Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stora XBMC Tråden

451 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 November 2007 - 23:09

Unregistered15805724
  • Unregistered15805724
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har lite problem med uppskalningen i XBMC. Alla säger att den ska vara så bra etc. Men när jag skalar upp film från en dvd-källa så ser det inte alls lika bra. Var hemma hos polaren och kollade uppskalad dvd film med hans LG-dvd i 1080i, och det var dyngsnyggt.

Så frågan är om jag gjort det rätt?

Jag har ändrat till NTSC, och ändrat till 720p i XBMC inställningarna. So far so good. Menyerna är fina och skarpa. Men filmerna är gryniga och tråkig kontrast. Visst kan det väl vara teven som är dålig, men SÅ dåligt ska det väl ändå inte vara? :wub:

Nån som kan komma med lite tips och/eller trix? Vore nice att få igång det ordentligt. En genomförlig guide eller liknande. Har sökt som en vettvilling på diverse forum och irc-kanaler.

Postad 07 November 2007 - 14:58

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Ta med dig din krysslåda till din kompis och kolla om det blir samma problem där, ev. låna din kompis dvd-spelare och se om du får fin bild på din panel.

Postad 19 November 2007 - 09:33

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Nån som kan tipsa om den bästa (senaste?) XBMC versionen. Min är ett par år gammal...

Postad 22 November 2007 - 14:34

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Nån som kan tipsa om den bästa (senaste?) XBMC versionen. Min är ett par år gammal...

Senaste finns att ladda hem här:
http://t3ch.yi.se/

instruktioner för hur du uppgraderar kan du läsa tidigare i tråden.

Postad 01 December 2007 - 09:50

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
XBMC - Mediaportal

Klarar XBMC att spela upp TV-program om man använder Mediaportals TV-server på någon dator med TV-kort i nätverket? Har hittat följande plugin för XBMC:

http://www.team-medi...talIntegration/

Har sett att den klarar att spela upp inspelade TV-program, men inte sett något om Live-TV? I och med Server-klient lösningen som Mediaportal erbjuder borde detta vara möjligt.

Någon som testat detta???

Vänligen
//Thomas

Postad 05 December 2007 - 15:17

kobben
  • kobben
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
XBMC på full HD TV

Jag kör xbmc mot en panasonic th-42pz70 som en en full hd plasma

Vad tror ni ger bäst bild...720p eller 1080i i xbmc?

Om jag fattat det rätt skalar tvn upp allt till 1080p.

/D

Postad 05 December 2007 - 19:28

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Det enklaste är val att du provar själv och inte frågar oss eller?
Då får du snabbast rätt resultat.

Postad 05 December 2007 - 20:15

kobben
  • kobben
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Själva idén med ett forum är att utbyta information, rätta mig om jag har fel.
Det ser likvärdigr ut i båda upplösningarna men jag ställer frågan för att få feedback från andra xbmc-användare.

Trevlig kväll till dig med =)

Postad 05 December 2007 - 22:23

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0

Själva idén med ett forum är att utbyta information, rätta mig om jag har fel.
Det ser likvärdigr ut i båda upplösningarna men jag ställer frågan för att få feedback från andra xbmc-användare.

Trevlig kväll till dig med =)

Visst är det så, jag ber om ursäkt för att det verkar som om jag är sur och grinig :mellow:
Men det är omöjligt för oss att avgöra vad du tycker ser bäst ut på din tv. Det som jag upplever som bästa bild för mig kanske du tycker ser ut som skit. Det var det som jag menade med att du skulle kolla själv.

Trevlig kväll på dig också. ;)

Postad 13 December 2007 - 11:24

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0

XBMC - Mediaportal

Klarar XBMC att spela upp TV-program om man använder Mediaportals TV-server på någon dator med TV-kort i nätverket? Har hittat följande plugin för XBMC:

Har sett att den klarar att spela upp inspelade TV-program, men inte sett något om Live-TV? I och med Server-klient lösningen som Mediaportal erbjuder borde detta vara möjligt.

Vänligen
//Thomas

Är det INGEN som har svar på ovanstående??? Vill verkligen ha denna i övrigt perfekta kombination!!!!

Postad 13 December 2007 - 11:32

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

XBMC - Mediaportal

Vänligen
//Thomas

Är det INGEN som har svar på ovanstående??? Vill verkligen ha denna i övrigt perfekta kombination!!!!

Har inte testat MediaPortals lösning.

Men däremot har jag kollat LIVE TV på boxen mha MythTV på datorn (och ett tvkort givetvis).
Det var pretty much bara att installeras MythTV och sen ansluta till en MythTV feeden från xboxen.

Så det är nog inte omöjligt att det går att lösa med MediaPortal heller..

Postad 15 December 2007 - 00:23

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0

XBMC - Mediaportal

Vänligen
//Thomas

Har inte testat MediaPortals lösning.

Men däremot har jag kollat LIVE TV på boxen mha MythTV på datorn (och ett tvkort givetvis).
Det var pretty much bara att installeras MythTV och sen ansluta till en MythTV feeden från xboxen.

Så det är nog inte omöjligt att det går att lösa med MediaPortal heller..

Se där! Har bara provat Myth TV en gång, innan jag bestämde mig för Mediaportal. Ms MCE var kasst, och Myth TV fick jag aldrig igång. Hittar jag ingen Mediaportal lösning, så kanske ska man ta upp kampen med Ubuntu och Myth TV igen då. Det verkar vettigt, men krävande!

Postad 16 December 2007 - 19:27

EasterN
  • EasterN
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har lite problem med min xbox... Endel avi filer laggar när dom spelas upp, kommer man inte ifrån det pga att xboxen är för slö? Eller kan jag köra någon ny version, det jag har nu är väldigt gammalt säkert 3-4 år...

//EasterN

Postad 17 December 2007 - 11:33

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0
kan vara dags att uppdatera... ja

/Daniel

Postad 17 December 2007 - 23:07

mangoman
  • mangoman
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Stream-problem, Nas to xbox
När jag streamar dvd-filmer som ligger ouppackade(rarfiler - img) på min nätverkshårddisk, så händer det ganska ofta att det hackar till i ljud o bild, ibland stannar det helt. Frågan är vari problemet ligger, är det NAS:en som är för långsam, eller laggar det i routern, eller xbmc?

Konfig är:
Xbmc från nov -07
Nas: Lacie ethernet mini disk gigabit
Router: D-link dir-655med QOS-engine igång.

Redigerat av mangoman, 18 December 2007 - 01:42.

Postad 19 December 2007 - 14:51

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Jag är förmodligen både korkad och lat eftersom jag inte lyckas få igång webradion på min xbox trots att jag letat info i... länge. Nån som kan ge mig en quick and dirty guide till att få det att funka m t.ex nån kanal från SR?

Jag har en hyfsat uppdaterad XBMCversion (från i höstas) och borde han nån slags connection mellan box och dator eftersom jag kan FTPa filer och RSSfeeden funkar...

Edit. Jag har nån lags SMB workgroup där både box och dator ingår
Edit2. Jag bekräftar min tes att jag är korkad genom att erkänna att jag nu hittat den här länken men inte fattar var jag ska skriva in alla länkarna för att kunna lyssna/kolla på de olika stationerna/kanalerna

Redigerat av erik h, 19 December 2007 - 15:07.

Postad 19 December 2007 - 18:11

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Create a normal text-file and rename the .txt extension to .strm then open it up with a text-editor (like Notepad in Microsoft Windows) and input the the direkt URL-link of the stream.

Placera sedan textfilen någonstans på din krysslåda (så du kan leta upp den) och kör den.

Postad 19 December 2007 - 23:11

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
nån som kan ge mig ett exempel på en URL som dom vet fungerar? Jag vill eliminera möjliga felkällor

Postad 10 January 2008 - 23:00

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Det flyter på bra med att skriva om XBMC till LInux
http://www.xboxmedia...mp;postcount=13

Postad 11 January 2008 - 15:21

Unregistered5ab5a3a9
  • Unregistered5ab5a3a9
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Behöver hjälp med att få igång 720p. Kör med XBMC SVN 2007-12-23. När jag kollar under inställningar så är valen för upplösning skuggade, men vad jag läst mig till är att man först måste ändra i MS Dashboard, men hur kommer jag dit när jag kör xbmc som dash ??

Tack så länge.

//Jimmy

Postad 11 January 2008 - 18:13

Deep9
  • Deep9
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Nån som vet skillnaden mellan High Quality Pixel Shader och High Quality Pixel Shader v2?

Finns under Video settings.

Postad 11 January 2008 - 20:56

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0

Behöver hjälp med att få igång 720p. Kör med XBMC SVN 2007-12-23. När jag kollar under inställningar så är valen för upplösning skuggade, men vad jag läst mig till är att man först måste ändra i MS Dashboard, men hur kommer jag dit när jag kör xbmc som dash ??

Tack så länge.

//Jimmy

Du kanske kan komma till M$ Dash genom att starta utan chippet. Beror ju på vad du har för chip - men testa och starta på den stora knappen på xboxen.Sen se om du kan ändra.

Postad 16 January 2008 - 22:33

Unregisteredec8459fc
  • Unregisteredec8459fc
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Tack så länge.

//Jimmy

Läste nånstans att för att det ska funka måste man ha komponent lr HDMI kablar anslutna men det kanske du redan har.

//thomas

Postad 17 January 2008 - 19:07

mathiaslindqvist
  • mathiaslindqvist
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
klarar xbmc upskalning till 1080p ?? har läst lite i tråden om diskusioner om 720 eller 1080 är bäst ... men är inte 1080 det bästa man kan köra ?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?

Postad 17 January 2008 - 22:40

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Uppskalning via komponent eller vga kabel (finns, men är inte så vanlig) till 720p eller 1080i, varken mer eller mindre

Postad 21 January 2008 - 21:26

Mr_White
  • Mr_White
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hjälp! krashat XBMC:et :)

Är inte så haj på XBMC, men jag tyckte det verkade bra att flasha bios så jag gjorde det.

Jag valde green EVO M7 tror jag och nu får jag inte igång XBMC igen.

Hur gör jag för att få igång xboxen igen med senaste XBMC?

Redigerat av Mr_White, 21 January 2008 - 21:39.

Postad 23 January 2008 - 15:06

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

Hjälp! krashat XBMC:et :)

Nu var det några år sen jag hade en Xbox med XMBC, men det kan hända att EVO M7 letar efter ett speciellt filnamn mot det du har nu. Tex. att det du har nu heter default.xbe och EVO M7 letar efter start.xbe eller liknande. Kolla i infon för bios och döp sedan om start filen för XBMC.

Postad 29 January 2008 - 21:13

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Hej vet inte om detta är rätt ställe att fråga men gör ett försök

Införskaffade en 50" plasma (samsung Q96) för några dagar sedan . När jag tittar på Divx filmer över XBMC uppskalde till 1080i (kopplad via komponent) ser jag en tunn genomskinlig linje rakt över mitten på skärmen.
Detta syns inte vid vanliga TV sändningar, i mediacenter menyn (ochså 1080i) eller Divx uppskalad till 720P utan enbart Divx 1080i

Såg inte detta fenomen på min gammla 32" LCD så jag undrar om någon annan har liknande problem eller något svar vad det kan bero på?

Postad 17 February 2008 - 20:02

honky
  • honky
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
hej 1

Tänkte fråga lite om xbmc testade en Tvix med extern hårddisk funkade sådär tänkte kanske prova en xbox isället frågan är hur jag ska koppla den har inget nätverk så ska jag koppla xboxen med en korsad nätverks kabel till PCn ? (jag har Glocalnet som internet leverantör ) kommer detta att funka ? Och till sist har en massa flac musik filer spelar xboxen upp dom gapless ? hoppas ni kan hjälpa mig

Mvh

Mikael

Postad 02 April 2008 - 21:15

steal
  • steal
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag köpte en chippad Xbox för att köra som mediaspelare med XBMC. Det fanns en version på boxen redan men jag skulle naturligtvis ha det senaste (suck) och satte omdelbart igång med att uppgradera. Jag FTP:ade över alla filer och sedan började mina problem. När jag startade om låste sig xboxen på XBMC:s splash screen. Jag försökte olika metoder för att komma vidare. Till sist så laddade jag hem Auto-Installer Deluxe 4.20, formaterade HD:n och satte igång en installation. Efter en låång stund hängde sig installationen helt. Jag bootade om boxen och nu får jag bara grön - orange blink på dioderna, ett felmeddelande med kod 13 (något i stil med "hittar ej dashboard").

Mitt nästa steg var att försöka starta om installationen, men nu kommer det riktigt konstiga - min DVD med auto-installer startar inte (felkod 13). Inte heller fungerar spel som backuppats till DVD, det enda som fungerar är orginalspel!

(Jag har också gjort en DVD med Chipper Boot Disc som inte heller bootar.)

Vad har hänt och hur ska jag bära mig åt för att kunna installera XBMC? Tack på förhand!

Postad 14 April 2008 - 18:53

arneanka_1100
  • arneanka_1100
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag köpte en chippad Xbox för att köra som mediaspelare med XBMC. Det fanns en version på boxen redan men jag skulle naturligtvis ha det senaste (suck) och satte omdelbart igång med att uppgradera. Jag FTP:ade över alla filer och sedan började mina problem. När jag startade om låste sig xboxen på XBMC:s splash screen. Jag försökte olika metoder för att komma vidare. Till sist så laddade jag hem Auto-Installer Deluxe 4.20, formaterade HD:n och satte igång en installation. Efter en låång stund hängde sig installationen helt. Jag bootade om boxen och nu får jag bara grön - orange blink på dioderna, ett felmeddelande med kod 13 (något i stil med "hittar ej dashboard").

Mitt nästa steg var att försöka starta om installationen, men nu kommer det riktigt konstiga - min DVD med auto-installer startar inte (felkod 13). Inte heller fungerar spel som backuppats till DVD, det enda som fungerar är orginalspel!

(Jag har också gjort en DVD med Chipper Boot Disc som inte heller bootar.)

Vad har hänt och hur ska jag bära mig åt för att kunna installera XBMC? Tack på förhand!

Jag har uppdaterat min xbox när jag bytte till större hårddisk. Detta gjorde jag med en skiva som jag laddade hem från Piratebay. Skivan är gratis på andra ställen också, så det är inget piratprg.
Manzzon heter iaf skivan. Det är firma som moddar boxar som gjort skivan. Det är en bootskiva.
Jag kommer inte ihåg, men det fanns massa olika alternativ på den skivan.
Jag valde ny hårddisk, uppdatera xbmc och allt funkar klockrent.

Om jag har fattat rätt så är det någon inställning i bios som talar om var dashboard ligger och vad den heter.
troligen är det det som är fel...det är tydligen lite olika beroende på vilket chip den är chippad med?

/Arne A

Postad 08 May 2008 - 12:43

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
finns det nån motsvarighet till XBMC till XBOX360?

Postad 09 May 2008 - 10:36

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

finns det nån motsvarighet till XBMC till XBOX360?

Nej inte det, tror det finns större möjlighet att kasta in något liknande i PS3.

Postad 25 June 2008 - 21:31

Richards
  • Richards
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Nu finns en Svensk XBMC sida för de svenskar som är intresserade av XBMC MediaCenter. På XBMC MediaCenter Sverige finns nyheter, de senaste releaserna för Linux, Mac och Windows, forum samt guider över hur man installerar och använder XBMC.

www.xbmc.nu

:)

Postad 26 June 2008 - 20:39

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Trevligt med en svensk sida också! Efter att jag följt xbmc se starten så är det kul att följa utvecklingen som följer på fler operativ och hårdvara. Jag har inte bytt ut xboxen än, men snart så. Xbmc är king.

Postad 30 August 2008 - 11:59

Unregistered60f3a1d1
  • Unregistered60f3a1d1
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man får tag på senaste eller iaf en relativt ny version av XBMC som rar fil?? Jag hittade ne på nån XBMCsida men då fanns det bara installfil och den gick bara att ladda ner för mac linux eller windows...lite skumt. Tillägg: jag har aldrig installerat elelr uppdaterat XBMC innan utan bara fått med det som fanns på Superdisc när jag bootade om boxen.

Någon som har hjälp att komma med?

Postad 31 August 2008 - 07:42

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Mitt xbmc verkar ha pajjat plötsligt. Jag får inget ljud överhuvud taget. Jag har en advancedkabel med optisk ljudutgång och om jag tittar "i" den när en film spelar så lyser det rött.

Eventuellt kan lillkillen tryckt på nåt på fjärren men jag hittar inget som är fel... Någon som har några ideér?

Postad 25 September 2008 - 18:23

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
daho: googla på t3ch xbmc så hittar du.

andypandy: Det kan vara den högra styrspaken på handkontrollen som lillkillen har dragit neråt.
Du kan ändra tillbaka med den eller i osd:n när du kör en film. Ev på nått fler ställe också.

Postad 30 September 2008 - 17:08

Dalmasen 78
  • Dalmasen 78
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjena.
Jag använder sedan ett par dagar Kjell & Co´s komponentkabel och har ändrat boxen till NTSC. Då jag spelar upp film med 720 eller 1080i tycker jag att det är svårt att få till inställningarna för bilden. Innan jag växlade till NTSC hade jag lodräta ränder (med komponentkabel) över hela skärmen (plasma), detta försvann dock när jag aktiverade 1080i...

Finns det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter kring dessa upplösningar och ev. inställningar? Eller generella tips vid användning av denna kabel...

Redigerat av Dalmasen 78, 02 October 2008 - 18:22.

Postad 05 October 2008 - 16:52

Mikael K
  • Mikael K
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Någon som vet vart man får tag på senaste eller iaf en relativt ny version av XBMC som rar fil?? Jag hittade ne på nån XBMCsida men då fanns det bara installfil och den gick bara att ladda ner för mac linux eller windows...lite skumt. Tillägg: jag har aldrig installerat elelr uppdaterat XBMC innan utan bara fått med det som fanns på Superdisc när jag bootade om boxen.

Någon som har hjälp att komma med?

http://ftp3.srv.endp...-T3CH-BETA1.rar

http://t3ch.yi.se/

Postad 16 November 2008 - 19:04

Hagbard Celine
  • Hagbard Celine
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej. Problem med Optisk ljud.

Har precis meckat igång en beg,Xbox igen efter att blixten tog min förra.
Har bootat om allt med ChipperBootDisc och installerat senaste versionen utav T3ch Xbmc 8,1 Atlantis.

Tyvärr så får jag inte det digitala ljudet att fungera.
Har en AV kabel med scart till tv:n och optisk audio till förstärkarn. Allt detta har fungerat i min tidigare xbox.

Har ställt in DTS och Dolby SS i MS dashen samt ställt in Digital i XBMC.
Har dragit ut den optiska kabeln och tittat och där lyser det inte något.

Har sökt runt en massa på olika engelska forum och är helt yr i huvudet efter detta, är det någon som har några tips på vad det kan vara för fel?
Skulle jag ha raderat någon fil vid uppdateringen.

MVH HC

Postad 16 November 2008 - 20:37

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Det låter som om du gjort rätt. MS dash först och sen aktivera digitalt ljud i xbmc.
Men ta hem och installera det senaste xbmc om du inte gjort det.

Postad 16 November 2008 - 23:31

Hagbard Celine
  • Hagbard Celine
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Det låter som om du gjort rätt. MS dash först och sen aktivera digitalt ljud i xbmc.
Men ta hem och installera det senaste xbmc om du inte gjort det.

Det är en rykande färsk xbmc installerad.
Har försökt under kvällen och komma vidare men jag kommer ingen vart med den optiska audion.
Visst är det så att man skall kunna se ett ljus i den optiska kabeln/utgången om man rycker ur den när den är aktiv?
Isf, så kan jag utesluta att felet ligger i förstärkar inställningarna.

EDIT: Ser att" andypandyswe" i ett par inlägg ovanför beskriver hur han ser ett rött ljus i kabeln. Då ligger felet i boxen alt, kabeln.

Redigerat av Hagbard Celine, 16 November 2008 - 23:34.

Postad 18 November 2008 - 00:16

Hagbard Celine
  • Hagbard Celine
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ok mitt audio problem är löst, köpte ny AV kabel och nu funkar allt superbra.

:)

Postad 01 January 2009 - 21:57

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Suck. Försöker connecta boxen via FlashFXP på en ny dator på ett nytt nätverk (har flyttat) men får det inte att funka. Troligen beror det på nätverksanalfabetism från min sida. Lite hjälp skulle uppskattas.

Vad skriver jag lämpligen för statisk nätverksadress i XBMC?

Det här IP info på min PC

-----------------
IP-adress . . . . . . . . . . . . : 85.225.211.130
Nätmask . . . . . . . . . . . . . : 255.255.252.0
Standard-gateway . . . . . . . . : 85.225.208.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 172.21.248.68
DNS-servrar . . . . . . . . . . . : 195.54.122.199
81.26.227.3
195.54.122.204
81.26.228.3
----------------

Tack på förhand

Postad 05 January 2009 - 18:42

Perculator
  • Perculator
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena!

Håller på att sätta upp XBMC på en Xbox. En märklig sak får jag inte att fungera - SMB-utdelning. Eller rättare sagt... SMB-utdelning funkar bra, jag ser och kan spela upp filmerna på xboxen. Problemet är att varje gång jag startar om Xboxen får den plötsligt inte längre kontakt med mina utdelade mappar, och jag måste plocka bort och lägga till dem igen.

Så här ser delar av sources.xml-filen ut:

- <video>
<default />
- <source>
<name>-= MOVIES =-</name>
<path>smb://DATORNAMN/H-mappen/-= MOVIES =-/</path>
</source>
- <source>
<name>Filminstickstillägg</name>
</source>
- <source>
<name>Video Plugins</name>
</source>
- <source>
<name>-= TV SERIES =-</name>
<path>smb://DATORNAMN/H-mappen/-= TV SERIES =-/</path>
</source>
</video>

Kör Windows XP Home (förenklad fildelning)
MANZZONS grund, och på det XBMC-SVN_2008-12-30_rev16762-T3CH. Har även provat med XBMC-8.10-FINAL-T3CH-PROPER och får samma resultat.

Vad har jag missat? Har googlat runt en hel del, men hittar inga vettiga svar...

Edit: Ha! Verkar som att XBMC inte gillar hur jag döper mapparna. När jag döper om dem till lite enklare namn funkar SMB som det ska...

Redigerat av Perculator, 05 January 2009 - 19:02.

Postad 06 January 2009 - 16:18

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0

Suck. Försöker connecta boxen via FlashFXP på en ny dator på ett nytt nätverk (har flyttat) men får det inte att funka. Troligen beror det på nätverksanalfabetism från min sida. Lite hjälp skulle uppskattas.

Vad skriver jag lämpligen för statisk nätverksadress i XBMC?

Det här IP info på min PC

-----------------
IP-adress . . . . . . . . . . . . : 85.225.211.130
Nätmask . . . . . . . . . . . . . : 255.255.252.0
Standard-gateway . . . . . . . . : 85.225.208.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 172.21.248.68
DNS-servrar . . . . . . . . . . . : 195.54.122.199
81.26.227.3
195.54.122.204
81.26.228.3
----------------

Tack på förhand

kika på portforward.com om du inte redan gjort det.

Postad 08 January 2009 - 20:20

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

kika på portforward.com om du inte redan gjort det.

Exakt en sån sida jag försökt hitta! Mange takk!!

Postad 01 February 2009 - 15:27

Dalmasen 78
  • Dalmasen 78
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag behöver hjälp med att installera senaste versionen av XBMC

Jag har nu vid flertalet tillfällen försökt att uppdatera min nuvarande version, XBMC pre-2.1 (JAN 14 2008). Senaste försöket med Manzzonskivan innebar att jag även testade att formatera hela HD innan jag installerade XBMC från samma skiva. Startar upp boxen och använder T3CH updater för att genomföra uppdateringen. Allt frid och fröjd... Jag får ner senaste filen (XBMC-SVN 2009-01-25) och kan installera den, följer instruktionerna och uppmanas att starta om boxen men den gamla versionen startar trotsar det! (Den nedladdade filen ligger under program och det är inga problem att köra den.)

"Knepigheter":
* Varför startar inte XBMC med den senast installerade versionen?
* I min nuvarande version fungerar inte vädret...
* Då jag kör senaste versionen av XBMC (från program-mappen) fungerar vädret! Hur kommer det sig?
* Behöver inställningarna i T3CH updater ändras?
* Vad gör jag för fel?

Min maskin:
* XBOX version: v1.2/v1.3
* "Modchip lookup is disabled"
* Igenkänt BIOS: Xecuter 2 4983,06

Ps: Förövrigt fungerar allt bra... tongue.gif Dvs. nuvarande version fungerar perfekt förutom att vädret inte fungerar, samt att den har börjat att hänga sig efter två timmars musikspelande...

/ Tack på förhand, Martin!

Postad 08 March 2009 - 11:51

Unregistered03b1c43b
  • Unregistered03b1c43b
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag vet att jag hade samma problem som dig, jag löste detta så här

jag körde en gammal Manzzon skiva precis som du men sedan ville inte tech upgradera för mig så jag körde över XBMC
versionen via datorn (nätverket) med programmet FlashFXP.
jag raderade bara den gamla xbmc (/E/Xbmc/) mappen och ersatte den med den nya xbmc.

efter det så fungerar allt jättebra väder, youtube script och apple movie trailers.

Hoppas tipset hjälper...

Redigerat av Unregistered03b1c43b, 08 March 2009 - 12:01.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.