Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 februari 2011 - 18:21

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Ovi suite hittar uppdateringen 1.1 och sätter igång ungefär halvvägs. Sen så meddelar den att den tappat kontakten med enheten och att jag måste testa igen. Nu 7 ggr senare med samma felmeddelande börjar det bli saftigt frustrerande. Något tips?

Postad 21 februari 2011 - 18:25

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Undvik ovi suite. Det är allt.

Postad 21 februari 2011 - 18:39

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 20:15.

Postad 21 februari 2011 - 18:50

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
sitter nu med nokia software updater v. 3. samma problem dök upp som med ovi suite. Ahhhhhhhh.

Postad 21 februari 2011 - 19:27

Unregistered77d30fc4
  • Unregistered77d30fc4
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

sitter nu med nokia software updater v. 3. samma problem dök upp som med ovi suite. Ahhhhhhhh.

Uppdatera via mobilen da?

Postad 21 februari 2011 - 19:33

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Uppdatera via mobilen da?

den hittar ingen uppdatering där.

Postad 21 februari 2011 - 21:47

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
har gjort en total återställning och samma problem dyker upp igen. nu väntar jag på återställngen så jag får tillbaka telefonen som den var innan. den har stått och tickat i snart en timme. hur lång tid tar det?

Postad 21 februari 2011 - 23:01

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Jag har också fått uppdateringen, 059D9H2.

Postad 22 februari 2011 - 09:03

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
059C852 finns bara via Ovi Suite/NSU men inte OTA ännu. Kollade precis...

Postad 22 februari 2011 - 10:26

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

059C852 finns bara via Ovi Suite/NSU men inte OTA ännu. Kollade precis...

Men kommer det att gå senare via OTA?

pratade precis med nokia support. Trevliga, men inga direkt konkreta tips som jag ännu inte testat. frustrerande. blir väl 6 timmar ikväll också framför datorn....

Postad 22 februari 2011 - 10:53

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Någon som har detta fel?
https://www.prisjakt...kaent_problemen

Postad 22 februari 2011 - 15:52

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Problemet löst. Testade på en annan dator (ahhh, så enkelt). Fungerade på första besöket med NSU. tycker nu bara att färgerna som sitter tillsammans med klockan på skärmsläckaren inte är så snygga. I övrigt inte märkt något, iof inte testat den ordentligt.

Postad 22 februari 2011 - 16:12

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Kan någon kort beskriva hur man updaterar till Pr 1.1 via phoenix?
Pallar inte vänta på telia.

Postad 22 februari 2011 - 16:18

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Ärligt talat så är skillnaderna så små att jag skulle vänta om jag vore du.

Du som kört 1.1 ett tag nu, hur stor skillnad skulle du säga att den gör i vanligt användande?

Som jag sa, en siffra. Märker ingen alls eller tom att den buggat mer än vanligt.

Vet inte hur Phoenix funkar.

Postad 22 februari 2011 - 17:04

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Hur man anv Phoenix

Postad 22 februari 2011 - 17:13

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon som hittat prg som gör man kan anv kameran som streckkodsläsare. Iphone har en app som funkar bra visade en kompis nyss.. Så nu e man ju mobbad för N8 inte har en..

Postad 22 februari 2011 - 17:21

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
T ex scanflife, upcode.

Postad 22 februari 2011 - 17:36

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

T ex scanflife, upcode.

E dessa två verkligen streckkodsläsare. Barcode är jag inte intresserad av, eller menar du de funkar på båda sorter

Postad 22 februari 2011 - 17:39

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Du kan menar en annan typ av sträckkodsläsare än vad jag uppfattade.

Postad 22 februari 2011 - 17:40

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Du kan menar en annan typ av sträckkodsläsare än vad jag uppfattade.

Jag menar den hederliga gamla streckkoden..

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  index.jpg   5,21K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av big_swede70, 22 februari 2011 - 17:41.

Postad 22 februari 2011 - 18:32

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Någon som hittat prg som gör man kan anv kameran som streckkodsläsare. Iphone har en app som funkar bra visade en kompis nyss.. Så nu e man ju mobbad för N8 inte har en..

http://store.ovi.com...barecode reader

Annars kan du ju koppla in en riktig streckkodsläsare via USB (kolla mitt inlägg den Dec 9 2010, 14:40) så kan du mobba han istället för att han saknar USB-OTG :)

Redigerat av Unregistered31511, 22 februari 2011 - 18:36.

Postad 22 februari 2011 - 18:57

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Telefonlåset ska aktiveras efter det antal minuter man ställer in, men uppenbarligen är det eg sekunder.
Inget större problem om det inte vore för att max är 999 sekunder.

Nån mer som har det problemet?

Edit: Äh, det verkar ju inte funka, den låser sig inom två minuter hur jag än gör.

Redigerat av SL2, 22 februari 2011 - 19:00.

Postad 22 februari 2011 - 19:14

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

http://store.ovi.com...barecode reader

Annars kan du ju koppla in en riktig streckkodsläsare via USB (kolla mitt inlägg den Dec 9 2010, 14:40) så kan du mobba han istället för att han saknar USB-OTG :)

http://store.ovi.com...=barcode reader
Du stavade fel.

Postad 22 februari 2011 - 20:15

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Nu fick jag en uppdatering av:
Uppdatering av telefonprogramvara som gick att installer OTA och en med versionsnummer 013.016 som måste göras via PC enligt telefonen?
Installerar OVI suite nu
Edit:
http://discussions.m...011/td-p/921823
Har en olåst N8 inköpt i november är en s.k CV version

Redigerat av JTL, 22 februari 2011 - 20:21.

Postad 22 februari 2011 - 20:48

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Uppdaterade min igår, då slutade "Check in" att funka på Ovi maps. Vad göra? När man ska "checka in" så blir det system fel... Annars så va inte uppdateringen så märkvärdig...

Postad 22 februari 2011 - 21:21

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

På svenska för dem som vill ha det och inte vill följa en guide som visar hur man "hackar" telefonen på samma gång. Det enda hack jag kör med är en hackad version av installserver.exe som gör att man slipper signera osignerade appar. Vill man göra detta så kanske jag tillägger detta senare i en annan guide. Men denna är alltså bara om man vill installera en firmware som egentligen inte är till sin egen telefon, tex för dem som har telia-produktkod.

OBS! OBS! OBS! Se mig inte som ansvarig för något problem du stöter på, för fel kan uppstå! Kom ihåg att ALDRIG försöka nedgradera en version, tex kan du INTE nedgradera från 1.1 till 1.0 igen även om valen i programmet kan finnas. Se längre ned i posten för "Dead Phone Flashing" - Om din telefon skulle dö pga att datorn/Phoenix/telefonen hänger sig under flashningen. Nedgradering är dock möjlig till version 11.5 Scandinavia DG 0598984.

OBS! Om du följer denna guide så kommer ALLT det du hade på din telefon att försvinna förutom det du har på ditt extra minneskort. Gör backup på det du vill spara med hjälp av Filhanteraren (Program/Kontor). Ett tips är att skippa "Inställningar" då de även kan föra med sig oriktiga inställningar. Backup på detta vis kan man bara göra om man har ett extra minneskort. Sync med Ovi online är annars ett alternativ (Kontakter/Val/Ovi synkr.), synkar kontakter, kalendrar samt anteckningar. Har du inte redan ett Ovi konto kan du skapa ett på http://mail.ovi.com/

Antivirus/spyware kan ha negativ effekt på installation/flashning och kan behöva vara avslaget. Jag använder Microsoft Forefront Endpoint Protection 2010 (i stort sett samma produkt som Microsoft Security Essentials men för företagsskydd) vilket inte har haft några negativa inverkningar på varken installation eller flashning.

UAC måste vara helt avstängt, både före och efter installationen av Phoenix. I Windows 7: Start/Sök "useraccountcontrolsettings.exe", enter. Dra slidern till botten (Never notify), tryck OK och starta sen om datorn.

Läs gärna igenom hela proceduren innan du flashar.

1. Ladda hem Phoenix Service Software. Man behöver en hackad version av den för den från Nokia behöver en extern enhet kopplad för att fungera (dongle, tror jag). Ladda hem denna hackad och klar från tex http://www.seidea.com/

2. Installera utan att ha telefonen kopplad till datorn.

3. Starta Phoenix utan att ha din telefon inkopplad (dessa steg utförs utan telefonen kopplad för Phoenix är lite buggigt ibland och vi vill inte att det hänger sig under själva flashingen). I menyn gå till Tools/Data Package Download.

4. I Product code-rutan, skriv i den produkt du vill flasha din telefon med, tex Scandinavian Dark Grey's nummer 0598984. Tryck sedan Check availability. Kryssa sedan i "Download optional files also (like Mass Memory Content)" och tryck på Download. Detta tar en stund (ca 1496.89 MB). Detta laddas ned till C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\ (om du har Windows Vista eller Windows 7) eller C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\ (för Windows XP).

5. När detta är klart tryck "Close" och stäng sedan Phoenix helt och hållet. Starta om datorn och se till att inga andra program är igång, speciellt andra Nokia program såsom Ovi Suite osv innan du fortsätter till nästa steg.

6. Koppla in telefonen med USB-sladden i "Nokia Ovi Suite"-läge och vänta tills Windows upptäckt alla eventuella enheter.

7. Starta Phoenix. Välj din telefons koppling vid "Connections:" (tex USB1 - RM-596). Tryck sedan Ctrl+R (File/Scan Product) och vänta tills Phoenix läst in din telefons information som sedan visas i listen längst ned till höger.

8. Gå till Flashing/Firmware Update. Vid "Product Code"-rutan finns "...", tryck på dessa och välj den produktkod du vill flasha, tex "0598984 scandinavian_dg 2.0" (låt "Detect Product Automatically" vara okryssad). Tryck sedan OK.

9. Nu är du redo att flasha. Tryck "Refurbish" och ta en kopp kaffe, låt datorn vara!

10. Processen tar en stund och sedan bootar telefonen om och startar sedan upp som om det var första gången någonsin den gjorde det. Nu kan du koppla bort den från datorn och börja göra alla inställningar och installationer!

------------------------------------------------------------------------------------------

Dead Phone Flashing (ja det går att komma loss ur en misslyckad uppdatering, tex om din dator/Phoenix/N8 hänger sig under flashningen):

1. Starta om datorn och se till att inga andra program är igång, speciellt andra Nokia program såsom Ovi Suite osv innan du fortsätter till nästa steg.

2. Tryck och håll inne telefonens Power-knapp minst 8 sekunder, tills telefonen "durrar" till.

3. Starta Phoenix utan att ha telefonen kopplad till datorn. Välj vid "Connections:" "NO CONNECTION". Sedan File/Open Product. Välj RM-596 (för Nokia N8) i listan och tryck OK.

4. Gå till Flashing/Firmware Update. Kryssa i rutan "Dead phone USB flashing". Vid "Product Code"-rutan finns "...", tryck på dessa och välj den produktkod du vill flasha, tex "0598984 scandinavian_dg 2.0". Tryck sedan OK.

5. Nu är du redo att flasha din döda telefon. Tryck "Refurbish" och vänta på instruktionerna som dyker upp i en ruta:
*** 1. Disconnect USB cable (behöver du ju inte göra för du har den ju inte inkopplad)
*** 2. Press Power button (samma här, redan gjort, eller hur?)
*** 3. Connect USB cable (koppla in telefonen via USB till datorn)
*** 4. Press OK (tryck OK)
Om det bara står "Waiting for USB device" utan att hända något, tryck kort på telefonens Power-knapp så ska processen starta (kanske tom. dyker upp en instruktion om detta, jag har inte en död telefon att testa på i skrivande stund).

6. Processen tar en stund och sedan bootar telefonen om och startar sedan upp som om det var första gången någonsin den gjorde det. Nu kan du koppla bort den från datorn och börja göra alla inställningar och installationer!

EDIT: Uppdaterad länk till Phoenix
EDIT: Rättningar

Redigerat av trixeo, 16 augusti 2011 - 11:40.

Postad 22 februari 2011 - 21:41

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Gött alla kontakter och en av mina kalendrar försvan. Tur att allt fanns på google!

Postad 22 februari 2011 - 22:26

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

På svenska för dem som vill ha det och inte vill följa en guide som visar hur man "hackar" telefonen på samma gång. Det enda hack jag kör med är en hackad version av installserver.exe som gör att man slipper signera osignerade appar. Vill man göra detta så kanske jag tillägger detta senare i en annan guide. Men denna är alltså bara om man vill installera en firmware som egentligen inte är till sin egen telefon, tex för dem som har telia-produktkod.

OBS! OBS! OBS! Se mig inte som ansvarig för något problem du stöter på, för fel kan uppstå! Kom ihåg att ALDRIG försöka nedgradera en version, tex kan du INTE nedgradera från 1.1 till 1.0 igen även om valen i programmet kan finnas. Se längre ned i posten för "Dead Phone Flashing" - Om din telefon skulle dö pga att datorn/Phoenix/telefonen hänger sig under flashningen.

Vilken grym Wizard...Å på svenska.. tackar
Ger Felia 2-3 dagar till sen skjuter jag in 1.1 med hjälp av din svenska instruktion istället, går nog inte misslyckas. Gjort det tidigare på min N86 men det va nästan 1 år sedan..

Gött alla kontakter och en av mina kalendrar försvan. Tur att allt fanns på google!

Man ska ALLTID göra backup innan man gör en uppdatering.. Det misstaget gör man bara 1 gång.
TIPS: Gör en backup ca 1 gång i v med hjälp av OVI-suite eller äldre version av PC-suite (ex 7.1.30.9, den funkar på N8) på allt det nödvändigaste i mobil för inte kul om man plötsligt får en krash eller tappar mobil..

Redigerat av big_swede70, 22 februari 2011 - 23:06.

Postad 22 februari 2011 - 23:12

sammy75
  • sammy75
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Vilken grym Wizard...Å på svenska.. tackar
Ger Felia 2-3 dagar till sen skjuter jag in 1.1 med hjälp av din svenska instruktion istället, går nog inte misslyckas. Gjort det tidigare på min N86 men det va nästan 1 år sedan..

Man ska ALLTID göra backup innan man gör en uppdatering.. Det misstaget gör man bara 1 gång.
TIPS: Gör en backup ca 1 gång i v med hjälp av OVI-suite eller äldre version av PC-suite (ex 7.1.30.9, den funkar på N8) på allt det nödvändigaste i mobil för inte kul om man plötsligt får en krash eller tappar mobil..

Som sagt det kan gå fel men väljer man att testa själv e det viktigt att avinstallera nokia connectivity driver,ovisuite ja allt som har med nokia att göra innan installation,vissa virus program och anti spyware program gillar inte Phoenix softvare(crackad version) och kan blockera åtkomst till denna med mycket strul som följd,även typ e legitimationer kan oxå sluta fungera efter installation..bara en liten varning om ni ska prova på det själv..

Postad 22 februari 2011 - 23:39

walle30
  • walle30
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Surt idag sprack mitt displayglas !! :) gled ur min skjortficka när jag böjde mig fram.Och landade på min skohylla träffade hörnet på hyllan och pang så small displayglaset !.Vad göra nu ny display eller kan man byta bara glaset?..

Postad 22 februari 2011 - 23:43

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Surt idag sprack mitt displayglas !! :) gled ur min skjortficka när jag böjde mig fram.Och landade på min skohylla träffade hörnet på hyllan och pang så small displayglaset !.Vad göra nu ny display eller kan man byta bara glaset?..

1 - Funkar dispalyen, ser bilden normal ut?

2 - Funkar touchen?

Så här tas den isär, det är upp till dig om du tror att du klarar det.
www.ifixit.com/Teardown/Nokia-N8-Teardown/3641/1

Postad 22 februari 2011 - 23:50

walle30
  • walle30
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

1 - Funkar dispalyen, ser bilden normal ut?

2 - Funkar touchen?

Så här tas den isär, det är upp till dig om du tror att du klarar det.
www.ifixit.com/Teardown/Nokia-N8-Teardown/3641/1

Alt funkar perfekt bara glaset är trasigt.En fråga bara finns det någon plombering i tlf kan dom se att jag bytt display själv?

Postad 23 februari 2011 - 00:07

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Som sagt det kan gå fel men väljer man att testa själv e det viktigt att avinstallera nokia connectivity driver,ovisuite ja allt som har med nokia att göra innan installation,vissa virus program och anti spyware program gillar inte Phoenix softvare(crackad version) och kan blockera åtkomst till denna med mycket strul som följd,även typ e legitimationer kan oxå sluta fungera efter installation..bara en liten varning om ni ska prova på det själv..

Det kan vara så att det finns olika crackade versioner av Phoenix, denna jag länkade till fungerar otroligt bra. Har inte haft några problem med att ha andra Nokia produkter installerade såsom du nämner, Nokia Connectivity Cable Driver ingår tom. i installationen så den ska man absolut inte avinstallera, inga problem med Ovi Suite heller, men som jag sa det ska vara avstängd under flashning. Vad gäller antivirus/spyware kan jag inte svara för, använder själv Microsoft Forefront Endpoint Protection 2010 och det är inga problem att ha igång. Posten är nu uppdaterad med varning för påslagna antivirus/spyware dock.

Redigerat av trixeo, 23 februari 2011 - 00:15.

Postad 23 februari 2011 - 11:15

jfhallberg
  • jfhallberg
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Någon som har detta fel?

Jag har inte tänkt på det innan men nu när man ser verkar jag ha lite av problemet med min, dock inte att det går åt lila hållet med färgen men på klockan är bakgrunden delad i två nyanser där den ena är lite ljusare (övre delen på klockan, mellan kl9-3) Kan man ladda ner någon färgskala och kolla om allt stämmer?

Postad 23 februari 2011 - 12:30

patz
  • patz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Någon som har detta fel?

Jag har inte tänkt på det innan men nu när man ser verkar jag ha lite av problemet med min, dock inte att det går åt lila hållet med färgen men på klockan är bakgrunden delad i två nyanser där den ena är lite ljusare (övre delen på klockan, mellan kl9-3) Kan man ladda ner någon färgskala och kolla om allt stämmer?

http://www.nokiauser...nly-please.html

Postad 23 februari 2011 - 15:23

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Nån som vågat sig på att testa "objektiven" från Photojojo än?
Själv är jag mycket sugen på Macro objektivet, verkar faktiskt funka, iallafall på Iphones men man tycker ju att det är så pass "low-tech" att det inte borde spela någon roll, är ju stort sett bara samma sak som förstoringsglas modden folk kört på N8an hur länge som helst.

Dom har även en rätt rolig "tele-zoom", dock bara till Iphones men man kanske kan modda den lite för att passa, vem vet? Verkar vara ett case dom sätter på IPn och skruvar på "objektivet" framför, borde ju gå att skippa casen och bara lista ut ett sätt att få dit den själv om man är lite finurlig.
Tripoden vore inte helt fel heller, om den passar, kan inte riktigt hitta närbilder på hur den faktiskt fästs i luren men det verkar bara vara en klämma mer eller mindre och N8an har ju ganska lika mått, nyfiken om det skulle gå :wub:
Liten review med lite test bilder

Inga enorma summor direkt, 180 kr inklusive frakt för macro/wide objektivet t.ex. runt 300-350 för telezoomen, kanske blir moms på det om det fastnar i tullen men det är ju struntsummor endå så man är ju lite sugen på att testa!
Förväntar mig inga DSLR resultat såklart, utan mest som kul grej man kan ha med sig i fickan och leka lite med på en solig sommar dag, eller försöka sig på en av de vanliga "moon-shots" på månen, med en mobil! Varenda idiot kan ju ta grymma bilder med en DSLR nu förtiden, men det är lite roligare att göra det svårt för sig och förvåna folk när man säger att "jo den där bilden tog jag faktiskt med mobilen", lite det som är största fördelen med N8an.

Men ja, innan man beställer, nån som faktiskt testat? Eller bara vet hur seriös butik det är? Verkar va seriöst då det finns en hel del artiklar/tester etc som nämner butiken så det är nog lungt, men handla utomlands över nätet är alltid lite läskigt.

Postad 23 februari 2011 - 15:35

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Ni som har beställt prylar ifrån dealextreme, hur lång tid brukar det ta?

Postad 23 februari 2011 - 15:37

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Nån som vågat sig på att testa "objektiven" från Photojojo än?
Själv är jag mycket sugen på Macro objektivet, verkar faktiskt funka, iallafall på Iphones men man tycker ju att det är så pass "low-tech" att det inte borde spela någon roll, är ju stort sett bara samma sak som förstoringsglas modden folk kört på N8an hur länge som helst.

Dom har även en rätt rolig "tele-zoom", dock bara till Iphones men man kanske kan modda den lite för att passa, vem vet? Verkar vara ett case dom sätter på IPn och skruvar på "objektivet" framför, borde ju gå att skippa casen och bara lista ut ett sätt att få dit den själv om man är lite finurlig.
Tripoden vore inte helt fel heller, om den passar, kan inte riktigt hitta närbilder på hur den faktiskt fästs i luren men det verkar bara vara en klämma mer eller mindre och N8an har ju ganska lika mått, nyfiken om det skulle gå :wub:
Liten review med lite test bilder

Inga enorma summor direkt, 180 kr inklusive frakt för macro/wide objektivet t.ex. runt 300-350 för telezoomen, kanske blir moms på det om det fastnar i tullen men det är ju struntsummor endå så man är ju lite sugen på att testa!
Förväntar mig inga DSLR resultat såklart, utan mest som kul grej man kan ha med sig i fickan och leka lite med på en solig sommar dag, eller försöka sig på en av de vanliga "moon-shots" på månen, med en mobil! Varenda idiot kan ju ta grymma bilder med en DSLR nu förtiden, men det är lite roligare att göra det svårt för sig och förvåna folk när man säger att "jo den där bilden tog jag faktiskt med mobilen", lite det som är största fördelen med N8an.

Men ja, innan man beställer, nån som faktiskt testat? Eller bara vet hur seriös butik det är? Verkar va seriöst då det finns en hel del artiklar/tester etc som nämner butiken så det är nog lungt, men handla utomlands över nätet är alltid lite läskigt.

Ingen aning men skulle gärna vilja se respons vid eventuellt köp.

Postad 23 februari 2011 - 16:04

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Hittade även denna bild på en N8a med Wide linsen på, så det är väl "proof of concept" så att säga att de faktiskt passar på N8an, nu vill jag ha en Gorilla Pod också! :wub:

edit: Även några macro bilder som verkar vara tagna med N8an + Photojojo objektivet (enligt tagsen allafall), en med fisheye är verkar det som också

edit2: Liten review video på hur man använder dom rent praktiskt, N8an kommer inte på tal utan det är iphones som vanligt, men från vad jag sett hittills så verkar det som sagt funka fint på N8an också
Ytterligare en video på hur det funkar, lite mer detaljerat

Redigerat av Grizzok, 23 februari 2011 - 16:18.

Postad 23 februari 2011 - 16:47

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Ni som har beställt prylar ifrån dealextreme, hur lång tid brukar det ta?

skulle nog säga 1 till 4 veckor. väldigt olika

Postad 23 februari 2011 - 16:51

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Okej. Gjorde beställningen 25/1 - 11

Postad 23 februari 2011 - 16:56

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

http://www.nokiauser...nly-please.html

Har aldrig märkt något störande med skärmen annars, men testade att genom mobilens webbläsare kolla in bilden och resultatet blev:

1-4 = Svarta
4/5-9 = Börjar gå åt brun/rött
9-13 = Garanterat en ton av brun/rött
14-15 = Tonar bort mot lila/grått
20-40 = från lila/grått till grått
255 = Helt klart vitt

Postad 23 februari 2011 - 17:08

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Okej. Gjorde beställningen 25/1 - 11

då borde det dimpa ner snart.En gång har jag varit med om att det tog lite längre tid ca 6 veckor och då hade jag glömt köpa till Drop Shipment and Gift Service ( http://www.dealextre...om-package-1888 ) och det fastnade i tullen så jag fick hem ett brev på posten och fick ringa till tullen på arlanda . men det löste sig

Postad 23 februari 2011 - 17:33

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Fick en liten uppdatering till mobil idag. Va bara på 659kb. Har alltså inte fått 1.1 än?? Skumt eller. Har ju en Telia produktkod så väntan e låångg

Bifogad fil(er)

Postad 23 februari 2011 - 17:46

Jön
  • Jön
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Fick en liten uppdatering till mobil idag. Va bara på 659kb. Har alltså inte fått 1.1 än?? Skumt eller. Har ju en Telia produktkod så väntan e låångg

Samma för mig, 1.0 idag men ingen 1.1 ännu. Har Halebop...

Postad 23 februari 2011 - 17:52

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Samma för mig, 1.0 idag men ingen 1.1 ännu. Har Halebop...

Frågade Halebop om uppdateringen idag, här är frågan och svaret:

Jag väntar på en programvaruppdatering till Nokia N8 (PR 1.1). Den verkar ha kommit till dom som använder andra operatörer, men för Telia och Halebop har ingen uppdatering setts till ännu. När kommer ni att släppa den till era kunder?

Hej BigR

Vi håller på att kolla på en lösning med Nokia.
Kan inte svara på när exakt men i början av nästa månad så ska det vara löst.

Ha en trevlig dag och välkommen åter!
Hälsningar
Henrik
Halebop Support

Postad 23 februari 2011 - 18:03

jfhallberg
  • jfhallberg
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Är det någon som försökt att reklamera sin telefon pga fel färg nyanser i skärmen, var på MediaMarkt i Jkpg idag och där hade dem en silver och en svart visnings ex, den med silver var fel på nyansen och den svarta ok. Jag har mailat Nokia får vi se vad dem säger ang reklamation.

Redigerat av jfhallberg, 23 februari 2011 - 18:43.

Postad 23 februari 2011 - 18:43

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

MyNokiablog skriver följande:

"This new update has a number of new options for the search widget like suggestions based on your search history and quicker access to your favorite search engines.
Toughether with a number of other update’s make’s this everything even simpler to organise your call’s and to send photo’s with your phone."

Nokia Big Screen har fått uppdatering idag också:
"
- Support for NOKIA E7
- Added support for PS3 BD remote controller
- Added support for Madcatz and Nyko WiiMotes remote controllers
- Improved first time use with device side help
- Greatly improved photos performance with faster full screen image and better quality
- Enhanced graphics and performance improvements all around the application
- Image rotating
- Content on TV always shown in full screen (no black borders – no underscan)
- Added support for external album arts"

Sen bjuder de på en bild som de misstänker är startsidan på nya Symbian gränssnittet, ser helfräscht ut tycker då jag, nästan så att det ser för modernt ut för att vara Symbian:Postad bild

Postad 23 februari 2011 - 19:12

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
fick en ny uppdatering nu . snabbsök.uppdatering stod det bara.

Jag har en tre mobil med pr1,1

Postad 23 februari 2011 - 19:24

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
4. I Product code-rutan, skriv i den produkt du vill flasha din telefon med, tex Scandinavian Dark Grey's nummer 0598984. Tryck sedan Check availability. Kryssa sedan i "Download optional files also (like Mass Memory Content)" och tryck på Download. Detta tar en stund (ca 1496.89 MB). Detta laddas ned till C:\ProgramData\Nokia\Packages\.

När jag provar denna guiden så får jag bara följande fel när jag trycker på download:

Download failed:

HRESULT 0x80131501 (-2146233087)

Vissa eller alla identitetsreferenser kunde inte översättas.

Någon hjälpsam?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.