Visst finns det några olika inställningar för kontrollerna i huvudmenyn? Har inte spelet hemma så jag kan kolla, men det är ju bara att titta i menyn nästa gång du lirar. Jag vet att det går att ställa in om man ska hålla in knappen för att sikta och krypa eller att man trycker en gång för att sikta/krypa och sen en gång till när man ska sluta.Börjat köra Killzone 2 nu och det verkar bra förutom att jag inte gillar kontrollerna, jag kanske har missat, men är det möjligt att ha crouch/krypa på någon annan knapp än just L2? :/
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
7 år sedan |
Postad 12 september 2009 - 16:52
Postad 12 september 2009 - 18:03
Jag kan spela upp mig och hänga med helt ok, sen tar jag 2 veckors paus och så är man fetkörd igen!
Börjar inse att jag inte har tid med onlinelir längre, får lov att nöta rollspel, äventyr och strategispel istället.
Postad 13 september 2009 - 00:37
Nja, du är tillräckligt mycket online för att hänga med. Prioriteringsfråga tycker jag!Enda felet med spelet är all tid det kräver för att hänga med...
Jag kan spela upp mig och hänga med helt ok, sen tar jag 2 veckors paus och så är man fetkörd igen!
Börjar inse att jag inte har tid med onlinelir längre, får lov att nöta rollspel, äventyr och strategispel istället.

Postad 13 september 2009 - 12:35
Jag har nyligt börjat om igen efter 1 månads uppehåll, jag tycker man kommer in i det på en dag. Enda problemet är om man kör på någon ny karta, köpte map packsen nu när jag började om, man blev ganska våldtagen på dom banorna. Annars gick det rätt braEnda felet med spelet är all tid det kräver för att hänga med...

Postad 30 oktober 2009 - 12:20
Man kan ha ihjäl mer än en (1) med ett Boltgun-skott.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 30 oktober 2009 - 12:36.
Postad 30 oktober 2009 - 12:27
Random information för dagen;
Man kan ha ihjäl med än en (1) med ett Boltgun-skott.
Ahhh läckert, ge oss ett litet videoklipp!
Postad 05 november 2009 - 15:58
10 kills på en hel match, 8 gånger. Går snabbt.******** vad man måste snipra för att få 5x zoom såg jag nu.

Postad 15 november 2009 - 12:18
Bara en kort fråga: - Fungerar spelet med split-screen?
Postad 15 november 2009 - 15:07
Detta var verkligen en lång tråd.
Bara en kort fråga: - Fungerar spelet med split-screen?
Nope. Hade det funnits så hade PS3an smält med tanke på att den skulle bli tvungen att rita upp den underbara grafiken två gånger...
Postad 16 november 2009 - 22:30
Men jag bävar inför att sätta mig in i alla varianter av co-op och online spelande. Spelet verkar vara massivt, men jag hoppas att det är lätt att komma in i?
Postad 17 november 2009 - 12:25
Det går att få tag på till rimliga priser.
Men jag bävar inför att sätta mig in i alla varianter av co-op och online spelande. Spelet verkar vara massivt, men jag hoppas att det är lätt att komma in i?
Från början är det inte speciellt svårt att sätta sig in i onlinespelandet, du har inte så många vapen, etc. att välja på

Sen vad de gäller de olika uppdragen vid online-spel (S&D, Capture & hold osv.) så är det inet så avancerat heller, det är ju bara att kika på kartan vart du ska. Alla brukar dock sluta med en j***a skjutande vilket som

Postad 18 november 2009 - 10:25
Men kan man köra bara två spelare online?
Ponera att jag skulle vilja spela mot min bror över nätet, bara vi två?
Kan man då köra mot varandra, co-op eller hur fungerar det?
Postad 18 november 2009 - 10:45
Spelet låter jätteroligt
Man kan sätta upp privata matcher där man t ex bara kör en mot en. Så det fungerar alldeles ypperligt!
Postad 18 november 2009 - 10:56
Du kan om du vill köra med en kompis (eller flera) online mot upp till 15 datorstyrda motståndare. Faktiskt riktigt roligt.Spelet låter jätteroligt

Postad 19 november 2009 - 09:11
Jag beställde spelet på CDON för bara 249:- vilket jag är säker på att det är värt.
Postad 20 november 2009 - 18:12
Postad 25 november 2009 - 10:38
Dubbel XP kan man inte försaka, det kan behövas för att nå nästa rang som är 5000 XP bort. Blev brigade general igår. Ska spela ordentligt i helgenKillzone is (almost) Five! – Celebrate with a Double XP Weekend and More

Postad 28 november 2009 - 13:14

596 poäng på en match med vinnar multiplier x3 blev det till slut och fyra ribbons. Det kallar jag avkastning. YES!
Postad 18 december 2009 - 16:50

Postad 18 december 2009 - 17:05
Om man skjuter en raket mot något som exploderar, t.ex en granat så ändrar man riktning på raketen.Var med om en rpg rikochett igår
det har jag aldrig sett förr. Sköt den snett ner i backen men ganska långt fram så vinkeln blev inte så stor men den klonkade i och fortsatte i en spiral upp i himlen. Coolt.

http://www.youtube.c...h?v=c9Xs2JSXA4Q
Postad 19 december 2009 - 14:36
Håller med! saknar alla roliga klanmatcher som fasenDet är inte utan att man blir lite KZ sugen
Postad 19 december 2009 - 16:04

Vilka är sugna på att spela nån kväll?
1. härjarn
2.
3.
4.
5.
Kan bestämma dag senare efter hur många som kan.
Postad 19 december 2009 - 16:17
1. härjarn
2. morlock
3.
4.
5.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 december 2009 - 16:17.
Postad 19 december 2009 - 17:20
1. härjarn
2. morlock
3. Alltidxx
4.brottis
5.
Fast det kommer bli jobbigt nu när man är van vid CODs kontroller igen. Körde ett par timmar för någon vecka sedan och det kändes som man körde med en packad gubbe pga den speciella kontrollen

Postad 19 december 2009 - 17:40
Fast det kommer bli jobbigt nu när man är van vid CODs kontroller igen. Körde ett par timmar för någon vecka sedan och det kändes som man körde med en packad gubbe pga den speciella kontrollen
Jag körde för nån vecka sen och älskade det, jag dominerade!

Postad 19 december 2009 - 17:48
Pics or it didn't happenJag körde för nån vecka sen och älskade det, jag dominerade!

Postad 20 december 2009 - 13:32

Hur ser det ut i MHB klanen är det nån aktivitet eller är det mest sporadiskt spelande nu för tiden?
Postad 20 december 2009 - 13:44
Men också känslan i hela spelet, vapnena/tyngden mm.... och framförallt fiender som har lysande ögon så man lätt ser dem.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 december 2009 - 13:44.
Postad 20 december 2009 - 13:47

Postad 20 december 2009 - 14:27

Postad 20 december 2009 - 19:14
Best Shooter: Killzone 2
Killzone 2 isn't just a shooter – it's an experience. From your crash landing in the game's opening moments to the thrill of blasting Helghast with lightning and smoke filling the air to the jaw-dropping ending, you're seeing an entirely new and gritty world from behind the sights of many cool weapons
Other Nominees
Battlefield 1943
Borderlands
Call of Duty: Modern Warfare 2
Red Faction: Guerrilla
http://bestof.ign.co...st-shooter.html
Postad 20 december 2009 - 22:29
Postad 22 december 2009 - 18:39
Postad 22 december 2009 - 19:25
Jepp. 50% mer armor.Är det bara assault som har högre Health points? Har alla andra samma?
Om man blir skjuten och regenererar så får man bara tillbaka 75% av hälsan, kan vara bra att veta. Ett Healtpack ger tillbaka 100% och en assault får även tillbaka sin armor. Boostfunktionen hos assault gör så man genererar snabbare också.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 december 2009 - 19:26.
Postad 23 december 2009 - 10:48
Många tipsar om detta spel.. Håller det??
Postad 23 december 2009 - 12:29
Frågar du mig så säger jag att det är ett av de absolut bästa FPS-spelen around, både single player och multiplayer.

Postad 23 december 2009 - 12:35
Efter att ha spelat COD i femtielva dygn så hade jag jätteproblem med kontrollen till KZ när jag körde MP.
Men efter en update som fixade till sensen lite började det lossna för mig.
MP delen är svår, inget snack om det, men ge det ett par dygns spelande så kommer du märka vilket fantastiskt spel det är.
Enda riktiga minus jag kan komma på är att det blir dubbelkill lite för ofta.
EDIT: Måste vara nått vajsing på forumet, får felmeddelande när jag postar; att jag måste kopiera meddelandet och backa och klistra in det igen. När man gör det så blir det dubbelt.
Redigerat av Unregistereda1381774, 23 december 2009 - 12:36.
Postad 23 december 2009 - 12:55
Jag antar att "jepp" är svaretJepp. 50% mer armor.

Om man har en PS3 så finns det några "måste" spelMånga tipsar om detta spel.. Håller det??
Många tipsar om detta spel.. Håller det??

Metal Gear Solid 4
Unchartered (valfri)
Killzone 2
Grand Turismo 5 (upcoming)
Postad 23 december 2009 - 21:56
skulle man kunna ta och joina klanen igen så man har några att spela med

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar