* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 22 november 2010 - 22:41
Postad 22 november 2010 - 22:53
Hur långt ifrån där du verkligen här finns din telefon på kartan ?med Find My iphone appen kan vi hitta varandras telefoner.
Rätt bra faktiskt
Som jag får upp det så skulle jag aldrig hitta min Iphone ..
Maveric

Postad 22 november 2010 - 23:04
Började gå igenom inställningar för att se om det var något som var igång som kunde dra batteri. Har inget push på, inget wifi, inte ens något 3G som är på. Har avslutat alla apps som ligger kvar i multitaskingen men trots detta så bara fortsätter procenten att försvinna. Drygt 5% varje timme försvinner. Innan har det kanske gått 20 eller max 30 % av batteriet på en hel dag. I skrivande stund är den nästan helt urladdad och då har det varit under användning i 57 min och i vänteläge 14 H. Någon annan som har råkat ut för detta eller hört talas om problemet?
Redigerat av AlexanderE, 22 november 2010 - 23:05.
Postad 22 november 2010 - 23:20
Postad 22 november 2010 - 23:23
- Eller kan man det ?
Har för mig att man kunde det med en knapptryckning när man Jailbreakar
Maveric

Postad 22 november 2010 - 23:27
Postad 22 november 2010 - 23:35
Vad skall man den till ?INFO
Kostar 1395:- http://audioengineus.../Audioengine-W2
Postad 22 november 2010 - 23:42
Postad 23 november 2010 - 01:05
Testa sätt din iPhone i DFU-läge och gör sedan en återställning. (googla på "iPhone 4 DFU")Ett okänt fel uppstod vid återställningen. Försökte igen men det blev likadant. Telefonen måste in på reparation.. KUL!
5½v väntan efter beställning.
1v lek.
3-4v reparation...
Acceptabelt??
/G
Nää det verkar inte gå, inte vad jag har kommit på iallafall. Man får sitta och dutta på minustecknet på varenda app. Det dumma är dock att varje app som jag använt sen jag köpte telefonen låg kvar där. Det borde ju dra lite batteri tycker man. Borde finnas en funktion som gör att det kan rensas automatiskt efter en angiven tid.
Dina flera veckor gamla appar som ligger kvar i multitask-menyn drar så klart ingen extra ström. De bara ligger kvar där som ikoner. iPhones minneshantering gör att så fort minnet börjar ta slut som avslutar den själv de apps som varit aktiva längst.
Postad 23 november 2010 - 13:08
Postad 23 november 2010 - 19:00
När jag uppdaterade så försvann alla mina låtar i iphone 4 dom ligger i minnet men när man går in på ipod så står det bara "inget innehåll" så musiken ligger ju kvar på telefonen men inte i ipoden.. wierd. Nån mer än jag som fått detta problem och löst det än??
Synkade bara den när jag kome hem från jobbet så kom låtarna fram igen : )
Postad 23 november 2010 - 19:37

Postad 23 november 2010 - 21:04
Använde mig av denna på Macen så gick det bra fastän jag inte har en Airprint-skrivare

Vilken tur att Steve Jobs är så duktig på att hitta behov jag inte ens visste att jag hade!

Postad 24 november 2010 - 08:49

Någon som har Jailbreakad iPhone4 som uppgraderats till 4.2??
Några problem?
Postad 24 november 2010 - 09:49
Fasen va smidigt tyckte jag!
Nu får jag inte de alternativen längre.
Någon som vet hur jag får tillbaka det?
Postad 24 november 2010 - 10:52
Hittade det, det var visst när man går in i kameralbumet via kameran.Igår när jag uppdaterade till 4.2 så hade jag valmöjligheten i "bilder" att visa både bilder och video eller bara bilder eller bara video.
Fasen va smidigt tyckte jag!
Nu får jag inte de alternativen längre.
Någon som vet hur jag får tillbaka det?
Konstigt att den funktionaliteten inte finns i bilder appen.

Redigerat av leafgren, 24 november 2010 - 15:24.
Postad 24 november 2010 - 16:07
Måste man då även lägga om alla program på nytt? D v s de från Cydia?Enda "problemet" är att du får jailbreaka om den, annars inga problem nej.
Mvh
Twim
Postad 24 november 2010 - 19:27
Nu gör den ..

Vet inte varför all våra Iphone placerades vid närmsta sändare de första dagarna
men skit samma .. nu funkar det ju
Maveric

Postad 26 november 2010 - 14:29
Har nu lyckligt skrivit ut mitt första dokument via iPhonen.
Använde mig av denna på Macen så gick det bra fastän jag inte har en Airprint-skrivare
Vilken tur att Steve Jobs är så duktig på att hitta behov jag inte ens visste att jag hade!![]()
Med Itunes-betan så kan man skriva ut till utdelade skrivare i Windows, det behövs ingen Airprint skrivare. Det funkar däremot inte med senaste Svenska Itunes-releasen (10.1), iaf på den dator jag testat.
Postad 26 november 2010 - 14:45
Med Itunes-betan så kan man skriva ut till utdelade skrivare i Windows, det behövs ingen Airprint skrivare. Det funkar däremot inte med senaste Svenska Itunes-releasen (10.1), iaf på den dator jag testat.
Jo.. det är så jag har gjort. Programmet jag länker till lägger tillbaka de filer som fanns med i Betan. Så det även går med senaste versionerna. (Fast jag kör Mac och inte Windows)
Postad 26 november 2010 - 14:49
Själv så lade jag en order på en MacBook Air 13" imorse

Postad 26 november 2010 - 20:23
Skulle ju kännas lagomt drygt om man måste skicka in den de första man gör..
Tack på förhand.
Postad 26 november 2010 - 20:26
Fick hem min iphone 4 idag och har nu använt den några timmar.. dock så tyckte jag att samtalsvolymen va lite låg, alltså att de ja pratade med hördes väldigt dåligt.. Höjde volymen till max, men även efter detta så var det knappt acceptabelt. Någon mer som har/haft detta problem? och vad göra åt det isåfall?
Skulle ju kännas lagomt drygt om man måste skicka in den de första man gör..
Tack på förhand.
Har du tagit bort plasten från framsidan?
Postad 26 november 2010 - 20:30
Har du tagit bort plasten från framsidan?
HAHAHA, fyfan va n00b ja kände mig nu

Tack iaf

Postad 26 november 2010 - 20:39

så med det i färskt minne gjorde jag en (o)kvalificerad gissning.

Postad 26 november 2010 - 22:49
HAHAHA, fyfan va n00b ja kände mig nu
du hade rätt dock.. jag som tänkte vara smart och låta dendär sitta kvar tills ja skaffat något annat skydd.. om de ens behövs?
Tack iaf
Och varför kan inte mobiltillverkarna göra den där fösta skyddplasten så att man kan använda den istället för att behöva köpa en själv för att sen sätta på! Sen kan man ju själv välja om man vill låta den sitta på den nya telefonen elelr ta bort den!
Fattar inte!
Postad 26 november 2010 - 23:09
Har du kallibrerat batteriet ?
Kalibrerat batteriet? Du menar att ladda ur det helt och hållet och en ladda upp det igen?
Redigerat av AlexanderE, 26 november 2010 - 23:09.
Postad 26 november 2010 - 23:18
Måste man då även lägga om alla program på nytt? D v s de från Cydia?
Mvh
Twim
Ta en backup på alla dina Cydia program med appen PkgBackup. Finns i Cydia

Postad 27 november 2010 - 08:54
Jag hade en 3gs som jag var nöjd med, men nördig som jag är så sålde jag den och köpte nokia n8. Den funkar bra men går inte att jämföra med iphone. Är nu sugen på en 4:a...
Hur är den? Är den känslig/reptålig (hatar skal!!) Är den snabbare att surfa med än 3gs:en?
Jag vill veta det mesta möjliga om den. Alltså om den är värd pengarna?

Postad 27 november 2010 - 12:14
Funderar på att skaffa ett premium konto men undrar om tjejen kan komma in på det kontot i sin telefon om jag inte använder det i min såklart. Eller hur funkar det ?
För kan man ha det i datorn, och i två telefoner så kan jag tänka mig att betala 99kr i mån. Förstår att det inte går att använda det sammtidigt i 2st telefoner men vill att det ska funka i varje om bara en använder det... krångligt det blev men ni fattar nog

Postad 27 november 2010 - 12:32
Har en fråga om spotify.
Funderar på att skaffa ett premium konto men undrar om tjejen kan komma in på det kontot i sin telefon om jag inte använder det i min såklart. Eller hur funkar det ?
För kan man ha det i datorn, och i två telefoner så kan jag tänka mig att betala 99kr i mån. Förstår att det inte går att använda det sammtidigt i 2st telefoner men vill att det ska funka i varje om bara en använder det... krångligt det blev men ni fattar nog
Det fungerar, bara ni inte försöker spela samtidigt då pausas kontot.
Ni kan göra Offline playlists och spela dessa samtidigt, bara du "loggar in" och verifierar att du är en premiumanvändare var 30 dag.
Tycker Spotify borde släppa exklusivare konton, där man kan vara flera användare men ändå dela samma spellistor.
Postad 27 november 2010 - 17:04
Det fungerar, bara ni inte försöker spela samtidigt då pausas kontot.
Ni kan göra Offline playlists och spela dessa samtidigt, bara du "loggar in" och verifierar att du är en premiumanvändare var 30 dag.
Tycker Spotify borde släppa exklusivare konton, där man kan vara flera användare men ändå dela samma spellistor.
Okej låter bra blir nog att skaffa premium nu

Postad 27 november 2010 - 20:12
Service av en iPhone skall ta max 3-5 dagar, INTE 3-4 veckor.
Har du kallibrerat batteriet ?
hmm.. tror normal rep. tid för en mobil är ca 3 veckor. Tror bara transporten till och från verkstan tar ca 2 dagar.
Postad 28 november 2010 - 16:14
Postad 28 november 2010 - 20:30
Nån som kan rekommendera en hyffsat bra men inte allt för dyr dockningsstation med högtalare som jag kan ha i mitt badrum?
Jag tänkte något i stil och prisklass som den här ungefär Altec Lansing inMotion Max
Hade hoppats på ett snabbt svar. Men det är ju inte så mycket aktivitet här längre. Så jag kunde inte hålla mig. Jag köpte den iaf.

Kollade in ett antal recentioner på tuben, och alla var väldigt positiv till högtalaren.
Om det är någon som är intresserad så kan jag lämna ett litet omdömme om dom när jag får den

Postad 29 november 2010 - 08:40
Numera kan man ju spela upp musiken som finns på iPhonen via iTunes på andra datorer än just den man syncar mot. Jag använder mig av detta på jobbet. Men problemet är att jag inte kan välja vilket fält/kolumn som musiken ska sorteras efter. Jag vill att låtarna ska sorteras efter artist. Testade lite på jobbet och tog bort årtal, vilken den sorterade musiken efter på default, det som hände då var att den sorterar alla låtar i bokstavsordning vilket blev riktigt dåligt då jag oftast vilja plöja en hel skiva. Nu är det stört omöjligt att ändra tillbaka till årtal. Tänkte att jag skulle kolla detta lite på hemdatorn också, då visade det sig att denna inställning följde med till hemdatorn också och jag kan inte ändra vilket fält/kolumn den ska sortera musiken efter där heller....
Någon som vet hur man löser detta, jag vill att den ska sortera efter artist....
Postad 29 november 2010 - 09:50
Postad 29 november 2010 - 10:37
Prova stäng allt annat som änvänder webben, det funka för mig.När jag försökte uppdatera till ios 4.2 så stötte jag på patrull. Det laddar ner hela uppdateringen men sedan kommer det ett felmeddelande om någon "timeout för nätverket" eller vad det stod. Någon annan som haft liknande problem? Har en kollega som har haft samma grej. Att det kommer upp ett felmeddelande när den ska uppdatera iphonen, nedladdning funkar fint. Tips någon?
tror det är nåt med ping tiden. inte Ping som itunes har,,,

Utan ping tiderna mot servern
Postad 29 november 2010 - 12:52
Jag får felmeddelandet om jag har uppdateringen av mailen en gång i timmen eller var 15e minut, men inte om "Push -mail" är påslaget. Problemet är bara att batteritiden blir så dålig m Push-mail.
Postad 01 december 2010 - 10:44
Postad 01 december 2010 - 15:43
måste fråga om GPS:en hur funkar den? Använder man den som en bil gps alltså det kostar inte att använda den även om man är i USA tex? Eller den går över delvis på 3G?? eller hur det funkar?
En av de vanligare frågorna. Svaret är: det beror på!
Själva GPS:en använder sig inte av mobildata.. men programmet kan göra det. Använder du Google Maps så används GPS:en för att ta fram dina koordinater.. men alla kartbilder laddas ner via Internet och presenteras i appen. Där går det rätt mycket mobildata åt.
Sen finns det GPS-applikationer som har alla kartor lokalt i telefonen. Då behöver den inte ladda ner något för att använda sig av den. Du bör dock vara medveten om programmet har tilläggtjänster som att visa aktuella trafiksituationer (så som köer eller olyckor) så hämtas även denna typ av information via Internet.
Enkelt sagt så är GPS en hårdvara som pratar med satelliter för att hitta dina koordinater på jorden.. allt annat (kartor, funktion eller dylikt) är applikationsberoende och dessa har olika sätt att lösa sina saker!
Postad 01 december 2010 - 18:53
Vi funderar att på jobbet gå över till SMS-alarm för våra serverövervakningar och eftersom alla som har jour utan jag har Android så är det ju inga problem för dom att få så telefonen larmar vid SMS från en viss avsändare tills man stänger av det.
Med min iPhone så kan man ju max få den att pipa en extra gång och det är inte tillräckligt då man kan missa ett larm.
Är det någon som vet om det finns någon app för detta om man jailbreakar telefonen?
Att bygga en app med push notification är inte att tänka på.
Vill helst ha kvar min iPhone. ;-)
Vägrar att ha 2 telefoner.
/Jimmy
Redigerat av Unregisteredc4b215ec, 01 december 2010 - 18:54.
Postad 01 december 2010 - 21:35
MEN (!!!!) om ni kollar i den röda ringen så står det att jag har skickat in en 16gb?! Jag hade ju en 32gb... f*n om dom skickar ut fel till mig nu.. då kommer det ta hus i h***vete efter allt trassel dom har åstadkommit mig!
/G

Postad 01 december 2010 - 21:54
Jag må säga att min "service" har gått väldigt fort! Ser ut som att de skeppat iväg en SWAP (ny iPhone 4) åt mig från verkstaden.
MEN (!!!!) om ni kollar i den röda ringen så står det att jag har skickat in en 16gb?! Jag hade ju en 32gb... f*n om dom skickar ut fel till mig nu.. då kommer det ta hus i h***vete efter allt trassel dom har åstadkommit mig!
/G4.JPG 123,61K 0 Antal nerladdningar
Du kommer med säkerhet få en 16gigare om det står det. Nån som har klantat sig.
Om jag vore dig skulle jag ringa till Din operatör och Anovo så att det blir rätt...
Postad 01 december 2010 - 22:04
Du kommer med säkerhet få en 16gigare om det står det. Nån som har klantat sig.
Om jag vore dig skulle jag ringa till Din operatör och Anovo så att det blir rätt...
- 5½ väntan på telefon
- trasigt simkort vid leverans
- fick åka 8mil t/r för att hämta ut ett nytt simkort
- 5 dagar så stod det no service.. startade om och funkade
- 5 dagar till No Service ringer - måste fabriksåterställa
- Kundtjänst ber mig åka och hämta ett nytt sim - 8mil t/r
- Simkortet fungerade ej. Kundtjänst ber mig åka till butik för att lämna in telefon. Butik vägrar mer eller mindre och kräver att jag först provar att fabriksåterställa den. Åker hem med telefonen igen.
- Nytt simkort fungerade ej. Kundtjänst ber mig igen att åka till butiken och lämna in telefonen - 8mil t/r
- Nu verkar de ha skickat fel telefon. Sen lär det bli en fjärde resa - 8mil t/r - för att lämna tillbaka lånemobilen
Lär väl ringa dem imorgon igen.. lite segt att hålla på så här när man ville ha en android från början, men köpte en iPhone 4 för att jag trodde den skulle hålla längre..
/G
Postad 01 december 2010 - 22:30
- 5½ väntan på telefon
- trasigt simkort vid leverans
- fick åka 8mil t/r för att hämta ut ett nytt simkort
- 5 dagar så stod det no service.. startade om och funkade
- 5 dagar till No Service ringer - måste fabriksåterställa
- Kundtjänst ber mig åka och hämta ett nytt sim - 8mil t/r
- Simkortet fungerade ej. Kundtjänst ber mig åka till butik för att lämna in telefon. Butik vägrar mer eller mindre och kräver att jag först provar att fabriksåterställa den. Åker hem med telefonen igen.
- Nytt simkort fungerade ej. Kundtjänst ber mig igen att åka till butiken och lämna in telefonen - 8mil t/r
- Nu verkar de ha skickat fel telefon. Sen lär det bli en fjärde resa - 8mil t/r - för att lämna tillbaka lånemobilen
Lär väl ringa dem imorgon igen.. lite segt att hålla på så här när man ville ha en android från början, men köpte en iPhone 4 för att jag trodde den skulle hålla längre..
/G
Nja att butiken suger med att du ska köra en jevla massa mil har ju inte med iphonen att göra. Sen hade du väl lika bra kunnat få en kass android som en iphone. Inga teknikprylar är väl 100% felfria du har väl fått ett måndags ex!
Postad 01 december 2010 - 22:43
Nej, jag ska inte skylla på iPhonen, för den är grym i övrigt. Men jag har aldrig varit med om att en telefon fungerat så kort tid. Sen blir man som vanligt skeptisk till produkten trots att det är Tre som trasslar..Nja att butiken suger med att du ska köra en jevla massa mil har ju inte med iphonen att göra. Sen hade du väl lika bra kunnat få en kass android som en iphone. Inga teknikprylar är väl 100% felfria du har väl fått ett måndags ex!
MEN! Allt detta (nästan allt) hade kunnat undvikas om det inte var för Apple, så helt ansvarslösa är dom inte. Tre kan nämligen byta ut vilken telefon som helst över disk om ett problem uppstår inom 14 dagar.. det gäller alla telefoner utom Apples iPhone..... dom har ställt andra krav på återförsäljare för att de ens ska få sälja deras telefoner. Därför är jag lite halvlack på Apple för att de JÄMT ska krångla till allting lite extra mycket.
Tack Apple..
/G
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar