![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 16 februari 2011 - 19:13
Postad 16 februari 2011 - 19:29
Irriterande! De har lagt till en massa spel i nya firmware (full refurbish install), spelen går att avinstallera, men widgets som förut gått att avinstallera går inte. Felmeddelandet "Avinstallation avbruten" kommer upp och så slutar avinstallationen.
Edit:
Lätt avhjälpt med en formatering av Massminne =)
Ska prova nu om de har fixat till så att Social, QT och Ovi Store är kvar efter en fabriksåterställning.
Edit2:
Valde "Radera data och återställ" efter att jag formaterat Massminne (vilket iofs återställningen redan gör). Efter omstarten kom meddelandet "Ett fel uppstod. Widget togs bort." troligen pga att CNN och andra widgets rensats bort. Går in i programhanteraren och kollar på vad som är installerat: ovi, Ovi Store, Social och SSOUI. Precis som det ska vara! Så nu går det bra att fabriksåterställa utan att vara rädd för att QT, Social och Ovi Store försvinner. De går inte heller att avinstallera längre.
Gjorde en radera och återställ och har nu fått några problem fastän ovi, Ovi Store, Social och SSOUI ligger kvar som ovan
1. Går ej att installera Ovi Store (installation börjar och avslutas med gick ej att installera)
2. Galaxy of fire samt Need for speed går ej att installera genom Ovi Suite
Tacksam för tips
Postad 16 februari 2011 - 20:04
Finns rapporter om att uppdatering PR1.1 ska ge högre upplösning på youtube. Ni som har fått den kan ju testa kanske.Finns det nåt sätt att titta på Youtube i HD-kvalitet... jag har jämfört med frugans Android-lur och det är ju patetiskt dålig kvalitet på N8'an.
Dagens tips är att Electronic Arts börjar med reklamfinansierade spel på OVI store:
http://store.ovi.com...t/99656/reviews
http://store.ovi.com...ntentArea=games
http://store.ovi.com...ckSource=search
Redigerat av Unregistered31511, 16 februari 2011 - 20:10.
Postad 16 februari 2011 - 20:09
Haha, ja det känns ju proffisgt.. Denna excelfil va uppdaterad igår från Nokia så där inget nytt
Står iofs att de ska släppa 1.1 för resterande produktkoder vecka 7, vilket är denna vecka. Får se om det stämmer.
http://discussions.e...ule/td-p/923407
Postad 16 februari 2011 - 23:24
Gjorde en radera och återställ och har nu fått några problem fastän ovi, Ovi Store, Social och SSOUI ligger kvar som ovan
1. Går ej att installera Ovi Store (installation börjar och avslutas med gick ej att installera)
Tacksam för tips
Hände samma sak för mig i november.

Postad 17 februari 2011 - 08:36
Ni som köper skal osv från ebay, tänk på att de flesta inte har ett hål där under högtalaren typ, för om ni kollar nogrant så ser ni det lilla hålet under kamera-utböjningen, det är en mic där som spelar in ljud när ni filmar, så jag rekomenderar att köpa nokias egna med hål där
Ja där ser man... det har du helt rätt i, tackar!
Då får nog den lilla borren göra sitt där då kanske, bör ju funka med å borra upp ett litet, litet hål där så är ju grejen löst sen

Postad 17 februari 2011 - 12:14
Spark och N-desk gränssnittet
Redigerat av Unregistered31511, 17 februari 2011 - 13:16.
Postad 17 februari 2011 - 12:45
Postad 17 februari 2011 - 13:21
Postad 17 februari 2011 - 14:12
Jag såg att en del fick problem med WLAN efter att ha fåt PR1.1. De måste starta om telefonen för att kunna byta nätverk.
Redigerat av SL2, 17 februari 2011 - 14:35.
Postad 17 februari 2011 - 14:17
Det där gäller väl inte oss i Sverige, det ena är för DAB radio och det är väl nedlagt här hos oss och det andra är för Voicemail för T-mobiles kunder och de finns ju inte här.Nya uppdatering tillgängliga. Se symbian-freak.com för mer info.
Postad 17 februari 2011 - 14:23
Redigerat av Serenity, 17 februari 2011 - 14:23.
Postad 17 februari 2011 - 14:41
Mobibox fungerar med fler operatörer än T-mobile, men om det fungerar med nån svensk operatör det vet jag inte.
Det ser ut om att båda uppdateringarna är värdelösa för de flesta svenskar.
Redigerat av SL2, 17 februari 2011 - 14:46.
Postad 17 februari 2011 - 14:44
Nu tänkte jag inte på uppdateringen utan möjligheten att använda den.Jo, det gör det tydligen. Kolla din SW update. Uppdateringarna dök ju upp för mig.
Postad 17 februari 2011 - 14:46
Postad 17 februari 2011 - 16:02

Om ni undrar vilken mobil som har den bästa kameran just nu så kan ni köpa tidningen Smartare Mobil!
[om ni inte vill köpa tidningen, men är nyfikna på svaret ändå så kan ni ta reda på vilken utgivningskoncern Smartare Mobil tillhör, så har ni svaret givet..]
Postad 17 februari 2011 - 18:15
Samma sak för er eller?
Postad 17 februari 2011 - 18:50
Va fan e detta .. dubletter och tripletter på spel och teman.. Skärpning Nokia
Bifogad fil(er)
Redigerat av big_swede70, 17 februari 2011 - 18:50.
Postad 17 februari 2011 - 18:53
Postad 17 februari 2011 - 19:32
Postad 17 februari 2011 - 20:01
Antagligen Nokias server som e hårt belastad nu.. Prova flera gånger så kommer du nog fram och får säkert då besked att det inte finns några uppdateringar (än)....Och jag måste, om jag får lägga till en fråga till föregående talare fråga vad jag ska ta mig till när jag får meddelandet "förfrågan kunde inte skickas", när jag knappar in #0000# på min N8? Jag har en telialåst dark grey.
Postad 17 februari 2011 - 20:04
Och jag måste, om jag får lägga till en fråga till föregående talare fråga vad jag ska ta mig till när jag får meddelandet "förfrågan kunde inte skickas", när jag knappar in #0000# på min N8? Jag har en telialåst dark grey.
Om du slog "#0000#" så funkar det inte så klart. Du missade en stjärna i början. *#0000# ska det vara. Felskrivning eller?
Postad 17 februari 2011 - 20:14
Tacksam för tips
Hittade denna länken på Nokia Forum så det verkar finnas en lösning nu, det fungerde för mig i alla fall

http://discussions.e...set/td-p/931271
Postad 17 februari 2011 - 20:28
Finns program som gör det möjligt att komma åt sin nas disk eller delade mappar i nätverket på ovistore
myExplorer kostar 30 pix men sjukt lätt värt det:) inte hunnit kika om det finns autosynk å sånt men det funkar iaf! TACK NOKIA!
edit: verkar inte finnas autosynk men men man kan inte få alltP
Redigerat av trubbaduren, 17 februari 2011 - 20:36.
Postad 17 februari 2011 - 22:30

Nokia: "Vi lägger inte ner Symbian" Lite klarare besked kanske?
Redigerat av Unregistered31511, 17 februari 2011 - 22:32.
Postad 17 februari 2011 - 23:33
Jädra mej vad snabb den var efter o ha legat i frysen. Mycket imponerande...
Postad 18 februari 2011 - 08:36
Postad 18 februari 2011 - 10:19
/PO
Postad 18 februari 2011 - 14:30
Kamera&Bild: "Hur bra är den bästa kameratelefonen? Kan den mäta sig med en billig kompaktkamera? Vi har testat Pentax Optio LS1000 mot Nokia N8". Ja Nokian vann.
![]()
Om ni undrar vilken mobil som har den bästa kameran just nu så kan ni köpa tidningen Smartare Mobil!
[om ni inte vill köpa tidningen, men är nyfikna på svaret ändå så kan ni ta reda på vilken utgivningskoncern Smartare Mobil tillhör, så har ni svaret givet..]
Postad 18 februari 2011 - 15:04
Om du slog "#0000#" så funkar det inte så klart. Du missade en stjärna i början. *#0000# ska det vara. Felskrivning eller?
Jo, det var en felskrivning..går lite snabbt ibland;-). Jag försökte ett antal gånger igår kväll utan att komma fram, har inte telefonen med mig idag men ska testa igen så fort jag kommer hem!
Postad 18 februari 2011 - 15:39
Jag har fått ett par samtal nu där den på "andra sidan" hör sig själv likt ett eko när de ringer till mig. På min sida hör jag inget onormalt. Detta upplevs som väldigt störande. Är det fler som har samma problem? Vad kan det bero på? Går det att göra något åt?
/PO
Hade samma problem så jag lämnade in den på reperation.. Återstår bara att se ifall dom fixat det
Postad 18 februari 2011 - 15:44
Jo, det var en felskrivning..går lite snabbt ibland;-). Jag försökte ett antal gånger igår kväll utan att komma fram, har inte telefonen med mig idag men ska testa igen så fort jag kommer hem!
hade samma problem. Testa att starta om telefonen och prova igen.
Postad 18 februari 2011 - 21:07
Jag blir nästan förbannad, jag köpte en icke "brandad" lur mycket just för att kunna slippa vänta så på uppdateringarna.
kan bara hålla med, jävligt irriterande
Postad 18 februari 2011 - 21:49
'Jag har fått ett par samtal nu där den på "andra sidan" hör sig själv likt ett eko när de ringer till mig. På min sida hör jag inget onormalt. Detta upplevs som väldigt störande. Är det fler som har samma problem? Vad kan det bero på? Går det att göra något åt?
/PO
Jag har fått klagomål på precis samma grej, men det är bara en enda person som klagar och vi båda har tele2.
Har du Tele2?
/NE
Postad 19 februari 2011 - 01:18
Tror inte det är eko dock utan bara helt värdelös mottagning så man bara hör hälften om man har tur. Hon hävdar att det bara är mig det krånglar för, och för mig är det som sagt bara hon som har klagat hittils. Ingen aning vad som pågår där men det börjar bli irriterande kan man lungt säga, en av anledningarna till att jag tog N8an var ju att i reviews gav dom mottagningen och ljudet så jättebra betyg. Även andra personer har sagt att det är dåligt ljud för dom (låter klart och fint för mig), men att det endå är acceptabelt.
Mottagning borde inte vara något problem då jag bor precis i utkanten av Stockholms innerstad.
Jaja, inte orkat problemlösa det än men tänkte att det kan vara värt nämna då ni också har problem, speciellt eftersom vi båda har Tele2 som nämnts ovan.
Redigerat av Grizzok, 19 februari 2011 - 01:20.
Postad 19 februari 2011 - 12:41

"Hi all,
here's the latest list. If you're code is in creation we expect it to be ready during week08.
We're working as fast as we can on your software.
BR,
yvonne"
http://discussions.e...p/933477#M85625
Angående varför vissa operatörer fått sina varianter uppdaterade först är pga:
"Why are there some operator codes on the list for my country but still countryvariants missing? - As stated in some earlier posts we prioritize country variants, but we have some markets where we have far more customers using operator variants than countryvariants. As we try to make the update available for as many of you as possible, those versions then end up earlier in the market as the countryvariants."
http://discussions.e...p/933553#M85632
Redigerat av Kemi, 19 februari 2011 - 12:41.
Postad 19 februari 2011 - 16:10
1611
2110i
3210
3330
8310
7650
N-gage
Motorola A925
N70
N95
N8
Kan ha glömt någon nokia-mobil i listan.
Har man varit trogen Symbian/Nokia kanske?
Köpte min N8 på Telia för jag ville slippa få en skadad på posten från nokia, och TRE har alltid strulat med uppdateringar, men vad får man?
En jävligt kass mobil som alltid kommer ligga efter i uppdateringar.
Ett symbian som snart läggs ner.
Antar att PR2.0 blir samma skit, och att man får uppdateringen 1-2 månader efter, och då kan jag lova att ni får en film på hårdtest vad skit-8an håller för.
ALDRIG MER NOKIA.
Postad 19 februari 2011 - 16:15
Ja s*tan vad Telia tar lång tid på sig.Vad kul att detta blir min sista nokia.
1611
2110i
3210
3330
8310
7650
N-gage
Motorola A925
N70
N95
N8
Kan ha glömt någon nokia-mobil i listan.
Har man varit trogen Symbian/Nokia kanske?
Köpte min N8 på Telia för jag ville slippa få en skadad på posten från nokia, och TRE har alltid strulat med uppdateringar, men vad får man?
En jävligt kass mobil som alltid kommer ligga efter i uppdateringar.
Ett symbian som snart läggs ner.
Antar att PR2.0 blir samma skit, och att man får uppdateringen 1-2 månader efter, och då kan jag lova att ni får en film på hårdtest vad skit-8an håller för.
ALDRIG MER NOKIA.
Postad 19 februari 2011 - 16:45
Ja s*tan vad Telia tar lång tid på sig.
Jo, det är fan inte kul längre.
Vecka 8 tvivlar jag på...
Nyss hatade jag Android, tror att nokia tappat mig nu, Android NEXT.
Någon mer som lär Joina över?
Postad 19 februari 2011 - 17:04
Vore trevligt med fler spel från konami
Redigerat av Unregistered31511, 19 februari 2011 - 17:05.
Postad 19 februari 2011 - 17:11
Om du tänker byta för en sen uppdatering så vet jag inte hur du tänker.Android NEXT.
Någon mer som lär Joina över?
- SonyEricsson släpper inga fler uppdateringar till alla sina nuvarande mobiler, än Android 2.1
- HTC fördröjer uppdatering till sina nuvarande för att få någon som helst skillnad på de nya de ska släppa, som inte direkt är några nya förutom annorlunda namn.
och hur Samsung och LG har behandlat sina kunder tidigare med uppdateringar behöver kanske inte nämnas.
Samsung Galaxy TAB är utrustat med en Androidversion som Google själva säger inte är anpassad för Paddor och den får inte Androiduppgradering till "Paddversion", istället släpper Samsung en ny Padda.
Nä jag har inga planer på att byta till Google.
Redigerat av Unregistered31511, 19 februari 2011 - 17:23.
Postad 19 februari 2011 - 18:54
Har haft dessa "moderna" mobiler:
SE Z1010 SE P900i (symbian UIQ) K800i N82 N8
SE Arc eller pro?
Verkar ju lovande trots att den saknar blixt:
http://technytt.se/2...mor-r-i-morker/
Postad 19 februari 2011 - 18:58
När skärmen har släckts vill jag se klockan, det gjorde det förut fast inte nu längre, hur gör jag?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar