* Officiell tråd iPhone 4 *
5170 svar till detta ämne
Postad 02 december 2010 - 09:53
Moa23
-
Moa23
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej
Helt ny här på sidan men läst ganska mycket.
Jag blir snart ägare till en iphone 4 (har idag en iphone 3gs) och har lite frågor som jag hoppas någon av er kan hjälpa mig med.
1- Hur får jag över mina bilder från iphonen till datorn?? Via utforskaren eller itunes? Får det inte att fungera via Itunes iaf.
2- Vad händer när jag loggar in min iphone 4?? Kommer allt det jag laddat in på min iphone 3gs överföras till 4an?? För det är ju det jag vill (fast dom har olika abnnemang. 3gs har jag hos teenor och 4an hos TRE) men vill även kunna använda min 3gs i fortsättningen oxå att surfa på, ja eller iaf mina barn kommer spela på den mest.
Postad 02 december 2010 - 12:20
Moa23
-
Moa23
-
Rookie
-
8 inlägg
Ja just det. Den gamla datorn har lagt av om har skaffat en ny. Är detproblem att ladda hem itunes och synka våra telefoner på nya datorn???
Postad 02 december 2010 - 12:30
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Ja just det. Den gamla datorn har lagt av om har skaffat en ny. Är detproblem att ladda hem itunes och synka våra telefoner på nya datorn???
Nej men ni kommer bli av med musik, film och appar när ni synkar. Apparna kan ni ladda ner igen utan extra kostnad. Varför ingen backup?
Postad 02 december 2010 - 13:15
Moa23
-
Moa23
-
Rookie
-
8 inlägg
Nej men ni kommer bli av med musik, film och appar när ni synkar. Apparna kan ni ladda ner igen utan extra kostnad. Varför ingen backup?
Har inte gjort någon då jag inte har musik eller film i min gamla iphone. Endast appar och dom är inte jättemånga (Min man har bara haft sin telefon i två veckor så han har inte heller mycket i sin) Det jag undrar är att om jag laddar hem itunes på nya datorn, är det biblioeket tomt men om jag då synkar den med min gamla 3s, kan jag då lägga över det till nya iphonen??? Dvs ha båda två kopplade till ett ituneskonto?
Postad 02 december 2010 - 19:10
Pace4ever
-
Pace4ever
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej! Undrar om någon har erfarenhet av dubbel Simkortsadapter http://www.24.se/dub...3541-c-988.aspx till iPhone 4?
Postad 03 december 2010 - 09:36
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Har inte gjort någon då jag inte har musik eller film i min gamla iphone. Endast appar och dom är inte jättemånga (Min man har bara haft sin telefon i två veckor så han har inte heller mycket i sin)
Det jag undrar är att om jag laddar hem itunes på nya datorn, är det biblioeket tomt men om jag då synkar den med min gamla 3s, kan jag då lägga över det till nya iphonen??? Dvs ha båda två kopplade till ett ituneskonto?
Jag och frugan kör samma iTuneskontot, det är bara att loggan in med samma konto på mobbarna. Se bara till att iTunes inte är inställt på automatisk sync när du kopplar in den första gången, sen om du vill ha kvar kontakter etc på telefonen så se till att den inte ersätter informationen på din iPhone vid första syncningen, då får du in alla kontakter i adressboken på macen. Kommer dock inte ihåg om apparna från iPhonen syncades över till iTunesbiblioteket... Om ni kör samma konto så kan ni skapa en varsin kalender i iCal och en varsin adressbok så slipper ni ha samma kontakter och kalender... lite pill men med lite logiskt tänkande och knappande så funkar det utmärkt...
Postad 03 december 2010 - 09:53
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Jag och frugan kör samma iTuneskontot, det är bara att loggan in med samma konto på mobbarna. Se bara till att iTunes inte är inställt på automatisk sync när du kopplar in den första gången, sen om du vill ha kvar kontakter etc på telefonen så se till att den inte ersätter informationen på din iPhone vid första syncningen, då får du in alla kontakter i adressboken på macen. Kommer dock inte ihåg om apparna från iPhonen syncades över till iTunesbiblioteket... Om ni kör samma konto så kan ni skapa en varsin kalender i iCal och en varsin adressbok så slipper ni ha samma kontakter och kalender... lite pill men med lite logiskt tänkande och knappande så funkar det utmärkt...
Var i iTunes stänger man av synkningen utan att ha telefonen ansluten? Lyckas inte bli vän med iThunes hur jag än försöker.
Postad 03 december 2010 - 12:43
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Dvs ha båda två kopplade till ett ituneskonto?
Det går att använda två enheter till samma iTunes konto, dvs ni kan ha samma appar osv på båda telefonerna genom att synka till detta konto.
Postad 03 december 2010 - 14:56
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Var i iTunes stänger man av synkningen utan att ha telefonen ansluten? Lyckas inte bli vän med iThunes hur jag än försöker.
Inställningar / Enheter Klicka i "Förhindra att iPod-, iPhone....."
Postad 03 december 2010 - 21:13
Moa23
-
Moa23
-
Rookie
-
8 inlägg
Tack fö hjälpen. Ska prova sedan så fort jag får min efterlängtade telefon
Postad 04 december 2010 - 10:16
Unregistered4f471b27
-
Unregistered4f471b27
-
Användare
-
-
104 inlägg
Har en fundering angående sim-kortet..
Om jag köper en Telialåst Iphone4, kan jag då byta till ett annat Telia-kort eller är telefonen låst till just det kortet som följer med telefonen?
Tack!
Mvh Anders
Postad 04 december 2010 - 10:18
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 978 inlägg
Du kan använda vilket telia micro sim som helst. Telefonen är låst till operatören, inte kortet
Postad 04 december 2010 - 11:31
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
http://www.engadget....to-spring-2011/Den vita verkar vara försenad till våren 2011. Hur blir det med iPhone 5 då?
Redigerat av Unregistered1232, 04 december 2010 - 11:32.
Postad 04 december 2010 - 12:47
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Jag älskar apple!
Efter MYCKET om och men fixade Tre till det och ordnade fram en ny 32gb åt mig  Inte mer än rätt iofs..
Dessutom har iTunes tagit en säkerhetskopia på min telefon så att allting är kvar; kontakter, mailkonton, kalenderposter m.m.
Nu ska jag bara ladda ner alla appar igen så är jag good to go!!!
Sååååååå jäääääääääääääääääääääääääääääääääääkla nööööööööööjd!!!!!!!!!
Nu ska jag dessutom ringa och kräva kompensation för allt trassel!
/G
Postad 04 december 2010 - 13:00
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Hur kan jag hitta de appar jag laddade ner förut? Konstigt nog ligger EN app kvar på iPhonen.
/G
Postad 04 december 2010 - 18:35
snovvebovve
-
snovvebovve
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Märkte just att min iphone börjat lagga när jag skrollar i telefonboken plus att det inte reagerar så jättebra på när man trycker på skärmen... det är lite samma symtom i andra appar men inte lika mycket som i telefonboken...
Testat att starta om men det hjälpte inte...
Är utomlands i två veckor så jag börjar bli aningen orolig för ett ras just nu...
Postad 04 december 2010 - 19:20
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 978 inlägg
du klarar dig nog ska du se  har haft samma syndrom ett tag plus lite random krascher och ofrivilliga omstarter.
är nog verkligheten som kommit ikapp denna "ofelbara lur"
Postad 05 december 2010 - 04:39
snovvebovve
-
snovvebovve
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
du klarar dig nog ska du se har haft samma syndrom ett tag plus lite random krascher och ofrivilliga omstarter. är nog verkligheten som kommit ikapp denna "ofelbara lur" 
Hmm, får verkligen hoppas det... inatt slog den dock av sig pga slut i batteriet fast det var över 50% kvar när jag gick och lade mig... blev din telefon bättre av sig själv eller håller den på och knasar sig än?
Postad 05 december 2010 - 21:49
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Verkar som att det kommer en vit iPhone 4 ändå, hittade detta på 9to5mac. "The white iphone 4 will be available spring 2011"
Postad 06 december 2010 - 11:34
Djingis Khan
-
Djingis Khan
-
Användare
-
-
150 inlägg
Har fått ett problem på halsen...När jag ska uppdatera till 4.2 så funkar allt tills uppdateringen ska installeras.
Då klagar helt plötsligt iTunes på att nätverks-något bla bla har nått en tidsgräns och att jag ska kolla mitt nätverk.
Allt funkar ju! Läste här på minhembio.com att man kan testa att stänga av allt som använder internet. Sagt och gjort, stängde ner Spotify och utorrent. Men inte f*n funkar det att uppdatera för det...någon som har en lösning på problemet?
Edit: Testade att bara göra en hämtning av uppdateringen, men det funkade inte det heller.
Redigerat av Djingis Khan, 06 december 2010 - 17:22.
Postad 06 december 2010 - 11:43
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Verkar som att det kommer en vit iPhone 4 ändå, hittade detta på 9to5mac.
"The white iphone 4 will be available spring 2011"
Jodå det kommer. Har varit planerat hela tiden men försenad pga materialet inte höll måttet Vad vore apple om de inte tog fram en vit iphone när allt annat är vitt Maveric
Postad 06 december 2010 - 18:20
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
De apparna du hade innan ligger kvar i iTunes. Kryssa bara för att de skall synkas över igen.
Hittar det inte? :S
Postad 06 december 2010 - 22:01
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Hittar det inte? :S
sök efter i datorn efter *.ipa filer. Dblklicka på dom ipa filer du hittar, så hoppar dom in i iTunes
Postad 06 december 2010 - 23:33
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
sök efter i datorn efter *.ipa filer. Dblklicka på dom ipa filer du hittar, så hoppar dom in i iTunes 
Det verkar vara så illa att jag aldrig hann ansluta telefonen till iTunes innan den la av helt och hållet. Laddade troligtvis ner en hel del appar och sen la den av. Därför jag inte hittar något  När jag läser mina kvitton så ser jag även att den tesen stämmer.. jaja.. det är ju gratis att ladda hem dem igen så  /G
Postad 07 december 2010 - 00:04
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Alltså hur kommer man åt telefonboken i itunes? går det?
Postad 07 december 2010 - 10:13
Unregistered8cb2b1c6
-
Unregistered8cb2b1c6
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har fått ett problem på halsen...När jag ska uppdatera till 4.2 så funkar allt tills uppdateringen ska installeras. Då klagar helt plötsligt iTunes på att nätverks-något bla bla har nått en tidsgräns och att jag ska kolla mitt nätverk. Allt funkar ju! Läste här på minhembio.com att man kan testa att stänga av allt som använder internet. Sagt och gjort, stängde ner Spotify och utorrent. Men inte f*n funkar det att uppdatera för det...någon som har en lösning på problemet?
Edit: Testade att bara göra en hämtning av uppdateringen, men det funkade inte det heller.
Hade exakt samma problem. Vid val att uppdatera fick jag samma felmeddelande. Provade att bara ladda ner uppdateringen och det började ladda, gick sedan ifrån datorn en kvart och när jag kom tillbaka så stod det att iphone var redo att koppla ifrån. Tänkte att den kan ju inte ha laddat ner uppdateringen så fort, tog 1h då jag försökte uppdatera direkt (utan att lyckas dock). Så den misslyckade uppdateringen måste renderat i att nedladdningen fanns någonstans, dvs den laddade inte ner den igen. Så i detta läge gick jag in i menyn 'hjälp' i itunes och valde 'leta efter uppdateringar' och då satte det fart. Chip-chop och det var ios 4.2.1 i luren på 10 min. (fortfarande utan andra program igång som kräver nätverksresurser)
Redigerat av Unregistered8cb2b1c6, 07 december 2010 - 10:16.
Postad 07 december 2010 - 10:38
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hade exakt samma problem. Vid val att uppdatera fick jag samma felmeddelande. Provade att bara ladda ner uppdateringen och det började ladda, gick sedan ifrån datorn en kvart och när jag kom tillbaka så stod det att iphone var redo att koppla ifrån. Tänkte att den kan ju inte ha laddat ner uppdateringen så fort, tog 1h då jag försökte uppdatera direkt (utan att lyckas dock). Så den misslyckade uppdateringen måste renderat i att nedladdningen fanns någonstans, dvs den laddade inte ner den igen. Så i detta läge gick jag in i menyn 'hjälp' i itunes och valde 'leta efter uppdateringar' och då satte det fart. Chip-chop och det var ios 4.2.1 i luren på 10 min. (fortfarande utan andra program igång som kräver nätverksresurser)
Kan även bero på strömsparinställningarna, om Macen går i viloläge så kan det avbrytas.... Alltså hur kommer man åt telefonboken i itunes? går det?
Nope, du kommer inte åt telefonboken via iTunes, synca över den mot mobileme eller adressboken på Macen, alt outlook på PC... Du kan även synca över den mot Gmail...
Redigerat av TheGun, 07 december 2010 - 10:39.
Postad 07 december 2010 - 11:47
Twim
-
Twim
-
Användare
-
-
241 inlägg
Fråga 1)
Är det någon som kan svara på varför man inte kan köra endast 3G från Iphonen??? Jäkla mysko, alla lurar man haft innan har man kunnat köra GSM eller UMTS eller båda. Men inte här.....Något forum tipsade om att låsa telefonen till Telia S som tydligen är deras 3G nät men den fortsätter att hoppa över till GSM nätet titt som tätt.
Vi har mobilväxel på jobbet och här har vi ungefär lika bra 3G täckning som GSM täckning och telefonen håller hela tiden på att växla nät vilket medför droppade samtal. Kan ju slå av 3G täckningen & endast köra GSM MEN, då kan inte Iphonen köra med datatrafik så under samtal kan jag alltså inte in och kolla mail e tc....
Därav, vaför inte låsa endast till 3G?? Har googlat och googlat men hittar inte varför Apple anser att detta får man inte göra....Inte ens hittar något Cydia program som fixar detta....
Fråga 2) Kan man endast skicka kalenderaktiviteter via e-mail ifall man har exhange konto? Vi kör IMAP här på jobbet och jag har inget val att skicka en aktivitet/möte via mailen....Jäkla mysko, vill inte Apple att det mesta ska göras via e-mail?
Postad 07 december 2010 - 12:38
Djingis Khan
-
Djingis Khan
-
Användare
-
-
150 inlägg
Hade exakt samma problem. Vid val att uppdatera fick jag samma felmeddelande. Provade att bara ladda ner uppdateringen och det började ladda, gick sedan ifrån datorn en kvart och när jag kom tillbaka så stod det att iphone var redo att koppla ifrån. Tänkte att den kan ju inte ha laddat ner uppdateringen så fort, tog 1h då jag försökte uppdatera direkt (utan att lyckas dock). Så den misslyckade uppdateringen måste renderat i att nedladdningen fanns någonstans, dvs den laddade inte ner den igen. Så i detta läge gick jag in i menyn 'hjälp' i itunes och valde 'leta efter uppdateringar' och då satte det fart. Chip-chop och det var ios 4.2.1 i luren på 10 min. (fortfarande utan andra program igång som kräver nätverksresurser) Testade det och det funkade inte något bättre än innan... Kan även bero på strömsparinställningarna, om Macen går i viloläge så kan det avbrytas....
Stängde av autolås på telefonen och vips så funkade det att uppdatera. Om det berodde på det vet jag inte, men nu är telefonen fit for fight igen. Tack för svaren.
Postad 07 december 2010 - 13:06
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Inställningar / Enheter Klicka i "Förhindra att iPod-, iPhone....."
Tack!! Fungerade fint. Så irriterande när man har två stycken och den sätter igång och synkar en massa i den ena som hör hemma i den andra.
Postad 07 december 2010 - 13:09
Unregistered0eebd281
-
Unregistered0eebd281
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Vi har mobilväxel på jobbet och här har vi ungefär lika bra 3G täckning som GSM täckning och telefonen håller hela tiden på att växla nät vilket medför droppade samtal.
Övergång mellan GSM och 3G ska ju normalt ske automatiskt utan avbrott så om det inte sker är det snarare nåt fel antingen i telefonen eller i nätet. Jag satt i ett entimmes telefonmöte när jag körde bil Lund-Göteborg häromdagen och tappade inte samtalet någon gång trots att det måste ha växlat mellan GSM och 3G massor av gånger. Alternativt kan det ju vara så att du ha dålig täckning på båda näten så att dina tappade samtal helt enkelt beror på att du tappar båda näten.
Postad 07 december 2010 - 15:26
Twim
-
Twim
-
Användare
-
-
241 inlägg
Övergång mellan GSM och 3G ska ju normalt ske automatiskt utan avbrott så om det inte sker är det snarare nåt fel antingen i telefonen eller i nätet. Jag satt i ett entimmes telefonmöte när jag körde bil Lund-Göteborg häromdagen och tappade inte samtalet någon gång trots att det måste ha växlat mellan GSM och 3G massor av gånger.
Alternativt kan det ju vara så att du ha dålig täckning på båda näten så att dina tappade samtal helt enkelt beror på att du tappar båda näten.
Tycker inte att övergången från 3G till GSM funkar speciellt bra, både Iphonen och min tidigare Nokia N86 tappar samtal, möjligtvis att GSM ---> 3G funkar bättre? Har för mig att jag läst att det är svårare åt ett håll men kan vara ute och cykla här. Hur som helst, tycker det är så konstigt att Apple tar bort möjligheten att låta mig välja endast 3G nätet, fattar inte varför. Någon som vet? Har Telia, både 3G och GSM nätet pendlar mellan 3-4 staplar här på jobbet och tror inte det är fel på varken telefon eller Telia nät, tror bara det är en sådan sak man får leva med nu när man inte kan låsa telefonen till 3G nätet..... Mvh Twim
Postad 07 december 2010 - 16:45
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Nope, du kommer inte åt telefonboken via iTunes, synca över den mot mobileme eller adressboken på Macen, alt outlook på PC... Du kan även synca över den mot Gmail...
Okok. Kopplade igår in den för andra gången in i itunes och synkade över lite låtar osv. Sen när jag koppla ur den och kollar runt lite så ser jag att massa nr har försvunnit från vissa kontakter. Kontakterna fanns kvar men inte nr i dom. skapligt lack jag blev och sjukt jobbigt att kolla igenom över 200 kontakter om vilka nr som hade försvunnit och vilka som låg kvar. hade typ försvunnit 15 nr. Hur kommer detta sig? så att de inte blir så igen.
Postad 07 december 2010 - 19:01
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Fråga 2) Kan man endast skicka kalenderaktiviteter via e-mail ifall man har exhange konto? Vi kör IMAP här på jobbet och jag har inget val att skicka en aktivitet/möte via mailen....Jäkla mysko, vill inte Apple att det mesta ska göras via e-mail?
Week Calendar fixar detta. Edit: vill bara förtydliga att du via week calender skickar ett möte som en ICS-fil. Osäker om en annan iPhones kalendrar fixar ICS-filer.. (hörde något rykte om att det kommer i nästa version)
Redigerat av Whopper, 07 december 2010 - 20:57.
Postad 07 december 2010 - 21:07
Twim
-
Twim
-
Användare
-
-
241 inlägg
Week Calendar fixar detta. Edit: vill bara förtydliga att du via week calender skickar ett möte som en ICS-fil. Osäker om en annan iPhones kalendrar fixar ICS-filer.. (hörde något rykte om att det kommer i nästa version)
Men den vanliga klarar ju också av det, brorsan min fick precis en iphone och han kan skicka från sin (orginalkalendern alltså) och skillnaden är att de har Exchange på jobbet och på mitt kör vi Imap. Varför är det så att det inte funkar för mig? Känns ju skumt att det skulle bero på Exchange men så måste det ju vara, förstår bara inte varför. Tycker det vore en enkel sak... Mvh Twim
Postad 07 december 2010 - 22:42
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Någon som haft nedanstående problem i itunes och i så fall hur löste ni det, ominstallation verkar inte funka och inte heller avinstallation + installation...
itunesproblem.jpg 68,58K
0 Antal nerladdningar
Postad 08 december 2010 - 13:38
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Okok. Kopplade igår in den för andra gången in i itunes och synkade över lite låtar osv. Sen när jag koppla ur den och kollar runt lite så ser jag att massa nr har försvunnit från vissa kontakter. Kontakterna fanns kvar men inte nr i dom. skapligt lack jag blev och sjukt jobbigt att kolla igenom över 200 kontakter om vilka nr som hade försvunnit och vilka som låg kvar. hade typ försvunnit 15 nr. Hur kommer detta sig? så att de inte blir så igen.
Den ersätter alltid det senast sparade numret, den brukar fråga vid konflikt. Om du redan hade adresser i kontaktboken på datorn så kan det vara så att den ersatte med det som fanns på datorn tyvärr. Just kontaktbiten är ett ###### gissel, har stört mig väldigt länge på att man inte kan ta en backup på kontaktboken.
Postad 09 december 2010 - 15:27
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Någon som har Tre som operatör och fått ett sms från dem idag om en gratis Bumper?
Postad 09 december 2010 - 16:01
jakob01p
-
jakob01p
-
Användare
-
-
128 inlägg
Någon som har Tre som operatör och fått ett sms från dem idag om en gratis Bumper?
Japp jag har beställt en.. gissar på att det inte är nån vidare kvalite när snål tre delar ut dem gratis,,, men men det märks när den kommer...
Postad 09 december 2010 - 16:01
Moa23
-
Moa23
-
Rookie
-
8 inlägg
Min man fick ett sådant sms igår men inte jag:-( men har inte utnyttjat det? Undrar varför inte jag fick:-)
Postad 09 december 2010 - 16:45
Unregisteredb54555ac
-
Unregisteredb54555ac
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Min man fick ett sådant sms igår men inte jag:-( men har inte utnyttjat det? Undrar varför inte jag fick:-)
Prova att skicka iväg ett sms ändå? Det var väl nummer 72000 om jag minns rätt. Bara skriva "Bumper" o skicka o se hur de går?
Postad 09 december 2010 - 22:46
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Skaffade en Iphone 4 idag och har några frågor som jag inte hittar svar på.
Har sökt här i tråden men lyckas inte hitta svaret tyvärr.
Fråga 1:
Måste man ange kontouppgifter för att bli medlem i iTunes? Alltså jag är inte intresserad i nuläget att köpa några appar men kan tänka mig att hämta hem några som är gratis till att börja med.
Fråga 2:
Hur synkar jag Iphone med Itunes? Jag har installerad Itunes och är inte inloggad (p.g.a. fråga 1). Jag kopplar in min Iphone och förväntar på något sätt att se den nånstans, varken på utforskaren eller i iTunes.
Tips på dessa två saker tages emot varmt.
Postad 09 december 2010 - 23:09
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Du måste ha en konto för att ladda ner gratisappar. Sen om du måste ha en kreditkort för att ha en konto kan jag inte svara på..
Däremot så skall telefonen dyka upp i iTunes även om du inte har en konto. Får du inte frågan att skapa ett iTuneskonto när du kopplar in telefonen?
Postad 09 december 2010 - 23:24
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Du måste ha en konto för att ladda ner gratisappar. Sen om du måste ha en kreditkort för att ha en konto kan jag inte svara på..
Däremot så skall telefonen dyka upp i iTunes även om du inte har en konto. Får du inte frågan att skapa ett iTuneskonto när du kopplar in telefonen?
Jag kunde tyvärr inte skapa ett konto utan att ange bankkontouppgifter. Nu har jag konto och när jag kopplar in min Iphone och startar Itunes så får jag ingen fråga alls. Jag hittar inte min Iphone alls i Itunes. Sen är liten märklig sak är att själva appen som fanns i mobilen och som heter App Store går tyvärr inte till App Store. Den snurrar och snurrar utan vidare... uppdatering: nu när jag byte till en annan USB-port på datorn som kom det igång....mycket konstigt med tanke på att alla usb-portar fungerar bra....hur eller hur så håller jag på att ladda hem uppdatering till 4.2....
Redigerat av Unregistereda360a43b, 09 december 2010 - 23:36.
Postad 09 december 2010 - 23:32
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Varför inte bara skriva in ditt kort nr och sen inte köpa nått om du inte vill det?
Postad 09 december 2010 - 23:35
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Varför inte bara skriva in ditt kort nr och sen inte köpa nått om du inte vill det?
Jag angav mina bankuppgifter nu. Blev lite paff eftersom det inte gick att gå vidare utan bankuppgifter.
Postad 10 december 2010 - 06:18
snovvebovve
-
snovvebovve
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Hmm, får verkligen hoppas det... inatt slog den dock av sig pga slut i batteriet fast det var över 50% kvar när jag gick och lade mig... blev din telefon bättre av sig själv eller håller den på och knasar sig än?
Efter att den varit bra några dagar har min iphone börjat uppföra sig märkligt igen... - Det började med att jag märkte att den börjat lagga, tex i när man skrollar i telefonboken. - Sen suger den batteri som attans, går åt ca 10% per timme i stand-by. - Telefonen blir även ganska varm även fast man inte använder den. Det känns lite som att processorn eller minnet går på högvarv vilket skulle kunna förklara ovanstående syntomer... Ingen som upplevet samma sak eller har tips på hur jag åtgärdar det?
Postad 10 december 2010 - 07:20
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Efter att den varit bra några dagar har min iphone börjat uppföra sig märkligt igen...
- Det började med att jag märkte att den börjat lagga, tex i när man skrollar i telefonboken. - Sen suger den batteri som attans, går åt ca 10% per timme i stand-by. - Telefonen blir även ganska varm även fast man inte använder den.
Det känns lite som att processorn eller minnet går på högvarv vilket skulle kunna förklara ovanstående syntomer...
Ingen som upplevet samma sak eller har tips på hur jag åtgärdar det?
Jag tycker det låter som ett garantiärende..
Postad 10 december 2010 - 07:26
Spritfest
-
Spritfest
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Finns det kopior av Iphone 4, alltså som det står just Iphone 4 på?
Undrar därför att jag funderar på att köpa en beg. eller ny på Blocket, och vill inte bli pålurad nåt falskt ****.
Känner ju till Sciphone/Hiphone etc, men tänker att det kanske finns såna som verkligen är lika till utseende och loggor etc?
Postad 10 december 2010 - 09:08
snovvebovve
-
snovvebovve
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag tycker det låter som ett garantiärende..
hm... jag är rädd för det... *edit* var in på en amerikansk sida och tydligen var det många där som haft samma problem, ingen här som upplevt det?
Redigerat av snovvebovve, 10 december 2010 - 10:41.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|