Sony DVD/HDD-inspelare 2007
897 svar till detta ämne
Postad 16 oktober 2007 - 13:48
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
Jag har ingen text-tv med analoga signalen på min 870, är det verkligen rätt? Har comhems analoga utbud, och använder jag tv's tuner har jag text-tv. Men eftersom jag kör dvd<--->tv via HDMI vill jag inte hålla på och byta ingång på tv'n bara för att se text-tv'n.
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen som vet?
Postad 16 oktober 2007 - 13:57
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1 201 inlägg
Sätt kortet i Sonyn/Panasonicen istället, och titta "via" recordern istället. Eller skaffa två kort? Och så ett förtydligande: problemet med avbrott gäller inte enbart vid inspelning utan också vid vanligt tittande (via recordern då såklart)
Funderar på att skaffa en Sony RDR-HXD870 160GB och undrar om den kan skala upp bilden som jag tar in via analoga antenningången och sedan (om möjligt) kör ut via HDMI till TV'n (D3000)?
Och om det går ser man stora förbättringar i bildkvalite då? Vanlig DVD film uppskalad via min 360 blir iaf betydligt bättre.
Kanske en korkad fråga men den bjuder jag på isf... 
<{POST_SNAPBACK}>
Har en likadan tv som du, med comhem. Jag skaffade ett ca-kort till tv´n och låter den göra uppskalningen.. Finns inget att klaga på när det gäller bilden, och är tveksam till om en extern apparat klarar omskalningen bättre än tv´n???
Även jag står i valet o kvalet då jag ska köpa en DVD-inspelare.. Har länge varit mer lr mindre inne på att köpa en Sony870, då Sony+Sony borde bli bäst??? Men ser att ett flertal har kraftiga prblm med att spela in.. & det är ju det jag ska använda den till... Hur funkar det om jag exempelvis köper panasonic, har ju CA-kort i tv´n så får ju skicka ut signal via scart till inspelaren... HJÄLP...
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Ett problem är ju att många som är intresserade av 870 har D3000 LCD-Tv. I tv:n så finns det inbyggd dvb-c mottagare, men i dvd:n (870) så finns det bara analog + dvb-t mottagare. Inte smidigt.
Postad 16 oktober 2007 - 14:42
jernberg
-
jernberg
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hur då "osmidigt"? Det finns, vad jag vet, inte en enda recorder med DVB-C på marknaden. Bara boxar med HD... Och dessutom, har inte D3000 både T och C tuners? Sätt kortet i Sonyn/Panasonicen istället, och titta "via" recordern istället. Eller skaffa två kort? Och så ett förtydligande: problemet med avbrott gäller inte enbart vid inspelning utan också vid vanligt tittande (via recordern då såklart)
Funderar på att skaffa en Sony RDR-HXD870 160GB och undrar om den kan skala upp bilden som jag tar in via analoga antenningången och sedan (om möjligt) kör ut via HDMI till TV'n (D3000)?
Och om det går ser man stora förbättringar i bildkvalite då? Vanlig DVD film uppskalad via min 360 blir iaf betydligt bättre.
Kanske en korkad fråga men den bjuder jag på isf... 
<{POST_SNAPBACK}>
Har en likadan tv som du, med comhem. Jag skaffade ett ca-kort till tv´n och låter den göra uppskalningen.. Finns inget att klaga på när det gäller bilden, och är tveksam till om en extern apparat klarar omskalningen bättre än tv´n???
Även jag står i valet o kvalet då jag ska köpa en DVD-inspelare.. Har länge varit mer lr mindre inne på att köpa en Sony870, då Sony+Sony borde bli bäst??? Men ser att ett flertal har kraftiga prblm med att spela in.. & det är ju det jag ska använda den till... Hur funkar det om jag exempelvis köper panasonic, har ju CA-kort i tv´n så får ju skicka ut signal via scart till inspelaren... HJÄLP...
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Ett problem är ju att många som är intresserade av 870 har D3000 LCD-Tv. I tv:n så finns det inbyggd dvb-c mottagare, men i dvd:n (870) så finns det bara analog + dvb-t mottagare. Inte smidigt.
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 16 oktober 2007 - 17:58
forsebo
-
forsebo
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Så vad ska man köpa då...???
Har för mig jag läst att man koppla från tv´n via smart-link till dvd-recordern.. och på så vis ha kortet i tvn och spela in från tvn..
Nån som har koll på om det kommer nån HD-box med hd till Comhem snart???
Postad 18 oktober 2007 - 12:00
Unregistered680ed106
-
Unregistered680ed106
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Några frågor som inte verkar ha blivit besvarade hitils.
1. XVID, fungerar det.
2. DIVX, vilka versioner och upplösningar fungerar. Tänker främst på DIVX 6 720p
Postad 18 oktober 2007 - 12:59
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Xvid fungerar.
720p går inte.
Postad 18 oktober 2007 - 13:36
Unregistered680ed106
-
Unregistered680ed106
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Xvid fungerar. 720p går inte.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack!
Postad 19 oktober 2007 - 10:41
zenga
-
zenga
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hur lyckades du lämna tillbaka maskinen Jernberg! Brukar inte försäljarna hävda att den ska lagas tre gånger före dom tar tillbaka den. Jag har pratat med Sony,som hänvisar till Inside.Dom medger att det finns problem med HXD-modellerna,och den ska in för service. Känns ju inte så bra när dom inte kunde fixa din Min 870 har varit på servive. De kunde inte reproducera problemet. De gjorde en mjukvaruuppdatering och skickade tillbaka apparaten. Problemet kvarstod... Sony jobbar febrilt för att ta reda på vad problemet beror på, men har i dagsläget ingen lösning.
Jag testade även en Pioneer 550HX-S som jag köpte på öppet köp. Exakt samma problem med denna maskinen, vilket inte var jätteöverraskande eftersom 870 och 550HX är nästan identiska maskiner - 870 verkar mer eller mindre vara licenstillverkade... Lämnade tillbaka Pioneeren dagen efter.
Min lösning: köpte en Panasonic DMR-EX77. En helt ny modell i Sverige som har mycket lik specifikation. Den har HDMI, CA-slot, 1080 uppskalning etc. Dock saknar den USB-port, men har istället SD-kortläsare. 160 GB HD. (Storebror EX87 har 250 GB HD och stöd för DVD-Audio.) Jag fick hem Pannan igår och kopplade raskt in den. Efter bara en timma kunde jag slå fast att denna maskinen fungerar klockrent hemma hos mig. Den håller signalen som en envis spårhund. Körde hela kvällen och fick inte ett enda avbrott! Handhavademässigt är Pannan kanske inte riktigt lika självklar o enkel som Sonyn, men den fungerar iaf… Fjärren gillar jag bättre hos Pannan.
Så, för mig är sökandet över. Puh! Känns skönt att få svart på vitt att problemet ligger i Sony-maskinen (och Pioneeren) och inte i min signalmottagning.
Tjena....
Lämnade in min hos inside (sony´s service) idag så får vi se vad de säger...
Mvh
Tommy
Tjena gubbs!
Det verkar som vi är några som sitter samma ruttna båt. Jag har också problem med mottagningen(kör med boxerabonemang) det var lugnt med min gamla 1kronas box. Men nu låser sig bilden ibland och det står ingen signal i rutan. Var uppe på taket igår och riktade antennen enligt boxers anvisningar,kopplade även till en förstärkare, men problemet kvarstår. Jag har 96%mottagning och 100%signalkvalite. Ni som har pratat Sony vad har dom för förklaring? Vad ska jag ta mig till nu?(detta är inte riktigt mitt område)
Tacksam för svar//zenga
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 19 oktober 2007 - 11:08
martinj59
-
martinj59
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Fick ett svar idag från Sony: Våra tekniker undersöker fortfarande saken och letar efter en hållbar lösning. Vi ber dig vänligast återkomma. Knappast något man blir glad för, men bortsett från att det kanske hade varit rimligare att dom återkommer när dom är klara än att ber mig återkomma, så förfaller det ju som att vi är flera som rört om i grytan och att dom faktiskt både rkänner problemet och jobbar på det. [quote name='zenga' date='Oct 19 2007, 10:41 '] Hur lyckades du lämna tillbaka maskinen Jernberg! Brukar inte försäljarna hävda att den ska lagas tre gånger före dom tar tillbaka den. Jag har pratat med Sony,som hänvisar till Inside.Dom medger att det finns problem med HXD-modellerna,och den ska in för service. Känns ju inte så bra när dom inte kunde fixa din [quote name='jernberg' date='Oct 16 2007, 10:24 ']Min 870 har varit på servive. De kunde inte reproducera problemet. De gjorde en mjukvaruuppdatering och skickade tillbaka apparaten. Problemet kvarstod... Sony jobbar febrilt för att ta reda på vad problemet beror på, men har i dagsläget ingen lösning. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] <{POST_SNAPBACK}> [/quote] <{POST_SNAPBACK}> [/quote] <{POST_SNAPBACK}> [/quote]
Postad 19 oktober 2007 - 11:12
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Jag stötte på Sony igen efter att det har gått en månad sen jag kontaktade dom.
Svaret jag fick var att dom hänvisar mig att ta kontakt med en auktoriserad Sony-verkstad...
Postad 23 oktober 2007 - 22:14
Jocke 72
-
Jocke 72
-
Rookie
-
2 inlägg
Tänkte nämna att även jag har problem med bild som försvinner (svartnar) i någon sekund trots bra mottagning. (Gamla boxermottagaren humax=inga problem)
Bra forum förresten !!
Började söka runt lite och hittade denna tråd då jag hade lite trubbel med min nya sony enligt ovan och kunde konstatera att flera har samma problem.
Postad 24 oktober 2007 - 06:05
zenga
-
zenga
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jodå det verkar vara ett större problem en vad dom medger på Sonysupport.När jag pratade med dom hade dom hört om en HXD med liknande problem. Det har hänt lite med min spelare. När jag skulle lämna in den på service fick jag en ny,(jag hade trott att den skulle vara borta några veckor). Kopplar in den nya spelaren och det var som jag trodde samma fel!! Det är mest problem med TV4,TV4+,SVT1,SVT2.Canal+ har jag inte fått något avbrott i. Ni andra som har problem vilka kanaler är det som strular? Vad har dom sagt till er på Sony service? jag tror vi är många som har samma fel. quote=Jocke 72,Oct 23 2007, 22:14 ] Tänkte nämna att även jag har problem med bild som försvinner (svartnar) i någon sekund trots bra mottagning. (Gamla boxermottagaren humax=inga problem) Bra forum förresten !! Började söka runt lite och hittade denna tråd då jag hade lite trubbel med min nya sony enligt ovan och kunde konstatera att flera har samma problem. <{POST_SNAPBACK}> [/quote]
Postad 24 oktober 2007 - 06:39
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Jodå det verkar vara ett större problem en vad dom medger på Sonysupport.När jag pratade med dom hade dom hört om en HXD med liknande problem. Det har hänt lite med min spelare. När jag skulle lämna in den på service fick jag en ny,(jag hade trott att den skulle vara borta några veckor). Kopplar in den nya spelaren och det var som jag trodde samma fel!! Det är mest problem med TV4,TV4+,SVT1,SVT2.Canal+ har jag inte fått något avbrott i. Ni andra som har problem vilka kanaler är det som strular? Vad har dom sagt till er på Sony service? jag tror vi är många som har samma fel.
Det verkar som du har större problem än mig Jag har bara trubbel med nät 3 som ligger på kanal 50 från Sunne blåbärskullen. När den låg på kanal 60 var det ännu större problem, och jag hade förhoppning att det skulle bli bra i.o.m. kanalomläggningen, men icke. På nät 3 finns TV3, Canal+, TV8, Canal+ Film, KANAL 5, Disney Channel, Canal 7, Canal+ Sport. Jag ska ringa Sony servicetekniker senare idag!
Postad 24 oktober 2007 - 16:40
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
På gång att köpa maskin nu och hade tänkt en sån här men nu blir man ju tveksam.
Antar att det inte har med CA-Modulen heller att göra då vissa har problem även med fria kanaler.
Har alla problem? (oftast hör man ju bara dom som har problem.
Om man väljer en panasonic EX87/77 är det nåt som man kommer att sakna då som finns på sonyn?
Postad 24 oktober 2007 - 20:06
sturebyking
-
sturebyking
-
Användare
-
-
124 inlägg
Har haft min nu i ett par månader och har inte några större problem med mottagningen.
Någon gång har det pixlat till sig, kanske 1 gång i veckan under någon sekund men inget jag tänker på. Verkar vara en känslig maskin.
En kollega köpten en i går, få se hur mottagningen funkar hos honom. Jag bor i Stockholm nära Globen , han bor några km sydväst om mig. Återkommer hur hans funkar...
/F
Postad 24 oktober 2007 - 21:03
Hellfear
-
Hellfear
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag har också haft min i ca 2 månader och har inte haft några problem (ännu)
med mottagningen eller något annat heller men jag lider med er som har det,
är det något som panasonic är dålig på så måste jag säga att EPG (program-guiden)
är närmast urusel, lite synd tycker jag då det annars är ett super spelare\brännare!!
Postad 24 oktober 2007 - 21:14
toggebogge
-
toggebogge
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ni som har fungerande maskiner....har ni feta antenner på taket eller bordsantenner?!?!? // Togge Har haft min nu i ett par månader och har inte några större problem med mottagningen. Någon gång har det pixlat till sig, kanske 1 gång i veckan under någon sekund men inget jag tänker på. Verkar vara en känslig maskin. En kollega köpten en i går, få se hur mottagningen funkar hos honom. Jag bor i Stockholm nära Globen , han bor några km sydväst om mig. Återkommer hur hans funkar... /F
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 24 oktober 2007 - 21:17
Jocke 72
-
Jocke 72
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej igen Jag upplever nog att svt 1 o 2 krånglar mest. [quote name='zenga' date='Oct 24 2007, 06:05 '] Jodå det verkar vara ett större problem en vad dom medger på Sonysupport.När jag pratade med dom hade dom hört om en HXD med liknande problem. Det har hänt lite med min spelare. När jag skulle lämna in den på service fick jag en ny,(jag hade trott att den skulle vara borta några veckor). Kopplar in den nya spelaren och det var som jag trodde samma fel!! Det är mest problem med TV4,TV4+,SVT1,SVT2.Canal+ har jag inte fått något avbrott i. Ni andra som har problem vilka kanaler är det som strular? Vad har dom sagt till er på Sony service? jag tror vi är många som har samma fel. quote=Jocke 72,Oct 23 2007, 22:14 ] Tänkte nämna att även jag har problem med bild som försvinner (svartnar) i någon sekund trots bra mottagning. (Gamla boxermottagaren humax=inga problem) Bra forum förresten !! Började söka runt lite och hittade denna tråd då jag hade lite trubbel med min nya sony enligt ovan och kunde konstatera att flera har samma problem. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] <{POST_SNAPBACK}> [/quote]
Postad 24 oktober 2007 - 21:32
Hellfear
-
Hellfear
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Ni som har fungerande maskiner....har ni feta antenner på taket eller bordsantenner?!?!?
// Togge
Har haft min nu i ett par månader och har inte några större problem med mottagningen. Någon gång har det pixlat till sig, kanske 1 gång i veckan under någon sekund men inget jag tänker på. Verkar vara en känslig maskin. En kollega köpten en i går, få se hur mottagningen funkar hos honom. Jag bor i Stockholm nära Globen , han bor några km sydväst om mig. Återkommer hur hans funkar... /F
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Vanlig villantenn för ca 400:-(fast det var ett onödigt byte, den gammla halvrassliga hade lika bra mottagning)
Postad 24 oktober 2007 - 22:02
martinj59
-
martinj59
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har stora problem trots bra takantenn, Uppmätt (med proffsverktyg) signal till c:a 49 Db vilket skulle vara bra enligt installatören. Ingen av de burkar dom säljer (TV-man i Göteborg) kräver så bra signal för att fungera. Sony har inte kommenterat dessa siffror men det var skönt att ha dom när jag felanmälde. Jag tror själv inte på bordsantenner om inte förutsättningarna är väldigt bra, men det är alltså inte det som ger felen hos mig. Ni som har fungerande maskiner....har ni feta antenner på taket eller bordsantenner?!?!?
// Togge
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 25 oktober 2007 - 03:00
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Har stora problem trots bra takantenn, Uppmätt (med proffsverktyg) signal till c:a 49 Db vilket skulle vara bra enligt installatören. Ingen av de burkar dom säljer (TV-man i Göteborg) kräver så bra signal för att fungera. Sony har inte kommenterat dessa siffror men det var skönt att ha dom när jag felanmälde.
Jag tror själv inte på bordsantenner om inte förutsättningarna är väldigt bra, men det är alltså inte det som ger felen hos mig.
Ni som har fungerande maskiner....har ni feta antenner på taket eller bordsantenner?!?!?
// Togge
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har en sketen liten aktiv bordsantenn som är först kopplad till Sonyn och sedan vidare till den andra DVB-T mottagaren, och det funkar helt utan problem. Eftersom jag bor i ett sk Comhem-hus så är en annan kabel kopplad till ingången för den analoga mottagaren, och även det funkar utan problem, dock med reservation för Comhems svajiga signalkvalitet. Vidare så är scarten på Sonyn ansluten till Humax HD-box. Kan det vara så att ni som har problem icke är läskunniga och har anslutit kabeln till den analoga ingången?  Ja, visst är det lätt å va kaxig när allt fungerar. Ni som har störningar på mottagningen, finns det källor såsom stora högtalare som är placerade nära intill ? I måndags beställde jag 12 månaders gratis digitaltv-paket med 27 kanaler från Telia när jag förlängde ADSL-abb i 18 månader. Funderar starkt på att slänga upp parabolen på balkongen igen, det kan ju vara bra ifall någon signalkedja fallerar....i något nät.
Postad 26 oktober 2007 - 06:49
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Jag har en sketen liten aktiv bordsantenn som är först kopplad till Sonyn och sedan vidare till den andra DVB-T mottagaren, och det funkar helt utan problem. Eftersom jag bor i ett sk Comhem-hus så är en annan kabel kopplad till ingången för den analoga mottagaren, och även det funkar utan problem, dock med reservation för Comhems svajiga signalkvalitet. Vidare så är scarten på Sonyn ansluten till Humax HD-box.
Kan det vara så att ni som har problem icke är läskunniga och har anslutit kabeln till den analoga ingången?  Ja, visst är det lätt å va kaxig när allt fungerar. Ni som har störningar på mottagningen, finns det källor såsom stora högtalare som är placerade nära intill ?
I måndags beställde jag 12 månaders gratis digitaltv-paket med 27 kanaler från Telia när jag förlängde ADSL-abb i 18 månader. Funderar starkt på att slänga upp parabolen på balkongen igen, det kan ju vara bra ifall någon signalkedja fallerar....i något nät.
Har du testat mottagningen på alla kanaler med Sonyn?
Postad 26 oktober 2007 - 10:16
zenga
-
zenga
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Skulle vara skönt om det var så att jag hade kopplat fel till den analoga ingången,men så är inte fallet.
Pratade med Sony igår om min nya dvd,och nu lät det inte som det gjorde sist.
Vi har stora problem med HXD-870, det finns samma problem i övriga nordiska länder men inte i övriga europa.
Dom försöker lokalisera felet men har inte lyckats ännu.Det ska komma folk från Sony-Japan för att kolla på någon dvd i Göteborg.
Skönt att dom inte försöker sopa detta under mattan och skylla på dåliga antenner eller fel kopplingar.
Har inte fått svar på vad som ska hända med min dvd ännu.
Så ni som har problem kan bara ringa Sony 08-58545000.
Postad 26 oktober 2007 - 11:01
toggebogge
-
toggebogge
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Skulle vara skönt om det var så att jag hade kopplat fel till den analoga ingången,men så är inte fallet. Pratade med Sony igår om min nya dvd,och nu lät det inte som det gjorde sist. Vi har stora problem med HXD-870, det finns samma problem i övriga nordiska länder men inte i övriga europa. Dom försöker lokalisera felet men har inte lyckats ännu.Det ska komma folk från Sony-Japan för att kolla på någon dvd i Göteborg. Skönt att dom inte försöker sopa detta under mattan och skylla på dåliga antenner eller fel kopplingar. Har inte fått svar på vad som ska hända med min dvd ännu. Så ni som har problem kan bara ringa Sony 08-58545000.
Har oxå pratat med Sony och fått liknande svar..hoppas att GBG Japan snubben hittar nåt matnyttigt och lösa problemmet med // Togge
Postad 29 oktober 2007 - 11:30
Radiohandlarn
-
Radiohandlarn
-
Beroende
-
-
1 219 inlägg
Är det bara 870 modellen som har dessa problem alltså?
Trodde det satt samma mottagare i 970 och 1070.
Postad 29 oktober 2007 - 12:15
zenga
-
zenga
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Är det bara 870 modellen som har dessa problem alltså? Trodde det satt samma mottagare i 970 och 1070. 
Nej det är problem med alla. Enligt tösen på Sony så har det inte sålts så många 970,1070.
Postad 29 oktober 2007 - 13:01
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1 869 inlägg
Nej det är problem med alla. Enligt tösen på Sony så har det inte sålts så många 970,1070.
Om de fixar problemen med mottagaren så skall i alla fall jag köpa en 970. Jeklar vad irriterande att ha den här prylen tillgänglig, mern ändå inte kunna köpa den...
Postad 29 oktober 2007 - 13:29
CRY
-
CRY
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej!
Jag har haft min 870 i snart en månad, har upplevt att bilden "fryser" sig ibland, trodde det berodde på min antenn (som är provisoriskt monterad, bor i ett nytt hus) men det kanske är så att min mottagare också har detta problem.
Funderar på att köpa en Sony KDL-40W2000 TV, tror ni att dessa två fungerar bra ihop?
Är det HDMI emellan som gäller? Har läst att en del får bättre bild med SCART.
Postad 30 oktober 2007 - 19:06
Unregistered2346d1fb
-
Unregistered2346d1fb
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
jag undrar om nån vet om jag kan styra min fujitsu-siemens Myrica VQ40 tv med fjärren. den står inte med i manualen, men det är ju inte så många märken som står med där... nån som vet vilken kod jag ska använda?
Postad 31 oktober 2007 - 20:47
mats11
-
mats11
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Kan man se divx filmer via usb sticka?
Som jag har fattat så går det inte att kopiera divx filmer till HD utan bara mp3 och bilder.
Postad 31 oktober 2007 - 21:08
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Kan man se divx filmer via usb sticka? Som jag har fattat så går det inte att kopiera divx filmer till HD utan bara mp3 och bilder.
Nej, Divx bara på skiva. Ja, du har fattat rätt.
Postad 02 november 2007 - 08:59
felldin
-
felldin
-
Användare
-
-
102 inlägg
Jag har inskaffat en Sony RDR-HX750 och har ett par frågor:
1) Finns det inte möjlighet att spela in mha showview? Skulle gärna vilja ha denna funktion men kan inte hitta den i manualen. Trodde att det mer eller mindre var standard nu för tiden.
2) Måste man skriva in namnet på det man spelar in manuellt. Känns som Sony har gått bakåt i tiden här. Jag vet att gamla sony hårddiskinspelare hämtade titelinformation från texttv och automatiskt lagrade det som titel på det man spelade in. Har de tagit bort denna funktion? Finns det något annat sätt att gå till väga så man slipper skriva in titel manuellt?
Postad 02 november 2007 - 11:31
peter_lovgren
-
peter_lovgren
-
Amatör
-
-
61 inlägg
1) Finns det inte möjlighet att spela in mha showview? Skulle gärna vilja ha denna funktion men kan inte hitta den i manualen. Trodde att det mer eller mindre var standard nu för tiden.
2) Måste man skriva in namnet på det man spelar in manuellt. Känns som Sony har gått bakåt i tiden här. Jag vet att gamla sony hårddiskinspelare hämtade titelinformation från texttv och automatiskt lagrade det som titel på det man spelade in. Har de tagit bort denna funktion? Finns det något annat sätt att gå till väga så man slipper skriva in titel manuellt?
Använd programguiden för att välja vilket/vilka program du vill spela in. Tryck bara på den röda knappen för att lägga en timer för valt program så fylls namn, tider m.m i automatiskt.
Postad 02 november 2007 - 12:59
felldin
-
felldin
-
Användare
-
-
102 inlägg
Använd programguiden för att välja vilket/vilka program du vill spela in. Tryck bara på den röda knappen för att lägga en timer för valt program så fylls namn, tider m.m i automatiskt.
Så vitt jag kan se så finns det ingen programguide till denna spelare. Observera att den bara har analog mottagare. Ingen med andra förslag? Kan jag använda mig av vps/pdc information? Någon som vet om det sänds ut i comhems analoga nät och i så fall vilka kanaler som har det?
Redigerat av felldin, 02 november 2007 - 13:17.
Postad 06 november 2007 - 00:53
drcosmos
-
drcosmos
-
Rookie
-
2 inlägg
Så vitt jag kan se så finns det ingen programguide till denna spelare. Observera att den bara har analog mottagare. Ingen med andra förslag? Kan jag använda mig av vps/pdc information? Någon som vet om det sänds ut i comhems analoga nät och i så fall vilka kanaler som har det?
Har också bara analog sändning via comhem, har inte hittat showview eller fått EPG att fungera. Finns det inget annat sätt än att använda manuell timer för inspelning?
Postad 06 november 2007 - 16:03
mats11
-
mats11
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Det får bli en Philips DVDR3597H 250GB istället för sony hx750. Större hårddisk och kan även spela upp divx på hårddisken.
Erfarenheter philips jämfört med sony?
Postad 06 november 2007 - 22:03
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Jag har haft min 870 i snart en månad, har upplevt att bilden "fryser" sig ibland, trodde det berodde på min antenn (som är provisoriskt monterad, bor i ett nytt hus) men det kanske är så att min mottagare också har detta problem.
OK, här kommer en till som har samma problem... Bor i Göteborgstrakten (Kungälv). Har problem med kanal 30 där Kanal 1,2 osv ligger... Kör med en villantenn på viden, har sprungit upp och ner ett antal gånger i jakt på att få bort den fruktade svarta rutan med "ingen signal"... Min TV med de fria kanalerna har inga problem. Signalstyrka 94%, kvaliteten 100% men så plötsligt... 0! Ska bevaka denna tråd om någon kommer med en lösning...
Redigerat av philipsguy, 06 november 2007 - 22:05.
Postad 06 november 2007 - 22:58
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
Ok jag köpte denna för ett tag sen, kör med bordsantenn som fungerat "bra" innan med annan boxer, men har även jag upplevt att man ibland får "ingen signal" under nån sekund: Känns som det kan vara vilken kanal som helst.
Ett anna fenomen är att den ibland säger "inte tillåtelse att se denna kanal" då får man typ bläddra upp en kanal och sen tillbaka om det inte löser sig självt inom nån sekund. Kör med en Röd CA-modul som jag fick tillsamans med maskinen i samband med tecknande av boxer.
När man kör via TV via HDMI kan man inte ändra så mycket på inställningarna för bilden, kör man DVD kan man ändra en del men enligt manualen har dom flesta ingen inverkan via HDMI såsom sharpness, vitförstärkning svartförstärkning, mm.
Men man kan iaf ändra färg mellan:
RGB 0-255
RGB 16-235
YCbCr 4:2:2
YCbCR 4:4:4
Vad är att rekommendera där, kör till en panasonic PX70?
Synd att det ska strula en del med mottagningen gillar maskinen i övrigt.
/Walker
Postad 07 november 2007 - 11:28
zenga
-
zenga
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
OK, här kommer en till som har samma problem... Bor i Göteborgstrakten (Kungälv). Har problem med kanal 30 där Kanal 1,2 osv ligger... Kör med en villantenn på viden, har sprungit upp och ner ett antal gånger i jakt på att få bort den fruktade svarta rutan med "ingen signal"... Min TV med de fria kanalerna har inga problem. Signalstyrka 94%, kvaliteten 100% men så plötsligt... 0! Ska bevaka denna tråd om någon kommer med en lösning...
Jag har pratat med Sony och nu ska dom testa en ny mjukvara.Den ska testas på en spelare i Göteborg så det kanske är här det är mest problem.(jag bor i Säve). På Sony service säger dom att det finns liknande problem med andra märken och dom samarbetar för att lösa felen. Enligt mannen på Sony har dom 40st rapporterade fel och dom ska ha sålt 40000 spelare så han tyckte inte felet var så stort. Men om man läser denna tråden så tror jag inte det stannar vid 40 felaktiga spelare. Ska ringa på fredag igen och höra hur testet gick,om det inte funkar då tror jag inte det blir någon lösning på problemet. Så jag säger det igen, ni som har problem ring(Sony support tel-08 585 450 00, Sony service tel-08 51 48 23 50)för att få en uppdaterad mjukvara om det skulle vara felet.
Postad 07 november 2007 - 14:53
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
Jaha då har även jag ringt till sony.
Ok skicka hit den säger dom, det behövs nog en uppdatering av firmware.
-ok vad jag har förstått så är jag ej ensam om detta fel, och jag har inte hört nån annan som har fått det åtgärdat.
-nähä, men jag tror man behöver en firmware uppdatering på den modellen.
så sa dom till mig iaf.
Postad 07 november 2007 - 21:16
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Angående "Ingen signal"-problemet:
Men vad fasen, boxen är ju Boxer-godkänd och det ska ju bl a innebära uppdateringar "over the air", ska man behöva skicka in för firmwareuppdatering? Alla andra recorders jag testat (Philips, Dilog) gör det OTA eller via en CD-skiva... Låter inget vidare det här...
Postad 08 november 2007 - 02:32
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1 869 inlägg
Jaha då har även jag ringt till sony.
Ok skicka hit den säger dom, det behövs nog en uppdatering av firmware.
-ok vad jag har förstått så är jag ej ensam om detta fel, och jag har inte hört nån annan som har fått det åtgärdat.
-nähä, men jag tror man behöver en firmware uppdatering på den modellen.
så sa dom till mig iaf.
Sickna tomtar på Sony...
Postad 08 november 2007 - 17:10
tpv917jj
-
tpv917jj
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Undrar. Uppskalning till 1080p innebär ju i praktiken att spelaren kan leverera en sådan upplösning. Kan man då visa jpegbilder med "rätt" upplösning utan att de först varit nere och vänt på den lägre tvupplösningen?
En annan fråga. Om man skaffar en sk ca-modul kan man då se på ett tvprogram samtidigt som man spelar in ett annat? Canal digital gäller det..
Slutligen: Kan jag använda denna maskinen till att spela in mina gamla vhs-band till dvd om jag kopplar till en vhs-spelare?
Redigerat av tpv917jj, 08 november 2007 - 17:15.
Postad 08 november 2007 - 17:45
pilatus
-
pilatus
-
Rookie
-
8 inlägg
Har också (som så många andra tydligen...) problem med "frysningar" av bilden. Snackat/mailat Sony Support samt snackat med deras serviceombud Inside. Senast i går (onsdag) ville de (=Inside) att jag skickar ned apparaten till dom i Sthlm för en F/W-uppgradering. Inget som jag fick göra själv (t.o.m. Pioneer tillåter sina köpare att fixa detta själva via download/bränna bootbar CD....)!! Så, nu vet jag inte...Killen på Inside lät en aning osäker på om den nya F/W'n skulle fixa problemet. Enligt honom så "testade" de själva just nu med en ny F/W som de fått så sent som i Måndags!!! Samtidigt tycker man ju att den inbyggda, automatiska OTA-uppgraderingen kunde fixa detta.
Jag tror att jag avvaktar ett tag o följer detta drama i forumet innan jag besvärar mig med att skicka in den.
Postad 08 november 2007 - 18:05
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
Jag är inte heller så sugen på att skicka spelaren just nu, märkligt att man inte ska kunna uppdatera själv.
Precis köpt den och ingen annan dvd för tillfället.
Ca-modul eller inte denna maskin kan inte spela in en kanal och visa en annan.
Postad 08 november 2007 - 19:15
Blizzmo
-
Blizzmo
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Kan jag använda denna maskinen till att spela in mina gamla vhs-band till dvd om jag kopplar till en vhs-spelare?
Ja, det går utmärkt. Spela upp dina VHS och spela in dom på hårddisken. Sedan kan du redigera materialet innan du bränner ut det på DVD. Jag håller precis på med det själv. Kanon!
Postad 09 november 2007 - 11:59
tpv917jj
-
tpv917jj
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Tack för svaren. Ingen som kan svara på om man får ut fulla upplösningen från sina bilder? Alltså om jag lägger bilder på en skiva i fullhd upplösning. Får jag då ut detta till tvn utan att spelaren först gjort om dem till vanlig tvupplösning för att sedan skala upp dem till fullhd igen?
Postad 09 november 2007 - 12:13
zenga
-
zenga
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har också (som så många andra tydligen...) problem med "frysningar" av bilden. Snackat/mailat Sony Support samt snackat med deras serviceombud Inside. Senast i går (onsdag) ville de (=Inside) att jag skickar ned apparaten till dom i Sthlm för en F/W-uppgradering. Inget som jag fick göra själv (t.o.m. Pioneer tillåter sina köpare att fixa detta själva via download/bränna bootbar CD....)!! Så, nu vet jag inte...Killen på Inside lät en aning osäker på om den nya F/W'n skulle fixa problemet. Enligt honom så "testade" de själva just nu med en ny F/W som de fått så sent som i Måndags!!! Samtidigt tycker man ju att den inbyggda, automatiska OTA-uppgraderingen kunde fixa detta.
Jag tror att jag avvaktar ett tag o följer detta drama i forumet innan jag besvärar mig med att skicka in den.
Nu börjar jag tröttna på den här soppan! Nu säger Inside att problemet är löst,den ska uppdateras.Så jag fick numret till ett ställe i Gbg som skulle lösa det. Ringer dit,Dennis svarar att han har ingen aning dom brukar skicka sina till några andra. Ringer dit,jo den ska uppdateras.Han kollar några gamla fel på Hxd modellerna och det ska vara någon ny programvara.Dom felen var några månader gamla,men för en vecka sen hade ju Sony ingen lösning på problemet! Så jag tror inte på den där uppdateringen. Slutligen ringer jag till Sony supporrt,vi har inte hört om någon lösning återkom om två veckor!!
Postad 09 november 2007 - 12:24
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Vad är Inside?
Ang. bilder:
Jag vet inte hur det är med ned/uppskalningen, men det blir helt okej att titta på bilder i alla fall.
Kolla upp senaste numret av elektronikvärlden Ljud&Bild, där testar dom b.l.a. den här spelaren.
Jag har för mig att några spelare fick minus just för att bilder inte visas höupplöst.
Huruvida detta gällde även Sony vet jag inte.
Postad 09 november 2007 - 12:37
zenga
-
zenga
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Vad är Inside?
Ang. bilder: Jag vet inte hur det är med ned/uppskalningen, men det blir helt okej att titta på bilder i alla fall. Kolla upp senaste numret av elektronikvärlden Ljud&Bild, där testar dom b.l.a. den här spelaren. Jag har för mig att några spelare fick minus just för att bilder inte visas höupplöst. Huruvida detta gällde även Sony vet jag inte.
Inside=Sony`s serviceombud som Sony support brukar hänvisa till.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|