* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 17 december 2008 - 15:12
Har haft flera Windows Mobile-mobiler men Xperian är nog den bästa hittills. Har dock några problem/frågor:
* Kan någon förklara logiken bakom att upptaget-tonen kommer ur "stora" högtalaren? Kan man ändra detta?
* Har sämre mottagning på Xperian än på min gamla P1:a och har sett i diverse forum att det finns fler med liknande problem. Finns det någon som lyckats hitta en lösning på detta via mjukvaran (tweak:ad radio SW el. likn.) eller har någon hört något om en fix från SonyEricsson?
* När jag pratat med Tele2 om ovanstående täckningsproblem (dålig täcning även med gamla telefonen) får jag alltid till svar att jag ska prova SIM-kortet i en annan mobil och även att byta till ett nyare. Tycker detta låter som "standardsvar 1a" för att bli av med mig så fort som möjligt, undrar dock om någon faktiskt avhjälp täckninsproblem med denna metod? Kan det vara värt besväret att beställa nytt kort?
Ber förstås om ursäkt om någon av dessa frågor redan besvarats men 146 sidor är lite väl mycket att gå igenom

Tack på förhand!
Postad 17 december 2008 - 16:10
Är fantastiskt nöjd med min X1 den korta stund jag nu har haft den men har ett litet problem som är lite jobbigt!
Kör med SPB Shell och SPB Pocket Plus (bara för att ni ska veta vilka program jag använder), men har noterat nu flertalet ggr att efter jag har låst telefonen så går den inte att låsa upp igen utan att jag tar ur batteriet. Kan det bero på SPB eller vad tror ni.
Vill bara informera om jag även testat andra låsprogram innan o trodde då att det var fel på dessa men den gör även så med SE originallås.
Tack för hjälp
Postad 17 december 2008 - 17:28
Hej!
Har haft flera Windows Mobile-mobiler men Xperian är nog den bästa hittills. Har dock några problem/frågor:
* Kan någon förklara logiken bakom att upptaget-tonen kommer ur "stora" högtalaren? Kan man ändra detta?
Tack på förhand!
Får ingen ton genom högtalaren vid upptaget om jag inte har på högtalarfunktionen förstås. Har inte gjort några inställningar vad jag vet.
Postad 17 december 2008 - 19:16
Vet inte om det går på nå annat sätt..
Postad 17 december 2008 - 19:53
Denna dova, knappt hörbara ton får jag i ungefär 80% av alla uppringningar, de övriga 20% "vanlig" rington. Någon som har fått fram någon info om vad det beror på? Jag har tele2 företagsabonnemang.Jag har en dov ton i bakgrunden (mellan de vanliga tonerna) när jag ringer upp. Till vissa har jag bara ednna dova ton, som knappt hörs. Störande som FAAN. Vet inte om det är telefonen eller Tre som är problemet dock.
Postad 17 december 2008 - 21:06
* När jag pratat med Tele2 om ovanstående täckningsproblem (dålig täcning även med gamla telefonen) får jag alltid till svar att jag ska prova SIM-kortet i en annan mobil och även att byta till ett nyare. Tycker detta låter som "standardsvar 1a" för att bli av med mig så fort som möjligt, undrar dock om någon faktiskt avhjälp täckninsproblem med denna metod? Kan det vara värt besväret att beställa nytt kort?
Att flytta SIM-kortet till en annan telefon skulle ju kunna ge ett svar på om det är täckningen det är fel på eller om det är telefonen. Det känns inte sannolikt att du skulle få bättre täckning genom att byta SIM-kort om det inte är så att du har ett gammalt SIM utan 3G-stöd.
Ett kanske bättre tips är nog att byta operatör till en som har täckning ;-)
/A
Postad 17 december 2008 - 21:13
Skickar inte MMS så ofta men har märkt att det blir olika storlek på bilden beroende på vilken väg jag går. Om jag börjar från bilden och väljer att skicka den via MMS så blir den liten. Om jag däremot börjar från MMS:et och väljer en bild så blir det normal storlek (eller kanske tvärt om).
Postad 17 december 2008 - 21:36
Hade man bättre täckning på samma platser innan med annan tele och samma simkort som man har nu med X1an och samma simkort så är det nog ingen lösning, utan problemet består nog mer i att X1an har 'sämre mottagning'.Att flytta SIM-kortet till en annan telefon skulle ju kunna ge ett svar på om det är täckningen det är fel på eller om det är telefonen. Det känns inte sannolikt att du skulle få bättre täckning genom att byta SIM-kort om det inte är så att du har ett gammalt SIM utan 3G-stöd.
Ett kanske bättre tips är nog att byta operatör till en som har täckning ;-)
/A
Tyvärr.. Upplever det samma.
Postad 17 december 2008 - 22:33
Postad 17 december 2008 - 22:34
Flash Lite funkar inte som Flash till en dator.. Eller inte i min mobil i allafall. T.ex youtube och sånt funkar inte för mig, det kör jag via Coreplayer istället. Jag har fått uppfattningen om att strömmande flash inte funkar men att typ knappar och sidor med bilder o sånt byggda i flash funkar Jag kan ha fel.
//Joel
Det verkar som om du har rätt...
Tack för ditt svar, då behöver jag inte lägga mer krut på detta verkar det som...
/Jesper
Jag kör FlashLite 3.1 och får flash att fungera på youtube.com. Dock är youtube-klipp oslagbart i CorePlayer.
Läste idag i TelekomIdag att det största problemet med X1 är att batteriluckan ramlar av. Konstigt att detta inte varit uppe här mer. Har ett uppdrag från hustrun att skaffa en ny lucka till hennes N95, den befintliga försvann i helgen efter att ha ramlat av 5 gånger om dagen tidigare.
Jag har vart med om att den lossnar väldigt lätt ett par gånger. Men det är väl tillräckligt med problem med denna mobil (eller med win mobile) att folk inte bryr sig om det.

Redigerat av DIFference, 17 december 2008 - 22:36.
Postad 17 december 2008 - 22:38
Denna dova, knappt hörbara ton får jag i ungefär 80% av alla uppringningar, de övriga 20% "vanlig" rington. Någon som har fått fram någon info om vad det beror på? Jag har tele2 företagsabonnemang.
Hör också denna ton mellan ringtonerna dock bara när jag kör med BT headset inte om jag ringer "normalt". skumt
Postad 17 december 2008 - 22:43
Batterilucksproblemet löstes genom att någon här tipsade om att böja til luckan lite!
WinMob driver mig dock fortfarande till vansinne då och då, mina utbrott har dock minskat till 1 gång varannan dag istället för varje dag. ;-) Att behöva boota om telefonen varannan dag börjar bli en vanesak...
Batteriet räcker i minst 2 dagar (dag 1 ned till 60%, dag 2 ned till 20 %) inkl. minst 1 timmes HSDPA surf och minst 1 timmes samtal per dag, blir även lite spelande om man får tid över. Använder alltid knapplåset "lur på" när jag inte använder telefonen.
"Standby" förbrukningen ligger på 6 mA (det man ser i displayen då man väcker telefonen) och går upp till 50-60 mA efter väckning. Har iofs 100 % mottagning hemma och 70 % på kontoret. Homescreen++ är grymt!
Använder ett program som heter FunContact men funderar på att byta till Inesoft då jag inte har blivit helt kompis med FunContact.
Kör en regelbunden upprensning av register m.m. med SKTools. Har nog alla program som man har läst om här i tråden, tack åter igen för en superb tråd!
Har dock ett problem och det är att jag inte klarar av att fixa så telefonen är ett "bredbandsmodem" när den är kopplad till datorn.
På min gamla P1 kunde jag surfa med datorn via telefonen, men jag får inte det att fungera med X1an. X1 hittas som nätverksanslutning, får ip adress osv. men sen tar det "stopp". Vad gör jag för fel?
Alla tips uppskattas.

Patrick
p.s. jag har 3 och får mms i rätt storlek.
edit: stavning samt separering av frågan så ingen missar den.

Redigerat av Unregistered930d77c0, 19 december 2008 - 11:10.
Postad 17 december 2008 - 22:55
Hade man bättre täckning på samma platser innan med annan tele och samma simkort som man har nu med X1an och samma simkort så är det nog ingen lösning, utan problemet består nog mer i att X1an har 'sämre mottagning'.
Tyvärr.. Upplever det samma.
Ja, det var väl ungefär det jag svarade på, eller... Det "foolen" skrev var ju "När jag pratat med Tele2 om ovanstående täckningsproblem (dålig täcning även med gamla telefonen)". Om täckningen var dålig även med den gamla telefonen så lär den väl knappast ha blivit särskilt mycket bättre bara för att man nu kör en X1:a. Om man däremot flyttar SIM-kortet mellan olika telefoner så kan man ju få svar på huruvida respektive telefon har bra mottagning eller ej. Att beställa ett nytt SIM-kort har i alla fall jag aldrig hört talas om skulle påverka täckningen (och då har jag arbetat i mobiltelebranschen i 11 år).
/A
Postad 17 december 2008 - 23:32
- BT - får inte detta att fungera riktigt, har kontaktat supporten men de råder mig att göra en hårdvaruåterställning, vill vänta med detta tills uppdateringen kommer.
- Opera/Explorer - Fungerar kanske med wap-sidor, i övrigt tycker jag det är rena skräpet. Använder Opera Mini, det är det enda som går att använda.
- Länkar - Att det inte går att lägga upp en direktlänk till en sida i en meny någonstans utan att först behöva starta en web-läsare.
- Att man inte kan använda Spb-plus fullt ut ihop med Spb Meny (Panelen).
- WebRadio - Fungerar ju om jag väljer en mobilsida men inte en www-sida. Varför kan detta inte vara fixat från början. Har inte installerat "Coreplayer".
- Ljudet - Varför finns det inga ljudinställningar i Windows Media eller mediapanelen.
- Inspelning - Varför går det inte att få med andra änden av samtalet utan att sätta på högtalaren.
- Skype - Varför fungerar inte Skype utan hörlurar. Ljudet kommer i högtalaren.
- Strömmande media - Varför går det inte att spara genvägar här.
- Tecken - Varför finns inte !/? med på vanliga tangentbordet.
Postad 18 december 2008 - 00:32
Men tycker ändå om telefonen, och skrattar igenkännande var gång jag läser ett inlägg som början med: "Jag har precis köpt X och den fungerar jättebra, men hur gör man för att få y, z och så vidare att fungera?" Det krävs onekligen ett visst mått av entusiasm för att man ska känna sig nöj. Jag känner mig visserligen nöjd med mycket, byggkvalitén (på mitt exemplar) är oklandervärt, men med facit i hand skulle jag ha väntat med att köpa Xperian tills en massa buggar och brister var åtgärdade, och jag skulle inte rekommendera någon att köpa den idag.
Jag förstår att många lösningar finns i att man ordnar med registret, anpassar och modifierar. Men vad katten, Xperian är ju lanserad som en affärstelefon, och prissatt därefter, och kan ju förväntas leverera på samma nivå. men det gör den inte. Visst, mycket kan skyllas på operativsystemet, men när det kommer till kritan, vem bryr sig vad som är vad, man vill bara att det ska fungera.
Så fungerar det? Visst, men inte särskilt bra.
Postad 18 december 2008 - 09:26
Har egentligen inga större problem med min lur nu förutom;
- BT - får inte detta att fungera riktigt, har kontaktat supporten men de råder mig att göra en hårdvaruåterställning, vill vänta med detta tills uppdateringen kommer.
- Opera/Explorer - Fungerar kanske med wap-sidor, i övrigt tycker jag det är rena skräpet. Använder Opera Mini, det är det enda som går att använda.
- Länkar - Att det inte går att lägga upp en direktlänk till en sida i en meny någonstans utan att först behöva starta en web-läsare.
- WebRadio - Fungerar ju om jag väljer en mobilsida men inte en www-sida. Varför kan detta inte vara fixat från början. Har inte installerat "Coreplayer".
- Ljudet - Varför finns det inga ljudinställningar i Windows Media eller mediapanelen.
- Inspelning - Varför går det inte att få med andra änden av samtalet utan att sätta på högtalaren.
! och ? finns ju visst på det fysiska tangentbordet.
Tycker Opera Mobile funkar bra för de flesta webbsidorna.
Postad 18 december 2008 - 10:25
http://www.access-co...r/35_wm_tp.html
I övrigt inget nytt under solen. Fortfarande extremt nöjd med X1 och inte minst med batteritiden.
Postad 18 december 2008 - 11:00
Sorry - menar det "vanliga skärmtangentbordet". Att byta till symboltecknen tar en jäkla tid.! och ? finns ju visst på det fysiska tangentbordet.
Tycker Opera Mobile funkar bra för de flesta webbsidorna.
Kanske jag som inte lärt mig Opera då. Tycker det blir ett väldigt letande och svepande fram och tillbaka.
Glömde bland mina "anmärkningar".
- Tangentlås - Varför finns det inget automatiskt tangentlås. Det är otroligt så många program och funktioner som öppnas på vägen från fickan till örat när det ringer.
- Skärmsläckning - Varför slocknar skärmen mitt i samtalet. Tror att många irriterar sig på det. Det är väl ett fåtal "affärsanvändare" som läser denna tråd och vet att det går att fixa.
- Batteritid - Ringer ju en hel del samtal men att behöva stödladda mitt på dagen trots full täckning är inget vidare.
Hoppas det är en fullmatad uppdatering som kommer. Nu är det väl mindre än en vecka till jul.
Postad 18 december 2008 - 12:17
Postad 18 december 2008 - 12:31
Ja håller med det handlar om en vanesak det som jag däremot saknar är ett lås under samtal då den knappen inte fungerar speciellt bra :-). Hade tidigare en G900 o där fanns den funktionen med sidoknapp endast för låsning utav telefonen. Blev gött paff när X1 kom o denna funktion var borttagen med en sådan stor touchscreenNi som tjatar om knapplås..håll inne högre lurknappen (avsluta samtal) så blir det knapplås efter nån sekund.
Har iofs löst med att lägga en låsfunktion på knappen över ordinarie låsknapp
Redigerat av kewe, 18 december 2008 - 12:33.
Postad 18 december 2008 - 12:41
Tjatar och tjatar....Ni som tjatar om knapplås..håll inne högre lurknappen (avsluta samtal) så blir det knapplås efter nån sekund.
Det är klart att det går att sätta på låset själv. Det går ju att släcka skärmen manuellt också........
Postad 18 december 2008 - 13:07
Ni som tjatar om knapplås..håll inne högre lurknappen (avsluta samtal) så blir det knapplås efter nån sekund.
Bra tips!

Det hade jag missat.
Att skärmen slocknar under samtal fixar Xperia Tweak som nämns fler gåbger i tråden.
Någon som har Pocket Music och vet hur man enkelt bara spelar ett album eller en artislt utan att behöva göra spellistor?
/Jesper
Sorry - menar det "vanliga skärmtangentbordet". Att byta till symboltecknen tar en jäkla tid.
Kanske jag som inte lärt mig Opera då. Tycker det blir ett väldigt letande och svepande fram och tillbaka.
Glömde bland mina "anmärkningar".
- Tangentlås - Varför finns det inget automatiskt tangentlås. Det är otroligt så många program och funktioner som öppnas på vägen från fickan till örat när det ringer.
- Skärmsläckning - Varför slocknar skärmen mitt i samtalet. Tror att många irriterar sig på det. Det är väl ett fåtal "affärsanvändare" som läser denna tråd och vet att det går att fixa.
- Batteritid - Ringer ju en hel del samtal men att behöva stödladda mitt på dagen trots full täckning är inget vidare.
Hoppas det är en fullmatad uppdatering som kommer. Nu är det väl mindre än en vecka till jul.
Missuppfattade dig om skärmsläckningen i mitt förra inlägg , sorry.
/Jesper
Postad 18 december 2008 - 15:29
Ang MMS
Skickar inte MMS så ofta men har märkt att det blir olika storlek på bilden beroende på vilken väg jag går. Om jag börjar från bilden och väljer att skicka den via MMS så blir den liten. Om jag däremot börjar från MMS:et och väljer en bild så blir det normal storlek (eller kanske tvärt om).
Det där har med inställningarna i telefonen att göra. Man kan ställa in på hur stora bilder man vill att utgående MMS ska ha. Och ställer man in mindre än vad bilden har så gör den om den till vald storlek.
Problemet vi har diskuterat här tidigare handlar om inkommande MMS som verkar göras om av vissa operatörer till någon slags standard-storlek för MMS för icke registrerade telefoner i deras MMS-server. Min gissning är att dom måste ställa in sin server på att Xperian kan hantera stora bilder och att därmed inte göra om bilderna till miniatyrer.
//Joel
Postad 18 december 2008 - 20:49

Frågan är ju om man ska flasha om den helt eller om man ska testa SBP först

Längtar wie.
Postad 18 december 2008 - 21:32
Finns det något sätt att ställa om fontstorleken på "pop-up"-en för inkommande samtal? Det vore inte fel att se telefonumret i "flykten" utan att behöva ta fram förstorningsglaset.

Med Xperia Tweak går det ju att fixa fontstorleken på vissa menyer men jag har inte hittat nåt sätt för inkommande samtal.
Postad 19 december 2008 - 06:02
Stor text på telefonnummer och namn på inkommande samtal?
Finns det något sätt att ställa om fontstorleken på "pop-up"-en för inkommande samtal? Det vore inte fel att se telefonumret i "flykten" utan att behöva ta fram förstorningsglaset.
Med Xperia Tweak går det ju att fixa fontstorleken på vissa menyer men jag har inte hittat nåt sätt för inkommande samtal.
Det går o fixa lätt med:
Inesoft Phone 4.2 www.inesoft.com, det kör jag själv just nu. i senaste versionen har de lagt in ett iphone slide lås när det ringer. så för att svara måste man svepa över skärmen, riktigt bra så man inte svarar när man fipplar i fickan efter telefonen. Har även en bra profilhanterare som snabbt ställer om telefonen beroende på miljö. Bluetooth av/på etc.
Iconsoft Phone Extender www.iconsoft.com , kommer snart uppdatering till detta, är riktigt snyggt och snabbt. då blir kontaktlista lite som en iphone med stor text o bild på den som ringer som man snabbt kan scrolla igenom med fingret. Bara testa o se vilken man gillar bäst.
Båda visar inkommande samtal med stora knappar och bild över hela skärmen.
Postad 19 december 2008 - 15:44
Och hur kommer det sig att det finns ton med spel till Iphonen som är väldigt välgjorda, X1 har väl bättre prestanda? eller är det helt enkelt att Iphone har större målgrupp så företag kan lägga ner mer tid på spelen till den?
Tack

Redigerat av bobbanswe, 19 december 2008 - 15:44.
Postad 19 december 2008 - 19:33
Har inte använt den på 2 veckor pga blåtanden släcker ned..tog fram skiten nu och såg att den spruckit!!!
Har era spruckit?
Spricka och urflisning vid pennan...man blir så lack....och var blir den utlovade uppdateringen av...
Nä min 990 e nog trotjänaren..
Edit..Har lagt 2 foto på detta i mitt galleri. Ska man lämna in den? har telefonerat max 1timme med den men använt massor med funktioner..aldrig tappad eller repad.
Affärstelefon?!knappast men kanske en för prylgalna.
Ngn som vet hur man får vettig storlek på bilden i mms fast den inte har bra upplösning? (sparar bilden och öppnar den i coreplayer men det blir lite bökigt..)
Redigerat av brooks, 20 december 2008 - 10:49.
Postad 20 december 2008 - 10:35
Har egentligen inga större problem med min lur nu förutom;
Bra summering Thomas och ihop med dina tillägg så är det en vettigt sammanfattning av Xperian, tycker jag.
Kan också tillägga en sak: Om man rör sig i zoner med dålig täckning så kan man få stora problem. Min Xperia dödar samtalet när den ska byta mellan 3G och GSM. Lite som de första 3G-mobilerna som kom för typ 5 år sedan.
Ett av våra kontor ligger i en sådan här zon och där får jag leva utan mobil - minst sagt störande.
Jag är nog ganska nöjd med min Xperia. Efter att ha lagt typ 20 timmar på att konfigurera den så är den i dugligt skick. Tycker man sånt är skoj så är det här en mobil för dig. Vill du ha en mobil som fungerar bra direkt ur förpackningen så får man satsa på annan modell.
Postad 20 december 2008 - 17:39
Har idag lagt in Inesoft istället för det gamla FunContact. Måste säga att Inesoft känns klart bättre, har iofs bara använt det ett par timmar.
Kollar även om ingen har tips om hur jag ska få min telefon att agera som bredbandsmodem, är det bara jag som inte får detta att fungera med en gång?

Patrick
Postad 20 december 2008 - 19:41
Kollar även om ingen har tips om hur jag ska få min telefon att agera som bredbandsmodem, är det bara jag som inte får detta att fungera med en gång?
Patrick
Kan inte hjälpa dig där eftersom det var en av de saker jag var mest imponerad över när jag köpte telefonen... att det bara funka direkt. Bara å köra Program->Internetdelning->Anslut så funkade det.
Postad 20 december 2008 - 22:45
Postad 20 december 2008 - 23:51
Postad 21 december 2008 - 00:07
Internetdelning
Tack för ditt svar. Konstigt nog fick jag igång det efter ett par försök till! Man blir helt ställd ibland...
En lustig sak har jag upptäckt, om man jämför tptest.se och tptest.se/mobil får man 2 mycket annorlunda hastigheter. Någon som kan spekulera i varför det är så?

Patrick
Postad 21 december 2008 - 01:42
Måste säga att jag är mycket imponerad av denna tråd. ...
Kan bara instämma, utan denna tråd hade jag nog sålt min X1 efter några dagar...
Jag har provat de flesta program man kan hitta när det gäller kalender och kontakter och vill rek. de jag har valt för tillfället.
http://www.developer...daone/index.htm
http://www.o3touch.com/
/Håkan
Postad 21 december 2008 - 10:09
Tröttnade på att vänta på SEs uppdatering så jag flashade och tryckte in "Jack v1.07" av jackleung på xda-devs. Kika här om ni är nyfikna: http://forum.xda-dev...splay.php?f=471
Jäflar vad mycket snabbare och fräschare X1an blev, och jag som tycker den är snabb redan från början med stock-ROM.
Postad 21 december 2008 - 17:35
För er som fortfarande funderar på om det är värt att flasha X1an med en annan ROM så kan jag bara säga JA, det är det definitivt!
Tröttnade på att vänta på SEs uppdatering så jag flashade och tryckte in "Jack v1.07" av jackleung på xda-devs. Kika här om ni är nyfikna: http://forum.xda-dev...splay.php?f=471
Jäflar vad mycket snabbare och fräschare X1an blev, och jag som tycker den är snabb redan från början med stock-ROM.
Finns inte den med swe?
Postad 21 december 2008 - 17:53
Postad 21 december 2008 - 18:43
Vet någon om man måste definiera två knappar om man som jag använder blåtand för örsnäcka och för blåtand i bilen?
Om ja, hur?
Postad 21 december 2008 - 20:43
Voice commander är alltså den man köper på MS sida?
Vet någon om man måste definiera två knappar om man som jag använder blåtand för örsnäcka och för blåtand i bilen?
Om ja, hur?
Du behöver inte definiera knappen för blåtandssnäckan i voice Commander. Min funkade direkt utan cfg.. installerade bara VC, bootade om och därefter så kan jag ge kommandon genom att trycka in svaraknappen på öronsnäckan.
Postad 21 december 2008 - 20:49

Har dock ett stort problem med Skype, har sett att andra har haft samma problem men inget svar.
Kommer in på skype, kan skicka medelanden etc men när jag ska ringa piper de några gånger (ur högtalarna på telen) sen får jag något kritiskt fel å skype lägger av. Nån som vet lösningen ? Har installerat om ett par gånger med utan framgång :/
edit.
Måste bara säga att detta forumet är klockrent. All fakta och info man kan vilja ha hittar man här

NICE!

Redigerat av texn, 21 december 2008 - 21:48.
Postad 21 december 2008 - 21:25
Kan bara instämma, utan denna tråd hade jag nog sålt min X1 efter några dagar...
Jag har provat de flesta program man kan hitta när det gäller kalender och kontakter och vill rek. de jag har valt för tillfället.
/Håkan
Bra tips Håkan, jag gillar verkligen o3touch!
Men det verkar inte kunna ersätta telefon och kontakter som är standard i xperia?
Eller?
Alltså, man måste starta programmet varje gång man vill ringa någon?
Postad 21 december 2008 - 21:56
Bra tips Håkan, jag gillar verkligen o3touch!
Men det verkar inte kunna ersätta telefon och kontakter som är standard i xperia?
Eller?
Alltså, man måste starta programmet varje gång man vill ringa någon?
Nej det ersätter inte standard. Jag föreslog det men fick detta svaret
"as to replacing the generic dialer - O3Touch does not impose itself on any application and does not interfere with files associated with other systems, including the operating system."
Jag har fått en nyare version som jag skall testa. Fick även ett verktyg för översättning av användargränssnittet.
Kommer att översätta det i veckan så de kan lägga upp för nedladdning.
/Håkan
Postad 22 december 2008 - 08:26
/Håkan
jag kan även rekomendera Pocket Informant 2008 till Xperian! Har kört den långt innan på min handdator och det är helt klart den bästa kalender jag kört till Windows mobile.
Postad 22 december 2008 - 10:38
På ryska dock. Använd Google el likn för översättning.
http://www.mobile-re...xperia-x1.shtml
http://translate.goo...t...sv&ie=UTF-8
Postad 22 december 2008 - 13:55
ja vill nu flasha tillbaka till orginal, ett annat orginal an det som mcgillian redan lagt upp. hur kan ja gor det
kan man anvanda sony ericsson update pa nagot satt
Postad 22 december 2008 - 17:43
Tjusigt.Du behöver inte definiera knappen för blåtandssnäckan i voice Commander. Min funkade direkt utan cfg.. installerade bara VC, bootade om och därefter så kan jag ge kommandon genom att trycka in svaraknappen på öronsnäckan.
Tack ska du ha.
Nu har jag ett annat problem, jag installerade wayfinder, men råkade trycka på godkänna villkoren innan jag lagt in mina användaruppgifter, vilket gör att den lagt upp en egen användare, under testperiod antar jag, det går inte att ändra den till mina egna uppgifter.
Jag har provat avinstallera och installera på nytt, men den felaktiga uppgiften finns kvar.
Hur gör jag för att kunna ändra?
Postad 22 december 2008 - 17:57
Ni som har köpt en Xperia kör ni med det där sega panelerna eller har ni bytt till SPB eller något annat gott?
Postad 22 december 2008 - 18:21
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar