Humax HDCI-2000
712 svar till detta ämne
Postad 10 juli 2006 - 07:38
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Ok! Hoppas nästa uppdatering fixar osynket då. Det äe samma fel på CD:s HD-box faktiskt...
Bytte idag till HDMI (har tidigare kört component) kabel HAMA för 499 kr på Elgiganten. Men se där ville inte boxen va med. Fick rediga störningar iform av gröna streck som kommer o går. Tänkte jämföra component mot HDMI men fick detta problem. Fel på kabel eller kan det va så att boxen inte klarar att skicka båda analog o digital signal samtidigt?
Har nån annan jämfört bildkvalite på dessa utgångar? Tycker bilden är kanon på component! Kör på en plasma pana PV500...
Mycket strulande är det... Lundis
<{POST_SNAPBACK}>
Kan vara så att du får välja utgång i menyn, antingen analog eller digital. Får se hur det blir med Comhems HD-box om det blir något liknande när den lanseras, om den lanseras. /Mats K
Postad 10 juli 2006 - 21:20
collargoll
-
collargoll
-
Rookie
-
5 inlägg
Håper norsk går bra her, og det gir mening det jeg skriver.
Har en Humax 2000 som jeg er meget fornøyd med når det gjelder bildekvalitet og lyd, men et stadig tilbakevennede problem er at jeg ikke kan ha to CI-moduler i samtidig uten at bildet hakker. Noen flere som har dette problemet?
Har en dragon Cam med predator 3.43 som jeg bruker til mitt Viasat-kort, og en Irdeto/conax dual cam som jeg bruker til Canal digital og HD1. Hvis begge cammene står i samtidig fryser bildet ofte, og da særlig Canal digital. Tar jeg ut en cam forsvinner problemet, og bildet er fint. Hva kan problemet være? Er dual-cammen defekt, eller er dette et software relatert problem i tuneren?
Går forsåvidt greit å bytte cammer, men det er tungvint i lengden, og det var ikke dette jeg brukte penger på...
Noen som har samme problem, og evt. en løsning/forslag på hva som kan gjøres for å bedre dette?
Har forresten også oppdatert til fw 1.04 på tuneren uten at dette hjalp på problemet. Dette løste kun uklart bilde i 1080i med hdmi kabel.
Takknemlig for gode svar/løsninger til dette problemet, og spør gjerne om det skulle være noe uklart siden jeg skriver på norsk. Men dere svensker er jo så smarte at det ikke burde være et problem.....
Postad 11 juli 2006 - 11:51
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Håper norsk går bra her, og det gir mening det jeg skriver.
Har en Humax 2000 som jeg er meget fornøyd med når det gjelder bildekvalitet og lyd, men et stadig tilbakevennede problem er at jeg ikke kan ha to CI-moduler i samtidig uten at bildet hakker. Noen flere som har dette problemet?
Har en dragon Cam med predator 3.43 som jeg bruker til mitt Viasat-kort, og en Irdeto/conax dual cam som jeg bruker til Canal digital og HD1. Hvis begge cammene står i samtidig fryser bildet ofte, og da særlig Canal digital. Tar jeg ut en cam forsvinner problemet, og bildet er fint. Hva kan problemet være? Er dual-cammen defekt, eller er dette et software relatert problem i tuneren?
Går forsåvidt greit å bytte cammer, men det er tungvint i lengden, og det var ikke dette jeg brukte penger på...
Noen som har samme problem, og evt. en løsning/forslag på hva som kan gjøres for å bedre dette?
Har forresten også oppdatert til fw 1.04 på tuneren uten at dette hjalp på problemet. Dette løste kun uklart bilde i 1080i med hdmi kabel.
Takknemlig for gode svar/løsninger til dette problemet, og spør gjerne om det skulle være noe uklart siden jeg skriver på norsk. Men dere svensker er jo så smarte at det ikke burde være et problem..... 
<{POST_SNAPBACK}>
Det är ett känt fel att dragon stör ut conaxmodulen. PMa din mailadress till mig så kan jag skicka en moddad predator som ev kan lösa problemet. Har dock inte använt den själv, eftersom mitt loaderkort ballat ur.
Postad 11 juli 2006 - 11:54
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Har en sep conax o en sep irdeto. Funkar bra ihop iaf..
Postad 11 juli 2006 - 23:16
collargoll
-
collargoll
-
Rookie
-
5 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Forstår jeg deg riktig hvis om du da har en cam for Conax, og en for Irdeto, men ingen Dragon Cam?
Postad 12 juli 2006 - 07:35
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Forstår jeg deg riktig hvis om du da har en cam for Conax, og en for Irdeto, men ingen Dragon Cam?
<{POST_SNAPBACK}>
Det är nog så lundis68 har det. Har skickat predatorn till dig, observera att jag inte provat den själv, men den ska funka enligt skaparen.
Postad 12 juli 2006 - 12:48
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Japp rätt uppfattat!
Använder ni HDMI utgången utan nåra problem...
Postad 12 juli 2006 - 18:42
collargoll
-
collargoll
-
Rookie
-
5 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Det är nog så lundis68 har det. Har skickat predatorn till dig, observera att jag inte provat den själv, men den ska funka enligt skaparen.
<{POST_SNAPBACK}>
Takk for Predator filen, men dessverre løste den ikke problemet mitt. Straks Dragon cammen kommer i tuneren, hakker conax kanalene. Bildet går i svart, og jeg får beskjed om at jeg ike har rettigheter til å se kanalene. Etter en stund kommer likevel bildet, men bare for et par minutter, så går det i svart igjen. Irriterende! Dette gjelder spesielt for norsk tv2.  Når jeg da tar ut Dragon cammen fungerer Conax helt fint, uten at bildet faller bort. Vurderer å kjøpe en ny Conax cam som KUN gjelder for Conax kanalene, og ikke til Irdeto, men jeg er langt fra sikker på om det er det som er problemet, så hvis noen har andre teorier er det bare å si fra. Takker uansett for hjelpen så langt, og håper problemet løser seg etter hvert.
Postad 12 juli 2006 - 23:40
Unregistereda82a1bde
-
Unregistereda82a1bde
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Takk for Predator filen, men dessverre løste den ikke problemet mitt. Straks Dragon cammen kommer i tuneren, hakker conax kanalene. Bildet går i svart, og jeg får beskjed om at jeg ike har rettigheter til å se kanalene. Etter en stund kommer likevel bildet, men bare for et par minutter, så går det i svart igjen. Irriterende! Dette gjelder spesielt for norsk tv2. Når jeg da tar ut Dragon cammen fungerer Conax helt fint, uten at bildet faller bort.
Vurderer å kjøpe en ny Conax cam som KUN gjelder for Conax kanalene, og ikke til Irdeto, men jeg er langt fra sikker på om det er det som er problemet, så hvis noen har andre teorier er det bare å si fra.
Takker uansett for hjelpen så langt, og håper problemet løser seg etter hvert.
<{POST_SNAPBACK}>
Hej Det löser inga problem med en ny conaxcam. Jag har en sådan och har precis samma problem som du. Jag har oxå testat Predator filen som var avsedd för boxen. Men med samma resultat... Vi får hoppas på någon typ av mjukvara antingen till boxen eller ny predator fil. Mvh Jessis
Postad 13 juli 2006 - 21:46
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Takk for Predator filen, men dessverre løste den ikke problemet mitt. Straks Dragon cammen kommer i tuneren, hakker conax kanalene. Bildet går i svart, og jeg får beskjed om at jeg ike har rettigheter til å se kanalene. Etter en stund kommer likevel bildet, men bare for et par minutter, så går det i svart igjen. Irriterende! Dette gjelder spesielt for norsk tv2. Når jeg da tar ut Dragon cammen fungerer Conax helt fint, uten at bildet faller bort.
Vurderer å kjøpe en ny Conax cam som KUN gjelder for Conax kanalene, og ikke til Irdeto, men jeg er langt fra sikker på om det er det som er problemet, så hvis noen har andre teorier er det bare å si fra.
Takker uansett for hjelpen så langt, og håper problemet løser seg etter hvert.
<{POST_SNAPBACK}>
Hej
Det löser inga problem med en ny conaxcam. Jag har en sådan och har precis samma problem som du. Jag har oxå testat Predator filen som var avsedd för boxen. Men med samma resultat... Vi får hoppas på någon typ av mjukvara antingen till boxen eller ny predator fil.
Mvh Jessis
<{POST_SNAPBACK}>
Har kollat med killen som gjort filen, det var jag som fattat fel, den filen jag skickat är för att kunna se HD-kanalen med Canal digital-kortet i dragoncammen, inget annat. Ber om ursäkt för detta. Humax + dragon gav ju ingen bild på VM-kanalen, kan någon kolla om det stämmer? Är det någon som testat med dubbla Dragon? En för Viasat och en för CD?
Postad 19 juli 2006 - 00:27
collargoll
-
collargoll
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det någon som testat med dubbla Dragon? En för Viasat och en för CD?
<{POST_SNAPBACK}>
Det skulle jeg og likt å vite. Hadde vært veldig enkelt og greit hvis en kunne løse problemet med to dragon-cammer. Noen som har prøvd?
Postad 21 juli 2006 - 20:13
Jennifer
-
Jennifer
-
Användare
-
-
148 inlägg
Är det ingen som vet om denna box kommer med Hård disk?
Postad 21 juli 2006 - 20:53
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Är det ingen som vet om denna box kommer med Hård disk?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag skrev ett mail för någon månad sedan till de som distribuerar boxarna i Sverige. De sa att de inte hört något om en version med HDD, tyvärr.
Postad 24 juli 2006 - 16:26
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
NY PROGRAMVARA UTE!!!Humax HDCI-2000 Software version : HDXSCI 1.00.07Update Date : 21 July 2006 Application Release Note- AC3 over HDMI - HD channel Group function - Advanced search function - HDMI hot plug stability - A/V lip sync - Picture quality Ladda nerEdit: Kanske ska tillägga att jag flashat den precis till min burk. Använde Formula 1.01 i Windows XP 64. Funkade utmärkt.
Redigerat av Karl-Johan, 24 juli 2006 - 16:27.
Postad 24 juli 2006 - 18:38
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
NY PROGRAMVARA UTE!!!
Humax HDCI-2000 Software version : HDXSCI 1.00.07 Update Date : 21 July 2006
Application Release Note - AC3 over HDMI - HD channel Group function - Advanced search function - HDMI hot plug stability - A/V lip sync - Picture quality
Ladda ner
Edit: Kanske ska tillägga att jag flashat den precis till min burk. Använde Formula 1.01 i Windows XP 64. Funkade utmärkt.
<{POST_SNAPBACK}>
Lipsyncen var ju efterlängtad!
Postad 24 juli 2006 - 19:13
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
NY PROGRAMVARA UTE!!!
Application Release Note - AC3 over HDMI - HD channel Group function - Advanced search function - HDMI hot plug stability - A/V lip sync - Picture quality
Ladda ner
Edit: Kanske ska tillägga att jag flashat den precis till min burk. Använde Formula 1.01 i Windows XP 64. Funkade utmärkt.
<{POST_SNAPBACK}>
Märker ni någon skillnad efter uppdateringen? Det var väl egentligen bara lipsync som var problemet med Humaxen.
Postad 24 juli 2006 - 19:42
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Verkar inte finnas nån ny progr vara via satellit (Astra) än...
Hur gör man annars???
Lundis
Postad 24 juli 2006 - 19:58
Unregistered8bb2ec52
-
Unregistered8bb2ec52
-
Användare
-
-
102 inlägg
NY PROGRAMVARA UTE!!!
<{POST_SNAPBACK}>
Behåller man sina lagrade kanaler och favoritlistor, eller måste man börja om från början??
Postad 25 juli 2006 - 21:09
Unregistered8bb2ec52
-
Unregistered8bb2ec52
-
Användare
-
-
102 inlägg
NY PROGRAMVARA UTE!!!
Ladda ner
<{POST_SNAPBACK}>
Lite konstigt: den finns inte på Humax hemsida!? Där finns bara fortfarande 1.00.04 (vart tog 05 och 06 vägen?). Är 07 en icke officiell release som lagts upp på rapidshare?? Edit: Hittade just svaret på AVFORUMs HUMAX-tråd: New beta firmware -------------------------------------------------------------------------------- Now available with links from some satellite sites is s/w version 1.00.07. I won't post the links here since it is unofficial at present. Improved picture quality (is that possible!), advanced search with manual PID setting, HDMI audio fixes, audio sync changes etc. Är det nån som lyckats hitta adressen till OTA-versionen? Hans
Redigerat av Unregistered8bb2ec52, 25 juli 2006 - 21:15.
Postad 26 juli 2006 - 16:08
Unregistered8bb2ec52
-
Unregistered8bb2ec52
-
Användare
-
-
102 inlägg
Nu har jag uppgraderat till betaversionen 1.00.07. Har inte detaljkollat lipsync , och använder inte AC3 till HDMI, så det vet jag inget om. Men jag ser ingen ny funktion för "gruppering av HD" eller "avancerad sökfunktion". Men däremot har jag två gånger fått en överlagrad stillbild kvar när jag bytt kanal. Enda sätt att bli av med den har varit att stänga av burken helt. Så nog är det en beta...
Hans
Postad 07 augusti 2006 - 10:36
Jennifer
-
Jennifer
-
Användare
-
-
148 inlägg
Ni som laddat ner den nya mjukvaran är ni nöjda med den eller har det bara blivit sämre.
Kommer det ingen mjukvara från Humaxdigital eller?
Postad 07 augusti 2006 - 10:57
Unregistered94b25a22
-
Unregistered94b25a22
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
HDXZCI 1.00.07 finns att ladda ner från humaxdigital.com
Postad 10 augusti 2006 - 07:04
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Antar att den är väl testad om den är officiell? Blir att koppla ur boxen och släpa upp den till datorn igen.......måste skaffa en laptop.....elller lapdance som nån sa  nån som har testat om USB-porten går att använda för uppdateringen?
Postad 10 augusti 2006 - 09:01
Qvist
-
Qvist
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har nu kört den senaste mjukvaran (HDXZCI 1.00.07) i tre dagar,mina problem med ljudsynk på C-More HD är nu helt borta och bilden är om möjligt änny bättre  .Fast någon kanal kategori för hd-kanaler ser jag inte
Qvist
Postad 11 augusti 2006 - 21:47
collargoll
-
collargoll
-
Rookie
-
5 inlägg
Noen som vet om denne firmwaren gjør noe med problemene med flere cammer i samtidig?
Spesielt de av oss som har dragoncam + en til...
Postad 15 augusti 2006 - 09:14
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Noen som vet om denne firmwaren gjør noe med problemene med flere cammer i samtidig?
Spesielt de av oss som har dragoncam + en til... 
<{POST_SNAPBACK}>
Verkar inte så
Postad 19 augusti 2006 - 14:04
Unregistereda82a1bde
-
Unregistereda82a1bde
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Hej!
Är det någon som vet hur man söker in alla Premieres kanaler? Jag har den senaste mjukvaran 1.07.
Mvh Jessis
Postad 01 september 2006 - 09:47
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Vad fyller USB-porten för funktion? Nån som vet?
Postad 01 september 2006 - 09:54
Unregistered0a3e2b6b
-
Unregistered0a3e2b6b
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Det är jättekonstigt att de inte gjort programmet för uppdatering så att man kunde använda USB, utan bara den ålderdomliga seriella porten! När de nu har USB på mottagaren!
Postad 11 september 2006 - 22:45
Jennifer
-
Jennifer
-
Användare
-
-
148 inlägg
Är det någon som vet när det är tänkt att kunna ladda ner ny mjukvara från sattelit.
Någon som hört om en hd-box med hdd? skulle sitta fint nu under hösten.
Postad 12 september 2006 - 22:07
Peter B
-
Peter B
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Priset har gått ner till 3500:- Kanske läge att slå till. Ger Humax HDCI-2000 bättre bild och ljud än andra digitalmottagare i standard upplösning?
En stor brist jämfört med andra apparater är att det inte finns någon hårddisk att spela in på.
Går det bra att se canal digital och SVT?
Andra fördelar nackdelar jämfört med andra mottagare?
Postad 29 september 2006 - 13:48
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Hej alla!
Har skaffat en motor (USALS) till min mottagare. Jag har 10 satelliter inlagda nu men
skulle vilja lägga till fler.
Det verkar inte gå att göra detta efter att man börjat kanalsöka. Det går inte att
välja fler satelliter under Edit Satellite DAta som det gick när man gjorde en
nyinstallation.
Nån som lyckats?
Har även uppgraderat till version 7 men har inte märkt nån större skillnad i synket på
DD-ljudet. Tror C MORE HD strular till det på nåt sätt för ett tag var synket perfekt...både
på Humaxen o CD-boxen.
Aningen osynkat på svt:s 1 o 2 fortfarande. Väldigt lite...
MVH lundis
Redigerat av lundis68, 29 september 2006 - 13:49.
Postad 12 oktober 2006 - 10:24
Unregistered665b7df5
-
Unregistered665b7df5
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Finns även på Neptunsat för 3499kr http://www.neptunsat...1042342/m_id/19Även med Conax modul http://www.neptunsat...1041737/m_id/19Vet ngn om den tar både Irdeto och Conax utan problem eller måste man växla manuellt? Säljer även kort lös här. http://shop.euro1080...lang=EN&catno=7Köp dem på hembiobutiken inom kort... (OBS! Detta är ingen reklam. Jag är bara en supernöjd kund till HBB)
<{POST_SNAPBACK}>
Redigerat av Unregistered665b7df5, 12 oktober 2006 - 10:28.
Postad 12 oktober 2006 - 10:51
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Vet ngn om den tar både Irdeto och Conax utan problem eller måste man växla manuellt?
<{POST_SNAPBACK}>
Tror forumsmedlemmen "lundis68" kör så, pm:a honom och fråga vetja
Postad 12 oktober 2006 - 11:23
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Finns även på Neptunsat för 3499kr
http://www.neptunsat...1042342/m_id/19
Även med Conax modul
http://www.neptunsat...1041737/m_id/19
Vet ngn om den tar både Irdeto och Conax utan problem eller måste man växla manuellt?
Säljer även kort lös här.
http://shop.euro1080...lang=EN&catno=7
Köp dem på hembiobutiken inom kort... (OBS! Detta är ingen reklam. Jag är bara en supernöjd kund till HBB)
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Funkar klockrent för mig. Kör både HD1-kortet i iredetomidul samt conaxmodul (ver4) med CDs sk "parade" kort. Verkar dock som jag måste uppdatera prgrkortet som jag fick tillsammans med CD-HDTV-box ibland genom att stoppa in det i CD-boxen. Sen är det bara att köra i Humaxen igen. Har gjort det nåra ggr sen i juni (senast idag). Detta borde du slippa om du har ett äldre (ej parat) kort till CD! Kanske kommer ej CD-kortet funka alls i humaxen efter uppdateringen som kommer snart? Var det inte nån i forumet här som hade en sep conax+irdeto som hade problem???? Ominstallerade Humaxen o fick bort problemet med att det ej gick att lägga till satelliter. Lundis...
Postad 12 oktober 2006 - 13:36
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Frågan är om man får beställa CD:s HD paket om man inte köper deras box? Annars borde det ju funka att köra i tex humaxen om man har ett äldre kort som du säger.
Postad 12 oktober 2006 - 14:15
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Frågan är om man får beställa CD:s HD paket om man inte köper deras box?
<{POST_SNAPBACK}>
Troligtvis inte
Postad 12 oktober 2006 - 17:58
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Frågan är om man får beställa CD:s HD paket om man inte köper deras box? Annars borde det ju funka att köra i tex humaxen om man har ett äldre kort som du säger.
<{POST_SNAPBACK}>
När jag beställde C MORE HD i somras var jag tvungen att köpa deras box med tillhörande "parade" kort. Kollar på CD genom Humaxen (av förklarliga skäl) men nåra ggr har jag fått svart bild men har då stoppat kortet i CD-boxen o sen har det funkat i humaxen igen...
Redigerat av lundis68, 12 oktober 2006 - 18:04.
Postad 12 oktober 2006 - 18:30
Unregistered665b7df5
-
Unregistered665b7df5
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Hej Lundis, Har ju ett gammalt DVB digital/analog Echostar sat.mottagare nu, jag tänkte byta upp mig till en HUMAX 2000. Vet du hur man kan lösa det med motorsidan? Jag menar en motordriven parabol som jag har inbyggd i gammla echostar-mottagare finner man ju knappt längre, en diseq styrning e ju inte för tyngre paraboler direkt va? Min gammla motor drivs ju av 36Volt  Man vill ju gärna se det bästa man kan få ner från himlen :-) Tips av er uppskattas Tack Mvh Radical Frågan är om man får beställa CD:s HD paket om man inte köper deras box? Annars borde det ju funka att köra i tex humaxen om man har ett äldre kort som du säger.
<{POST_SNAPBACK}>
När jag beställde C MORE HD i somras var jag tvungen att köpa deras box med tillhörande "parade" kort. Kollar på CD genom Humaxen (av förklarliga skäl) men nåra ggr har jag fått svart bild men har då stoppat kortet i CD-boxen o sen har det funkat i humaxen igen...
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 12 oktober 2006 - 22:34
Jennifer
-
Jennifer
-
Användare
-
-
148 inlägg
När jag beställde C MORE HD i somras var jag tvungen att köpa deras box med tillhörande "parade" kort. Kollar på CD genom Humaxen (av förklarliga skäl) men nåra ggr har jag fått svart bild men har då stoppat kortet i CD-boxen o sen har det funkat i humaxen igen... ][/QUOTE][/COLOR] Jag beställder C-More HD för två månader sen och kör fortfarande på mitt gamla kort på Humaxen och det fungerar utmärkt.
Postad 27 oktober 2006 - 16:41
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Verkar (är inte säker än) som Humaxen inte initierar Conaxmodulen rätt ibland o då får jag medd.
"kan ej avkoda kanal" vilket jag trodde berodde på kortet. Tror jag bara behöver starta om boxen så funkar det nog.
Får se nästa gång det blir samma fel...
Postad 28 oktober 2006 - 01:20
Unregistereda82a1bde
-
Unregistereda82a1bde
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Pratade idag med Canaldigital och deras tekniska support. Jag har sett på C+ och deras utbud genom en conaxmodul i min Humax HDCI-2000. Nu kommer de att koppla på deras 3 nya HD-kanaler till mitt gamla kort så att jag kan se det på Humaxen. Dessutom sa killen att de inte kommer att byta ut mitt gamla kort. De kommer alltså inte att byt ut de gamla korten för att köra pairingsystemet, det kommer de enbart att göra till de som har köpt en ny box som klara av pairingsystemet.
Goda nyheter tycker jag  .
Men jag väntar fortfarande på en ny uppdatering så att man kan ha i Dragonmodulen och conaxmodullen samtidigt! Tycker att Humax borde kunde fixa det! Ett förslag är att man på varje kanal ska kunna välja modul 1 eller 2. Borde gå att fixa i menyn, modul 1/2 eller automatiskt. Har mailat Humax om detta men ej fått något gensvar...
Må väl vänner!
Jessis
Postad 28 oktober 2006 - 11:44
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Det lät som en mycket god nyhet, sitter också med ett gammalt kort, lite orolig har man ju varit, men efter detta så är det raka rör
Postad 08 november 2006 - 11:06
Jennifer
-
Jennifer
-
Användare
-
-
148 inlägg
Jag har sökt nya kanaler men inte fått canalplus nya namn på kanaltexten,
går det inte att få? eller hur gör jag.
Kul att höra att canaldigital inte skickar ut nya kort.
Postad 08 november 2006 - 11:16
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Jag gjorde bara en ny kanalsökning på Thor o då ändrades namnen automatiskt.
Raderade C MORE FILM som låg kvar bara. Nu är det ju en filmkanal mindre tyvärr efter
1 nov.
Annars kan du väl bara ändra kanalnamnet manuellt när du är i ALLA-listan...
LUNDIS
Postad 08 november 2006 - 12:29
Unregisteredb79a7fb9
-
Unregisteredb79a7fb9
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Det går att beställa HD paketet separat, 99kr /mån
Dock, en varningen ord, se verkligen till att ni säger att ni HAR en box, och att ni tar ansvaret för att den fungerar osv.. För annars markerar de ert kundnummer som om att ni inte har någon HD box by default, och de slår inte på accessen, har fått ringa 3 ggr och har ännu inte fått igång det (men tror det skall funka snart...cross-my-fingers..)
Super synd att inte Humax:en klarar fler än en CAM, någon som vet om man kan klippa ut och köra 2 kort i en DragonCam? (Conax & Viasat), den har ju en liten simläsare inbyggd oxo, har inte lust att klippa kortet dock, om det inte funkar..
Postad 08 november 2006 - 12:41
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Det går att beställa HD paketet separat, 99kr /mån
Dock, en varningen ord, se verkligen till att ni säger att ni HAR en box, och att ni tar ansvaret för att den fungerar osv.. För annars markerar de ert kundnummer som om att ni inte har någon HD box by default, och de slår inte på accessen, har fått ringa 3 ggr och har ännu inte fått igång det (men tror det skall funka snart...cross-my-fingers..)
Super synd att inte Humax:en klarar fler än en CAM, någon som vet om man kan klippa ut och köra 2 kort i en DragonCam? (Conax & Viasat), den har ju en liten simläsare inbyggd oxo, har inte lust att klippa kortet dock, om det inte funkar..
<{POST_SNAPBACK}>
Humaxen har 2 platser för CA-moduler....
Postad 08 november 2006 - 12:44
Unregisteredb79a7fb9
-
Unregisteredb79a7fb9
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jo men visst, men det funkar inte. Conax i slot 1 funkar inte alls (dålig bild/häng osv) Conax i slot 2 funkar bra. Men om du stoppar in någon annan cam i slot 1 så krashar Conax cam:en en gång per minut och startar om.. (Har testat 2 olika boxar, både T-rex och DragonCam ger samma fenomen oavsett programvara)
Postad 08 november 2006 - 14:00
Unregistered94b25a22
-
Unregistered94b25a22
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Jo men visst, men det funkar inte.
Conax i slot 1 funkar inte alls (dålig bild/häng osv) Conax i slot 2 funkar bra. Men om du stoppar in någon annan cam i slot 1 så krashar Conax cam:en en gång per minut och startar om..
(Har testat 2 olika boxar, både T-rex och DragonCam ger samma fenomen oavsett programvara)
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har Conax i slot 1 och Irdeto i slot 2 utan problem.
Postad 08 november 2006 - 14:03
Unregisteredb79a7fb9
-
Unregisteredb79a7fb9
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag har Conax i slot 1 och Irdeto i slot 2 utan problem.
Mm, Jag misstänker att det har med Dragon/T-rex är multicam som gör det, boxen blir förvillad vilken den skall använda.. Tyvärr så gör det att man inte kan kombinera NDS/Conax, därav min fråga om bara en DragonCam, den funkar nämligen om man bara kör just en.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|