Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 eller Xbox 360?

529 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 23 mars 2007 - 15:01

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
modellen är utformad precis som PS och PS2 handkontrollen.

#402

Postad 23 mars 2007 - 15:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Jojo, till utseendet samma. Men +gyro vs -rumble + lättare.

Edit: Och trådlös.

Redigerat av Zoiler, 23 mars 2007 - 15:06.


#403

Postad 23 mars 2007 - 18:29

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Jojo, till utseendet samma. Men +gyro + triggerknappar vs -rumble + lättare.

Edit: Och trådlös.

<{POST_SNAPBACK}>

En komplettering :)

#404

Postad 23 mars 2007 - 19:06

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Jojo, till utseendet samma. Men +gyro + triggerknappar vs -rumble + lättare.

Edit: Och trådlös.

<{POST_SNAPBACK}>

En komplettering :)

<{POST_SNAPBACK}>

tack zoiler :D

#405

Postad 23 mars 2007 - 19:59

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

  • 2 286 inlägg
  • 0

modellen är utformad precis som PS och PS2 handkontrollen.

<{POST_SNAPBACK}>



Det är bra att dom inte håller på och ändrar den allt för mkt! :)

#406

Postad 23 mars 2007 - 21:53

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
mycket bra!! :) vore bra om Nintendo gjorde samma sak.

#407

Postad 24 mars 2007 - 01:20

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

  • 2 286 inlägg
  • 0
Yes :)

Redigerat av Unregistered28641812, 24 mars 2007 - 01:24.


#408

Postad 24 mars 2007 - 02:03

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Såhär mycket öl kan du köpa för mellanskillnaden mellan Xbox360 och PS3.

PS3 or beer? Microsoft poses the ultimate question

Posted Mar 23rd 2007 8:06PM by Paul Miller
Filed under: Gaming
Postad bild

While we might've put down a few of Microsoft's last night Europe exploits as a tad immature, we aren't going to deny the genius here: Microsoft's message to gamers is that the Xbox 360 = the PS3 + £146 in beer money. Of course, such a mental exercise is nothing without a bit of illustration, so Microsoft carted in just that much beer to the offices of the UK's CVG magazine (above) and Auckland, NZ's GamePlanet store (pictured after the break). Naturally, Sony will have the last laugh when its utterly sober ******s use keen rhetoric to destroy their tipsy MS ****** opponents in the comments section following this post.


Problemet är väl att alla som wajnar om priset på PS3 inte får köpa ut starköl ändå. :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 mars 2007 - 02:03.


#409

Postad 24 mars 2007 - 02:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Som om det någonsin har hindrat dem :)

#410

Postad 24 mars 2007 - 10:00

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
eller så drar man ner till tyskland och handlar öl, där får man sanlöst mycket mer öl än så för mellanskillnaden :)

/Daniel

Redigerat av Unregisteredbca7ae6e, 24 mars 2007 - 10:00.


#411

Postad 25 mars 2007 - 13:39

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Gratis 46" TV till de som köat på PS3!
http://www.gamesindu...e.php?aid=23725

#412

Postad 25 mars 2007 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Gratis 46" TV till de som köat på PS3!
http://www.gamesindu...e.php?aid=23725

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har det att göra med trådrubriken :) ?

#413

Postad 25 mars 2007 - 14:07

Unregistered1351ad90
  • Unregistered1351ad90
  • Lärjunge

  • 357 inlägg
  • 0
Ska till Hong Kong om 1 mån. Någon som vet hur mycket en PS3 kan kostar där?

Är det endast "voltage" som är skillnaden på en europeisk kontra Asiatisk/Amerikansk konsol?

/
Tyler

#414

Postad 25 mars 2007 - 14:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Det finns mycket info om detta i PS3 subforumet.

#415

Postad 25 mars 2007 - 15:27

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Gratis 46" TV till de som köat på PS3!
http://www.gamesindu...e.php?aid=23725

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har det att göra med trådrubriken :) ?

<{POST_SNAPBACK}>

Då tråden handlar om både PS3 och Xbox 360 så tycke jag det var lämpligt att posta "nyheten" här. Ville bara uppmärksamma folk, folk som ännu inte läst om det. Skulle jag ha startat en egen tråd tycker du? :\

Det är i alla fall att vara mån om sina fans, kort och gott. Men jag blev väldigt avundsjuk såklart, vem blev inte det?

#416

Postad 25 mars 2007 - 16:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Då tråden handlar om både PS3 och Xbox 360 så tycke jag det var lämpligt att posta "nyheten" här. Ville bara uppmärksamma folk, folk som ännu inte läst om det. Skulle jag ha startat en egen tråd tycker du? :\

Tråden handlar om PS3 eller Xbox 360 och vilken av dem man ska välja. Din nyhet handlar om att man har gett ett hundratal TV till köande PS3 köpare. Jag ser inte hur det är ett argument för att köpa PS3.

Hade du velat uppmärksamma folk som inte annars går in i PS3 tråden om Sonys generositet hade det nog varit bättre att starta en ny tråd ja. Go for it.

#417

Postad 25 mars 2007 - 22:49

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Jag ber om ursäkt för det.

Men jag förstår inte varför man endast måste köpa en ut av konsollerna, är man inte intresserad ut av spel kan man lika gärna lägga pengarna på något annat. Vilken konsoll man än väljer så missar man så otroligt många fina titlar, och det är dagens sanning. Vad spelar det för roll igentligen vilken av Xbox 360 och PS3 som har bäst grafik, och vilken som är mest prisvärd att köpa? Köp den du tycker är mest prisvärd, om du är så petig med priser, och vänta sedan tills den andra konsollen har sjukit till det priset som du tycker skulle passa den. Båda erbjuder HD, både för film och spel. Xbox 360 får du köpa till detta medans PS3 har detta inbyggt. Låter hur j-vla bra som helst tycker jag!

Nintendo Wii kommer även att få väldigt många fina titlar(även om många utvecklare utnyttjar dess rykte om att den inte kan ge bra grafik och gör många skräptitlar), där ibland har vi Mario Galaxy som presterar väldigt bra, grafiskt.

Vilken här ska endast köpa en konsoll, och VARFÖR? Helt ointresserad ut av spel och vill endast sponsra ett bolag som redan drar in fett med cash?

#418

Postad 26 mars 2007 - 00:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Jag ber om ursäkt för det.

Ursäkt godtagen :)

Men jag förstår inte varför man endast måste köpa en ut av konsollerna, är man inte intresserad ut av spel kan man lika gärna lägga pengarna på något annat. Vilken konsoll man än väljer så missar man så otroligt många fina titlar, och det är dagens sanning. Vad spelar det för roll igentligen vilken av Xbox 360 och PS3 som har bäst grafik, och vilken som är mest prisvärd att köpa? Köp den du tycker är mest prisvärd, om du är så petig med priser, och vänta sedan tills den andra konsollen har sjukit till det priset som du tycker skulle passa den. Båda erbjuder HD, både för film och spel. Xbox 360 får du köpa till detta medans PS3 har detta inbyggt. Låter hur j-vla bra som helst tycker jag!

Ja, det är ju ett sunt argument. Och så kan man göra, men tråden är ju skapad för att trådskaparen funderade på att köpa en NU och vilken han ska välja just NU. Dvs han kanske köper en till senare men han vill ha argument på vilken han ska köpa först. Antagligen har har inte tid eller råd med två samtidigt.

Han vill alltså, som du säger, få reda på vilken som är mest prisvärd för tillfället. Sen kanske han köper en senare, vad vet vi :blink:

Nintendo Wii kommer även att få väldigt många fina titlar(även om många utvecklare utnyttjar dess rykte om att den inte kan ge bra grafik och gör många skräptitlar), där ibland har vi Mario Galaxy som presterar väldigt bra, grafiskt.

Håller jag med om. Resident Evil 4 var väldigt snyggt och den motorn kommer Capcom använda i nya Wii spel. Metroid Prime var också väldigt snyggt, och jag kan tänka mig att trean bygger vidare på det. Grafik är inte bara teknik. Okami och Wind Waker är 2 briljanta spel rent designmässigt, "snyggare" än en stor del av dagens nextgenspel. Mycket handlar om design. Ett spel som Monkey Ball behöver inte ha den vassaste grafiken för att erbjuda sin upplevelse.

Vilken här ska endast köpa en konsoll, och VARFÖR? Helt ointresserad ut av spel och vill endast sponsra ett bolag som redan drar in fett med cash?

Det bästa hade varit om alla köpte alla konsoler. Nej, det bästa hade varit om MS/Sony och Nintendo gick ihop och gjorde EN konsol som alla kunde släppa sina spel på :huh:

Nej, men onekligen så missar man många fina titlar och upplevelser om man inte köper alla. Du kanske ska göra en tråd och fråga om det finns någon som bara ska ha en konsol över hela generationen och fråga varför :huh: . Jag tror pengar och tid är de största bovarna.

Redigerat av Zoiler, 26 mars 2007 - 00:08.


#419

Postad 26 mars 2007 - 07:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Verkar som om 80% har haft en xbox360 minst två gånger...
Måste ni (xbox360-ägare) betala en ny själva om garantin på ett år(?) har gått ut?

<{POST_SNAPBACK}>


Förtydling. Köplagen ger 6 månader garanti och sedan 2005 har vi numera rätt enligt konsumentköplagen att reklamera inom 3 år vid bevisning av produktionsfel vilket "ring of death" klart är. Akta er för butiker som försöker blåsa er, mycket vanligt.

#420

Postad 26 mars 2007 - 07:47

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
man har bara 1 års garanti vad jag vet (microsoft service).Så vad ska man göra för att bevisa att det verkligen är fel på min maskin? hur ska man gå till väga.

#421

Postad 26 mars 2007 - 08:05

pappersorm
  • pappersorm
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

man har bara 1 års garanti vad jag vet (microsoft service).Så vad ska man göra för att bevisa att det verkligen är fel på min maskin? hur ska man gå till väga.

<{POST_SNAPBACK}>


Du har enligt svensk lag 3 års garanti för produktionsfel. Detta gäller, inget annat.

Jag förstår inte vad du menar riktigt... om du har uppmärksammat ett fel på din konsol så borde du väl inte ha så svårt att visa felet för butiken..?

#422

Postad 26 mars 2007 - 08:11

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
jag frågade webhallen om min går sönder igen efter att garantin har gått ut så svara dom:Tyvärr så har du bara garanti i ett år.

#423

Postad 26 mars 2007 - 08:12

kun
  • kun
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Helt tokigt prissättning på PS3. Sony körde efter den klassiska taktitken, fanatiker och de som måste ha det senaste betalar i princip vad som helst för att vara först. Problemet är att produkten var försenad och inte tillräckligt intressant. Hade de lanserat med ett mer humant pris hade de sålt betydligt bättre. Priset lär inom kort sjunka rejält på PS3 då det är på tok för kostsamt för Sony att ha nya PS3 liggandes i butikerna.

Nu skall 360 och PS3 tävla med pris. Håll ut en månad eller två så skall Ni se på brutala prissänkningar av PS3.

#424

Postad 26 mars 2007 - 08:33

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0

Nu skall 360 och PS3 tävla med pris. Håll ut en månad eller två så skall Ni se på brutala prissänkningar av PS3.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur kraftiga prissänkningar talar vi om? 1000kr?

#425

Postad 26 mars 2007 - 08:55

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Helt tokigt prissättning på PS3. Sony körde efter den klassiska taktitken, fanatiker och de som måste ha det senaste betalar i princip vad som helst för att vara först. Problemet är att produkten var försenad och inte tillräckligt intressant. Hade de lanserat med ett mer humant pris hade de sålt betydligt bättre. Priset lär inom kort sjunka rejält på PS3 då det är på tok för kostsamt för Sony att ha nya PS3 liggandes i butikerna.

Nu skall 360 och PS3 tävla med pris. Håll ut en månad eller två så skall Ni se på brutala prissänkningar av PS3.

<{POST_SNAPBACK}>

Den här typen av poster har jag svårt att förstå. Tror du att företag kan prissätta en vara precis hur som helst utan någon som helst koppling till tillverkningskotnaden?

Redan idag så subventioneras varje enhet med 1000-2000 kr. Det lär inte komma någon "brutal" prissänkning innan tillverkningskostnaden gått ner, att det finns lager ute i affärerna är normalt och kostar inte Sony något extra (när det börjar finnas lager där, var helt rent i de 3 butiker som jag var inne i helgen).

Förhoppningsvis så går tillverkningskostnaden ner snart. Blu-ray är på god väg att etablera sig som standard för HD-filmer så det kommer att ge en billigare BD-drive på sikt, andra kostnadsminskningar är säkert också planerade.

Men tycker du inte produkten är intressant så ska du naturligtvis inte köpa den oavsett vad den kostar. Jag tycker själv jag fick mycket för pengarna: 60 GB hårddisk, WiFi, HDMI-utgång till TV, suverän blu-ray spelare, + en grym spelmaskin, att inte så många tunga titlar släppts än gör inte så mycket eftersom man kan spela t.ex. God of War 2 under tiden på den. Men sätter man inget värde på att titta på HD-film och har en PS2 så kan man vänta tills hösten då fler spel kommit och priset antagligen gått ner en del.

#426

Postad 26 mars 2007 - 08:59

pappersorm
  • pappersorm
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

jag frågade webhallen om min går sönder igen efter att garantin har gått ut så svara dom:Tyvärr så har du bara garanti i ett år.

<{POST_SNAPBACK}>


Om det inte är så att du har gjort något fel, typ tappat den i golvet eller kissat på den, så kan du be dem dra åt ****. De vet mycket väl vilka lagar som gäller, och numera är det 3 års reklamationsrätt. Låt dig inte bli lurad nu.

#427

Postad 26 mars 2007 - 09:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Precis. Det är 3 års garanti på fabriksfel enligt konsumentlagen. Men frågan är om de anser att det är fabriksfel eller vanligt slitage.

Redigerat av Unregistereddc471864, 26 mars 2007 - 09:15.


#428

Postad 26 mars 2007 - 09:34

pappersorm
  • pappersorm
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Precis. Det är 3 års garanti på fabriksfel enligt konsumentlagen. Men frågan är om de anser att det är fabriksfel eller vanligt slitage.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad jag har förstått så är det precis vad lagen gäller. Om en produkt slutar fungera vid "vanligt slitage" inom 3 år så räknas det som ett fabriksfel. En produkt SKA alltså hålla i minst 3 år vid normalt bruk, annars har man rätt att reklamera den.

#429

Postad 26 mars 2007 - 09:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Isf är det solklart. Kan förklara varför prylar är så förbannat dyra i det här landet om det är 3 år garanti på allting :)

#430

Postad 26 mars 2007 - 10:40

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Har inte MS sagt att dom lämnar 2 års garanti? Tycker jag har hört det men blev osäker, vad webbhallen eller liknande säger är ju ointressant isf då man bara ringer MS support.

#431

Postad 26 mars 2007 - 11:44

Unregistered2b0eda46
  • Unregistered2b0eda46
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Helt tokigt prissättning på PS3. Sony körde efter den klassiska taktitken, fanatiker och de som måste ha det senaste betalar i princip vad som helst för att vara först. Problemet är att produkten var försenad och inte tillräckligt intressant. Hade de lanserat med ett mer humant pris hade de sålt betydligt bättre. Priset lär inom kort sjunka rejält på PS3 då det är på tok för kostsamt för Sony att ha nya PS3 liggandes i butikerna.

Nu skall 360 och PS3 tävla med pris. Håll ut en månad eller två så skall Ni se på brutala prissänkningar av PS3.

<{POST_SNAPBACK}>

Den här typen av poster har jag svårt att förstå. Tror du att företag kan prissätta en vara precis hur som helst utan någon som helst koppling till tillverkningskotnaden?

Redan idag så subventioneras varje enhet med 1000-2000 kr. Det lär inte komma någon "brutal" prissänkning innan tillverkningskostnaden gått ner, att det finns lager ute i affärerna är normalt och kostar inte Sony något extra (när det börjar finnas lager där, var helt rent i de 3 butiker som jag var inne i helgen).

Förhoppningsvis så går tillverkningskostnaden ner snart. Blu-ray är på god väg att etablera sig som standard för HD-filmer så det kommer att ge en billigare BD-drive på sikt, andra kostnadsminskningar är säkert också planerade.

Men tycker du inte produkten är intressant så ska du naturligtvis inte köpa den oavsett vad den kostar. Jag tycker själv jag fick mycket för pengarna: 60 GB hårddisk, WiFi, HDMI-utgång till TV, suverän blu-ray spelare, + en grym spelmaskin, att inte så många tunga titlar släppts än gör inte så mycket eftersom man kan spela t.ex. God of War 2 under tiden på den. Men sätter man inget värde på att titta på HD-film och har en PS2 så kan man vänta tills hösten då fler spel kommit och priset antagligen gått ner en del.

<{POST_SNAPBACK}>

Mig veterligen är det väl ändå inte själva konsolen man tjänar pengar på, utan istället spel och alla tillbehör? Så hur man nu väljer att göra, prissänka en redan subventionerad konsol eller inte spelar inte någon större roll!
Utan att kränga iväg själva grundpelaren säljer man ju helle ringa tillbehör, spel och filmer! :)

#432

Postad 26 mars 2007 - 12:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Isf är det solklart. Kan förklara varför prylar är så förbannat dyra i det här landet om det är 3 år garanti på allting :)

<{POST_SNAPBACK}>


Mja du måste ju bevisa att det är ett fabrikationsfel. Enda jag vet är att säljaren själv måste stå för att varan uppfyller det som kan förväntas av varan de första 6 månaderna, många butiker kör där 1 år och visa kör 2 år. Inom dessa 6 månaderna och något händer har man rätt att häva köpet, kräva ersättning om den ska repareras m.m.

Som sagt är många butiker mästare på att försöka blåsa folk.

#433

Postad 26 mars 2007 - 12:17

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0
Man skulle kunna rösta i denna tråden, vilken den större delen hade valt för konsol hade vatt skoj :)

mvh

#434

Postad 26 mars 2007 - 12:21

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0
En snabb och enkel fråga för er med PS3. Är den regionsbaserad när det gäller Blu-ray filmer? Kan man se US filmer på denna PAL PS3?

#435

Postad 26 mars 2007 - 12:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0

Vilken här ska endast köpa en konsoll, och VARFÖR?

<{POST_SNAPBACK}>

..för att i den verkligen världen finns det nyanser mellan "totalt ointresserad av spel" och "måste ha alla spel". Mao ser jag inget konstigt med att bara köp en konsoll.

Ang. priset på PS3 så är jag rätt säker på att Sonys ekonomer har bättre koll än vi på hur man matchar priset (dvs "förlust" vid försäljning) och inkomster via spel, film, tillbehöver, nätverk etc. Redan EU PS3 har reduerats på en rad komponenter och med övergången till 65 nm process är det nog inte omöjligt att vi ser en sänkning med 100 Euro/dollars till hösten. Eller nått. Undra om inte MS hinner göra sänkningen först dock. :)

Redigerat av pacman, 26 mars 2007 - 12:29.


#436

Postad 26 mars 2007 - 12:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

En snabb och enkel fråga för er med PS3. Är den regionsbaserad när det gäller Blu-ray filmer? Kan man se US filmer på denna PAL PS3?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja.
Nej.

#437

Postad 26 mars 2007 - 12:33

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Har inte MS sagt att dom lämnar 2 års garanti? Tycker jag har hört det men blev osäker, vad webbhallen eller liknande säger är ju ointressant isf då man bara ringer MS support.

<{POST_SNAPBACK}>


Dem lämnar 2 års garanti. Fick höra det av supporten

#438

Postad 26 mars 2007 - 12:40

kun
  • kun
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Faceplant, hänsyn tas alltid till tillverkningskostanden men frågan är vilken betydelse den får spela.

Vad är tillverkningskostnaden för en mobiltelefon? Ingenting?

#439

Postad 26 mars 2007 - 13:06

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Mig veterligen är det väl ändå inte själva konsolen man tjänar pengar på, utan istället spel och alla tillbehör? Så hur man nu väljer att göra, prissänka en redan subventionerad konsol eller inte spelar inte någon större roll!
Utan att kränga iväg själva grundpelaren säljer man ju helle ringa tillbehör, spel och filmer! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Om en prissänkning av en subventionerad konsol inte spelar någon större roll och att det bara är spelen och tillbehören man tjänar pengar på, förklara då för mig varför de då inte skänker bort konsoller? Ska bli intressant att höra.

#440

Postad 26 mars 2007 - 13:32

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Mig veterligen är det väl ändå inte själva konsolen man tjänar pengar på, utan istället spel och alla tillbehör? Så hur man nu väljer att göra, prissänka en redan subventionerad konsol eller inte spelar inte någon större roll!
Utan att kränga iväg själva grundpelaren säljer man ju helle ringa tillbehör, spel och filmer! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Om en prissänkning av en subventionerad konsol inte spelar någon större roll och att det bara är spelen och tillbehören man tjänar pengar på, förklara då för mig varför de då inte skänker bort konsoller? Ska bli intressant att höra.

<{POST_SNAPBACK}>

Självklart försöker man få så mycket pengar som möjligt för sin produkt. Men skulle det nu vara så att produkten verkligen inte säljer måste man kanske överväga var man förlorar mest pengar. Att sälja produkten billigare eller fortsätta sälja den för samma pris och förlora på software sales för det inte finns så många konsumenter.?

Nu tror jag inte att PS3 skulle sälja dåligt utan försöker bara förklara argumentet.

#441

Postad 26 mars 2007 - 13:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0

En snabb och enkel fråga för er med PS3. Är den regionsbaserad när det gäller Blu-ray filmer? Kan man se US filmer på denna PAL PS3?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja.
Nej.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej? Beror väl på om filmen är regionskodad eller inte?

#442

Postad 26 mars 2007 - 13:40

kun
  • kun
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Varför skänka bort något som det går att ta betalt för? Frågan är bara hur mycket!!
Säljs det fler PS3 så säljs det rimligen fler tillbehör.
Ju lägre pris desto fler PS3 köpare, risken finns dock att blir priset för lågt så attraheras fel kunder.

Det handlar om att balansera priset för att uppnå önskvärda effekter.

#443

Postad 26 mars 2007 - 13:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0
Skänker man bort PS3 så säljs det rimligen fler tillbehör. :)

#444

Postad 26 mars 2007 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Men iom att de förlorar 5-6000 extra på varje konsol så måste det säljas väldigt många fler tillbehör :)

#445

Postad 26 mars 2007 - 14:57

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Varför skänka bort något som det går att ta betalt för? Frågan är bara hur mycket!! 
Säljs det fler PS3 så säljs det rimligen fler tillbehör.
Ju lägre pris desto fler PS3 köpare, risken finns dock att blir priset för lågt så attraheras fel kunder.

Det handlar om att balansera priset för att uppnå önskvärda effekter.

<{POST_SNAPBACK}>

OK, så enda anledningen till att de inte sänker priset riktigt lågt är att fel kunder skulle attraheras. Du ser fortfarande ingen koppling till tillverkningspris?

Ju mer en konsol subventioneras desto längre tid tar det innan den subventionen återbetalats via tillbehör ooch spelroyalties. Tror du Sony har obegränsat med kapital som tillåter dem att välja vilken subvention som helst?

EDIT: Tips, inte ens Microsoft kunde subventionera priset på original-Xboxen till att göra den attraktiv för alla, trots att hela XBox-verksamheten gick med totalt 4 miljarder dollar i förlust om jag minns rätt. Microsoft har dessutom närmast bottenlösa pengakistor. :)

Redigerat av Faceplant, 26 mars 2007 - 15:04.


#446

Postad 26 mars 2007 - 14:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0

Men iom att de förlorar 5-6000 extra på varje konsol så måste det säljas väldigt många fler tillbehör  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja men det kommer finnas väldigt många fler PS3:or så det kan ju kanske gå ändå. :rolleyes:

Ärligt talat, tror Sony kan den här ekvationen. Har man krängt 200 miljoner konsoller tidigare behöver man nog inte ta en kvällskurs i ekonomi. Märker de att den inte stämmer justerar de väl den. Vem vet, kanske blir det en liten dipp framåt sommaren redan? Kanske inte.

#447

Postad 26 mars 2007 - 15:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Ja men det kommer finnas väldigt många fler PS3:or så det kan ju kanske gå ändå.  :rolleyes:

Anledningen till att det aldrig skulle gå är att om man tittar på en enskild person som får en gratis PS3:a så inser man snabbt att han inte behöver tillbehör till ett värde av 6000 =P.

Ärligt talat, tror Sony kan den här ekvationen. Har man krängt 200 miljoner konsoller tidigare behöver man nog inte ta en kvällskurs i ekonomi. Märker de att den inte stämmer justerar de väl den. Vem vet, kanske blir det en liten dipp framåt sommaren redan? Kanske inte.

Ja, säljer den inte som de vill så får de korrigera priset. Inte mycket mer med det.

Däremot skulle de nog behöva en kvällskurs i PR eller åtminstone samfunktion :)

#448

Postad 26 mars 2007 - 17:22

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

man har bara 1 års garanti vad jag vet (microsoft service).Så vad ska man göra för att bevisa att det verkligen är fel på min maskin? hur ska man gå till väga.

<{POST_SNAPBACK}>


Du har enligt svensk lag 3 års garanti för produktionsfel. Detta gäller, inget annat.

Jag förstår inte vad du menar riktigt... om du har uppmärksammat ett fel på din konsol så borde du väl inte ha så svårt att visa felet för butiken..?

<{POST_SNAPBACK}>


Blanda inte ihop garanti med reklamationsrätt.
Läs Tomas_D700´s exellenta artiklar ang detta.

Man behöver som producent/företag inte ens ge garanti en vecka om man inte vill.

#449

Postad 26 mars 2007 - 19:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Blanda inte ihop garanti med reklamationsrätt.
Läs Tomas_D700´s exellenta artiklar ang detta.

Man behöver som producent/företag inte ens ge garanti en vecka om man inte vill.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej det är sant att det inte heter Garanti i lagboken. Men om en vara brister i kvalite eller funktion mot vad som anses vara det som är avtalat vid köpet inom de 6 första månaderna, ja då ska varan anses vara fel redan vid köpen och då har Konsumenten enligt KKL följande allternativ:
- Kräva avhjälpande (reperation)
- Omleverans
- Prisavdrag
- Ersättning för avhjälpande
- Häva köpet

Detta är då fel av vara och denna rättigheten är då tvingande vilket allt i KKL är. Utöver detta har man sen då 3 års reklamationsrätt men detta är såklart mycket svårare.

Sett till 360:
- Felet med "ring of death" anser jag vara ett produktionsfel och därmed gäller reklamtionsrätten om felet sker inom dessa 3 år
- Felet med att den skrapar skivor. Enligt KKL måste säljaren ersätta skader som produkten åstakommer vilket 360n gör i visa fall. Ringer man MS säger de att de inte ersätter men ta då upp paragraf 31 i KKL och hota med anmälan till KO så ska de nog släppa det.

Kort sagt, fuckar ett företag med er så bara ta upp KKL och hota med anmälan så brukar många släppa till.

#450

Postad 26 mars 2007 - 22:40

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Förväxla inte garanti med reklamationsrätt för de är inte riktigt samma sak. Lämnar man 1 års garanti tar man bort bevisbördan från kunden i 1 år. Efter detta är det upp till dig som konsument att påvisa att felet är ursprungligt.

"Men hur ska jag kunna bevisa det!?!" Det skiter väll butiken i, du citerar lagen och de citerar den tillbaka. Den är aldeles för öppen för tolkning vilket gör att det är mer företag än konsumenter som får rätt i ARN.

Konsumenter är gnälliga. Jag vet för jag är en. :D

Angående Xbox 360 så byter vi ut dessa på min arbetsplats OAVSETT fel. Vi skickar bara tillbaka dem till leverantören och ger en ny till kunden.

Redigerat av Unregistered22960a33, 26 mars 2007 - 22:43.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.