Sarah McLachlan "Surfacing"
Limited edition 200 Gram Quiex super vinyl profile. Classic Records. USA.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 23 November 2007 - 14:55
Fick i början av veckan hem denna skönhet till vinyl =)
Sarah McLachlan "Surfacing" Limited edition 200 Gram Quiex super vinyl profile. Classic Records. USA. Postad 07 December 2007 - 12:11
Baroness - The Red Album - Gate fold jacket, double LP, four laser etchings, poster insert. Limited to 1000.
baroness_cover.jpg 14.75K
0 Antal nerladdningar
Postad 14 December 2007 - 18:13
Billy Idol - Charmed Life och Simple Minds - Real Life(Remasterd edition)
Postad 28 December 2007 - 19:16
Nu blir det en liten lista här:
Emigrate - "Emigrate" Refused - "The shape of punk to come" "Instant Cool Jazz Ballads" - samlingsskiva Roky Erickson - "The Evil One (plus one)" Mastodon - "Remission" Metallica - "Master of Puppets" (behövde köpa den igen iom brosan snodde min förra) Gorefest - "Rise to Ruin" FLogging Molly - "within a mile of home" Enter Shikari - "Take to the skies" The Berzerkers - "The Berzerker", "Animosity" och "World of Lies" Raised Fist - "fuel" och "Watch your step" Lillasyster - "Hjärndöd musik för en hjärndöd generation" O-187 - "Collision" Maze of Torment - "hidden cruelty" Opeth - "Ghost reveries" Korn - "Follow the Leader" David Sylvian - "When loud weather buffeted" Postad 29 December 2007 - 11:21
EAGLES - HOTEL CALIFORNIA
JANIS JOPLIN - GREATEST HITS VERVE - URBAN HYMNS WHO - SUBSTITUTE - THE SONGS OF THE WHO ROY ORBISON - MYSTERY GIRL BRODER DANIEL - CRUELTOWN alla från tradera Postad 29 December 2007 - 14:11
Senaste köpta är Seal - Best 1991-2004. Riktigt skön platta..
Specialbeställd efter mycket om och men är Stevie Wonder - Characters.. Anländer i början av Januari.. Den ska bli spännande.. Postad 29 December 2007 - 15:28
The Project Hate - In ******** Mortis Nostrae. Bra som bäst! signad dessutom.
Postad 18 April 2008 - 08:22
Får väl damma av tråden lite.
Fick hem Neil Young - Harvest igår, en kanonplatta som man aldrig tröttnar på och 49:- i Ginza är billigt. Sen blev det ett av mina favoritband Caesars Palace - Sherry Kicks samt Joe Bonamossa - Hard to cry 2 mycket bra plattor och 1 okey (Bonamossa) Postad 18 April 2008 - 14:43
Fick hem Hellacopters - Head off igår... Cd-skivan har ett vinylspår på "baksidan", har inte hunnit lyssna på vinylsingeln än, men den gav ett coolt intryck iaf!
Postad 18 April 2008 - 23:28
Blev ett impulsköp i dag på Åhlens faktiskt. Hot Chip - Made in the Dark. En väldigt svängig platta!
Postad 18 April 2008 - 23:37
Håller med, Harvest är väldigt bra.
Fick idag hem REMs senaste, har inte hunnit lyssna på den än men det ska bli spännande att höra om den motsvarar förväntningarna som de goda recensionerna skapat. Postad 22 April 2008 - 11:40
Har dragit iväg en beställning på cdon, men inte tyvärr inte fått hem dom än
Cash Johnny - The Essential Johnny Cash Joddla Med Siv - Uma-ness Från Senegal Offspring - Ixnay On The Hombre Charta 77 - Spegelapan Doktor Kosmos - Hallå? Dia Psalma - Psalmade Psalmer Säkert! - Säkert Groove Coverage - 7 Years & 50 Days Groove Coverage - 21st Century Drängarna - Greatest Hits Cardigans - Gran Turismo Ja, jag har ganska spridd musiksmak.. Postad 22 April 2008 - 19:21
Skivor inhandlade än så länge i år. Jag måste trappa ner lite på det här känner jag. Men det är ju så kul...
Coca Carola - Kom å slå mig igen 69:- Parkway Drive - Killing With a Smile 179:- Watain - Sworn to the Dark 159:- Duskfall - The Source 10:- Evergreen Terrace - Buried Alive by Time 29:- Hearse - Armageddon, Mon Amour 10:- Ribspreader - Bolted to the Cross 10:- Soulreaper - Liferazer 10:- Unearth - Stings of Conscience 29:- Within Y - Extended Mental Dimensions 10:- Dropkick Murphy´s - The Meanest of Times 149:- Disfear - Live the Storm 159:- Nils Lofgren - Acoustic Live 149:- Kongh - Counting Heartbeats 169:- Flogging Molly - Float 169:- In Flames - Mirror's Truth EP 49:- In Flames - A Sense of Purpose 179:- Meshuggah - ObZen 159:- Pennywise - Reason to Believe 129:- Municipal Waste - The Art of Partying 159:- Arch Enemy - Rise of the Tyrant 79:- Becoming the Archetype - Physics of Fire 49:- Hellacopters - High Visibility 49:- Johnossi - Johnossi 99:- Muse - Showbiz 49:- Radioaktiva Räker - Döda inte mig så dödar jag...49:- Tiamat - Judas Christ 79:- Toto - Isolation 49:- Lars Winnerbäck - Singel 49:- Postad 23 April 2008 - 21:38
senaste inköpet denna månad är:
White lion - Pride Dream Theater - HiT greatest 2CD Gary Numan - Warrior Gary Numan - Telkon(Remasterd & expanded) Gasolin - Live In Scandinavia (remaster) Korgis - don´t look back ( best of) 2 Cd White Lion - Fight to survive(remaster&Expanded) Rush -Snakes and Arrows LIVE 2CD(USA import) //CG-47 Postad 25 April 2008 - 12:59
Man måste prova nytt ..
Köpte DUFFY En mycket positiv överraskning ! http://www.amazon.co...J:m446QRO097BIN Maveric Postad 26 April 2008 - 20:59
Lönens första betällning innehöll:
Scarve - Undercurrent Tyrant - Reclaim the flame + preorder av nya Prostitute Disfigurement Ska se vad jag ska köpa mer denna månad, Testament ligger bra till. Postad 02 May 2008 - 08:57
Det är ett tag sen jag köpte en skiva men det senaste jag köpte var Tool - 10 000 days.
Måste nog helt enkelt vara en av...nä, det ÄR världens bästa skiva. Vicarious, Jambi och Lost Keys (Blame Hofmann) ger mig fortfarande gåshud varje gång jag lyssnar på dem och jag tröttnar aldrig på denna skiva. Solklart 10/10 i betyg från mig! Postad 04 May 2008 - 16:28
Kommer inte ihåg senaste jag köpte en skiva, måste varit nån gång på 1800-talet
Hypocrisy - Arrival Ett mycket bra köp, Hypocrisy det är grejer det.. Postad 07 May 2008 - 21:12
Senaste inköpet blev:
Coldworker - Rotting paradise (senaste med fd Nasum trummisen) Dawn of demise - Hate takes its form (dansk dödsdynamit) Postad 20 May 2008 - 21:46
Angels & Airwaves - I-Empire,
tyckte den behövdes i min lilla, lilla skivsamling (: Postad 28 May 2008 - 08:26
Murray Head - One night in Bangkok
Vinyltolva som med ett förlängt mellanparti gör en bra låt ännu bättre. Riktigt skönt dunk. Har letat lite på mässor men hittade den på loppis för en tia. Även inhandlat Morrissey - Greatest Hits på 180 g vinyl. Kanonsamling med en av tidernas mest inflytelserika artister. //borka Postad 28 May 2008 - 16:58
The Ocean - Precambrian
Ett monster till platta, och en grupp/kollektiv som faktiskt satsar på produkten 'cd-skiva'. Fantastisk kvalitet i hela paketet. Dessutom sanlöst bra musik. Rhyacian är bland det mest överväldigande jag hört inom genren. Postad 29 May 2008 - 13:36
Inhandlade två nyligen släppta svenska skivor:
![]() Audrey - The Fierce And The Longing (2008, Tenderversion) (Provlyssna) --- ![]() September Malevolence - After This Darkness, There's A Next (2008, Tenderversion) (Provlyssna) Redigerat av Falloutboy, 29 May 2008 - 13:37. Postad 29 May 2008 - 13:36
KajanPB// Hehe, brukar inte vara så bra låtar de där sportlåtarna.
Har själv Toppen e vårat HBK med Selakovic och grabbarna på framsidan sedan 2000. Senaste köpet är Skid Row - Skid Row (1989) Brukar låna brorsans skiva men idag var jag inne på Youtbe (igen) och jag kan inte få nog av 18 N life och I remember you så nu måste jag äga skivan själv. 79kr är nog mitt bästa köp på länge. Postad 31 May 2008 - 06:35
Kyuss Wretch
Kyuss Blues For The Red Sun Kyuss Welcome To Sky Valley Kyuss ...And The Circus Leaves Town Postad 31 May 2008 - 06:37
Testament - The Formation Of Damnation
Redigerat av master_james, 31 May 2008 - 06:38. Postad 09 June 2008 - 13:11
Warrel Dane - Praises to the war machine
Riktigt bra skiva, gillar man Nevermore och Soilwork(Peter Wichers lirar nästan all gura/bas och producerade skivan) så borde man uppskatta denna skivan! Postad 09 June 2008 - 15:20
Min senaste köpta skiva är LETHAL - Annihilation Agenda LP.
Priset som jag betalade för den är 100kr & det är inte så farligt. Postad 09 June 2008 - 17:44
Idag beställdes det lite från ginza..
Charta 77-Tecken I Tiden Duffy-Rockferry 2008 Iron Maiden-Best of the beast 1982-96 (Rem) Jenssen Amanda -Killing my darlings 2008 Judas Priest -Simply the best Skid Row -Skid Row 1989 Postad 13 June 2008 - 09:06
Hellsongs - Hymns in the Key of 666. Hellsongs gör singer-songwriter-aktiga covers på kända hårdrockslåtar. Dock var första EP:n bättre än denna, deras första fullängdare trots att det är 4 fler sånger. Den allra bästa covern, den på Iron Maidens Run to the Hills finns med på bägge.
Postad 17 June 2008 - 08:15
Puddle Of Mudd Come clean 2002 (Version 2)
Vad version 2 står för det vet jag inte men skivan är ganska bra. Speciellt "She hates me" Får lite Curt Kobain vibbar ibland när sångaren Wesley Scantlin sjunger. Eller som det står på Ginza "Puddle Of Mudd fick en kanonstart på karriären med "Come clean". Intensiteten o aggressiviteten från band som Korn och Rage Against The Machine finns där och sångaren Wesley Scantlin har en röst som inte hamnar långt från avsomnade Kurt Cobain. Musiken pendlar mellan vredesutbrott och lugna partier, en klarjämförelse kan göras med Soundgarden" 49 :- Ett riktigt bra köp. Postad 17 June 2008 - 17:07
Den kommer jag ihåg. Blurry spelades en del på radion och kopplades ihop med Nickleback som slog igenom samtidigt.
Likheten med Cobain stämmer och det hade jag inte tänkt på. I vissa låtar låter han också som Layne Staley, som förtjänade mer uppmärksamhet än Cobain. Har dock inte hört deras senare alster. Postad 18 June 2008 - 23:54
Från Ginza:
Satyricon - My Skin Is Cold CD-s + 7" vinyl (gatefold-fodral) Iced Earth - I Walk Among You CD-s Children of Bodom - Blooddrunk CD-s Postad 01 July 2008 - 09:44
Opeth - Watershed, dubbeldisc, hela skivan 5.1 mixad i ett DTS-spår på DVD. Låter riktigt bra :=).
Dark Tranquility - Fiction Postad 04 July 2008 - 20:01
Led Zeppelin - The song remains the same (2CD)
Köpte faktiskt på MediaMarkt för 179:- (har jag för mig) i tisdags när jag var med en jobbarkompis och handla Pioneer förstärkare och Canton högtalare :-) trevlig resa. Postad 07 July 2008 - 09:29
Ebba Grön - Were only in it for the drugs: 29 kr
Offspring - Ixnay on the hombre: 49 kr Killers - Hot fuzz: 79 kr Samtliga från Ginza Postad 07 July 2008 - 09:35
DreamTale; Difference
Scar Symmetry; Holographic Universe Volbeat; The strenght, The Sound, The Songs Revolution Renaissance; New Era Postad 12 August 2008 - 20:36
Blev en beställning från cdon idag. Flera av skivorna beställde jag tack vare denna tråd.
National - Boxer Warnes Jennifer - The Hunter Funkadelic - One Nation Under A Groove Smith Elliott - Either/Or Smith Elliott - Xo Pearl Jam - No Code HIM - Razorblade Romance-int.vers. Eagles Of Death Metal - Death By Sexy Knopfler Mark - Sailing To Philadelphia Sly & The Family Stone - There's A Riot Goin' On Postad 12 August 2008 - 20:42
ugglas samlings skivor som var med i expressen dom 2 första. hade dom andra tre så var ett måste å ha dom två första
Postad 12 August 2008 - 21:36
Har beställt "Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents" med Xploding Plastix. Märklig innovativ norsk nu-jazz duo som har bra o skönt ljud. De släpper inom kort ett nytt album. Läs Mer!
På Myspace Postad 12 August 2008 - 22:19
Metallica - Death Magnetic, The Box Magnetic (Death In A Coffin)
Har ju faktiskt betalat för den så då borde den väl räknas. Postad 12 August 2008 - 22:22
My Bloody Valentine - Loveless. Köpte den förra veckan på en skivaffär. Köpte en musiktidning i går där man kunde läsa att den utkommit i en nymastrad lyxutgåva. Surt sa räven. För den som gillar att lyssna efter detaljer finns här mycket att hämta.
Postad 12 August 2008 - 23:34
Zeppelin är mkt bra, nästan bäst men just den här konserten är inte ngn av deras starkaste inspelningar. Om du inte redan har when the west was won rekommenderar jag den, men givetvis ska man ha båda två! Postad 12 August 2008 - 23:38
Jag har ägt loveless när jag var inne i min punk och post-punkperiod. Men det var ngt märkligt med skivan den llät verkligen hemskt, sen lyssnade jag på ett annat exemplar av skivan och då lät det annorlunda, mkt märkligt var det iaf, jag skall nog kolla upp den nymastrade versionen. Postad 13 August 2008 - 00:18
lejontim skrev:
"Jag har ägt loveless när jag var inne i min punk och post-punkperiod. Men det var ngt märkligt med skivan den llät verkligen hemskt, sen lyssnade jag på ett annat exemplar av skivan och då lät det annorlunda, mkt märkligt var det iaf, jag skall nog kolla upp den nymastrade versionen." Underligt detta med Loveless. Jag ägde den på vinyl då den kom ut, men sålde den då jag ansåg att den var effektsökeri. Nu köpte jag den igen på CD eftersom jag saknade den och inte hade några andra rimliga skivor att köpa. Den låter lite illa på låg volym, den "väser" på något sätt. Kanske blir det att köpa den på vinyl igen, nymastrad och allt. Postad 13 August 2008 - 09:06
Första skivan efter flytt inhandlades igår..
Och dessutom ngt nytt.. M Pokora - MP3.. Hon på skivlagret såg ut som ett frågetecken när jag frågade efter den trots att de hade den hemma.. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |