Prova att skicka iväg ett sms ändå?
Det var väl nummer 72000 om jag minns rätt.
Bara skriva "Bumper" o skicka o se hur de går?
provat:-)
återstår att se vad som händer
* Officiell tråd iPhone 4 *
Startad av
Unregistered1232
, mar 03 2010 18:58
5170 svar till detta ämne
13 relaterade trådar
Postad 10 december 2010 - 09:49
provat:-) återstår att se vad som händer Postad 11 december 2010 - 13:23 Postad 11 december 2010 - 21:30
Varför vill man inte det? Postad 11 december 2010 - 22:17 ![]() Funkar ju, trevligt till skillnad mot min Galaxy S som behövde omvårdnad hela tiden för att fungera någorlunda. Postad 12 december 2010 - 10:46 Jag syncar min iphone med Itunes ett par gånger i veckan. Har lagt en bärbar hårddisk där jag förvarar allt som har med iphonen att göra. Men det är lögn att hitta var mina foton och inspelade videos hamnar. Det finns förvisso en mapp i bildmappen som heter iphone photo casche, men där kan jag inte öppna något. Hur gör jag för att kolla mina bilder och videos i datorn??? Postad 12 december 2010 - 11:26 Har någon annan upplevt samma sak? Johan Postad 12 december 2010 - 11:52 Enklaste sättet att hämta bilder & videos är att ta de direkt från telefonen när den är inkopplad i datorn. Då dyker den upp i filhanteraren som en enhet. Bara att bläddra sig fram. Den skall inte hämta uppdateringar direkt från Tele2. Det sker via iTunes. Har du provat att synkat telefonen på sistone med iTunes? Det kan ibland lösa vissa mystiska problem. Postad 12 december 2010 - 13:26 Enklaste sättet att hämta bilder & videos är att ta de direkt från telefonen när den är inkopplad i datorn. Då dyker den upp i filhanteraren som en enhet. Bara att bläddra sig fram. Lite lätt störande att det var så enkelt. Tackar som fan ![]() Postad 12 december 2010 - 18:30 HDR = AV ![]() Vi tog ett foto med en HTC Desire från samma vinkel samtidigt. iPhonen piskade Desire... /G Postad 12 december 2010 - 19:55
Tack för svar! Inte så länge sedan jag synkade mot iTunes. Konstigt att det bara sker när jag laddar..... Johan Postad 12 december 2010 - 21:09 Observera att Infinity Blade är ett spel som verkligen sticker ut ur mängden med grafik och härlig spelinlevelse. Klockrena kontroller! Bilderna är visserligen tagna från Appstore men de är direkta screenshots från game-play! What you see is what you get! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det bästa av allt är att man kan köpa nya vapen, sköldar, kläder, hjälmar, ringar m.m och uppgradera massor av saker på gubben samt bli mästare av alla tillbehör. SJUKT BEROENDE FRAMKALLANDE! Lägg till formler alá Harry Potter och pengasamlande så har ni den perfekta bilden av spelet ![]() Just nu så känns spelet som det man vill visa upp om man ska skryta med telefonen grafik! OBS!! Aningens repetivt. Inte fighterna utan en annan sak.. men ni förstår när ni spelar. Riktigt roligt ändå! /G PS 45 kr är en del slantar.. men har ni råd att äga en iPhone 4 så får ni banne mig inte vara dumsnåla när det kommer till detta härliga spel! Postad 12 december 2010 - 21:42 Jag kollade på en långfilm (2.10h), 2-3 avsnitt med family guy samt att jag lyssnade på ca 4 timmars musik. Jag tog över 230 kort och filmade totalt 15 minuter. Sen kollade man självklart på fotona ibland som man tagit. Allt detta och jag hade 19% kvar av batteriet när jag kom hem i Sverige! Rätt så himla bra måste jag säga! Man märker hur mycket sökningen efter nät suger på batteriet. Om man höjde sar-värdet, skulle den behöva söka mindre? Nu känns det inte riktigt befogat att gnälla på batteriet längre då det verkar vara nätsökningen som drar ner allting.. /G Postad 12 december 2010 - 21:56
När du har laddat upp din telefon fullt gå in efter ett tag och kolla i meny allmänt och sen användning. Kolla om du har samma värde på användning och standby även fast du inte har använt telefonen. Jag hadde problem med att min drog batteri som fan gick från 100% - 0% över en natt på enbart stanby. men gick man in och kolla i menyn så stod det samma på användning och vänteläge... det var alltså nått som låg och drog batteri även fast jag stängt av allt... jag fick en ny telefon men fick tillbaka samma fel när jag installera min backup... så jag gjorde en återställning till ny iphone och la INTE in min bakup då funka den igen, tar 12tim innan den minskar från 100% till 99% med wifi,push,notification m.m påslaget. så för min del var det nån app som gjorde att telefonen balla ur kan tyvärr inte säga vilken. Postad 12 december 2010 - 22:10 Redigerat av Unregistered37512, 12 december 2010 - 22:27. Postad 13 december 2010 - 00:37 Postad 13 december 2010 - 19:24
nybliven Iphone 4 ägare och kanske med dålig erfarenhet från andra mobiler :-) känner som att jag vill ha koll på vad som finns igång Postad 13 december 2010 - 20:42
Bry dig inte om programmen som ligger och vilar, de drar inget så länge det inte är GPS- eller streamingprogram. Jag bryr mig inte om det. Postad 14 december 2010 - 17:11 Hände två gånger på under fem minuter?? Någon som har en aning om vad det kan vara? Händer det igen så ska jag göra en säkerhetskopia och fabriksåterställa den. Postad 14 december 2010 - 22:09 Postad 16 december 2010 - 10:49 Airphone finns också. Har för mig att det står bara Phone på baksidan, såg en sån på tradera förut iaf Postad 17 december 2010 - 14:39 Jag vill helst göra det på datorn. Lägga in bild, epost, adress, etc, etc och sen synka allting till iphone. OBS! Jag menar inte program som outlook, gmail, etc... Redigerat av Unregistereda360a43b, 17 december 2010 - 14:41. Postad 17 december 2010 - 15:34 Varför inte via ett mailprogram? Det är ju enklast om du vill få in födelsedagar och all övrig info... Postad 17 december 2010 - 18:13 Riktigt nöjd, smidigt att slippa leta o lägga in adresser. Postad 17 december 2010 - 18:45
Vill inte installera och använda några mailprogram. Använder bara yahoo och det räcker gott och väl. Är ute efter ett program där jag kan lägga in allting, bilder, adress, etc och sen bara synka med Iphone. Vill inte ta emot mail på mailprogrammet eller annat. Postad 17 december 2010 - 18:49
Tack för tipset. Ska kolla på det. Postad 18 december 2010 - 00:48
Det enda renodlade kontaktprogrammet jag känner till är i såfall Apples egna Address Book. Men du kan göra samma sak som sagt i Outlook om du har PC. Postad 18 december 2010 - 15:27 Jag har en comhem-mail som jag vill få att funka med push på iphone 4. Går det??? I dagsläget hämtar den bara när jag trycker på mail-appen men det kommer inga mejl automatiskt om ja inte väljer hämta var 15e minut tex. går detta att lösa? Postad 18 december 2010 - 15:57 Jag hör inget i lilla högtalaren under samtal. Alltså den högtalaren man håller mot örat. Varken kopplingstonerna eller röster hörs, men när jag ändrar till högtalarläge så hör jag därigenom. Funkar även att snacka genom headset. Har provat googla problemet men inte hittat något riktigt vettigt som matchar mitt problem. ![]() Postad 18 december 2010 - 16:49
Jag kör på PC och skulle önska ett program eller tillägg till iTunes för att kunna se alla sina kontakter, lägga till, ta bort, etc. Nu började jag igår via hitta.se appen och den gör tydligen ganska mycket. Kan direkt från den lägga in tel.nummer och adress. Sen vill jag lägga in epost och bild.....suck,suck. Vill inte ha mailprogram. Det ser ut som att jag måste göra detta manuellt... Postad 19 december 2010 - 00:26
Har Comhem IMAP så går det, har dom POP så går det inte. Kolla på Comhem.se eller ring dom.
I Windows heter det programmet Adress Boken. Då väljer du det programmet i iTunes och synkar. Guide: http://www.telenor.s...de-kontakt.html Redigerat av barbapappa_86, 19 december 2010 - 00:27. Postad 19 december 2010 - 19:13 Men, jag som brukar kolla upp "allt" innan jag köper något har missat en grej. Köpte för ett tag sen en iPad 16 WiFi som jag kopplat upp mot nätet genom att använda min HTC Desire som hotspot. Det har funkat grymt. Gillade "paddan" så mycket att jag köpte en iPhone 4 också. Men 4:an verkar ej gå att använda som hotspot till "paddan". Någon som vet om det kommer en uppdatering som fixar detta eller är det kört? Lite trist att inte kunna koppla ihop dessa två Apple produkter. /Peter Postad 19 december 2010 - 23:38
Går tydligen med en app... fast du måste ha en jailbreakad telefon för att det ska fungera. Det här är ännu en onödig låsning som Apple har. Redigerat av Unregistered1232, 19 december 2010 - 23:38. Postad 20 december 2010 - 08:14
Ajdå, har efter intensiv googling förstått detta. Det är lite trist, är överlag nöjd med telefonen men hade varit bra om jag inte behövde jailbreaka (hmm, stavning) den. Får fundera på detta. Tack för svar. /Peter Postad 20 december 2010 - 11:59
Varsågod ![]() ------- Förresten, ingen annan som saknar den gamla designen/formen på telefonen? Tycker den nuvarande formen känns gedigen och så... men den är inte så bekväm/ergonomisk att hålla i handen, sen utan någon bumber/fodral så blir man orolig över att tappa den lättare också. Med andra ord så måste man ha ett fodral även om det inte är tänkt för att skydda telefonen. Jag är inte besviken på iPhone 4, retina display, kamera, video, HD, Snabbare gps osv... väger ju självklart över nackdelen men nu när man haft den ett tag så känns inte formen på telefonen speciellt väl genomtänkt. Den ser och känns hårt, exklusiv, dyr och bra bygg kvalite... jämfört med 3gs men jag saknar ändå det formade grepp man fick på den telefonen. Redigerat av Unregistered1232, 20 december 2010 - 12:00. Postad 20 december 2010 - 12:25
Hade samma känsla och handlade Apples bumper som gör susen. Dyr dock. Postad 20 december 2010 - 12:25 Är det någon som hittat en dockningsstation där man kan ladda sin Iphone 4 utan att man behöver ta av "Bumpern". I mitta fall Iphones egen bumper. De jag testat är antingen för smala eller så får det inte kontakt. Postad 20 december 2010 - 12:40
Kör också med bumper... fick då min gratis av Apple när de hade den där kampanjen. Men skulle gärna velat köra utan. Postad 20 december 2010 - 15:58 Är riktigt sugen på en iphone4 men jag vet inte riktigt:P Postad 20 december 2010 - 17:14
Jag har använt några veckor utan bumper, märkte ingen skillnad. Postad 20 december 2010 - 17:45
jag köpte apples dockningsstation och kan ha min bumper på telefonen när jag använder den... den kostar 499 kr på mediamarkt och då är det 3,5mm uttag i den med så man kan koppla in den i hemma stereon. Man fick även med en liten dosa så man kan byta låt ifrån soffan om man tex lirar spotify. funkar klockrent... Postad 20 december 2010 - 17:49
Jag har haft 2st iphone4 och problemet med mottagningen fanns på båda om man håller den på ett visst sätt... jag kan nästan garantera att det är så på alla telefonerna.. dom som säger att problemet inte finns tror jag inte ett dugg på.. kan lova att problemet finns där om jag får testa den luren... Så jag har bumper på min men dock inte för att fixa mottagningen utan för att skydda den lite samt att den blev väldigt mycket bättre att hålla i med den. Postad 20 december 2010 - 22:45
Okey! va surt att dom inte åtgärdar problemet:( jaja då får jag väl köpa nått annat i väntan på 5:an då.. Postad 21 december 2010 - 11:24
Definera problem? Du kan alltså inte ta emot samtal eller ringa ut när detta "problem" inträffar? Postad 21 december 2010 - 12:47 Postad 21 december 2010 - 13:50 Postad 21 december 2010 - 14:03
Den finns som webbapp: http://arstechnica.c...s-to-iphone.ars Postad 21 december 2010 - 17:05
Hyggligt! hittade en app som heter geetasks som jag tänkte pröva också. Använder Chrome på min PC, har endel bookmarks i läsaren som hade varit smidigt att komma åt när man är på vift med iphonen. Hur gör man smidigast då? Postad 21 december 2010 - 17:13
Har jag full mottagning och håller den i ett visst läge så försvinner 3 pluppar. Har jag 2-3st pluppar så försvinner allt och sen står det ingen service. och håller jag i telefonen på det sättet så kan jag inte ta emot samtal eller ringa på den.... Men jag bryr mig inte om det då jag kör med en bumper. Men du är säkert en sån som är för stolt för att våga erkänna att problemet finns... sen om du lider av det eller inte är en annan sak. Men jag kan säga att det är den bästa telefonen jag har haft men jag vågar erkänna att problemet finns iallafall. Sen kan jag tycka att dom borde ha testat telefonen lite bättre med tanke på att den kostar ca 8000 kr Men som sagt jag skiter i det.. Men jag vill bara informera att problemet finns när folk undrar och inte säga att inte problemet finns överhuvudtaget för att dom sedan ska köpa den och inse att det gör det. Postad 21 december 2010 - 21:27
Jag vill bara berätta att jag har samma fenomen med min. "Dödsgreppet" finns där... Men jag vill poängtera att det ALDRIG har stört mitt användande av telefonen, utan snarare något jag provocerat fram för att testa. Jag är supernöjd med telefonen och dödsgreppet är ingen "deal breaker"... Postad 21 december 2010 - 22:20 Jag vill bara berätta att jag har samma fenomen med min. "Dödsgreppet" finns där... Men jag vill poängtera att det ALDRIG har stört mitt användande av telefonen, utan snarare något jag provocerat fram för att testa. Jag är supernöjd med telefonen och dödsgreppet är ingen "deal breaker"... [/quote Ja precis det finns där men sen om man lider av det eller inte är ju en annan femma.. Även fast man inte lider av det eller bryr sig så finns det ju där... Men det jag blir mest trött på är att folk säger att det inte finns nått problem med antenen på telefonen jag slår vad om att det finns på alla... Sen kanske det märks mer eller mindre beroende på vad man har för operatör. Själv har jag TRE och jag märker tydligt av det även om jag har full mottagning eller lite mindre. Men som sagt mig stör det inte och när jag kör med bumpern på så spelar det ingen roll hur man håller telefonen. Men jag står iallafall för att det finns ett problem med antennen... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |