Du kommer enbart till himmelen om du säljer din bokning för 4000kr eller under till en annan forummedlem. Det finns ett par som behöver din ps4'a och hellre att dom får den än att en random ondskefull person får denNe orkar inte fixa för någon hundring. Jag avbokar istället. Kommer jag till himlen då?
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 26 October 2013 - 10:30
Postad 26 October 2013 - 11:03
Postad 26 October 2013 - 11:12
Ateister brukar ha högre moral än religiösa men det finns uppenbarligen undantag...jag är ateist
6000
Postad 26 October 2013 - 11:18
Ateister brukar ha högre moral än religiösa men det finns uppenbarligen undantag...
lutar mot att jag behåller PS4an för eget bruk
satanist
Postad 26 October 2013 - 11:50
* You can use up to 2 systems concurrently: the system activated as your "primary" PS4™ system, and one other system.
Gör din kompis/bror/någons konsol till din primära, så denne kan logga in med sitt konto (för achievements m.m.), och ha din egna som sekundär, där du loggar in med ditt konto, så kan ni båda spela ett och samma spel samtidigt.
Din kompis/bror/någon kan ju ha din PS4:a som primär också, så kan ni köpa vart annat spel. Kan vara bra att ha det så här också, för PS+ funktioner som är låsta till konsol.
Kan vara -lite- omständigt, men som sagt om gamesharing är viktigt så.
sen är det nått rejält fel med Minhembios forum också....
Postad 26 October 2013 - 12:06
Om gamesharing är väldigt viktigt för er så finns det ju fortfarande möjlighet till det.
Gör din kompis/bror/någons konsol till din primära, så denne kan logga in med sitt konto (för achievements m.m.), och ha din egna som sekundär, där du loggar in med ditt konto, så kan ni båda spela ett och samma spel samtidigt.
Din kompis/bror/någon kan ju ha din PS4:a som primär också, så kan ni köpa vart annat spel. Kan vara bra att ha det så här också, för PS+ funktioner som är låsta till konsol.
Kan vara -lite- omständigt, men som sagt om gamesharing är viktigt så.
sen är det nått rejält fel med Minhembios forum också....
nej
det har blivit rejält begränsat
Man kan inte längre vara inloggad som sin huvudanvändare om man har laddat ner spel med en annan användare utan man måste vara inloggad som den som köpte spelet.
Det går att vara inloggad på två ställen samtidigt. Men det blir ju lite krångligt med cloud saves och achievements om det är två olika spelare på samma spel och man kan antagligen inte spela samma spel samtidigt.
Bryr man sig inte om achievements och det är singleplayerspel där man väntar på att ena klarar av spelet innan man börjar spela så kan det fungera med gamesharing.
vilket också kommer göra livet mycket krångligare för er som är vana att ha PSN-konton för olika regioner för att ha tillgång till andra spel och billigare priser
om det nu går överhuvudtaget då man bara kan ha ett primary PS4 system
så gamesharing har blivit rejält begränsat liksom möjligheten att köpa och spela spel från andra regioner

Postad 26 October 2013 - 12:50
Aktivera en konsoll och även spela på en annan känns som det ändå kanske fungerar som det brukar till en viss del...
Jag brukar köpa mina spel på USA-marknaden och både jag och min sambo spelar dem samtidigt. Nu verkar det som man får välja... Antingen köpa spel på USA-marknaden och sedan spela dem med ett annat konto, eller köpa spelen på SE-marknaden för att sedan kunna både spela dem och att min sambo kan spela dem på "min" konsoll...
Redigerat av novaland, 26 October 2013 - 12:59.
Postad 26 October 2013 - 13:04
Visst, mer begränsat, håller jag med om. Men som jag nämnde, om gamesharing är viktigt, finns det fortfarande möjlighet till det.
Redigerat av Paganmoon, 26 October 2013 - 13:08.
Postad 26 October 2013 - 13:09
Undra om man MÅSTE ha en konsoll som primary?
Postad 26 October 2013 - 13:16
Dvs, om du har ps+, och jag har ps+, och jag loggar in på din PS4:a och spelar ett av dina spel, så får jag cloudsaves (för jag har ju ps+), men om Christopher som vi säger inte har ps+, loggar in på din PS4:a och spelar ett av dina spel, så får han inte cloudsaves.
Om du som har ps+, loggar in på Christophers PS4:a och spelar ett av hans spel, så har du tillgång till cloudsaves och andra ps+ features (spela online m.m.), även om Christopher inte har ps+.
Så jag uppfattat det hela, men dom behöver nog förtydliga i "sharing benefits of PS+". Vilka features exakt har den som använder sig av min PS4:a, när deras egna konto inte har ps+
Postad 26 October 2013 - 13:28
Men det är ju egentligen kanske lite ointressant, utan mer intressant är om flera kan ha samma konsoll som primär, vilken med ps3:ans jämförelse idag inte går.
Åandrasidan så kan det ju finnas typ en familj med tre barn som har varsina konton. Alla dem vill säkerligen ha konsollen i vardagsrummet (familjens enda i det här fallet) som sin primära konsoll och spelen de nu möjligen har köpt med sitt konto ska ju finnas på familjens konsoll. Så då borde det ju gå att ha flera konton som primära på samma konsoll. Sedan om det är en separat del för vilket konto som ska loggas in när konsollen startas e ju en annan femma.
Nä, vi får nog helt enkelt vänta och se...
Postad 26 October 2013 - 16:10
Postad 26 October 2013 - 16:26
http://www.gamepur.c....-without-.html
Postad 26 October 2013 - 16:31
Redigerat av Zartok, 26 October 2013 - 16:32.
Postad 26 October 2013 - 16:41
Det känns som om detta skulle vara en variant på det; att den helt enkelt "kopierar" över skivans innehåll som det är och läser från hårddisken istället för skivan. Det i sin tur behöver ju inte någon installation, efter allt finns snabbt tillgängligt ändå. Ända skillnaden en installation skulle vara från en cachelagrad del skulle vara att komprimerade filer inte skulle vara upp-packade, men de anser väl kanske att det poserar ingen prestandaförlust att packa upp filer i realtid, i den utsträckning något finns packat.
Ser inte heller varför man skulle behöva installera något när man har en snabb cache istället... men det känns dock som ordbajseri bara.. målet blir detsamma, material finns "installerat" på hårddisken för att snabba upp accessen.
Postad 26 October 2013 - 18:04
Vad är det för skillnad på installation och cache? Låter ju som en "mini"installation iaf
Cache ska rensas. Låter stressande för disken att skriva sen radera så mycket data varje gång.
Men man får antaga att Sony har någon lösning på det.
Tråkigt dock att sleep/suspend mode inte finns vid start. En funktions som behövs i next-gen.
Postad 26 October 2013 - 18:56
http://www.swedroid....s-22a-november/
(Sorry för den långa länken, sitter på en ipadda)
Postad 26 October 2013 - 19:43
kan väl vara så att cachen endast töms vid behöv?
Måste vara så. De har nog en smart lösning.
Postad 28 October 2013 - 10:14
Du kommer enbart till himmelen om du säljer din bokning för 4000kr eller under till en annan forummedlem. Det finns ett par som behöver din ps4'a och hellre att dom får den än att en random ondskefull person får den
Jag tror fler kommer få sin PS4 snabbt än vad det ser ut som idag, många har bokat på flera ställen och när det börjar bli dags att betala för dessa "extra" förbokningar så kommer det bli bli utrymme för fler i kön så att säga.
Själv har jag bokat 2 av lite olika anledningar men jag kommer bara köpa en (möjligen väntar jag t.o.m då både driveclub och watch dog är försent). Jag kommer inte heller sälja vidare min förbokning utan näste man i kön får den
/Fredrik
Postad 28 October 2013 - 12:44
Postad 28 October 2013 - 12:45
provspelning av PS4 på Tv4
http://feber.se/spel...p_nyhetsmorgon/
"Vi kommer att testa Xbox och Nintendo också när de kommer." De missade också Wii U-släppet.
Postad 28 October 2013 - 13:06
Det är väl den här Gamex-mässan i helgen. Den som vill trängas med 3-4000 snoriga fjårtonåringar kan ju åka dit och testa PS4:an.
Redigerat av BrittBastard, 28 October 2013 - 13:06.
Postad 28 October 2013 - 13:19
kändes lite talanglöst det där...provspelning av PS4 på Tv4
http://feber.se/spel...p_nyhetsmorgon/
Postad 28 October 2013 - 13:32
Haha, proffsen har uttalat sig!"Vi kommer att testa Xbox och Nintendo också när de kommer." De missade också Wii U-släppet.
Postad 28 October 2013 - 14:30
Postad 28 October 2013 - 14:36
Postad 28 October 2013 - 14:40
Postad 28 October 2013 - 14:42
Läste nån stans att det inte är så kul att byta ut hårddisken då man fyllt upp den nuvarande. på ps3 iallafall.
Inga jätteproblem egentligen, du kunde backa den befintliga disken genom PS3:an, byta till större disk, och sen läsa tillbaka backupen.
Postad 28 October 2013 - 14:45
Postad 28 October 2013 - 14:55
Byter ni hårddisken på erat ps4a direkt när ni får det? och isåfall vad för hårddisk är att rekommendera? varför?
SSD, just because.
Postad 28 October 2013 - 15:29
Samsung Evo 1TB.Byter ni hårddisken på erat ps4a direkt när ni får det? och isåfall vad för hårddisk är att rekommendera? varför?
Postad 28 October 2013 - 15:41
Postad 28 October 2013 - 20:34
Micro usb nu istället för mini usb
Redigerat av D-J, 28 October 2013 - 20:35.
Postad 29 October 2013 - 07:58
Micro usb nu istället för mini usb
wtf! då funkar inte min externa laddare för 4 kontroller
Postad 29 October 2013 - 08:36
Postad 29 October 2013 - 11:51
Ehm... visst, havet skiljer. Annars ser det pretty much ut att vara samma bajs.
Postad 29 October 2013 - 11:59
http://www.product-r...-may-shock-you/
Ehm... visst, havet skiljer. Annars ser det pretty much ut att vara samma bajs.
Det är från en cutscene, och i AC4 fungerar de precis som i The Last of Us. Dvs att de är grymt mycket snyggare än ingame. Därav den lilla skillnaden. När det kommer till gameplay så lär det vara markant skillnad på de två versionerna!
Postad 29 October 2013 - 12:25
Postad 29 October 2013 - 12:40
Postad 29 October 2013 - 14:52
http://www.proshop.s...paign=pricesite
Som hittat
Haha. Surfade in och beställde två direkt!! Lätt värt att vänta till jul när det är så bra pris...
Postad 29 October 2013 - 16:03
bf4 i sub1080p på båda konsolerna, bara avboka allt och sätta sig i ett hörn och tjura!
har precis köpt ett 7970 för 1900 kr så jag är ganska glad med den lösningen för multiplattformspel
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?