Logitech Harmony 1000
602 svar till detta ämne
Postad 26 November 2007 - 23:09
jornil70
-
jornil70
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har fått lite frågor kring bilderna i mitt galleri som visar min Harmony 1000. Jag har INTE fått harmonyn att behärska transparanta bilder, däremot hade jag vid något tillfälle för mycket fritid och knåpade ihop en bild som hyffsat matchar bakgrunden om man kör standardtemat i Harmonyn, och lade sen kanalikonerna på denna. Det blir lite kompromiss eftersom bakgrunden är tonad till höger och vänster, men ser ändå bättre ut än med "hårda" kanter på kanalikonerna. Bifogar en zip-fil för de som vill prova. I zip-filen finns även en tom bild för de som vill komplettera med ytterligare kanaler.
Mycket nöje 
Jättebra att få tillgång till dessa logotyper, men jag lyckas inte riktigt. Jag lägger in kanallogotyperna enligt manualen, men dom blir ändå väldigt kantiga och otydliga. Vad gör jag för fel? På bilderna som du har Syversen så ser logotyperna väldigt skarpa och fina ut.
Hmm... Mina blev också kantiga och otydliga. Är det något mer man måste göra eller tänka på?
Postad 27 November 2007 - 19:24
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Har precis uppdaterat fjärrisen. En ny rad har dykt upp till vänster i fönstret. "Röd-grön-gul-blå" -alternativ. Jättebra idé! Har inte kunnat testa hur man konfigerar dem ännu.
Redigerat av Tompa123, 27 November 2007 - 19:24.
Postad 27 November 2007 - 20:33
Unregistered1f1567de
-
Unregistered1f1567de
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
var det firmwaren du uppdaterade då?
Postad 27 November 2007 - 21:44
Pucko996
-
Pucko996
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Lyckas inte heller få skarpa "logos" som favoritkanaler. Har nog provat alla nedladdningar som funnits på forumet utan att lyckas. Finns det möjligen någon som kan reda ut det hela??? Verkar vara flera med samma problem.
Postad 28 November 2007 - 00:54
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
var det firmwaren du uppdaterade då?
Jag konfigurerade om lite grand och när uppdateringen av fjärrisen var klar, så fanns den där "raden". Tog precis ur batteriet och den är ver 4.8.3- så det är väl densamma, om jag inte minns helt fel?
Postad 28 November 2007 - 01:18
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Har precis uppdaterat fjärrisen. En ny rad har dykt upp till vänster i fönstret. "Röd-grön-gul-blå" -alternativ. Jättebra idé! Har inte kunnat testa hur man konfigerar dem ännu.
Vad är detta, kan du ta ett foto på det?
Postad 28 November 2007 - 22:04
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Har precis uppdaterat fjärrisen. En ny rad har dykt upp till vänster i fönstret. "Röd-grön-gul-blå" -alternativ. Jättebra idé! Har inte kunnat testa hur man konfigerar dem ännu. Vad är detta, kan du ta ett foto på det?
Jag kan bara ge dig/er den här.
Harmony1000.jpg 931.11K
2 Antal nerladdningarEdit:Jag har en svag aning om att jag faktiskt har sett den där "listen" tidigare. Kan inte släppa den tanken... Edit2:Den fungerar!Men bara på en aktivitet, som jag av någon outgrundlig anledning har kvar. Den som jag skapade i inledningsfasen, när jag skapade en massa onödiga aktiviteter - som denna: att enbart titta på TV, utan någon annan enhet inblandad. Jag tänkte att jag kanske skulle vilja slå på TV'n och kolla på Text-TV någon gång, vilket jag aldrig har gjort. Förutom nu, när jag ville kolla om denna "list" möjligen fanns även där... Tillbaks lite i tiden: Jag ringde supporten om denna "list". Han hade ingen aning om vad det kunde vara för någonting. Eftersom den inte fungerade(i min PVR-aktivitet), så var det enda rådet jag fick att ominstallera firmwaren(så skulle den förhoppningsvis försvinna). Okej, gjorde det. Han ville att jag skulle köra felsäkert läge, men se det gick inte. Windows ville inte känna igen enheten då. Nåväl, ominstallationen var gjord, "på vanligt sätt" - och listen fanns kvar... I PVR-aktiviteten är den inaktiv, men alltså AKTIV och FUNGERANDE i "Enbart TV"-aktiviteten... Måste ringa igen i morgon, om jag har tid. Det finns en del hemligheter med fjärrisen... Edit3:Hann inte ringa supporten idag/igår... Det är i aktiviteten "Öppna Text-TV", som den dyker upp. Svårare än så var det inte. MEN! Varför den finns i "PVR-aktiviteten", vet jag ännu inte. Där fungerar den ju inte heller.. Synd, för färg-knapparna är ju väldigt viktiga i PVR-boxen... Edit4:Följetongen fortsätter... Nu har jag pratat med supporten och de har skickat vidare min önskan om att ha färgknapparna i display-fönstret, även i PVR-aktiviteten. Det är ju jättebra. Då kan man kolla på Samsung-boxens guide och göra valen där direkt i "huvudfönstret".. Edit5:Slutet på följetongen(?) Detta svar har jag precis fått från Logitech: Tack för att ni tog kontakt med Harmony Tekniska Support. Färgade knappar som du ser i Titta på PVR aktiviteten är en bugg i systemet. Om du vill använda färgade knappar, lägg till en Titta på TV aktivitet med samma komponenter som i Titta på PVR. Efter du har gjort det, du kan då använda färgade knappar.
Redigerat av Tompa123, 06 December 2007 - 00:48.
Postad 06 December 2007 - 16:08
Stenlund
-
Stenlund
-
Användare
-
-
191 inlägg
Tjenare. Riktigt sugen på den här fjärren.
Men låste tidigare i tråden att den och samsung plasmor/lcd inte riktigt kom överens ? Pga av att hmdi uttaget inte var aktivt ?
Så min fråga är det någon fler som har provat den med samsung ?
Och hur ni tycker det fungerar ?
MvH
Stenlund
Postad 19 December 2007 - 20:57
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Postad 19 December 2007 - 23:09
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Tjenare. Riktigt sugen på den här fjärren. Men låste tidigare i tråden att den och samsung plasmor/lcd inte riktigt kom överens ? Pga av att hmdi uttaget inte var aktivt ?
Så min fråga är det någon fler som har provat den med samsung ? Och hur ni tycker det fungerar ?
MvH Stenlund
Jag har Samsung-LCD. Det funkar inget vidare med den rekommenderade Meny-inställningen. Klarar man sig utan Scart-kontakten(Ext1), så går det attt programmera in mutlifjärrisen med de dolda koder som finns färdigprogrammerade (som inte finns på den medföljande fjärrkontrollen). Jag kan knappa in dessa ingångar genom direktval: TV, EXT2, S-Video, Komponent, PC, HDMI. Fler varianter finns. Tyvärr inte för EXT1 alltså. Inte heller AV-ingången. En nödlösning för dessa ingångar, är att använda "Source"-knappen som man kan använda för att stegvis växla mellan ingångarna... Eftersom jag inte längre avnänder Scart, så är det inga problem att välja "direkt-val" istället för MENY-valet. Det funkar alltså alldeles utmärkt för mig...
Redigerat av Tompa123, 19 December 2007 - 23:12.
Postad 20 December 2007 - 17:40
gwendibbley
-
gwendibbley
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Ny firmware!
Ver: 4.9.1
Jag såg det också. Någon som har märkt några förbättringar? Är det någon som har fått de fyra färgade knapparna till vänster att fungera tillsammans med en PVR? Gjorde som det stod i ett par inlägg upp, men det fungerar inte för mig... //Gwen
Postad 20 December 2007 - 21:05
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Ny firmware!
Ver: 4.9.1
Jag såg det också. Någon som har märkt några förbättringar?
Är det någon som har fått de fyra färgade knapparna till vänster att fungera tillsammans med en PVR? Gjorde som det stod i ett par inlägg upp, men det fungerar inte för mig...
//Gwen
Fungerar tyvärr inte för mig heller. De verkar endast fungera med en ren "Text-TV"-funktion. Jag kände inte för att kontaka supporten igen om detta. Skall göra ett nytt försök efter helgerna...
Postad 21 December 2007 - 21:15
Unregisteredfb4a45a9
-
Unregisteredfb4a45a9
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Har köpt en Logitech nu men fått problem tyvärr, Det står så här Fjärren svarar inte på fjärrprogramet.
kör vista på en laptop.
Postad 23 December 2007 - 09:29
Unregisteredfb4a45a9
-
Unregisteredfb4a45a9
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Du har bort luckan för batteriet / tar ut batteriet / trycker in powerknappen (uppe till vänster på framsidan) / håller inne den knappen / stoppar i batteriet och släpper knappen när det kommer upp ett meddelande (typ service meny eller något sådant) / kopplar in fjärren till datorn med usb-sladden och sen uppdaterar du programvaran för fjärren och sen uppdaterar dina egna inställningar som vanligt.
Thx m8 det var precis vad min fjärr behövde.
Postad 23 December 2007 - 14:35
Unregistered77f4c216
-
Unregistered77f4c216
-
Användare
-
-
114 inlägg
När jag ska starta programmet så kommer det bara upp en vit bild och sen händer inget. Någon som vet vad som kan vara fel det fungerar om jag installerar om programmet men om jag startar om datorn så kommer det bara upp en vit bild igen när jag försöker starta programmet. Också undrar jag om man kan använda den här http://www.clasohlso...spx?id=23610263till att styra nexa prudukter med kontrolllen. Jag kör vista och har den senaste programvaran.
Postad 23 December 2007 - 16:10
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Också undrar jag om man kan använda den här http://www.clasohlso...spx?id=23610263 till att styra nexa prudukter med kontrolllen. Jag kör vista och har den senaste programvaran.
Nepp, det går inte. Har provat... Backar du tebax till sidan 13 i denna tråd, så kan du läsa allt om hur du kan styra dina Nexa-produkter.
Redigerat av Tompa123, 23 December 2007 - 16:17.
Postad 23 December 2007 - 17:15
Unregistered77f4c216
-
Unregistered77f4c216
-
Användare
-
-
114 inlägg
Finns det några andra som funkar då?
Dom på teknikmagasinet finns inte längre.
Postad 23 December 2007 - 17:17
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Finns det några andra som funkar då? Dom på teknikmagasinet finns inte längre.
Vet tyvärr inte... De måste klara av att ta emot IR-signaler och sen ovmandla till RF-signaler. Man använder bara en av "pyramiderna".
Redigerat av Tompa123, 23 December 2007 - 17:20.
Postad 24 December 2007 - 00:21
Unregistered77f4c216
-
Unregistered77f4c216
-
Användare
-
-
114 inlägg
Är det någon som har lyckats att få skarpa logos?
jag har laddat ner dom som finns i tråden men dom är för stora. Någon som vet var man kan hitta några andra?
Postad 26 December 2007 - 11:59
baltzman
-
baltzman
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
blir denna billigare på mellandagsrean tro? ide att vänta?
Postad 26 December 2007 - 15:42
Unregistered566662e7
-
Unregistered566662e7
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
blir denna billigare på mellandagsrean tro? ide att vänta?
Man får ju hoppas på det. En annan fråga dock, fungerar den till PS3:an? Tex om man vill kolla på dvd/blu ray.
Postad 26 December 2007 - 21:45
Grumpy_SWE
-
Grumpy_SWE
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Har varit i kontakt med TM och fick följande svar ang lagersaldo. Teknikmagasinet Sweden AB - 8011 Artikelcentral 190106 Remote Extender*
Lager Beteckning Saldo
690 Halmstad C - 2 780 Växjö - 1 720 Gallerian - 1 660 Stinsen - 1 610 Östersund - 1 590 Skellefteå - 1 580 Örnsköldsvik - 1 540 Fältöversten - 1 530 Tuna Park - 1 380 Halmstad - 1 370 Upplands Väsby - 1 270 Uppsala - 1 250 Jönköping - 1 240 Eskilstuna - 1 140 Solna - 1 130 Täby - 1 110 Skärholmen - 1En annan fråga dock, fungerar den till PS3:an? Tex om man vill kolla på dvd/blu ray.
Nix, PS3an använder Bluetooth och Harmony fjärren IR.
Redigerat av Grumpy_SWE, 26 December 2007 - 21:46.
Postad 26 December 2007 - 22:48
Unregistered77f4c216
-
Unregistered77f4c216
-
Användare
-
-
114 inlägg
Tyvärr så bor jag i skåne och det finns inga här.
Postad 27 December 2007 - 14:15
checker
-
checker
-
Rookie
-
8 inlägg
Dessa fungerar: http://www.netonnet....x.asp?iid=68145 Jag har precis provat. //Peter
Postad 27 December 2007 - 14:22
Grumpy_SWE
-
Grumpy_SWE
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Tyvärr så bor jag i skåne och det finns inga här.
Prova att kontakta en av butikerna via mail eller telefon så bör det kunna lösas endå.
Postad 27 December 2007 - 19:13
Unregistered77f4c216
-
Unregistered77f4c216
-
Användare
-
-
114 inlägg
Dessa fungerar: http://www.netonnet....x.asp?iid=68145 Jag har precis provat. //Peter
Hur fick du det att fungera?
Postad 27 December 2007 - 21:03
checker
-
checker
-
Rookie
-
8 inlägg
Lade bara till "Nexa SYCR-3500" under belysningspanel i Harmonyn och pluggade in sändarenheten i "Digiality IR-200-paketet" i väggen. Sedan var det klart.
//Peter
Postad 27 December 2007 - 21:53
Unregistered505aadd6
-
Unregistered505aadd6
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Själv köpte man precis sista "pyramid" paketet ifrån teknikmagasinet i jönköping ska bli mycket intressant, hoppas kunna styra projektorduken också utöver dom trådlösa brytarna
/Robie
Postad 28 December 2007 - 06:55
Unregistered1d56c791
-
Unregistered1d56c791
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Också undrar jag om man kan använda den här http://www.clasohlso...spx?id=23610263 till att styra nexa prudukter med kontrolllen. Jag kör vista och har den senaste programvaran.
Nepp, det går inte. Har provat...
Backar du tebax till sidan 13 i denna tråd, så kan du läsa allt om hur du kan styra dina Nexa-produkter. 
funkar hemma hos mig iallafall, så det är nog lite blandat, testa 300:- fungar det inte som du vill så kan du alltid lämna tillbaka dom //T
Postad 30 December 2007 - 23:32
Megaklant
-
Megaklant
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är det någon som har två stycken Harmony 1000 eller någon som vet om man kan ha det? Min fråga grundar i sig att jag har en digitalbox till två tv-appareter i två rum. Tex att jag vill se på digitalboxen i det första rummet med fjärr 1 så skickar den start tv:n och boxen men om jag nu i nästa rum utan att veta att det är någon som redan tittar trycker på fjärr 2 så borde den skicka starta tv:n och starta boxen vilket borde bli att boxen stängs av...hoppas ni förstår vad jag menar. Eller är det så att boxen har en speciell ir-frekvens för att start samt stänga av sig? Om det är så, är det så på de flesta apparater?
Hoppas ni förstår för det gör inte jag...kanske lite flummigt skrivit
Postad 31 December 2007 - 01:58
Unregistered505aadd6
-
Unregistered505aadd6
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej!
Var precis och köpte mig ett pyramidset från teknikmagasinet Teknikmagasinet ¨Var den sista som fanns på teknikmagasinet i Jönköping må jag tillägga ibland har man tur
Iaf var sedan på jula och inhandlade dessa NEXA brytare HÄR sedan var det hem som attans och "installera".
Tryckte in remote extendern alltså endast den delen "som tar emot IR signalen och gör om den till RF" i el uttaget sedan in med NEXA brytarna, som fick styra ett par lampor.
Sedan gick jag in på Logitech Harmony programmet och skapade en ny enhet enligt följande:
HEMAUTOMATISERING---->BELYSNINGSPANEL---->NEXA--->NEXA PA3-3300
Sedan Spara
Sen var det bara att placera ut knapparna var man ville ha dom och sen skicka över informationen till Harmonyn.
Funkade direkt och jag är mycket nöjd!
Vilken fröjd
NU återstår det bara och se om jag kan styra min projektorduk (Multibrackets) genom "Pyramiden" på samma sätt som NEXA brytarna, får väl ringa Logitechs support efter nyår nån gång
Tummen upp för Minhembio och dess medlemmar
/Robie
Postad 02 January 2008 - 23:24
baltzman
-
baltzman
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
har beställt mig en harmoy 1000 och köpt nexa fjärströmbrytarna.. vilken pyramid ska ja välja? den på teknikmagasinet har ju utgått =( har även några andra fjärrströmbrytare som ja köpte på clas förra året, kan ja styra dom med tro?
tacksam för svar/tips
Postad 04 January 2008 - 16:39
Unregistered665b7df5
-
Unregistered665b7df5
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Fick min idag får se om den är bra eller bara skit... som en del påstår om logitech 1000
Postad 05 January 2008 - 21:46
joffe11
-
joffe11
-
Användare
-
-
202 inlägg
Jeg vurderer H1000 og fint hvis noen kan bekrefte/ avkrefte følgende:
1.
Jeg benytter HD dekoder fra Canal Digital (kabeltv).
Er det mulig å legge inn TV kanallogoer på H1000, slik at man enkelt kan
velge ønsket TV-kanal.
2.
Dersom jeg benytter radioen på Recieveren (Denon)
Er det mulig å legge inn Radio kanallogoer eller radionavn, slik at man enkelt kan
velge ønsket Radiokanal.
Takker for svar
Postad 08 January 2008 - 12:11
Unregistered665b7df5
-
Unregistered665b7df5
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
skulle den här funka ihop med futronix dimljus ?http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/devices/378&cl=se,sv
Postad 08 January 2008 - 15:47
SciFi
-
SciFi
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hej!
Har ganska nyligen köpt Harmony 1000 kontrollen men blir lite förbryllad. Försöker att få tag på RF mottagaren till denna kontoll men den är typ slut i hela sverige, Har den slutat tillverkas?
Mvh Staffan
Postad 09 January 2008 - 14:40
Master_Daniel
-
Master_Daniel
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Någon av er som jobbar på teknikmagasinet (förutom jag)?
Tänkte jag kunde göra er alla lite upprörda vad gäller priset på en
Harmony 1000 (Mest för jag är på lite rethumör idag  ).
Ser ut att vara en grym kontroll, och ska införskaffa mig en nu.
Synd det där med PS3. Men det kommer nog en ir-motagare eller
rf-motagare till PS3-an snart. Får hoppas det, för då är den saken löst också!
Så, nån som vill veta vad jag betalar för den?
hehe...
Redigerat av Master_Daniel, 09 January 2008 - 14:41.
Postad 09 January 2008 - 17:48
Megaklant
-
Megaklant
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Någon av er som jobbar på teknikmagasinet (förutom jag)? Tänkte jag kunde göra er alla lite upprörda vad gäller priset på en Harmony 1000 (Mest för jag är på lite rethumör idag ).
Ser ut att vara en grym kontroll, och ska införskaffa mig en nu. Synd det där med PS3. Men det kommer nog en ir-motagare eller rf-motagare till PS3-an snart. Får hoppas det, för då är den saken löst också!
Så, nån som vill veta vad jag betalar för den? hehe...
Vad gav du?
Postad 10 January 2008 - 16:59
Unregistered505aadd6
-
Unregistered505aadd6
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
skulle den här funka ihop med futronix dimljus ?http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/devices/378&cl=se,sv
Ja det ska funka eftersom det är IR signaler som ska skickas /Robie
Postad 10 January 2008 - 23:12
olix
-
olix
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej! Jag har funderingar på att köpa en Harmony 1000, men först vill jag veta om följande funkar utan problem:
Jag vill t.ex. först välja att jag vill "se på tv" med en knapptryckning (utan att några enheter startar), och därefter vill jag kunna välja typ "vanlig tv" eller "projektor" och då skall enheterna gå igång och "ställas in" rätt.
Likadant blir det ju med dvd, xbox, htpc också, d.v.s. flera saker jag väljer skall kunna väljas att visas på antingen vanlig tv eller via projektorn (egentligen är det så enkelt att antingen skall tjock-tvn startas eller så skall projjen startas). Och jag vill ju inte fylla hela "första-bilden" med för många olika val, vilket säkert också är en variant...
Jag antar att den är så flexibel så att detta funkar, men jag vill vara säker innan jag slår till.
Nån vänlig själ som kan svara på detta?
Tack!
Postad 11 January 2008 - 00:15
nmd
-
nmd
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej! Jag har funderingar på att köpa en Harmony 1000, men först vill jag veta om följande funkar utan problem:
Jag vill t.ex. först välja att jag vill "se på tv" med en knapptryckning (utan att några enheter startar), och därefter vill jag kunna välja typ "vanlig tv" eller "projektor" och då skall enheterna gå igång och "ställas in" rätt. Likadant blir det ju med dvd, xbox, htpc också, d.v.s. flera saker jag väljer skall kunna väljas att visas på antingen vanlig tv eller via projektorn (egentligen är det så enkelt att antingen skall tjock-tvn startas eller så skall projjen startas). Och jag vill ju inte fylla hela "första-bilden" med för många olika val, vilket säkert också är en variant...
Jag antar att den är så flexibel så att detta funkar, men jag vill vara säker innan jag slår till.
Tack!
Jag har inte hittat något sätt att göra som du beskriver, utan har lagt allt på "första-bilden". Har där "Se på TV", "TV med projektor", "HTPC med TV", "HTPC med projektor" etc. Detta funkar dock jättebra för mig.
Postad 11 January 2008 - 09:56
Grumpy_SWE
-
Grumpy_SWE
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Jag vill t.ex. först välja att jag vill "se på tv" med en knapptryckning (utan att några enheter startar), och därefter vill jag kunna välja typ "vanlig tv" eller "projektor" och då skall enheterna gå igång och "ställas in" rätt. Likadant blir det ju med dvd, xbox, htpc också, d.v.s. flera saker jag väljer skall kunna väljas att visas på antingen vanlig tv eller via projektorn (egentligen är det så enkelt att antingen skall tjock-tvn startas eller så skall projjen startas). Och jag vill ju inte fylla hela "första-bilden" med för många olika val, vilket säkert också är en variant...
Tack!
Rent teoretiskt sett så går det att med 1 knapp välja "Titta På TV" och i dess undermeny skapa 2 knappar som startar tv respektive projektor. Tyvärr så får dom knapparna ett standardutseende utan någon fin bild, och för att sedan få respektive att tex välja rätt kanalingång samtidigt så krävs en hel del macro. Men är 99 % säker att det ska funka.
Postad 11 January 2008 - 13:21
henning13
-
henning13
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej!
Jag är ute efter att kunna styra min takbelysning med min harmony 1000 men enligt logitech går inte detta eftersom den saknar Z-Wave™-ljusstyrning, men det finns Z-wave i den. Enligt dem går det inte att styra ljus med denna utan bara med 895:an. Är det någon som har tips på hur det kan gå och lösa? Tanken var att jag skulle använda mig av NEXAs system men om det finns något bättre tar jag gärna emot information om dessa produkter.
Mina planer var att köpa NEXAs cmr-300 (mottagare) och Wst-512 (sändare).
Har läst att här på forumet pratas om någon pyramid? är det ett alternativ för mitt problem och hur skall jag göra isånt fall?
Uppskattar all info jag kan få!
Mvh Henning13
Postad 11 January 2008 - 17:00
olix
-
olix
-
Rookie
-
3 inlägg
Tack nmd och Grumpy_SWE för svaren.
Dom var tillräckligt positiva för att jag nog ska ta och investera i en Harmony 1000 ändå, så får vi se vad jag lyckas komma fram till :-)
Postad 14 January 2008 - 01:01
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Hej! Jag är ute efter att kunna styra min takbelysning med min harmony 1000 men enligt logitech går inte detta eftersom den saknar Z-Wave™-ljusstyrning, men det finns Z-wave i den. Enligt dem går det inte att styra ljus med denna utan bara med 895:an. Är det någon som har tips på hur det kan gå och lösa? Tanken var att jag skulle använda mig av NEXAs system men om det finns något bättre tar jag gärna emot information om dessa produkter. Mina planer var att köpa NEXAs cmr-300 (mottagare) och Wst-512 (sändare). Har läst att här på forumet pratas om någon pyramid? är det ett alternativ för mitt problem och hur skall jag göra isånt fall? Uppskattar all info jag kan få!
Mvh Henning13 https://www.minhembi...howtopic=172349
Postad 15 January 2008 - 11:09
henning13
-
henning13
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej!
Bor du i stockholm så finns den att köpa på PausLjud & bild på norrlandsgatan. Var där igår och köpte min! Fanns då 2 stycken kvar. Annars finns den att beställa på logitechs hemsida. Där står det även att den finns för omgående leverans
Mvh
Henning13
Postad 15 January 2008 - 19:07
Master_Daniel
-
Master_Daniel
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Oh my god!!
Ok. Första intrycket för mig är att den så jäkla cool. Det gick snart över till: "Hmm... skitprogram". Alla inställningar man behöver finns där, men inte det lättaste att fatta hur de skall användas.
Efter första testen av saken känner jag att "hmm... TVn uppför sig inte som jag tänkt."
Nu en timma senare känner jag bara:
"Fan va mycket jobb jag har kvar innan detta fungerar som det skall och som jag vill!"
Trösten är att den kommer funka som den ska, men min VSX-AX4 har en hel del inställningar som man kan fixa med.
Varje knapp skall heta rätt så jag kan lägga undan pioneer-fjärren så jag slipper se den.
Detta kommer ta tid!
Nån mer som känner igen sig?
Postad 15 January 2008 - 19:21
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Japp, det tar lite tid men blir riktigt bra i slutändan.
Postad 15 January 2008 - 23:59
Master_Daniel
-
Master_Daniel
-
Amatör
-
-
68 inlägg
För er som skulle vilja ha en manual till den postar jag en länk här. Det följer nämligen inte med någon. Den säger inte så mycket, men alltid kul med lite teknisk lektyr. Hoppas ni kan engelska för den finns inte på svenska Logitech Harmony 1000 Eng manual
Postad 16 January 2008 - 10:56
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Hej!
Den verkar ju riktigt trevlig den här fjärrkontrollen. Det finns bara en nackkdel. Jag vill kunna styra vilken låt som skall spelas med den. Det kan ju knappast vara så att man får upp spellistor och filsystemet i displayen med den. Det är väl bara envägskommunikation?
Däremot kanske man med ett knapptryck kan starta musikdelen i media center, förstärkaren samt tvn som är gränssnittet?
Har jag rätt?
Mvh Simon
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|