Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4351

Postad 01 September 2016 - 22:55

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Varför finns det ingen EPG på denna kanal?

 

 

Vilken kanal är bärare av EPG data ?
Verkar ha ändrats ett par gånger sista året



#4352

Postad 02 September 2016 - 09:40

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Är kanalen "Vi tipsar" som låg/ligger på kanalplats 6 borttagen?



#4353

Postad 02 September 2016 - 09:48

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 1

Är kanalen "Vi tipsar" som låg/ligger på kanalplats 6 borttagen?

 

 

ja .. där kommer Tv6 HD inom kort



#4354

Postad 02 September 2016 - 10:02

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Vilken kanal är bärare av EPG data ?
Verkar ha ändrats ett par gånger sista året

11216 V är frekvensen 

T.ex. Sjuan



#4355

Postad 02 September 2016 - 12:15

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Nu finns där EPG-data.



#4356

Postad 02 September 2016 - 23:07

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Nån som vet om det har varigt nåt plats byte eller liknande på kanal 11 HD? Helt plötsligt va den borta från favoritlistan och fick lägga till den på nytt.
Såg även att inspelningar jag hade på 11an så stog det (old) bakom filnamnet och jag fick även lägga till serieinspelningar på nytt

#4357

Postad 02 September 2016 - 23:20

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Nån som vet om det har varigt nåt plats byte eller liknande på kanal 11 HD? Helt plötsligt va den borta från favoritlistan och fick lägga till den på nytt.
Såg även att inspelningar jag hade på 11an så stog det (old) bakom filnamnet och jag fick även lägga till serieinspelningar på nytt

Märkte också att Kanal11 HD bytt plats med Kanal11 HD (??). 



#4358

Postad 02 September 2016 - 23:25

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Märkte också att Kanal11 HD bytt plats med Kanal11 HD (??).


Har vi tur så svarar CD på detta. Inget märkvärdigt eller så men ändå. Man är nyfiken. ;)

Redigerat av Turbo-Danne, 02 September 2016 - 23:26.


#4359

Postad 02 September 2016 - 23:57

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 872 inlägg
  • 0
Frekvens byte på en del kanaler bla 11an. Läs mer här: http://www.telenorsa...est-info-board/

Redigerat av Karl-Johan, 02 September 2016 - 23:59.


#4360

Postad 03 September 2016 - 08:29

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Frekvens byte på en del kanaler bla 11an. Läs mer här: http://www.telenorsa...est-info-board/


Tack. :)

#4361

Postad 07 September 2016 - 13:49

Unregisteredea6ee995
  • Unregisteredea6ee995
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som inte får bild på Cmores nya kanal  "Cmore starts HD"? bara en röd ruta...



#4362

Postad 07 September 2016 - 13:58

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som inte får bild på Cmores nya kanal "Cmore starts HD"? bara en röd ruta...


Jag har bild hos mig.

#4363

Postad 07 September 2016 - 14:02

Unregisteredea6ee995
  • Unregisteredea6ee995
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Shit också ;). Har bild på alla andra kanaler utom den....Då blir det att felsöka. Tack ändå.



#4364

Postad 07 September 2016 - 18:48

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Noll, nada, inga EPG-data på boxen nu ikväll. Jo på en kanal, Kunskapskanalen. I övrigt blankt.

Samma på alla boxar eller bara min (ADB 5720 500GB) som är på dåligt humör ikväll?


Redigerat av Monshi, 07 September 2016 - 18:55.


#4365

Postad 07 September 2016 - 18:52

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Noll, nada, inga EPG-data på boxen nu ikväll. Jo på en kanal, Kunskapskanalen. I övrigt blankt.
Samma på alla boxar eller bara min som är på dåligt humör ikväll?


Exakt samma för mig! Strul med uppdateringen av boxarna? Jag har ADB 5720 500gb

#4366

Postad 07 September 2016 - 18:59

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Hade EPG för ca 1 timme sedan men nu är den borta hos mig också, har den nya boxen.

#4367

Postad 07 September 2016 - 19:03

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Märkte att planerade inspelningar inte funkar nu.

#4368

Postad 07 September 2016 - 19:06

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
118 pers i kö när jag ringer in till kundtjänst. Vi är nog inte ensamma med bekymmer. Det går även en slinga om att det är problem med Eurosport-kanalerna...

#4369

Postad 07 September 2016 - 19:24

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1255 inlägg
  • 0

Det ser ut som de skickar ut en gammal kanallista, definitivt en från innan den 1/9 men den verkar vara ännu äldre..



#4370

Postad 07 September 2016 - 20:33

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1255 inlägg
  • 0

Nu är det igång igen.

Jag var tvungen att lägga till ett par kanaler i favoritlistan igen, kanal 11 hd, cmore stars hd och en av eurosport hd-kanalerna, så det kan vara bra att kolla att inget försvunnit.

 

Däremot fanns alla programmerade inspelningar kvar, även den på kanal 11 hd.



#4371

Postad 08 September 2016 - 09:45

Unregisteredea6ee995
  • Unregisteredea6ee995
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Shit också ;). Har bild på alla andra kanaler utom den....Då blir det att felsöka. Tack ändå.

Kollade igår kväll, ingen bild på (ADB 5720 500GB) , hade signal 100% på alla fyra staplarna och en siffra på 17,5dB.

Det skumma är att bild fanns i ca.3-4sekunder efter signalmätningen, sedan blockig bild med "röd ruta" igen.

Men jag hade bild på min vita box....

Det kanske är min ADB som inte gillar just denna kanalplats...



#4372

Postad 08 September 2016 - 21:51

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2396 inlägg
  • 0

Att EPG ska vara det mest avancerade som finns 2016. Skulle det inte gå att lösa via internet om man har mottagaren uppkopplad? Inte för att Canal Digital skulle ha den tekniska kompetensen men i teorin?



#4373

Postad 08 September 2016 - 21:54

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Att EPG ska vara det mest avancerade som finns 2016. Skulle det inte gå att lösa via internet om man har mottagaren uppkopplad? Inte för att Canal Digital skulle ha den tekniska kompetensen men i teorin?

 

 

Klart att det funkar och så går det att göra med fria Linuxboxar



#4374

Postad 08 September 2016 - 23:07

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Nån mer som har problem med EPG när man trycker på EPG knappen och bläddrar till söndag tex och kollar tablån på tv3hd tex så stämmer den inte för 5öre mot tv.nu :/?

#4375

Postad 08 September 2016 - 23:25

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Nån mer som har problem med EPG när man trycker på EPG knappen och bläddrar till söndag tex och kollar tablån på tv3hd tex så stämmer den inte för 5öre mot tv.nu :/?

Kl 21 så står det på EPG'n att filmen heter "På smällen" men hos TV.nu och även EPG'n hos Boxer så står det "The Bourne Legacy", undrar vilka som har rätt?



#4376

Postad 09 September 2016 - 07:14

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Kl 21 så står det på EPG'n att filmen heter "På smällen" men hos TV.nu och även EPG'n hos Boxer så står det "The Bourne Legacy", undrar vilka som har rätt?


Precis. Även innan och efter är fel. Tror måste nästan vara EPG som strular. Tex så va ju spiderman filmen förra helgen eller helgen innan har jag för mig. :/

#4377

Postad 09 September 2016 - 07:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Aftonbladets tv-bilaga säer Bourne.

#4378

Postad 09 September 2016 - 07:54

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Precis. Även innan och efter är fel. Tror måste nästan vara EPG som strular. Tex så va ju spiderman filmen förra helgen eller helgen innan har jag för mig. :/

TV3 har ju kört en massa filmer i repris dagarna efter dom körde den först så man vet ju inte om det nu är en repris eller inte.

Bourne-serien (bla Legacy) har jag spelat in för någon vecka sedan, har inte kollat om det blev rätt filmer inspelade.

 

Även "På smällen" sändes för några dagar sedan.


Redigerat av R-R, 09 September 2016 - 07:55.


#4379

Postad 09 September 2016 - 08:00

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Aftonbladets tv-bilaga säer Bourne.

Aftonbladet äger även TV.nu så dom har förmodligen samma källa som förhoppningsvis är rätt.



#4380

Postad 09 September 2016 - 08:22

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Satte American gothic på serieinspelning och den spelade in avsnittet i går men serieikonen lyser inte så jag ändrade till veckoinspelning och tänds ikonen. Får se hur det blir med det. Serieikonen tändes då jag programmerade in serien men ikonen var borta nu när jag skulle kolla. Därav satt å veckoinspelning. Wayward pines skulle spela in alla avsnitt,även repriserna på bägge säsongerna,det blev typ 4 inspelningar i veckan. Fick sätta den med på vecko. Men det jag satt på serie på svt funkar riktigt.

#4381

Postad 09 September 2016 - 09:16

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0

Finns ingen installatör i mitt område tydligen, blir till att justera själv då.



#4382

Postad 09 September 2016 - 09:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Finns ingen installatör i mitt område tydligen, blir till att justera själv då.

 

Hej BioBerra, skicka gärna dina adressuppgifter i ett privat meddelande till oss så kan vi se vilka installatörer som vi kan rekommendera i området. :)
Vänligen Micke



#4383

Postad 09 September 2016 - 13:27

Lepe
  • Lepe
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Sedan sista uppdateringen så fungerar EJ att ställa in tid för och efter som man önskar att utöka inspelningstiden, så att hela programmen kommer med.

Har någon upplevt detta, kommit på något sätt att rätta till det. Eller en fix kanske från Canal Digital....



#4384

Postad 09 September 2016 - 13:44

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Sedan sista uppdateringen så fungerar EJ att ställa in tid för och efter som man önskar att utöka inspelningstiden, så att hela programmen kommer med.

Har någon upplevt detta, kommit på något sätt att rätta till det. Eller en fix kanske från Canal Digital....

Har du prøvd å slette opptaket så legge den inn på nytt? hvis man endrer dette i menyen etter at opptaket allerede er planlagt så vil den ikke bli endret, kun de som blir gjort etter endring i menyen.



#4385

Postad 09 September 2016 - 14:27

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Sedan sista uppdateringen så fungerar EJ att ställa in tid för och efter som man önskar att utöka inspelningstiden, så att hela programmen kommer med.

Har någon upplevt detta, kommit på något sätt att rätta till det. Eller en fix kanske från Canal Digital....

Nu skriver du inte vilken box du har men det funkar hos mig på den nya boxen. Det finns även trådar för de olika boxarna.



#4386

Postad 09 September 2016 - 15:09

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Att EPG ska vara det mest avancerade som finns 2016. Skulle det inte gå att lösa via internet om man har mottagaren uppkopplad? Inte för att Canal Digital skulle ha den tekniska kompetensen men i teorin?

 

Det kunde jag göra på mina boxar redan för minst 10 år sen redan.



#4387

Postad 09 September 2016 - 22:26

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2396 inlägg
  • 0

Det kunde jag göra på mina boxar redan för minst 10 år sen redan.

 

Du sitter väl inte och påstår att mottagarna som Canal Digital tvingar på oss är tekniskt underlägsna? 



#4388

Postad 12 September 2016 - 06:59

Unregisteredea6ee995
  • Unregisteredea6ee995
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Kollade igår kväll, ingen bild på (ADB 5720 500GB) , hade signal 100% på alla fyra staplarna och en siffra på 17,5dB.

Det skumma är att bild fanns i ca.3-4sekunder efter signalmätningen, sedan blockig bild med "röd ruta" igen.

Men jag hade bild på min vita box....

Det kanske är min ADB som inte gillar just denna kanalplats...

Har nu felsök vidare.

Nu i helgen var det lite olika typer av satellitväder, jag fick då emellanåt fram bild på ADB 500GB, då var värdet, 17,9dB när värdet sjönk under det så försvann bilden, på min vita är det samma fenomen fast med lägre siffror, under 15 dB så försvinner bilden på den boxen.

Känns mycket skumt, när det bara gäller "Cmore Star HD" kanalen.

Undrar om den frekvensplatsen ligger på är ett ogynnsamt läge för mitt parabolhuvud. (8 utgångars med ett brusförhållande på 0,1dB) för det känns som ett kombofel mellan huvud och mottagare....

Får se ifall flara kanaler kommer att strula när det kommer nya kanaler framöver....



#4389

Postad 12 September 2016 - 09:24

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Har nu felsök vidare.

 

Nu i helgen var det lite olika typer av satellitväder, jag fick då emellanåt fram bild på ADB 500GB, då var värdet, 17,9dB när värdet sjönk under det så försvann bilden, på min vita är det samma fenomen fast med lägre siffror, under 15 dB så försvinner bilden på den boxen.

 

Känns mycket skumt, när det bara gäller "Cmore Star HD" kanalen.

Undrar om den frekvensplatsen ligger på är ett ogynnsamt läge för mitt parabolhuvud. (8 utgångars med ett brusförhållande på 0,1dB) för det känns som ett kombofel mellan huvud och mottagare....

Får se ifall flara kanaler kommer att strula när det kommer nya kanaler framöver....

Bildet skal ikke bli borte hvis du har S/N på 17dB. Men måler du da på den kanalen? Frekvens 10778? 
Jeg tipper at problemet blir borte hvis du vrir LNB litt. LNB står kanskje rett ned, det skal stå litt skrått mot klokka. Juster til max C/N på frekvens 10778



#4390

Postad 12 September 2016 - 15:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Du sitter väl inte och påstår att mottagarna som Canal Digital tvingar på oss är tekniskt underlägsna? 

 

Precis kanske kommit ikapp lite hårdvarumässigt men fortfarande mjukvara som är strypt till stenålder.



#4391

Postad 15 September 2016 - 20:07

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Frågor till CD

När löser ni Eurosport 1 Sverige problemet?

En gammal repris nu 21.00, när det är live fotboll på den svenska varianten

 

Hur länge ska Discovery World vara en 4:3 kanal?

 

Motors TV HD hur kan denna kallas för HD kanal?

Upplösning 1440x1080 och en bithastighet på 4,2 Mbit/s och inget verkar vara producerat i HD på kanalen



#4392

Postad 16 September 2016 - 09:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Frågor till CD

När löser ni Eurosport 1 Sverige problemet?

En gammal repris nu 21.00, när det är live fotboll på den svenska varianten

 

Hur länge ska Discovery World vara en 4:3 kanal?

 

Motors TV HD hur kan denna kallas för HD kanal?

Upplösning 1440x1080 och en bithastighet på 4,2 Mbit/s och inget verkar vara producerat i HD på kanalen

Hej Lindo!

Vi har ingen ny information gällande Eurosport och vi jobbar fortfarande på en lösning angående detta.

Gällande din fråga om Discovery World så har vi ingen information om det och vi har tagit vidare dina synpunkter om Motors Tv HD.

Vänligen Therese



#4393

Postad 16 September 2016 - 14:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 2

Hej på er!

 

Vi har idag fått glädjande besked om att vi kommer lansera den svenska versionen av Eurosport 1 HD den 28 september.

 

Vänligen Tobias



#4394

Postad 16 September 2016 - 14:49

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Vad bra att det löser sig med Eurosport

Samma dag som TV6 och TV 10 kommer då :)



#4395

Postad 16 September 2016 - 15:08

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Fråga till CD

Vilken blir den tredje kanalen från Viasat som lanseras vid månadsskiftet blir det Viasat Serie, ESportTV eller TV3 Sport? 



#4396

Postad 16 September 2016 - 15:17

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Vad bra att det löser sig med Eurosport

Samma dag som TV6 och TV 10 kommer då :)

1/10 lanseras TV6 HD och TV10 hos Canal Digital, så det är inte samma dag.

 

https://www.canaldig...llt/nyakanaler/

 

Om du nu inte sitter på annan info än den officiella.



#4397

Postad 16 September 2016 - 15:36

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

1/10 lanseras TV6 HD och TV10 hos Canal Digital, så det är inte samma dag.

 

https://www.canaldig...llt/nyakanaler/

 

Om du nu inte sitter på annan info än den officiella.

Viasat har ändrat till den 28/9 idag..

De vill väl inte jobba en lördag med lanseringen av kanaler



#4398

Postad 16 September 2016 - 15:44

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Viasat har ändrat till den 28/9 idag..

De vill väl inte jobba en lördag med lanseringen av kanaler

Helt Ok för mig, sa upp mitt Boxer så jag kör endast Canal Digital f.o.m den 1/10 och då sänds F1-kval på TV10 som jag vill se och då gör det inget att kanalen kommer igång tidigare.



#4399

Postad 16 September 2016 - 17:06

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Hej på er!

Vi har idag fått glädjande besked om att vi kommer lansera den svenska versionen av Eurosport 1 HD den 28 september.

Vänligen Tobias


Är det en helt ny kanal som lanseras eller byts den befintliga?

#4400

Postad 17 September 2016 - 08:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Är det en helt ny kanal som lanseras eller byts den befintliga?

 

Hej Turbo-Danne. Eurosport 1 Sverige ersätter gamla nordiska varianten den 28/9 i boxarna.
I GO/ToGo så kommer den uppdateringen ske senare under hösten. Vänligen Micke
 





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.