* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 23 december 2008 - 02:47
Kropotkin
-
Kropotkin
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Bumpar min tidigare fråga om det är okej... Jag har grymma problem att få min xperia att synka med min dator (vista 64 bit), det står helt enkelt bara "Unknown usb-device" och hur jag än gör dyker den inte upp! Likadant i min variant av XP som jag har på samma dator! Dock fungerade det på jobbdatorn, men så kan jag ju inte ha det!
jag har installlerat windows mobile device center, men det känner inte ens igen den som usb enhet? Vänliga julhälsningar!
Postad 23 december 2008 - 12:27
gr8boy
-
gr8boy
-
Användare
-
-
103 inlägg
Finns inte den med swe?
Låter ju väldigt lockande måste jag säga.. tycker xperian är bra trög ibland alltså.. inte bara i panelerna! Men garantin ryker väl direkt när man gör detta? Är det svårt? Kommer SE med någon ny fräsh rom snart annars?
Postad 24 december 2008 - 02:24
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Angående Voice Commander.
Det funkade bra med mitt gamla headset. Nu har jag köpt ett HBH-IS800
Nu funkar inte knappen för Voice Commander. Allt annat fungerar toppen.
Hur gör jag för att få Voice Commander att reagera när jag trycker på knappen på mitt headset?
Postad 24 december 2008 - 12:07
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
För att citera The IT Crowd: "Have you tried turning it off and on again?" Vet att när jag köpte min nya blåtandsnäcka funkade allt direkt, utom just knappen till VC som inte hoppade igång förrän man startade om telefonen!?!?! Edit: ps. God Jul i tråden
Redigerat av Whopper, 24 december 2008 - 12:09.
Postad 24 december 2008 - 13:09
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Hade tänkt köpa en Xperia fast från blocket, helt ny i oöppnad förpackning men hon har tyvärr inget kvitto eftersom hon säger att det är en vinst från SE. Hon sa även att SE har någon slags världsgaranti om någonting skulle hända med telefonen. Stämmer detta? Har någon hört att det finns en garanti även utan kvittot?
Tacksam för svar.
Mvh
Postad 24 december 2008 - 13:14
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hej!
Hade tänkt köpa en Xperia fast från blocket, helt ny i oöppnad förpackning men hon har tyvärr inget kvitto eftersom hon säger att det är en vinst från SE. Hon sa även att SE har någon slags världsgaranti om någonting skulle hända med telefonen. Stämmer detta? Har någon hört att det finns en garanti även utan kvittot?
Tacksam för svar.
Mvh
Det följer med ett Supportkort där man ska skriva in IMEI numret som man ska uppge när man är utomlands. När det gäller garanti i Sverige så brukar företagen vilja/kräva att du ska uppvisa kvittot när du lämnar in telefonen. För att vara helt säker: Mejla till SE Supporten och fråga vad som gäller vid garanti ärenden. Skriv till [email protected]Du kan också ringa 013-100 190 som går till X1 Supporten.
Redigerat av crest, 24 december 2008 - 13:16.
Postad 24 december 2008 - 17:02
cYBeraX
-
cYBeraX
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej
Jag har ett stort problem med min x1!
Imorse när jag skulle använda den så märkte att jag batteriet va slut,
den startade igång en snabbis med batteri-varning som följd,
därefter har jag inte lyckats få igång den igen? Har haft den på laddning i flera timmar
samt tagit ur minneskort, sim kort , batteri osv ... får inte igång den igen.
Någon som har varit med om liknande? När jag trycker på ON-knappen så blinkar den
till med 2 röda dioder och när jag stoppar i laddaren så lyser power-on knappen röd,
det har jag aldrig sett förut
Snälla hjälp
Postad 24 december 2008 - 19:09
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Hej!
Tacksam för svar.
Mvh
Det kan vara så att hon som säljer telefonen har tagit den med ett bundet abb. då får man väl inget kvitto och all garanti sköts då genom telecomföretaget. Telefonen "ägs" dessutom av teleföretaget tills dess att bindningstiden gått ut om jag inte minns helt fel..? Samma som om du köper något på avbetalning mao, prylen tillhör företaget/banken tills dess att den är fullt betald... Mitt råd är att inte köpa...
Postad 24 december 2008 - 20:19
Harry S
-
Harry S
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Tacksam för svar.
Mvh
Carl-Gustaf Lindstedt sade en gång "Jag skulle aldrig köpa en färg-TV av en andfådd man på gatan". Många verkar inte ha förstått denna enkla sanning. Att köpa något från Blocket eller liknande och tro att nya, eller rent av oöppnade grejer är justa när de saknar kvitto eller annan dokumentation är inte lite naivt. Troligen är det stöldgods eller "svinn" hos SE eller återförsäljare - något som också är stöld.
Postad 24 december 2008 - 20:54
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Okej tack för alla svar grabbar men vad är det för fel med att köpa grejer i obruten förpackning OM det följer med ett kvitto? Då är det väl lugnt? Är ju en fattig student så jag har inte lust att punga ut 6000 för en xperia i affären då jag kan få den för 4000 med kvitto på blocket, ny desutom.
Mvh
Postad 24 december 2008 - 21:03
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Någon som vet något om den nya uppdateringen som skulle komma innan jul!?!?!?!
Postad 24 december 2008 - 21:26
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
En fråga till! Om man vill installera om hela telefonen o börja om från början vill säga (typ formatera om datorn) räcker det då med en hard reset?
Postad 24 december 2008 - 21:47
texn
-
texn
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
En fråga till! Om man vill installera om hela telefonen o börja om från början vill säga (typ formatera om datorn) räcker det då med en hard reset?
Jupp de återställer den till ursprungsläget  Du har kvar allt på minniskortet iaf
Redigerat av texn, 24 december 2008 - 22:42.
Postad 25 december 2008 - 00:36
bobbanswe
-
bobbanswe
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Yeeeeeeeees, fick precis Xperia i julklapp. Är så lyyyycklig
Än så länge är jag riktigt nöjd med den, är faktiskt till och med nöjd med Windows mobile även om jag kommer "modda" det lite, så gott jag kan
Ända jag är lite besviken på är mobilens högtalare som verkligen är i klenaste laget. Kommer nog börja hänga är på forumet och suga åt mig olika tips. Fortsätt hålla tråden vid liv med trevlig info, keep up the good work!
// Bobban
Postad 25 december 2008 - 10:59
Unregistereddf23245e
-
Unregistereddf23245e
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej Jag har ett stort problem med min x1! Imorse när jag skulle använda den så märkte att jag batteriet va slut, den startade igång en snabbis med batteri-varning som följd, därefter har jag inte lyckats få igång den igen? Har haft den på laddning i flera timmar samt tagit ur minneskort, sim kort , batteri osv ... får inte igång den igen.
Någon som har varit med om liknande? När jag trycker på ON-knappen så blinkar den till med 2 röda dioder och när jag stoppar i laddaren så lyser power-on knappen röd, det har jag aldrig sett förut
Snälla hjälp
Snälla hjälp, jag har exakt samma fel här! Hade den på laddning över natten och nu går den inte igång. Någon som avhjälpt det?? Tacksam! Mange
Postad 25 december 2008 - 11:20
Unregistereddf23245e
-
Unregistereddf23245e
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Snälla hjälp, jag har exakt samma fel här! Hade den på laddning över natten och nu går den inte igång. Någon som avhjälpt det??
Tacksam! Mange
Nu slocknade lampan i power-knappen efter en tids laddning, nu startar den också! /Mange
Postad 25 december 2008 - 12:28
Itzhak
-
Itzhak
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Man har nog varit riktigt snäll i år för igår kom tomten med en xperia till mig. Har dock lite funderingar:
1; Har installerat Tweak, Inesoft phone, SPB shell, Några andra bra program Ni kan rekommendera?
2;Funderar på coreplayer, men hur funkar den? Om jag är inne på ex. Youtube och klickar på en länk, klarar telefonen och spela den om jag har CorePlayer installerad?
3; finns det något program som gör att man kan spela upp avi.?
Mycket tacksam för svar
Trevlig fortsättning!
Redigerat av Itzhak, 25 december 2008 - 17:06.
Postad 25 december 2008 - 14:57
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Jag provade hard reset, men det verkade inte bli någon.
Kan någon förklara på svenska hur man gör?
Postad 25 december 2008 - 15:03
jhenrikj
-
jhenrikj
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Nu slocknade lampan i power-knappen efter en tids laddning, nu startar den också!
/Mange
Den röda lampan indikerar så vitt jag har försått just detta....att telefonens batteri var så slut att den måste laddas en stund för att ens kunna startas, dvs när den röda lampan vid power lyser under laddning så går det inte att starta telefonen... Nån som hört nåt om uppgraderingen från SE som skulle komma några veckor innan jul?
Postad 25 december 2008 - 15:37
cYBeraX
-
cYBeraX
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Den röda lampan indikerar så vitt jag har försått just detta....att telefonens batteri var så slut att den måste laddas en stund för att ens kunna startas, dvs när den röda lampan vid power lyser under laddning så går det inte att starta telefonen...
Nån som hört nåt om uppgraderingen från SE som skulle komma några veckor innan jul?
Min telefon har legat på laddning minst 24h och den går ändå inte att starta, så fort jag stoppar i laddaren så börjar den röda lampan att lysa igen.... den verkar inte ta någon som helst laddning ...
Postad 25 december 2008 - 16:44
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Min telefon har legat på laddning minst 24h och den går ändå inte att starta, så fort jag stoppar i laddaren så börjar den röda lampan att lysa igen.... den verkar inte ta någon som helst laddning ...
Likande hände med min Diamond. Efter en total urladdning så går den inte heller att starta och laddningen verkar inte ta på telefonen... Eftersom jag har bytt hard spl på min så gäller inte garantin. Om du inte har flashat om din Xperia och bytt hard spl och rom så kan du lämna in den på service. Kontakta i första hand X1-Supporten och kolla med dom, vad som kan vara felet. Posta gärna deras svar här.
Postad 25 december 2008 - 17:42
Harry S
-
Harry S
-
Rookie
-
3 inlägg
Okej tack för alla svar grabbar men vad är det för fel med att köpa grejer i obruten förpackning OM det följer med ett kvitto? Då är det väl lugnt? Är ju en fattig student så jag har inte lust att punga ut 6000 för en xperia i affären då jag kan få den för 4000 med kvitto på blocket, ny desutom.
Mvh
Det är naturligtvis inget fel att köpa en vara i obruten förpackning om du får med ORGINALKVITTOT, dvs det kvitto som den du köper av fick när han/hon köpte varan från början. Om du inte får detta kvitto utan bara ett kvitto på DITT köp så betyder det - att du med största sannolikhet köper stöldgods - att du med största sannolkhet inte kan åberopa någon garanti - att om du lämnar in varan för service är det stor sannolikhet att varan är listad som stulen och du dels blir av med den och dels polisanmäls för stöld eller häleri. Den gamla lagen om att man kunde köpa stöldgods "i god tro" ändrades för några år sedan. Om du köper något där det finns grund att tro att varan kan vara stulen (t ex en ny telefon som säljs "misstänkt billigt") så måste du som köpare få bevis av säljaren att den inte är det. Annars, om varan är stulen, begår du ett brott och kan straffas plus att du förverkat rätten både till varan och betalningen för denna.
Postad 27 december 2008 - 00:38
bobbanswe
-
bobbanswe
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har ett "surfabonnemang" hos Tele2 som gör att jag får surfa för 200mb i månaden. Är det någon som vet om man på något sätt kan se hur mycket man surfat/använt? Försäljarn i butiken sa att det skulle gå på X1:an men kunde inte förklara hur (så okunniga som de är  ).
Så om nån annan kan förklara hur, skulle det vara uppskattat
Redigerat av bobbanswe, 27 december 2008 - 01:46.
Postad 27 december 2008 - 09:44
Unregistered379e1bd5
-
Unregistered379e1bd5
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Spb Wireless Monitor gör det du vill: http://www.spbsoftwa...lessmonitor/?enDet finns inget inbyggt vad jag vet.
Redigerat av Unregistered379e1bd5, 27 december 2008 - 09:44.
Postad 27 december 2008 - 17:15
bobbanswe
-
bobbanswe
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Spb Wireless Monitor gör det du vill: http://www.spbsoftwa...lessmonitor/?en
Det finns inget inbyggt vad jag vet.
Tack för länken! Verkar ju vara ett helgrymt program, synd att det inte finns inbyggt från början bara. Men det ska jag nog beställa ikväll då... Tack! Förresten... Någon som vet hur man bindar om knappar (om det nu går?) t.ex. så att mittenknappen fungerar som en slags play/pause knapp när man lyssnar på musik och så att höja och sänka volymen knapparna fungerar som "nästa sång" resp. "förgående sång" om man håller in dem eller liknande. Har för mig att det ska gå?  // Bobban
Redigerat av bobbanswe, 27 december 2008 - 17:48.
Postad 27 december 2008 - 19:30
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Vad är det för uppdatering alla snackar om här som ska komma efter jul/nyår?
Kommer den göra så att Xperian blir snabbare eller vad är det frågan om?
Tacksam för svar!
Postad 27 december 2008 - 21:52
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Vad är det för uppdatering alla snackar om här som ska komma efter jul/nyår?
Kommer den göra så att Xperian blir snabbare eller vad är det frågan om?
Tacksam för svar!
Vad jag förstår skall den förbättra bluetooth-hanteringen, vet dock inte på vilket sätt.
Postad 28 december 2008 - 10:48
No.1
-
No.1
-
Användare
-
-
107 inlägg
Vad är det för skillnad på en svnesksåld X1 och en tysk såld som har betekningen " Sony-Ericsson XPERIA X1 T-Mobile-Edition ohne Vertrag steel-silver"? Jag mailade ett företaget som hade en sådan modell och frågade vad som var skillnaden mellan en vanlig och en T-mobile modellen, fick detta som svar: "the handy is not locked, but it has e T-Mobile-Branding installed, so you have to add manually your own profile." Om jag förstår det rätt så har den någon slags förinstallerad T-mobile programvara som hänger med vid köp men att man sedan kan modifiera den själv så den blir som vilken svensksåld x1 som helst? mvh Patrik
Postad 28 december 2008 - 11:10
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Vad är det för språk på den ?
Tidigare har enda sättet att få en WM mobil att helt byta språk i menyer att Flasha den med en svensk ROM tex..
Nu är jag inte 100% om det är samma på nya WM.
Kolla upp det före iaf
Edit
Hur som helst kan du installera hard spl och flasha en engelsk eller svensk ROM..
Redigerat av moparman, 28 december 2008 - 11:11.
Postad 28 december 2008 - 13:00
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Vad är det för skillnad på en svnesksåld X1 och en tysk såld som har betekningen "Sony-Ericsson XPERIA X1 T-Mobile-Edition ohne Vertrag steel-silver"? Jag mailade ett företaget som hade en sådan modell och frågade vad som var skillnaden mellan en vanlig och en T-mobile modellen, fick detta som svar: "the handy is not locked, but it has e T-Mobile-Branding installed, so you have to add manually your own profile."
Om jag förstår det rätt så har den någon slags förinstallerad T-mobile programvara som hänger med vid köp men att man sedan kan modifiera den själv så den blir som vilken svensksåld x1 som helst?
mvh Patrik
Om man "enkelt" kan byta språk på den eller ej vet jag inte, men med tanke på att den svenska har ett tangentbord med åäö så kan man ju misstänka att den tyska har ett tangentbord med t ex ü och andra tyskspecifika tecken. Men om man gillar att skriva ü och ß så verkar det ju vara ett kap ;-) /A
Postad 28 december 2008 - 19:31
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Är det någon mer än för mig som kontaktprogrammet IconSoft phone 1.1 hänger sig för. Finns det något annat kontaktprogram som rekommenderas
Postad 28 december 2008 - 23:37
lagge78
-
lagge78
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Är det någon mer än för mig som kontaktprogrammet IconSoft phone 1.1 hänger sig för. Finns det något annat kontaktprogram som rekommenderas
Inesoft Phone 4.4 gör samma sak. Jag kör det i väntan på nästa version (1.2) på Iconsoft Phonex. Jag har varit i kontakt med Iconsoft och 1.2 kommer inom några dagar. Det hänger sig för mig med men 1.2 skall fixa detta.
Postad 29 december 2008 - 02:50
winkelhock
-
winkelhock
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Inesoft Phone 4.4 gör samma sak. Jag kör det i väntan på nästa version (1.2) på Iconsoft Phonex. Jag har varit i kontakt med Iconsoft och 1.2 kommer inom några dagar. Det hänger sig för mig med men 1.2 skall fixa detta.
Iconsoft 1.1 funkar fint för mig fast versionen före hängde sig
Postad 29 december 2008 - 09:18
flippen
-
flippen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Var inne på Telenor för att kolla om dom hade minneskort på 32Gb hemma, vilket dom inte hade. Däremot påstod dom att om du stoppar in och fyller upp ett stort minneskort kommer telefonen bli jätteseg.
Har någon av er med minneskort på 32Gb uppleft att det slöar ner?
Postad 29 december 2008 - 14:37
dario99
-
dario99
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag får inte kommunikationen med min MBW-100 klocka att fungera.
Jag har provat både med SmartWatchM och BTwatch.
SWM hittar aldrig ens telefonen. Den står bara och söker och jag har gjort precis som anvisningen säger. Själva telefonen hittar klockan (i BT manager) men alltså inte programvaran.
Jag har provat byta till nästa alla portar i listan och testa, men utan att den hittar klockan.
BTW hittar klockan, men sen när jag ska köra igång programmet efter att klockan är funnen så vill programmet att jag skall "trycka knappen uppe till höger" och då hänger sig programmet totalt. Så BTW funkar heller inte.
Någon som haft problem och fått det att funka?
Jag vet att många har lyckats få det fungera utan problem, men jag har mixtrat med detta i veckor utan att hitta lösningen!
/J
Postad 29 december 2008 - 17:06
Grotesco
-
Grotesco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Vad finns det för argument att välja X1'an före HTC Touch Pro? Den större skärmen är ett argument... som jag ser det är för och nackdelar så här:
X1
+ Större skärm
+ mini-usb... vilket gör att det alltid finns en sladd som passar
+ ÅÄÖ
+ Nedsänkt skärm (ur rep-synvinkel)
- Panelen... "Today" är alldeles för plottrig
- Svår att använda i "portrait" utan penna.
- Nesdänkt skärm
Touch Pro
+ Touch Flo 3D, bra "tumstyrning" av telefonen
+ Magnetisk stylus startar från viloläge
+ Skärmen är inte nedsänkt, vilket gör det lätt att skrolla med skrollisterna
+ Numerisk rad på qwerty-tangentbordet
- Touch Pro 3D i "landscape"?
- Egen variant av mini-usb
- Ej nedsänkt skärm (ur rep-synvinkel)
Priset spelar ingen roll, då jag ska hämta ut en via jobbet. Just nu lutar jag åt Touch Pro (eller Touch HD, om den "kommit in" på jobbet.
Postad 29 december 2008 - 17:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Du kan plugga in valfri mini usb i Touch Pro
Personligen skulle jag nog ta Touch Pro..
Men det är ganska dött lopp mellan dom..
Helst skulle jag vilja ha en HD med tangentbord
Postad 29 december 2008 - 17:31
Grotesco
-
Grotesco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Du kan plugga in valfri mini usb i Touch Pro
Personligen skulle jag nog ta Touch Pro.. Men det är ganska dött lopp mellan dom..
Helst skulle jag vilja ha en HD med tangentbord 
Håller med dig. Jag tycker dessutom att Touch Pron är snyggare. Det blir nog en sån, om de inte har fått in Touch HD på jobbet, fast den är ju å andra sidan lite större med. Stoppar nog i ett 4 GB-kort i den också... och så ska jag skaffa mig ett HBH-DS205 ,eftersom jag ogillar in-ear-lurar
Postad 29 december 2008 - 17:56
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Kan nån vänlig vara snäll o förklara skillnaden mellan SPB mobile shell och SPB pocket plus och vad man ska ha? Kommer få min Xperia idag så vet inte vad jag ska installera.
Tack
Postad 29 december 2008 - 18:02
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
En till fråga.. Ska man installera någon slags tweak på xperian? Vad gör denna tweak och ska man installera den eller inte?
Tack
Postad 29 december 2008 - 19:00
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Hej!
Kan nån vänlig vara snäll o förklara skillnaden mellan SPB mobile shell och SPB pocket plus och vad man ska ha? Kommer få min Xperia idag så vet inte vad jag ska installera.
Tack
Mobile Shell är själva menyn som du kan "testa" genom att läsa in panelen från SE. Pocket Plus är ett tilläggsprogram som har en mängd funktioner som är bra och användbara. Xperia Tweak skall du självklart installera. Du hittar länkar och kommentarer tidigare i denna tråd.
Postad 29 december 2008 - 20:13
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Hej igen!
Då man själv lider av lite beslutsångest om vilka program man ska använda samt hur telefonen ska se ut så vore det inte en kul grej om man skrev vilka program man använde samt kanske en bild på telefonens skrivbord för att få lite tips. Själv kan jag inte börja då jag som sagt inte riktigt kan bestämma mig
Postad 29 december 2008 - 21:55
Mp3user
-
Mp3user
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej, jag har länge varit sugen att köpa en Xperia X1 men tvekat då jag inte lyckats få svar på en viss funktion. Jag har idag en Nokia E61. Köpte den för flera år sedan bl.a. för tangentbordet och för att kunna synka med Outlook. Att synka har ju även Xperia. Men vad jag behöver veta är om den synkar hela Outlook dvs. även anteckningar?
Och om den gör det vilket jag tror kommer vi till nästa funktion som finns på efterföljarna Nokia E61i och Nokia E71, en sökfunktion att kunna söka igenom hela telefonen. Varför det är så viktigt är att jag gör massor av små noteringar om allt från vintips till internetadresser och lite av varje. Efter ett tag innehåller denna lilla "databas" ganska många noteringar och det blir svårt att hitta. Just därför vill jag då ha en sökfunktion speciellt viktigt för anteckningarna men det skadar ju inte om den söker igenom hela telefonen. Så om någon vet om funktionen ingår i Xperia X1 eller om man kan köpa till tredjeparts program som löser problemet. Tacksam för tips!
Postad 29 december 2008 - 22:09
offndr
-
offndr
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
hur kan jag dela ut en mapp i xperian så att den syns i mitt nätverk som en "shared folder" ?
det går ju att mappa diskar till telefonen men jag vill mappa telefonen till nätverket
Postad 30 december 2008 - 01:05
Egil
-
Egil
-
Användare
-
-
202 inlägg
Hej, jag har länge varit sugen att köpa en Xperia X1 men tvekat då jag inte lyckats få svar på en viss funktion. Jag har idag en Nokia E61. Köpte den för flera år sedan bl.a. för tangentbordet och för att kunna synka med Outlook. Att synka har ju även Xperia. Men vad jag behöver veta är om den synkar hela Outlook dvs. även anteckningar?
Och om den gör det vilket jag tror kommer vi till nästa funktion som finns på efterföljarna Nokia E61i och Nokia E71, en sökfunktion att kunna söka igenom hela telefonen. Varför det är så viktigt är att jag gör massor av små noteringar om allt från vintips till internetadresser och lite av varje. Efter ett tag innehåller denna lilla "databas" ganska många noteringar och det blir svårt att hitta. Just därför vill jag då ha en sökfunktion speciellt viktigt för anteckningarna men det skadar ju inte om den söker igenom hela telefonen. Så om någon vet om funktionen ingår i Xperia X1 eller om man kan köpa till tredjeparts program som löser problemet. Tacksam för tips!
Anteckningar är en funktion i Xperia som jag tycker om. Självklart synkar den med Outlook. Du kan ta anteckningar under pågående samtal och då är det färdigifyllt med: vem (i telefonboken)och när samt telefonnummer. Sökfunktion finns någon annanstans men du kan sortera på datum, namn, storlek eller typ så det ska nog inte vara några problem att hitta rätt. Du kan rita, skriva eller spela in ljud som anteckningar. Färdiga mallar finns såsom: Att göra, PM, Mötesanteckningar och telefonmeddelanden. Mycket användbart! Jag är fortfarande nöjd med min Xperia men vissa tycker den är seg. Det kan jag förstå om de har råkat ut för att den hängt sig eller något. Jag har råkat ut för det 2 ggr och då blev den seg trots omstart. Ta då ur batteriet tryck på startknappen så du tömmer den på ström och sätt sedan i batteriet igen efter 30 sek. Sedan slutar den förhoppningsvis sega. De gånger den uppfört sig konstigt så har flera applikationer som jag tankat ner varit i gång samtidigt. Ta för vana att verkligen stänga av programmen som startats ordentligt då och då. Annars ligger de i bakgrunden och tar upp minne och cpu-kraft vilket även påverkar batteriet. Kör tochflow 3D som panel (Se tips på tidigare sidor i denna tråd) och den fungerar fint och är inte seg på min telefon. Enda som jag kan klaga på är att jag inte riktigt kan lita på att den laddas. Det har hänt vid några tillfällen att jag satt den på laddning när jag lagt mig, och på morgonen har den varit urladdad och avstängd och larmet har då inte väckt mig! Sist som det var på väg att hända så hade jag Wifi-router igång i bakgrunden, så se till att verkligen stänga av programmen ordentligt med aktivitetshanteraren. Skulle vilja ha en GPS-panel då jag tycker wayfinder är ett väldigt segt som program.
Postad 30 december 2008 - 13:43
blondyz
-
blondyz
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tjena tjena, grabbar och tjejer!
Nu har även jag blivit en lycklig x1 ägare och är i helhet nöjd med denna, ganska trevliga uppenbarelse!
Dock har ju allt en baksida och jag har 2 problem som jag skulle vilja ha hjälp med.
Det första är: Jag har försökt installera TCMP (The Core Media Player) För WM vid åtskilliga tillfällen, både installationen för pocket pc och smartphone. Installationen går som att skära i smör, väldigt smärtfritt, men sedan kommer ju då problemen. Varje gång, utan undantag när jag försöker starta denna mediaspelare så krashar den, jag får ett varningsmeddelande att en oväntad krash har inträffat och programmet avslutas.
Vad ska jag ta mig till med detta?
Sedan så kommer vi till nästa "problem", som egentligen inte är något problem med min telefon. Det jag vill är att installera SkyFire webläsaren, dock hittar jag endast en download på deras egen hemsida, där du endast kan få en download-länk via sms. Problemet ligger i att det endast fungerar med amerikanska, kanadensiska eller brittiska telefon nr. Hur ska jag gå till väga? Har verkligen letat febrilt!
Tack på förhand, MvH: Anton
Postad 30 december 2008 - 17:37
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Kör tochflow 3D som panel (Se tips på tidigare sidor i denna tråd) och den fungerar fint och är inte seg på min telefon. Vilken panel är detta??
Postad 30 december 2008 - 17:50
jocksa
-
jocksa
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej
Kan man få knapparna under skärmen att lysa när telefonen ringer? Skulle vara lättare att svara då. Skulle vilja att knapparna under skärmen lyser precis som skärmen lyser
Tacksam för svar
Postad 30 december 2008 - 19:53
bobbanswe
-
bobbanswe
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Tjena tjena, grabbar och tjejer!
Nu har även jag blivit en lycklig x1 ägare och är i helhet nöjd med denna, ganska trevliga uppenbarelse!
Dock har ju allt en baksida och jag har 2 problem som jag skulle vilja ha hjälp med.
Det första är: Jag har försökt installera TCMP (The Core Media Player) För WM vid åtskilliga tillfällen, både installationen för pocket pc och smartphone. Installationen går som att skära i smör, väldigt smärtfritt, men sedan kommer ju då problemen. Varje gång, utan undantag när jag försöker starta denna mediaspelare så krashar den, jag får ett varningsmeddelande att en oväntad krash har inträffat och programmet avslutas.
Vad ska jag ta mig till med detta?
Sedan så kommer vi till nästa "problem", som egentligen inte är något problem med min telefon. Det jag vill är att installera SkyFire webläsaren, dock hittar jag endast en download på deras egen hemsida, där du endast kan få en download-länk via sms. Problemet ligger i att det endast fungerar med amerikanska, kanadensiska eller brittiska telefon nr. Hur ska jag gå till väga? Har verkligen letat febrilt!
Tack på förhand, MvH: Anton
Grattis till din nya X1:a. Är själv också en ny X1 ägare och är väldigt nöjd!  Däremot har jag bara svar på ett av dina problem som inte direkt är någon lösning. Skyfire stödjer konstigt nog inte upplösningen på X1:ans skärm, så webbläsaren fungerar med andra ord inte. Kan istället rekommendera att du laddar ner flashlite och Opera mini så har du en webbläsare som heter duga (eller hur man nu säger  ) // Bobban
Postad 30 december 2008 - 23:52
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Grattis till din nya X1:a. Är själv också en ny X1 ägare och är väldigt nöjd! 
Däremot har jag bara svar på ett av dina problem som inte direkt är någon lösning. Skyfire stödjer konstigt nog inte upplösningen på X1:ans skärm, så webbläsaren fungerar med andra ord inte. Kan istället rekommendera att du laddar ner flashlite och Opera mini så har du en webbläsare som heter duga (eller hur man nu säger )
// Bobban
Vad är skillnaden mellan Opera Mobile och Opera Mini? /A
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|