Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vantage HD 7100, HDTVbox + HDD

782 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 March 2008 - 08:20

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Lite mer info om textningen på inspelning från Maxteknik forumet.

Jodå, texten spelas in, men du måste välja det med Text knappen på fjärren när du börjar titta på en inspelning. Undertexten kommer dock ca 0.5 sekunder före bilden. DVB textningen fungerar bättre än förut men varje gång man startar om boxen måste man välja swe med Text knappen för att få DVB textning.
Alltså är det inte helt perfekt än!
Hann inte testa mer eftersom jag var tvungen att lägga in 011802 igen för att få in Viasat.

Postad 07 March 2008 - 10:12

mhellquist
  • mhellquist
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har kört ett par dagar på den nya programvaran och noterade att min mottagare på de flesta sätt betedde sig betydligt mer stabilt utan hängningar som annars kan förekomma. Tyvärr är inte buggen med att displayen ibland visar fel kanalinformation löst. Om man valt kanal nummer 6 i en FAV-lista visas ofta efter en obestämbar tid kanalinformationen för kanal nummer 6 i den totala kanallistan istället. Mycket irriterande.
Dock fick jag ett nytt problem. Så fort jag valde menyn 'Motor Settings' bootade mottagaren om sig. Detta hände även om jag raderat alla inställningar till Factory Default och låtit mottagaren varit helt avstängd.
Backade tillbaka till 011802 efter några timmars slit. Såklart är denna bugg ointressant för de som inte använder motor.

Postad 08 March 2008 - 01:36

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Jag har bara använt mig av 2st 90cm Nordenparaboler och de har varit riktade på 1W, 5E & 7E & 13E.
Funderar på att skaffa mig en TD90, vad använder man för Diseq om man vill ha fler än 4 LNB?
Hur ska man tänka när man ska planera installation, var finns intressantaste kanalutbudet (science, sport, film, osv.. hur ska man rikta LNB mm mm.
Vad bör man satsa på när det gäller CI moduler?
PS
I dagsläget får jag in 3075 TV-Kanaler och 1273 Radio-Kanaler.

Redigerat av DigiMannen, 08 March 2008 - 03:41.

Postad 08 March 2008 - 02:06

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Ny patch ute
New Vantage_020101 for HD series hos Funfiles

Redigerat av DigiMannen, 08 March 2008 - 02:08.

Postad 08 March 2008 - 10:59

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Jag har bara använt mig av 2st 90cm Nordenparaboler och de har varit riktade på 1W, 5E & 7E & 13E.
Funderar på att skaffa mig en TD90, vad använder man för Diseq om man vill ha fler än 4 LNB?
Hur ska man tänka när man ska planera installation, var finns intressantaste kanalutbudet (science, sport, film, osv.. hur ska man rikta LNB mm mm.
PS

Du har som jag har haft det dvs 2st 90cm paraboler och jag bytte till en T90 med 8 st lnb ( se bild i mitt galleri ).
Jag använder en switch av märket EMP-Centauri P.168-W V2 ( 9/1 ) och det funkar fint.
Skickar med en PDF fil på DiSEqC switchen.
Bifogad fil  Profi_line_168.pdf   265.34K   27 Antal nerladdningar

Ifall du är intresserad av en sådan switch skicka ett PM.

Postad 08 March 2008 - 14:56

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

PS

Sorry blir lite OT.

För att beräkna dina värden på parabolinställning använd denna länk. Var så exakt som möjligt när du anger var du bor, använd tex Eniros kartor med latitud och Longitud ( GPS kordinater ).
Wavefrontier calculator

För att avgöra vilka satelliter som intresserar dig använd följande.
Lyngsat Europa (1e-73e )
Lyngsat Atlantic ( 0w - 61w )

Med en torodial kan du endast ta in sateliter inom 40 graders skillnad mellan yttersta satellit öst och Väst för optimal signalkvalite.

Beskrivning av Torodial installation.
Bifogad fil  Installation.pdf   232.17K   10 Antal nerladdningar

Vantage HD mottagare passar utmärkt till denna parabol då de stödjer DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2
CD och Viasat behöver du inga CA moduler till. Viasat behöver dock patchad firmware.

Postad 08 March 2008 - 17:07

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Du har som jag har haft det dvs 2st 90cm paraboler och jag bytte till en T90 med 8 st lnb ( se bild i mitt galleri ).
Jag använder en switch av märket EMP-Centauri P.168-W V2 ( 9/1 ) och det funkar fint.
Skickar med en PDF fil på DiSEqC switchen.
Bifogad fil  Profi_line_168.pdf   265.34K   27 Antal nerladdningar

Ifall du är intresserad av en sådan switch skicka ett PM.

Vad har du för Östligaste resp Västligaste position.
Vad behöver man för att få in Euro 1080?
Får du in MBC2 & MBC4 med din utrustning?

Redigerat av DigiMannen, 08 March 2008 - 17:35.

Postad 09 March 2008 - 13:04

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Ny orginalfirmware på Vantage hemsida 020200.

English
09.03.2008 Version: 020200
- fixed the problem on the combo models including Terrestrial
- fixed the problem that STB rebooted when motor is setted to positioner
- added the option to go to standby on or off on reservation setting
- improved the trick function on media player.
- MP3 playing from IPod added

Vantage firmware

Postad 09 March 2008 - 16:32

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Är Vantage HD7100C något att ha för Com Hem?
Har den en eller två tuners? Dvs. kan man spela in en kanal och samtidigt titta på valfri annan kanal?
Fungerar uppdatering av Com Hems programkort med denna box?

Postad 09 March 2008 - 19:46

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Är det någon som testat en T-REX/Dragon CI modul i sin vantage?

Postad 09 March 2008 - 21:10

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Jag har testat med en T-Rex modul körde med mitt viasat kort i början innan den första patchade firmwaren kom och det funkade bra kanal byterna gick väl lite segare än vad dom gör nu.

Postad 09 March 2008 - 22:18

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Jag har testat med en T-Rex modul körde med mitt viasat kort i början innan den första patchade firmwaren kom och det funkade bra kanal byterna gick väl lite segare än vad dom gör nu.

Körde du någon softcam på den?

Postad 11 March 2008 - 21:17

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Körde du någon softcam på den?

Ska väl erkänna att jag inte kan så mycket om T-Rex /Dragon moduler och vad som menas med softcam.
Jag körde T-Rex modulen med predator 3.54 Nordiskt anpassad.

Postad 11 March 2008 - 21:18

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Är Vantage HD7100C något att ha för Com Hem?
Har den en eller två tuners? Dvs. kan man spela in en kanal och samtidigt titta på valfri annan kanal?
Fungerar uppdatering av Com Hems programkort med denna box?

Funkar inte med Comhems HD kanaler eftersom programkortet är låst till deras Humax box.

Postad 13 March 2008 - 21:18

Unregistered66227a14
  • Unregistered66227a14
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0

Vid uppdatering av firmware till HD boxarna gäller detta.

Enligt Vantage så ska man göra enligt följande.

1. Spara dina kanallistor och satellit inställningar på ett USB minne ( rekommenderas ).
2. Stäng av boxen och bryt strömen till boxen med strömbrytaren på baksidan.
3. Ställ switchen till SD ( baksidan ).
4. Koppla in USB minnet med nya firmwaren.
5. Koppla på strömbrytaren på baksidan och boxen startar.
6. Uppdatera boxen med den nya firmwaren ( USB minnet ).
7. Gör en "Factory reset" av boxen.
8. Stäng av boxen och ändra tillbaka switchen till HD ( ifall ni använder detta alternativ).
9. Starta boxen och nu ska den fungera med nya firmwaren.
10 . Ladda tillbaka dina sparade inställningar från USB minnet.
KLART!

Hur sparar man kanallistor/inställningar på USB?

Postad 13 March 2008 - 22:32

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Vid uppdatering av firmware till HD boxarna gäller detta.

Enligt Vantage så ska man göra enligt följande.

1. Spara dina kanallistor och satellit inställningar på ett USB minne ( rekommenderas ).
2. Stäng av boxen och bryt strömen till boxen med strömbrytaren på baksidan.
3. Ställ switchen till SD ( baksidan ).
4. Koppla in USB minnet med nya firmwaren.
5. Koppla på strömbrytaren på baksidan och boxen startar.
6. Uppdatera boxen med den nya firmwaren ( USB minnet ).
7. Gör en "Factory reset" av boxen.
8. Stäng av boxen och ändra tillbaka switchen till HD ( ifall ni använder detta alternativ).
9. Starta boxen och nu ska den fungera med nya firmwaren.
10 . Ladda tillbaka dina sparade inställningar från USB minnet.
KLART!

Hur sparar man kanallistor/inställningar på USB?

Under menyvalet ^Edit Channels tryck på knappen med RÖDA RAMEN (6 UPPIFRÅN PÅ VÄNSTER SIDA) = save

Redigerat av DigiMannen, 13 March 2008 - 22:33.

Postad 16 March 2008 - 05:40

Unregistered250c16a0
  • Unregistered250c16a0
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Finns det hopp om att Vantage kommer med uppgraderingar som gör att 7100an får många fler nätverksfunktioner (liknande Dreambox's) i en snar framtid?
Det verkar väl konstigt att Vantage sätter dit ett nätverkskort enbart för att kunna uppgradera boxen den vägen (som man lika gärna kan göra via USB)?

Postad 17 March 2008 - 00:55

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Jag skaffade en ny
i Torsdags och ikväll när jag kollade på några filmer på Premiere HD, fick HDTV en helt ny innebörd för mig, för er som inte har möjlighet att få in Astra på 19,2E kan jag bara rekomendera att ordna så ni kan se på denna kanal eftersom deras bild/filmkvalitet överträffar allt jag hitils sett på HDTV.
Deja Vu: http://www.imdb.com/title/tt0453467/
The Holiday: http://www.imdb.com/title/tt0457939/

Premier HD TV-Guide
http://www.premiere....ychannels=false

Redigerat av DigiMannen, 17 March 2008 - 00:59.

Postad 17 March 2008 - 09:44

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Jag skaffade en ny

i Torsdags och ikväll när jag kollade på några filmer på Premiere HD, fick HDTV en helt ny innebörd för mig, för er som inte har möjlighet att få in Astra på 19,2E kan jag bara rekomendera att ordna så ni kan se på denna kanal eftersom deras bild/filmkvalitet överträffar allt jag hitils sett på HDTV.

Premier HD TV-Guide

Är inte det en dubbad kanal?

Postad 17 March 2008 - 11:57

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Jag skaffade en ny

Premier HD TV-Guide

Är inte det en dubbad kanal?

Nej med Vantagen kan du välja orginalspråket :P på denna kanal. Aldrig varit så nöjd med en box som denna, funderar på att skaffa en Vantage till ( kanske 6000 modellen ) för HD tv på köks tv'n.

Postad 17 March 2008 - 13:55

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Jag kan bekräfta att man kan lägga till Viasats HD-paket utan att man behöver binda upp eller köpa box vid beställning, det enda som kommer är 3 mån uppsägningstid. Hur är det med CD:s dito? Kan man lägga till den via nätet utan att binda upp sig?

Får min Vantage imorgon så då ska jag kolla hur allt funkar.

Viasats HD kanaler funkar vad jag vet inte ännu oavsett om du använder en patchad firmware i Vantagen.

Det låter ju lite märkligt, vad kan det bero på?

Vet du förresten hur det är med CD:s HD-paket och bindningstider?

CD's HD paket ska du kunna teckna på nätet utan att behöva köpa deras HD box men vilka bindningstider som gäller vet jag ej ( troligt 12 månader ).
Det ska vara något med krypteringssystemet med Viasats HD kanaler som ställer till det, tyvärr.

Hej!

Blir inte riktigt klok på detta. Har Boxer nu men skall byta till parabol nu i vår så jag kan se EM i HD. Tänkte köpa denna box då den verkar riktigt trevlig. Detta paket blir det nog.

Men hur gör jag med CD och köp av deras kort? Kan jag köpa endast ett abbonemang med HD utan box? Hur gör man?

Postad 17 March 2008 - 14:32

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Nej med Vantagen kan du välja orginalspråket ;) på denna kanal. Aldrig varit så nöjd med en box som denna, funderar på att skaffa en Vantage till ( kanske 6000 modellen ) för HD tv på köks tv'n.

Nice! Det var det jag hoppades på! :P

Nu kan jag inte stå emot myckel längre, blir långläsning av tråden någon dag så man får reda på vilken extern HDD som är bäst att använda osv.

Postad 17 March 2008 - 18:01

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Jag skaffade en ny

Premier HD TV-Guide

Vi som har boxen kan njuta så länge det varar, för jag läste någonstans på internet att Premiere ska snart byta kodnings system.
HD Suisse gjorde det redan några veckor sedan.

Postad 19 March 2008 - 00:19

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Jag skaffade en ny

Premier HD TV-Guide

Vi som har boxen kan njuta så länge det varar, för jag läste någonstans på internet att Premiere ska snart byta kodnings system.
HD Suisse gjorde det redan några veckor sedan.

Nya kanaler ( HD ) kommer alltid och har man bara tillgång till flera satelliter så kommer det nog hända saker framöver.

Postad 19 March 2008 - 08:51

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Nej med Vantagen kan du välja orginalspråket ;) på denna kanal. Aldrig varit så nöjd med en box som denna, funderar på att skaffa en Vantage till ( kanske 6000 modellen ) för HD tv på köks tv'n.

Nice! Det var det jag hoppades på! :)

Nu kan jag inte stå emot myckel längre, blir långläsning av tråden någon dag så man får reda på vilken extern HDD som är bäst att använda osv.

Kollla på http://www.maxteknik...wforum.php?f=53 här har det nämnts en hel del om vilka HDD som funkar bra och mindre bra.

Postad 19 March 2008 - 14:51

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Nej med Vantagen kan du välja orginalspråket :wub: på denna kanal. Aldrig varit så nöjd med en box som denna, funderar på att skaffa en Vantage till ( kanske 6000 modellen ) för HD tv på köks tv'n.

Nice! Det var det jag hoppades på! :wub:

Kollla på http://www.maxteknik...wforum.php?f=53 här har det nämnts en hel del om vilka HDD som funkar bra och mindre bra.

Tackar! Will do.

Postad 19 March 2008 - 14:56

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Jag kan bekräfta att man kan lägga till Viasats HD-paket utan att man behöver binda upp eller köpa box vid beställning, det enda som kommer är 3 mån uppsägningstid. Hur är det med CD:s dito? Kan man lägga till den via nätet utan att binda upp sig?

Viasats HD kanaler funkar vad jag vet inte ännu oavsett om du använder en patchad firmware i Vantagen.

CD's HD paket ska du kunna teckna på nätet utan att behöva köpa deras HD box men vilka bindningstider som gäller vet jag ej ( troligt 12 månader ).
Det ska vara något med krypteringssystemet med Viasats HD kanaler som ställer till det, tyvärr.

Hej!

Blir inte riktigt klok på detta. Har Boxer nu men skall byta till parabol nu i vår så jag kan se EM i HD. Tänkte köpa denna box då den verkar riktigt trevlig. Detta paket blir det nog.

Men hur gör jag med CD och köp av deras kort? Kan jag köpa endast ett abbonemang med HD utan box? Hur gör man?

Jag har ställt frågan två gånger till Canal Digital och fått följande svar:

För att kunna använda ett abonnemang hos Canal Digital måste boxen vara en av våra godkända boxar. Det finns inga andra godkända HD-boxar på marknaden som går att använda till våra abonnemang.

Postad 19 March 2008 - 17:38

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har ställt frågan två gånger till Canal Digital och fått följande svar:

För att kunna använda ett abonnemang hos Canal Digital måste boxen vara en av våra godkända boxar. Det finns inga andra godkända HD-boxar på marknaden som går att använda till våra abonnemang.

Tror du vi som har boxen ljuger om att den fungerar?
Vilken konspiration det skulle vara isåfall, canal digital vill väl sälja sina egna skitboxar för överpris, det borde egentligen vara olagligt att kräva annat än en viss godkänd CAM eftersom resten är mer eller mindre standardiserat, skulle det vara microsoft som sade att man bara fick köra windows på microsoftdatorer skulle dom få böta miljarder med $$.

Postad 19 March 2008 - 18:07

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Lättast är ju ifall du haft ett vanligt abonnemang av CD tidigare då kan du uppgradera via nätet till HD paketet utan att köpa deras HD box. Finns även de som beställt HD paketet utan att ha någon box från CD över huvud taget.

@Nima01
Ifall CD menar att man inte kan titta på deras paket utan att använda deras godkända boxar, så tror jag du finner sanningen i denna tråd :wub: . Deras HD boxar anses väll som ett skämt, jag har packat ner min HD box från CD och den kommer aldrig mer upp vilket skräp ( lovade funktioner saknas ).

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 19 March 2008 - 18:08.

Postad 19 March 2008 - 18:45

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Den 1 April ska ju HD kanalerna inngå i familjepaketet så det borde ju räcka med att skaffa familjepaketet för att få tillgång till HD kanalerna.

Postad 19 March 2008 - 19:44

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Det bästa är väl att beställa Familjepaketet innan 1 april, så får du deras Combobox gratis och binder dig i 24 månader.
1. april höjer de priset till 209kr med du betalar 189kr under bindnings tid.

Sedan är det bara att köpa en Vantage HD box och njuta av HD kanaler. :wub:

Postad 19 March 2008 - 23:08

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
hehe Jag misstror inte er alls. Varför jag ställde frågan till dem var eftesom jag inte alls har lust att köra med deras sunkiga box utan med just Vantage-boxen. Snålove som man är så hade jag hoppats på att det gick att bara beställa ett abonemang utan box. Men det verkar inte funka. Det blir att köra med den och sen packa ner den fort ;-)

T.P. Det var smart. Jag trodde att man behövde en HD-box från dem för att "aktivera" HD-kanalerna.

Redigerat av Unregisteredbf364490, 19 March 2008 - 23:13.

Postad 20 March 2008 - 12:48

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Är det fler som kör varianten T90 ( Torodial ) + Vantage och som kör med mer än 8 lnb ?
Vet att det finns en DiSEqC switch i Tyskland som klarar 10/1 men skulle vilja koppla in minst 12 lnb mot nuvarande 8 st. Skulle vilja veta isåfall hur ni gått till väga med denna koppling.

Om det är någon som inte vet vad en Torodial parabol är så finns det bilder i mitt galleri eller klicka på dessa länkar.

Torodial

DiSEqC 8/1 + Chess kabel 120dB

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 20 March 2008 - 12:57.

Postad 20 March 2008 - 18:08

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

T.P. Det var smart. Jag trodde att man behövde en HD-box från dem för att "aktivera" HD-kanalerna.

Från och med den 1 april ingår HDTV-kanalerna i Familjepaketet. Betalar man för Familjepaketet så måste de aktivera alla kanaler som ingår där oavsett vilken box du har. Eller har jag fel?

Postad 20 March 2008 - 18:49

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Ny patch 020203 ligger ute nu.

Postad 20 March 2008 - 21:20

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Från och med den 1 april ingår HDTV-kanalerna i Familjepaketet. Betalar man för Familjepaketet så måste de aktivera alla kanaler som ingår där oavsett vilken box du har. Eller har jag fel?

Intressant fråga. Jag vet ju att de ingår. Fast om man har en Combobox kanske inte HD-kanalerna aktiveras.

Vore skönt om någon med erfarenhet av detta kunde svara för jag tänkte lägga en beställning på deras paket och ärligt känns det så jäkla onödigt att behöva lägga ut 3000 coronas på nåt som man inte ska använda.

Postad 20 March 2008 - 21:34

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Intressant fråga. Jag vet ju att de ingår. Fast om man har en Combobox kanske inte HD-kanalerna aktiveras.

Vore skönt om någon med erfarenhet av detta kunde svara för jag tänkte lägga en beställning på deras paket och ärligt känns det så jäkla onödigt att behöva lägga ut 3000 coronas på nåt som man inte ska använda.

Jag har aldrig ägt en av canal digitals boxar, jag har haft abbonemang där sedan -99 och i December 2007 beställde jag HD paketet på webben.

Postad 20 March 2008 - 22:15

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Ny patch 020203 ligger ute nu.

Uj uj vilken buggig rackare, min vantage har bootat om av sig själv 3ggr på 2 timmar.
Jag backar tilbaka ett steg.

Postad 21 March 2008 - 09:58

xjeldc
  • xjeldc
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Är det fler som kör varianten T90 ( Torodial ) + Vantage och som kör med mer än 8 lnb ?
Vet att det finns en DiSEqC switch i Tyskland som klarar 10/1 men skulle vilja koppla in minst 12 lnb mot nuvarande 8 st. Skulle vilja veta isåfall hur ni gått till väga med denna koppling.
...

Du behöver en DiSEqC 1.1-switch (Spaun 420 WSG) och 3 st vanliga DiSEqC 1.0-switchar 4:1, se kopplingsschema här (en bit ner, varianten med DiSEqC 1.1 16 LNB):
http://www.satellite...qc_and_more.htm

Postad 21 March 2008 - 10:09

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Kommer de med en mottagare med 2 tuners för satellit eller vilka finns egentligen för det?
Precis fått CD nya box och jag behöver något tystare....MYCKET tystare.

Postad 21 March 2008 - 11:27

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Kommer de med en mottagare med 2 tuners för satellit eller vilka finns egentligen för det?

Rätta mig om jag har fel men jag har inte sett att Vantage har en twin-tuner till CD HD. De enda som jag sett har det är Topfield med deras TF7710HDPVR, TF7700HDPVR och TF7000HDPVRt)

Postad 21 March 2008 - 11:31

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Idag Fredag 21/3 kl 20:00-20:15 på Premiere HD kommer det att sändas någon form av kalibreringsprogram för att man ska kunna ställa in sin TV på ett korrekt sätt för att kunna avnjuta deras sändnigar i bästa möjliga kvalitet.
se http://www.premiere....v_hdperfekt.jsp.
Testa att klicka på testbilden
Själv ska jag spela in detta...

Det kommer dock agtt visas fler ggr
http://www.premiere....ekt_sendung.jsp

Redigerat av DigiMannen, 21 March 2008 - 11:33.

Postad 23 March 2008 - 16:53

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om den fungerar tillsammans med Tele2`s kanalpaket?

Jag är ute efter att kunna se 3an och 5an på min projektor och köpte därför en HD 7100c men nu behöver jag ju ett programkort till den för att kunna titta på kanalerna, Så nu är frågan., Vart kan man knyta sig ?

Efterssom man måste binda sig i minst 12 månader typ, Så vill man ju vara säker på att det fungerar..

Det jag skulle vilja ha är: Några som kan sälja ett abonemang med bara 1 kort, och ingen box.
Och att kortet ska fungera i Vantage HD 7100c.

Tack på förhand, Kanske har glömt att nämna något med säg till i sånt fall

Postad 24 March 2008 - 19:57

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Jag har idag en Dreambox 7020S och funderar på att byta till Vantage. En fiffig funktion hos dreamboxen är att man kan programmera den samt titta på tv via webläsrae (på datorn). Finns det någon liknande funktion på den här boxen?

Postad 25 March 2008 - 17:17

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Jag har skrivit till Sagem och Canal Digital om detta. Jag hänvisade till Vantages "tysta" Box. Har ännu inte fått svar. Funderar på om man har rätt att lämna tillbaka boxen, men ändå behålla abonnemanget och köpa en Vantage.

Postad 25 March 2008 - 17:46

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Om det är någon som inte vet vad en Torodial parabol är så finns det bilder i mitt galleri eller klicka på dessa länkar.

Torodial

DiSEqC 8/1 + Chess kabel 120dB

Jag tycker 12 LNB e mesigt å likaså 10/1 switchar :blush:
Kunde inte låta bli hifighost :) Bifogad fil  Kopia__2__av_DSCN3060.JPG   49.76K   1 Antal nerladdningarBifogad fil  Kopplingsscema_SPAUN.JPG   63.44K   1 Antal nerladdningar

Postad 26 March 2008 - 13:44

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel men jag har inte sett att Vantage har en twin-tuner till CD HD. De enda som jag sett har det är Topfield med deras TF7710HDPVR, TF7700HDPVR och TF7000HDPVRt)

Vantage kommer att släppa en ny modell som heter 8000S med inbyggd HDD samt dubbla tuners, boxen ser exakt ut som 7100 modellen förutom att den har en USB port innanför fronten.
Läs mer i denna länk.
Vantage HD 8000S

Postad 26 March 2008 - 14:19

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Här är lite info inifrån nuvarande firmwaren. Det är hämtat från Vantage-kicks-ass forumet.

Hi all,

After being bored over easter, I took some time, to take a look (decompress) the current software, ending with 03.

Here is a few ex. of what I discoverred:

1. OS21 is still in use.

2. OSD settings might in the future have the following options:
"Natural" "Soft" "Standard"

3. There will be a model with the name "7100SS" it might be the announced 8000 (shown at DrDish).

4. Selectable "Font Table" could come.

5. There are several games and ex. "Biorythm" app.

6. The E*u is mcas1.0

There are several other things in that firmware, that could come.
I did not bother to disassemble the image, because of the pace that the updates are comming until now.

Regards Bilb

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 26 March 2008 - 14:19.

Postad 27 March 2008 - 01:06

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
hifighost:

Försöker komma in på http://www.vantage-kicks-ass.net/ men kommer inte åt hemsidan vare sig med Opera eller IE7. Har du en direktlänk till forumet?

Postad 27 March 2008 - 08:47

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

hifighost:

Försöker komma in på http://www.vantage-kicks-ass.net/ men kommer inte åt hemsidan vare sig med Opera eller IE7. Har du en direktlänk till forumet?

Sidan verkar vara nere för tillfället.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.