Varför finns det ingen EPG på denna kanal?
Vilken kanal är bärare av EPG data ?
Verkar ha ändrats ett par gånger sista året
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 01 September 2016 - 22:55
Vilken kanal är bärare av EPG data ? Postad 02 September 2016 - 09:48
ja .. där kommer Tv6 HD inom kort Postad 02 September 2016 - 10:02
11216 V är frekvensen T.ex. Sjuan Postad 02 September 2016 - 23:07
Nån som vet om det har varigt nåt plats byte eller liknande på kanal 11 HD? Helt plötsligt va den borta från favoritlistan och fick lägga till den på nytt.
Såg även att inspelningar jag hade på 11an så stog det (old) bakom filnamnet och jag fick även lägga till serieinspelningar på nytt Postad 02 September 2016 - 23:20
Märkte också att Kanal11 HD bytt plats med Kanal11 HD (??). Postad 02 September 2016 - 23:25
Har vi tur så svarar CD på detta. Inget märkvärdigt eller så men ändå. Man är nyfiken. Redigerat av Turbo-Danne, 02 September 2016 - 23:26. Postad 02 September 2016 - 23:57
Frekvens byte på en del kanaler bla 11an. Läs mer här: http://www.telenorsa...est-info-board/
Redigerat av Karl-Johan, 02 September 2016 - 23:59. Postad 07 September 2016 - 13:49 Någon mer än jag som inte får bild på Cmores nya kanal "Cmore starts HD"? bara en röd ruta... Postad 07 September 2016 - 13:58
Jag har bild hos mig. Postad 07 September 2016 - 14:02 Shit också Postad 07 September 2016 - 18:48 Noll, nada, inga EPG-data på boxen nu ikväll. Jo på en kanal, Kunskapskanalen. I övrigt blankt. Samma på alla boxar eller bara min (ADB 5720 500GB) som är på dåligt humör ikväll? Redigerat av Monshi, 07 September 2016 - 18:55. Postad 07 September 2016 - 18:52
Exakt samma för mig! Strul med uppdateringen av boxarna? Jag har ADB 5720 500gb Postad 07 September 2016 - 18:59
Hade EPG för ca 1 timme sedan men nu är den borta hos mig också, har den nya boxen.
Postad 07 September 2016 - 19:06
118 pers i kö när jag ringer in till kundtjänst. Vi är nog inte ensamma med bekymmer. Det går även en slinga om att det är problem med Eurosport-kanalerna...
Postad 07 September 2016 - 19:24 Det ser ut som de skickar ut en gammal kanallista, definitivt en från innan den 1/9 men den verkar vara ännu äldre.. Postad 07 September 2016 - 20:33 Nu är det igång igen. Jag var tvungen att lägga till ett par kanaler i favoritlistan igen, kanal 11 hd, cmore stars hd och en av eurosport hd-kanalerna, så det kan vara bra att kolla att inget försvunnit.
Däremot fanns alla programmerade inspelningar kvar, även den på kanal 11 hd. Postad 08 September 2016 - 09:45
Kollade igår kväll, ingen bild på (ADB 5720 500GB) , hade signal 100% på alla fyra staplarna och en siffra på 17,5dB. Det skumma är att bild fanns i ca.3-4sekunder efter signalmätningen, sedan blockig bild med "röd ruta" igen. Men jag hade bild på min vita box.... Det kanske är min ADB som inte gillar just denna kanalplats... Postad 08 September 2016 - 21:51 Att EPG ska vara det mest avancerade som finns 2016. Skulle det inte gå att lösa via internet om man har mottagaren uppkopplad? Inte för att Canal Digital skulle ha den tekniska kompetensen men i teorin? Postad 08 September 2016 - 21:54
Klart att det funkar och så går det att göra med fria Linuxboxar Postad 08 September 2016 - 23:07
Nån mer som har problem med EPG när man trycker på EPG knappen och bläddrar till söndag tex och kollar tablån på tv3hd tex så stämmer den inte för 5öre mot tv.nu :/?
Postad 08 September 2016 - 23:25
Kl 21 så står det på EPG'n att filmen heter "På smällen" men hos TV.nu och även EPG'n hos Boxer så står det "The Bourne Legacy", undrar vilka som har rätt? Postad 09 September 2016 - 07:14
Precis. Även innan och efter är fel. Tror måste nästan vara EPG som strular. Tex så va ju spiderman filmen förra helgen eller helgen innan har jag för mig. :/ Postad 09 September 2016 - 07:54
TV3 har ju kört en massa filmer i repris dagarna efter dom körde den först så man vet ju inte om det nu är en repris eller inte. Bourne-serien (bla Legacy) har jag spelat in för någon vecka sedan, har inte kollat om det blev rätt filmer inspelade.
Även "På smällen" sändes för några dagar sedan. Redigerat av R-R, 09 September 2016 - 07:55. Postad 09 September 2016 - 08:00
Aftonbladet äger även TV.nu så dom har förmodligen samma källa som förhoppningsvis är rätt. Postad 09 September 2016 - 08:22
Satte American gothic på serieinspelning och den spelade in avsnittet i går men serieikonen lyser inte så jag ändrade till veckoinspelning och tänds ikonen. Får se hur det blir med det. Serieikonen tändes då jag programmerade in serien men ikonen var borta nu när jag skulle kolla. Därav satt å veckoinspelning. Wayward pines skulle spela in alla avsnitt,även repriserna på bägge säsongerna,det blev typ 4 inspelningar i veckan. Fick sätta den med på vecko. Men det jag satt på serie på svt funkar riktigt.
Postad 09 September 2016 - 09:16 Finns ingen installatör i mitt område tydligen, blir till att justera själv då. Postad 09 September 2016 - 09:50
Hej BioBerra, skicka gärna dina adressuppgifter i ett privat meddelande till oss så kan vi se vilka installatörer som vi kan rekommendera i området. Postad 09 September 2016 - 13:27 Sedan sista uppdateringen så fungerar EJ att ställa in tid för och efter som man önskar att utöka inspelningstiden, så att hela programmen kommer med. Postad 09 September 2016 - 13:44
Har du prøvd å slette opptaket så legge den inn på nytt? hvis man endrer dette i menyen etter at opptaket allerede er planlagt så vil den ikke bli endret, kun de som blir gjort etter endring i menyen. Postad 09 September 2016 - 14:27
Nu skriver du inte vilken box du har men det funkar hos mig på den nya boxen. Det finns även trådar för de olika boxarna. Postad 09 September 2016 - 15:09
Det kunde jag göra på mina boxar redan för minst 10 år sen redan. Postad 09 September 2016 - 22:26
Du sitter väl inte och påstår att mottagarna som Canal Digital tvingar på oss är tekniskt underlägsna? Postad 12 September 2016 - 06:59
Har nu felsök vidare. Nu i helgen var det lite olika typer av satellitväder, jag fick då emellanåt fram bild på ADB 500GB, då var värdet, 17,9dB när värdet sjönk under det så försvann bilden, på min vita är det samma fenomen fast med lägre siffror, under 15 dB så försvinner bilden på den boxen. Känns mycket skumt, när det bara gäller "Cmore Star HD" kanalen. Undrar om den frekvensplatsen ligger på är ett ogynnsamt läge för mitt parabolhuvud. (8 utgångars med ett brusförhållande på 0,1dB) för det känns som ett kombofel mellan huvud och mottagare.... Får se ifall flara kanaler kommer att strula när det kommer nya kanaler framöver.... Postad 12 September 2016 - 09:24
Bildet skal ikke bli borte hvis du har S/N på 17dB. Men måler du da på den kanalen? Frekvens 10778? Postad 12 September 2016 - 15:29
Precis kanske kommit ikapp lite hårdvarumässigt men fortfarande mjukvara som är strypt till stenålder. Postad 15 September 2016 - 20:07 Frågor till CD När löser ni Eurosport 1 Sverige problemet? En gammal repris nu 21.00, när det är live fotboll på den svenska varianten
Hur länge ska Discovery World vara en 4:3 kanal?
Motors TV HD hur kan denna kallas för HD kanal? Upplösning 1440x1080 och en bithastighet på 4,2 Mbit/s och inget verkar vara producerat i HD på kanalen Postad 16 September 2016 - 09:50
Hej Lindo! Vi har ingen ny information gällande Eurosport och vi jobbar fortfarande på en lösning angående detta. Gällande din fråga om Discovery World så har vi ingen information om det och vi har tagit vidare dina synpunkter om Motors Tv HD. Vänligen Therese Postad 16 September 2016 - 14:26 Hej på er!
Vi har idag fått glädjande besked om att vi kommer lansera den svenska versionen av Eurosport 1 HD den 28 september.
Vänligen Tobias Postad 16 September 2016 - 14:49 Vad bra att det löser sig med Eurosport Samma dag som TV6 och TV 10 kommer då Postad 16 September 2016 - 15:08 Fråga till CD Vilken blir den tredje kanalen från Viasat som lanseras vid månadsskiftet blir det Viasat Serie, ESportTV eller TV3 Sport? Postad 16 September 2016 - 15:17
1/10 lanseras TV6 HD och TV10 hos Canal Digital, så det är inte samma dag.
https://www.canaldig...llt/nyakanaler/
Om du nu inte sitter på annan info än den officiella. Postad 16 September 2016 - 15:36
Viasat har ändrat till den 28/9 idag.. De vill väl inte jobba en lördag med lanseringen av kanaler Postad 16 September 2016 - 15:44
Helt Ok för mig, sa upp mitt Boxer så jag kör endast Canal Digital f.o.m den 1/10 och då sänds F1-kval på TV10 som jag vill se och då gör det inget att kanalen kommer igång tidigare. Postad 16 September 2016 - 17:06
Är det en helt ny kanal som lanseras eller byts den befintliga? Postad 17 September 2016 - 08:58
Hej Turbo-Danne. Eurosport 1 Sverige ersätter gamla nordiska varianten den 28/9 i boxarna. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |