Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 29 May 2016 - 08:08
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Hej Vispen74, det finns olika bra kampanjer och erbjudanden även för befintliga kunder. Kontakta vår kundservice på tel 0770-33 22 11 (Mån-lör 8-21, Sön 10-19) för att höra vad som skulle kunna vara aktuellt för din del. Vänligen Micke
Tack!
Ska ringa och kolla, annars får väl frugan teckna nytt och jag säga upp mitt
Postad 29 May 2016 - 08:11
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Inte fanns det några erbjudande för mig inte eftersom jag har MAX-paketet. Får väl säga upp det till Allsvenskan slutar så kanske man får något erbjudande av något slag.
Postad 07 June 2016 - 08:05
galvatron
-
galvatron
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej Galvatron, vi rekommenderar att du kontaktar vår support på tel 0770-33 22 11 för felsökning tillsammans. Vänligen Micke
Jag ringde supporten igår. Problemet är att On Demand-tjänsten laggar och det är osynk mellan bild och ljud.
"Teknikern" som svarade hävdade glatt att jag skulle köpa en Powerline-lösning så jag kör Internet från routern till boxen mha elnätet... Dock förklarade jag att jag dragit en kabel specifikt för boxen, men det var ju så bra pris på powerline-tjafset just NU!
Fanns inget tekniskt jag kunde göra/förslag till felsökningen för att lösa problemet så var bara att tacka för hjälpen.
Postad 07 June 2016 - 15:10
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag ringde supporten igår. Problemet är att On Demand-tjänsten laggar och det är osynk mellan bild och ljud.
"Teknikern" som svarade hävdade glatt att jag skulle köpa en Powerline-lösning så jag kör Internet från routern till boxen mha elnätet... Dock förklarade jag att jag dragit en kabel specifikt för boxen, men det var ju så bra pris på powerline-tjafset just NU!
Fanns inget tekniskt jag kunde göra/förslag till felsökningen för att lösa problemet så var bara att tacka för hjälpen.
Hej Galvatron, har du möjlighet att skicka ett privat meddelande till oss där du skriver med ditt kundnummer och telefonnummer så kan vi se till att en av våra tekniker kontaktar dig via telefon? Vänligen Tobias
Postad 17 June 2016 - 16:15
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
CD har tagit bort alla erbjudanden för nya boxar ..enda som e kvar är kanaltillval. Dåligt när man varit kund i snart 10år.
Postad 18 June 2016 - 09:57
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
CD har tagit bort alla erbjudanden för nya boxar ..enda som e kvar är kanaltillval. Dåligt när man varit kund i snart 10år.
Hej Homery, vi rekommenderar att du kontaktar vår kundservice på 0770 33 22 11 för att se vilka erbjudanden du kan ta del av. Vänligen Tobias
Postad 18 June 2016 - 11:01
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Ingen idé att ha eller inte ha en massa erbjudanden på hemsidan då man kan få bättre deal via telefon.
Postad 18 June 2016 - 11:09
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
I Canal Digitals värld är det enkel matematik. Befintliga kunder som tittar efter erbjudanden på hemsidan ser inga. Det innebär 2 alternativ:
1. Kunden ringer till Canal Digital och förhandlar. CD optimerar på så sätt sin prutning genom att genomsnittsaffären blir högre än vad den skulle ha blivit om de varit tvungna att ha ett attraktivt erbjudande för alla befintliga kunder. Tänk på att varje rabattering på en befintlig kund minskar marginal även om den binder intäkt.
2. Kunden ringer CD för att säga upp abonnemanget. All info finns där och inom 1-3 arbetsdagar efter uppsägning så kontaktar de dig med samma filosofi som i Alt 1 ovan.
Att ha erbjudanden för nya kunder är en annan fråga för då är alla pengar nya pengar och samtidigt med största sannolikhet mindre pengar till konkurrenten.
Jag gissar att 80-90% av alla kunder bara fortsätter att löpa vidare på sina abonnemang efter att den initiala avtalstiden löpt ut och det är den siffran de baserar allt på. De har statistik på varenda liten detalj inkl konversionrate på deras hemsida så de vet precis vad som gäller för att optimera nya intäkter vs ev kundförluster.
Postad 26 June 2016 - 17:43
boa16
-
boa16
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Någon som har problem att se TNT Nordic på Canal digital försvann igår och fungerar ej idag heller. Har en solo2 box.
Postad 26 June 2016 - 17:56
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Någon som har problem att se TNT Nordic på Canal digital försvann igår och fungerar ej idag heller. Har en solo2 box.
Tror den numera heter TNT Sverige och ligger på kanalplats 31.
Postad 26 June 2016 - 18:24
boa16
-
boa16
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Ok ska prova att gör en ny sökning och se om jag kan hitta den. Tack för hjälpen.
Postad 26 June 2016 - 18:53
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Ok ska prova att gör en ny sökning och se om jag kan hitta den. Tack för hjälpen.
Det har tydligen med frekvensförändringar att göra. TNT är inte den enda kanalen som berörs.
https://www.canaldig...ag/kundservice/
"23/6 2016
Frekvensändringar, SD-termineringar och Mpeg4-migreringar
Under sommaren och början av hösten sker flera tekniska förändringar. Viktiga datum att komma ihåg är 23 juni, 15 augusti, 18 augusti, 25 augusti och 1 september. Mer detaljerad information hittar du i PDF:en nedan.
Flera kanaler kommer att både migreras till Mpeg4 i juni och byta modulation den 15 augusti. Vi rekommenderar då att ni ändra till den nya frekvensen efter modulationen har ägt rum men innan dubbelbelysningen är slut, dvs mellan den 16-17 augusti.
För att du ska kunna ta del av förändringarna måste du starta om din HD-box efter det datum när förändringen har skett.
Kanaler som påverkas:
- SVT Barnkanalen
- SVT24
- Kunskapskanalen
- C More Live 2, 3, 4
- CNN
- TNT
- TCM
- Cartoon Network
- BBC World News
- Animal Planet HD
- Boomerang
- TCM/Cartoon Network timeshare
- Eurosport (Nordic)
- Eurosport 2 (Nordic)
- Nat Geo
- Eurosport HD
- Eurosport 2 HD (svensk)
- Kanal 11 HD
Har du en huvudcentral? I PDF:en nedan hittar du information om vilka kanaler som påverkas, när förändringen sker samt de nya frekvenserna. Viktigt att ni ändrar till den nya frekvenserna innan dubbelbelysningen är slut för att inte tappa bild.
Kanalöversikt och frekvensbyten (ladda ner PDF)"
https://www.canaldig...r-kanalerna.pdf
Postad 26 June 2016 - 19:09
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Förstår jag det hela rätt så ännu mer HD kanaler?
Postad 26 June 2016 - 19:53
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Förstår jag det hela rätt så ännu mer HD kanaler?
Tror inte det är några nya HD-kanaler i listan, däremot så går många kanaler över till mpeg4.
Postad 26 June 2016 - 20:22
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Tror inte det är några nya HD-kanaler i listan, däremot så går många kanaler över till mpeg4.
Reagerade på att dom byter även till DVB-S2 från DVB-S. Är inte S2 HD?
Postad 26 June 2016 - 20:30
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Reagerade på att dom byter även till DVB-S2 från DVB-S. Är inte S2 HD?
S2 är väl mpeg4 dvs både HD och mpeg4?
Postad 26 June 2016 - 20:32
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Ok. Har ingen aning. Googlade bara lite snabbt. Men kan mycke väl vara så som du säger.
Postad 26 June 2016 - 21:08
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
S2 har inget med mpeg4 eller HD att göra utan det är sändningstekniken som gör att det ryms upp till runt 50% mer på varje transponder.
MPEG4 är det man komprimerar ner materialet med och har inte heller det nåt med HD att göra utan kan även vara SD kanaler. Den effektivare komprimeringen gör att kanalen tar bara upp ungefär hälften mot en kanal i MPEG2.
Numera finns även efterföljaren HEVC/H265 som ytterligare skulle komprimera ner med ungefär hälften.
Nu kommer det bara vara 4K kanaler som kommer köra det men på sikt kommer dagens kanaler att gå över till HEVC/H265 med.
Postad 26 June 2016 - 21:30
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
S2 har inget med mpeg4 eller HD att göra utan det är sändningstekniken som gör att det ryms upp till runt 50% mer på varje transponder.
MPEG4 är det man komprimerar ner materialet med och har inte heller det nåt med HD att göra utan kan även vara SD kanaler. Den effektivare komprimeringen gör att kanalen tar bara upp ungefär hälften mot en kanal i MPEG2.
Numera finns även efterföljaren HEVC/H265 som ytterligare skulle komprimera ner med ungefär hälften.
Nu kommer det bara vara 4K kanaler som kommer köra det men på sikt kommer dagens kanaler att gå över till HEVC/H265 med.
Att det kan vara både SD och HD var nog det jag menade. 
Canal Digital låter allt fler kanaler gå över till mpeg4 i stället för mpeg2 och dom tar bort dom som har parallellsänds i både mpeg2 och mpeg4 till förmån för den senare.
Postad 29 June 2016 - 09:20
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Islossning,
CD meddelar via e-post att de kommer att addera TV6 HD och TV10 till sitt utbud per 1/10 och att de nu får full kanalsvit från 1-12.
Trevligt och bra jobbat, men gissar att det kan påverka priset något om det inte var medräknat i senaste höjningen.
Postad 29 June 2016 - 09:33
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Islossning,
CD meddelar via e-post att de kommer att addera TV6 HD och TV10 till sitt utbud per 1/10 och att de nu får full kanalsvit från 1-12.
Trevligt och bra jobbat, men gissar att det kan påverka priset något om det inte var medräknat i senaste höjningen.
Fy fan va bra jobbat CD. Blir bara mer och mer nöjd att jag gick över till CD och får ta del av alla HD kanaler utan j*vla massa extra paket fram och tillbaka.
Bra jobbat.
Postad 29 June 2016 - 09:52
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Islossning,
Bravo, detta innebär att jag kan säga upp mitt Boxer flex 8 (vill ha TV10) så då kommer jag förmodligen ändå spara på utgifterna.
Postad 29 June 2016 - 14:15
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Tror inte att det blir så mycket dyrare. Viasat får kanal 9 samt 11 i stället. Dessa byten gagnar inte bara oss, utan även reklamköparna som får större krets av tittare.
Postad 29 June 2016 - 15:51
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Såg oxå att TV3 kommer finnas me i ToGo appen från samma datum. Blir bara bättre och bättre. Grymt nöjd.
Postad 29 June 2016 - 16:36
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Dåligt att TV10 inte kan vara på plats på satelliten 1 augusti så man kunde ha sett OS. Sedan är det ju ingen sport på den kanalen då Viasat har flyttat den till TV3 Sport HD
Nötter till förhandlare...
Postad 29 June 2016 - 18:01
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Sweet!
Postad 29 June 2016 - 20:15
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
CD satellit kunder i Norge kommer att få tillgång till Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Serie, Viasat Motor, Viasat Hockey och ESport TV
med lansering i augusti
Postad 29 June 2016 - 20:47
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
CD satellit kunder i Norge kommer att få tillgång till Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Serie, Viasat Motor, Viasat Hockey och ESport TV
med lansering i augusti
Vad kostar det?
Viasat Motor hade man ju kunnat tänka sig att betala för.
Postad 29 June 2016 - 20:59
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Vad kostar det?
Viasat Motor hade man ju kunnat tänka sig att betala för.
Det är inte prissatt än men tittar man på priserna i Norge så ligger det på 349 Nkr/mån för Viasatsport paket
Postad 29 June 2016 - 22:04
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Nä då kör jag vidare på tyska RTL som är gratis. F1 mest intressant men inte för 4000:- om året.
Postad 30 June 2016 - 13:38
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Enligt resumé så byter CD och Viasat kanaler med varandra. CD (med tillstånd av Discovery) ger Viasat Kanal 9 och 11 och får av Viasat TV6 och TV10. Båda får kanalsvit 1-12.
Postad 30 June 2016 - 15:52
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Ja, det känns logiskt.
Har sett på viasats hemsida att de får 9:an och 11:an.
Detta gör att både cd och viasat har alla baskanaler, precis som boxer.
Då kan de på allvar konkurrera med sina respektive premiumpaket (film/sport) och samtidigt slippa förlora de kunder som absolut vill ha baskanalerna.
Tror faktiskt att den stora förloraren här kommer vara boxer..
Finns nog ett antal som (precis som jag) har ett litet flex8-paket vid sidan av för att komplettera med kanaler man saknar hos cd (eller viasat)...
Postad 30 June 2016 - 16:21
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Ja, det känns logiskt.
Har sett på viasats hemsida att de får 9:an och 11:an.
Detta gör att både cd och viasat har alla baskanaler, precis som boxer.
Då kan de på allvar konkurrera med sina respektive premiumpaket (film/sport) och samtidigt slippa förlora de kunder som absolut vill ha baskanalerna.
Tror faktiskt att den stora förloraren här kommer vara boxer..
Finns nog ett antal som (precis som jag) har ett litet flex8-paket vid sidan av för att komplettera med kanaler man saknar hos cd (eller viasat)...
Som jag då. Boxer tar 239 kr/mån för ett flex8 så där kommer dom nog förlora en del kunder.
Postad 30 June 2016 - 20:43
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Dessa kanaler ligger nu ute på Thor 7
Viasat Film Premiere HD
Viasat Serie HD
Viasat Film Comedy HD
Viasat film Action HD
ESportsTV HD
Viasat Film Hits
Viasat Family
TV3 Sport HD
Viasat Sport Finland
Viasat Fotboll HD
Viasat Motor
Viasat Hockey HD
Viasat Sport HD
Postad 30 June 2016 - 21:08
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Viasat Film Premiere HD
Viasat Serie HD
Viasat Film Comedy HD
Viasat film Action HD
ESportsTV HD
Viasat Film Hits
Viasat Family
TV3 Sport HD
Viasat Sport Finland
Viasat Fotboll HD
Viasat Motor
Viasat Hockey HD
Viasat Sport HD
Undra om det är för norska CD som det pratades om. Men borde ju komma till sverige oxå.
Kanske byte där oxå att viasat kan få tillgång till cmore.
Postad 30 June 2016 - 21:09
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Viasat Film Premiere HD
Viasat Serie HD
Viasat Film Comedy HD
Viasat film Action HD
ESportsTV HD
Viasat Film Hits
Viasat Family
TV3 Sport HD
Viasat Sport Finland
Viasat Fotboll HD
Viasat Motor
Viasat Hockey HD
Viasat Sport HD
Skämtar du? Var har du fått den infon?
Redigerat av Karl-Johan, 30 June 2016 - 21:10.
Postad 30 June 2016 - 21:17
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Undra om det är för norska CD som det pratades om. Men borde ju komma till sverige oxå.
Kanske byte där oxå att viasat kan få tillgång till cmore. 
Dessa är för den finska marknaden som drar i gång redan i juli
men flera blir samma för Norge sedan
Skämtar du? Var har du fått den infon?
Hittade dem vid en kanalsökning
Postad 01 July 2016 - 08:16
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Kan man undra om det är så att Viasat tar nästa steg i sin tidigare formulerade strategi om att framtiden finns på nätet och att Viaplay är den strategiska satsningen från deras sida och de lämnar vissa delar av marknaden som satellit och rena kanalabonnemang?
I Norge med sin stora CD dominans kanske det inte är lönt att ha ett eget Viasaterbjudande framåt. Det blir ju väl så svårt att sälja ett Viasat abonemang i Norge om Viasats baskanaler och deras premiumkanaler finns på CD ihop med CDs C More, Discovery etc. Kanske är det liknande i Finland. Viasat tjänar ju då pengar ändå, men låter annan distribuera.
Viasat låter istället CD göra jobbet och avvecklar stegvis sin satellitverksamhet? Viasats kärnmarknader är Danmark och Sverige. Kanske det inte går lika fort här? Med tanke på att det handlar om dyra platsbokningar på satelliter så är det heller ingen affär att låta CD sköta en del av det hela och rulla på med egna satellitfrekvenser för en minskande egendistribuerad kundkrets?
Logiken borde säga att detta är första steget mot något mer. Avtalet är med Telenor. Telenor har egen satellitverksamhet, äger bla CD och Bredbandsbolaget (som också omfattas av avtalet).
Hur länge till kör Viasat egen distribution när man börjar lägga ut Viasats Premiumkanaler på en direkt konkurrerande plattform?
Redigerat av kenta2, 01 July 2016 - 08:25.
Postad 01 July 2016 - 13:45
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Nu fick vi som har C more film även SF-kanalen utan extra kostnad☺
Postad 01 July 2016 - 16:44
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Känns på nåt sett att CD lyssnar på sina kunder och vill det bästa för dom. Det har tjatats om SF på deras facebook sida ett tag nu och nu kom den. Samma med tv6 och tv10.
Finns andra operatörer som inte gör ett skit eller väldigt lite och säger bara att vi beklagar att du känner så. Vi ska ta vidare det. Men inget händer på flera år.
Postad 01 July 2016 - 16:47
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Självklart har MTG/Viasat och Canal Digital insett att det är bättre om båda har 1-12 + kan vidareförsälja konkurrentens sport beroende på vad kunden är intresserad av. Allt för att konkurrera ut nya Comhem/Boxer som annars skulle vara den stora vinnaren som kan erbjuda alla kanaler.
Postad 02 July 2016 - 10:48
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Självklart har MTG/Viasat och Canal Digital insett att det är bättre om båda har 1-12 + kan vidareförsälja konkurrentens sport beroende på vad kunden är intresserad av. Allt för att konkurrera ut nya Comhem/Boxer som annars skulle vara den stora vinnaren som kan erbjuda alla kanaler.
Helt klart en poäng i vad du summerar. Ett Comhem/Boxer med kostnadsrationaliseringar, typ en kundtjänst, en marknadsavd. en tung avtalsförhandlingssida representerande många kunder och en större gemensam budget för utveckling av tjänster, ny distribution via nätet/fiber.
Bara för Telenor och MTG att formera sig för att kunna klara konkurrensen. Dock torde det väl över tid vara relativt sannolikt att MTG fokuserar på sin kärnkompetens på området i att driva och utveckla kanaler, sändningsrätter, producera etc. och låta Telenor med sin kärnkompetens inom distribution och teknik tillhandahålla det hela för kunderna?
Postad 04 July 2016 - 18:34
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Gissar att det blir nya prishöjningar för oss som har C More om vi nu får behålla C More.
Canal Digitals distributionsaftale med C More var i fare for at udløbe her fra 1/7, og Canal Digital varslede derfor via brev overfor deres kunder, at der var risiko for sort skærm på C More kanalerne fra i dag fredag.
Canal Digital oplyser, at det endnu ikke er lykkedes at forhandle en nye aftale på plads, som man mener er attraktiv for deres kunder. Forhandlingerne fortsætter imidlertid, og man har besluttet ikke at lukke ned for kanalerne, mens man stadig forhandler.
http://digitalt.tv/r...-canal-digital/
Canal Digital skriver i brevet, at de som erstatning til C More abonnenter ville tilbyde Viasat Film kanalerne, såfremt C More kanalerne gik i sort på grund af manglende enighed.
Postad 06 July 2016 - 07:50
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Varför finns inte tv 4:as lokalkanaler?
Postad 06 July 2016 - 15:18
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Dom sänder ändå bara lokal reklam och väder.
Lokala nyheterna är nedlagda.
Postad 06 July 2016 - 16:10
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
5 minuter lokalt väder består av 4 minuter reklam och 1 minut lokalt väder.
Postad 06 July 2016 - 17:00
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Om det skulle var 24 lokala HD varianter av TV4, så kommer de fylla hela satellit kapaciteten som finns kvar
För ingen vill väl se TV4 i SD....
Postad 06 July 2016 - 17:13
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Många av CD's boxar har ju även möjlighet att ta emot de fria marksända kanalerna, så om man prompt vill se TV4 lokalt så kan man ändå fixa det den vägen.
Postad 15 July 2016 - 19:15
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Motors TV verka vara nära att kasta in handduken
Kanalen har sökt om konkurs skydd i Frankrike, därefter har de 6 månader på sig att fixa ekonomin
Postad 19 July 2016 - 16:56
storbacken29
-
storbacken29
-
Användare
-
-
247 inlägg
har just packat upp en CD "Smart box"
jag hittar ingen kort läsare eller kort
hur gör man då om man vill flytta tillfälligt till en gammal box i sovrummet?
edit
hittade ett på baksidan (ett mini kort)
Sven Åke
Redigerat av storbacken29, 19 July 2016 - 18:11.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|