Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 19 October 2013 - 07:02
Postad 19 October 2013 - 16:19
Postad 19 October 2013 - 22:47
räcker det med att den klarar HDMI 1.4?
inget annat att tänka på?
Redigerat av Christopher_A, 19 October 2013 - 23:13.
Postad 19 October 2013 - 23:04
vad ska man köpa för HDMI-switch om den ska klara av allt som PS4 skickar via HDMI?
Mycket bra fråga. Är lite rädd att min sswith inte kommer palla trycket.
Postad 20 October 2013 - 14:32
http://en.m.wikipedia.org/wiki/HDMI
You sure? Im not ill say
3d kräver faktiskt inte 1.4 oavsett va som står!!! det beror på vilken 3d teknik som används
Postad 20 October 2013 - 14:38
duger det med en billig Deltaco eller liknande?
Postad 20 October 2013 - 16:44
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 20 October 2013 - 16:44.
Postad 20 October 2013 - 17:36
vet att det inte spelar någon roll med kablar men spelar kvaliteten på switchen någon roll?
duger det med en billig Deltaco eller liknande?
Visst finns det lite olika kvaliteter i kabeln som gör signalen bättre och sämre, men utöver det så är det stödet för nätverk som skiljer kablarna åt. Som jag har förstått det så ska 1.3 kunna fungera med 1.4 förutom med nätverk över hdmi...
Om man har en riktigt dålig hdmi 1.3 kabel/hårdvara så kan man ha problem med 1.4 förståss...
Redigerat av novaland, 20 October 2013 - 17:37.
Postad 20 October 2013 - 17:41
You sure? Im not ill say
Jepp HELT säker.
Postad 21 October 2013 - 06:59
Postad 21 October 2013 - 07:33
Nu pratar vi om switchar, inte specifikationsnummer av protokollet. Hdmi-switchar kan liknas med hdmi-kablar, dvs de kan inte delas in efter specifikationsnummer (1.3, 1.4 osv) och även om de (felaktigt) gör de i reklamen så säger det inget om hur bra de funkar.3d och arc kräver 1.4, annars så klarar man sig på 1.3.
Primärt för en switch är att den hanterar EDID information rätt - annars kan det strula rejält, oavsett vilken siffra tillverkaren fått för sig att sätta på förpackningen.
Jag skulle satsa på en som dokumenterat funkar bra med de signaltyper man avser använda - och inte falla in i ett resonemang runt icke-relevanta specifikationsnummer. Precis som med kablar mao.Jag hade en billig switch från Netonnet tidigare och hade en hel del strul med den. Sedan bytte jag till en från Kjell & Company för 600:- med HDMI 1.3 med fullt HDCP-stöd. Skillnaden var som natt och dag. Jag skulle nog satsa på en lite dyrare som har 1.3 i varje fall.
- HDMI-kablar delas inte in efter versionsnummer (så som man tjatat kan det inte finnas många på jorden kvar som inte vet om detVisst finns det lite olika kvaliteter i kabeln som gör signalen bättre och sämre, men utöver det så är det stödet för nätverk som skiljer kablarna åt. Som jag har förstått det så ska 1.3 kunna fungera med 1.4 förutom med nätverk över hdmi...
Om man har en riktigt dålig hdmi 1.3 kabel/hårdvara så kan man ha problem med 1.4 förståss...
- Vill man att kabeln ska kunna överföra ethernet oxå så är det kabel märkt med "with Ethernet" man ska ha, inget annat. Mig veterligen finns det ingen apparat som stödjer ethernet via hdmi så egentligen kan man helt bortse från det - kör ethernet via separat kabel istället.
Hehe, njae, det är fortfarande en elektrisk signal som kan bli mer eller mindre förvrängd. Den resulterande bilden blir dock inte sämre/bättre - antar att det är det du menar. Förutom i de fall signalen är så pass förvrängd att man får bitfel då förstås. Ger i bästa fall "sparkles" eller ingen bild alls - det kan man ju klassa som sämre.digital signal i hdmi.. endera går den fram eller inte.. så sämre/bättre signal är bs
Postad 21 October 2013 - 07:47
Nu har Playstation EU svarat angående detta!
Var som vi trodde det var ej sant utan bara ett missförstånd!
https://twitter.com/...239033872846848
@PlayStationEU
Det där kan inte Sony bestämma. Det måste vara upp till alla de som utvecklat respektive spel att besluta. Sony äger ju inte allt som publicerats på PSN.
Postad 21 October 2013 - 07:58
Det där kan inte Sony bestämma. Det måste vara upp till alla de som utvecklat respektive spel att besluta. Sony äger ju inte allt som publicerats på PSN.
Absolut
Nu var det så att Game på twitter hade gått ut med att allt digitalt material inkl. spel som tex GTA V, The Last Of Us m.m. skulle gå
att överföra från PS3 till PS4. Och därmed skulle du kunna spela dessa spel enligt Game!
GAMES tweet som startade allt!
Fantastic PlayStation meeting! Breaking Point – ALL your digital content from your PS3 WILL carry over on to your PS4! @yosp
— GAME Basildon (@GAMEBasildon) October 18, 2013
http://www.thesixtha...er-over-to-ps4/
Redigerat av Zerokelvin, 21 October 2013 - 08:00.
Postad 21 October 2013 - 08:07
Redigerat av Unregistereddc471864, 21 October 2013 - 08:07.
Postad 21 October 2013 - 08:15
Härlig felstavning i beskrivningen också:
A Non-Corperate direct line to your friendly neighbourhood GAME
Postad 21 October 2013 - 09:34
Illa att de skriver så. Ett bra exempel på att man inte ska lita på 3:e parts information
Håller med!
Man måste helt enkelt ta allt som sägs från tredjepart med en stor nypa salt tills det är bekräftat från officielt håll
Viktigt att veta här är också att @GameBasildon inte är ett officiellt Game konto, utan nån som jobbar där som helt enkelt skapat det.
Härlig felstavning i beskrivningen också:
Hehe..Bra felstavning!
Redigerat av Zerokelvin, 21 October 2013 - 09:34.
Postad 21 October 2013 - 10:46
http://www.youtube.c...h?v=II4-3IbH7U4
Hoppas verkligen de jobbar på ny IP + TLoU 2.
3 spel per IP räcker, sen är det dags att tänka i nya banor.
Postad 21 October 2013 - 10:53
http://www.ign.com/w...4_Launch_Titles
Postad 21 October 2013 - 11:00
ser ganska bra ut ändå om man inte är helfokuserad på diskbaserade AAA-spel
http://www.ign.com/w...4_Launch_Titles
Tycker jag med! Jag kommer ändå bara att spela BF4 och Killzone tills the Division och Destiny kommer nästa år.
Postad 21 October 2013 - 11:53
Hmm, beror väl på IP:t iofs. Skulle inte kunna tänka mig att inte få ett nytt Smash eller Zelda, men Lost Planet har väl spelat ut sin roll.3 spel per IP räcker, sen är det dags att tänka i nya banor.
Postad 21 October 2013 - 12:55
Hoppas verkligen de jobbar på ny IP + TLoU 2.
Själv skulle jag gärna se en ny inkarnation av Crash Team Racing även om det inte är ND som har pungdjuret i sin ficka längre, men det lär väl knappast hända tyvärr...
Redigerat av B8, 21 October 2013 - 12:57.
Postad 21 October 2013 - 13:48
Postad 21 October 2013 - 13:54
De har nu fått reda på hur många PS4 de blivit tilldelade.
Alla som INTE fått ett mail från dem, om att de inte kommer få en PS4 vid release, innan dagens slut kommer att få en PS4 vid release.
Ficklampeinlägg flyttade, håll reda på det så ni inte skapar massa onödigt extrajobb för mig, tack.
klistrar in den nya reklamen igen.
http://www.youtube.c...h?v=wZkMdi3XBhw
Redigerat av Christopher_A, 21 October 2013 - 13:55.
Postad 21 October 2013 - 14:04
Jag fick precis det mailet.Alla som INTE fått ett mail från dem, om att de inte kommer få en PS4 vid release, innan dagens slut kommer att få en PS4 vid release.
Vilken nostalgitripp! En vacker och välgjord reklam.klistrar in den nya reklamen igen.
Postad 21 October 2013 - 14:05
För de som har beställt på Webhallen.
De har nu fått reda på hur många PS4 de blivit tilldelade.
Alla som INTE fått ett mail från dem, om att de inte kommer få en PS4 vid release, innan dagens slut kommer att få en PS4 vid release.
Vart har du fått denna info?
Postad 21 October 2013 - 14:06
en som hade ringt och frågatVart har du fått denna info?
i mailet till de som inte fått så skriver de att det kommer nya leveranser i December och att de flesta bör få PS4 då
"Bäste Webhallenkund,
Du får det här mailet då du har en beställning på Playstation 4.
Vi har nu fått besked av Sony om hur många exemplar de skickar till Norden. Sedan maskinen offentliggjordes i februari 2013 har det funnits en mycket stor efterfrågan, och som vid varje ny konsolgeneration är antalet väldigt begränsat. Enheterna delas ut i turordning efter bokningsdatum, vi måste därför meddela att du inte kommer att ha Playstation 4 till releasedagen.
Goda nyheter finns dock på horisonten! Ytterligare skeppningar från såväl nordiska som europeiska leverantörer kommer att anlända till centrallagret under december månad, allt för att kunna leverera så många PS4:or som möjligt.
Vi har än så länge inte fått bekräftat hur många exemplar som inkommer för våra extra december-leveranser, men du kan givetvis räkna med att Webhallen får in en mycket stor andel av leveranserna till Norden.
Eftersom Sony har svårt att möta efterfrågan på Playstation 4 rekommenderar vi att låta beställningen ligga kvar. När de inkommer delas de ut i köordning.
Om du önskar behålla din bokning behöver du inte svara på detta mail, annars ber vi dig att återkomma med ordernummer och önskad åtgärd.
Vänligen observera att vi i dagsläget inte har möjlighet att svara på följande frågor:
* När tilldelas min order en Playstation 4?
* Vilket datum i december kommer nästa leverans?
* Hur många exemplar får ni in?
Med Vänliga Hälsningar
Webhallen"
Postad 21 October 2013 - 14:08
Postad 21 October 2013 - 14:10
Postad 21 October 2013 - 14:11
Postad 21 October 2013 - 14:11
Väldigt nyfiken på när personen i fråga lade sin beställning. **** vad surt om man missar att få den på launch.
Augusti
folk som bokat mitten av Juni har inte fått nåt mail än vad jag vet
Redigerat av Christopher_A, 21 October 2013 - 14:11.
Postad 21 October 2013 - 14:12
Fick också det mailet från Webhallen. Föga förvånande dock. Får bli att kolla om EG tvärs över gatan har några över på releasen.
När la du din beställning?
Redigerat av Paganmoon, 21 October 2013 - 14:12.
Postad 21 October 2013 - 14:15
Postad 21 October 2013 - 14:16
Postad 21 October 2013 - 14:16
När la du din beställning?
14 Oktober. Så räknade med att inte få första batchen.
Postad 21 October 2013 - 14:21
Jag har inte ens bokat någon.. får hoppas de går att köpa i butik helt enkelt annars får man vänta.
Så du kanske kommer ha lite PS4:a spel (recensionsspel), men inte en PS4:a att spela dom på? Ska jag pm:a min adress så du kan skicka över spelen när du får dom eller? =)
Postad 21 October 2013 - 14:34
Haha, jäkla blodiglarSå du kanske kommer ha lite PS4:a spel (recensionsspel), men inte en PS4:a att spela dom på? Ska jag pm:a min adress så du kan skicka över spelen när du får dom eller? =)
Ni hoppas väl att jag får tag i en? Hur ska ni annars veta vad som är bra och dåligt!?
Jag läste att Sony höll tillbaka visst lager från förhandsbokningar för att folk skulle kunna köpa i butik på lanseringsdagen, så förhoppningsvis stämmer det.
Postad 21 October 2013 - 17:06
Postad 21 October 2013 - 17:18
http://www.dn.se/eko...-utanfor-malmo/
Redigerat av novaland, 21 October 2013 - 17:18.
Postad 21 October 2013 - 17:22
Jag la min beställning i Juli 2011 och jag har inte fått något sånt mail
Hehe...Gäller att vara ute i god tid
Bokade min 13 Juni! Inte fått något mail från Webhallen.
Postad 21 October 2013 - 23:42
Trist för folk som har bokat sin PS4:an på Mediamarkt Stora Bernstorp.. de lär ju bli utan
http://www.dn.se/eko...-utanfor-malmo/
de kommer stänga ner minst en till butik inom närmsta framtiden så man bör undvika att betala i förväg (bör man alltid göra iaf.) till Mediamarkt just nu
Redigerat av Christopher_A, 21 October 2013 - 23:43.
Postad 21 October 2013 - 23:49
Men å andra sidan bör man ju vara restriktiv med förskottsbetalningar rent generellt.
Postad 22 October 2013 - 07:11
Jag skulle satsa på en som dokumenterat funkar bra med de signaltyper man avser använda - och inte falla in i ett resonemang runt icke-relevanta specifikationsnummer. Precis som med kablar mao.
- HDMI-kablar delas inte in efter versionsnummer (så som man tjatat kan det inte finnas många på jorden kvar som inte vet om det)
- Vill man att kabeln ska kunna överföra ethernet oxå så är det kabel märkt med "with Ethernet" man ska ha, inget annat. Mig veterligen finns det ingen apparat som stödjer ethernet via hdmi så egentligen kan man helt bortse från det - kör ethernet via separat kabel istället.
Fan vad du tjatar om detta! Och ändå inte tillräckligt uppenbarligen...
För att krångla till det ytterligare har hdmi.org släppt specarna för 2.0 för ett tag sen.
- 4K@50/60, (2160p), which is 4 times the clarity of 1080p/60 video resolution
- Up to 32 audio channels for a multi-dimensional immersive audio experience
- Up to 1536kHz audio sample frequency for the highest audio fidelity
- Simultaneous delivery of dual video streams to multiple users on the same screen
- Simultaneous delivery of multi-stream audio to multiple users (up to 4)
- Support for the wide angle theatrical 21:9 video aspect ratio
- Dynamic synchronization of video and audio streams
- CEC extensions provides expanded command and control of consumer electronics devices through a single control point
HDMI 2.0 does not define new cables or new connectors. Current High Speed cables (Category 2 cables) are capable of carrying the increased bandwidth.
Nog om HDMI...fortfaranade ingen tear down av Computer Bild va?
Postad 22 October 2013 - 16:20
/Fredrik
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
86 bilder
1544 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?