och C&C är goda. Postad 15 May 2012 - 13:37
Inget gymmande men paddlat kanot sen i måndag. Någon mil totalt har det nog blivit. Jag tog på mig alla extra uppdrag som gick vilket bland annat innebar att bära 20-manna militärtält 1km genom vindfälld skog, styra en vattenfylld kanot (inte min, några polare som plumsade i) genom en ganska ström å och sedan försöka få upp den på land någonstans och tömma den vilket inte var lätt då den kanoten vägde ca 400kg med allt vatten i :S
Dock sjukt bra träning för överkroppen har jag fått. Och uthållighet och kondition Redigerat av Ala_95, 15 May 2012 - 13:38. Postad 18 May 2012 - 19:32
Körde axelpass idag. Har inte gjort det innan utan mest bara kört baksida axel separat då jag känner att jag får ut resten av axeln på de andra passen.
Körde iaf axelpress, hantellyft framåt och drag till hakan med skivstång. Skippade baksida för att jag körde det i förrgår. Körde även lite ben så man har det överstökat Blir nog iaf till att köra vidare på detta passet. Postad 18 May 2012 - 20:03
Ingen träning för mig på länge, tyvärr. Men jag var i stugan i helgen och tog reda på lite träd som Dagmar fällde i vintras.
![]() Farsan bredvid kubbarna som jag burit dit och staplat upp Postad 18 May 2012 - 23:11
Axel dvs Deltoideus är endast en muskel med olika fibrer som drar åt olika håll, om den tränas så bör samtliga fibrer aktiveras sen ska den vila. Postad 18 May 2012 - 23:53
Okej men för att tillåta bakre delta att få tillräckligt med vila så körde jag bara främre och mittre. Fast efter att ha läst runt lite så känns det som att man skall koncentrera sig på mittre och bakre då främre verkar stimuleras vid bröstövningar, Postad 19 May 2012 - 07:38
Sen jag började köra baksida axlar har de känts mkt mer stabila under bröstövningarna.
Hade dock ett rätt sunkigt pass igår men i övrigt har det fungerat bra. Postad 19 May 2012 - 08:40
Man ska koncentrera sig på hela deltan som man ska koncentrera sig på hela pectoralis. När du tränar axlar med basövningar som pressar och sidolyft så aktiverar du hela deltan, vill du träna dom bakre fibrerna specifikt gör det vi det tillfället. Postad 19 May 2012 - 11:22
Vad jag förstått så skall sidolyft vid korrekt utförande endast aktivera mittre deltan. Men sen är det ju klart att de andra också aktiveras men inte i lika hög grad. Har kollat runt en del och har faktiskt inte hittat något som säger att man måste köra hela delta-muskeln samtidigt. Du har inte någon sida som man skulle få läsa lite mer om detta? Jag är tacksam för all hjälp man kan få. Speciellt när det gäller axlarna. Postad 19 May 2012 - 11:37
Grejen är den att du aktiverar hela deltan när den lyfter armen åt nåt hål och sidolyft aktiverar hela deltan mer än lyft framåt. Det är som tex att snebänk aktiverar dom övre fibrerna mer än om du lutar åt andra hållet dvs med huvudet neråt men hela pectoralis aktiveras men den aktiveras bäst när du har c:a 90 grader i armhålan. Du gör som du vill men jag anser att om man ska lägga fokus på att träna axlar ett pass så ska man jobba med hela muskeln inte ena halvan en dag och andra halvan en annan. Postad 19 May 2012 - 11:43
Det är en muskel, men placeringen gör den till sin egen antagonist. Själv kör jag sällan pressövningar för axeln, utan lägger mer krut på övningar åt sidan/bakåt. Det ger mig en mer balanserad utveckling och mindre problem med axlarna.
Håller med, kör axlarna på ett pass, finns stor risk för överträning annars. Postad 19 May 2012 - 11:45
Jag kör axlar tillsammans med bröst och triceps. Funkar bra för mig
Postad 19 May 2012 - 11:51
Aight. Tack för input grabbar. Blir till att lägga in baksida och mittre axel på bröst och bicepspasset. Postad 19 May 2012 - 15:21
Precis så kör jag nu, sen lägger jag in pressövningar 1-2 ggr/månad Postad 19 May 2012 - 15:25
Tog en sväng till gymmet idag... Körde bröst och triceps. Bröstpasset gick okej, 3x10 27.5kg hantelpress. 3x8 20kg lutande hantelpress väldigt långsamma reps. Fick dock ont i vänster arm igen, typ nedre delen av biceps. Hade det igår också när jag var och grejade i stugan, antar att jag typ överansträngt den när jag bar kubbarna. Blev skitklen i armen iaf så jag skippade flyes. Gick på triceps istället och kunde bara köra typ vanliga pushdowns med rep annars gjorde det ont i armen, så jag gjorde några set med det och sedan sket jag i resten. Ska vila nu några dagar har jag bestämt.
Postad 19 May 2012 - 23:29 ![]() ![]() Tydligen en gammal klasskompis till farsan, snubben var utbytesstudent på gymnasiet jag går på just nu Postad 21 May 2012 - 08:42
Snacka om att lutande bänkpress! Postad 21 May 2012 - 13:00
Fan va ont det ser ut att kunna göra efteråt med ojämn belastning :/ Postad 21 May 2012 - 15:21
Ser verkligen inte komfortabelt ut, kan inte vara bra för kroppen!
Blir inget gymmande idag, men ska försöka köra lite stretching här hemma. Kan behövas för någon som är vig som ett kylskåp Postad 21 May 2012 - 17:55
Matigt pass idag. Och varmt som faaan!
Blev rätt mycket idag för att jag drog in axelpasset i detta. Hantelpress Lutande hantelpress Flys i cablecross Baksida axel med hantlar Hantellyft åt sidan Bicepscurl med hantel Hammercurl Scottcurl för att sedan avsluta det hela med magpass. Fick upp bra svettningar... Postad 23 May 2012 - 08:13
Fick tillfälle att köra min käraste av alla övningar igår. Marklyft
Man märker verkligen vilken skillnad i kraft och teknik som krävs för den övningen nu när man inte kört den på typ 2 år. Körde några set på 110kg och satsade på att hålla formen korrekt till att börja med. Är dock en bit kvar till PB. Avsaknaden av magnesium underlättar inte heller. Postad 23 May 2012 - 08:21
Varför har du inte kört den på 2 år om det är din käraste övning? Postad 23 May 2012 - 08:33
Uppehåll av gymmande samt att gymmet som jag är på nu inte har plats för den övningen. Allt som oftast är det så pass trångt av folk så man inte får plats att utföra övningen. Igår var det väldigt lite folk så då passade jag på. Mitt förra gym var en tyngdlyftningsklubb och då hade man tilgång till riktig lyftarplatta och powerracks. Redigerat av Birkanoff, 23 May 2012 - 08:34. Postad 23 May 2012 - 18:45
Tyvärr blivit lite glesare med pass nu den senaste veckan pga arbetet.
Denna veckan är det tyngre set iallaf vilket ju är rätt roligt. Smithpress vadpress + hammarcurl crossover omvänd stångcurl i cc underarmscurl samt omvänt (handflatan nedåt) avslutade passet med att köra lite pull-overs. Testade idag att i sista settet på crossovern att testa samma vikt jag reppade på för någon månad sen i högreps. Pressade ner handtaget så snabbt att jag råkade slå mig på tummen Väldigt stor skillnad där måste jag säga, trots att det var sista settet på bröst (bortsett från pullover då) Skönt pass. Postad 23 May 2012 - 18:54
Haha jag gjorde samma sak på mitt bröstpass nu i måndags. Konstaterade snabbt att det var lika bra att höja. Kan för övrigt konstatera att marklyften igår small till som en blixt från klar himmel i ryggen nu i eftermiddags. Fiiii fan vilken träningsvärk det blev utav det hela. Postad 23 May 2012 - 18:55
Kö vid bänken idag som vanligt... Gymmet köper nya maskiner för ryggträning och det blir bara mindre och mindre plats. Ska gå på nästa möte och framföra mina åsikter...
Eftersom det var kö så kunde jag inte köra knäböj som planerat utan jag testade sissy squat ställningen. Var mycket enklare än jag trodde, gjorde typ 40 reps uppvärmning. Tog sedan en 20kg-platta och höll vid bröstet och gjorde 3x20 och även det var för lätt. Dock så blir 25kg plattan för stor och otymplig att hålla i så... Bänken blev sedan fri så jag körde marklyft, 3x6 långsamma fina på 100kg. Lite lårcurl på det, 3x35 på 15kg, kände för att köra högreps på det. Lite mage på det, crunches, benlyft osv. Gick väl bra, lite varmt på gymmet dock. +24 ute och minst lika mycket inne på gymmet. Postad 23 May 2012 - 19:21
Varför behöver du bänken för att göra marklyft? 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |