Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4301

Postad 19 July 2016 - 17:43

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

har just packat upp en CD "Smart box"

jag hittar ingen kort läsare eller kort

hur gör man då om man vill flytta tillfälligt till en gammal box i sovrummet?

Sven Åke

Det finns en hel tråd om denna box

 

https://www.minhembi...howtopic=326904

 

Kortet är ett micro-sd kort och satt redan monterat i avsedd kortplats på baksidan av boxen när jag fick hem min. Detta kort kan då inte passa i andra boxar som har vanlig storlek på korten. Tror även kortet är parat med boxen.



#4302

Postad 31 July 2016 - 07:45

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Arbetar ni också på att ta fram en Uhd kanal som Viasat med tillhörande boxar ??

 

Undrar även har ni någon inspelningsbar box med dubbla tuners ??



#4303

Postad 31 July 2016 - 07:48

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Arbetar ni också på att ta fram en Uhd kanal som Viasat med tillhörande boxar ??

Undrar även har ni någon inspelningsbar box med dubbla tuners ??


Senaste SMART boxen är inspelningsbar med 1TB och dubbla tuners.

#4304

Postad 31 July 2016 - 08:22

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Senaste SMART boxen är inspelningsbar med 1TB och dubbla tuners.

 

Hittar dock inte denna längre på deras hemsida

 

Bara den utan hårddiska av Smart och anslut egen hårddisk


Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 31 July 2016 - 08:23.


#4305

Postad 31 July 2016 - 08:27

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Hittar dock inte denna längre på deras hemsida

 

Bara den utan hårddiska av Smart och anslut egen hårddisk

Det är en och samma box, du köper till en hårddiskmodul du sätter in i boxen. Från början eller som tillägg senare.


Redigerat av Monshi, 31 July 2016 - 09:20.


#4306

Postad 31 July 2016 - 08:45

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Hittar dock inte denna längre på deras hemsida

 

Bara den utan hårddiska av Smart och anslut egen hårddisk

Om du redan är kund hos Canal Digital så hittar du den på Min Sida --> Erbjudanden --> Ny Box

Där finns den både med 1TB HD och utan HD (1.998:- resp 999:-)

 

Är du ny kund så löser du detta med kundtjänst.



#4307

Postad 01 August 2016 - 12:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Arbetar ni också på att ta fram en Uhd kanal som Viasat med tillhörande boxar ??

 

Undrar även har ni någon inspelningsbar box med dubbla tuners ??

 

Hej, ser att du redan fått korrekta svar gällande dubbla tuners av andra användare på forumet. En fördel till är att boxen har möjlighet till Wifi.

Gällande UHD eller 4K sändningar så har vi i dagsläget ingen information om eller när det sker. Om det blir aktuellt så kommer vi informera om det på flera olika sätt. Vänligen Micke



#4308

Postad 08 August 2016 - 19:51

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
2016-08-01 15:29 försökte jag ringa CD och beställa en hårddisk men den fanns inga val som var lämpliga

kontaktade då via mail

2/8 16:11 fick jag att dom

Vi kommer att kontakta dig inom kort för ett erbjudande angående HDD till HD Smartbox.

nu har det gått en vecka utan någon har ringt !

dom verkar inte vara snabba av sig !

 

Sven Åke


Redigerat av storbacken29, 08 August 2016 - 19:53.


#4309

Postad 08 August 2016 - 20:09

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Gällande UHD eller 4K sändningar så har vi i dagsläget ingen information om eller när det sker. Om det blir aktuellt så kommer vi informera om det på flera olika sätt. Vänligen Micke

 

 

Samma standardiserade svar som gavs ang Tv10 och sedan Tv6 för många år sedan och därefter.
Kommer det ta lika lång tid denna gången tror du ;)



#4310

Postad 08 August 2016 - 20:17

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

 

 

 

Kortet är ett micro-sd kort och satt redan monterat i avsedd kortplats på baksidan av boxen när jag fick hem min. Detta kort kan då inte passa i andra boxar som har vanlig storlek på korten. Tror även kortet är parat med boxen.

 

Vilket innebär att man inte längre kan ha flera boxar och flytta kortet mellan olika rum, utan måste betala 120 kr/mån för ett extrakort och sedan 90 kr per kort. Lite synd tycker jag.


Redigerat av Unregistered8135c4b8, 08 August 2016 - 20:17.


#4311

Postad 09 August 2016 - 09:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0
2016-08-01 15:29 försökte jag ringa CD och beställa en hårddisk men den fanns inga val som var lämpliga

kontaktade då via mail

2/8 16:11 fick jag att dom

Vi kommer att kontakta dig inom kort för ett erbjudande angående HDD till HD Smartbox.

nu har det gått en vecka utan någon har ringt !

dom verkar inte vara snabba av sig !

 

Sven Åke

 

Hej Sven Åke, kanske kundservice försökt nå dig, du har inga missade samtal från 0770-33 22 11 ?
Väljer man tonval 1 som är beställning hamnar man rätt, annars kopplar vi vidare till rätt avdelning internt.
Skicka oss ett privat meddelande med dina uppgifter så ser vi till så du blir kontaktad inom kort. :)  Vänligen Micke


Redigerat av Allente Sverige, 09 August 2016 - 09:55.


#4312

Postad 09 August 2016 - 11:46

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0

Hej Sven Åke, kanske kundservice försökt nå dig, du har inga missade samtal från 0770-33 22 11 ?
Väljer man tonval 1 som är beställning hamnar man rätt, annars kopplar vi vidare till rätt avdelning internt.
Skicka oss ett privat meddelande med dina uppgifter så ser vi till så du blir kontaktad inom kort. :)  Vänligen Micke

Nej det finns inget missat samtal

Pm skickat

när du valt 1 så var det PPV och några andra som inte stämde in

inget som gick att komma till kundservice på

Sven Åke



#4313

Postad 09 August 2016 - 13:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Nej det finns inget missat samtal

Pm skickat

när du valt 1 så var det PPV och några andra som inte stämde in

inget som gick att komma till kundservice på

Sven Åke

Hej igen, troligtvis har du ringt på ett annat nummer än 0770-33 22 11 som är till kundservice för parabolkunder. Vi hjälper dig vidare via PM. Vänligen Micke



#4314

Postad 11 August 2016 - 14:22

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Skall passa på och ge lite positiv feedback till Canal Digital i jämförelse med Viasat

 

För det första att ni är här på detta forum, visar på att ni intresserar er för att ta emot den tekniskas kompetens som finns hos medlemmarna på minhembio, till skillnad från alla "svenssons" som ringer er kundtjänst.

 

Ni har skapat en kanal och varit mottagliga för de önskemål som finns och det ser man nu när ni kommit med nya boxar, har en Ca modul som fungerar till 100% i de vanligaste tv apparaterna (sedan ett par år tillbaka) samt man kan få prata med era tekniker om man har goda råd att komma med.

 

 

Att ni drog vinstlotten och fick både tv6 HD och Tv10 medan Visat fick 9 och 11 (tror jag det var) samt att ni har HD på både 4 och 12 samt båda Eurosportkanalerna. 

Detta gjorde att jag återigen valde att fortsätta mer er och jag hoppas att det är fler som förstår att göra så och inte har fallit för Viasats aggressiva uppköp av alla sporträttigheter vad gäller utländsk fotboll. Det är ytterst viktigt att vi har en leverantör som sätter kvaliten före allt annat


Redigerat av Unregistered8135c4b8, 11 August 2016 - 19:00.


#4315

Postad 11 August 2016 - 15:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Skall passa på och ge lite positiv feedback till Canal Digital i jämförelse med Viasat

 

 

Hej Gubbihatt och tack för synpunkter och beröm. Det värmer oss att höra att du är nöjd och väljer oss före konkurrenten ^_^  Oftast hjälper vi användare här på forumet varandra med bra lösningar - svar, frågor och funderingar Vi väljer att inte besvara allt då det precis som du nämner finns många goda tekniska kunskaper och man får hjälp av andra. Om det är något specifikt eller om frågan ställs direkt till oss brukar vi svara. I vissa fall kan vi inte ge all information, t ex avtalsförhandlingar och liknande men vi försöker hjälpa till så gott det går här. Vänligen Micke



#4316

Postad 14 August 2016 - 21:28

DirtyHarry
  • DirtyHarry
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Eurosport påstår att ni sänder ut "fel" version av Eurosport 1. Med tanke på att alla andra leverantörer förutom ni visar samma match och den match som ska vara enligt tablån så verkar det som att de har rätt. De drog tydligen igång en parallell utsändning av ES1 för ett tag sedan för att bättre kunna anpassa vad de visade för den svenska marknaden. Ni ligger tydligen kvar på den gamla vilket får till följd att man missar en massa toppfotboll om man har er som leverantör. Ikväll tex Barcelona-Sevilla.



#4317

Postad 14 August 2016 - 22:01

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0

Ja Eurosport HD1 har fel sändning just nu i Sverige, visar någon MLS match istället för spanska supercup finalen. Det var likadant för en vecka sedan när man inte visade Real-Sevilla i EUFA cupen.

Är nog bra många kunder som undrar varför det är på detta sättet!!

Verkar som man sänder olika material på SD och HD men vi Canal Digital kunder har ingen möjlighet att få in vanliga Eurosport 1 utan HD.



#4318

Postad 14 August 2016 - 22:31

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Men det märkliga är att det är svensk kommentator på ESP HD 1 trots att det är fel match.



#4319

Postad 15 August 2016 - 09:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Eurosport påstår att ni sänder ut "fel" version av Eurosport 1. Med tanke på att alla andra leverantörer förutom ni visar samma match och den match som ska vara enligt tablån så verkar det som att de har rätt. De drog tydligen igång en parallell utsändning av ES1 för ett tag sedan för att bättre kunna anpassa vad de visade för den svenska marknaden. Ni ligger tydligen kvar på den gamla vilket får till följd att man missar en massa toppfotboll om man har er som leverantör. Ikväll tex Barcelona-Sevilla.

Hej, vi har sedan tidigare Eurosport 1  HD Nordisk version med svenskt kommentatorsspår. I somras lanserade Eurosport även en svensk version av Eurosport 1. Vi har inga besked ännu om vi kommer byta - tillsvidare har vi den nordiska versionen och innehållet kan skilja sig i versionerna. Vi har även fått felanmälningar på programguiden (EPG) som emellanåt visat den svenska versionens EPG fast vi har den nordiska. Vi felanmäler via kundservice då det upptäcks. Vänligen Micke



#4320

Postad 15 August 2016 - 09:08

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0

Men varför väljer man att gå på den nordiska signalen om det finns en svensk ?
Varför kan man inte sända båda kanalerna ?

Varför skiljer sig utbudet dom båda emellan ?
Omöjligt för kunderna att veta detta!



#4321

Postad 15 August 2016 - 13:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Men varför väljer man att gå på den nordiska signalen om det finns en svensk ?
Varför kan man inte sända båda kanalerna ?

Varför skiljer sig utbudet dom båda emellan ?
Omöjligt för kunderna att veta detta!

 

Hej BioBerra, vi visar Eurosport 1 HD Nordisk version som vi sedan tidigare har visat i vårat utbud och därför är våra sändningar via satellit som tidigare. Vi har inga besked om vi kommer att byta till Eurosport 1 HD Svensk version i framtiden. Som vi skrev i tidigare inlägg så har vi felanmält att informationen inte stämmer i EPG under vissa program och vi hoppas kunna lösa det inom kort. Vänligen Tobias



#4322

Postad 16 August 2016 - 11:57

petka
  • petka
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Kommer kanal 6HD och kanal 10 att ingå i Lokalpaket ???



#4323

Postad 16 August 2016 - 12:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Kommer kanal 6HD och kanal 10 att ingå i Lokalpaket ???

 

Hej Petka, det är ännu inte bestämt vilket paket TV6 HD och TV10 som lanseras 1:a oktober kommer ingå. Vi kommer gå ut med mera information närmre lanseringsdatumet. Vänligen Micke



#4324

Postad 16 August 2016 - 12:27

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Hej BioBerra, vi visar Eurosport 1 HD Nordisk version som vi sedan tidigare har visat i vårat utbud och därför är våra sändningar via satellit som tidigare. Vi har inga besked om vi kommer att byta till Eurosport 1 HD Svensk version i framtiden. 

 

Mycket märkligt beslut att välja nordisk framför svensk. 
Ni borde satsa på båda när båda finns och ni verkar ha rättigheter för det som sänds i norden.
Har sedan ESP rättigheterna i sverige specifikt för vissa matcher, så borde ni väl prioritera den kanalen.
Skicka detta vidare till de som beslutar, så att de vet vad deras kunder vill ha. För det är vi som betalar både kalaset och lönerna



#4325

Postad 16 August 2016 - 17:31

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Mycket märkligt beslut att välja nordisk framför svensk. 
Ni borde satsa på båda när båda finns och ni verkar ha rättigheter för det som sänds i norden.
Har sedan ESP rättigheterna i sverige specifikt för vissa matcher, så borde ni väl prioritera den kanalen.
Skicka detta vidare till de som beslutar, så att de vet vad deras kunder vill ha. För det är vi som betalar både kalaset och lönerna

 

Hoppas de fixar det den 25 augusti, när de gör andra förändringar med Eurosport transpondern

Det tog lång tid att få rätt version av Eurosport 2 från CD och när den väl kom så har de sparat på bithastigheten och ligger på bara 6,5 MBit/s mot 11 MBit/s på Eurosport 1



#4326

Postad 18 August 2016 - 17:38

DirtyHarry
  • DirtyHarry
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Hej BioBerra, vi visar Eurosport 1 HD Nordisk version som vi sedan tidigare har visat i vårat utbud och därför är våra sändningar via satellit som tidigare. Vi har inga besked om vi kommer att byta till Eurosport 1 HD Svensk version i framtiden. Som vi skrev i tidigare inlägg så har vi felanmält att informationen inte stämmer i EPG under vissa program och vi hoppas kunna lösa det inom kort. Vänligen Tobias

 

Tycker det är riktigt uselt. Vi missar ju just dom matcherna som är riktade till den svenska marknaden. Nytt exempel ikväll där alla HV-fans missar CHL-matchen mot Sheffield. Se till att lösa något! Lägg upp den versionen i GO-appen eller vad som helst. 



#4327

Postad 18 August 2016 - 17:48

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Tycker det är riktigt uselt. Vi missar ju just dom matcherna som är riktade till den svenska marknaden. Nytt exempel ikväll där alla HV-fans missar CHL-matchen mot Sheffield. Se till att lösa något! Lägg upp den versionen i GO-appen eller vad som helst.

Testade under dagen och gämförde telias eurosport och CD's på GO appen och det va samma sändning. Vad jag har förstått har telia svenska versionen. Men jag kanske har förstått fel. :/ ska starta GO appen kl 19 och se vad som visas. Är det inte CHL då får CD till söndag på sig att fixa det.

Nähepp. Ingen hockey. Fixa det nu CD. Kan väl inte va så svårt. Ni gjorde ju nya avtal med Discovery Networks och då borde väl ändå svenska versionen ingå i detta.

Redigerat av Turbo-Danne, 18 August 2016 - 18:03.


#4328

Postad 19 August 2016 - 07:49

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Komigen nu Canal Digital och fixa rätt Eurosport 1 version!



#4329

Postad 19 August 2016 - 14:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 1

Komigen nu Canal Digital och fixa rätt Eurosport 1 version!

 

Hej!

 

Först och främst är det beklagligt att ni inte kan se CHL-hockeyn på Eurosport. Vi förstår att ni är besvikna. Canal Digital vill såklart att du och alla andra kunder ska kunna se det bästa och mest relevanta innehållet och just nu ser vi över vilka möjligheter som finns när det gäller att sända den svenska versionen av Eurosport 1, istället för den nordiska som vi har idag.
 
Att Canal Digital inte snabbt kan ändra från den befintliga nordiska versionen av Eurosport 1 till den svenska beror främst på att alla nordiska Canal Digital-kunder då skulle få en svensk version av kanalen. CHL-hockeyn skulle då, förutom i Sverige, även visas i Finland, Norge och Danmark vilket Eurosport inte har rättigheter för.
 
Att Canal Digital inte byter till den svenska versionen av Eurosport 1 beror alltså inte på att vi inte vill. Just nu är det en fråga om sändningsrättigheter och faktumet att Canal Digital i Sverige skulle behöva lansera en helt ny kanal, vilket i sin tur är en komplex process. Inte minst rent tekniskt. 
 
Canal Digital ser som sagt över vilka möjligheter som finns när det gäller att sända den svenska versionen av Eurosport 1 och vi hoppas givetvis att vi kan hitta en lösning.
 
För korrekt nordisk tablå för Eurosport 1 hänvisar vi till TV-guiden i ToGo-appen eller i din HD-box.
 
Vänligen Tobias


#4330

Postad 20 August 2016 - 11:39

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 872 inlägg
  • 0
Jaha och nu när det skall vara DTM och Felix Rosenqvists debut så visar ni ett j*vla cykel-lopp. Tack så j*vla mycket, idioter... Är det det här vi betalar dyrt för...

#4331

Postad 20 August 2016 - 12:08

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Det är därför folk fortfarande håller på med kortdelning. Det är det enda sättet att gå runt dessa stora drakar som har tagit sig rätten att bestämma vad folk skall få se på tv. 



#4332

Postad 20 August 2016 - 12:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Det är därför folk fortfarande håller på med kortdelning. Det är det enda sättet att gå runt dessa stora drakar som har tagit sig rätten att bestämma vad folk skall få se på tv. 

Hej Gubbihatt, Canal Digital som är en leverantör bestämmer inte innehållet på någon av de kanaler vi levererar. Det gör respektive kanal/kanalbolag själva. Kortdelning och annan avkodning utan tillstånd är olagligt och kan leda till böter så det är inget vi rekommenderar. Vänligen Micke


Redigerat av Allente Sverige, 20 August 2016 - 13:00.


#4333

Postad 20 August 2016 - 13:58

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Hej Gubbihatt, Canal Digital som är en leverantör bestämmer inte innehållet på någon av de kanaler vi levererar. Det gör respektive kanal/kanalbolag själva. Kortdelning och annan avkodning utan tillstånd är olagligt och kan leda till böter så det är inget vi rekommenderar. Vänligen Micke

 

Då får ni ju se till att sända rätt Eurosport 1 till oss svenska kunder!

Eurosport´s feedar av deras olika kanaler finns på Eutelsat



#4334

Postad 24 August 2016 - 08:08

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Nu är vi där igen, och Canal Digital har inte gjort nått fel utan skyller på Eurosport, och Eurosport skyller på Canal Digital.

 

Vi vet att CanalDigital numer inte visar den "Svenska" Eurosport 1, och därför lägger Eurosport alla kul saker för oss Svenska i den kanalen?

Det är så jag uppfattar CDs svar ang, detta problem vi kunder får tack vare att verken Eurosport och CanalDigital inte bryr sig om sina kunder.

För vi kunder kan ju inte veta vilka finter ni kör mot varandra hela tiden.

 

Att visa samma tyska träningsmatch i fotboll på 2 kanaler samtidigt, som dessutom går i repris 3 gånger i varje kanal inom 12 timmar = 6 repriser är inget som gynnar någon.

Ni skyller bara på varandra, och kunderna lider och hatar er båda.

 

Se till att få den svenska versionen i Sverige och den Danska i Danmark och den Norska i Norge. Andra leverantörer har klarat det så hur svårt kan det va!!

Tror inte Dansken är gladare av att ha samma program på båda Eurosport kanalerna än vad vi är, Dom kanske skulle stå ut med lite DTM och svensk hockey.

 

Ni faktiskt mer eller mindre uppmanar oss kunder att gå ut och steama ner programmen från någon olaglig tjänst. Skäms på Er både Eurosport och Canal Digital:(

 

Då Eurosport äger sändningsrättigheterna för CHL hockeyn i Sverige går det inte köpa dessa matcher lagligt via webb av någon annan än just Eurosport, men då jag blivit lurad att tro att min leverantör som är Canal Digital visar Eurosport tycker det är för djävligt att behöva betala detta en gång till. 

 

Har ni för avsikt att rätta till detta, eller kommer det att vara som det är idag?

 

Om det nu inte är ni som bestämmer innehållet i det som visas, så ge oss adressen så vi kan klaga där det kan göra skillnad!!! :angry:  :angry:  


Redigerat av B BUS, 24 August 2016 - 08:49.


#4335

Postad 24 August 2016 - 08:34

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Problemet är väl kostnaden för att distribuera flera Eurosport 1 versioner över satellit.



#4336

Postad 24 August 2016 - 08:46

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

 

Hej!

 

Först och främst är det beklagligt att ni inte kan se CHL-hockeyn på Eurosport. Vi förstår att ni är besvikna. Canal Digital vill såklart att du och alla andra kunder ska kunna se det bästa och mest relevanta innehållet och just nu ser vi över vilka möjligheter som finns när det gäller att sända den svenska versionen av Eurosport 1, istället för den nordiska som vi har idag.
 
Att Canal Digital inte snabbt kan ändra från den befintliga nordiska versionen av Eurosport 1 till den svenska beror främst på att alla nordiska Canal Digital-kunder då skulle få en svensk version av kanalen. CHL-hockeyn skulle då, förutom i Sverige, även visas i Finland, Norge och Danmark vilket Eurosport inte har rättigheter för.
 
Att Canal Digital inte byter till den svenska versionen av Eurosport 1 beror alltså inte på att vi inte vill. Just nu är det en fråga om sändningsrättigheter och faktumet att Canal Digital i Sverige skulle behöva lansera en helt ny kanal, vilket i sin tur är en komplex process. Inte minst rent tekniskt. 
 
Canal Digital ser som sagt över vilka möjligheter som finns när det gäller att sända den svenska versionen av Eurosport 1 och vi hoppas givetvis att vi kan hitta en lösning.
 
För korrekt nordisk tablå för Eurosport 1 hänvisar vi till TV-guiden i ToGo-appen eller i din HD-box.
 
Vänligen Tobias

 

 

Ni kan ju börja med att gå ut och marknadsför att ni sänder den nordiska varianten så att ni slipper lura fler stackars abonnenter. Att det är en rättighetsfråga kan jag hålla med om! Men att det skulle vara knepigt tekniskt är en lam ursäkt med tanke på hur mycket kanaler ni ändå lanserar titt som tätt samt hur mycket "skräp"-kanaler ni ändå en gång har lanserat i ert utbud.


Redigerat av hugeman, 24 August 2016 - 08:46.


#4337

Postad 24 August 2016 - 09:08

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Problemet är väl kostnaden för att distribuera flera Eurosport 1 versioner över satellit.

Jo, det är klart att det kostar pengar som Canal Digital inte tycker vi kunder är värda.

Snart kanske dom spar in och bara visar en Nordisk TV3.

Eller kanske spar in på textning i filmer och bara köper in den i ett gemensamt Nordiskt språk.

 

Tacka fan att dom gör detta för att spara pengar.

Men då det nu visas samma sak på Eurosport 1 och Eurosport 2 till 80% så vore det bättre att man fick köpa till det man vill. Eller så kan Canal Digital säga upp sitt avtal helt med Eurosport så vi kunder vet vad som gäller. Som det är nu blir det bara skit!



#4338

Postad 24 August 2016 - 10:38

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Hej Gubbihatt, Canal Digital som är en leverantör bestämmer inte innehållet på någon av de kanaler vi levererar. Det gör respektive kanal/kanalbolag själva. Kortdelning och annan avkodning utan tillstånd är olagligt och kan leda till böter så det är inget vi rekommenderar. Vänligen Micke

 

Nej men ni bestämmer vilka kanaler ni skall leverera och det var det som det handlade om och återigen, inte konstigt att folk fortfarande kordelar, när ni inte lyssnar till kunderna utan bara gör precis det ni vill och utan någon som helst kommunikation med era kunder

 

Då får ni ju se till att sända rätt Eurosport 1 till oss svenska kunder!

Eurosport´s feedar av deras olika kanaler finns på Eutelsat

 

Precis

 

Nu är vi där igen, och Canal Digital har inte gjort nått fel utan skyller på Eurosport, och Eurosport skyller på Canal Digital.

 

Vi vet att CanalDigital numer inte visar den "Svenska" Eurosport 1, och därför lägger Eurosport alla kul saker för oss Svenska i den kanalen?

Det är så jag uppfattar CDs svar ang, detta problem vi kunder får tack vare att verken Eurosport och CanalDigital inte bryr sig om sina kunder.

För vi kunder kan ju inte veta vilka finter ni kör mot varandra hela tiden.

 

 

 

Som vanligt då alltså

 

Ni kan ju börja med att gå ut och marknadsför att ni sänder den nordiska varianten så att ni slipper lura fler stackars abonnenter. Att det är en rättighetsfråga kan jag hålla med om! Men att det skulle vara knepigt tekniskt är en lam ursäkt med tanke på hur mycket kanaler ni ändå lanserar titt som tätt samt hur mycket "skräp"-kanaler ni ändå en gång har lanserat i ert utbud.

 

 

Det är precis vad man gör, man lurar kunderna



#4339

Postad 24 August 2016 - 14:35

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Det kan väl inte vara någon större prisskillnad vilken feed man tar den och distributerar när kanalen redan finns.



#4340

Postad 24 August 2016 - 15:46

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Det kan väl inte vara någon större prisskillnad vilken feed man tar den och distributerar när kanalen redan finns.

Fast nu handlar det om att byta en gemensam nordisk mot 3-4 anpassade, misstänker att det inte går på ett ut när man förhandlar om rättigheter.

Och om du skall distribuera fler unika kanaler tar det naturligtvis mer kapacitet, satelliten klarar ju ett ändligt antal kanaler. Där lär finnas utrymme, men en viss merkostnad blir det säkert.

Jag räknar med att detta kommer, men jag förstår att det inte bara är för Canal Digital att ställa om hipp som happ. Även om vi bortser från rättighetsfrågan så bedömer jag att en satellitdistributör ställs inför lite andra frågor än de som sänder via kabel, marksänt eller IPTV tack vare att samma signal "lyser" över flera länder.



#4341

Postad 24 August 2016 - 16:22

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Nu sänder CD följande varianter av Eurosport på satelliten, SD varianten av Eurosport 1 och 2 släcktes ner 18 augusti 

 

Eurosport 1HD Nordisk variant

Eurosport Norge HD

Eurosport 2 Sverige HD

Eurosport 2 Danmark HD

Eurosport 2 HD Nordisk variant endast Finland nu, Norge har Eurosport slutat sända tvåan nu i augusti



#4342

Postad 26 August 2016 - 13:07

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Nu kl 13.00 så sändes EL lottningen på ESP HD 1 och jag utgår då från att det är den nordiska versionen

PÅ EPG så stod det att det var cykling och om jag förstått det rätt är det EPG från den Svenska versionen

Om vi hade haft Svensk Version, hade vi alltså inte fått se lottningen, men risken är väl att vi sedan inte får se rätt matcher på den Nordiska versionen.

 

Helt ärligt, så tycker jag att det är Eurosport som strulat till det. 
Men tanke på att de har hela EL gruppspelet nu i höst och sedan OS från 2018 - 2024 samt Sveriges kvalmatcher i fotboll så får man nog skärpa till sig lite hos Discovery Networks Sweden

Många klagade över Viasat nu när det var OS. Vi som har viasat var mycket nöjda, med alla de kanaler de hade igång och en suverän Viaplay där allt kunde ses igen och i sammandrag. Mycket proffsigt.
Undrar hur det kommer bli med detta nu? Kanal 5, 6, 11 hör ju inte till de man tittar på precis och ESP har sina problem och det är många olika Playtjänster 

Något för Canal Digital att jobba på och med


Redigerat av Unregistered8135c4b8, 26 August 2016 - 13:08.


#4343

Postad 26 August 2016 - 17:13

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Canal Digital har koll och planering på vissa bitar, gör bra saker, men tappar bort andra.

Tror i och för sig att CD har koll på skiftet från Nordisk till landsspecifika ES1 versioner, men kanske inte uppfattar värdet av att distribuera rätt version med för marknaden intressant innehåll. Eller ens betydelsen av att klart informera att man inte har svenska ES1.

De senaste gångerna som CD gjort tex kanalomställningar, så blev inte alla kanalomställningarna gjorda fullt ut CDs egen kanalmasterlista.

#4344

Postad 01 September 2016 - 05:55

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Canal-digital appen är verkligen kanon!
Problemet är bara att väldigt få kan använda den. På våra fem enheter i familjen så är det bara Mamman som kan använda den på sin Samsung, på övriga fyra enheter (två plattor och två telefoner er) säger den att "telefonen är rootad" trots att så inte är fallet. Detta gör den i praktiken Värdelös.
Surt.
Edit: Tänkte precis ta en skärmdump av felmeddelandet, och då funkar appen plötsligt?!
Märkligt men bra ☺️

Redigerat av Vispen74, 01 September 2016 - 05:59.


#4345

Postad 01 September 2016 - 09:49

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 872 inlägg
  • 0

Någon som vet vilken frekvens "Cmore Stars HD" ligger på?



#4346

Postad 01 September 2016 - 09:54

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0

Nästan alla mina HD kanaler har börjat hacka nu, vad är enklaste sättet att förbättra signalen?

Antar att alla stormar i sommar har gjort sitt på antennhuvudet, i helgen blåste det 32 m/s här och då blev det fler HD kanaler som hackar.

Kan man göra detta själv eller bör en tekniker göra det ?

Jag kan inget om paraboler eller hur man justerar antennen på bästa sätt.



#4347

Postad 01 September 2016 - 11:06

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Nästan alla mina HD kanaler har börjat hacka nu, vad är enklaste sättet att förbättra signalen?
Antar att alla stormar i sommar har gjort sitt på antennhuvudet, i helgen blåste det 32 m/s här och då blev det fler HD kanaler som hackar.
Kan man göra detta själv eller bör en tekniker göra det ?
Jag kan inget om paraboler eller hur man justerar antennen på bästa sätt.


Rng en installatör,det är väl rut på det med så det kostar kanske en tusing endast och det kan det vara värt.

#4348

Postad 01 September 2016 - 11:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 1

Någon som vet vilken frekvens "Cmore Stars HD" ligger på?

Hej Karl-Johan, C More Stars HD ligger på Frekvens 10778
(Kanalplats 54, Symbolhastighet 25000, Polarisation: Horisontell)

Vänligen
Micke



#4349

Postad 01 September 2016 - 18:15

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Från den 4 oktober kommer C More Hits HD och C More Live HD sända heltid



#4350

Postad 01 September 2016 - 21:03

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Hej Karl-Johan, C More Stars HD ligger på Frekvens 10778
(Kanalplats 54, Symbolhastighet 25000, Polarisation: Horisontell)

Vänligen
Micke

Varför finns det ingen EPG på denna kanal?





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.