Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Achievmentsranking är uppe

680 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 July 2008 - 18:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Intressant att se också att om nästa Xbox inte kommer inom det närmaste året bör jag kunna stiga över 100' strecket.

Du kanske kan föra över GS till den :)

Postad 08 July 2008 - 22:44

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Du kanske kan föra över GS till den :)

Ärligt talat, om inte Live profilen med alla dess GS och annat är transfererbara till den nya Xboxen så är det en betydligt större designmiss än om de skulle ersätta DVD driven med en 3,5" diskettenhet.

Fast å andra sidan, om det nu INTE går att föra över GS så kan jag ju harva på, med 360:an, när alla andra gått över till den nya generationen. På så sätt bör jag väl hinna med hela spelbiblioteket till pension. J-r va brudar jag kommer få med den gamerscore:en ... inte för att det är 2:e sorteringen jag håvar in just nu men ändå ... skadar inte med ett par till nollor på slutet av GS:en

-lk

Redigerat av LillKille, 08 July 2008 - 22:50.

Postad 08 July 2008 - 22:56

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

J-r va brudar jag kommer få med den gamerscore:en ...

:P

Försökte skryta för frugan om att jag låg i topp 20 på forumet, hon fnyste åt mig och skakade på huvudet...förstår inte varför. Trodde hon skulle hamna "in the mood" men ICKE! :)

Postad 08 July 2008 - 23:19

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

:P

Försökte skryta för frugan om att jag låg i topp 20 på forumet, hon fnyste åt mig och skakade på huvudet...förstår inte varför. Trodde hon skulle hamna "in the mood" men ICKE! :)

Skojaru eller ? Hon kanske är fortfarande i "mest vänner på Facebook" fasen? Det är ju bara sååå 2007

-lk

Postad 09 July 2008 - 00:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ärligt talat, om inte Live profilen med alla dess GS och annat är transfererbara till den nya Xboxen så är det en betydligt större designmiss än om de skulle ersätta DVD driven med en 3,5" diskettenhet.

Men hallåe. Diskettgrejen är ingen miss för spelen kommer inte på lagringsmedium nästa generation.

Jag tycker det vore lite trevligt om MS kunde göra GS värdefullt på valutamarknaden nästa generation. Typ så att man kunde växla in det för pengar. Hade inte varit fel och det skulle dessutom få folk att köpa 720s som f-n.

Försökte skryta för frugan om att jag låg i topp 20 på forumet, hon fnyste åt mig och skakade på huvudet...förstår inte varför. Trodde hon skulle hamna "in the mood" men ICKE! biggrin.gif

Mjo, men topp 20...försök igen när du är topp 5. Då lär hon "Jump in" som de säger :)

Postad 09 July 2008 - 07:29

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Men hallåe. Diskettgrejen är ingen miss för spelen kommer inte på lagringsmedium nästa generation.

Jag är med dig på den punkten men sen finns ju allt någon stackare som sitter på sitt gamla 2400baud modem och tvingas då beställa Halo diskettversionen som levereras i Spec Ed. container med lastbil.

Jag tycker det vore lite trevligt om MS kunde göra GS värdefullt på valutamarknaden nästa generation. Typ så att man kunde växla in det för pengar. Hade inte varit fel och det skulle dessutom få folk att köpa 720s som f-n.

Ja, det vore klokt ... så alla kinesiska gold harvesters har å göra sen när WoW faller i glömska. Själv ser jag hellre att det existerar ett striktare regelmassa för vilka achievements skall få finnas i spel. Tex INGA achievements som kräver 1000 samtidiga uppkopplade mot en server som troligtvis läggs ner snart (NBA Live 07). Sen skulle jag vilja se en övergång till achievments som kräver skicklighet istället för att man lägger in en sabla massa timmar (10000 kills i GoW).

-lk

Postad 09 July 2008 - 09:21

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Jag har något liknande, plockade FoF och Spiderwick på kort tid i helgen. Så jag tror vi ligger på ungefär samma tempo. Jag kikade runt lite och hittade ju dig för länge sen på 360voice. Är den bra hjälp i GS jakten ? Själv skulle jag vilja ha en webapp som underlättar när man letar efter folk att jaga MP achievements med. Använt forumen på achieve360points och 360achievements men tycker det är lite osmidigt. Kanske 360voice är bättre på den punkten? Jobbigt att hålla reda på vilka requests man har liggande ute.
jepp, jag har också en del lätta GS spel kvar att köra som du redan har :) Har inte hittat dem till ett vettigt pris ännu bara. Tror dock du slår 70k före mig. Tror dock jag har knappat in. Tippar på att jag ligger på 64-65' när du når 70' :)

Hittade en liten app som tog info från 360voice och skapade en graf över de senaste hundra dagarna:

Under denna period har jag tagit 3145 mer poäng fastän jag varit nere i dryga månaden (den plana perioden i min graf). Så visst MangeM, jobba på du i samma tempo ... :angry:

Hur fixar man sådana där tjusiga grafer på 360voice, letade men kunde inte hitta

Postad 09 July 2008 - 09:43

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Hur fixar man sådana där tjusiga grafer på 360voice, letade men kunde inte hitta

http://www.360voice....p?TOPIC_ID=6873
http://www.360voice....p?TOPIC_ID=7279
http://iphone360voice.ryangrier.com/

Skulle väl rekommendera att man inte länkar direkt till graferna, här på forum:et, utan postar bara bilden i så fall. Vet inte hur det ser ut serverwise hemma hos Ryan Grier.

-lk

Postad 09 July 2008 - 10:43

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Bifogad fil  graph.php.gif   2.89K   0 Antal nerladdningar

Notera det uppdämda spelandet som bara väntade på att få explodera efter att boxen varit på viloläger i Tyskland.

Postad 09 July 2008 - 11:08

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Notera det uppdämda spelandet som bara väntade på att få explodera efter att boxen varit på viloläger i Tyskland.

intressant. Dock tycker jag mig se två långa plana perioder. Haru haft två RLOD:s ? För någon annan ursäkt kan jag inte godta för att inte spela.

-lk

Redigerat av LillKille, 09 July 2008 - 11:08.

Postad 09 July 2008 - 11:16

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Det är lite synd att skalan är olika på y-axlarna i de olika graferna. Svårt att se om det verkligen är 1000p mellan trappstegen eller ej.

Frugan ville att jag skulle diska, så här istället 10 minuter av mitt liv:
Bifogad fil  gs_compare.jpg   1.66MB   0 Antal nerladdningar

intressant. Dock tycker jag mig se två långa plana perioder. Haru haft två RLOD:s ? För någon annan ursäkt kan jag inte godta för att inte spela.

GTAIV.

Postad 09 July 2008 - 11:27

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

*fin graf*

Man tackar! Hur fick du ut numren till den grafen? Eller har du hittat någon ny applikation på www ? Tycker det är mysigt när man verkligen ser att det är exakt 1000p mellan trappstegen. Men i denna graf ser det ut som tysklandsrehaben ligger längre bak i tid än vad den verkligen är? Stämmer det att grafen visar de senast 100 dagarna? Ser ut som du fått MangeM rätt, men att mina poäng går åt "andra" hållet om du förstår vad jag menar.

GTAIV.

Ursäkt godtagen.

-lk

Redigerat av LillKille, 09 July 2008 - 11:33.

Postad 09 July 2008 - 11:38

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Stämmer det att grafen visar de senast 100 dagarna?

Hahaha. Nej. Eller mjo, den visar det i omvänd ordning insåg jag precis.

Hur fick du ut numren till den grafen?

Genom 360voice.com:s API fick jag ut era senaste 100 blog-entries som XML. Ur dessa greppade jag ut taggen 'gsincrease' som jag sen matade ett script med som bara adderade ihop dem. Denna kastade jag in i OpenOffice för att enkelt skapa en graf bara för att inse att jag inte visste hur jag exporterade grafen som grafik, så jag fick göra en screenshot för att importera i Paint och sen klippa ut relevant data och spara. Efter det hade jag en fin, felaktig graf.

Orkar jag ska jag slå ihop allt till ett script och göra det webbaserat, men då tar det som sagt var mer än 10 minuter.

Postad 09 July 2008 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sen skulle jag vilja se en övergång till achievments som kräver skicklighet istället för att man lägger in en sabla massa timmar (10000 kills i GoW).

*Cough*

Edit:

Orkar jag ska jag slå ihop allt till ett script och göra det webbaserat, men då tar det som sagt var mer än 10 minuter.

Gör det så blir du säkert kändis på achievments360.org och så vidare :)

Redigerat av Zoiler, 09 July 2008 - 13:39.

Postad 09 July 2008 - 14:17

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

*Cough*

När man kan tolka nåt på 2 olika sätt så skall man företrädelsevis välja det rätta sättet framför det felaktiga.

Med skicklighet menas att en achievement uppnås genom att spelaren måste uppnå en viss teknisk skicklighet i spelet (skit samma om den är hög eller låg och därmed tar lång eller kort tid). Det kan tex vara att klara spelet på den allra svåraste svårighetsgraden. Därmed inte sagt att jag inte skulle vilja se att alla spel skulle få lika svåra achievements och därmed skulle GS vara snäppet närmare att vara en indikator på spelskicklighet. Men nu är det ju inte så och då måste man ju spela de "lätta" spelen för att hänga med i GS - racet :)

-lk

Postad 09 July 2008 - 15:58

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Genom 360voice.com:s API fick jag ut era senaste 100 blog-entries som XML. Ur dessa greppade jag ut taggen 'gsincrease' som jag sen matade ett script med som bara adderade ihop dem. Denna kastade jag in i OpenOffice för att enkelt skapa en graf bara för att inse att jag inte visste hur jag exporterade grafen som grafik, så jag fick göra en screenshot för att importera i Paint och sen klippa ut relevant data och spara. Efter det hade jag en fin, felaktig graf.

360voice.score.getlist spottar ut xml med datum och gamerscore element med input på GT och antal dagar bak. Detta är troligtvis api:t som skaparen av ovan grafer använder. Letade efter någon webbaserad SAX som kunde parsa informationen och presentera den grafiskt men hitta inget. Sedan började jag också mixtra lite med grafer, men i Excel. Jag får inte till den ... ugh. Nu så :
Bifogad fil  graf.PNG   22.85K   2 Antal nerladdningar
La in en referensperson.

-lk

Postad 09 July 2008 - 18:05

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

La in en referensperson.

Snyggt. Kan vi få ökningen som procent av nuvarande GS istället så inte referenspersonen ser ut som en amatör?

Postad 09 July 2008 - 18:17

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Ett litet instick mellan allt grafande:

Humming: hur lång tid tog det att få tillbaka 360:n efter att den hade anlänt i Tyskland? Min har just levererats av UPS, men de har inte ankomstregistrerat den hos Microsoft ännu...

Postad 09 July 2008 - 18:38

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Snyggt. Kan vi få ökningen som procent av nuvarande GS istället så inte referenspersonen ser ut som en amatör?

Jag la en baseline, för hela gruppen, på när referenspersonen registrerade sig på 360voice. Det är enbart GS skapat efter detta datum som räknas. Men som alltid, med statistik, kan man pilla runt och få det å se ut hur som helst. Jag dedikerar tid till att få referensen att se störst, bäst och vackrast ut imorgon. En tidsavgränsning till enbart GS tagna mellan kl23 och 03 kanske?

-lk

Postad 09 July 2008 - 18:43

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Ett litet instick mellan allt grafande:

Humming: hur lång tid tog det att få tillbaka 360:n efter att den hade anlänt i Tyskland? Min har just levererats av UPS, men de har inte ankomstregistrerat den hos Microsoft ännu...

Åhh åhh åhh ... graferna kommer till praktiskt nytta nu ju !!! Jag hade nyligen lådan iväg och det tog drygt en 10 dagar från att jag skickade den till att jag hade den i handen igen. Den ankomstmarkerades faktiskt drygt 3 timmar innan den skickades iväg igen enligt UPS. Vilket man får säga är ganska snabbt. Min downtime ser du ovan i grafen mellan 2 punkter där lutningen är 0. Det långa strecket i slutet. Anledning till att den är lite längre än 10 dagar (drygt 30 faktiskt) är att jag fick inte tummen ur och skicka aset.

Vet inte riktigt vilka av humming plana streck är han tysklandsresa.

-lk

Postad 09 July 2008 - 19:21

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Jag lämnade min box hos receptionisten för upphämtning av UPS en måndag. Jag har för mig att den kom tillbaks Torsdagen veckan efter.
Att den ligger hos Microsoft utan att någon verkar bry sig är tydligen normalt. Hade samma symptom som LillKille att så fort de erkände att de faktiskt fått den (och inte bara skrivet på ett paket som UPS försökt lura på dem) så skickades den inom ett par timmar tillbaks.

Postad 09 July 2008 - 19:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men nu är det ju inte så och då måste man ju spela de "lätta" spelen för att hänga med i GS - racet :)

För övrigt kunde jag svurit på att du sa en gång att den nys grejen var att strunta i höga gamerscores och istället se till svåra achievments. Eller var det någon annan :P ?

Hmm, det finns ju en lista någonstans över hur många procent alla klarat i ett visst spel. Typ DoAX2 har 3% och King Kong 85% (vilda gissningar). Man borde kunna räkna det mot gamerscoren på något vänster för att få fram en så korrekt bild som möjligt. Synd att procentsatserna är rörliga :angry:

Så 100 poäng i DoAX2 ska vara värt mer än 100 i King Kong. Man skulle kunna dividera med sin gamerscore med procentsatsen spelet har... typ om man har 100 i DoAX2 så dividerar man med 0,03 och får 3333. Gör man samma i King Kong så är 1000 poäng värt 1176. Mycket bra idé tycker jag. Fixa ett program där du har alla procenttal och sedan ska man kunna slänga in sina achievments i varje spel och så räknas det ut automatiskt. Go on :)

Postad 09 July 2008 - 20:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Eftersom XBL inte har publika APIer så får man nöja sig med de som reggat sig på 360voice.com; men där har du datan du behöver...
DOAX:2 v/s King Kong.

Du var inte så långt ifrån med dina gissningar... King Kong ligger på 68% och DOA:X2 på 1.5%. Vilket är ynkligt. De första 180 är ju relativt enkla. :)

Men intressant idé. Borde vara relativt enkel att koda...

(Iallafall roligare än att sitta och slita med dependencies till graf-bibliotek som jag gör nu)

Edit: Undrar om jag inte har sett just detta någonstans? Någon som minns?

Redigerat av Unregistered6810b893, 09 July 2008 - 20:20.

Postad 09 July 2008 - 20:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Edit: Undrar om jag inte har sett just detta någonstans? Någon som minns?

Det kan ju inte var möjligt att någon kommit på det tidigare :)

men där har du datan du behöver...

Räcker ju gott och väl.

Edit: 9% i EDF. Hahah, suckers. Där tar jag in allt.

Redigerat av Zoiler, 09 July 2008 - 20:50.

Postad 09 July 2008 - 20:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Den som designade APIerna till XML borde fan skjutas!

Postad 09 July 2008 - 22:39

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Jag vill också vara med och skryta! Inte för att det är så mycket att skryta över.

Postad bild

Postad 09 July 2008 - 22:42

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
MGC har betydligt fler medlemmar än 360voice och bör således vara en bättre basis för att utvinna informationen om medeltalet av antal tagna GS i varje spel. MGC har faktiskt redan en liknande funktion där man kan sortera sina spel efter antalet GS man själv tagit mot medlet i populationen. Dom kallar det Effort.

Eller så kan man hämta informationen från 360stats som trackar ca 100000 medlemmar. Dom har en smidig sammanställningslista jag själv använder över medel-% avklarade i alla trackade spel.

Voice blir halv osmidig då man får hämta informationen om varje spel 1 å 1 och det kan i långa loppet ta en rejäl stund att sammanställa en lista med vägd GS för en GT.

Hittade även en funktion på 360stats som jämför sin GS i varje spel mot medlet i populationen. Funkar inte just nu men borde vara en enkel match att använda den för att ta fram informationen.

Vad är en bra formel för att beräkna den vägda GS:en då?

-lk

Postad 09 July 2008 - 22:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tyvärr vet inte 360voice alla ens spel man har, därav referens-siffran.

DonPidgeon:
Counting the games registered on 360voice you have 7525 GS.
According to the weighted Zoiler method you have 35125 GS.

LillKille:
Counting the games registered on 360voice you have 59790 GS.
According to the weighted Zoiler method you have 172702 GS.

MangeM:
Counting the games registered on 360voice you have 67565 GS.
According to the weighted Zoiler method you have 214677 GS.

Sen kan man ju lägga vilket värde man vill på WZM. :blush:
Man kan dock se att mina poäng är värda 4.67, LillKilles ligger på 2.89 medan MangeM ligger på 3.18.
Det borde ge en 'liten' indikator på vem som jagar enkla poäng... ;)

(Att parsa LillKilles och MangeMs alla spel tog evigheter, f.ö.)

Postad 09 July 2008 - 23:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Man kan dock se att mina poäng är värda 4.67, LillKilles ligger på 2.89 medan MangeM ligger på 3.18.
Det borde ge en 'liten' indikator på vem som jagar enkla poäng... :blush:

The exposed but cold, hard and naked truth ;) . Här är alltså en bra indikator på vem som hämtat "svårast" poäng.

Glömde säga det förut, men du måste ju dela för att få fram poängvärdet ja. Lägg till det till formeln, själva maxpoängen är inte så intressant.

Vad händer om du delar WZM med antalet spel annars? Förstörs antagligen av XBLA-spelen =/.

Postad 10 July 2008 - 07:31

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

The exposed but cold, hard and naked truth ;) . Här är alltså en bra indikator på vem som hämtat "svårast" poäng.

Glömde säga det förut, men du måste ju dela för att få fram poängvärdet ja. Lägg till det till formeln, själva maxpoängen är inte så intressant.

Vad händer om du delar WZM med antalet spel annars? Förstörs antagligen av XBLA-spelen =/.

Precis min poäng. Jag har ett stort gäng 0 poängare både i form av testade arcade spel och spel som jag i princip bara stoppat i 360:an för att se att de fungerar. Så min låga poäng är inte riktigt indikativt av hur grym jag är !

En lättare formel borde vara : användarens totala GS dividerat med populationens medel GS av de spel användaren spelat. Detta värde använder du sen som vikt och multiplicerar med användarens totala GS. Man skulle kunna ev. räkna bort alla 0 poängare

-lk

Redigerat av LillKille, 10 July 2008 - 07:34.

Postad 10 July 2008 - 07:41

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Precis min poäng. Jag har ett stort gäng 0 poängare både i form av testade arcade spel och spel som jag i princip bara stoppat i 360:an för att se att de fungerar. Så min låga poäng är inte riktigt indikativt av hur grym jag är !

Nej, där har du fel. Din låga poäng är riktigt indikativ av hur grym du är. Spel där du har 0 poäng räknas ju varken till din 'normala' GS eller till WZM GSen. Likadant är det med spel där du bara har några få poäng; de räknas knappt heller.
Jämfört med spel där du har 1000 poäng, vilket väger in rejält på din vanliga GS, medan WZM GSen visar hur svårt det var att ta alla de där 1000 poängen.

En lättare formel borde vara : användarens totala GS dividerat med populationens medel GS av de spel användaren spelat. Detta värde använder du sen som vikt och multiplicerar med användarens totala GS.

Mja, jag vet inte. Visst, man kan ju sortera ut de spel som användaren inte har spelat alls (0 poängare), men hur gör man med 10 poängaren du fick för att du i princip tryckte start men sen lade spelet i 'senare' hyllan? Det kommer att dra ner mediumet rejält, speciellt om det är ett enkelt spel.
Det problemet har du inte i WZM. Tror jag iallafall. Nån statistiker lär väl skjuta ner hela den här diskussionen snart.

Postad 10 July 2008 - 14:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Om han hade dividerat med antalet spel så hade det varit fel ja. Det var nog som sagt ingen bra idé. Men det gör han ju inte :blush:

Jag sa förut att maxpoängen inte är så intressant, men det är den ju på sätt och vis. Den låga siffran man får efter divideringen är ju bara ett mått på hur svåra achievmentspoäng man fixat.... så en som spelat DoaX2 och inget annat och har 1000p i det skulle ligga etta och sedan inte behöva göra något mer. Det är väldigt bra gjort, men det tar kortare tid att få 1000 i det än att samla ihop Lillkilles poäng t ex. Så maxpoängen är en bättre indikator på ett annat sätt.

Jag menar Mange har ju inte bara mer poäng än Lk totalt, utan även en högre WZM koefficient. Han har alltså tagit fler poäng i aningen svårare spel. Men säg ifall lk hade den poängen han har, fast i svårare spel. Hade lk däremot haft 3,59 som kf så hade han haft samma WZM Total som Mange. Med samma enkla matematik kan man räkna ut att Humming enligt nuvarande kf skulle behöva ligga på 46k GS för att vara "likvärdig" med Mange. Så i WZM räknas både spammande av multipla enkla spel + svåra achievments in ;)

Postad 11 July 2008 - 10:09

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Använder man MGCs data så ser det ungefär likadant ut:
LillKille: 3.68
MangeM: 4.03
DonPidgeon: 5.41

Det går mycket fortare att parsa MGCs data, eftersom de faktiskt presenterar den på samma sida som GS datan. Så det borde inte vara omöjligt att flytta scriptet till en webbaserad tjänst. Får se om jag orkar i dag/i veckan/i år.

Postad 11 July 2008 - 16:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Plockade massa tråkachievments i PES 2008 igår. Alltså, sånt som att ha under 1 foul per match över 10 senaste matcherna (offside = foul T_T) eller att göra mål på 70% av skotten över de 10 senaste, eller vinna 10pk matcher.. det är bara tråkigt. Fattar inte varför man gör sånt.

En annan dålig grej med spelet är att den inte håller koll på vilka lag man slagit.. så jag kommer inte få franska och spanska ligan för det är något lag i båda ligorna jag måste spelat oavgjort mot någon gång under serien =/. Och det förs ingen statistik över det som i The Darkness.

Sen kommer jag aldrig få 500 matcher, 1000 mål, vunnit allt heller. Eftersom jag spelat mina matcher i 10 minuter istället för 5 för att jag gillar att ha kul med spelet så har jag bara 400 matcher spelade (och långt över 1000 mål).

Åtminstone tog jag "gör mål från 35m utan att målvakten eller ribban/stolpen rör bollen". Hellström = ägd. Annars hade jag en backupplan i en back från Hammarby som jag gjorde till 148 cm och 1 i alla stats :). Såg rätt komiskt ut när jag provade spela med honom i mål sen.

Postad 31 July 2008 - 18:15

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Aaaah... 10k barriären spräckt.

Nu vet jag vad alla pratar om. Hahaha... Härligt.

Edit: Tänkte jag skulle hamnat på 10k jämnt för min bild, men helt plötsligt ramlade det bara in achivements i CivRev. :(

Redigerat av Unregistered6810b893, 31 July 2008 - 18:16.

Postad 02 August 2008 - 08:04

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Vet inte i vilken tråd jag ska fråga, men jag tar den här:

Hur gör man så ens mygamercard.net syns som profilbild som vissa har här på forumet?

Postad 02 August 2008 - 08:17

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Detta har frågats innan (bland annat i den här tråden) men svaret är följande:

Det går inte längre. Det gick innan för länge sen; men sen stängde administratörerna av den funktionen. De som har mygamercard som bild har antingen den kvar sen innan förändringen (som LillKille) eller uppdaterar den manuellt lite då och då (som jag).

Postad 02 August 2008 - 08:19

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Ok, tack.

Postad 03 August 2008 - 22:08

Johnnie
  • Johnnie
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att poängen inte uppdateras på MGC?
Det har inte gjort det efter att jag spelade rätt mycket i sommarstugan där jag inte hade tillgång till en Internetuppkoppling. Kan man åtgärda detta på något vis?

Edit: Nu av någon anledning när jag var inne och letade efter information om vad som kunde vara fel så fungerade allt helt plötsligt...

Redigerat av Johnnie, 03 August 2008 - 22:10.

Postad 04 August 2008 - 07:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Man måste kolla på sin profilbild numera för att den ska uppdateras.

Undrade också varför den struntade att uppdatera min poäng nu i sommar. Men så fort man laddar profilbilden så uppdateras poängen.

Postad 14 August 2008 - 10:44

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Tråkiga är ju att efter 10.000 är det inte förrän 100.000 man får samma känsla igen.
Ligger på 32.003 nu, det är långt kvar till det blir 6-siffrigt.

Postad 14 August 2008 - 10:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Man får göra upp delmål.

Mitt nuvarande delmål är att inte ha några röda spel på mygamercard. Så det är sju spel som måste spelas igenom (Mass Effect, GoW, Bioshock, DoA4, Orange Box, Dead Rising, Undertow) som av en eller annan anledning inte fått den tid de behöver för att få ihop achievements i.

Under tiden lär jag komma in i topp #50 listan (saknar typ 200 poäng). Sen är det ju alltid #25 så man kan få 'guld' status. Sen topp tre. Sen jagar man första plats och den respekt man får från den placeringen.

Sen kan man väl alltid sikta på 100k efter det. ;)

Postad 14 August 2008 - 11:16

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Jag håller med, nu under semestern passade jag på att spela igenom några spel jag inte hade kört så mycket och fixa de sista achievements från dem. Men jag har försökt att lunga ner mig lite, spelade inte om sista banan på Evil i LoTR BFMII för att en av mina heroes dog, det är inte värt att slava 2 timmar för 80 poäng. Spelar jag hellre något nytt. Crackdown är det som gäller just nu att fixa de sista bossarna på och maxa ut statsen, varvat med lite Fifa och Madden (som kommer idag). Bioshock och GRAW 2 borde jag plocka upp och börja spela också.

Postad bild

Postad 14 August 2008 - 14:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

spelade inte om sista banan på Evil i LoTR BFMII för att en av mina heroes dog, det är inte värt att slava 2 timmar för 80 poäng.

Öh.. va? Du menar att det inte är kört om ens hjälte dog? Jag trodde att så fort han dog så var det finito? Gah. Så jag hade bara kunnat köra om?

Var över ett år sen jag spelade det dock. Bra spel.

Postad 16 August 2008 - 14:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag avskyr achievements som kräver tid och inte skicklighet såvida det inte tar tid att bli tillräckligt duktig för att klara utmaningen. T.ex. att flyga under alla broar med en helikopter i GTA4 är en bra utmaning, inte att hitta 200 (!?) sketna fåglar som finns utplacerade runt om i staden. Jag har spelat i 20 timmar nu och än så länge bara stött på två av de...

I övrigt tycker jag att achievementsen är en bra sak.

Postad 16 August 2008 - 14:43

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Efter att letat orbs i Crackdown lärde jag mig att ALDRIG plocka upp collectables utan att verkligen gå in för att plocka alla direkt...
Jag sköt av misstag en duva i GTAIV som råkade vara på fel plats på fel tid annars höll jag mig på behörigt avstånd från dem. Blir enklare att plocka dem i efterhand, även om det suger rejält att behöva göra det...

Postad 16 August 2008 - 14:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Efter att letat orbs i Crackdown lärde jag mig att ALDRIG plocka upp collectables utan att verkligen gå in för att plocka alla direkt...

Med guide menar du :D

Som när jag spelar Simpsons nu. 75 collectables per karaktär (5 st). Utspridda så att man måste spela om banorna flera ggr eftersom alla inte kan ta alla, och dessutom gömda. F-n heller att jag kommer guida mig igenom det för GS ;)

Men för att klara banorna får man då inte mycket =/

Sen gillar jag inte spel som FIFA 07 och 08 där man inte kan spela två spelare, för då räknas det tydligen som fusk eller nåt. Som om det inte går att fuska genom att dra ned stats på motståndarlaget och köra på enklaste nivån osv. Suck.

Postad 16 August 2008 - 22:46

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Med guide menar du :D

Som när jag spelar Simpsons nu. 75 collectables per karaktär (5 st). Utspridda så att man måste spela om banorna flera ggr eftersom alla inte kan ta alla, och dessutom gömda. F-n heller att jag kommer guida mig igenom det för GS :(

Men för att klara banorna får man då inte mycket =/

Sen gillar jag inte spel som FIFA 07 och 08 där man inte kan spela två spelare, för då räknas det tydligen som fusk eller nåt. Som om det inte går att fuska genom att dra ned stats på motståndarlaget och köra på enklaste nivån osv. Suck.

Som att koppla bort off-side i Madden så det blir lättare att sacka :D

Postad 18 August 2008 - 08:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Jäklar vilken kamp det var för att komma in på topp #50 då... Låg på #51, tjänade 200 poäng, så ligger på man på #54 istället...

Men kanske Mass Effect inte är det spel som ger mest GS per spelad timme heller? :(

Edit: Skönt att se att LillKille är tillbaks från semestern. Han hade en spurt för några veckor sen där jag trodde han skulle komma ikapp MangeM, men sen försvinner han från Xbox Lives yta en hel vecka?!?

Redigerat av Unregistered6810b893, 18 August 2008 - 08:42.

Postad 18 August 2008 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

]men sen försvinner han från Xbox Lives yta en hel vecka?!?

Conan är bara offline och på HARD tar det lång tid om man bara använder kastvapen :(

Rekommenderar inte The Simpsons som achievmentsspel. Om man inte vill skriva ut en 10-15 sidors guide för att fixa alla collectibles. Man verkar inte få så mycket för att klara själva spelet =/. Men aja, å andra sidan går det snabbt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.