Gainer är inte konstgjord, helt naturliga ämnen från naturen förutom sötningsmedel, kanske innehåller syntetiska vitaminer etc men det borde hon inte bry sig om utan uppmuntra istället.
Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 17 June 2012 - 22:04
Gainer är inte konstgjord, helt naturliga ämnen från naturen förutom sötningsmedel, kanske innehåller syntetiska vitaminer etc men det borde hon inte bry sig om utan uppmuntra istället.
Postad 17 June 2012 - 22:09
Jo, jag tänker nog strunta i det. Men först vill jag motbevisa henne. Kan ju alltid peka på alla E-nummer som finns i all mat hon äter, och be henne läsa innehållsförteckningen på alvedon, ipren o allt annat som hon tar lite då o då. Och sedan köper hon ju mivitotal till mig, oj där finns ju en massa "konstgjorda" saker som absolut inte kan vara bra att få i sig
Nä, ska nog be brorsan fixa hem 5kg gainer åt mig till att börja med. Det är SELF jag kommer handla hos, några smakrekommendationer?
Tror tyvärr det är dödfött att försöka motbevisa henne då det låter som ett klassiskt tillfälle där någon redan bestämt sig på förhand baserat på vad man "tror".
Postad 17 June 2012 - 22:11
Om man tar t.ex Fitness Gainer hos SELF så är det ju en ganska simpel innehållsförteckning. Dom enda frågetecknen är väl garcina cambogia extrakt, lecitin, xantangummi och krompikolinat. Men ska googla på det, finns säkert i vanlig mat också.
Tror tyvärr det är dödfött att försöka motbevisa henne då det låter som ett klassiskt tillfälle där någon redan bestämt sig på förhand baserat på vad man "tror".
Jo, ungefär så är det nog. Dessutom så har jag märkt en sak, spelar ingen roll vad det handlar om men hon vet alltid bättre än mig. Spelar ingen roll om det är styrketräning eller något annat, hon vet alltid bäst. Det enda undantaget är matte och fysik för där erkänner hon att jag vet bättre än henne. Men allt annat, hon vet bäst.
Postad 17 June 2012 - 22:16
Jo, men det är ju pulver vet du. Kvinnor i 40-års åldern är inte dom smartaste. Man borde vända upp o ner på dom o använda dom som sparbössa
Om man tar t.ex Fitness Gainer hos SELF så är det ju en ganska simpel innehållsförteckning. Dom enda frågetecknen är väl garcina cambogia extrakt, lecitin, xantangummi och krompikolinat. Men ska googla på det, finns säkert i vanlig mat också.
Jo, ungefär så är det nog. Dessutom så har jag märkt en sak, spelar ingen roll vad det handlar om men hon vet alltid bättre än mig. Spelar ingen roll om det är styrketräning eller något annat, hon vet alltid bäst. Det enda undantaget är matte och fysik för där erkänner hon att jag vet bättre än henne. Men allt annat, hon vet bäst.
Det är stabiliseringsmedel och antiförtjockningsmedel etc, finns i många olika produkter och är godkänt av SLV.
Postad 17 June 2012 - 22:26
Jo, men det är ju pulver vet du. Kvinnor i 40-års åldern är inte dom smartaste. Man borde vända upp o ner på dom o använda dom som sparbössa
Så fungerar det för folk som är äldre
Postad 17 June 2012 - 22:26
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lecitin
http://www.aktavara....aspx?r_id=27823
https://www.ast-ss.s...p?ArticleID=621
Edit: Verkar alltså vara ofarligt allting. Läste något om krompikolinat att vid doser över 1.6mg per dag en längre tid kunde vissa personer få biverkningar. Men i Self Fitness Gainer så är det 200mcg per servering alltså långt under 1.6mg.
Redigerat av Ala_95, 17 June 2012 - 22:27.
Postad 17 June 2012 - 22:40
SELFs produkter följer GMP och HACCP standard
http://www.who.int/m.../production/en/
http://www.fao.org/d...9e/y1579e03.htm
Ska visa detta för mamma
Postad 18 June 2012 - 12:13
Postad 20 June 2012 - 09:26
Nu kör jag varannan vecka. Borde öka styrkan lite snabbare.
Det är ett bra upplägg, själv kör jag i liknande i perioder.
Bäst är att undvika ytterligheter. Själv kör jag 4-5*10 med 45 sek vila när jag kör lätt och 5*5 med 120-150 sek vila när jag kör tungt.
Diffen i tex bänkpress är då ca 40-45 kg
Ingen träning för mig idag. Vaknade i morse och hade skitont i rotatorcuffen på vänster sida. Har troligen sovit som ett mordoffer inatt eftersom det gör så ont. Blivit lite bättre nu men är inte i form för att träna. Passar på att måla lite delar av huset idag istället då.
Kör ett lätt pass med lätta vikter och få reps, i princip alla skador och krämpor mår bättre av det jämfört med vila.
Postad 20 June 2012 - 09:30
Kör ett lätt pass med lätta vikter och få reps, i princip alla skador och krämpor mår bättre av det jämfört med vila.
Har målat dom senaste dagarna istället. Blir mycket rörelse då och bra underarmsträning
Postad 20 June 2012 - 23:59
Ett annat sätt att få cirkulation i musklerna är att alternera mellan kyla/värme. Exempelvis en varm dusch för att sedan behandla med kylpåse omedelbart efter duschen.
Det man defintivt inte ska göra är att belasta muskulaturen med tunga vikter eller övningar. Se till att skynda långsamt annars kan läketiden bli länge samt att du eventuellt snabbt slår upp skadan igen.
Till gainerdebatten med din mamma kan ställa henne en fråga: Mamma äter du ost? I bästa fall svarar hon att du hon gör det. Vasslet, vilket är den vanligaste proteinkällan i pulver, är en biprodukt fr osttillverkningen. Förr i tiden skickade man vasslet till grisarna. Idag gör man proteinpulver av vasslen och tar på så vis tillvara de viktiga ämnen som bildas vid osttillverkning.
Vasslen torkas sedan och mals ner till pulver där man även adderar vissa ämnen såsom smak och ibland extra vitaminer. Kan man äta ost borde man således även kunna äta vasse och proteinpulver då det framställs genom samma kedja.
Ta det lugnt med träningen och se upp för skador.
Var det ngn som såg Alströmerpokalen i helgen?
G
Postad 21 June 2012 - 11:18
Ja, nu sätter mamma stopp igen... Får inte köpa gainer. Tänkte köpa en del och ta en shake varje morgon samt en extra efter träningspass. Anledningen till varför jag inte får köpa är att hon inte tycker om att jag äter en massa konstgjorda pulver.
Hur ska jag motbevisa henne? Jag sade att visst, jag kan äta 150g kycklingfilé och 80g druvsocker istället för varje shake men om hon betalar och ser till att det är klart bara att äta. Detta skulle då kosta typ 17kr per servering exklusive tillagningskostnader (tillaga kycklingfilé kostar el om inte annat) medan jag nog skulle kunna få gainer för 6kr per servering.
Kom på en massa saker som hon säkert äter som är "konstgjorda pulver", förutom alvedon och en massa annat som fruntimmer knaprar dagarna i ända.
Glass, Oboj, i princip alla potatismospulver, all micromat, Pucko, kakor samt hundratals saker i ett normalt skafferi/kyl innehåller vasslepulver och liknande tillsatser.
Har målat dom senaste dagarna istället. Blir mycket rörelse då och bra underarmsträning
Tyvärr för mycket mjölksyra.
Träna 5-10 reps med lätta vikter för att få genomblödning utan mjölksyra.
Postad 24 June 2012 - 20:01
Fick 4kg gainer från brorsan, han känner tydligen killen som äger SELF nutrition så... Mamma sa inget speciellt, hon verkar ha accepterat att jag kommer äta det ändå
Hinner inte med mycket träning nu på några veckor. Åker till sydafrika på torsdag och kommer hem typ i mitten på juli, sedan bär det iväg till stockholm nästan en vecka så det hinns liksom inte med. Men nu innan jag far till afrika så ska jag försöka hinna med några pass.
Postad 25 June 2012 - 07:09
Mamma sa inget speciellt, hon verkar ha accepterat att jag kommer äta det ändå
Haha låter snarare som att du börjat röka eller något.
Postad 25 June 2012 - 08:54
Haha låter snarare som att du börjat röka eller något.
Hon ser det nog som samma sak, ungefär
Postad 27 June 2012 - 14:28
1x10 50kg, 1x10 70kg, 3x5 110kg marklyft
Går bra, trots att jag "tog det lugnt" idag. Har en tvådagars resa till sydafrika framför mig och vill inte ha allt för mycket träningsvärk. När jag kommer hem så ska jag sätta 3x8 110kg marklyft.
Postad 27 June 2012 - 15:40
Axlar samt triceps gick även de förvånansvärt bra. Skönt som tusan!
Postad 28 June 2012 - 08:38
Postad 09 July 2012 - 13:13
Postad 09 July 2012 - 16:19
Detta kanske inte berör så många eller hamnar i fel tråd. Men jag var ute och tog en löprunda till Naturens Hus i Örebro nyligen och upptäckte då att de byggt upp ett utomhusgym. Det ligger mellan Alnängsbadet och Naturens hus längs Svartån. Det är ett sånt där med stockar man kan lyfta och ställningar för chins, dips och liknande. Ruskigt skönt att kunna kombinera löpningen med lite lätt styrka och slippa gå in i gymmet när det är fint väder. Många övningar blir ju givetvis på tok för lätta för att bygga maxstyrka, men funkar bra om man vill hålla igång kroppen.
Ja det gillas. Bodde nära ett regemente innan som hade en slinga som man kunde löpa och då mellan varven köra lite styrka. Har ett utomhusgym i parken bredvid min lägenhet just nu men det är snarare ett rehab-gym än styrka.
Postad 11 July 2012 - 06:50
Gått ner 2kg under sydafrika resan, ajabaja!
2kg fett eller muskler eller vatten?
Postad 11 July 2012 - 09:49
2kg fett eller muskler eller vatten?
Troligen en blandning av alla tre men mest fett och vatten.
Postad 11 July 2012 - 21:27
Postad 12 July 2012 - 09:10
Dock så är dom där kärlekshandtagen lika närvarande som alltid... jag har helt enkelt en sådan kropp, spelar fan ingen roll vad jag gör så är handtagen kvar där...
Träningen går bra
Ligger lite stilla just nu, avancerar inte så mycket med den tuffar på och jag går ner i vikt i stället vilket är öndskvärt, hänger ju på kostan som jag medvetet dragit ner på lite granna
det e ju sommar, typ eller något... när den nu behagar börja på riktigt !!!!
Nytt personbästa i biceps förra veckan ! i ren mängd i pretchers curl fritt med Ez stång + dyna.
3 x 30 på 40kg inklusiva stång
Postad 13 July 2012 - 00:33
Postad 13 July 2012 - 02:08
En fotbollsmatch i högsommarvärme har den effekten på mig
1kg fett motsvarar 9000 kcal och det motsvarar väl i runda slängar 9 timmar löpning inkl viloförbränning
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 13 July 2012 - 02:09.
Postad 13 July 2012 - 06:21
Nu är det ca 3 månader sedan jag började träna aktivt och innan jag började så låg jag på 62-63 kg. Hittade en våg på jobbet igår som jag testade och nu väger jag fan i mig 71 kg. Nytt rekord minsann.
Jag är en sån som inte kan lägga på mig vikt utan enda gången i mitt liv som jag gjort det var i lumpen och då var jag max uppe i 67 kg. Är sjukt nöjd med denna ökningen då jag ätit som vanligt med undantag för ett högre proteinintag.
Nu kom det ytterligare lite motivation till att träna då man ser att det händer lite grejer
Postad 13 July 2012 - 06:50
Bara att droppa vätska, det
En fotbollsmatch i högsommarvärme har den effekten på mig
1kg fett motsvarar 9000 kcal och det motsvarar väl i runda slängar 9 timmar löpning inkl viloförbränningAlltså 18 timmar löpning om du ska tappa det i fett.. Fast på 18 timmar löpning har du nog tappat det mesta i vätska ändå. Typ. Jag är trött, så läs inte så noga
Kroppsfett innehåller endast 7000 kcal / kg.
70 kcal per kilo fett är vad man bli av med per dygn. En fet person har betydligt bättre fettförbränningskapacitet än en smal.
Postad 13 July 2012 - 07:23
Tackar så mycket!
Jag har väll sammanlagt gått ner 20kg, vägde in på 120kg en gång i tiden, men nu på 100kg så känns det bra
Men jag vill upp till 105kg igen, dom 5kg ska sitta på benen och lite till på bröstet och triceps bara så
Sedan får de vara bra
Postad 13 July 2012 - 07:25
Jag har väll sammanlagt gått ner 20kg, vägde in på 120kg en gång i tiden, men nu på 100kg så känns det bra
Men jag vill upp till 105kg igen, dom 5kg ska sitta på benen och lite till på bröstet och triceps bara så
Sedan får de vara bra
Gött! Skönt att kunna känna sig nöjd. Jag ska väl sikta in mig på iaf 5 kg till uppåt.
Men det mest troliga är väl att man bara kör på då man alltid kommer känna sig liten i spegeln
Redigerat av Birkanoff, 13 July 2012 - 07:26.
Postad 13 July 2012 - 08:02
Postad 13 July 2012 - 08:38
Så är det absolut, man blir ju aldrig nöjd och referensramarna flyttas hela tiden så man känner sig alltid tunn... Själv är jag inne i slutfasen av min deff. Har gått ner 12 kg och känner mig förbaskat bra just nu! Nu är man redo för sommaren, hehe. Flyttar utomlands i höst så nu är det slut på bulkandet nu när man inte kommer kunna gömma sig i en täckjacka längre
Nu får det bli fin form året om, något som inte alltid varit fallet tidigare.
Hehe, ja jag brukar variera 10kg mellan sommar och vinter !
Gött! Skönt att kunna känna sig nöjd. Jag ska väl sikta in mig på iaf 5 kg till uppåt.
Men det mest troliga är väl att man bara kör på då man alltid kommer känna sig liten i spegeln
Haha, ja så e det ju
Men jag har aldrig haft som mål att bli "ritkigt stor" utan vill mest bli vältränad och lite "fitt" liksom
Jag tycker att jag har kommit väldigt lårt och är otroligt nöjd med vad jag gjort
Men, jag har uppnått alla dom målen jag hade från början, i dagsläget är det bara att hålla igång sonm gäller egentligen, och att lägga ytterligare lite mer focus på ben
105Kg är vad jag vill upp i, men 110Kg är max vikten, vill inte väga mer så OM jag råkar köra för hårt och inte kan ge mig (
Postad 13 July 2012 - 08:46
Så är det absolut, man blir ju aldrig nöjd och referensramarna flyttas hela tiden så man känner sig alltid tunn... Själv är jag inne i slutfasen av min deff. Har gått ner 12 kg och känner mig förbaskat bra just nu! Nu är man redo för sommaren, hehe. Flyttar utomlands i höst så nu är det slut på bulkandet nu när man inte kommer kunna gömma sig i en täckjacka längre
Nu får det bli fin form året om, något som inte alltid varit fallet tidigare.
Blir det USA?
Hehe, ja jag brukar variera 10kg mellan sommar och vinter !
Haha, ja så e det ju
Men jag har aldrig haft som mål att bli "ritkigt stor" utan vill mest bli vältränad och lite "fitt" liksom
Jag tycker att jag har kommit väldigt lårt och är otroligt nöjd med vad jag gjort
Men, jag har uppnått alla dom målen jag hade från början, i dagsläget är det bara att hålla igång sonm gäller egentligen, och att lägga ytterligare lite mer focus på ben
105Kg är vad jag vill upp i, men 110Kg är max vikten, vill inte väga mer så OM jag råkar köra för hårt och inte kan ge mig () och kommer upp i 110Kg så får det absolut vara nog där och inte något mer !
Jotack ben är något som jag kämpar upp här med. Finns nog x antal kilon att lägga till i ekvationen enbart genom att få mer massa på benen.
Postad 13 July 2012 - 09:17
Blir det USA?
Japp, oktober bär det av. Huntington Beach blir ny adress, samma som Tito Ortiz
Dom har ju för övrigt Gold's Gym i närheten av där vi ska bo. Yay!
Postad 13 July 2012 - 09:47
En fet person har betydligt bättre fettförbränningskapacitet än en smal.
Låter bra! Då Tror jag absolut att jag gått ner 2kg sen i förrgår
Postad 13 July 2012 - 10:18
Låter bra! Då Tror jag absolut att jag gått ner 2kg sen i förrgår
bara 38kg kvar
Första 2-3 kilona är lätta, bara att bli av med lite vätska. Men efter det så är det fettet som måste bort och det tar lite längre tid.
Ät mindre och nyttigare, rör på dig mer.
Postad 13 July 2012 - 10:27
Ät mindre och nyttigare, rör på dig mer.
Gör jag redan, Motionen är det nja med, Närmsta fysiska ansträgning är väl att jag går 5tr upp istället för att ta hissen. Mest stilla sittande, men har som sagt gått från 35-4000Kcal/dag till ~800 +/- 200Kcal/dag
EDIT: Detta är fan sannslöst sjukt! I morse..eller Ja för cirka 60min sen vägde jag enligt vågen 116.1..Nu ligger jag på 115.4
Redigerat av Unregisteredbae06969, 13 July 2012 - 10:40.
Postad 13 July 2012 - 10:50
Japp, oktober bär det av. Huntington Beach blir ny adress, samma som Tito Ortiz
Det blir riktigt kul! Får väl se hur länge man stannar, kommer sakna mycket med Sverige och Europa så helt enkelt blir det säkert inte. Jag har ju amerikanskt pass så vi stannar väl så länge som det känns bra. Men har som dröm att bo i något varmare europeiskt land i framtiden, Italien har jag själv anknytningar till så det ligger väl närmast till hands i så fall.
Dom har ju för övrigt Gold's Gym i närheten av där vi ska bo. Yay!
Naaajs.
Postad 13 July 2012 - 11:23
EDIT: Detta är fan sannslöst sjukt! I morse..eller Ja för cirka 60min sen vägde jag enligt vågen 116.1..Nu ligger jag på 115.4
Jag väger runt 110 kg och kan utan problem pendla 2 kg mellan dagarna beroende på om jag ätit, druckit eller något annat. Mitt råd är att inte springa och väga dig hela tiden då det kan bli knäckande då du helt plötsligt gått upp 2 kg trots att du följer dieten. Själv försöker jag att undvika att väga mig, men om du prompt måste så skulle jag råda dig att sätta en dag i veckan, t.ex. fredag morgon direkt efter att du dragit av morgon-skiten.
Postad 13 July 2012 - 13:45
Direkt efter tävling ett knippe kakor. Sedan bar det iväg till Burger King där han håvad i sig 2 st Whopper Meal.
Därefter körde vi hem fr Norge. Efter ca 1½ timme stannade vi och kompisen köpte en bägare med Ben & Jerry glass samt en påse chips + en korv med bröd. När vi kommit hem blev det 1 pizza och en kebab.
Tror han gick upp ca 5-6 kg under loppet av 4 timmar, ha ha ha.
Kan även tillägga att det blev en hel del vätska.
Att gå upp och ner 3-5 kg under en dag är inga som helst problem, i synnerhet om man inte bryr sig om vad det är man går ner? Vätska är givetvis det största tappet, säkerligen minst 90% Därefter muskler och sist fett. No shit.
Gött att flytta till USA. Själv bodde jag där under 2 år när jag pluggade och spelade Am football.
Jag skulle gärna vilja bo i USA under ½ år, men inte permanent. Mitt val skulle givetvis vara california där man både har tillgång till sol och framförallt, utförsåkning
G
Postad 13 July 2012 - 14:59
Vätska är givetvis det största tappet, säkerligen minst 90% Därefter muskler och sist fett. No shit.
Vänd på dom två sista, dvs muskler sist.
Postad 14 July 2012 - 15:50
Postad 14 July 2012 - 16:06
Jag gick upp 10.5 kg på en 24-timmarskryssning
Låter onekligen som att maten var oförskämt bra
10,5 kg under 24 h är respekt oavsett, ha ha ha ha.
För egen del brukar det inte diffa mer än ett par kg hit och dit som mest.
Nu är det dags för en deffperiod igen och då ska vågen ner ca 4-5 kg, vilket innebär att jag bör stanna på 82-83 kg.
Sedan får vi se hur satsningen kommer att se ut inför kommande säsong. I bästa fall blir det ytterligare en säsong på scenen, förutsatt att allt klaffar.
G
Postad 16 July 2012 - 17:00
Låter onekligen som att maten var oförskämt bra
De ädlare dryckerna kanske gjorde sitt med, he he.
10,5 kg under 24 h är respekt oavsett, ha ha ha ha.
För egen del brukar det inte diffa mer än ett par kg hit och dit som mest.
Nu är det dags för en deffperiod igen och då ska vågen ner ca 4-5 kg, vilket innebär att jag bör stanna på 82-83 kg.
Sedan får vi se hur satsningen kommer att se ut inför kommande säsong. I bästa fall blir det ytterligare en säsong på scenen, förutsatt att allt klaffar.
G
Gick på diet,sen åkte vi på kryssning med McD på vägen upp, käkade buffe på båten både kväll och frukost samt lite käk under bilfärden hem samt fika. Givetvis ett gäng öl oxå. Allt stannade kvar tills jag började på diet igen, pissade bort 8 kg första natten. Gick på toa 8 ggr på 9 timmars sömn.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
23 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?