Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 March 2010 - 10:34

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Det är ju intressant då de flesta andra har sagt precis tvärt om - att den vita känns mer plastig än den svarta. Men som du säger, ett visning ex tenderar ju att slitas, men de har väl inte haft de framme så länge så det borde ju inte vara några problem. Om nu inte alla har provat som Gustav då... ;)

Jag har inte sett den vita så vet inte om den upplevs som mer plastig isåfall är det synd om dom som köpt den vita ;)

Postad 29 March 2010 - 10:39

flippen
  • flippen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Ser på mobils hemsida att telia utökar med fler städer som i slutet av året kommer få tillgång till 4G-nätet. Klarar X10:an av 4G, eller kräver det nyare grunkor i luren?

Postad 29 March 2010 - 10:47

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Ser på mobils hemsida att telia utökar med fler städer som i slutet av året kommer få tillgång till 4G-nätet. Klarar X10:an av 4G, eller kräver det nyare grunkor i luren?

X10an har inte 4G, är inte helt säker, men jag tror inte det finns någon mobil som stödjer det innu? Ivjf ingen släppt mobil:)

Postad 29 March 2010 - 11:09

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Så jag har förstått det så ska väl 4G mest rikta sig mot mobilt bredband. Alltså mer för datorer än för mobiltelefoner? Eller har jag dragit förhastade slutsatser? Känns inte riktigt relevant, WiFi för stora filer går ändå fort...

Postad 29 March 2010 - 11:19

Unregisteredab8b0533
  • Unregisteredab8b0533
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hur är videokameran i denna lur ??

Postad 29 March 2010 - 11:25

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Hei

Apropå TS det bästa är och låta TS ligga med upddatering i "background" kan ställa in så den uppdateres allt från aldrig til var 15 minutt ( men då tar den mer strøm), har du den inställt på "aldrig" uppdateres den bare när du öppnar TS och då blir det lite lagg om det er mycket "data" som skal hämtas.

Bra att få det bekräftat. Har du någon uppfattning om den drar märkbart mer ström om man låter den ligga och uppdatera var 15:e minut eller om det endast är marginellt (dvs finns det risk att det gör att man inte klarar sig en hel dag?)?

Postad 29 March 2010 - 11:32

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Klart jag inte zoomar på datorn, den har ju 15" skärm. Fattar inte det resonemanget? 15 != 4?

Aja, whatev. Jag vill ha MT iaf, men vissa klarar sig uppenbarligen utan ;)

Resonemanget är att man inte VILL zooma. 15 är skiljt från 4 ja. Men frågan är hur liten skärmen kan vara innan man behöver zooma (lär ju vara lite personligt).

Anders: du har ju en X10:a nu. Hur känns det när du surfar. Behöver du zooma för att läsa?

Edit:
Lite snabbräkning.
* Ta en 16" och en 4" skärm, samma upplösning, samma avstånd
* Rita en linje på bredden med ett visst antal pixels på bägge skärmarna.
* Linjen är 4ggr så bred på 16" skärmen pga skärmstorlek
* Halvera upplösningen (på bredden) på lilla skärmen och nu är linjen bara 2ggr bredare på stora skärmen
* Flytta lilla skärmen närmare med halva avståndet och nu är linjerna lika breda

Jag har aldrig testat på en mobil av denna storlek så jag har ingen aning. Men med dessa lekmannamässiga siffror bör det inte vara någon större skillnad i textstorlek. Alltså borde man kunna surfa som vanligt fast med 858 pixelbredd (räcker för minhembio.com tex.).

Redigerat av Unregistered80bc741c, 29 March 2010 - 12:12.

Postad 29 March 2010 - 12:19

OwLOwL
  • OwLOwL
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
hmm.. nu försvann "I Lager" på min order på Katshing och fick "köplats" igen.. ;) ... Hoppas den skickas imorrn... ;) ....

Postad 29 March 2010 - 12:24

Blixten9
  • Blixten9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag förstår inte hur kräsna folket här inne är egentligen! Visst det är mycket pengar man lägger men tror aldrig man hittar någon perfekt elektronik pryl.

Jag har en polare som varit testpilot av en X10 i ca 2 månader, så jag har fått känna lite på den, + att jag nyss kom från phonehouse och fått känna på en annan. Jag kan inte alls påstå att den är seg. Visst den har inte samma "mjuka" känsla som en Iphone, men jag skulle gissa att det största problemet till det är 1.6. Jag har nu en Nokia 5800 och X10an är som en raket i jämförelse. För att nämna plastigheten, så visst den är gjort av plast, men skulle inte vilja påstå att den är plastigare än någon annan telefon som är gjort av just plast, snarare tvärt om. Den ligger kanon i min hand (känt på både vit och svart).

Sen kan jag inte förstå det stora i att den saknar MT. Har svårt att tänka mig att någon här inne skriver snabbt nog för att behöva MT, är nog mer de 27Hz som stoppar en här isf. Är man van vid ptz så kan jag tänka mig att det kan vara en jobbig övergång men är man inte van vid det tror jag mer på x10-mini's lösning då du alltid kan zooma lika smidigt vare sig du håller med en eller två händer. Kan tyvärr inte uttala mig om MT funktion vid spel då jag inte använder mina telefoner till spel.

För mig blir det iaf en X10! Ska jag vara orolig för något är det uppdateringsfrekvensen i displayen. Ska vara spännande att se vad den går för när man har sin egen och hårdkör den lite ;)

Postad 29 March 2010 - 12:38

anders88
  • anders88
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har följt den här tråden sedan start i princip och har varit så inne på X10:an ända sedan jag fick höra talas om den. Att det visade sig häromdagen att den inte har MT/DT var ju såklart ett dråpslag och det kändes som att nu får det vara slut med SonyEricsson, trots att jag bara haft Ericsson/SE så länge jag haft mobiltelefoner. Dock känns det som att den första frustrationen lagt sig och det kommer nog att bli en X10:a i alla fall.
Jag prövade den X10:a som finns på MM i Sisjön och jag kan inte alls hålla med om att jag tycker den är plastig jämfört med andra telefoner. I säkert en kvart stod jag och försökte utforska telefonen så gått det gick och jag tyckte inte heller att den var laggig och prövade både MS/TS och tyckte dessa flöt bra också. Även kameran var snabb att starta och tog riktigt bra bilder på det lilla jag prövade. Det enda som jag skulle kunna anmärka på var att det ibland (precis som många andra skrivit) verkar som att telefonen registrerar ett tryck och att det sedan inte händer någonting. Detta hände när jag var i MS och skulle gå från musik till filmer och den visade att jag hade tryckt på filmer, men sedan hände inget mer. Mjukvaran på den versionen som finns på MM var den som heter något i stil med 1.0.14, alltså inte den senaste som verkar sluta på 16.

Postad 29 March 2010 - 12:43

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Nu tog jag och tog bort min order, köplats 19 hos katshing. DT/MT känns tråkigt trots att det inte är något som spelar så stor roll idag. Jag har gärna minins zoom och skiter i ptz. Detta är visserligen ingen spelmaskin men givetvis vill jag kunna ha möjligheten att spela schyssta spel när man har tid att döda. I alla fall att ha möjligheten är ganska viktigt tycker jag. Frågan är dock hur många spel som kommer använda MT. Hänger ju även på spelutvecklarna.

Men visst, jag ska åka och känna på den nu på onsdag istället och om den känns gedigen (testa mer än vad jag gjorde på MM i sisjön). Så blir det nog en X10 ändå. Som flera påpekat finns ändå blocket.

Postad 29 March 2010 - 13:00

Pistvakten
  • Pistvakten
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

hmm.. nu försvann "I Lager" på min order på Katshing och fick "köplats" igen.. ;) ... Hoppas den skickas imorrn... ;) ....

Samma här, ivrigt väntande på mailet för att välja betalningsalternativ...

Postad 29 March 2010 - 13:13

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Samma här, ivrigt väntande på mailet för att välja betalningsalternativ...

Samma här... Har dock betalt min via plusgirot, så dom borde se betalningen imorrn. Hoppas dom tecknar abonnemang efter köplatserna också, ligger 4a på den svarta....

Postad 29 March 2010 - 13:29

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ser att inwarehouse har fått in den vita varianten och har kvar 7st i lager. Synd att det samma inte gäller den svarta som jag har min beställning på. Men det var väl någon som var intresserad av den vita och inte ville vänta? =)

Edit: Nu har de visst fått in fler och även den svarta =) Torde innebära att man kan hämta ut den imorrn ;)

Jepp väldigt najs ;) Fick nyss mail från dom oxå att min leverans är skickad till hämtbutiken här i stan, så imorrn har man den nog.

Postad 29 March 2010 - 13:30

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Batteri:

Pillar på den hela tiden som det er nu räcker inte batteriet hela dagen ;-), blir nog bättre när kärleken svalnar, vil bara säga igen dette er en helt suverän telefon ;-) helt suverän kvalitet, super snabb, som sagt innan missar några tryck på bokstaver ibland, men tror dette blir bättre med 2.1 ?

Surfingen er jättebra, har aldrigt gillat PtZ så jag tror den nya zoomen passer meg bättre, jag spelar inte spel på den ( har inte tid) så MT betyder inget før mig, det enda som er viktigt nu er at dom får fart på skärm responsen 27hz er för lite

Jag tror fortfarande inte den bare har ST, hut mycket kan man tjäna på och ta detta i stället för MT ellr DT?

Gläder mig til at andre får sina X10 så vi kan utväxla tips og triks ;-)

Postad 29 March 2010 - 13:33

Pistvakten
  • Pistvakten
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Samma här... Har dock betalt min via plusgirot, så dom borde se betalningen imorrn. Hoppas dom tecknar abonnemang efter köplatserna också, ligger 4a på den svarta....

Själv ligger jag 36:a på den svarta.

Postad 29 March 2010 - 14:07

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Så jag har förstått det så ska väl 4G mest rikta sig mot mobilt bredband. Alltså mer för datorer än för mobiltelefoner? Eller har jag dragit förhastade slutsatser? Känns inte riktigt relevant, WiFi för stora filer går ändå fort...

Nja, 4G riktar sig till precis samma saker som 3G, d v s både och.
Skulle säga att det blir mer och mer till mobiler och INTE datorer.
Kan ju i o f s bero på att mobilernas prestanda/tekniska specar snart liknar datorernas. ;)

Telia trycker ju ut 4G i ett antal städer redan i år.

Postad 29 March 2010 - 14:23

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
http://www.nyteknik....ticle752289.ece

Postad 29 March 2010 - 14:37

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
lite offtopic fråga, är det någon som handlat på noyes.se med kortbetalning? då främst visa kort, får det inte att fungera ;)

Postad 29 March 2010 - 15:01

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

hehe, precis. det jag avsåg. ;) men det är inte så lätt med alla förkortningar, speciellt inte som de tre senaste sidorna här handlat om MT/DT och inte TS/MS. ;)

Anade att du visste vad du pratade om, men kunde inte låta bli å polisa i ärendet! :P

Postad 29 March 2010 - 15:16

jonathan_forslund
  • jonathan_forslund
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Vet någon om MW600 headsetet följer med från Inwarehouse?

Postad 29 March 2010 - 15:17

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Sen kan jag inte förstå det stora i att den saknar MT. Har svårt att tänka mig att någon här inne skriver snabbt nog för att behöva MT, är nog mer de 27Hz som stoppar en här isf. Är man van vid ptz så kan jag tänka mig att det kan vara en jobbig övergång men är man inte van vid det tror jag mer på x10-mini's lösning då du alltid kan zooma lika smidigt vare sig du håller med en eller två händer. Kan tyvärr inte uttala mig om MT funktion vid spel då jag inte använder mina telefoner till spel.

Det jag undrar då, är 27 Hz en fysisk begränsning i hårdvaran för att den är av det billigare slaget, eller är det på grund av mjukvaran? Återigen så kommer vi tillbaka till att det troligtvis inte är en höjdare att snåla på digitizern till sin mobil som ska var flaggskeppet. Varför skicka med Blåtandsheadset till exempel? Kunde haft samma pris och lagt dom extra hundringarna från kunden på en riktig digitizer istället.

Det borde den. Brukar bara vara minneskort som varierar i storlek.

Redigerat av Johnsson1975, 29 March 2010 - 15:23.

Postad 29 March 2010 - 15:24

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Enl. deras kundtjänst så "ska det innehålla samma som övriga paket i Sverige". Jag tolkar det som att JA det gör det. Om du vill vänta så kan du nog få svar på frågan under morgondagen då ett antal nog fått sin telefon därifrån (däribland jag hoppas jag ^^)

Postad 29 March 2010 - 15:26

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Det jag undrar då, är 27 Hz en fysisk begränsning i hårdvaran för att den är av det billigare slaget, eller är det på grund av mjukvaran? Återigen så kommer vi tillbaka till att det troligtvis inte är en höjdare att snåla på digitizern till sin mobil som ska var flaggskeppet. Varför skicka med Blåtandsheadset till exempel? Kunde haft samma pris och lagt dom extra hundringarna från kunden på en riktig digitizer istället.

Det borde den. Brukar bara vara minneskort som varierar i storlek.

Inte för att jag inte håller med dig om att det är dumt att snåla in på digitizern (om de nu gjort det). Men jag tror för den stora majoriteten konsumenter så märker man av mer att det ligger med ett häftigt headset än om uppdateringsfrekvensen på digitizern är lägre

Postad 29 March 2010 - 15:33

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Inte för att jag inte håller med dig om att det är dumt att snåla in på digitizern (om de nu gjort det). Men jag tror för den stora majoriteten konsumenter så märker man av mer att det ligger med ett häftigt headset än om uppdateringsfrekvensen på digitizern är lägre

Så sant som det är sagt! Du råkar inte jobba på Sony Ericssons marknadsföringsavdelning? ;)

Postad 29 March 2010 - 15:57

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

lite offtopic fråga, är det någon som handlat på noyes.se med kortbetalning? då främst visa kort, får det inte att fungera ;)

Japp, betalade X10an i fredags eller om det var i torsdags.
Funkade fint.

Postad 29 March 2010 - 16:02

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Jag var nyss inne på Phonehouse och fick testa en av säljarnas X10.
Kändes inte det minsta seg (av de lilla jag hann testa), skriva var lite ovant, men den spontana känslan var att det inte gick långsamt pga telefonen utan mer pga min ovana med pekskärmstangenbordet.

Det var den vita han hade, kändes inte heller plastig, men inte lika 'solid' som jag minns den svarta dummyn - tilläggas bör väl att jag gillar de gummerade bakstyckena.

Jaja, bara att vänta vidare på posten ;)

Postad 29 March 2010 - 16:05

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Bara en tanke som slog mig...

Det finns ingen android-telefon i dagsläget som har HW för MULTI-touch, det är ClearPad 2000 dvs DUAL som gäller.

Rickard Skogberg, Product Manager för de nordiska och baltiska marknaderna, har frågat sina "stora polare" på SE om hur det är med multitouch. Han får svaret att

"there’s no multitouch in X10 – and I also can confirm that it’s not only related to SW but also to HW"

på följdfrågan om detta även gäller DUAL-touch svarar han

"expect it to be single touch only"

Vad som egentligen slår mig nu är detta:
1. Det finns alltså ingen mobil med multitouch, och de som har dualtouch verkar inte vara fantastiskt bra på att använda detta heller, så hur tänker SE?
Jo de utvecklar egna smarta sätt att zooma/utnyttja touch på som inte är baserat på mer än ett finger, vilket både kan ses som innovativt och dessutom inte medför någon överhängande risk för stämningar angående just multi/dual-touch.
2. Tror inte att det skulle vara speciellt stor ekonomiskt vinst i att använda en sämre digitizer (clearpad 1000?) än den som i princip ALLA andra mobiler. I längden tror jag inte man tjänar speciellt mycket på att gå mot strömmen... (vilket jag tror att jag nämnt i nåt tidigare inlägg, låångt bak)

Så alltså, jag tror definitivt SE har övergett planerna på att implementera multitouch/ptz men det här med att de skulle ha använt mycket sämre digitizer än alla andra mobiler köper jag inte förrän jag ser det med egna ögon. Skulle inte bli förvånad alls om det likt förbaskat sitter en ClearPad 2000 i telefonen.

Kalla mig naiv eller blåögd eller vad ni vill men det hela låter helt enkelt lite för dumt för att vara sant ;)

Min inledande frustration över det hela har faktiskt också lagt sig nu (var väldigt när att göra en helomvändning och gå på en Desire istället). Jag vill ha den snyggaste telefonen, och det är det ingen tvekan om att X10 är :)
För mig blir det än X10 hur det än ligger till!

Postad 29 March 2010 - 16:10

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Blir lite sne på att den där Rikard skogberg inte har svarat i sin blogg än! Men vem vet han kanske fick kicken idag pga sina utalanden.

Postad 29 March 2010 - 16:14

jonathan_forslund
  • jonathan_forslund
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Fick detta svaret från Inwarehouse nu på frågan, får man med MW600 till X10?

"Det är inget som medföljer när du köper den hos oss, beklagar detta.

Önskar er en fortsatt trevlig dag.
David, Kundservice"

Undrar om han inte vet vad som ligger i kartongen och att han tänkte att den ska skickas med på sidan av? Borde ju som ni säger vara samma innehåll hos alla

Postad 29 March 2010 - 16:15

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

David, Kundservice"

Undrar om han inte vet vad som ligger i kartongen och att han tänkte att den ska skickas med på sidan av? Borde ju som ni säger vara samma innehåll hos alla

Låter lite som han inte vet vad han svarar på :)

Postad 29 March 2010 - 16:27

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Så alltså, jag tror definitivt SE har övergett planerna på att implementera multitouch/ptz men det här med att de skulle ha använt mycket sämre digitizer än alla andra mobiler köper jag inte förrän jag ser det med egna ögon. Skulle inte bli förvånad alls om det likt förbaskat sitter en ClearPad 2000 i telefonen.

Vet du vad, jag hoppas verkligen att det ligger till på det viset. Då finns det större möjligheter (i varje fall vet man att det inte beror på digitizern, om det nu sitter en ClearPad2000 i, som begränsar uppdateringsfrekvensen) att 27Hz närmar sig de 37+ Hz som andra touchmobiler har... Vilket jag är övertygad om att det är vad som behövs för att folk som inte tycker den reagerar riktigt, ska ändra åsikt.

Postad 29 March 2010 - 16:32

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja det är extremt trist om det aldrig kommer dt till x10 men men, jag kan nog leva utan det även om det är en supersmidig funktion som man gillar.

Funderar jag över vad jag vill ha mobilen till så är det kamera jag prioriterar högt och jag gillar att kolla på youtube och film mkt. Det borde vara fint på den stora skärmen. Sen tror jag tft-skärmen kommer att funka bättre ute i solljus nu på sommaren än Amoled.

Gillar med designen och blir det lite knirr o knarr på sikt så får man ju ta till "SE-tricket" man kört på en massa telefoner innan och pula in lite papper mellan bakluckan och själva telefonen :)

Lite synd att det inte verkar finnas en "lins" på själva bakstycket för då hade man enkelt kunnat byta det för någon hundring om man skulle råka repa kameralinsen. Nu är den ju helt öppen om än något försänkt. Är visserligen lite mindre orolig för detta sen man haft iphone ett bra tag så man vet numera att man kan överleva utan linsskydd.

Det suger att "lampan" måste aktiveras separat men den begränsningen är väl för 1.6 har jag läst. Det kommer ju också lösa sig på sikt. Kanske ;)

Postad 29 March 2010 - 16:33

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....bristerna-i-x10

Postad 29 March 2010 - 16:49

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

David, Kundservice"

Kanske det är det som är anledningen till att inwarehouse skickar ut sina telefoner idag redan, eftersom de andra butikerna verkar ha fått instruktioner av SE att inte skicka något förrens tidigast 30e.

Det jag menar är att om inwarehouse inte har en telefon avsedd för svenska marknaden (kanske importerad från ett land där inte MW600 följer med) så begränsas de inte av restriktionerna som de andra svenska butikerna.

Postad 29 March 2010 - 16:50

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
japanese xperia says:
March 29, 2010 at 5:12 pm
I’m xperia fan from japan.In japan,Xperia will launch from April by NTT docomo.
We have a rumor about multi touch screen when updated.
rumor is that Xperia X10 is not supported multi touch screen.
In japan,sonyericcson engineer say that xperia is supported multi touch screen when updated to 2.x.
however,in this blog,xperia is not supported when updated.
Which is true?
Japanese Xperia fan want offcial answer until on sale.
PLEASE ANNOUNCE OFFICIALLY

Postad 29 March 2010 - 16:52

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Ehhh, intressant hur dom tolkar det för att passa in i deras värld, måste bara säga det att Rikard Skogberg sa inte att det inte finns DT, han sa FÖRVÄNTA er inte DT. Jaja, inget nytt under solen i den artikeln om man har hängt med här och överallt annars...

Postad 29 March 2010 - 16:53

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Jaha, det läste man i lördags om. Suck, varför länka till gamla saker. :/

Postad 29 March 2010 - 17:32

ananda
  • ananda
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Man ska inte lyssna alltför mycket på Rickard Skogberg eftersom han själv inte har riktigt bra teknisk koll.

Om X10 har Clearpad2000 så kommer det fungera med MT om man rootar den. Sen får man hoppas att det kommer med i officiella updaten med Android 2.x.

Postad 29 March 2010 - 18:06

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Ehhh, intressant hur dom tolkar det för att passa in i deras värld

Tyckte också det var intressant. Dessutom tror jag cheferna på SE läser mer på IDG än ett hemmabio-forum så kanske kan denna dåliga publicitet göra att man tar tag i problemen. Det är ju rätt bråttom om SE ska få hinna få ut info som räddar försäljningen innan release...

Postad 29 March 2010 - 18:15

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
KOmmer vi ha x10 an i butik på onsdag ? OnOff har ändrat från relese 31/3 till leverans 2 veckor

Postad 29 March 2010 - 18:18

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Tyckte också det var intressant. Dessutom tror jag cheferna på SE läser mer på IDG än ett hemmabio-forum så kanske kan denna dåliga publicitet göra att man tar tag i problemen. Det är ju rätt bråttom om SE ska få hinna få ut info som räddar försäljningen innan release...

Bra synpunkt, hoppas att det är på det viset. Jag gillar info, men börjar bli kort om tid för dem nu!

Postad 29 March 2010 - 18:45

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Min order blev precis leveransklar hos Katshing, ska betala in senare under kvällen. Någon som vet hur rappa dom är med att skicka iväg saker?

Postad 29 March 2010 - 18:47

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Min order blev precis leveransklar hos Katshing, ska betala in senare under kvällen. Någon som vet hur rappa dom är med att skicka iväg saker?

grattis då borde du kunna leka med den under påsken

Postad 29 March 2010 - 18:53

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
http://www.engadget....-stemming-plat/

Det där är ju rejält bra nyheter för alla android telefoner

Postad 29 March 2010 - 19:01

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

KOmmer vi ha x10 an i butik på onsdag ? OnOff har ändrat från relese 31/3 till leverans 2 veckor

Det tror jag är möjligt, han på Phonehouse, vars telefon jag fick fingra på idag, trodde "öh, ja, kanske onsdag... ja ska ringa o kolla sen.." :)
Jag hade dock inte nämnt att jag beställt från NoYes.

Postad 29 March 2010 - 19:08

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
EDIT UPPDATERING

Uppdaterade mitt kollinummer hos Posten och fick in "2010-03-29 19:57 Jönköping Sorterad".

Något är på väg.

EDIT UPPDATERING

Det här var ju konstigt. Köpte i Lördes en x10 av PcCity, betalade direkt på deras hemsida då den var flaggad som i lager och jag inte trodde jag skulle få svar från Katshing. Nu idag mailade jag till PcCity och frågade om den verkligen var i lager och fick då svaret;

"
...
Vi har dessvärre inte denna vara i lager, det är en beställningsvara. Den beräknas komma in till oss den 9/4.

Vargod återkom om ni vill vänta tills den kommer in i lager eller om ni vill ha pengarna tillbaka
...
"

Nu precis fick jag dock ett nytt mail från PcCity med rubriken "Ditt paket är på väg!". Kollinummer och hela kalaset är med, hos posten får jag reda på att " Elektronisk förhandsinformation mottagen" så inget fysiskt paket har ännu registrerats i deras system. Det står inget om vad det är i paketet men eftersom jag inte har någon annan order hos PcCity.

Visst kommer alltid redas ut imorgon men nu undrar jag om det är en telefon i rörelse från PcCity och jag då ska strunta i Katshing eller om det är något strul hos PcCity och jag bör betala till Katshing redan ikväll för att få mobilen innan påsk.

Någon input? Bryr mig inte om vem som levererar, vill bara ha den snarast.

Redigerat av Smith, 29 March 2010 - 19:11.

Postad 29 March 2010 - 19:31

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

EDIT UPPDATERING

Uppdaterade mitt kollinummer hos Posten och fick in "2010-03-29 19:57 Jönköping Sorterad".

Något är på väg.

EDIT UPPDATERING

Det här var ju konstigt. Köpte i Lördes en x10 av PcCity, betalade direkt på deras hemsida då den var flaggad som i lager och jag inte trodde jag skulle få svar från Katshing. Nu idag mailade jag till PcCity och frågade om den verkligen var i lager och fick då svaret;

"
...
Vi har dessvärre inte denna vara i lager, det är en beställningsvara. Den beräknas komma in till oss den 9/4.

Vargod återkom om ni vill vänta tills den kommer in i lager eller om ni vill ha pengarna tillbaka
...
"

Nu precis fick jag dock ett nytt mail från PcCity med rubriken "Ditt paket är på väg!". Kollinummer och hela kalaset är med, hos posten får jag reda på att " Elektronisk förhandsinformation mottagen" så inget fysiskt paket har ännu registrerats i deras system. Det står inget om vad det är i paketet men eftersom jag inte har någon annan order hos PcCity.

Visst kommer alltid redas ut imorgon men nu undrar jag om det är en telefon i rörelse från PcCity och jag då ska strunta i Katshing eller om det är något strul hos PcCity och jag bör betala till Katshing redan ikväll för att få mobilen innan påsk.

Någon input? Bryr mig inte om vem som levererar, vill bara ha den snarast.

Det är snart första april...

Postad 29 March 2010 - 19:45

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Jag skulle gissa på att telefonen är på väg. Jag hade samma strul med en bärbar dator tidigare hos PCCity.

Redigerat av Unregistered1232, 29 March 2010 - 19:45.

Postad 29 March 2010 - 19:47

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Fick också att den är leveransklar. Betala med kort direkt som gäller så de har stålarna & skickar den imorgon. Annars tar det en dag in de har pengarna & då finns den inte hos mig innan påsk.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.