Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LCD:Videoseven 40" för 14.000 kr?

462 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
V7 LTV40DA (TV) 1 8,2 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 01 oktober 2006 - 17:44

ChristofferO
  • ChristofferO
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

hm, jaja pojkar.. nu har jag fått tvn iaf :ph34r:
Har dock lite problem att få in en bra upplösning via DVI. Jag får bild och den rapporterar 1366x768@66 under boot, väl inne i windows byter den till senast använda upplösning. Försöker jag byta till 1366... så blir den svart.. och säger "Out of range". Försöker jag lägga till en upplösning i nVidias egna såfår jag felmedelande om att det inte går :)
Jag kan ju testa att köra komponent ut från kortet.. men är det "sämre" än dvi? Jag kan även testa att köra DVI->VGA adapter, kanske funkar bättre?

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror mycket på vilka drivrutiner man har har jag märkt. Testade med ett par äldre till mitt ATI kort och vips så fick jag in 1366x768@66 utan problem. Men med de jag har nu så får jag desvärre bara in 1360x768@60, vilket egentligen är bättre eftersom filmer spelas utan hack vid 60Hz. (Varför jag använder andra drivrutiner är för att de fungerar bättre till spel).

Det skulle vara mycket intressant att se om du fick ordning på bilden med en DVI-VGA adapter och sedan VGA-sladd till tv:n. Jag har själv varit i tankar att provat detta, men det har inte blivit av eftersom jag inte fått tag på någon VGA-kabel och är lite för fattig för att köpa en bara för att testa för tillfället :D

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du för inställningar/drivisar för att köra 60Hz (DVI)?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu är jag faktiskt inte riktigt säker eftersom jag har bytt runt så mycket mellan drivrutinerna, men jag tror att jag har Catalyst 6.8 (den näst nyaste). Sedan använder jag Windows bildskärmsinställningar och Catalyst Control Center för att ställa in 1360x768@60Hz, det blir tre rader på vardera kant som är svarta, men bilden blir pixelmappad och bra så det kan jag absolut leva med.

Postad 12 oktober 2006 - 21:11

Unregistered70b34717
  • Unregistered70b34717
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har till sist lyckats få till 1366X768@66 via DVI.
Lösningen för mig var att byta till ett Geforce 6600GT och att sen skapa en egen upplösning mha Powerstrip.

Postad 16 oktober 2006 - 16:56

Unregistered3bf3e665
  • Unregistered3bf3e665
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Nu ligger den här tv:n ute för 9995:- på komplett igen.

Kan varmt rekomendera den för de priset.

Postad 16 oktober 2006 - 17:29

ChristofferO
  • ChristofferO
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Nu ligger den här tv:n ute för 9995:- på komplett igen.

Kan varmt rekomendera den för de priset.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan bara hålla med!

Kör alla filmer och liknande från datorns hårddisk via xboxet (xbmc) genom nätverk nu, och allt fungerar finfint! Upplösningen blir perfekt och mycket fin B)

Postad 17 oktober 2006 - 09:25

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Jag var påväg att beställa denna TV igår förmiddag från komplett. Jag fick dock massor att göra på jobbet helt plötsligt, så jag fick vänta tills jag kom hem. Samma sak där - fick massor att göra, så det blev inte förän tidigt imorse som jag beställde. Tur som jag hade så hade priset gått ner med 1000kr.

Nu hoppas jag bara på att det går snabbt för komplett att skicka iväg TV:n (fanns 5st kvar när jag beställde) och att det inte är några fel på den. När jag tidigare har beställt både TV-apparater och datorkomponenter så har dessa oftast skickats samma dag och varit framme hos mig dagen därpå - jag hoppas att det går lika snabbt den här gången.

Jag återkommer garanterat med lite mer synpunkter på TV:n när jag har testkört den lite.

Edit: Den har precis släppts för plock, så jag kanske har tur och får den redan imorgon.
Edit: Nu har den fått statusen "Skickad", så den är påväg.

Redigerat av nu1mlock, 17 oktober 2006 - 12:27.

Postad 18 oktober 2006 - 13:57

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem den nya TV:n från komplett. Det tog ungefär ett dygn från att jag beställde tills jag fick den. Jag såg verkligen fram emot att få igång den och börja lira Xbox 360 på den!

När jag satte igång den på dom digitala TV-kanalerna så flimrade det som f*n! Likadant på båda scart-ingångarna och även på båda komponent-ingångarna! Nu har jag haft igång TV:n i ungefär en timma utan att något har förbättrats. Jag har kollat igenom hela handboken och provat allt som går att prova i den inbyggda menyn i TV:n, men inget hjälper!! Menyn, däremot, ser ut att ha helt rätt färger. Alltså ikonerna etc. i menyn har rätt färger och ser fint ut, men INTE "bakgrunden" (alltså det man tittar på för tillfället)!

Jag biforgar två (om möjligt) bilder där ni kan se hur det ser ut. Bilderna är tagna med en 2 megapixelsmobilkamera, men det ska inte vara några problem.

Jag ringde Videosevens support på en gång och dom ska tydligen göra följande:

1. Dom ska kontakta verkstaden.
2. Dom skickar ett brev som (förhoppningsvis) kommer till mig imorgon.
3. JAG ska ringa ett "hämtföretag" så att dom kan komma och hämta TV:n.
4. Den körs till verkstaden där dom ska felsöka.
5. Om dom tycker att något är fel så får jag en ny TV skickad till mig.

Det här kommer garanterat ta MINST ett dygn per punkt! Jag vill inte heller skicka betala något för att skicka tillbaka den till komplett, så jag kommer garanterat få vänta i minst en vecka innan jag KANSKE får en fungerande TV. Jag är INTE nöjd!

Bifogad fil(er)

Postad 19 oktober 2006 - 07:42

ChristofferO
  • ChristofferO
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Shit, stackare. Det ser nästan ut som det ligger något filter över bilden (se krita i photoshop).
Mycket oturligt, och mycket konstigt. Hur ser den analoga tv:n ut? Antar att det är samma sak iofs.

Hoppas bara de snabbar sig med felsökning, reparation och sådant nu då. För när den fungerar, fungerar den jättebra.

Postad 19 oktober 2006 - 07:51

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Shit, stackare. Det ser nästan ut som det ligger något filter över bilden (se krita i photoshop).
Mycket oturligt, och mycket konstigt. Hur ser den analoga tv:n ut? Antar att det är samma sak iofs.

Hoppas bara de snabbar sig med felsökning, reparation och sådant nu då. För när den fungerar, fungerar den jättebra.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det ser likadant ut med vanlig antennkabel också.

Något annat som är konstigt är att om jag trycker på "Stillbild" så blir alla färger som dom ska. Då ser allt bra ut. Men så fort jag trycker på knappen igen, då blir det åt h*lvete igen.

Nu, däremot, så ser bilden perfekt ut. När jag startade TV:n efter natten så var det mindre "brus" än tidigare. Jag stängde av och satte på tre-fyra gånger till. Nu är allt "brus" borta! Jag var med om samma sak igår, men då kom allt "brus" tillbaka nästa gång jag startade TV:n. Jag har igång den såhär nu, för NU kan jag både titta på film, tv och spela Xbox 360. Jag stänger inte av den förrän den ska hämtas för lagning - för det ÄR fel på den.

Postad 19 oktober 2006 - 19:23

Mag00
  • Mag00
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Det här kommer garanterat ta MINST ett dygn per punkt! Jag vill inte heller skicka betala något för att skicka tillbaka den till komplett, så jag kommer garanterat få vänta i minst en vecka innan jag KANSKE får en fungerande TV. Jag är INTE nöjd!

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket tråkigt att höra att din tv var defekt, men jag hoppas du menar att du inte är nöjd just därför. Deras support verkar ju på tårna iaf, IMHO.

Postad 19 oktober 2006 - 19:34

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Mycket tråkigt att höra att din tv var defekt, men jag hoppas du menar att du inte är nöjd just därför. Deras support verkar ju på tårna iaf, IMHO.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, får jag tillbaka en fungerande TV så blir jag självklart nöjd. :) Jag är medveten om att alla kan råka ut för samma problem, oavsett märke. Men det är ändå tråkigt, speciellt med tanke på att jag blir utan TV i minst en vecka.

Postad 20 oktober 2006 - 08:31

extra
  • extra
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ett problem har uppstått med min tv, när jag byter kanal till tv4+(jag har comhem kabel) så låser sig tv:n, bilden och ljudet fungerar som vanligt men tv:n reagerar inte på knapptryckningar, vare sig från fjärren eller knapparna på tv:n. Om man har tur så hoppar den loss efter ett par minuter eller så får jag dra ur antennklabeln och byta kanal och sen koppla in kabeln igen. Tv:n låser sig dock direkt jag byter till tv4+ igen. Jag har testat att byta kanalplats men den låser sig ändå när jag byter till den kanalen.

Enda som är speciellt med tv4+ vad jag vet är att den ligger rätt högt upp i frekvens i comhems nät.

Nån som upplevt liknande problem?

Postad 20 oktober 2006 - 09:06

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Ah, nu får vi veta hur supporten är, hoppas verkligen att allt går bra.. själv hatar jag just retunera defekta varor.
Jag har dock inga problem med tvn, förutom min TV-ut via vga/dvi, den vägrar 1360/1366x768, men vissa har bytt grafikkort och klarat detta :lol:
Någon som märkt skillnad på komponent och dvi, är bilden verkligen bättre när man kör digitalt?

Ett plus är ju att man knappast behöver ha igång elementet i rummet när tvn är igång.. B)

Postad 20 oktober 2006 - 09:51

Unregistered5f2ff720
  • Unregistered5f2ff720
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag funderar skarpt på att köpa den här TVn nästa löning, jag har bara en 14" TV nu så jag skulle nog märka lite skillnad. :lol:
Nu är det så att det är vissa saker som är rätt viktiga för mig inte har nämnts, så jag hoppas ni kan ge mig lite svar.

1. Jag är rätt känslig på Hz på CRT skärmar till datorer, jag får ont i huvudet om det inte är 75Hz. Hur är det med flimmer på den här skärmen, är det något man märker av?

2. Jag brukar spela frozen throne och diablo 2 rätt ofta och hade tänkt göra det på TVn i fortsättningen. Nu stödjer tydligen inte någon av dessa spel widescreen, så det kommer kanske suga enormt när spelen blir bred. Går det att lösa?

3. Vad händer tex om man trycker på den där zoomknappen till 4:3, går det att göra det när man kollar från dator? B) Vad händer med upplösningen då?

4. Om man vill för att köpa ett PS3 senare så kan ju koppla det med HDMI till TVs men eftersom det inte finns någon sådan kontakt utan bara DVI kanske det blir svårt. Dessutom ska ju den vara till datorn i mitt fall. Det känns som jag redan vet svaret på den här frågan, men frågar ändå.. Kan man lösa det?

5. Jag har ComHem kabeltv utbud och 8 favoriter Digitaltv. Blir det nån skillnad i kvalité på Comhems analoga via boxen jag har fått (Samsung DCB-9401Z) eller rätt in i TVn?

Tack på förhand! :lol:

Postad 20 oktober 2006 - 10:07

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Ska försöka svara på dina frågor..
1. just LCD kan man köra 50Hz utan att få ont i uvudet, men tvn kör väl mest i 60 eller 66. 50Hz är bättre för NTSC verkar det som.
2. Beror helt på vilken upplösning du kör, du kan ju köra en upplösning som är 4:3, och så ställer du in det på tvn.. sen är det bara tuta och köra :lol:
3. kolla 2an..
4. Det finns HDMI->DVI kablar att köpa, så det är nog inga problem..
(denna t.ex: http://www.hembiobut...p?pgrpnr=109180 )
5. Digital-tv är ju bättre än analog, så är det bara. Kör med din digitalbox till tvn (antar att du har digitaltv eftersom du har box).

Hoppas jag svarat rätt på nån av frågorna nu.. B)

Lycka till!!

Postad 20 oktober 2006 - 10:50

Unregistered5f2ff720
  • Unregistered5f2ff720
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Tack för de snabba svaren!
Jag är nöjd med nästan alla. :lol:

Det jag tänkte bli problem med fråga 4 var att DVI inte sänder ljud, blir PS3an tyst då? B)

Digitalboxen jag fick från ComHem tar in både det analoga nätet och det digitala och sen skickar den allt till TVn via scart. Jag har fler analoga kanaler än jag har digitala, eftersom jag bara får välja 8 digitala, därför måste jag kombinera dom om jag vill ha flera kanaler. Det blir nog ingen skillnad på resultatet om jag väljer en annan TV ändå kanske så jag får väl testa vad som passar mig bäst antar jag...

Postad 20 oktober 2006 - 10:51

dario99
  • dario99
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Om man kör HDMI till DVI så få man vad jag förstått inte med ljud, stämmer det? Innebär det att om man kör exvis PS3 i framtiden via HDMI att man måste ta ut ljudet via förstärkare?

Inget jätteproblem kanske, men intressant att veta.

/J

Postad 20 oktober 2006 - 10:58

Unregistered5f2ff720
  • Unregistered5f2ff720
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Om man kör HDMI till DVI så få man vad jag förstått inte med ljud, stämmer det? Innebär det att om man kör exvis PS3 i framtiden via HDMI att man måste ta ut ljudet via förstärkare?

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Härmapa, jag hade ju redan frågat samma fråga en hel minut tidigare än dig.. :lol:

Redigerat av Unregistered5f2ff720, 20 oktober 2006 - 11:02.

Postad 20 oktober 2006 - 16:36

robd
  • robd
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Ett problem har uppstått med min tv, när jag byter kanal till tv4+(jag har comhem kabel) så låser sig tv:n, bilden och ljudet fungerar som vanligt men tv:n reagerar inte på knapptryckningar, vare sig från fjärren eller knapparna på tv:n. Om man har tur så hoppar den loss efter ett par minuter eller så får jag dra ur antennklabeln och byta kanal och sen koppla in kabeln igen. Tv:n låser sig dock direkt jag byter till tv4+ igen. Jag har testat att byta kanalplats men den låser sig ändå när jag byter till den kanalen.

Enda som är speciellt med tv4+ vad jag vet är att den ligger rätt högt upp i frekvens i comhems nät.

Nån som upplevt liknande problem?

<{POST_SNAPBACK}>

Samma sak för mig, var tvungen att söka om alla kanaler och ta bort tv4+ annars låser sig hela skiten när man bläddrar dit.###### skumt.

Postad 20 oktober 2006 - 18:48

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Själv har jag Boxer och inga problem med tv4+, men är väl kanske just Comhem som det strular med.. eller?
Om PS3an inte har några andra kontakter för ljud så blir det nog tyst om man kör hdmi->dvi, den har troligtvis optiskt/digitalt ljud så det är väl inga problem...

Postad 24 oktober 2006 - 14:36

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
10999kr nu på komplett som ska öppna ett utlämningsställe här i sthlm. Är bra sugen på en 40" LCD är det denna man ska köpa eller lägga en större slant och köpa en 40" LCD FJ Myrica för 13499kr?

Vad tror ni?

Postad 24 oktober 2006 - 16:39

koalan
  • koalan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle gärna vilja veta detta också, om man kommer använda sig av HDMI->DVI på denna tv finns det tillhörande ljud ingångar för den "kanalen" då.
Tänkte om man då kör videon mellan HDMI->DVI och ljudet in i tvn vid "sidan av" och få det på samma kanal, och endast det ljudet på den kanalen.
Hoppas ni förstod min fråga.
Tacksam för svar ;)

Redigerat av koalan, 24 oktober 2006 - 16:41.

Postad 26 oktober 2006 - 18:27

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Nu väntar jag på att posten ska komma och hämta TV:n på måndag. Ni som inte hänger med i svängarna så ska TV:n skickas tillbaka till Komplett då den var DOA (Dead on Arrival). Det var omöjligt att se vad bilden skulle föreställa då det verkade som att alla pixlar var skadade (se andra forumstråden för mer information).

För övrigt så har jag lite mer klagomål. Ljudet! Vad är fel på det? Det känns som att det finns något "spela-inte-sönder-högtalarna-filter" som är igång hela tiden - utan möjlighet att stänga av det. SRS är inte på, och alla andra inställningar för ljudet är som de ska.

Varje gång basen (som för övrigt är värdelös) så försvinner allt annat ljud - precis som om något filter var igång. Känner någon till om det finns något att göra åt saken, eller kan även mitt ljud vara åt ****, precis som bilden?

Postad 26 oktober 2006 - 18:43

ChristofferO
  • ChristofferO
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Nu väntar jag på att posten ska komma och hämta TV:n på måndag. Ni som inte hänger med i svängarna så ska TV:n skickas tillbaka till Komplett då den var DOA (Dead on Arrival). Det var omöjligt att se vad bilden skulle föreställa då det verkade som att alla pixlar var skadade (se andra forumstråden för mer information).

För övrigt så har jag lite mer klagomål. Ljudet! Vad är fel på det? Det känns som att det finns något "spela-inte-sönder-högtalarna-filter" som är igång hela tiden - utan möjlighet att stänga av det. SRS är inte på, och alla andra inställningar för ljudet är som de ska.

Varje gång basen (som för övrigt är värdelös) så försvinner allt annat ljud - precis som om något filter var igång. Känner någon till om det finns något att göra åt saken, eller kan även mitt ljud vara åt ****, precis som bilden?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu är det ju inte riktigt "meningen" att en tv:s inbyggda högtalare ska vara i toppklass, och kanske speciellt inte basen. Jag har i alla fall inga problem alls med ljudet, fungerar och låter mycket bra på alla sätt och vis tycker jag. I alla fall jämfört med de flesta andra tv-apparater med inbyggda högtalare jag har lyssnat på.

Förmodligen har du, tråkigt nog, fått ett riktigt skadat exemplar helt enkelt.

Postad 26 oktober 2006 - 19:05

ilstallione
  • ilstallione
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Får se om de sänker den till 9995 igen...?

Postad 27 oktober 2006 - 12:40

ChristofferO
  • ChristofferO
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Får se om de sänker den till 9995 igen...?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ju skicka dem ett mejl och fråga.

Postad 29 oktober 2006 - 15:39

(8)_Roadrunner
  • (8)_Roadrunner
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Misstänker att dom inte kommer att svara på mailet : Jo vi sänker den om en månad så vänta =)
Men för att vara på den säkra sidan så :
Svar
Som det ser ut per idag är priset 10995 kr.
Jag vågar ej svara på om detta kommer att ändras i framtiden - men självfallet finns möjligheten, då t.ex den kan komma att dyka upp som ett veckans erbjudande.

Postad 30 oktober 2006 - 13:54

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
jag har inga problem med ljudet heller, men när man spelar upp film (vilket är meningen med 40":are) så kör man ju allt via recievern så.. :D

Postad 03 november 2006 - 20:24

n0ir
  • n0ir
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Så har den äntligen anlänt...
Har inte hunnit kolla speciellt mkt alls men har som tur var inte upptäckt några döda eller defekta pixlar än...

Har en fundering dock. När man ändå har en hemmabio och pröjsat dyra slantar för den så vill man ju gärna ha ut tv ljudet i den. Ja menar även om det rör sig om stereo utnytjar jag hellre mina riktiga högtalare än tv:ns inbyggda som är lite sådar.

Frågan blir ju då hur sjuton ska jag koppla? Vart ska de analoga rca kontakterna kopplas in? Finns det överhuvudtaget ljud ut från tvn?

<{POST_SNAPBACK}>

Hilfe! Jag och brorsan försöker koppla in ett externt surroundsystem till denna TV men förstår inte alls hur det ska gå till...

På min egen LCD-TV (en Swedx 40") så finns det två stycken dedikerade "audio out" RCA-kontakter som man helt enkelt kan plugga in ett högtalarpaket till, men inte på denna TV.

Det kan väl inte stämma att man inte kan få ut ljudet från TV:n annat än via hörlursutgången?

Någon medlem som replikerade på benhogans inlägg skrev någonting om dubbelriktade SCART-kontakter? Hur tusan fungerar det?

Någon som kan hjälpa till att reda ut begreppen? Svårt att moitivera bror min att investera dyra slantar i ett bättre surroundsystem än det han har nu om han inte kan använda det även till TV-sändningar (och inte bara koppla det till DVD-spelare och Xbox:en).

Postad 04 november 2006 - 13:02

(8)_Roadrunner
  • (8)_Roadrunner
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Nu är jag på väg att få en sådan här levererad hur tycker ni som har den funkar den bra är det några problem med den...

Postad 08 november 2006 - 07:53

.com
  • .com
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
nä...

Postad 08 november 2006 - 09:27

n0ir
  • n0ir
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Förutom att man uppenbarligen inte kan koppla ihop den med surroundsystemet?

Postad 08 november 2006 - 11:22

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Saken är ju det att du ska koppla in källan till surround-systemet.. och inte själva tvn. Använder ni dvd-spelare eller någon slags box, så koppla från dom så ska du se att du får ljud :blink:
Finns som sagt kablar för detta också:
http://www.clasohlso....aspx?id=233640
Artikelnummer 32-7846
Finns såklart dyrare varianter om man nu vill ha det...

Redigerat av fakealfons, 08 november 2006 - 11:31.

Postad 09 november 2006 - 08:05

.com
  • .com
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

nä...

<{POST_SNAPBACK}>

Precis... men det är ju inte tanken med någon tv... den ska bara visa bilden, om man nu har "andra goa saker som låter"...

Redigerat av .com, 09 november 2006 - 08:05.

Postad 16 november 2006 - 09:32

knutinh
  • knutinh
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jeg har fått bekreftet at overscan kan justeres i service-menyen.

For LTV32D kan ma gå inn i service-menyen slik:
http://www.dvdboard....?t=55573&page=2
""Menu" am Gerät und auf der Fernbedienung einige Sekunden gleichzeitig gedrückt halten, bis es erscheint

Aber fragt mich nicht, was man da genau machen kann ...
"

Men jeg får ikke dette til å fungere med min LTV40. Noen som får dette til? Evt kan man jo sitte i en time og prøve forskjellige taste-kombinasjoner...

-k

Postad 16 november 2006 - 12:02

n0ir
  • n0ir
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Saken är ju det att du ska koppla in källan till surround-systemet.. och inte själva tvn. Använder ni dvd-spelare eller någon slags box, så koppla från dom så ska du se att du får ljud :)
Artikelnummer 32-7846

<{POST_SNAPBACK}>

Fast om man nu (som det stora flertalet användare) inte kör med t.ex. en digitalbox när man glor på vanliga TV-sändningar så ÄR ju själva TV:n källan. Att då inte kunna koppla in TV:n till surroundsystemet i.o.m. att den saknar audio out känns ganska fånigt. Resultatet blir ju att man måste använda TV:ns egna högtalare till vanliga TV-sändningar trots att man har ett mycket bättre ljudsystem.

Postad 16 november 2006 - 22:57

kalle173
  • kalle173
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

QUOTE(fakealfons @ Nov 8 2006, 12:22 )
QUOTE(n0ir @ Nov 8 2006, 10:27 )

Saken är ju det att du ska koppla in källan till surround-systemet.. och inte själva tvn. Använder ni dvd-spelare eller någon slags box, så koppla från dom så ska du se att du får ljud
Artikelnummer 32-7846

Fast om man nu (som det stora flertalet användare) inte kör med t.ex. en digitalbox när man glor på vanliga TV-sändningar så ÄR ju själva TV:n källan. Att då inte kunna koppla in TV:n till surroundsystemet i.o.m. att den saknar audio out känns ganska fånigt. Resultatet blir ju att man måste använda TV:ns egna högtalare till vanliga TV-sändningar trots att man har ett mycket bättre ljudsystem.

Fast jag tror att det stora flertalet som köper en HD-ready LCD-tv gör just det, dvs kör med en digtalbox, dvd etc och det är väl med sådana källor som ett ev. surroundsystem kommer till sin rätt också :)

Postad 22 november 2006 - 16:45

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

• 1 051 inlägg
  • 0
9995: på komplett.se

Postad 23 november 2006 - 15:51

Cerno
  • Cerno
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Bara så att ni vet..

Min V7 fick en kortslutning för ett tag sedan.. ringde till komplett och dom bad mig kontakta deras support företag, Compare Support istället. Tänkte att nu var allt kört men jag måste verkligen ge cred till både Komplett och Compare.. Schenker hämtade TV'n och fyra dagar senare stod den hemma igen. :wub:

Postad 26 november 2006 - 16:03

roocket
  • roocket
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
undrar lite hur fjärrkontrollen fungerar för er, min fungerar typ bara en meter från tv:n ?

Postad 30 november 2006 - 00:27

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

undrar lite hur fjärrkontrollen fungerar för er, min fungerar typ bara en meter från tv:n ?

<{POST_SNAPBACK}>

Byt batterier? :)
Nej men min är det absolut inga problem med, fungerar klockrent!

Postad 30 november 2006 - 22:34

Bigscreentv
  • Bigscreentv
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Shit. Denna tråden har verkligen blivit (onödigt) lång.
Svårt att orka läsa igenom hela och få sig en uppfattning om tv:n. Stort tack ändå till alla som kommit med åsikter om funktioner, bild mm. Tänkte efter en 8-10 sidors trådläsande att what-the-f**k. Köp!!
Så nu har jag fått bekräftelse på beställningen och väntar hem min första lcd ever i början av nästa vecka skulle jag tro.

Hoppas verkligen man gjort rätt val och att man kommer bli nöjd. Nu får man längte lite och sen ska den gamla 25"-aren bytas ut mot en 40" widescreen. Wow vilken skillnad det måste bli!!!! :angry:

Kommer definitivt försöka lägga ut lite bilder. Väldigt få som pallat med detta...

Postad 10 december 2006 - 13:33

nissse1k
  • nissse1k
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hej hej !

jag har en fråga angående den här tvn.
alla bilder som finns här på sidan så har ingen satt upp tvn på väggen. Går det inte att fästa denna tv på väggen ?

//MVH nissse1k

Postad 11 december 2006 - 19:02

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Försöker få till 1366*768 @66hz i power strip till denna TV med mitt Geforce 6200 via DVI men funkar bara någon sekund får sedan något felmeddelande och bilden försvinner och blir svart. Någon som vet vad som kan vara fel?

Postad 11 december 2006 - 22:06

Unregistered70b34717
  • Unregistered70b34717
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Försöker få till 1366*768 @66hz i power strip till  denna TV med mitt Geforce 6200 via DVI men funkar bara  någon sekund får sedan något felmeddelande och bilden  försvinner och blir svart. Någon som vet vad som kan vara fel?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också bråkat med mina inställningar men slutligen lyckats få till 1366*768 @66hz.
Jag har ett 6600GT och kör nu med 91.31 drivisar (lyckades ej med nyare).
Kolla i egenskaper för bildskärm, fliken Inställningar, Avancerat, fliken Bildskärmskort, Visa alla lägen. Om inte upplösningen finns med där så skapa den mha Powerstrip och gå sedan tillbaka och markera den upplösningen igen. (Jag tror att det var så jag gjorde till slut).
Men det är inte helt självklart att det funkar för alla, jag satt länge och mixtrade och plötsligt fungerade det! Lycka till.

Postad 12 december 2006 - 00:42

kalle173
  • kalle173
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

hej hej !

jag har en fråga angående den här tvn.
alla bilder som finns här på sidan så har ingen satt upp tvn på väggen. Går det inte att fästa denna tv på väggen ?

//MVH nissse1k

Prexis satt upp min med detta fästet. Funkar finfint.

Postad 13 december 2006 - 21:10

Unregistered8e1f5d3c
  • Unregistered8e1f5d3c
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Jag funderar på att slå till på en sån här TV men jag har några funderingar som jag hoppas kunna få hjälp med.

1. Försämrar en DVI-HDMI-adapter bilden mkt? Att ljudet inte överförs har ingen större betydelse för mig då jag ändå inte vill använda TV:ns högtalare vid DVD-tittande.

2. När man kör text-TV, går det att titta på text-TV på hälften av bilden och TV på den andra?

3. Flimret som det talas om vid kanalbyte med den inbyggda TV-tunern, upplevs det som väldigt störande? Är det just när ingen bild visas som flimret syns? Har alla detta problemet?

4. Går det att få ut ljudet analogt direkt från TV:n till mitt hemmabiosystem? I tråden verkar det som att man behöver nån speciell kabel för att ta ut ljudet via scart. Vad för kabel kan man använda då? Jag kommer att göra analog kabel-TV så det är viktigt att det är genomförbart.

Tacksam för hjälp.

Postad 13 december 2006 - 23:38

wizzie
  • wizzie
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!

Fick hem mitt exemplar idag. WOW säger jag bara!! Är så nöjd man bara kan vara :)
Den här LCD´n är defintivt värd sitt pris och mer därtill.

Har än så länge provat digital "kabel-TV" (Bredbandsbolaget/Viasat) via scart=kanonbild.
Inget flimmer, inga släpningar, inget att anmärka på överhuvudtaget.

Samma gäller dvd via scart. I morgon är jag ledig så då ska jag testa Momitsu V880N (nätverksansluten DVD/mediaspelare) via DVI och component och se vad det ger.

Har letat länge men än har jag inte hittat en enda trasig pixel, Jihaaaaa!!!

Bilden är väldigt jämn, inga ljusa/mörka partier och faktiskt med bra "tryck" måste jag säga.

Så summa summarum, mycket nöjd och rekommenderar den starkt till alla som funderar på att köpa en LCD i den här storleken.

Höll på och glömma, köpte den på komplett.se, tog mindre än 48 timmar från beställning tills jag kunde hämta ut den i hämtbutiken i Stockholm. Det är vad jag kallar service!

/Wizzie

Redigerat av wizzie, 13 december 2006 - 23:39.

Postad 14 december 2006 - 21:52

ChristofferO
  • ChristofferO
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Tänkte bara höra om det är någon som har haft möjlighet att testa Nintendo Wii på tv:n? Är påväg att inhandla ett sådant så fort nästa sändning kommer till Sverige men tänkte ändå höra om någon har testat det på tv:n i fråga. Givetvis via komponent då.

Postad 18 december 2006 - 22:34

Unregistered8e1f5d3c
  • Unregistered8e1f5d3c
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Ingen Videosevenägare som kan förbarma sig över mina frågor? :)

- När man kör text-TV, går det att titta på text-TV på hälften av bilden och TV på den andra?

- Flimret som det talas om vid kanalbyte med den inbyggda TV-tunern, upplevs det som väldigt störande? Är det just när ingen bild visas som flimret syns? Har alla detta problemet?

Redigerat av Unregistered8e1f5d3c, 18 december 2006 - 22:36.

Postad 19 december 2006 - 21:32

ChristofferO
  • ChristofferO
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Ingen Videosevenägare som kan förbarma sig över mina frågor? :blink:

- När man kör text-TV, går det att titta på text-TV på hälften av bilden och TV på den andra?

-  Flimret som det talas om vid kanalbyte med den inbyggda TV-tunern, upplevs det som väldigt störande? Är det just när ingen bild visas som flimret syns? Har alla detta problemet?

<{POST_SNAPBACK}>

Okej då :huh:

Text-tv lyckas jag inte få i rutan brevid tv-bilden, utan det är bara med olika bildkällor detta fungerar. Text-tv och TV kommer från samma källa.

Jag har aldrig upplevt något flimmer vid kanalbyte och således aldrig störts av något heller. Testar nu och så vitt jag kan se skiftar kanalerna i princip direkt vid kanalbyte, möjligen att bilden "hoppar till" någon millisekund, men jag har aldrig sett någon tv som byter kanal utan att det märks över huvudtaget.

Hoppas det var okej svar!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.